ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مراحل گام به گام تسویه حساب دانشگاه آزاد + شماره حساب

تسویه حساب دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تسویه حساب دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. بنابراین لازم نیست دانشجویان برای انجام کارهای فارغ‌التحصیلی خود به دانشگاه مراجعه کنند. ولی باید با تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد آشنا باشند و تمام مراحل ارسال شماره حساب و پر کردن فرم تسویه حساب دانشگاه آزاد را بلد باشند. به همین دلیل خواندن مقاله زیر می‌تواند تمام سوالات احتمالی آن‌ها در رابطه با سیستم تسویه حساب دانشگاه آزاد برطرف کند.

 

شما برای مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۳  و پیگیری ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد تسویه حساب دانشگاه آزاد، فرم تسویه حساب دانشگاه آزاد، شماره حساب دانشگاه آزاد، تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد، هزینه تسویه فارغ التحصیلی، فرم درخواست تسویه دانشگاه آزاد و مراحل تسویه فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

تسویه حساب دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از آن جا که دانشجویان زیادی در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند. لذا توسعه فرایند زیرساخت‌ آن‌ها اهداف مهم دانشگاه آزاد است و به همین دلیل همواره تلاش می‌کند راهبردهای خود را تسهیل و تسریع کند. آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از خدمات الکترونیکی تمام مراحل تسویه حساب فارغ‌التحصیلی دانشجویان را انجام دهند. البته در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا، دانشگاه آزاد برخی از دروس خود را نیز به صورت اینترنتی تدریس می‌کند تا ضمن حفظ سلامتی دانشجویان، فعالیت‌های کاری و درسی خود را ادامه دهد.

 

مراحل گام به گام تسویه حساب دانشگاه آزاد

مراحل گام به گام تسویه حساب دانشگاه آزاد

 

تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد، یکی از فرآیندهای پرکاربردی است که دانشجویان برای خاتمه امور آموزشی و پژوهشی خود در یک دوره خاص از آن استفاده ‌می‌کنند تا بتوانند گواهی موقت و دانشنامه خود را به همراه ریزنمرات آن دریافت کنند. حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد برای رشته‌های مختلف یکسان است یا خیر؟ شما برای به دست آوردن جواب این سوال می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

جهت اطلاع از عدم تسویه حساب با دانشگاه و عواقب آن روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه اجرای تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فرآیندهای فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. بنابراین قبل از بسته شدن پرونده آموزشی، پژوهشی و دانشجویی متقاضیان بهتر است در اسرع وقت تسویه حساب مالی انجام بگیرد تا به امور نهایی فارغ‌التحصیلان رسیدگی شود.

فرایند تسویه حساب الکترونیکی به گونه‌ای است که در آن دانشجو بدون نیاز به مراجعه حضوری در بخش‌های مختلف مالی، کارگاهی، کمیته انضباطی، آزمایشگاه، کتابخانه، گروه آموزشی دانشکده، امور مشمولان و غیره تمام کارهای خود را در یک هفته انجام دهد. برای این کار لازم است تمام مجوزها و نظارت‌های دانشگاه از طریق سامانه‌های پرداخت الکترونیکی تحت وب در مرکز فناوری اطلاعات آن انجام پذیرد.

البته تمام واحدهای دانشگاهی برای اجرای فرآیند تسویه حساب نهایی خود همه امکاناتی که مانند تجهیزات آزمایشگاهی، اقلام کارگاهی، کتاب و غیره را در اختیار دانشجو قرار داده‌اند از دانشجو بگیرند و همه آن‌ها را در تسویه حساب فارغ‌التحصیلی دانشجو درج کنند.

سامانه آموزشی دانشگاه آزاد باید به گونه‌ای باشد که پس از درج آخرین نمره تمام فرآیندهای تسویه حساب و دانش‌آموختگان آن‌ به صورت خودکار آماده شود و دانشجویان برای انجام امور فارغ‌التحصیلی خود نیازی به صدور مدرک و اسنادی مانند عکس، شناسنامه و غیره نداشته باشند.

حال در صورتی که دانشجو به هنگام اجرای دستورالعمل‌های تسویه نتواند پرونده تحصیلی خود را کامل کند، آنگاه واحدهای آموزشی باید جهت تکمیل پرونده تحصیلی دانشجویان تمام مستندات لازم را جمع‌آوری کنند. حال اگر شما هر گونه مشکلی در مورد فرایند اجرای تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

جهت اطلاع از پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد و سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir روی لینک کلیک کنید.

 

شماره حساب دانشگاه آزاد

شماره حساب دانشگاه آزاد

 

مدارک لازم جهت تسویه حساب دانشگاه آزاد

معمولاً آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه‌های آزاد فارغ‌التحصیل شوند باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل فرآیند تسویه الکترونیکی خود را انجام دهند:

  • اصل کارت ملی به همراه کپی پشت و رو آن
  • از صفحه اول و دوم شناسنامه خود کپی بگیرند و اصل آن را نیز به همراه داشته باشند. همچنین اگر در صفحات آخر شناسنامه آن‌ها توضیحاتی وجود داشته باشد آن‌ها را نیز کپی کنند.
  • آقایان باید اصل و کپی کارت پایان خدمت یا برگه اعزام به خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت بدون غیبت اولیه خود را ارائه دهند. البته اگر خدمت خود را به پایان رسانده باشند، آنگاه اصل و کپی کارت پایان خدمت خود را به واحدهای آموزشی تحویل دهند.
  • اصل و دو کپی مدرک مقطع پایه
  • اصل و کپی ریزنمرات تعیین شده در مقطع پایه
  • سه عدد عکس 3 در 4 با زمینه سفید و عکس رنگی
  • باید اصل کارت دانشجویی را در زمان تسویه حساب به کارشناسان ارائه دهند.
  • دو عدد تمبر هزار ریالی از بانک ملی دریافت کنند.
  • فیش بانکی به مبلغ 17 هزار تومان را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واریز کنند و سپس اصل و کپی فیش را به دانشگاه ارائه دهند.
  • فارغ‌التحصیلان دکتری دانشگاه آزاد باید یک فیش بانکی به مبلغ 29 هزار تومان را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واریز کنند. سپس باید اصل و دو کپی آن را به دانشگاه ارائه دهند.
  • بعد از صدور دانشنامه، دانشجو باید ریزنمرات خود را نیز ارائه دهد.
  • دانشجویان دکتری که مقاله isi خود را ارائه دادند و از مدیر گروه و پژوهشی دانشکده تاییدیه آن را گرفتند باید تصویر پذیرش و تصویر اصل مقاله isi را به امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه اعلام کنند.

 

شما برای مرکز مشاوره دانشگاه آزاد و پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

"<yoastmark

 

خوب است بدانید که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری علاوه بر مبالغ ذکر شده در بالا باید مبالغ دیگری را نیز پرداخت کنند که شرایط خاصی برای آن‌ها وجود دارد. بنابراین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید شماره حساب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را برای واریز وجه بانکی از این کارشناسان دریافت کنید.

 

شما برای نرم افزارهای مورد نیاز کلاس مجازی دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد تسویه حساب دانشگاه آزاد، هزینه تسویه حساب فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، مراحل تسویه الکترونیکی دانشگاه آزاد و نمونه فرم تسویه حساب دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

مراحل تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد

معمولاً آن دسته از دانشجویانی که از پایان نامه خود دفاع کرده‌اند جهت فارغ‌التحصیلی خود باید فرم تسویه دانشگاه آزاد را دریافت کنند و بر اساس زیر اقدام کنند. در حال حاضر مراحل آن برای دانشجویان ۱۴۰۳ بدین گونه است:

  • وارد سایت دانشگاه آزاد و حساب کاربری خود شوید و از منوی دسترسی برنامه‌ها سامانه مالی را انتخاب کنید.
  • روی گزینه تسویه حساب اینترنتی کلیک کنید.
  • بعد از آن تمام مدارک لازم جهت تسویه را به کارشناس امور آموزشی ارائه دهید.
  • وارد سایت azad.ac.ir شوید و در امور پژوهشی روی تحصیلات تکمیلی کلیک کنید. پس از دریافت فرم تسویه حساب و پایان نامه را پر کنید.

شما برای شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد و پرداخت شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

"<yoastmark

 

  • طبق فرم تسویه حساب تمام امضاهای لازم مانند امضای اساتید، مشاور، داور و مدیر گروه را جمع‌آوری کنید. سپس آن‌ها را پس از اصلاحات لازم به هیئت علمی دانشگاه ارسال کنید تا تایید کنند.
  • طبق فرم تسویه دانشگاه آزاد تمام مبالغ را به شماره حساب دانشگاه آزاد واریز کنید. فیش‌های بانکی را به همراه فرم‌های امضا شده و فرم اصالت نامه اسکن کنید. سپس همه آن‌ها را به همراه فایل ورد و پی دی اف پایان نامه روی یک سی دی رایت کنید.
  • دو عدد از سی دی بالا را به کتابخانه دانشگاه ارائه دهید. سی‌دی‌ها باید در قاب‌های کتابی دو طرفه قرار بگیرند که در یک سمت قاب اطلاعات دانشجو با عنوان پایان نامه به صورت فارسی تایپ شده باشد و در سمت دیگر آن به صورت انگلیسی بنویسید.

 

 پس از انجام این کارها منتظر اعلام دانشگاه باشید تا گواهی پایان موقت شما را صادر کنند. حال اگر هر گونه سوالی در رابطه با سایت دانشگاه و مراحل گام به گام تسویه آن داشته باشید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید. البته خوب است بدانید که مراحل تسویه برای مقاطع مختلف مانند ارشد، دکترا و دکترای حرفه‌ای کمی متفاوت است که شما برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد آن‌ها به همراه فرم تسویه دانشگاه آزاد می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

کدام دانشگاه آزاد بهتر است؟ + بهترین تهران و مراکز استان ها

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + لیست جدید

برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد

بازیابی رمز دانشجویی دانشگاه آزاد

سامانه مجازی دانشگاه آزاد

مراحل گام به گام تسویه حساب دانشگاه آزاد + شماره حساب

تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد برای مقاطع مختلف یکسان است؟

خیر، هر چند که بیشتر مراحل تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه برای مقاطع مختلف یکسان است. اما تغییرات جزئی در آن‌ها وجود دارد که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

چگونه فرم تسویه حساب دانشگاه آزاد را دریافت کنیم؟

شما برای این کار می‌توانید با امور آموزشی و فارغ‌التحصیلی دانشگاه خود در تماس باشید. زیرا فرم تسویه حساب دانشگاه آزاد برای واحدهای آموزشی مختلف متفاوت است. مثلاً در آن نام واحد آموزشی و سال فارغ‌التحصیلی برای دانشجوهای مختلف با هم فرق دارد.

آیا شماره حساب دانشگاه آزاد برای همه واحدهای آموزشی آن در سراسر کشور یکسان است؟

معمولاً دانشجویان باید فیش بانکی خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد واریز کنند که در حال حاضر شماره حساب  0104440444004  است. ولی شما برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

آیا تمام مراحل الکترونیکی تسویه حساب دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری است؟

خیر، هر چند که تمام مراحل تسویه حساب الکترونیکی دانشگاه آزاد به صورت الکترونیکی است. اما شما برای ارائه مدارکی مانند سی دی، اصل و کپی مدارک لازم است به صورت حضوری به بخش آموزشی دانشگاه آزاد واحد مرکزی خود مراجعه کنید. هر چند که این مراجعات وجود دارند ولی نسبت به قبل خیلی کم شدند.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور