ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پزشکی تعهدی چیست؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۰
پزشکی تعهدی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پزشکی تعهدی چیست؟ این سؤالی است که افراد مایل به تحصیل در این رشته آن را از خود می پرسند تا در مورد شرایط خاص آن اطلاعاتی را کسب کنند. البته دقت کنید که قبل از هر اقدامی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی با قرارداد خدمت از شرایط پذیرش این رشته اطلاعات کافی را به دست بیاورید. هم چنین آشنایی با مزایا، معایب، دانشگاه های پذیرنده پزشکی با تعهد خدمت و شرایط انصراف از پزشکی تعهدی نیز برای هر کدام از داوطلبان الزامی و مهم به نظر می رسد.

از آن جایی که کسب اطلاعاتی در مورد پزشکی با قرارداد خدمت و این که مزایا و معایب پزشکی با قرارداد خدمت چیست؟ برای هر یک از افراد و داوطلبان کنکوری الزامی و مهم است؛ از این رو یاری خواستن از مشاوران کاردان و خبره در این رابطه می تواند بسیار مهم به نظر برسد. برای سهولت کسب اطلاعات در رابطه با پزشکی با قرارداد خدمت، شرایط انصراف از آن، مزایا و معایب ادامه تحصیل در این رشته دانشگاهی می توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

 

پزشکی تعهدی چیست؟

 

آیا می دانید پزشکی تعهدی چیست؟

شاید این سؤال مهم برای شما دوست عزیز داوطلب رشته علوم تجربی نیز مطرح شده باشد که پزشکی با قرارداد خدمت چیست؟

در پاسخ به این پرسش باید عرض کنیم که در صورت تحصیل در رشته پزشکی با قرارداد خدمت الزاماً باید پس از اتمام مدت تحصیل خود در دانشگاه به مدت چند سال در مناطق محروم خدمت کنید و به مداوای بیمارستان مشغول شوید. این کار را معمولا در قبال استفاده رایگان از خدمات و امکانات ارائه شده در دانشگاه محل تحصیل انجام می دهند.

 

پزشکی با تعهد خدمت

 

جهت اطلاع از رتبه قبولی پزشکی تعهدی کلیک کنید.

 

شرایط پذیرش در رشته پزشکی تعهدی چیست؟

شرایط پذیرش در رشته پزشکی با تعهد خدمت برای هر یک از افراد و داوطلبان متفاوت است. حال آیا از این شرایط پذیرش در رشته پزشکی با تعهد خدمت اطلاعی دارید؟ در صورت عدم از پاسخ این به این سوال با ما در ادامه این نوشته همراه باشید.

. در صورت تمایل به گرفتن تخصص در رشته پزشکی الزاماً باید پس از ده سال خدمت این کار را انجام دهید.

. تعهد کاری شما پس از فراغت از تحصیل به مدت سه برابر بیشتر از مدت تحصیل است. ( بیست سال) اما در حال حاضر این مدت زمان به ۱.۵ الی ۲ برابر طول دوره تحصیل کارهش یافته است.

 

نکات پذیرش در رشته پزشکی تعهدی چیست؟

داوطلبانی که قصد دارند در رشته پزشکی با قرارداد خدمت قبول شوند باید نکاتی را در نظر بگیرند. یکی از نکات مهم در رابطه با پذیرش در رشته پزشکی با قرارداد خدمت برخورداری از مدرک دیپلم و همین طور پیش دانشگاهی است. مورد دیگری که باید رعایت کنید، برخورداری از سلامت روحی و جسمی برای هر یک از افراد متقاضی تحصیل در پزشکی با تعهد خدمت الزامی است.

 

مزیت های تحصیل در رشته پزشکی تعهدی چیست؟

شاید این پرسش مهم برای شما مطرح شده باشد که مزیت تحصیل در رشته پزشکی با تعهد خدمت چیست؟ و این امر چه مزیت هایی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید خدمت شما عرض کنیم که یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در رشته پزشکی با تعهد خدمت این است که آینده شغلی شما تضمین شده است و می توانید درآمد خوبی هم داشته باشید.

مزیت های تحصیل در رشته پزشکی تعهدی چیست؟

معایب تحصیل در رشته پزشکی با تعهد خدمت چیست؟

در رابطه با معایب تحصیل در رشته پزشکی باید خدمت شما عرض کنیم که از مهم ترین معایب این موضوع می توان به عدم دریافت مدرک دکتری تا بعد از مدت تعهد به خدمت اشاره کرد که واقعاً ناخوشایند است.

از طرف دیگر، طول دوره تعهد خدمت پزشکی واقعاً زیاد است و بدتر از این که شما در طول این دوره نمی توانید محل خدمت خود را تغییر دهید و در محل دیگری مشغول به خدمت شوید.

 

برای اطلاع از رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید.

 

قوانین انصراف از پزشکی تعهدی چیست؟

از آن جایی که ادامه تحصیل در رشته پزشکی با قرارداد خدمت برای هر یک از افراد متقاضی با سختی های زیادی همراه است، از این رو ممکن است برخی از افراد تمایل به انصراف از پزشکی با قرارداد خدمت داشته باشند.

اما قبل از هر چیز کسب اطلاعاتی در رابطه با شرایط لازم در زمان انصراف از پزشکی با قرارداد خدمت برای هر فرد متقاضی الزامی و مهم است.

از میان مهم ترین قوانین انصراف از پزشک تعهددار، پرداخت مبلغ مشخصی برای انصراف از پزشکی با قرارداد خدمت است که شما باید آن را واریز کنید.

علت این موضوع این است که شما در دانشگاه روزانه درس خواندید و در نتیجه در زمان انصراف از پزشکی با قرارداد خدمت موظف به پرداخت مبلغ مشخصی پول خواهید بود.

 

انصراف از پزشکی تعهدی

 

برای اطلاع از روش مطالعه زیست برای قبولی پزشکی وارد لینک مربوطه شوید.

 

مدت تعهد به خدمت برای فارغ التحصیلان پزشکی با قرارداد خدمت چقدر است؟

در رابطه با مدت خدمت برای فارغ التحصیلان پزشکی با قرارداد خدمت باید عرض کنیم که هر فرد الزاماً باید به مدت 1.5 الی 2 برابر مدت تحصیل خود در مناطق محروم به خدمت مشغول باشد. اما طبق گزارش های اعلام شده این دوره خدمت برای گرایش های مختلف متفاوت است که شما جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

مدت تعهد به خدمت برای فارغ التحصیلان پزشکی

در مورد ظرفیت پذیرش پزشکی با تعهد خدمت چه می دانید؟

در رابطه با ظرفیت پذیرش پزشکی با قراداد خدمت بیان کرد که این ظرفیت پذیرش پزشکی تعهدی برای داوطلبان و متقاضیان بسیار پایین است.

با نگاهی به آخرین دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها می توان به این نتیجه رسید که ظرفیت پذیرش پزشکی با قرارداد خدمت در سال جاری نهایتاً از سه نفر بیشتر نیست.

در واقع، کمترین ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی با قرارداد خدمت برابر با یک نفر و بیشترین ظرفیت پذیرش آن برابر با سه نفر است.

اینجاست که باید عرض کنیم که برای قبولی در این دست از رشته ها نیازمند مطالعه بیشتر دروس و داشتن برنامه ریزی دقیق تر و بهتر است.

برنامه ریزی که بتواند به شما در رسیدن به نتیجه مطلوب و قبولی در این دست از رشته های تحصیلی کمک شایانی کند، توجه داشته باشید.

ظرفیت پذیرش پزشکی با تعهد خدمت

 

برای اطلاع از تحصیل پزشکی بدون کنکور آلمان وارد لینک مربوطه شوید.

 

امکان انتخاب چه شهرهایی برای داوطلبان پزشکی با تعهد خدمت وجود دارد؟

شاید این پرسش مهم برای شما مطرح شود که امکان انتخاب رشته پزشکی با تعهد خدمت در چه شهرهایی برای افراد مقدور است؟

در رابطه با این موضوع باید خدمت شما عرض کنیم که هر فرد داوطلب الزاماً می تواند برای انتخاب رشته محل های پزشکی شهر محل سکونت خود اقدام کند و به جز این امکان پذیر نیست.

 

برای اطلاع از هزینه و شرایط پزشکی بدون کنکور در روسیه وارد لینک مربوطه شوید.

در رابطه با دانشگاه های پذیرنده رشته پزشکی با تعهد خدمت چه می دانید؟

آیا اطلاعی در رابطه با دانشگاه های پذیرنده رشته پزشکی با قرارداد خدمت دارید؟ در صورت عدم اطلاع از لیست دانشگاه های پذیرنده پزشکی با قرارداد خدمت در ادامه این نوشته با شما عزیزان همراه هستیم.

 

 

لیست دانشگاه های پذیرنده رشته پزشکی تعهدی

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
دانشگاه علوم پزشکی ایلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
دانشگاه علوم پزشکی زنجان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 

دانشگاه های پذیرنده رشته پزشکی با تعهد خدمت

 

آیا قبولی در رشته پزشکی تعهدی با مصاحبه همراه است؟

قبولی در رشته پزشکی با قرارداد خدمت برای داوطلبان و افراد متقاضی با مصاحبه هم همراه است و هر فرد الزاماً‌ باید در این مرحله نیز شرکت کند.

اما قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم را در رابطه با مصاحبه ورودی رشته پزشکی با قرارداد خدمت از طریق مشاوران کاردان و خبره بدست آورد.

 

برای اطلاع از رتبه بندی تخصص های پزشکی وارد لینک مربوطه شوید.

 

آیا پذیرفته شدگان پزشکی دوره های غیر روزانه دانشگاه ها نیز تعهد خدمت دارند؟

دانشجویانی که در دانشگاه های غیر روزانه پذیرفته شده اند نیازی به تعهد خدمت ندارند. در واقع تنها پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه باید تعهد خدمت بدهند. زیرا آن ها از امکانات رایگان دولتی برای تحصیل در این دوره استفاده کرده اند. در حالی که دانشجویانی که در رشته پزشکی دانشگاه های غیر روزانه قبول شده اند باید هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند.

 

آیا امکان استفاده از سهمیه ایثارگران برای افراد مایل به ثبت نام در پزشکی با تعهد خدمت وجود دارد؟

همان طور که می دانید شمار زیادی از افراد و داوطلبان کنکور می توانند از سهمیه های مختلفی همچون ایثارگران، مناطق، جانبازان و شهداء استفاده کنند.

اما شاید این سؤال مطرح شود که آیا افراد مایل به تحصیل در رشته پزشکی با قرارداد خدمت نیز می توانند از سهمیه های مختلف استفاده کنند یا این که این امر برای آن ها امکان پذیر نیست؟

یافتن پاسخ این سؤال مهم در گرو یاری گرفتن از مشاوران آگاه و خبره است. فردی که بتواند بهترین جواب را به این پرسش مهم به شما بدهد.

 

برای اطلاع از لیست دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تأیید ایران وارد لینک مربوطه شوید.

 

به جز رشته پزشکی امکان تحصیل در چه رشته های دیگری از این گروه وجود دارد؟

به جز رشته پزشکی امکان ادامه تحصیل در رشته های دیگری از این گروه و رشته های پیراپزشکی به صورت تعهدی برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور وجود دارد.

در واقع، کلیه افراد متقاضی می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای ادامه تحصیل در رشته های پرستاری، داروسازی، علوم تغذیه، مامایی، هوشبری، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی شناسی، بهداشت عمومی، تکنولوژی اتاق عمل و دندانپزشکی نیز  می توانند اقدام کنند.

رشته های دارای تعهد خدمت

 

اخبار پیرامون پزشکی با قرارداد خدمت

  • کاهش طول دوره خدمت در پزشکی با قرارداد خدمت

طبق اعلام وزارت بهداشت و سخنگوی کمیسیون پزشکی مجلس شورای اسلامی مدت زمان پزشکی تعهدی از 3 برابر مدت تحصیل به 1/5 الی 2 برابر مدت تحصیل کاهش پیدا کرد.

پزشکی با قرارداد خدمت

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل در مورد پزشکی تعهدی صحبت کردیم. این رشته مخصوص داوطلبانی است که بعد از اتمام دوره تحصیلات خود قصد دارنددر مناطق محروم طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و پزشکی خدمت کنند. طول دوره خدمت آن ها 1.5 تا 2 برابر طول دوره تحصیل آن ها است. دانشجوانی که قصد دارند وارد این دوره تحصیلی شوند باید در کنکور سراسری شرکت کرده و در آن قبول شوند. ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی با قرارداد خدمت بسیار محدود است. همچنین داوطلبان باید شرایطی را برای تحصیل در این رشته داشته باشند که همه آن ها را در بالا برای شما ذکر کردیم.

علاوه بر آن افزودیم که تنها پذیرفته شدگان در دانشگاه های روزانه تعهد به خدمت دارند. لذا اگر شما در دانشگاه های دیگری قبول شوید هیچ گونه تعهدی برای خدمت نخواهید داشت. زیرا هزینه تحصیل را خودتان پرداخت می کنید. حال اگر با مطالعه مقاله بالا به جواب سوالات خود پیرامون پزشکی با قرارداد خدمت نرسیدید می توانید آن را از کارشناسان ایران تحصیل سوال کنید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

3.1/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

منظور از پزشکی تعهدی چیست؟

در صورت که دانشجو در رشته پزشکی با تعهد خدمت ادامه تحصیل دهد باید بعد از فراغت از تحصیل به مدت 1.5 الی 2 برابر طول دوره دانشگاه خود در مکانی از قبل مشخص شده به خدمت مشغول شود.

شرایط انصراف از پزشکی با تعهد خدمت چیست؟

در صورت تمایل به انصراف از پزشکی با تعهد خدمت الزاماً‌ باید هزینه ای را نیز پرداخت بفرمایید.

مزایای پزشکی تعهدی چیست؟

از میان مهم ترین مزایای پزشکی تعهدی می توان به تضمین کار و درآمد اشاره کرد.

نظرات

40 دیدگاه دربارهٔ «پزشکی تعهدی چیست؟»

  1. Avatar photo نفس دادفر گفت:

    سلام‌وقت بخیر با تراز ۸۸۰۰کنکور و ۸۸۰۰ معدل که رتبه شده ۳۵۰۰ میشه پزشکی دولتی رفت یا تعهدی دانشگاه یاسوج؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      پزشکی دولتی شانس دارین

  2. Avatar photo فاط گفت:

    سلام ببخشید به دانشجویان رشته پزشکی تعهدی انتقالی تبعیت از همسر نمیدن ؟؟؟ برن یه شهر دیگه تعهدشون رو بگذرونن

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای گذرندان تعهد امکان انتقالی وجود ندارد

  3. Avatar photo قق گفت:

    سلام وقت بخیر من رتبم شده۸۵۴۱ با این رتبه من میتونم پزشکی دندون و یا پرستاری قبول بشم با ۲۵درصد سهمیه در پردیس خودگردان یا آزاد منطقه دو ساکن اردبیلم حالا هر شهری بشه مشکلی نی ممنون؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. در تاریخ مطرح کردن سوال شما نتایج کنکور اعلام شده بود!!!!!

  4. Avatar photo فاطمه ویسی گفت:

    سلام وقت بخیر.من پزشکی تعهدی قبول شده بودم و تلزگی فارغ‌التحصیل شدم.خواستم بپرسم راهی هست بشه با پرداخت پول از تعهداتی ک دادم انصراف بدم.چون قصد مهاجرت دارم و الان نمیدونم از چ راهی باید میزان تعهدی ک برای کار کردن دادم رو حل کنم

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر امکان ازاد سازی وجود دارد
      برای رشته های پزشکی سالی 110 میلیون تومان

  5. Avatar photo محیا گفت:

    سلام وقت بخیر ضامن های پزشکی تعهدی باید چه ویژگی هایی داشته باشن

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      ضامن ها دارای فیش حقوقی و… باشند.

  6. Avatar photo فهیمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    بعد از اتمام تحصیل هیچ راهی نداره ک خدمت رو انجام ندیم یا بتونیم تو اون تایم تخصص بگیریم؟ با پول نمیشه از خدمتش خلاص شد,؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه چنین امکانی وجود ندارد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)