ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کنکور مجدد دانشجو انصرافی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
کنکور مجدد دانشجو انصرافی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کنکور مجدد دانشجو انصرافی دانشجویانی که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل نداشته و انصراف داده اند، حال می توانند از امکان کنکور مجدد دانشجو انصرافی استفاده نمایند. شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی و اخراجی برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. ادامه به تحصیل دانشجویان اخراجی برای دانشجویان در صورتی امکان پذیر است که شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی را داشته باشند.قطعا اطلاع از نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور به نوبه خود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

 

برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه دولتی و کنکور مجدد دانشجو انصرافی – انجام ثبت نام و همچنین مشاوره انتخاب رشته با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

شرایط کنکور مجدد دانشجو انصرافی

 

شرایط کنکور مجدد دانشجو انصرافی

شرایط کنکور مجدد دانشجو انصرافی

 

همانطور که می دانید، شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی برای دانشجویان دانشگاه های پیام نور و همچنین غیر انتفاعی راحت از انصراف از دانشگاه روزانه می باشد. اما به طور کلی برای انصراف از دانشگاه مراحلی لازم است که داوطلبان باید پشت سربگذارنند.

  • برای شرکت در کنکور سراسری داوطلبان دانشگاه های روزانه در صورتی می توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند که حداقل دو ترم تحصیلی را گذرانده باشند. در این صورت نیازی به انصراف از کنکور وجود نخواهد داشت و داوطلبان می توانند پس از انصراف از دانشگاه ، بدون هیچ گونه محدودیتی در کنکور شرکت کنند.
  • در صورتی که دانشجویان عزیز پس از پذیرش در دانشگاه، انصراف خود را تائید نمایند، امکان شرکت و ثبت نام مجدد در کنکور را نخواهند داشت . بنابراین یک سال محرومیت از کنکور خواهند داشت .
  • آن دسته از دانشجویانی که پس ازگذراندن ترم دوم مایل به درخواست انصراف می باشند، حتما باید یک سال تحصیلی کامل را پشت سر گذرانده باشند و پس از شروع ترم سوم باید هماهنگی های لازم را با دانشگاه محل تحصیل خود جهت انجام مراحل انصراف داشته باشند. (برای حضور این دسته از دانشجویان هیچ گونه منعی قرار داده نشده است).
  • برای آقا پسرهایی که مشمول خدمت سربازی می باشند، تنها یکبار امکان انصراف از تحصیل و کنکور مجدد دانشجو انصرافی وجود خواهند داشت.
  • برای شرکت در کنکور سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز، در صورتی که درخواست انصراف خود را بدهند در همان سال امکان حضور و شرکت در کنکور همان مقطع را نخواهند داشت و دچار محرومیت از کنکور خواهند داشت.
  • آن دسته از دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دوره های روزانه هستند، در دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری، برای شرکت در هر آزمونی باید ابتدا انصراف خود را از دانشگاه مربوطه به ثبت برسانند و سپس برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های نوبت دوم شبانه ، دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی ، آزاد و پردیس خودگرادان و همچنین دانشگاه های مجازی، در صورتی مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال بعد خواهند بود که واجد شرایط کنکور مجدد دانشجو انصرافی باشند.
  • در صورتی که مایل به پذیرش در دانشگاه های روزانه می باشید، در صورت انجام ثبت نام  در دانشگاه و یا عدم ثبت نام، از شرکت در دوره های روزانه سال بعد محروم خواهید شد.
  • در صورتی که دانشجوی دانشگاه روزانه می باشید ولی از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف نداده اید، قبولی شما امکان پذیر نخواهد بود و برابر قوانین و مقررات با شما برخورد خواهد شد.

 

انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد

 

نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور

نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور

 

شرط کنکور مجدد دانشجو انصرافی در واقع بدین شرح است که در صورتی می توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند که درخواست انصراف خود را تائید نموده باشند و دانشگاه مورد نظر در رابطه با انصراف آنان، موافقت لازم را اعلام نموده باشد. درخواست انصراف دانشجویان به طور معمول با پرداخت هزینه همراه خواهد بود. لذا درخواست شما باید بر اساس ضوابط تعیین شده همان دانشگاه باشد. همچنین برای برخی از دانشگاه ها پس از انصراف، دانشجویان را ملزم به پرداخت هزینه نمایند.

برای دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه که شامل : نوبت دوم شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان و آزاد نیازی به انصراف قطعی از دانشگاه نخواهند داشت و می توانند بدون انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد اقدام نمایند. در صورتی که مایل به تغییر رشته می باشید، می توانید بدون نیاز به انصراف از دانشگاه، در تکمیل ظرفیت دانشگاه های نوبت دوم شبانه شرکت نمایید. همچنین آن دسته از دانشجویانی که امکان شرکت در کنکور را ندارند، می توانند در رشته های بدون کنکور اقدام به ثبت نام نمایند.

 

هزینه انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد چقدر است؟

دریافت هزینه از دانشجویان انصرافی ، در صورت دارا بودن شرایط زیر ضروری خواهد بود در غیر این صورت پرداخت هزینه ضروری نخواهد بود.

برای انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه دانشجویان دانشگاه های دولتی باید پس از انصراف خود، در صورتی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های روزانه باشند، جریمه تعیین شده را پرداخت نمایند و برای کنکور مجدد دانشجو انصرافی اقدام نمایند.

آن دسته از دانشجویانی که دانشگاه محل تحصیل آنان دانشگاه آزاد می باشد، در صورت دارا بودن شرایط انصراف از دانشگاه آزاد پس از ثبت درخواست انصراف خود، لازم است جریمه را پرداخت نمایند این مورد منوط به تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد خواهد بود. اما برای آن دسته از دانشجویانی که انصراف خود را قطعی نموده اند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را ندارد، نیازی به پرداخت جریمه نخواهند داشت و می توانند برای کنکور مجدد دانشجو انصرافی اقدام نمایند.

انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی: دانشجویان این دانشگاه ها که شهریه ترم های گذشته را تسویه کرده اند ، پیش از شروع ترم جدید باید درخواست انصراف خود را اعلام کنند تا از پرداخت جریمه انصراف معاف شوند.

 

جریمه انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد

 

ادامه به تحصیل دانشجویان اخراجی

ادامه به تحصیل دانشجویان اخراجی

 

همانطور که ذکر گردید، برای کنکور مجدد دانشجو انصرافی در صورت نیاز به پرداخت جریمه، باید هزینه های معادل جدول زیر را پرداخت نمایند.

میزان جریمه انصراف از دانشگاه ها
نوع دانشگاه میزان جریمه
روزانه بسته به رشته ، مقطع و دانشگاه ، برآورد هزینه ای انجام شده و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می گردد.
شبانه 1/5 برابر شهریه ثابت
پیام نور 1/5 برابر شهریه ثابت
غیرانتفاعی 1/5 برابر شهریه ثابت
پردیس خودگردان شهریه ثابت تمام ترم های باقی مانده
علمی کاربردی یک شهریه ثابت
دانشگاه آزاد کاردانی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی ارشد ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی پیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 8) * (نصف شهریه پایه)
دکتری حرفه ای (دامپزشکی): (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 12) * (نصف شهریه پایه)
دکتری حرفه ای (گروه پزشکی): کل شهریه پایه ترم های باقی مانده
دکتری تخصصی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 7) * (نصف شهریه پایه)
دکتری تخصصی ورودی های 94 به بعد: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 6) * (نصف شهریه پایه)
دستیاری تخصصی: کل شهریه تحصیلی ترم های باقی مانده

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با کنکور مجدد دانشجو انصرافی ارائه نماییم. در صورتی که سوالی در رابطه با شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی دارید و یا اینکه مایل به اطلاع دقیق از نحوه نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور می باشید، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین پس از برقراری ارتباط با مشاوران ما، می توانید از نحوه انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد اطلاع یابید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

 

مطالب مرتبط

کنکور مجدد دانشجو انصرافی

شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی و اخراجی

شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی
ادامه به تحصیل دانشجویان اخراجی
نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور
انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای کنکور مجدد دانشجو انصرافی لازم است هزینه ای را پرداخت نماییم؟

در صورتی که واجد شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی و اخراجی باشید، در برخی از دانشگاه ها لازم است هزینه مربوط به انصراف را پرداخت نمایید.

 

 

آیا امکان ادامه به تحصیل دانشجویان اخراجی وجود دارد؟

نحوه شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور با توجه به ضوابط تعیین شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور امکان پذیر است.

 

 

چگونه می توانیم از شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی اطلاع یابیم؟

برای اطلاع از تمامی ضوابط تعیین شده وارد سایت شوید.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «کنکور مجدد دانشجو انصرافی»

  1. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خواهش میکنم جوابو منو بدین
    من ورودی مهر 97 پیام نورم و تا به الان 57 واحد پاس کردم قصد دارم در پایان ترم نهم ( بهمن ماه1400) انصراف بدم و‌کنکور 1401 شرکت کنم.آیا اجازه ثبت نام تو دانشگاه جدید رو دارم( با توجه به بحث سقف سنوات و‌نظام وظیفه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور