ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ابطال کارت معافیت پزشکی + 4 شرط لازم باطل شدن | ایران تحصیل

ابطال کارت معافیت پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از دغدغه‌های افراد مشمول خدمت وظیفه عمومی، ابطال کارت معافیت پزشکی است. اما این ‌موضوع چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از افراد مشمول خدمت سربازی به واسطه ابتلا به یک بیماری خاص یا یک عارضه از رفتن به خدمت سربازی معاف می‌شوند. از سوی دیگر داشتن کارت معافیت پزشکی همراه خود محدودیت‌ها و مشکلاتی به بار می‌آورد، از جمله عدم موفقیت به استخدام در مشاغل دولتی و یا حتی خصوصی، مشکل در اخذ گواهینامه رانندگی و غیره. بنابراین بسیاری از افراد سعی در ابطال کارت معافیت خود دارند، اما اینکه امکان ابطال کارت معافیت پزشکی وجود دارد یا نه سوال اساسی آنها است. اقدام برای لغو کارت معافیت پزشکی نیاز به شرایط خاصی دارد که افراد در صورت داشتن و احراز این شرایط می ­توانند برای ابطال کارت معافیت خود اقدام کنند.

 

مراحل ابطال کارت معافیت پزشکی

مشمولین بایستی مدارک لازم جهت ابطال کارت معافیت پزشکی خود را به نظام ‌وظیفه عمومی محل اخذ معافیت پزشکی تحویل دهند. سپس پرونده متقاضی در شورای‌ عالی پزشکی استان محل اخذ معافیت پزشکی بررسی خواهد شد. در صورت احراز بهبودی کامل و تشخیص سلامت فرد، پرونده در سازمان وظیفه عمومی ناجا به ‌صورت متمرکز در پروسه بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید کارت معافیت پزشکی باطل‌ شده و بدون غیبت به خدمت سربازی اعزام می‌شوند. همچنین در صورت نیاز به معاینات تخصصی، فرد باید هزینه معاینات را بپردازد.

اولین گام برای اقدام، جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و مراجعه به دفتر پلیس 10+ است که در این مرکز فرم درخواست ابطال در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضی با تکمیل این فرم درخواست خود را ثبت می‌کند و در مرحله بعد فرآیند ابطال کارت معافیت سربازی توسط شورای ‌عالی پزشکی بررسی خواهند شد.

 

مشکلات استخدامی ناشی از معافیت پزشکی

یکی از مشکلات افرادی که کارت معافیت پزشکی دارند، پیدا کردن شغل مناسب است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن این کارت نمی‌توانند در سازمان ها و ارگان­های مختلف استخدام شوند. این امر باعث می‌شود که بسیاری از مشمولان نظام‌ وظیفه به‌ دنبال راهی برای رهایی از این مشکل باشند. لذا در ادامه به بررسی مشکلات داشتن کارت معافیت پزشکی و همچنین اقداماتی که برای لغو و ابطال این کارت لازم است می­ پردازیم.

 

کارت معافیت پزشکی

محدودیت‌های اجتماعی معافیت پزشکی

مشمولینی که معافیت پزشکی در دست دارند، در پیدا کردن شغل با محدودیت مواجه می شوند. به‌ گونه‌ای که برای استخدام در بعضی از ارگان ها، با توجه به ضوابط سازمانی، دچار مشکل خواهند شد. این دسته از افراد در صورت ارائه درخواست گواهی‌نامه رانندگی و راهنمایی نیز به مانع برمی‌خورند و باید در مراکز معاینات تخصصی راهور برای تأیید صلاحیت، معاینه پزشکی انجام دهند .

 

اطلاعیه

ماده ۳۳ آیین نامه معافیت سربازی به بررسی شرایط و مراحل دریافت معافیت برای بیماران اعصاب و روان پرداخته است و افرادی که علاوه بر ابتلا به بیماری دارای شرایط ذکر شده در این ماده از آیین نامه باشند، می توانند از معافیت پزشکی دائم بهره مند گردند.

 

استخدام با کارت معافیت پزشکی امکان پذیر است؟

داشتن حق کار برای همه افراد باید مساوی باشد. کسانی که در یک پروسه قانونی کارت معافیت پزشکی خود را اخذ کرده‌اند، داشتن این کارت نباید مانع از اشتغال آنها شود. افراد جویای کار می‌توانند در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شوند و کارفرمایان نباید دارندگان معافیت پزشکی را از استخدام محروم کنند. اگر شغلی هم نیاز به توانایی جسمی داشته باشد، کارفرما می‌تواند برای استخدام از پذیرفته‌شدگان مصاحبه عملی به انجام دهد و عنوان کند که کار مورد نظر به توانایی جسمی نیاز دارد. اما اینکه کارفرما دارندگان معافیت پزشکی را از تصاحب آن شغل محروم کند، معیاری غیرقانونی است.

 

مشاغل مناسب برای دارندگان کارت معافیت پزشکی

افرادی که دارای کارت معافیت پزشکی هستند بهتر است شغلی را انتخاب کنند که متناسب با وضعیت جسمانی آنها باشد. بعضی از معافیت ها مانعی در دستیابی افراد به شغل مورد نظر خود نیستند، اما معافیت‌هایی چون مشکلات تنفسی، بیماری‌های چشمی، کم بینایی، بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های قلبی می‌توانند در بعضی از مراکز باعث رد درخواست برای کار باشد. مثلاً کسی که مشکل تنفسی دارد، نمی‌تواند در جایی استخدام شود که نیازمند کار جسمی سنگین است.

 

 

برای اطلاع از راهنمای جامعمعافیت پزشکی روده بر روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه ابطال کارت معافیت پزشکی

خدمت سربازی و پشت سر گذاشتن دوره 24 ماهه برای افراد مشمول امری اجباری است و فردی که خدمت سربازی نرفته باشد، نمی‌تواند در هیچ مؤسسه‌ دولتی، نیمه‌دولتی و یا خصوصی استخدام شود، مگر اینکه معافیت موقت داشته باشد.

قوانینی برای ابطال کارت معافیت پزشکی وجود دارد و مشمولان این قانون اگر از قبل دارای بیماری بوده که آن بیماری بهبود پیدا کرده باشد، می­ توانند با رأی شورای پزشکی کارت خود را باطل کنند و برای اعزام به سربازی اقدام نمایند.

 

 

کارت م

شرایط لغو معافیت پزشکی

همان‌طور که اشاره شد معافیت پزشکی برای افراد مشکلات بسیاری به وجود می­ آورد. سازمان وظیفه شروطی را فراهم کرده که در صورت لزوم و داشتن این شرایط امکان ابطال کارت معافیت وجود دارد. نکته اساسی این است که مشمولان نظام وظیفه بعد از لغو معافیت پزشکی، باید به خدمت دو ساله سربازی بروند و امکان معافیت به هر دلیلی وجود نخواهد داشت. بنابراین وضعیت سلامت افراد باید محرز شده باشد تا مانعی برای خدمت سربازی ایجاد نکند.

 

برای کسب اطلاع از معافیت پزشکی کیست مغزی بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

چهار شرط اساسی برای ابطال کارت معافیت پزشکی

1. شرایط سنی: یکی از مهم‌ترین شرایط برای ابطال کارت معافیت پزشکی شرط سن است که مشمول از سلامت کامل برخوردار باشد و بتواند فعالیت‌های نظامی را به ‌درستی انجام دهد.

شرایط سنی به ‌شرح زیر است:

شرایط سنی برای افراد مشمول با مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، فوق‌دیپلمک حداکثر 30 سال است.

برای افراد با مدرک تحصیلی لیسانس: حداکثر 33 سال است.

برای افراد مشمول با مدرک تحصیلی کارشناسی ‌ارشد: حداکثر 36 سال

برای افراد مشمول با مدرک تحصیلی دکترا: حداکثر 40 سال است.

 

2. افراد صورت باطل کردن کارت خود نمی‌توانند از معافیت ­هایی چون کفالت، معافیت ایثارگری و غیره استفاده کنند و حتماً باید برای اعزام به سربازی اقدام نمایند.

 

3. یکی دیگر از شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی، مراجعه به پزشک متخصص و داشتن گواهی است. برای داشتن این گواهی پزشکی، افراد باید به نظام‌وظیفه عمومی شهر خود رفته و از همانجایی‌ که معافیت پزشکی خود را اخذ کرده‌اند، گواهی بهبودی دریافت کنند و در صورت تأیید شورای ‌عالی پزشکی وظیفه عمومی استان مبنی‌ بر بهبود کامل بیماری و نداشتن سایر بیماری‌ها، پرونده در سازمان وظیفه عمومی ناجا بررسی می‌شود و طی تأیید نهایی کارت معافیت پزشکی آنها ابطال و برای اعزام به خدمت سربازی آماده می‌شوند.

 

4. یکی دیگر از شرایط ابطال کارت شناسایی، داشتن مدارک لازم و دیگر امضای تعهدنامه است. مشمولانی که متقاضی لغو معافیت خود هستند، باید تعهد بدهند که بعد از لغو معافیت برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنند. فردی که این مدارک را ارائه کند، باید دوباره مورد معاینه قرار گیرد تا وضعیت سلامت وی بررسی شود و برگه آماده خدمت را دریافت کند.

 

حذف کارت معافیت پزشکی سربازی

قانون ابطال کارت معافیت پزشکی

قوانین ابطال کارت معافیت پزشکی دارای تبصره‌ها و بندهایی است که سازمان وظیفه برای داوطلبان در نظر می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید داشتن کارت معافیت پزشکی باعث ایجاد مشکلات مهمی در هنگام استخدام فرد می‌شود. بنابراین ابطال این کارت به معنای باز شدن پنجره‌های جدیدی بر روی زندگی اجتماعی و شغلی فرد است. تنها کاری که مشمولین باید انجام دهند این است که معاینات و آزمایشات مربوطه را برای اثبات بهبودی خود ارائه دهند. این نتایج در شورای ‌عالی پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از تأیید، فرد می‌تواند به خدمت سربازی اعزام شود.

افراد شاید بخواهند بعد از ابطال معافیت پزشکی از دیگر معافیت‌ها استفاده کنند. از دیگر بندهای قانون ابطال معافیت پزشکی این است افراد نمی توانند بعد از لغو کارت خود، از دیگر معافیت ها استفاده کنند. قوانین جدید نظام ‌وظیفه چنین اجازه­ ای به افراد نمی‌دهد و فردی که معافیت پزشکی خود را باطل کند، حتماً باید به خدمت سربازی برود.

 

مدت زمان ابطال معافیت از پزشکی

هنگامی که شخصی معافیت خود را باطل می کند، به معنای بازیافتن توان جسمی و روانی است. در واقع این فرد بهبود یافته و توان رفتن به خدمت را دارد. بنابراین این شخص با باطل کردن کارت معافیت خود موظف به رفتن به خدمت است. 

همانگونه که گفته شد باطل کردن معافیت شرایطی دارد که تنها تحت آن شرایط امکان پذیر است. حداقل و حداکثر سنی که متقاضیان می توانند برای ابطال کارت معافیتشان اقدام کنند، بین سن ۳۰ تا ۴۰ سال است که با توجه به نوع مدرک تحصیلی مشخص می شود.

 

برای اطلاع از معافیت پزشکی قوز قرنیه بر روی لینک کلیک کنید.

 

هزینه ابطال کارت معافیت پزشکی

هر ساله هزینه ابطال کارت معافیت پزشکی از سوی سازمان وظیفه و ارگان­های ذی ربط تعیین می‌شود. افرادی که می‌خواهند کارت معافیت خود را باطل کنند، باید هزینه مقرر را به سازمان وظیفه پرداخت نمایند.

باید تأکید کرد که باطل کردن کارت معافیت و تأیید سلامت متقاضی و طی کردن مراحل اداری، نیازمند پرداخت یکسری هزینه‌هاست. نحوه پرداخت این هزینه به این شکل است که در زمان ثبت اطلاعات و مدارک، مشمولان یک شماره‌ حساب مربوط به این سازمان در اختیار متقاضی قرار می‌دهند که باید هزینه ابطال معافیت کارت پزشکی به حساب تعیین شده واریز شود تا بتوانند مراحل دیگر را طی کنند.

 

ابطال کار معافیت اعصاب و روان

ابطال کارت معافیت اعصاب و روان به دو صورت است که مشمولان با داشتن این شرایط می‌توانند معافیت خود را باطل کنند:

  1. برخورداری از سلامت روانی کامل: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین شرایط این است که افراد بتوانند با نامه پزشک ثابت کنند که اگر به بیماری اعصاب و روان مبتلا بودند و معاف شده­اند، حالا می‌توانند با داشتن توان روانی و جسمی بازیافته، کارت خود را لغو کنند
  2. معافیت اعصاب و روان شرایط سنی خاصی می‌خواهد که با نوع مدرک تحصیلی مشمولان ارتباط دارد. طبق قوانین مقرر شده افرادی که مدرک تحصیلیشان زیر دیپلم، دیپلم یا فوق‌ دیپلم است، تنها تا 30 سالگی می‌توانند معافیت خود را لغو کنند. همچنین افراد در مقاطع لیسانس هم تا 30 سالگی، فوق‌لیسانس تا 36 سالگی و فارغ‌التحصیلان دکترا تا 40 سالگی این مهلت را دارند. افرادی که از این طریق کارت معافیت خود را ابطال کنند، می‌توانند بعد از لغو معافیت خدمت سربازی بروند.

 

 

کارت معافیت سربازی

 

ابطال کارت معافیت واریکوسل

بیماری واریکوسل یک بیماری شایع آلت تناسلی در مردان است که به ‌طور معمول در سن پانزده تا بیست و پنج ‌سالگی فرد را درگیر می‌سازد. در این بیماری سیاهرگ­ها و سرخ‌رگ­هایی که در درون کیسه بیضه وجود دارند، دچار اختلال خواهند شد. در سازمان نظام‌وظیفه در رابطه با قوانین معافیت از طریق این بیماری سخت‌گیری‌های زیادی وجود دارد و نمی‌توان به ‌راحتی معافیت پزشکی گرفت. همچنین ابطال کارت معافیت بعد از روند خاصی دارد و افراد باید اخبار جدید در مورد شرایط ابطال کارت را دنبال کنند.

واریکوسل درجات مختلفی دارد که باعث معافیت افراد به سه شکل می‌شود، از جمله معافیت از رزم، معافیت دائم یا معافیت موقت.

افرادی که دارای بیماری درجه یک واریکوسل هستند، می‌توانند معاف از رزم شوند یا معافیت موقت بگیرند. اما افرادی که نیازی به جراحی دارند و دچار بیماری درجه سه واریکوسل هستند، معافیت دائم را دریافت می‌کنند.

حال اگر کسی در شرایط معافیت از رزم یا معافیت موقت قرار داشته باشد و یا بیماری او پس ‌از عمل جراحی برطرف شده باشد، می‌تواند از طریق مراجعه به محل وظیفه عمومی که معافیت پزشکی از آنجا اخذ کرده، برای ابطال کارت معافیت خود اقدام نماید و پس ‌از بررسی پرونده در صورت تأیید رفع مشکل، شخص می‌تواند کارت معافیت سربازی خود را باطل کند.

لازم به ذکر است افراد باید حتما فرایند پزشکی برای اثبات داشتن چنین بیماری را طی کرده باشند.چراکه اگر بعداً بخواهند کارت معافیت خود را باطل کنند، باید نامه پزشکی در خصوص داشته این بیماری و رفع آن همراه خود داشته باشند.

 

 

اطلاعیه

مشمولان متقاضی معافیت پزشکی برای کسب اطلاع از آیین نامه معافیت پزشکی و قوانین و مقررات مربوط به آن، می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی vazifeh.police.ir سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰، کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh مراجعه کنند.

 

 

ابطال کارت معافیت چشم

یکی از مهم‌ترین مشکلات پزشکی که باعث دریافت کارت معافیت می­شود، بیماری‌های چشمی و بینایی است و هرگونه نقص در چشم افراد باعث اختلال در زندگی فردی شخص می‌شود. افرادی که قبلاً کارت معافیت چشم را دریافت کرده‌اند، معاف از رزم یا معاف دائم خواهند بود.

 

کارت معافیت چشم

نکته مهم:

اگر شخصی قصد داشته باشد به ابطال کارت پزشکی خود از طریق پزشکی اقدام کند، باید از رفع بیماری خود توسط پزشک متخصص مطلع شده و فرآیند پزشکی را طی نماید. بعد از آنکه مدارک لازم در ارتباط با صحت بهبود بیماری دریافت ‌شد، باید به کمیسیون پزشکی محل اخذ معافیت پزشکی خود مراجعه کرده و پرونده دوباره به جریان بیفتد و بعد از آن دوباره وارد پروسه اعزام به خدمت شود. لازم به ذکر است افرادی که از معافیت پزشکی چشم برخوردار بوده‌اند و به ابطال کارت خود اقدام کرده‌اند، در هر شرایطی باید به خدمت سربازی بروند و شامل معافیت‌های دیگر نخواهند بود.

 

جهت اطلاع از دریافت معافیت پزشکی دندان بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

جدیدترین اخبار معافیت پزشکی

پزشکان متخصص فقط در صورتی می‌توانند از معافیت دائم پزشکی بهره‌مند شوند که قادر به اشتغال به حرفه طبابت در نیرو‌های مسلح نباشند.

براساس تبصره ۱ ماده ۴۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان پزشک اعم از عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص فقط در صورتی می‌توانند از معافیت دائم پزشکی بهره‌مند شوند که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، نتوانند حرفه طبابت  را در نیرو‌های مسلح ادامه دهند.

 

گلایه شهروندان از عدم استخدام با کارت معافیت پزشکی

بسیاری از افراد، از جمله روستاییان با توجه به داشتن کارت معافیت پزشکی در حال حاضر نمی توانند وارد بازار کار شوند.

 

قوانین جدید معافیت سربازی سال ۱۴۰۳

قوانین جدید  احتمالا دچار تغییراتی خواهد شد. به تازگی در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر حذف اجباری خدمت سربازی مطرح گریده است که در حال حاضر در دست بررسی می باشد.

 

حذف کارت معافیت پزشکی

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی شرایط ابطال معافیت پزشکی پرداختیم و در خصوص شرایط ابطال کارت اعصاب و روان، ابطال کارت پزشکی واریکوسل و حذف کارت معافیت بیماری  چشم توضیحاتی ارائه دادیم. باید بدانید که طبق قوانین جدید افرادی که می‌خواهند کارت پزشکی خود را ابطال گردانند، باید مراحلی را طی کنند و پرونده آنها بررسی شود و بعد از آن موظف‌اند که به خدمت سربازی بروند. از آنجاکه قوانین نظام‌وظیفه همواره درحال تغییر است، برای اطلاع از چگونگی ابطال کارت معافیت پزشکی، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل کنید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا داشتن کارت معافیت پزشکی مانع استخدام می شود؟

بله، از جمله معایب داشتن این کارت معافیت، ریسکی برای عدم استخدام است.

مراحل لغو کارت معافیت پزشکی چگونه است؟

شخص مشمول با داشتن مدارک مربوطه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و برگه های مربوط به ابطال معافیت پزشکی را پر می کند، سپس در صورتی که سلامت مشمول توسط شورای پزشکی تایید شود، کارت وی باطل می شود. پس از آن باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کند و نمی تواند از سایر معافیت ها استفاده کند.

هزینه ابطال کارت معافیت زیاد است؟

هزینه ای که برای ابطال کارت در نظر گرفته شده است هزینه ی زیادی نیست و اشخاص نباید نگرانی از بابت هزینه داشته باشند.

نظرات

49 دیدگاه دربارهٔ «ابطال کارت معافیت پزشکی + 4 شرط لازم باطل شدن | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo ابراهیم گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من ۲۲ سالمه تو ۱۴۰۱/۴/۱۲ معافیت پزشکی اعصاب روان گرفتم ، این معافیت در حین خدمت بوده
    بنده هیچ خط و خشی در بدن نداشته و هیچ بیماری تا حالا نداشته ام فقط بخاطره دلتنگی و وضع مالی این به گرفتن این کارت رفتم ،ولی الان میبینم که به هیچ دردی نمیخوره میخوام ابطالش کنم ولی رفتم بیمارستان ۵۰۵ ارتش گفتن میشه ولی باید بری نظام وظیفه استان، رفتم نظام وظیفه گفتن که اصلا نمیشه
    گفتم آخه من بدنم و سلامتیم و روانم سالمه گفتن نمیشه
    میخوام دوباره برم کمیسیون توروخدا اگه کاری از دستتون میاد کمکم کنید راهنماییم کنید 🙏🙏🙏🙏

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما می توانید از درخواست اعتراض به کمیسون استفاده کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور