ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پشتیبانی سامانه ساهت sahat.medu.ir + راهنما رفع مشکلات

پشتیبانی سامانه ساهت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش آموزان پایه دوازدهم و افرادی که سالیان گذشته فارغ التحصیل شده اند و قصد ورود به دانشگاه و شرکت در آزمون سراسری را دارند، می‌بایست کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و در فرم ثبت نام آزمون سراسری وارد کنند. برای اینکه سوابق تحصیلی دانش آموزان به درستی جمع آوری و ثبت گردد، سامانه ساهت با هدف جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری، توسط سازمان آموزش و پرورش راه اندازی شد.

در زمان ثبت نام کنکور سراسری که این سامانه با ترافیک سنگینی رو به رو می شود، داوطلبان بیشتر از هر زمانی نیازمند پشتیبانی سامانه ساهت می‌‎گردند تا مشکلات پیش آمده را رفع کنند. در این مقاله ما به برخی از رایج ترین مشکلات سامانه ساهت پرداخته و سعی خواهیم کرد تا به صورت تصویری راهنما سامانه ساهت را ارائه دهیم. چنانچه زمان استفاده از این سامانه با مشکل رو به رو شدید، این مقاله را به دقت مطالعه نمایید تا راهنمای حل مشکلات خود را دریافت کنید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مشکل ورود به سایت ساهت

برای ورود به سامانه ساهت به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir لازم است تا در ابتدا در این سامانه ثبت نام نمایید تا نام کاربری و رمز عبور سامانه برای شما ارسال شود. پس از ورود به این سامانه است که می توانید نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام کنید.

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردید، از سربرگ موجود در این سامانه گزینه ورود به سامانه را انتخاب کرده و مشخصاتی که از شما خواسته شده است را وارد کنید.
گاه در زمان ورود به سامانه پیامی تحت عنوان «شماره تلفن وارد شده اشتباه می باشد» دریافت می کنید. برای رفع این مشکل سامانه ساهت، لازم استتا مجددا در سامانه ثبت نام نمایید تا نام کاربری و رمز عبور جدید برای شما ارسال گردد.

مشکل ورود به سایت ساهت

💡 نکته مهم: توجه داشته باشید که در زمان ورود به سامانه ساهت، حتما فیلترشکن و یا هر نرم افزاری که باعث تغییر آی پی شما می شود را خاموش کنید، چرا که این سامانه، سامانه داخلی بوده و آی پی های خارجی را ناشناس تشخیص می دهد.

برای کسب اطلاع از شرایط جاماندگان یارانه و ورود به سامانه my.gov.ir روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه برقراری ارتباط با پشتیبانی سامانه ساهت

در زمان ثبت نام کنکور سراسری که متقاضیان زیادی برای دریافت کد سوابق تحصیلی و دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی به این سامانه مراجعه می کنند، مشکلات سامانه ساهت نیز ممکن است بیشتر شود و کاربران با ارور های مختلفی رو به رو شوند. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از شروع ثبت نام کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی از سامانه ساهت

اگر به هر دلیل پیشتر نتوانستید در این سامانه ثبت نام کنید و یا کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید، می توانید با پشتیبانی سامانه ساهت تماس بگیرید. گاه به دلیل تقاضای بسیار، دسترسی به پشتیبانان این سامانه دشوار می گردد، در این هنگام می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس برقرار کنید. مشاوران ما با ارائه راهنما سامانه ساهت، شما را در مسیر دریافت کد سوابق تحصیلی خود همراهی خواهند کرد.

متقاضیان شرکت در آزمون سراسری می توانند چنانچه موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود نشدند، با کارشناسان ما تماس گرفته و دریافت این کد را به مشاوران ما بسپارند. ما در کمترین زمان ممکن اطلاعات سوابق تحصیلی را برای شما ارسال خواهیم کرد.

📎برای اطلاع از سامانه ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مهر و بهمن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

فراموشی رمز عبور و نحوه بازیابی آن در سامانه ساهت

در مرحله ثبت نام در سامانه ساهت، هر فردی کلمه عبوری را برای سامانه تعریف می کند؛ از آن جایی که استفاده از امکانات و اطلاعات این سامانه مختص به زمان خاصی است، امکان فراموشی کلمه عبور وجود دارد. بنابراین بهتر است که پس از نام نویسی در سامانه ساهت، کلمه عبور خود را یادداشت کنید.

اگر به هر دلیلی رمز عبور خود را فراموش کردید، می توانید با مطالعه راهنما سامانه ساهت که در این بخش ارائه می شود، رمز عبور خود را بازیابی نمایید.

🔰 راهنمای بازیابی کلمه عبور:

اولین گام برای بازیابی کلمه عبور، وارد شدن به سامانه ساهت به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir می باشد. پس از ورود به سامانه، لازم است تا از سربرگ بالای صفحه گزینه فراموشی کلمه عبور را انتخاب کنید.

بازیابی کلمه عبور در سامانه ساهت

با انتخاب گزینه فراموشی کلمه عبور، صفحه ای باز می گردد که لازم است تا کد ملی و شماره  تلفنی را که با آن در سامانه ثبت نام کرده اید، وارد نمایید و سپس با فشردن کلید ارسال کلمه عبور، کلمه عبور جدید خود را دریافت کنید.

فراموشی رمز عبور به سامانه ساهت

❗ کاربران گرامی می توانند در صورتی که با مشکلات سامانه ساهت در رابطه با رمز عبور مواجه شدند، با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایند.

جهت آشنایی با مای مدیو کلیک نمایید.

اخبار مرتبط با سامانه ساهت

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به ۶۰ درصد می‌ رسد:

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به تغییرات کنکور از سال آینده مطابق مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم خود دانش‌ آموزان و داوطلبان کنکور و هم والدین نیازمند دریافت توضیحات کامل هستند تا بدانند که این مصوبه تا چه میزان به نفع دانش‌ آموزان است و کجا دارای ایراد و نیازمند اصلاح است.

زارعی با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح این مصوبه و جلوگیری از تضییع حقوق شرکت کنندگان در این آزمون عنوان کرد: باید بتوانیم پاسخگوی دغدغه‌ ها باشیم. دستگاه تعلیم‌ و تربیت سال‌ ها این نگرانی را داشت که در سال‌ های پایانی تحصیل به‌ خصوص در پایه دوازدهم، تمرکز دانش‌ آموز، خانواده، مدرسه و به تبع آن معلم همه به سمت یک آزمون سراسری می‌ رفت که قرار بود سرنوشت دانش‌ آموز در آن رقم بخورد.

زارعی ادامه داد: این دغدغه همواره وجود داشته است که تا کنکور هست، دانش آموز از نظام تعلیم و تربیت جدا می‌ شود. تمام تلاش ما این بود که توجه به سمت برنامه درسی برگردد. به نظر می‌ رسد مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌ تواند کمک خوبی برای دستگاه تعلیم و تربیت باشد که توجه دانش آموزان و مدرسه بر برنامه درسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع کنکور سر جایش است اما سهمی را به سابقه تحصیلی می‌ دهند که در سال اول اجرای مصوبه ۴۰ درصد است و در طول اجرا به ۶۰ درصد می‌ رسد گفت: از این جهت، مصوبه مذکور به نظر اتفاق خوبی برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

خلاصه مطلب

کد سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که در حین ثبت نام کنکور سراسری در فرم مربوطه درج می گردد. با افزایش تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون سراسری، اهمیت این کد نیز به مراتب افزایش یافته است؛ از این رو سازمان آموزش و پرورش سامانه ای را تحت عنوان سامانه ساهت با هدف جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری راه اندازی کرده است. یکی از مشکلات سامانه ساهت، ضعیف بودن پشتیبانی آن است.

در هنگام استفاده از این سامانه امکان بروز مشکل و خطا بسیار است؛ به همین جهت سعی کردیم در این مقاله با ارائه راهنما سامانه ساهت، نحوه رفع برخی از این خطاها را آموزش دهیم. اگر در هنگام استفاده از این سامانه با مشکلی رو به رو شدید که در این مقاله مورد بررسی قرار نگرفته است، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس گرفته و از امکان پشتیبانی سامانه ساهت ما استفاده نمایید. هم چنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کامنت شما در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله پشتیبانی سامانه ساهت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه ساهت چه امکاناتی را به کاربران ارائه می دهد؟

سامانه ساهت به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir با هدف جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها راه اندازی شده است و امکان دریافت کد سوابق تحصیلی را برای دانش آموزان فراهم می کند.

آیا امکان بازیابی رمز عبور در سامانه ساهت وجود دارد؟

بله؛ به علت وجود احتمال فراموشی کلمه عبور، در این سامانه امکان بازیابی کلمه عبور فراهم شده است. با طی کردن مراحل گفته شده در این مقاله می توانید کلمه عبور خود را بازیابی نمایید. 

آیا با فیلتر شکن هم می توان وارد این سامانه شد؟

خیر؛ همانطور که در این مقاله شرح داده شد، برای ورود به این سامانه می بایست دارای آی پی ایران باشید و حتما فیلتر شکن و یا نرم افزارهایی را که سبب می شوند، خاموش کنید؛ چرا که سامانه شما را ناشناس شناسایی خواهد کرد. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور