ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مهاجرت از طریق رشته هنر

مهاجرت از طریق رشته هنر
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هنر ریشه های عمیقی در تاریخ معاصر دارد که روز به روز با پیشرفت بشر متحول گردیده و کامل تر شده است. رشته هنر یکی از رشته های محبوب در بین دانش پذیران در سراسر دنیا است. اشخاص زیادی تمایل دارند در این رشته تحصیل کنند و همچنین مایلند بدانند مهاجرت از طریق رشته هنر به چه صورت است، بهترین رشته هنر برای مهاجرت چیست و چگونه بورسیه هنر بگیریم؛ 

رشته هنر دارای شاخه ها و گرایش های متعددی است؛ اعم از رشته های نقاشی، طراحی، گرافیک، طراحی لباس، عکاسی، سینما، گریم، رقص و… که هر دانشجو با توجه به علاقه شخصی خود در شاخه مورد نظر ادامه تحصیل می دهد.  

متقاضیان می توانند دوره های هنر را در سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا طی کنند. دانشجویان می توانند برای تحصیل در رشته هنر، دانشگاه یا کالج یا مدرسه را انتخاب نمایند. علاوه بر این هزینه تحصیل در رشته های هنری به طور میانگین می تواند از 15,000 دلار تا 70,000 دلار متغیر باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد مهاجرت از طریق رشته هنر، بهترین رشته هنر برای مهاجرت ارائه می کنیم و به این سوال که چگونه بورسیه هنر بگیریم، پاسخ خواهیم داد. 

 

بررسی رشته هنر

هنر یک رشته با گرایش ها و زیر مجموعه های متنوع و متعدد می باشد. از رشته های هنری می توان به رشته هایی مانند طراحی لباس، عکس برداری، گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، طراحی، موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و … اشاره نمود.

در بین رشته های هنر، گرافیک از رشته های پر تقاضای این حوزه است. گرافیک هنری است که از آن به عنوان وسیله ای است برای انتقال بصری یک پیام به یک مخاطب خاص، خواه برای فروش یک محصول، تبلیغ یک تصویر یا اطلاع رسانی به مردم می توان بهره برد.

این رشته به سرعت در حال پیشرفت است، به خصوص با حضور اینترنت و پیشرفت روز به روز رسانه های دیجیتال، فرصت های شغلی بسیار زیاد و جدیدی را در طراحی گرافیک به وجود آمده است.

از دیگر رشته های پر درآمد حوزه هنر، در حال حاضر صنعت فیلم و سینما می باشد. این رشته در اکثر کشور های دنیا رشد بسیار چشمگیری داشته است و حتی می توان گفت بخشی از تولیدات ناخالص داخلی کشورها را تأمین کرده است.

یکی دیگر از رشته های پر تقاضای هنر موسیقی است  و افراد این رشته می توانند در آینده در مشاغل خوانندگی، آهنگسازی، تنظیم کننده موسیقی، رهبران ارکستر و… به کار و فعالیت مشغول شوند.

مد و فشن از دیگر رشته های هنری است که داوطلبان زیادی دارد و از آنجا که معمولاً با طراحی همراه است، امکان فعالیت در فرصت های شغلی از جمله بازاریابی از طریق مدلینگ، تولید و… را نیز فراهم می نماید.

"<yoastmark

 

برای اطلاع از رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

مهاجرت از طریق رشته هنر

اگر به دنبال مهاجرت از طریق رشته هنر هستید، باید فاکتورهای مهمی را در نظر گرفته و شرایطی را داشته باشید که بتوان به این نتیجه رسید که شما گزینه مناسب جهت مهاجرت از طریق این رشته هستید. اگر علاقه مند به مهاجرت و ادامه تحصیل در بهترین رشته هنر هستید، داشتن شرایط زیر می تواند راه شما را برای گرفتن بورسیه هنر هموار سازد.

 

  • انگیزه مهاجرت

مهم ترین و اولین قدم برای شروع فرآیند مهاجرت تقویت انگیزه و هدف مهاجرت است. باید مطمئن شوید که آیا مهاجرت ارزش سختی هایش را دارد و می توان از طریق آن به دستاوردهایی که مدنظرتان است برسید؟ برای پاسخ به این سوال ها، وقت بسیاری صرف کنید.

 

  • زمان بندی مناسب برای شرکت در آزمون های زبان

دو آزمون ایلتس و تافل برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی برای هر مرکز آموزشی اهمیت بسیار بالایی دارد و در دسته مدارک ضروری برای اخذ پذیرش به شمار می آید. شخصی با سطح زبان خوب و متوسط تقریباً بین ۳ تا ۶ ماه و سطح زبان ضعیف حداقل یک سال باید زمان برای یادگیری زبان اختصاص دهد تا به سطح مورد قبول دانشگاه ­های سرتاسر دنیا برسد.

 

  • رزومه و انگیزه نامه حرفه‌ ای بنویسید.

یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین بخش­ ها در اخد پذیرش از کمیته و جلب کردن نظر اساتید دانشگاه ها، آماده­ کردن یک رزومه و انگیزه نامه‌ حرفه­ ای است. زمان زیادی برای آن صرف نمایید و هر چند وقت یکبار آن را بروزرسانی کنید.

 

  • تهیه مدارک مورد نیاز

یکی از مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا، داشتن توصیه نامه از اساتید که قبلاً با آن­ها کار کرده ­اید یا درس داشته ­اید، خواهد بود. توجه داشته باشید توصیه نامه خوب احتمال دریافت پذیرش را بسیار افزایش می دهد و تاثیر زیادی بر روی تصمیم کمیته پذیرش دارد. علاوه بر این در این مرحله توصیه می شود چنانچه در دانشگاه دولتی تحصیل کرده اید، اقدام به آزاد سازی مدرک خود از طریق سامانه سجاد کنید.

 

  • یک فایل اکسل تهیه کنید.

یک فایل اکسل از مراکز آموزشی (دانشگاه، کالج یا مدرسه) و مدارک مورد نیاز آن ‌ها، ددلاین اپلای، مبلغ مورد نیاز برای پرداخت اپلیکیشن فی و نام اساتید مرتبط با حوزه­ تحصیلی مورد علاقه­ خود تهیه نمایید.

 

  • به اساتید ایمیل بزنید.

در این بخش حتما باید به فرایند ایمیل زدن، متن ایمیل و پیوست کردن سی وی دقت شود. تا جایی که ممکن است از ایمیل تمپلیت استفاده نکنید و با در نظر گرفتن مهارت­ ها و حوزه تحقیقی خود استاد را متقاعد به خواندن ایمیل و جواب دادن کنید.

 

  • ناامید نشوید.

یکی از فاکتورهای مهم و رمز موفقیت شما، صبر و داشتن امید است. در طول مسیر مهاجرت از طریق رشته هنر، از مشورت دیگران استفاده نمایید. بسیاری از افراد شاید بیش از هزار ایمیل به اساتید مختلف داده و جواب نگرفته باشند، ولی ناامید نشده و ادامه دادند و موفق به دریافت پذیرش شده ­اند.

 

  • دریافت پاسخ های امیدوار کننده

اگر به این مرحله رسیده اید، حاصل تلاش خود را برداشت کرده اید. پس از پیدا کردن استاد یا گرفتن جواب­ های مناسب و امیدوار کننده، به اپلای برای هر دانشگاه/کالج یا حتی جواب قطعی از استاد، باید شروع به پرکردن اپلیکیشن نمایید.

 

  • پرکردن اپلیکیشن دانشگاه ها

پر کردن اپلیکیشن هر مرکز آموزشی شامل مراحلی است اعم از:

  •  وارد کردن اطلاعات شخصی
  • وارد کردن مقاطع تحصیلی قبلی و آپلود ریز نمرات
  •  ریپورت کردن نمرات زبان و جی آر ای
  • اپلود کردن سی وی و اس او پی
  • وارد کردن اطلاعات ریکامندر ها
  • پرداخت اپلیکیشن فی و در نهایت سابمیت کردن آن.

 

  • گرفتن پذیرش از مراکز آموزشی

پس از گذشت چند ماه از ارسال اپلیکیشن فرم­ ها، نتایج پذیرش به افراد اعلام می­ شود که در صورت اخذ پذیرش، هر فرد با توجه به معیارهای خود و نتایجی که از مراکز آموزشی دیگر می­ گیرد، آن را قبول یا رد می­ کند.

 

  • درخواست ویزای تحصیلی

بعد از اخذ مدرک پذیرش، لازم است درخواست ویزای خود را سابمیت کنید. در این مرحله لازم است مراحل دریافت ویزای تحصیلی را به وکیل مهاجرتی مورد اطمینان بسپارید تا بدون هیچ گونه معطلی فرایند اخذ ویزا را برای شما انجام دهند.

شرایط مهاجرت از طریق رشته هنر

شرایط مهاجرت از طریق رشته هنر

 

 

اپلای رشته هنر به خارج از کشور

ادامه تحصیل در رشته هنر های زیبا می تواند بر دسته ای از هنرها از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای تزئینی یا هنرهای گرافیک تمرکز داشته باشد. مدرک شما در رشته هنر می تواند در یک زمینه موضوعی خاص مانند عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی یا فیلم سازی باشد یا ممکن است شامل تعدادی تمرین باشد.

تکمیل مدرک هنر های زیبا در خارج از کشور می تواند به شما الهام هنری از محیط و فرهنگی جدید برای درک بیشتر هنر بدهد. با شناخت بخش های مختلف جهان، تکنیک ها، هنرمندان و روند های جدیدی را تجربه خواهید نمود که ممکن است در کشور خودتان چنین فرصتی فراهم نباشد.

علاوه بر این احتمال دارد که تحصیل در خارج از کشور در این رشته گزینه های بیشتری از دانشگاه ها را با امکانات و تجهیزات پیشرفته تر برای متقاضیان رشته هنر در اختیار شما قرار دهد.

تحصیل در رشته هنر را می توان در سراسر جهان دنبال کرد. در برخی از کشورها می توانید برای اخذ مدرک هنرهای زیبا در مقاطع لیسانس (BFA)، فوق لیسانس (MFA) و دکترا تحصیل کنید. در سایر کشورها، شما می توانید هنرهای زیبا را به عنوان یکی از رشته های مقطع کارشناسی خود با اختصاص مقدار مشخصی از واحدها به آن انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است برای درخواست در برخی از برنامه های رشته هنر به مدرک پایه در هنر نیاز داشته باشید. به عنوان قسمتی از هر سطح از مدرک هنرهای زیبا، بخش بزرگی از نحوه ارزیابی شما، شامل مجموعه ای از کار یا چندین پروژه است که در آن هنر خلاقانه خود را به نمایش خواهید گذاشت.

در کنار هر کار عملی، نیاز به مقاله هایی برای توضیح فرآیند خلاقیت خود و همچنین مقالات جداگانه ای در مورد موضوعات، سبک ها یا هنرمندان خاص داشته باشید. مدارک رشته های هنر فقط به کار انفرادی نیاز ندارند، و شما اغلب می توانید در کار گروهی شرکت کنید، یا در پروژه ها همکاری نمایید.

تحصیل در رشته هنر در اروپا و بریتانیا برای دانشجویان بین المللی رایج است که این امر به دلیل شهرت این دانشگاه ها در ارتباط با برتری آموزشی و همچنین امکانات پیشرفته هنری است. با این حال، در سراسر جهان برنامه های بسیاری را برای تحصیل در رشته های هنری خواهید یافت.

 

لیست کشورها برای ادامه تحصیل در رشته هنر

مهاجرت از طریق رشته هنر و همچنین انتخاب بهترین رشته هنر برای مهاجرت و انتخاب کشور مقصد، همواره یکی از بزرگ ‌ترین دغدغه ‌های علاقه ‌مندان به این رشته است. توجه کنید که هر کشور شرایط خاصی برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته است. بنابراین لازم است با کشورهایی که رشته هنر در آن ها ارائه می شود آشنا شوید. در ادامه به برخی از این کشورها اشاره می کنیم.

  • فرانسه

داوطلبان علاقه مند به تحصیل هنر در خارج از کشور، غالباً فرانسه را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می نمایید. بر کسی پوشیده نیست که این کشور مهد فرهنگی برای هنرمندان، فیلسوفان و سایر متفکران در سراسر دنیا است.

از قرون وسطی تا به امروز، کشور فرانسه با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی بوده است. در سال ۱۹۹۸، دولت فرانسه حتی یک استراتژی حمایتی جامع برای دانشجویان بین المللی که در موسسات آموزشی فرانسه ثبت نام کرده بودند، معرفی نمود. این سیاست از آن زمان تاکنون برقرار بوده است. این استراتژی روند اخذ ویزای دانشجویی را آسان تر می کند و دولت فرانسه نیز کمک های مالی را در قالب بورسیه ارائه می نماید.

وقتی صحبت از هنرهای خلاقانه می شود، «شهر نورها» در پاریس گزینه بی نظیری خواهد بود. فرانسه همچنین دارای سه موزه بزرگ لوور، موزه اورسای و کاخ ورسای است.

 

  • ایتالیا

ایتالیا از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق رشته هنر است. تکنیک ها و سبک های هنری جدید در دوران رنسانس ایتالیا ظهور کردند، هنگامی که هنر شکوفا شد و قرون وسطی جای خود را به مدرنیته داد. اگر می‌خواهید درباره تاریخ غنی هنری ایتالیا و روش ‌های هنری مختلف بدانید، دنبال کردن هنر در ایتالیا یک گزینه عالی است، چرا که درک تاریخ یک اثر هنری مهم است.

کشور ایتالیا برخی از مشهورترین آثار هنری را در تاریخ تمدن جهان تولید کرده است. چند نمونه از آن ها عبارتند از کلیسای سیستین، کولوسئوم در رم، و موزه کاپیتولین ایتالیا. هنرمندان و دانشمندان مشهوری مانند لئوناردو داوینچی، میکل آنژ و رافائل در این کشور متولد شدند.

 

  • چین

به عنوان یک مقصد تحصیلی مناسب در حوزه آسیا، چین به طور گسترده ای در بین دانشجویان از سر تا سر دنیا محبوب شده است. در طول سال‌ ها، نقاشان چینی طیف وسیعی از هنرهای زیبا و تزئینی را خلق نموده ‌اند. نقاشی، خوشنویسی، معماری، سفالگری، مجسمه سازی، برنز، و کنده کاری تعدادی از رشته های متنوعی هستند که در رشته های هنر در این کشور قرار گرفته اند.

دانشگاه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و هزینه های حضور در اکثر آنها معقول است. دولت چین با ارائه بورسیه های تحصیلی بیشتر به دانشجویان بین المللی نیز امکان تحصیل داده است.

 

  • هلند

سیستم آموزشی و تحصیلی هلند یکی از بهترین ها در دنیا است. دانشجویان دانشگاه های این کشور، مجاز به کار هستند. بعد  از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند برای ویزای کار یک ساله اقدام نمایند که راه را برای اشتغال طولانی مدت باز می کند. معماری آوانگارد و مد روز از شناخته شده ترین هنرهای این کشور هستند.

 

  • یونان

هنر کلاسیک غربی ریشه‌ های خود را به مجسمه‌ سازی و سفالگری یونان باستان بازمی گرداند. یونان در پیوند اروپا و آسیا، تجربه آموزشی منحصر به فردی را ارائه می دهد. بنابراین می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته هنر باشد.

 

  • ژاپن

ژاپن در کنار بورسیه های تحصیلی، حمایت های مالی برای هزینه های زندگی، برنامه های آموزشی انگلیسی ارائه می دهد. برنامه ریزی و تلاش برای جهانی شدن، و فرصت همکاری با هنر و میراث فرهنگی، ژاپن را به یکی از قطب های پذیرش دانشجویان رشته های مختلف از جمله هنر کرده است.

دانشگاه ‌های ژاپن با ایجاد برنامه ‌های جدید برای تشویق و تعمیق همکاری ‌ها و مشارکت ‌ها با بهترین دانشگاه‌ های جهان، اصلاح کادر و سیستم‌ های آموزشی برای کمک به دانشجویان در توسعه شایستگی جهانی، خود را برای جهانی شدن ارتقا می دهند. طیف گسترده ای از رشته های هنری در دانشگاه های ژاپن، از خوشنویسی گرفته تا مانگا و انیمیشن، در دسترس دانشجویان است.

 

  • آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دلیل جمعیت زیاد و متنوع، یازده زبان رسمی ملی و مناظر طبیعی بی ‌نظیر مملو از گونه‌ های عجیب و غریب، یکی از کشورهای برتر برای مطالعه هنر است.

مدارس هنر آفریقای جنوبی، آموزش با کیفیت را با هزینه های مناسب ارائه می دهند. هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی بسیار ارزان بوده و علاوه بر این، انگلیسی زبان اصلی آموزش در مؤسسات آموزشی این کشور است.

نام کشور بهترین دانشگاه های هنر
فرانسه دانشگاه سوربن / دانشگاه پاریس / École Normale Supérieure  EHESS / دانشگاه Aix Marseille
ایتالیا Sapienza Università di Roma / دانشگاه بولونیا / دانشگاه پادوآ / دانشگاه تورین / Università Roma Tre
چین آکادمی مرکزی هنرهای زیبا / دانشگاه Tsinghua /  دانشگاه Tongji
هلند آکادمی طراحی آیندهوون / دانشگاه اوترخت / دانشگاه آمستردام
یونان دانشگاه ملی و کاپو دیستری آتن / دانشگاه ارسطو تسالونیکی / دانشگاه پاتراس
ژاپن دانشگاه هنر توکیو / دانشگاه هنر موشینو / دانشگاه هنر تاما
آفریقای جنوبی دانشگاه Witwatersrand / دانشگاه کیپ تاون / دانشگاه Stellenbosch / دانشگاه پرتوریا

 

مراحل مهاجرت از طریق رشته هنر

مراحل مهاجرت از طریق رشته هنر

 

 

گرایش های رشته هنر در خارج از کشور

همانگونه که اشاره شد رشته هنر طیف وسیعی از گرایش ها و زیر شاخه ها را در خود جای داده است. اگر می خواهید بدانید چگونه بورسیه هنر بگیریم و بهترین رشته هنر برای مهاجرت کدام رشته ها هستند، لازم است به گرایش های هنر توجه خاصی داشته باشید.  از اصلی ترین گرایش های این رشته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقاشی
  • مجسمه سازی
  • انیمیشن
  • عکاسی
  • چاپ
  • رقص
  • سینما و تلویزیون
  • تئاتر موزیکال
  • تئاتر
  • مجسمه سازی
  • طراحی هنری
  • طراحی و نقاشی
  • هنرهای استودیویی
  • معماری
  • رسانه دیجیتال

هر کدام از گرایش های هنرهای زیبا خاص است، اما در برخی از دوره‌ ها همپوشانی وجود دارد که باید انتظار داشته باشید که فارغ از اینکه چه رشته‌ ای را انتخاب می‌ کنید، آن ها را بگذرانید.

انتخاب رشته هنر می تواند به این معنا باشد که با واکنش های متفاوتی رو به رو شوید. با این حال، با بصری شدن ارتباطات و بازاریابی، این نگرش به آرامی در حال تغییر است. در حالی که دستمزدی که به دست می آورید می تواند بسته به رشته شما، محل کار و سایر عوامل متفاوت باشد، چیزی که تغییر نمی کند این است که می توانید علاقه خود را دنبال کنید. در ادامه به معرفی بهترین رشته هنر برای مهاجرت می پردازیم.

 

بهترین رشته هنر برای مهاجرت

داوطلبان با توجه به گرایشی که انتخاب می‌ کنند، می‌ توانند در طیف گسترده ای از مشاغل مربوط به رشته هنر مشغول به کار شوند. به احتمال زیاد این سؤال برای شما پیش می آید که بهترین رشته هنر برای مهاجرت چیست؟

دانشجویان همیشه به دنبال بهترین گرایش رشته هنر هستند تا بتوانند به درآمد بالایی برسند. به همین دلیل گرایشی که برای آن‌ ها پول‌ سازتر باشد، بهترین گرایش ممکن برای آن‌ ها به شمار می آید. در فهرست زیر به میزان درآمد و چشم ‌اندازهای شغلی پر درآمد ترین و بهترین رشته هنر برای مهاجرت خواهیم پرداخت.

گرایش میزان
درآمد
رشد شغلی
پیش بینی
شده
فرصت شغلی
پیش بینی
شده
طراحی گرافیک ۷۰۲۰۴ $ ۸.۲۸ % ۶۰۸۰۰۰
هنرهای دیجیتال ۶۴۱۷۰ $ ۵.۵ % ۷۴۲۹۰۰
موسیقی ۶۰۳۲۰ $ ۷.۰۵ % ۱۲۷۹۳۰۰
گیم و طراحی رسانه های تعاملی ۶۹۰۹۰ $ ۹.۹ % ۳۴۰۰۰۰
فیلمبرداری و تولید فیلم یا ویدئو ۶۴۷۱۵ $ ۱۱.۶۸ % ۳۵۴۵۰۰
هنر و مطالعات هنر ۴۹۵۸۰ $ ۵.۲۰ % ۱۴۱۱۳۰۰
انیمیشن، تکنولوژی تعاملی، گرافیک ویدیویی و جلوه های ویژه ۷۲۵۲۰ $ ۱۰.۴ % ۸۱۳۰۰
هنر تجاری و تبلیغاتی ۶۰۷۸۳ $ ۵.۵۳ % ۳۳۴۱۰۰

 

گرایش توضیحات
طراحی گرافیک با توجه به تقاضای اتمام ناپذیر اینترنت برای تصاویر، صفحه آرایی، و گرافیک های غنی از اطلاعات، دور از تصور نیست که برنامه ‌های طراحی گرافیک در صدر فهرست مدارک تحصیلی رشته هنر قرار می‌گیرند و هنوز به طراحان برای تولید تصاویر و چیدمان صفحه مجلات چاپی، روزنامه ها، تبلیغات و بسیاری موارد دیگر نیاز است.
BLS گزارش می دهد که بسیاری از طراحان گرافیک به طور مستقل کار می کنند، اگرچه برخی ممکن است در شرکت های طراحی نیز استخدام و مشغول به کار شوند.
هنرهای دیجیتال صنعت چند رسانه ای در حال رونق است و این حوزه های بسیاری موجود است که می توانید با داشتن مدرک هنرهای دیجیتال در آن کار کنید. هنرهای دیجیتال مجموعه ای کامل از تکنیک های هنری را پوشش می دهد که شامل رایانه می شود – از عکاسی دیجیتال تا مدل سازی سه بعدی.
همچنین ممکن است این فرصت را داشته باشید که از طریق دوره های انیمیشن، تولید صدا و علوم کامپیوتر، مهارت های خود را گسترش دهید (و در نتیجه شانس خود را برای یافتن شغل افزایش دهید) با توجه به ماهیت گسترده این رشته، یک برنامه تحصیلی در این زمینه امکان دسترسی به مشاغل با درآمد بالاتر و پایین تر را هم فراهم می کند.
موسیقی عمومی همانطور که گوش دادن به موسیقی می تواند سرگرم کننده باشد، مطالعه آن نیز قطعاً یک موضوع جذاب و مهم و البته پردرآمد است. این رشته گسترده می تواند تخصص های زیادی را ارائه دهد، از یک فرم خاص موسیقی یا یک نوع ساز گرفته تا تنظیم و تولید آن.
آن دسته از افراد علاقه مند به موسیقی که نمی‌ خواهند در زمینه اجرا یا آهنگسازی تحصیل کنند، می‌ توانند مدرک ‌هایی را در زمینه تجارت موسیقی کسب کنند. اگرچه رقابت برای مشاغل در این زمینه می تواند سخت باشد، گزارش سال ۲۰۱۹ توسط گلدمن ساکس تخمین می زند که صنعت موسیقی تا سال ۲۰۳۰ به مرز ۴۱ میلیارد دلار در سطح جهانی خواهد رسید.
گیم و طراحی رسانه های تعاملی بازی ‌های ویدیویی اکنون به یک تجارت جدی تبدیل شده‌ اند و امروزه صدها نفر وجود دارند که روی بازی‌ های با بودجه کلان کار می‌ کنند. ساخت Grand Theft Auto V برای Rockstar Games ، 265 میلیون دلار هزینه داشت و تخمین زده می شود که آن ها حدود 6 میلیارد دلار از آن درآمد داشته باشند.
اما این فقط بازی های با بودجه بالا نیستند که درآمد بالایی دارند. Variety گزارش می دهد که بازی های موبایل در سال 2018 درآمد بیشتری نسبت به بازی های رایانه ای یا کنسول داشته اند.  
فیلمبرداری و تولید فیلم یا ویدئو با توجه به اینکه یوتیوب و سایت‌ های مشابه هر روز میلیون ‌ها ویدیو را از سراسر جهان جذب می ‌کنند، آن هایی که در زمینه تولید و فیلم ‌برداری مهارت دارند می توانند فرصت خوبی داشته باشند.
ساخت حرفه ای فیلم های تبلیغاتی و فیلم های بلند نیز همچنان به افرادی نیاز دارد که در زمینه فنی تولید فیلم و ویدیو آموزش دیده باشند. BLS انتظار دارد چشم انداز مطلوبی برای کسانی که به دنبال کار در پشت صحنه در صنعت فیلم هستند، با افزایش تقاضا برای تهیه کنندگان، کارگردانان، اپراتورهای دوربین و تدوینگران به دلیل افزایش پلتفرم های پخش اینترنتی وجود داشته باشد.
برنامه ‌های تحصیل فیلمبرداری و تولید فیلم به شما امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از مهارت‌ ها را به دست آورید که به شما امکان می‌ دهد ایده‌ ها، داستان ‌ها و فناوری را ترکیب کنید و آن ها را برای مخاطبان زنده کنید.
هنر و مطالعات هنر این رشته می تواند به شما کمک کند تا دانش اساسی در بسیاری از موضوعات مرتبط با هنر از جمله هنر استودیویی، تاریخ هنر، هنرهای نمایشی و نویسندگی به دست آورید. با توجه به کلی بودن این رشته می توانید زمانی که تصمیم گرفتید از کدام جنبه از هنر بیشتر لذت می برید و می خواهید حرفه خود را در آن جهت هدایت کنید، تخصص خود را انتخاب کنید.
انیمیشن، تکنولوژی تعاملی، گرافیک ویدیویی و جلوه های ویژه درست مانند شروع بسیاری از کارتون های دیزنی، هر تصویری که برای ایجاد یک تصویر متحرک لازم بود، با دست کشیده می شد. اکنون، صفحه طراحی و میز طراحی هنرمند با طیف گسترده ای از ابزارهای طراحی مبتنی بر فناوری تکمیل شده است و حتی طرح‌ هایی که بر روی کاغذ آغاز می شوند، می توانند به تصاویر دیجیتالی تبدیل شوند تا انیماتورها با تسلط خود بر فناوری‌ های پیچیده بتوانند هنر خود را دنبال کنند.
انیماتورها ممکن است در صنعت فیلم و تلویزیون و ایجاد جلوه های ویژه (VFX) و فراتر از آن شغل پیدا کنند. مقیاس این تقاضا در سراسر جهان بسیار زیاد است. در واقع، PRNewswire گزارش می دهد که ارزش کل صنعت انیمیشن و VFX جهانی در سال 2020 به 270 میلیارد دلار می رسد.
هنر تجاری و تبلیغاتی صنعت تبلیغات همیشه برای ایجاد تصاویری که مصرف کنندگان را جذب کند به افراد دارای استعداد در این حوزه نیاز دارد. افرادی که در این زمینه کار می کنند، “نقاط بین هنر و تجارت را با استفاده از استعدادهای هنری خود برای ایجاد تبلیغات و سایر ابزارهای فروش متصل می کنند.”

 

روش مهاجرت از طریق رشته هنر

روش مهاجرت از طریق رشته هنر

 

برای اطلاع از پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر کلیک کنید.

 

 

دانشگاه های برتر رشته هنر در خارج از کشور

دانشگاه‌ های زیادی در خارج از کشور آموزش رشته هنر را به‌ صورت تخصصی و در گرایش‌ های مختلف آن ارائه می ‌دهند. در ادامه، با چند مورد از بهترین دانشگاه های هنر جهان آشنا خواهیم شد.

 طبق آمار QS، لیست بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی رشته هنر در سال 2022 به شرح زیر است.

رنک نام دانشگاه نوع موسسه
۱ کالج هنر  Royal (انگلستان- لندن) دولتی
۲ دانشگاه هنر لندن (انگلستان- لندن) دولتی
۳ دانشکده طراحی پارسونز (آمریکا- نیویورک) خصوصی
۴ مدرسه طراحی رود آیلند (RISD) (آمریکا- پراویندس) خصوصی
۵ دانشگاه فنی ماساچوست (MIT) (آمریکا- ماساچوست) خصوصی
۶ دانشگاه پلی تکنیک میلان دولتی
۷ دانشگاه آلتو (فنلاند- هلسینکی) دولتی
۸ دانشکده موسسه هنر شیکاگو (آمریکا- شیکاگو) خصوصی
۹ دانشکده هنر گلاسکو (آمریکا- گلاسکو) دولتی
۱۰ دانشگاه پرات (آمریکا- پاسادنا) خصوصی

 

اخذ ویزا برای مهاجرت از طریق رشته هنر

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت از طریق رشته هنر را دارند، باید حتماً ویزای تحصیلی داشته باشند. هر کشور، قوانین خاص خودش را برای اعطای ویزای تحصیلی برای دانشجویان دارد. مدت اعتبار ویزا بسته به کوتاه‌ مدت و بلند مدت بودن آن ‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

به ‌طور مثال ممکن است اعتبار ویزاهای کوتاه‌ مدت از ۳ ماه تا ۳ سال متغیر باشد. دانستن این اطلاعات برای اخذ ویزا مهم و حیاتی است، لذا یک تیم مشاوره با تجربه در این زمینه می ‌تواند به شما کمک کند.

توجه داشته باشید کشوری که قصد مهاجرت از طریق رشته هنر به آن را دارید، باید کاملاً با روحیات شما سازگار باشد و آشنایی نسبی با فرهنگ مردمان آن کشور داشته باشید. بر این اساس قبل از هر گونه اقدامی برای اخذ ویزا، حتماً در مورد کشور مقصد تحقیق نمایید.

نکته دیگر در مورد اخذ ویزا این است که تسلط بالا به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مقصد به‌ شدت ضروری است و بدون داشتن مدرک زبان معتبر قادر به اخذ ویزا نخواهید بود.

چطور بورسته رشته هنر بگیریم؟

چطور بورسته رشته هنر بگیریم؟

مدارک اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت از طریق رشته هنر

  • انتخاب یک تیم مشاوره ‌معتبر برای آشنایی با مهاجرت
  • درخواست مصاحبه در سفارت و گرفتن نوبت به ‌صورت آنلاین
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • تعیین رشته‌ مورد نظر (در اینجا رشته‌ هنر(
  • همراه داشتن نامه‌ پذیرش دانشگاه
  • همراه داشتن گذرنامه
  • اثبات تمکن مالی
  • همراه داشتن مدارک شناسایی ازجمله شناسنامه و کارت ملی (ترجمه‌ شناسنامه الزامی است)
  • داشتن حداقل ۲ قطعه عکس و حداکثر ۵ قطعه عکس مناسب برای گذرنامه
  • ارائه‌ آخرین مدرک تحصیلی
  • همراه داشتن مدرک دیپلم به همراه ترجمه
  • همراه داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان کشور موردنظر با حداقل نمره ‌ی مورد نیاز
  • پرداخت هزینه‌ ی صدور ویزا
  • همراه داشتن نامه‌ سوء پیشینه
  • ارائه‌ مقالات چاپ ‌شده‌

 

برای اطلاع از رشته های تحصیلی هنرستان کلیک کنید.

 

 

مراحل اخذ ویزا برای مهاجرت از طریق رشته هنر

برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق رشته هنر، باید مراحلی را طی نمایید. در ادامه به مراحلی که برای اخذ ویزا باید طی شود و این مراحل تقریباً بین دانشگاه های مختلف یکسان است، اشاره می کنیم.  

  • رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • فرم پذیرش آنلاین از دانشگاه مورد نظرتان را در سایت دانشگاه پر کنید.
  • برای دریافت اخبار مربوط به پذیرش یا عدم پذیرش حتماً یک ایمیل معتبر وارد کنید.
  • بسته به دانشگاهتان ۲ تا ۳ توصیه‌ نامه نیاز دارید.
  • در صورتی ‌که رزومه کاری دارید حتماً مدارک آن را ارسال کنید.
  • داشتن انگیزه نامه نیز از اصلی ‌ترین مدارک ارسالی شما است.
  • مدارک اثبات تمکن مالی را بفرستید.
  • مدرک زبان معتبر کشور مورد نظر با حداقل نمره مورد نیاز را ارسال کنید.
  • لیست مقالاتی که چاپ کرده ‌اید را ارسال کنید.
  • آخرین مدرک تحصیلی‌ تان به همراه ریز نمرات و ترجمه آن نیز از الزامات اپلای است.

ارائه نمونه کارها در برنامه های کاربردی برای کارشناسی ارشد در رشته های هنر، طراحی و معماری مورد نیاز و ضروری است. دانشگاه ها تمایل دارند که این نمونه کارها نشان دهنده تجربه و استعداد شما در رشته تحصیلی تان باشد.

شرایط دریافت ویزا از طریق رشته هنر

شرایط دریافت ویزا از طریق رشته هنر

بازار کار رشته هنر در خارج از کشور

چنانچه مهارت و استعداد کافی دارید، مدرک هنر و طراحی می تواند به یک حرفه مادام العمر منجر شود. هنرمندان معمولاً درآمد خود را با مشاغل در یک حوزه مرتبط تکمیل می کنند. فارغ التحصیلان طراحی احتمالاً در زمینه خاص خود کار می کنند.

با این حال، سازگاری و مهارت های شما برای طیف گسترده ای از مسیرهای شغلی مناسب است. شما می توانید با این مشاغل و بسیاری مشاغل دیگر همکاری داشته باشید:

  • مدیر هنری تبلیغات
  • تراپیست هنر
  • مدیر یا افسر هنری
  • کارمند هنرهای اجتماعی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • دستیار ادیت
  • طراح صحنه فیلم
  • طراح گرافیک
  • تصویرگر
  • مدل ساز
  • چند رسانه ای
  • طراح محصول
  • معلم
  • طراح وب

در مجموع پیش ‌بینی می ‌شود که اشتغال کلی هنرمندان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰، ۱۴ درصد رشد کند که این میزان رشد، سریع ‌تر از میانگین رشد برای همه مشاغل است. گفتنی است که به طور میانگین در طول یک دهه، سالانه حدود ۵۹۰۰ فرصت شغلی جدید برای هنرمندان پیش بینی می شود.

 

میانگین درآمد رشته هنر در خارج از کشور

در مجموع متوسط درآمد هنرمندان در سراسر جهان، ۴۴۸۹۸ دلار در سال و ۲۲ دلار در ساعت است و بالاترین میزان درآمد در این حوزه در میانگین جهانی ۴۹۵۰۰ دلار در سال و ۲۴ دلار در ساعت می باشد.

بالاترین میزان درآمد در کشورهای مختلف در رشته هنر به قرار زیر است .

نام کشور توضیحات
و میزان درآمدها
فرانسه شخصی که به عنوان هنرمند در فرانسه کار می کند معمولاً حدود ۳۸۸۰۰ یورو در سال درآمد دارد. دستمزدها از ۱۷۹۰۰ یورو (کمترین) تا ۶۱۷۰۰ یورو (بالاترین) متغیر است.
ایتالیا میانگین حقوق ملی برای یک هنرمند در ایتالیا ۱۵۰۲ یورو در ماه است.
چین فردی که به عنوان هنرمند در چین کار می کند معمولاً حدود ۲۴۸۰۰ یوان در ماه درآمد دارد. دستمزدها از ۱۱۴۰۰ یوان (کمترین) تا ۳۹۵۰۰ یوان (بالاترین) متغیر است.
هلند متوسط حقوق در رشته هنر در آمستردام هلند، ۴۸۶۸ یورو است. بالاترین حقوق این رشته در این منطقه ۴۲ یورو در ساعت است.
یونان فردی که به عنوان هنرمند در یونان کار می کند معمولاً حدود ۱۹۸۰ یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از ۹۱۰ یورو (کمترین) تا ۳۱۵۰ یورو (بالاترین) متغیر است.
ژاپن میانگین حقوق ملی برای یک هنرمند ۱۰۰۲۰۰ ین در ماه در ژاپن است.
آفریقای جنوبی متوسط حقوق یک هنرمند ۱۲۹۴۱ روپیه در ماه در آفریقای جنوبی است.

 

بازار کار رشته هنر در خارج از کشور

بازار کار رشته هنر در خارج از کشور

 

اطلاعیه

سایت ‌هایی مانند scholarships ، scholarship portal ، career one stop  طراحی شده اند که شما می‌ توانید با ذکر نام دانشگاه و همچنین رشته‌ ی تحصیلی مورد نظر از بورسیه ‌های رشته‌ مربوطه آگاه شوید.

 

چگونه بورسیه هنر بگیریم؟

با توجه به شهریه های بالای تحصیل در رشته های هنری و هزینه های جانبی آن ها، درس خواندن در مقاطع مختلف رشته های هنر هزینه زیادی را بر دانشجویان تحمیل می کند. طبق اعلام مرکز ملی آمار آموزش و پرورش (NCES) ایالات متحده آمریکا، در طول سال تحصیلی 19-2018 هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هنر دانشگاه های دولتی 26،382 دلار و در دانشگاه های خصوصی 44،662 دلار بوده است.

ذکر این نکته ضروری است که خوشبختانه دانشجویان می توانند برای پرداخت هزینه های تحصیلی خود از کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی بهره ببرند. در سال 2016، 72.2% از دانشجویان به نوعی کمک مالی دریافت کردند. برای اینکه بدانید چگونه بورسیه تحصیلی هنر بگیریم، در ادامه به انواع بورسیه های رشته هنر اشاره می کنیم.

 

1- وام ها و کمک های مالی برای بورسیه شدگان هنر

دانشجویان رشته هنر باید در مورد بورسیه های تحصیلی رشته های هنری پرس و جو کنند تا در صورت وجود بورسیه مناسب، برای دریافت آن درخواست بدهند. دانشجویان با ارسال FAFSA می توانند برای دریافت چندین بورسیه تحصیلی از یک مکان در خواست بدهند.

این درخواست شامل ارائه اطلاعات مالیاتی دانشجویان است و تکمیل آن حدود 45 دقیقه طول می کشد. دانشجویانی که تحت سرپرستی افراد دیگری هستند، باید اطلاعات مالیاتی سرپرست خود را ارائه نمایند.

دولت ایالات متحده آمریکا با استفاده از این اطلاعات، واجد شرایط بودن متقاضیان برای گرفتن وام، کمک های بلاعوض و موقعیت های کاری مورد حمایت فدرال را بررسی می کند.

دانشجویانی که واجد شرایط دریافت کمک مالی فدرال هستند، نیازی به بازپرداخت این کمک های مالی ندارند، اما وام های دیگر باید بازپرداخت شوند. افرادی که واجد شرایط دریافت وام از طریق FAFSA می شوند، می توانند وام های یارانه ای یا بدون یارانه دریافت نمایند. وام های یارانه ای وام هایی هستند که تا بعد از فارغ التحصیلی فرد بهره ای نمی گیرند.

 

2- بورسیه های تحصیلی برای محصلان هنر

با اینکه وام های تحصیلی روش مطمئنی برای پرداخت هزینه های تحصیلی دانشجویان هنر هستند؛ اما دانشجو بعد از فارغ التحصیلی باید بهره این وام ها را هم بپردازد و همین مساله باعث می شود هزینه زیادی به فرد تحمیل شود. در چنین شرایطی دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. این بورسیه ها نیازی به بازپرداخت ندارند و به دانشجویان کمک می کنند تا از هزینه های بالای بازپرداخت وام های تحصیلی خلاصی پیدا کنند.

برای دریافت پاسخ این سوال که چگونه بورسیه هنر بگیریم، باید گفت برای دریافت اکثر این بورسیه های تحصیلی به نامه درخواست، رونویسی رسمی و توصیه نامه نیاز دارید. با اینکه متقاضیان اغلب اوقات می توانند یک توصیه نامه عمومی را به کمیته های مختلف بورس تحصیلی ارسال کنند، اما بورسیه های تحصیلی متعددی وجود دارد که با یکدیگر متفاوتند. برای همین دانشجویان باید قبل از اتمام مهلت درخواست بورس تحصیلی زمان زیادی را صرف درخواست توصیه نامه ها و رونویسی کنند. علاوه بر این آنها باید برای نوشتن یک مقاله قانع کننده برای درخواست بورسیه هم زمان کافی داشته باشند.

بورسیه ها اغلب رقابتی هستند. توجه داشته باشید که هر چه الزامات اعطای یک بورس تحصیلی بیشتر باشد تعداد متقاضیان هم محدودتر می شود. دانشجویان می توانند تمرکز خود را روی بورسیه های تحصیلی و جوایز مخصوص دانشجویان هنر بگذارند. در ادامه به بورس های تحصیلی برای دانشجویان خلاق که دارای شرایط خاصی هستند مثل بورسیه های تحصیلی مخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دانشجویان خانم اشاره می کنیم.

 

بورسیه تحصیلی برای هنرجویان مقطع کارشناسی:

  • بورس تحصیلی باربارا پیتس (Barbara Pitts Award)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: بنیاد The Northwest Watercolor در آمریکا وجوهی را برای دانشجویانی که در دانشکده های واشنگتن، اورگان یا آیداهو تحصیل می کنند کنار می گذارد. برای اینکه واجد دریافت این بورسیه تحصیلی شوید باید پنج نمونه از بهترین آثار هنری خودتان را به همراه رونوشت های رسمی و یک توصیه نامه مهر و موم شده از یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارسال کنید.

مقدار: 3500 دلار

 

  • بورسیه هنر و موسیقی دوریان د لانگ (Dorian De Long Arts & Music Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: افرادی که سال آخر تحصیلشان در دبیرستان را می گذرانند و قصد دارند در رشته های هنری مدرک بگیرند واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. متقاضیان باید به کالج مستقر در کلرادو مراجعه نمایند.

مقدار: 1000 تا 2000 دلار

 

  • صندوق بورس تحصیلی جان اف و آنا لی استیسی (John F. and Anna Lee Stacey Scholarship Fund)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویان بین 18 تا 35 سال می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی درخواست بدهند. موزه ملی کابوی و میراث غربی (The National Cowboy and Western Heritage Museum) ین بورس تحصیلی را بدون در نظر گرفتن جنسیت و قومیت به هنرجویان اهدا می کند.

مقدار: 500  تا 5000 دلار

 

  • بورسیه انجمن تصویرگران (Society of Illustrators Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلی تمام کالج های معتبر می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی درخواست بدهند. یکی از اعضای هیئت علمی کالج باید یک اثر هنری را از طرف متقاضی ارسال کند. هیئت داوران آثار ارسالی را بررسی و برندگان را انتخاب می کنند.

مقدار: متغیر است.

 

بورسیه تحصیلی برای هنرجویان تحصیلات تکمیلی:

  • بورسیه هنرهای زیبا و موسیقی سیندی و هوش مصنوعی باران (Cyndy and AI Baran Fine Arts and Music Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال گرفتن مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی درخواست بدهند. هم دانشجویان پاره وقت و هم دانشجویان تمام وقت واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. رشته های واجد شرایط شامل نقاشی، طراحی، مجسمه سازی، سرامیک، عکاسی و یا چاپ است.

مقدار: 15000 دلار

 

  • بورس تحصیلی کالج هنر ادینبورگ (Edinburgh College of Art Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: افرادی که در مقطع دکتری کالج هنر ادینبورگ پذیرفته شده اند می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی اقدام کنند. این بورسیه به دانشجویانی که در رشته های معماری، هنر، طراحی، تاریخ هنر یا موسیقی تحصیل می کنند اعطا می شود و راه مناسبی برای تحصیل در رشته هنر در اروپا محسوب می شود.

مقدار: متغیر است.

 

  • بورسیه هنری F. Lammot Belin

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: هنرآموزانی که در دوره هایی از زندگی شان در شمال شرقی پنسیلوانیا اقامت داشته اند واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. متقاضیان باید ثابت کنند که رشته هنری انتخابی آنها با اهداف زندگی شان مطابقت دارد. این بورسیه برای تمام رشته های هنری از جمله رشته های عکاسی، نقاشی یا مجسمه سازی آزاد است.

مقدار: متغیر است

  • بورسیه های هنرهای تجسمی

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: موزه هنرهای زیبای ویرجینیا هر سال به دانشجویان فارغ التحصیل بورسیه اعطا می کند. متقاضیان دریافت این بورسیه برای واجد شرایط بودن باید در ویرجینیا زندگی کنند و نمونه ای از آثار هنری خود را به همراه رزومه و درخواست آنلاین ارسال کنند.

مقدار: 6000 دلار

 

  • بورس طراحی Vectorworks

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورس تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در نظر گرفته شده و به دانشجویان در گرفتن مدرک مرتبط با طراحی کمک می کند. نرم افزار Vectorworks حامی این بورس تحصیلی است.

مقدار: متغیر است.

 

بورسیه های تحصیلی برای خانم های هنرآموز:

  • بورسیه Anonymous Was a Woman Grant

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: خانم های هنرمند بالای 40 سال در محل کارشان می توانند درخواست دریافت این بورسیه تحصیلی را بدهند. این جایزه نشان دهنده دستاوردهای هنری گیرنده بورسیه است.

مقدار: 25000 دلار

 

  • صندوق یادبود باربارا دمینگ (Barbara Deming Memorial Fund, Inc)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورس تحصیلی برای زنان فمینیستی که در رشته های نویسندگی یا هنرهای تجسمی تحصیل می کنند آزاد است و یاد باربارا دمینگ، فعال حقوق زنان که شاعر و نویسنده هم بود را گرامی می دارد.

مقدار: 500 تا 1500 دلار

 

  • کمک هزینه کارگاه استودیو زنان (Women’s Studio Workshop Grants)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: کارگاه استودیوی زنان برای خانم هایی که در رشته های هنری کار یا تحصیل می کنند کمک های مالی متعدد و فرصت اقامت فراهم می کند. برخی از این کمک های مالی شامل حقوق و دستمزد و ارائه استودیو است.

مقدار: متغیر است

بورسیه تحصیلی برای اقلیت های هنرآموز:

  • بورسیه تحصیلی Cay Drachnik Minoirities Fund

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویان اقلیت عضو انجمن هنر درمانی آمریکا می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست بدهند. متقاضیان باید ثابت کنند که نیاز مالی دارند و علاوه بر این در یکی از مقاطع هنردرمانی پذیرفته شوند. این بورسیه هم برای دانشجویان مقطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد در دسترس است.

مقدار: متغیر است.

 

  • بورسیه تحصیلی هنرمندان جوان

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویانی که نیاز مالی دارند می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست بدهند. متقاضیان می توانند در هر زمینه مربوط به هنر مشغول تحصیل باشند. بنیاد انجمن حرفه ای بر این بورس تحصیلی نظارت می کند.

مقدار: 2000 تا 3000 دلار

 

  • بورس تحصیلی پروژه کار هنری برای هنرمندان اقلیت

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورس تحصیلی سالانه به دانشجویان آمریکایی آفریقایی تبار، دانشجویان بومی آمریکایی، اسپانیای ، لاتین یا دانشجویان آسیایی و اهل جزیره اقیانوس آرام اعطا می شود.

مقدار: 2000 دلار

 

بورس تحصیلی برای هنرهای تخصصی:

  • بورسیه پروژه شغلی هنری برای عکاسی و فیلمسازی

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورسیه تحصیلی سالانه 2000 دلار به متقاضیان تحصیل در رشته فیلم یا ارتباط تصویری اعطا می کند. متقاضیان باید در رشته هایی مثل عکاسی چاپی یا فیلمسازی، فیلمبرداری و عکاسی خبری تحصیل کنند. فقط دانشجویان کارشناسی می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست بدهند.

مقدار: 2000 دلار

 

  • بورسیه تحصیلی مرکز طراحی گرافیک

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویانی که در رشته های طراحی گرافیک ، طراحی چند رسانه ای، انیمیشن یا بازی تحصیل می کنند می توانند درخواست بدهند. متقاضیان باید کاور لتر و رزومه را به همراه دو توصیه نامه ارسال کنند.

مقدار: 1500 دلار

 

  • بورس تحصیلی تصویرگران آینده

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: هنرمندان می توانند هر سال آثار علمی تخیلی و فانتزی خود را برای مسابقه ارسال کنند. هیئت داوران متخصص هر سال سه برنده را انتخاب می کنند.

مقدار: 500 دلار

 

  • بورسیه انجمن صنفی دستبافان آمریکا

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: افرادی که در رشته های تحقیقات نساجی یا فیبر تحصیل می کنند می توانند درخواست خود را ارائه کنند. این بورس تحصیلی بر اساس برتری هنری و فنی متقاضیان بودجه ای را به آنها اعطا می کند.

مقدار: تا 4000 دلار

 

  • بورسیه های تحصیلی انجمن مجسمه سازی ملی

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: NSS (انجمن مجسمه سازی ملی) هر ساله بورسیه های متعددی به دانشجویانی که در رشته های طراحی مجسمه تحصیل می کنند اعطا می کند. در اکثر این بورسیه ها هیئت داوران مجسمه های طراحی شده برتر را انتخاب و به سازنده هایشان بورس اعطا می کنند.

مقدار: متغیر است.

 

سایر کمک های مالی برای دانشجویان رشته های هنر

به غیر از بورسیه های تحصیلی، دانشجویان هنر می توانند برای دریافت کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی سازمان های غیرانتفاعی، بنیادها و شرکت های خصوصی هم درخواست بدهند. دانشجویان آینده نگر اغلب با تحقیق و جستجو می توانند مکان هایی که بورس تحصیلی عرضه می کنند را پیدا کنند.

یکی دیگر از پاسخ ها به این سوال که چگونه بورسیه هنر بگیریم، این است که بیش از 50 مدرسه هنری در آمریکا با برگزاری مسابقات مختلف کمک های مالی و بورسیه تحصیلی اعطا می کنند. علاوه بر این آکادمی هنری نیز به معلمان هنرستان ها که برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه می شوند کمک مالی می کند.

توجه داشته باشید که کمک هزینه های هنری با بورسیه متفاوت هستند. به طور معمول بورسیه تحصیلی مثل کارآموزی به تعهد خدمت نیاز دارد اما کمک هزینه ها به دانشجویان در تامین نیازهای مالی شهریه یا یک پروژه تحقیقاتی کمک می کنند. دریافت کمک هزینه های تحصیلی اغلب اوقات به شرایط خاصی نیاز دارد؛ بنابراین اگر چندین درخواست برای دریافت کمک هزینه های متفاوت بدهید شانستان برای دریافت کمک هزینه بیشتر می شود. به خاطر داشته باشید که اکثر دانشجویان در هر سال فقط می توانند یک بورس تحصیلی دریافت کنند چون زیرا بورسیه ها به تعهد زمانی نیاز دارند.

نحوه مهاجرت از طریق رشته هنر

نحوه مهاجرت از طریق رشته هنر

شرایط بورسیه برای مهاجرت از طریق رشته هنر

اگر به دنبال اطلاع از شرایط بورسیه هنر و پیدا کردن جواب این پرسش که چگونه بورسیه هنر بگیریم، هستید، باید توجه داشته باشید که تأمین بورسیه‌ های تحصیلی یا کمک ‌هزینه ‌های دانشجویی از راه ‌های مختلفی صورت می گیرد. این کمک هزینه ها می‌تواند از طرف دولت، صندوق رفاه دانشگاه، سرمایه‌ گذاران، مددکاران یا مؤسسات مالی در اختیار دانشجویان واجد الشرایط قرار گیرند. برای هر بورسیه شرایط و ضوابطی لازم است که تنها در صورتی که دانشجو بتواند آن ها را برآورده کند، بورسیه تحصیلی به او تعلق خواهد گرفت.

شرایط تعلق گرفتن این بورسیه ‌ها به افراد به شرح زیر است:

  • بورسیه‌ های ورودی: به دانشجویان جدید الورود تعلق می ‌گیرد و معمولاً بر اساس شایستگی و معدل ترم در مقطع پیشین به آن ‌ها اعطا می ‌شود.
  • بورسیه ‌های تحقیقاتی یا RA: به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد که در کنار تحصیلات خود به تحقیق و پژوهش و همچنین نگارش مقالات مختلف علمی می ‌پردازند و در کنار اساتید خود در مسیر پیشرفت علم و دانش گام برمی‌ دارند.
  • بورسیه ‌های دستیار مدرس یا TA : به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در کنار تحصیلات خود به تدریس دانشجویان ترم پایینی در کنار اساتید می ‌پردازند. مبلغ خوب و قابل‌ توجهی نصیب این دانشجویان می‌ شود و آن ها می ‌توانند برای هزینه ‌های تحصیل و زندگی خود روی آن حساب کنند.
  • بورسیه ‌های کارآموزی : به دانشجویانی تعلق می ‌گیرد که مشتاق انجام کارهای پاره‌ وقت در کنار تحصیل خود هستند. این دانشجویان گاهی در پردیس ‌های دانشگاهی و گاهی در خارج از دانشگاه مشغول به فعالیت ‌اند. این کارها به صورتی برنامه ‌ریزی می‌ شوند که به درس دانشجو لطمه ‌ای وارد نشود. لازم به ذکر است که دانشجو در روزهای تعطیل می ‌تواند به‌ صورت تمام‌ وقت کار کرده و حقوق کار تمام ‌وقت را کسب کند.
  • بورسیه‌ های تشویقی : گاهی به دانشجویان استعداد درخشان و مستعدی تعلق می‌گیرد که در هر ترم تحصیلی، نتایج خوبی را به دست آورند و معدل بالایی کسب کنند.

 

اطلاعیه

در صورتی ‌که تمایل دارید مانند سایر دانشجویان از بورسیه‌ تحصیلی خارج از کشور یا بورسیه تحصیلی کانادا، فاند تحصیلی یا حتی وام‌ دانشجویی در کانادا در رشته هنر مطلع شوید و دریافت پاسخ این سوال که چگونه بورسیه هنر بگیریم، می ‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و از بورسیه ‌های مربوط به این رشته‌ آگاه شوید. 

 

 

جدیدترین اخبار مهاجرت از طریق رشته هنر

کاهش سخت گیری در ارائه تمکن مالی برای دانشجویان بین المللی در هلند

دانشجویان بین المللی (از خارج از اتحادیه اروپا) باید سالانه از طریق دانشگاه یا کالج خود در هلند اعلام کنند که از حداقل درآمد کافی برای یک سال دیگر برخوردار هستند (ماهانه 897.56 یورو). اگر دانشجویی شرط مربوط به درآمد را احراز نکند، مؤسسه آموزشی مربوطه می بایست این موضوع را به IND گزارش دهد. سپس IND ممکن است تصمیم بگیرد که مجوز اقامت دانشجو را باطل کند.

 

اعلام شرایط جدید تحصیل و بازار کار رشته هنر در استرالیا

براساس اطلاعیه جدید دانشجویان رشته هنری دانشگاه های استرالیا می تواند دارای فرصت کاری مناسبی حدود ۴۰ ساعت در دو هفته تحصیلی در زمان تحصیل باشند و علاوه بر این بتوانند پس از تحصیل مستقیماً وارد بازار کار گردند و به اقامت دائم و تابعیت این کشور دست یابد.

فرایند اخذ بورسیه تحصیلی رشته هنر

فرایند اخذ بورسیه تحصیلی رشته هنر

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت از طریق رشته هنر، معرفی بهترین رشته هنر برای مهاجرت و همچنین به این سوال که چگونه بورسیه هنر بگیریم، پرداختیم. خوشبختانه تحصیل در رشته هنر، در سال های اخیر با استقبال گسترده ای از طرف داوطلبان مواجه بوده است و بازار کار فوق العاده ای در خارج از کشور برای این حوزه وجود دارد. به همین دلیل بسیاری به دنبال یافتن راه های مهاجرت از طریق رشته هنر و همچنین بهترین رشته هنر برای مهاجرت هستند. چنانچه با خواندن مطالب بالا، هنوز هم پاسخ خود را در ارتباط با این موضوع که چگونه بورسیه هنر بگیریم، دریافت نکرده اید، می توانید با مشاوران مجرب ما در ایران تحصیل در تماس باشید تا با مشاوره مناسب و دقیق، شما را در جریان شرایط و راه های مهاجرت از طریق این رشته قرار دهند. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بورسیه هنر چه هزینه‌هایی را پوشش می‌دهد؟

همه‌ی بورسیه‌‌ها یکسان نیستند. برخی از بورس‌ها همه‌ی هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهند و به اصطلاح فول فاند هستند.

آیا هنر رشته خوبی برای اپلای است؟

رشته هنر خود به تنهایی بسیار گسترده است و شما می توانید با تحصیل در این رشته، علاوه بر زیر شاخه های اصلی هنر، در شاخه های فرعی آن ادامه تحصیل دهید. 

بازار کار رشته هنر چگونه است؟

به طور کلی پیش ‌بینی می ‌شود که اشتغال کلی هنرمندان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰، ۱۴ درصد رشد کند که سریع ‌تر از میانگین رشد برای همه مشاغل است.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت از طریق رشته هنر»

  1. Avatar photo Pd گفت:

    بسیار مطالب کاربردی و عالی ، سپاس گذارم👌

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)