ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه های علوم پزشکی 1403 | sanjeshp.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مهر ۱۴۰۲
نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی سال 1403 اعلام شد. گاها در طول دوران تحصیلی دانشجویان مشکلاتی پدید می‌آید که سبب می‌شود دانشجو درخواست انتقال به دانشگاهی دیگر در شهری دیگر بدهد. توجه داشته باشید که این نقل و انتقال در همان رشته و همان مقطع تحصیلی امکان‌پذیر است. برای تسهیل روند درخواست نقل و انتقال و یا میهمانی، وزارت بهداشت دو سامانه‌ guest.behdasht.gov.ir و transmission.behdasht.gov.ir راه‌اندازی کرده است تا در بازه زمانی مشخص شده، دانشجویان با مراجعه به سایت و تکمیل مدارک خود، درخواست خود را نهایی کنند.

اگر شما دانشجوی علوم پزشکی هستید و در ارتباط با نحوه ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی، شرایط مورد نیاز و هزینه ثبت درخواست نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی می‌باشید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

بنر کال تو اکشن

معرفی سامانه نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

دانشجویانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند، چنانچه بنا به دلایلی قصد ثبت درخواست برای دریافت میهمانی را داشته باشند، باید از طریق سامانه رسمی این دسته از دانشگاه‌ها به نشانی guest.behdasht.gov.ir تمام مراحل مربوط به تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک به شکل اینترنتی را انجام دهند و پس از بررسی مدارک، نتایج درخواست میهمانی در همین سامانه اعلام خواهد شد.

علاوه بر این دانشجویانی که قصد درخواست نقل و انتقال از دانشگاه مبدأ به دانشگاه دیگری داشته باشند، باید در زمان مقرر از سوی وزارت بهداشت به سامانه transmission.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و بعد از انجام مراحل ثبت نام اولیه می‌توانند جهت پیگیری فرم درخواست خود، ویرایش اطلاعات و مشاهده نتایج نهایی مربوط به نقل و انتقال خود اقدام کنند. آز آنجا که بسیاری از متقاضیان در ارتباط با زمان، نحوه و شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی سؤال دارند، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد. 

معرفی سامانه نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی

زمان نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

اگر به هر دلیلی تقاضای درخواست نقل و انتقال و یا میهمانی دارید، لازم است تا در مورد زمان آن کسب اطلاع نمایید. با توجه به اینکه فرصت نقل و انتقال و یا میهمانی تنها دوبار در سال وجود دارد، متقاضیان مستلزم پیگیری اخبار مربوط به آن می‌باشند؛ چرا که پس از پایان فرصت ثبت نام دیگر هیچ متقاضی‌ای امکان ثبت نام را نخواهد داشت. در این بخش از مقاله جدولی ارائه شده است که نشان دهنده‌ی زمان بندی نقل و انتقالات و میهمانی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ می‌باشد.

جدول زمان بندی انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی در نیمسال دوم تحصیلی 1403 – 1403

بازه زمانی اقدام
دوشنبه  4 اردیبهشت تا چهارشنبه 31 خرداد 1403 ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبدأ و بارگذاری مدارک مورد نیاز
شنبه 3 تیر ماه تا پنجشنبه 15 تیر ماه 1403 بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبدأ و ویرایش توسط دانشجو
شنبه 17 تیر ماه تا شنبه 31 تیر 1403 رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبدأ
یکشنبه 1 مرداد ماه تا دوشنبه 16 مرداد ماه 1403 بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو
سه شنبه 17 مرداد ماه تا سه شنبه 31 مرداد ماه 1403 بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد

زمان نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی

اطلاعیه

زمان ثبت درخواست برای نقل و انتقال و یا میهمانی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

 

نحوه‌ ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

برای اینکه دانشجویان گرامی در طی مرحله ثبت‌نام درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشکلی رو به رو نشوند، در این بخش از مقاله به بررسی کامل نحوه ثبت‌نام می‌پردازیم و راهنمای تصویری از مرحله به مرحله نام‌نویسی ارائه می‌دهیم. 

مراحل ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

در گام نخست می‌بایست با توجه به اینکه تقاضای انتقالی دارید یا میهمانی به یکی از دو سامانه روبه‌رو مراجعه کنید. برای ثبت درخواست انتقالات به آدرس transmission.behdasht.gov.ir و برای ثبت درخواست میهمانی به نشانی guest.behdasht.gov.ir مراجعه نمایید و سپس کد ملی و شماره دانشجویی خود را در کادرهایی که در پایین صفحه وجود دارد، وارد کرده و سپس بر روی گزینه “ثبت درخواست انتقالی جدید یا پیگیری درخواست ثبت شده” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پس از کلیک کردن بر روی دكمه ثبت درخواست انتقالی جديد، وارد فرم ثبت‌نام می‌شوید كه در ابتدا مشخصات شناسنامه‌ای و اطلاعاتی شما را در رابطه با مقطع، رشته، دانشكده، تعداد واحدهای گذرانده شده، ميانگين كل تاكنون و … نشان می‌دهد. سپس لازم است تا تعداد نيمسال مشروطی، معدل ترم قبل، دلايل تقاضای انتقالی خود را وارد نمایید.

مرحله اول ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

در مرحله بعد برای تکمیل فرم ثبت‌نام، در قسمت اولویت‌های انتخابی، دانشگاه‌های مقصد انتخابی خود را براساس اولویت انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی كه متقاضی چندين دانشگاه را جهت انتخاب مقصد در نظر داشته باشد با استفاده از دكمه اضافه كردن سطر به اولویت‌های انتخابی می‌تواند انتخاب‌های ديگر خود را نیز وارد نماید.

مرحله سوم ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

💡نکته: برای تغيير اولویت‌ها می‌توانید از فلش‌هایی كه در قسمت تغيير اولويت مشاهده می‌کنید، اولویت‌های انتخابی خود را جابجا کنید. همچنین می‌توانید در صورتی که از انتخاب خود منصرف شده‌اید، با استفاده از دكمه حذف اولويت انتخاب شده، دانشگاه انتخابی خود را حذف کنید.

در مرحله بعد، لازم است تا متقاضیان کادرهای مربوط به آدرس محل سكونت فعلی خود را تكميل نمایند. 

مرحله سوم ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

در انتها می‌بایست مدارک لازم برای ثبت درخواست انتقالی خود را از طريق دكمه ارسال فايل ارسال نمایيد. حتماً در اين قسمت نوع مدرک ارسال شده خود را مشخص کنید. از دیگر موارد مهم که لازم است توجه نمایید، وارد کردن توضيحات نوع مدرک ارسال شده در قسمت توضیحات می‌باشد. 

مرحله پنجم ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

 

📎برای اطلاع از نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

پیگیری ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

پس از ثبت درخواست انتقالی و یا میهمانی می‌بایست درخواست خود را در بازه‌های زمانی مختلف پیگیری نمایید تا در صورتی که مشکلی در هر مرحله وجود داشته باشد به سرعت از آن آگاه شده و در صدد رفع آن برآیید. برای پیگیری درخواست خود لازم است تا مجدد به سامانه درخواست انتقالی دانشجویان علوم پزشکی مراجعه نمایید و مراحلی را که در ادامه بیان می‌گردد، به ترتیب طی کنید. 

مراحل پیگیری ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

1- در گام نخست لازم است تا به سامانه درخواست انتقالی دانشجویان به آدرس اینترنتی transmission.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و در پایین صفحه کادرهای مربوط به “کد ملی” و “شماره دانشجویی” خود را وارد نمایید.

2- سپس بر روی کادر بنفش رنگی که در قسمت پایین کادرهای خالی وجود دارد، کلیک نمایید (گزینه‌ “ثبت درخواست جدید یا پیگیری درخواست انتقالی ثبت شده”)

3- پس از آن کادری به شما نمایش داده می‌شود که در آن نظر کارشناسان و مخالفت یا موافقت آن‌ها ذکر گردیده است.

💡نکته: لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت درخواست هر دانشجو، پاسخی که از کارشناسان دریافت می‌کند، متفاوت خواهد بود. اگر تمایل دارید که دلیل مخالفت دانشگاه مبدأ یا مقصد را مشاهده کنید، بر روی گزینه “ok” کلیک کنید.

اطلاعیه

چنانچه در ارتباط با هریک از مراحل ثبت نام و یا پیگیری درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی سؤال و ابهامی دارید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 

شرایط نقل و انتقال دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

معمولاً پس از آشنایی با مفهوم نقل و انتقالات، سوالی در ذهن دانشجویان شکل می‌گیرد که «آیا امکان نقل و انتقال برای همه دانشجویان وجود دارد؟»، «اگر پاسخ منفی است، دانشجویان مستلزم داشتن چه شرایطی هستند؟» و سوالاتی از این قبیل که دانستن پاسخ آن ضروری است. اگر دانشجوی علوم پزشکی هستید، لازم است تا این بخش از مقاله را به دقت مورد مطالعه قرار دهید و شرایط نقل و انتقال دانشگاه‌های علوم پزشکی را با شرایط خود مورد بررسی قرار دهید. 

شرایط مورد نیاز برای انتقال به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی عبارت است از:

از اولین شروط مورد نیاز برای انتقالی دانشجویان، داشتن انضباط و مقررات آموزشی در حد مناسب می‌باشد.

دانشجوی متقاضی نقل و انتقالات می‌بایست دارای معدل بالای 12 باشد.

نمره قبولی آزمون ورودی دانشجو نباید بیشتر از نمره آخرین فرد قبول شده در آزمون ورودی در رشته و مقطع درخواستی مورد نظر شما باشد.

اگر متقاضی نقل و انتقال از دانشگاه فعلی خود در مقطع کارشناسی هستید، می‌بایست حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه فعلی (دانشگاه مبدأ) خود گذرانده باشید و سپس درخواست خود را ثبت نمایید.

واحدهای باقی مانده دانشجو برای دانشگاه مقصد، می‌بایست حداقل نصف کل واحدهای دوره تحصیلی خود باشد.

اگر از دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری، داروسازی و دندانپزشکی هستید، می‌بایست حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشید.

 

برای نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی روی لینک کلیک کنید.

 

دانشجو در صورتی می‌تواند درخواست نقل و انتقال دهد که سرپرست خانواده خود فوت کند، معلول شود، یا به بیماری خاصی مبتلا بشود (به طوری که کفالت خانواده به دانشجو برسد.).

یکی دیگر از شرایطی که می‌تواند سبب شود تا دانشجو درخواست انتقالی دهد این است که از طریق پزشک تشخیص داده شود که دانشجو به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است.

اگر دانشجوی خانم هستید، می‌توانید بعد از ازدواج رسمی، در صورتی که محل کار همسر شما در شهر دیگری باشد، درخواست انتقالی دهید.

فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها طبق آیین نامه‌ها می‌توانند به دانشگاه محل کار والدین خود درخواست انتقالی دهند.

توجه داشته باشید که دانشجویان از دانشگاه‌های غیر دولتی نمی‌توانند به دانشگاه‌های دولتی و دوره روزانه درخواست انتقالی دهند. ولی امکان درخواست انتقالی از دانشگاه‌های دولتی و روزانه به دانشگاه‌های غیر دولتی وجود دارد.

یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد امکان نقل و انتقال وجود ندارد و اگر دانشجویی در حال حاضر در حال تحصیل است، نمی‌تواند به دانشگاهی دیگر منتقل شود.

در هر مقطع تحصیلی تنها می‌توانید یکبار درخواست نقل و انتقال از دانشگاهی به دانشگاه دیگر دهید.

پس از اینکه دانشگاه فعلی شما (دانشگاه مبدأ) با درخواست انتقال شما موافقت کرد، می‌بایست تا نهایتاً یک هفته ریز نمرات شما را برای دانشگاه مقصد ارسال نماید.

اگر شما ایرانی هستید و در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده و می‌خواهید به دانشگاه‌های داخل ایران منتقل شوید، می‌بایست دارای برخی شرایط و ضوابط خاصی باشید.

کال تو اکشن تماس

شرایط نقل و انتقال دانشگاه‌های علوم پزشکی

📎برای مطالعه آیین نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

انتقال دانشجوی ساکن در تهران که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاهی خارج از تهران است، به هریک از دانشگاه‌های تهران ممنوع است به جز در موارد زیر:

شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجوی مقیم تهران به طوری که دانشجو به تشخیص مراجع قانونی، به عنوان سرپرست خانواده شناخته شود و نیازمند حضور در شهر محل سکونت خود یعنی تهران گردد.

دانشجو مبتلا به بیماری صعب‌العلاج یا معلولیت گردد، به نحوی که به تشخیص شورای عالی پزشکی قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد.

ازدواج رسمی و دائمی دانشجوی دختر که محل تحصیل یا اشتغال همسر وی در تهران باشد. (دانشجو نیازمند دریافت تأییدیه از مراجع ذی صلاح است)

📜تبصره 1: هریک از موارد مذکور در این ماده می‌بایست پس از قبولی دانشجو در دانشگاه صورت گرفته باشد.

📜تبصره 2: برای کارمندان رسمی یا پیمانی دولت ارائه حکم اشتغال ضروری است و اگر شغل همسر آزاد است گواهی اشتغال و سکونت او در تهران باید به تأیید مراجع قانونی یا نیروی انتظامی رسیده باشد.

📜تبصره 3: در موارد استثنایی اگر محل تحصیل دانشجوی دختر در تهران باشد و همسر وی نیز در شهری دیگر دانشجو باشد، اگر رشته تحصیلی دانشجوی دختر در شهر محل تحصیل همسر وی موجود نباشد، همسر او می‌تواند به یکی از دانشگاه‌های تهران درخواست انتقالی دهد.

📜تبصره 4: صحت هریک از موارد گفته شده در تبصره‌های فوق باید به تأیید دانشگاه مقصد نیز برسد.

 

برای مشاهده نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

شرایط میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

گاهی پیش می‌آید پس از اعلام نتایج قبولی کنکور، برای برخی از داوطلبان مشکلاتی از قبیل نبود خوابگاه دولتی، مسافت طولانی دانشگاه با محل زندگی وی و … پدید می‌آید؛ به همین دلیل نیز داوطلبین تقاضای دریافت میهمانی از سوی دانشگاه مبدأ به دانشگاهی در نزدیکی محل سکونت خود می‌کنند. اگرچه امکان پذیرش چنین درخواستی وجود دارد ولی به دانشجویان و داوطلبان پیشنهاد می‌کنیم که در وهله اول نسبت به تمامی انتخاب‌های خود حساسیت بسیاری داشته باشند و تمامی مشکلات را پیش‌تر در نظر گیرند. با این حال اگر داوطلبی خواستار ثبت درخواست میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی را داشته باشد، مستلزم داشتن برخی شرایط خواهد بود. در این بخش از مقاله به بررسی این شرایط خواهیم پرداخت. 

برای دریافت میهمانی لازم است تا هم دانشگاه مبدأ و هم دانشگاه مقصد موافقت خود را با درخواست شما اعلام کنند.

داوطلب دریافت میهمانی می‌بایست حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشد.

هر دانشجویی تنها تا 40 واحد درسی می‌تواند به عنوان میهمان بگذراند؛ توجه داشته باشید که پس از پایان مهلت میهمانی، دانشجو می‌بایست به دانشگاه محل تحصیل قبلی خود (دانشگاه مبدأ) بازگردد و یا مجدداً درخواست میهمانی دهد.

 

📎 برای مشاهده سامانه نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

از آنجا که ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشجویان از طریق سامانه و به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، لازم است تا با مدارکی که در حین ثبت نام نیاز به بارگذاری آن‌ها دارید آشنا شوید و تمامی فایل‌ها را فراهم نمایید. در بخش زیر تمامی مدارک مورد نیاز لیست شده است؛ توجه داشته باشید که هر دانشجو برحسب دلیلی که می‌خواهد انتقالی و یا میهمانی دریافت نماید، باید مدارک خود را آماده کند و نیازی به تهیه تمامی مدارک نیست. 

📄 اسکن تأییدیه درخواست از کمیته انضباطی

📄 اسکن تمامی صفحات شناسنامه دانشجو

📄 اسکن تمامی صفحات شناسنامه همسر دانشجو (در صورت تأهل)

📄 اسکن صفحه اول سند ازدواج دانشجو

📄 اسکن عکس 4*3 (عکس می‌بایست دارای زمینه سفید باشد)

📄 اسکن کارت ایثارگری (در صورت داشتن این کارت)

📄 اسکن کارت دانشجویی

📄 اسکن کارت ملی دانشجو

📄 اسکن گواهی پزشکی مربوط به بیماری والدین (در صورتی که تقاضای انتقالی به دلیل بیماری والدین دارید.)

📄 گواهی مربوط به حفظ قرآن (اختیاری)

📄 اسکن گواهی معتبر علمی براساس شرایط مندرج در آیین نامه نقل و انتقالات

📄 اسکن گواهی ورزشی براساس شرایط مندرج در آیین نامه نقل و انتقال

📄 اسکن مربوط به خلاصه شرح وضعیت بیماری مورد تأیید مراجع ذیصلاح

📄 گواهی فوت پدر طبق شرایط مندرج در آیین‌نامه.

مدارک لازم برای نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی

📎 برای اطلاع از شرایط انتقالی دانشگاه سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

هزینه نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403

همانطور که می دانید تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و روزانه علوم پزشکی رایگان می‌باشد و دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه ندارند؛ البته تا زمانی که تمایل داشته باشند در رشته محل پذیرفته شده خود تحصیل کنند و درخواست انتقالی و یا میهمانی ندهند. چنانچه دانشجویی تمایل به دریافت انتقالی و یا میهمانی داشته باشد، لازم است تا از هزینه‌ای که می‌بایست پرداخت کند، کسب اطلاع نماید؛ این دانشجو اگرچه در دوره‌ی روزانه مشغول به تحصیل بوده ولی برای دانشگاه مقصد هزینه دارد و دانشگاه مستلزم است تا یک ظرفیت مازاد ایجاد کند که هزینه آن را از دانشجو دریافت می‌کند. 

پس از دریافت تأییدیه و موافقت دانشگاه مقصد با درخواست انتقالی و یا میهمانی، دانشجو به صورت دانشجوی دوره شبانه شناخته می‌شود و از این پس شهریه را که میزان آن را هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین کرده‌اند و دانشگاه با آن موافقت کرده است، خواهد پرداخت.

به طور معمول، میزان شهریه انتقالی دانشجویان دوره روزانه به یک دانشگاه روزانه دیگر، تقریباً برابر با شهریه واحد پردیس خودگردان دانشگاه مقصد خواهد بود. به عنوان مثال اگر برای تحصیل در رشته پزشکی در واحد خودگردان دانشگاه مقصد شهریه‌ای حدوداً 18 تا 22 میلیون تومان دریافت گردد، دانشجویی که به آن دانشگاه منتقل می‌شود می‌بایست این شهریه را بپردازد.

هزینه انتقالی در رشته دندانپزشکی معمولاً بیشتر از مبلغی است که برای انتقال در رشته پزشکی پرداخت می‌شود و هزینه انتقال در رشته‌های کارشناسی علوم پزشکی همانند پرستاری، هوشبری، مامایی، اتاق عمل و … نسبت به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی کمتر می‌باشد.

لازم به ذکر است که یکی از عوامل تاثیرگذار در مبلغ شهریه پرداختی دانشجویان، تعداد و نوع واحدهای درسی است که دانشجو در یک‌ترم اخذ می‌کند، که در نهایت سبب می‌شود که شهریه انتقالی بیشتر یا کمتر شود.

لازم است بدانید که پرداخت شهریه در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران صدق می‌کند؛ تنها در صورتی دانشجو معاف از پرداخت شهریه خواهد بود که دارای برخی شرایط خاص باشد. در ادامه این بخش شرایطی را که سبب می‌شود تا دانشجویان از پرداخت شهریه معاف گردند، بیان خواهیم کرد. 

شرایط معافیت از پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه‌های علوم پزشکی

چنانچه فرد درخواست دهنده انتقالی، دانشجوی دختر باشد و بعد از قبولی در دانشگاه ازدواج کند و تمایل داشته باشد که به شهر محل زندگی یا محل اشتغال همسر خود منتقل گردد، از پرداخت شهریه معاف خواهد بود.

دانشجویانی که با حکم دادگاه، سرپرستی خانواده خود را برعهده می‌گیرند، از پرداخت شهریه و هزینه انتقال به دانشگاهی دیگر معاف خواهند بود.

دانشجویانی که در حین تحصیل به بیماری صعب العلاجی مبتلا می‌شوند (که بیماری آن‌ها به تشخیص كمیسیون پزشكی صعب العلاج شناخته می‌شود)، از پرداخت شهریه انتقالی معاف خواهند بود.  توجه داشته باشید که به غیر از دانشجویان فوق که شرایط آن‌ها خاص می‌باشد، سایر دانشجویان علوم پزشکی روزانه که درخواست انتقال به دانشگاهی دیگر را دارند، می‌بایست شهریه مشخص شده را بپردازند.

 

📎 برای کسب اطلاع از شرایط استخدام دانشگاه های علوم پزشکی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

جدیدترین اخبار مرتبط با نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی 1403

سامانه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی سال 1403 فعال شد

براساس گزارش خبرگزاری مهر، مرکز خدمات امورزشی وزارت بهداشت از فعال شدن سامانه نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی خبر داد. براساس اعلام این مرکز، دانشجویان پزشکی در بازه‌های زمانی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، باید نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضای انتقالی خود مطابق با آیین‌نامه‌های آموزشی شورای برنامه ریزی علوم پزشکی در رشته خود اقدام نمایند.

اعلام ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در سال 1403

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ثبت درخواست نقل و انتقال و یا می‌مانی خود در سال 1403 باید از تاریخ 4 اردیبهشت ماه تا 31 خرداد 1403 برای ثبت درخواست در دانشگاه مبدأ و آپلود مدارک لازم اقدام نمایند. علاوه بر این فرایند بررسی مدارک و اعلام نقص از سوی دانشگاه مبدأ و ویرایش اطلاعت از سوی دانشجویان، از تاریخ 3 تیرماه تا 15 تیر 1403 صورت می‌گیرد و نتایج اولیه بررسی درخواست تا 31 تیرماه اعلام خواهد شد. در انتها تا تاریخ 31 مرداد ماه 1403 نتایج نهایی از طرف دانشگاه مقصد اعلام می‌شود و دانشجویان می‌توانند به نتایج درخواست خود دسترسی داشته باشند.

جدیدترین اخبار مرتبط با نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با زمان و شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اطلاعاتی را ارائه کردیم.  از آنجا که طول دوران تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی سرتاسر کشور طولانی است و احتمال بروز هرگونه مشکلی برای دانشجویان در طی دوران تحصیلی آن‌ها وجود دارد، وزارت بهداشت سامانه‌ای را تحت عنوان guest.behdasht.gov.ir و transmission.behdasht.gov.ir راه‌اندازی کرده است تا دانشجویان بتوانند درخواست انتقال و یا میهمانی به سایر دانشگاه‌ها را دهند و به دلیل شرایط خاصی که برای آن‌ها به وجود آمده از تحصیل باز نمانند. شرایطی همچون مبتلا شدن دانشجو و یا سرپرست وی به بیماری صعب العلاج و یا ازدواج دانشجوی دختر و … از جمله دلایلی است که می‌تواند به ثبت درخواست انتقالی و یا میهمانی منجر شود. 

توجه داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت درخواست انتقالی و میهمانی در بازه زمانی مشخص شده، مدارک خود را که شامل شناسنامه، کارت ملی، عکس 4*3، کارت دانشجویی، گواهی پزشکی و … است را اسکن نمایید. پس از مطالعه این مقاله در صورتی که با سؤال و یا ابهامی روبه رو شدید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق تماس با شماره 9099075307 ارتباط برقرار کنید تا به سؤالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهند. 

 

📎 برای دریافت پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه‌های علوم پزشکی در چه سامانه‌ای انجام می‌شود؟

متقاضیان گرامی می‌توانند برای ثبت درخواست نقل و انتقالات خود به سامانه الکترونیکی میمهانی و انتقالی به نشانی اینترنتی transmission.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند. 

برای ثبت درخواست میهمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی 1403 به کدام سایت باید مراجعه کرد؟

دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند برای ثبت درخواست میهمانی خود به سامانه الکترونیکی مربوط به وزارت بهداشت به نشانی اینترنتی guest.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند. 

امکان انتقال و میهمانی در هر مقطع چندبار وجود دارد؟

امکان نقل و انتقال و میهمانی در هر مقطع تنها یکبار وجود دارد.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه های علوم پزشکی 1403 | sanjeshp.ir»

  1. Avatar photo مهناز گفت:

    سلام‌ این سامانه که الان بازشده برای درخواست مهمانی و نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی به چه ‌‌صورته آیا دانشجویانی که الان ترم اول هستن میتونن درخواست بدن برای مهمانی ؟ دخترم قرار بوده درخواست بده حالا میگه گفتن ترم اولیا نمیتونن درخواست بدن و ترم بعد باید اقدام کنن ولی تو خود اونجا توضبحی نداده در این مورد میشه راهنمایی کنید ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام برای دانشجویان جدیدالورود باید از ترم 2 به بعد اقدام کنید

  2. Avatar photo علی محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر الان انتقالی فرزندان هیئت علمی هستش ؟ و امکان پذیره؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. باید از طریق سامانه امتحان کنید.

  3. Avatar photo Fh گفت:

    در صورتیکه از زمان درخواست گذشته باشد باید چیکارکنیم؟؟؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . باید مجدد درخواست ثبت بفرمایید

  4. Avatar photo منوچهر گفت:

    سلام خسته نباشید. نقل و انتقال بین دانشگاه های سراسری وآزاد به شرط اینکه جفتشون زیر نظر وزارت علوم باشن هم قابل انجام نیستش؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      نقل و انتقالات بین واحد های دانشگاهی انجام شده و سامانه ای برای انتقالی دانشگاه دولتی و آزاد وجود ندارد.

  5. Avatar photo خیری گفت:

    برای مهمانی یا انتقالی دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم باید هزینه جداگانه پرداخت بشه؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . امکان پذیر نمیباشد

  6. Avatar photo اولین گفت:

    درود بر شما
    فرق مهمانی و انتقالی توی دانشگاه های علوم پزشکی چیه دقیقا؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      مهمانی معمولا ترم به ترم اتفاق می افتد ولی در انتقالی به طور کلی دانشگاه مقصد به عنوان دانشگاه اصلی در نظر میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور