ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چاپ کارنامه در سامانه سیدا + راهنما تصویری | ایران تحصیل

چاپ کارنامه در سامانه سیدا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از کاربردهای مهم سامانه سیدا امکان مشاهده و چاپ کارنامه می باشد که ما در ادامه جزییات آن را بررسی خواهیم کرد. سامانه سیدا توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده و دانش آموزان و همچنین مدیران می توانند برای ثبت، مشاهده و تایید کردن نمرات به آن مراجعه نمایند. از آنجایی که سوالات بسیاری در رابطه با نحوه چاپ کارنامه در سیدا پرسیده می شود ما در ادامه قصد داریم نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا را بیشتر بررسی کنیم.

نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا

سامانه سیدا در آدرس  sida.medu.irواقع شده است که از جمله سامانه های پر کاربرد مدارس می باشد. در این سامانه دانش آموزان، معلمان و مدیران می توانند دسترسی داشته باشند. قبل از بررسی مراحل نحوه چاپ کارنامه لازم است ابتدا این موضوع را بدانید که امکان چاپ تنها برای معلمان وجود دارد.

در مرحله اول برای چاپ کردن کارنامه در سامانه سیدا، نیاز است که به نشانی آن مراجعه کنید.

پس از مراجعه به سامانه نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. سپس دکمه ورود را زده و وارد شوید.

مراحل چاپ کارنامه در سیدا

در صورتی که اطلاعات مورد نیاز را صحیح وارد کرده باشید، با گزینه هایی رو به رو می شوید که یکی از آن ها گزینه عملیات ضمن سال می باشد.

جزییات چاپ کارنامه در سیدا

 

پس از وارد شدن به بخش علمیات ضمن سال سایت سیدا ، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

حال لازم است روی گزینه “کارنامه” کلیک کنید.

 

نحوه چاپ کارنامه در سیدا

 

سپس با انتخاب گزینه “کارنامه تحصیلی ـ تربیتی و کیفی” از منوی باز شده باید ادامه مراحل را طی کنید.

 

نکات مهم در کارنامه در سیدا

 

حال با کلیک بر روی عبارت “انتخاب” و تعیین پایه تحصیلی و تایید و در نهایت انتخاب گزینه “تصویر پرینتر یا چابگر”، می توانید کارنامه را چاپ کنید.

با طی کردن مراحلی که آورده ایم، می توانید کارنامه خود را چاپ کنید. به علاوه از گزینه گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی نیز امکان مشاهده نمرات دانش آموزان در سال های گذشته وجود دارد.

 

اطلاعیه:

نام کاربری ورود به سامانه سیدا، کد ملی می باشد و رمز ورود آن جهت درج کارنامه تحصیلی دانش آموزان بایستی از طریق شخص مدیر مدرسه دریافت گردد.

 

نحوه دریافت کارنامه توسط دانش آموزان

در قسمت های فوق توضیح دادیم که امکان دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی توسط دانش آموزان در سامانه سیدا وجود ندارد و تنها مدیران می توانند از این سامانه کارنامه دریافت کنند؛ اما دانش آموزان می توانند از سامانه پادا برای دریافت کارنامه خود استفاده نمایند. برای ورود به سامانه پادا نیز نیازمند رمز عبور و نام کاربری هستید که از طریق اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان ارسال خواهد شد.

در این سامانه نیز گزینه ای با نام مشاهده کارنامه وجود دارد که پس از وارد کردن نام کاربری و رمزورود می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا کلیک کنید.

معرفی سامانه سیدا sida.medu.ir

سامانه سیدا یکی از سامانه های یک پارچه برای دانش آموزان می باشد که می توانند در این سامانه به مشاهده  معدل، کارنامه و… بپردازند. امکان ثبت نام کتب درسی نیز در این سامانه وجود دارد. توجه داشته باشید که برای استفاده از امکانات این سامانه، باید در آن ثبت نام کنید؛ زیرا در غیر این صورت امکان آن را ندارید که به استفاده از خدمات بپردازید. پس از عضویت در این سامانه امکان استفاده از انواع آزمون های آغازین، پیشرفت تحصیلی، مشاوره ای و … وجود دارد.

برای اطلاع از نحوه ارتباط با پشتیبانی سامانه سیدا کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه سیدا sida.medu.ir

امکان ثبت نام در سامانه سیدا تنها برای افرادی که جزء کادر اجرایی مدرسه هستند، امکان پذیر می باشد. اعضای کادر اجرایی مدارس مانند معلمان، مدیران و معاونان می توانند وارد این سامانه شوند و اطلاعات دانش آموزان را مشاهده نمایند.

اعضای مدرسه باید مشخصات دانش آموزان را به درستی در سامانه وارد نمایند زیرا در غیر این صورت و اگر کوچک ترین خطایی وجود داشته باشد، دانش آموزان نمی توانند برای ثبت نام مدارس اقدام نمایند.

برای ثبت نام در سامانه سیدا نیاز است ابتدا آدرس آن را جستجو کرده و وارد صفحه اول آن شوید.

سپس باید اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید.

حال می توانید به امکانات سامانه دسترسی داشته باشید.

در صورتی که از صحت اطلاعات اطمینان دارید امکان، ذخیره کردن اطلاعات نیز وجود خواهد داشت.

برای اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه سیدا کلیک کنید.

نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا sida.medu.ir

از جمله امکاناتی که در سامانه سیدا وجود دارد، ثبت نمرات می باشد. ثبت نمرات توسط معلم ها و کارکنان اجرایی انجام می شود. نکته مهم این است که ثبت نمرات در مقطع ابتدایی با ثبت نمرات در مقطع متوسطه متفاوت می باشد.

به طور مثال ثبت نمرات در مقطع ابتدایی به صورت توصیفی می باشد و برای آن یک سری امتیاز بندی در نظر گرفته شده است که شامل اعداد 1 تا 4 می باشد. همچنین در ستون چپ پورتال یک قسمت برای وارد کردن نمرات دیده می شود که کاربران می توانند از بین آن ها گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

ثبت نمرات متوسطه اول و دوم در سایت سیدا

برای ثبت نمرات مقطع متوسطه در قسمت عملیات اولیه یک سری گزینه وجود دارد که شامل مشخصات کلاس ها و دروس مورد نظر می شود. برای وارد کردن نمرات در این قسمت باید یک گزینه مستمر یا پایانی را انتخاب نمایید.

سپس با انتخاب گزینه های آورده شده در سمت راست، یک لیست از دانش آموزان و دروس مشاهده خواهید کرد که باید در قسمت مربوط به هر کدام نمرات مورد نظر خود را وارد نمایید و گزینه ثبت را کلیک کنید.

ثبت نمرات دروس پودمانی متوسطه اول و دوم در سایت سیدا

برای ثبت نمرات پودمانی نیز باید قسمت پودمانی را انتخاب کرده و سپس موضوع مربوط به هر درس را مشخص نمایید و سپس نمرات دانش آموزان را وارد کنید. برای ثبت کردن نمرات مستمر باید اعداد 1 تا 5 را انتخاب کنید و نوع آزمون را که حضوری یا غیرحضوری می باشد، مشخص نمایید.

برای دانلود PDF این مطلب کلیک کنید.

خلاصه مقاله چاپ کارنامه در سامانه سیدا

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی مراحل چاپ کارنامه در سامانه سیدا بپردازیم و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. از آنجایی که سامانه سیدا برای اعضای اجرایی مدارس طراحی شده، تنها آن ها می توانند برای چاپ کارنامه اقدام کنند.

در نتیجه این امکان برای دانش آموزان وجود ندارد و آن ها باید از سامانه پادا برای مشاهده کارنامه استفاده کنند. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان چاپ کارنامه در سامانه سیدا توسط دانش آموزان وجود دارد؟

خیر دانش آموزان به صورت کلی اجازه ورود به این سامانه را ندارند.

دانش آموزان از چه سامانه ای می توانند کارنامه خود را چاپ کنند؟

دانش آموزان باید از سامانه پادا استفاده نمایند.

برای ورود به سامانه سیدا به چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

به نام کاربری و رمزورود مورد نیاز است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور