ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

منابع درسی دانشگاه پیام نور + لیست دروس | ایران تحصیل

منابع درسی دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور برای مقاطع تحصیلی مختلف اعلام شده است. متقاضیان و دانشجویان می‌توانند بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود، منابع درسی خود را یافته و بر همان اساس هر ترم درسی را آغاز نمایند. آنها باید بر همین اساس، خود را برای امتحانات پایان ترم آماده کنند و واحدهای تحصیلی خود را با موفقیت به پایان برسانند. در این مطلب از ایران تحصیل، به طور کامل مواد درسی دانشگاه پیام نور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. دانشجویان می‌توانند بر اساس آن، برای سال تحصیلی در دانشگاه پیام نور آماده شوند.

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بسیار منحصر به فرد در سراسر ایران به شمار می‌رود. این دانشگاه از نظر نحوه تدریس، نحوه گرفتن آزمون و سایر موارد این چنینی، خلاقیت‌های بسیار زیادی به خرج داده است. از این رو، سالانه برای هر ترم تحصیلی، دانشجویان بسیار زیادی به این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

لیست مواد درسی دانشگاه پیام نور

زمانی که دانشجویان برای ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مراجعه و ثبت‌نام خود را تکمیل می‌کنند، چارت درسی دانشگاه پیام نور به شکل سازمان یافته در اختیار آنها قرار می‌گیرد. با توجه به این چارت، آنها می‌توانند شروع هر ترم تحصیلی، کتاب های درسی دانشگاه پیام نور را به طور کامل مشاهده کنند.

از این رو، می‌توان گفت که دانشجویان با شناخت مواد درسی دانشگاه پیام نور بهتر می‌توانند خود را برای ترم جدید آماده کنند. در این مطلب، می‌توانید چارت درسی دانشگاه پیام نور را به صورت مفصل مشاهده نمایید.

مواد درسی دانشگاه پیام نور

همان طور که می‌دانید، دانشجویان مقطع کارشناسی 8 ترم و دانشجویان مقطع ارشد بین 3 تا 5 ترم درس خود را به اتمام می‌رسانند. این در حالی است که تعداد ترم‌های مقطع دکترا از هر دو مورد قبلی بیشتر است. در این بازه زمانی، این دانشجویان باید دروس خاصی را بگذرانند و نمره قبولی را دریافت کنند. در این قسمت، منابع و رشته‌های هر یک از دانشکده‌های دانشگاه پیام نور برای هر یک از این مقاطع را ارائه کرده‌ایم.

منابع درسی دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی

چارت درسی دانشگاه پیام نور بر اساس رشته دانشجویان با یکدیگر متفاوت است و آنها باید بعد از شناخت منابع درسی رشته مورد نظر خود، برای امتحان دادن در این دروس آماده شوند. در این بخش، می‌توانید لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی را مشاهده نمایید.

دانشکده (کارشناسی) منابع درسی
دانشکده علوم اجتماعی رشته‌های کارشناسی حقوق، جغرافیا، گردشگری، مطالعات خانواده، علوم اجتماعی و علوم سیاسی و تاریخی

دانشکده مدیریت اقتصاد و حسابداری: حسابداری و اقتصاد، رشته‌های مدیریتی

دانشکده علوم انسانی ادبیات و زبان‌های خارجه، زبان انگلیسی، زبان ادبیات فارسی و زبان ادبیات عربی، الهیات و معارف اسلامی
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، علم اطلاعات شناسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی
دانشکده علوم پایه شیمی و فیزیک، ریاضی و آمار و علوم کامپیوتر، زمین شناسی، زیست شناسی آموزش علوم تجربی زیست فناوری و میکروبیولوژی
دانشکده فنی و مهندسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی اجرایی، مهندسی پروژه، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی نفت، راه آهن، خودرو، هوافضا، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، رباتیک، شیمی و مهندسی پلیمر، اقتصاد کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، شیلات و زراعت و ژنتیک گیاهی، مهندسی آب، منابع طبیعی علوم و مهندسی محیط زیست، صنایع دستی عکاسی و ارتباط تصویری، طراحی پارچه و لباس صنعتی

منابع درسی پیام نور برای مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور داشته و پذیرش شده اند، قبل از هر چیز باید با منابع درسی این مقطع در هر ترم آشنا باشند. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین مواد درسی دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی ارشد را ذکر خواهیم کرد. این منابع به شرح زیر هستند:

دانشکده (کارشناسی ارشد) منابع
دانشکده مدیریت حسابداری، مدیریت، اقتصاد، اقتصاد اسلامی، مدیریت دولتی، مدیریت اجرایی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار MBA، مدیریت امور شهری و کارآفرینی
دانشکده علوم اجتماعی آب و هواشناسی، حقوق، تاریخ و جغرافیا، علوم سیاسی، جامعه شناسی، مخاطرات محیطی، مدیریت رسانه، روزنامه‌نگاری، جمعیت‌شناسی، روابط بین‌الملل و ژئومورفولوژی
دانشکده علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات عربی، الهیات و معارف اسلامی، تاریخ تشیع، نهج البلاغه، اخلاق، حقوق، ادیان و عرفان، فلسفه و حکمت اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و علوم قرآن و حدیث
دانشکده علوم تربیتی تاریخ فلسفه و آموزش و پرورش، آموزش محیط زیست علوم تربیتی، علوم ورزشی، تربیت بدنی، تعلیم و تربیت اسلامی، تحقیقات آموزشی، مدیریت آموزشی، مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، روان‌شناسی، تکنولوژی آموزشی، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی اسلامی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، روانشناسی مثبت‌گرا، برنامه‌ریزی آموزشی
دانشکده علوم پایه آموزش ریاضی، ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آمار، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، زمین شناسی، بیوفیزیک، ژئوفیزیک
دانشکده فنی و مهندسی مهندسی‌های شیمی، صنایع، عمران، کامپیوتر برق، آب و سازه‌های هیدرولیکی، راه و ترابری، فناوری اطلاعات، مدیریت ساخت، محیط زیست، کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، طراحی شهری، پژوهش هنر

منابع درسی پیام نور برای مقطع دکترا

در نهایت، به آخرین مقطع تحصیلی، یعنی دوره دکترا می‌رسیم. دانشجویانی که در مقطع دکتری بدون آزمون پیام نور پذیرش شده اند، می‌توانند چارت درسی دانشگاه پیام نور را بر اساس رشته خود مشاهده نمایند. لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور در این مقطع عبارت است از:

دانشکده (دکترا) منابع
دانشکده علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی، زبان‌شناسی همگانی، الهیات و معارف اسلامی، مدرسی معارف اسلامی، کلام، علوم و معارف نهج‌البلاغه
دانشکده علوم تربیتی آموزش محیط زیست، تربیت بدنی و علوم ورزشی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، برنامه‌ریزی آموزش از راه دور، فلسفه تعلیم و تربیت گرایش تعلیم و تربیت اسلامی
دانشکده علوم پایه بیوشیمی، ریاضی، فیزیک، شیمی، آمار، زیست شناسی
دانشکده علوم اجتماعی تاریخ ایران بعد از اسلام، جامعه شناسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، حقوق، علوم سیاسی تاریخ اسلام
دانشکده مدیریت اقتصاد، مدیریت
دانشکده فنی و مهندسی مهندسی صنایع، مهندسی کشاورزی، مهندسی عمران، مهندسی راه و ترابری

منابع درسی پیام نور برای مقطع دکترا

دانلود کتاب ‌های پیام نور

دانشگاه پیام نور سامانه جامع و یکپارچه‌ای را برای دانشجویان و اساتید در نظر گرفته است و منابع درسی در این دانشگاه به صورت هماهنگ از دفتر مرکزی آن تعیین شده و در اختیار تمامی واحدها در سراسر کشور قرار می‌گیرند. دانشگاه پیام نور انتشارات مختص به خود را دارد که وظیفه تالیف، چاپ و انتشار منابع درسی را برعهده دارد. این انتشارات با نام تجاری دانشگاه پیام نور همراه با آرم این دانشگاه در صفحه اول تمامی کتاب‌ها چاپ می‌شود.

با توجه به الکترونیک شدن فعالیت ها، دانشگاه پیام نور با ایجاد فروشگاه اینترنتی کتاب‌های انتشارات خود، شرایط مناسب‌تری برای تهیه آن‌ها ایجاد کرده است. برای خرید و دانلود کتاب‌های پیام نور می‌توانید با مراجعه به سایت  digibook.pnu.ac.ir  اقدام به خرید آنی کتاب‌ها کنید.

دانشجویان می‌توانند به کمک لیست منابع دروس دانشگاه پیام نور، کتب مورد نیاز برای شرکت در آزمون‌های مختلف را نیز استخراج کنند. برای مثال منابع آزمون زبان دانشگاه پیام نور، از بین اطلاعات همین لیست‌ها قابل استخراج است.

تمامی کتاب‌های این انتشارات به همراه قیمتشان در این سایت قرار گرفته و دانشجویان می‌توانند به راحتی برای خرید آنها اقدام کنند. البته لازم به یادآوری است که تمامی این منابع در نمایندگی‌های انتشارات پیام نور و بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها در سراسر کشور وجود دارند.

نکته قابل تامل در این زمینه این است که متاسفانه نسخه پی‌دی‌اف این کتاب‌ها در سایت این انتشارات قرار نگرفته است و صرفاً نسخه چاپی برای خرید وجود دارد، اما دانشجویان می‌توانند با جست‌وجو در گوگل فایل‌های پی‌دی‌اف آن‌ها را پیدا کنند.

نحوه خرید کتاب‌ های دانشگاه پیام نور

فرصت خرید اینترنتی کتاب های دانشگاه های پیام نور یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرفه‌جویی در زمان محسوب می‌شود. دانشگاه پیام نور نیز از این فرصت بهره‌مند شده و با ایجاد سایت فروشگاهی، امکان خرید کتاب‌های درسی دانشگاه را برای دانشجویان ساده‌تر کرده است.

بهترین و مطمئن‌ترین گزینه خرید کتاب‌های مربوط پس از انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، سایت دیجی بوک پیام نور است. دانشجویان در این سایت می‌توانند تمامی کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کند. در این سایت تمامی اطلاعات مربوط به هر کتاب از جمله نام کامل کتاب، نویسنده کتاب، قیمت و .. وجود دارد و دانشجویان می‌توانند با مطالعه این اطلاعات اقدام به خرید کنند. باید اضافه کرد که در کنار سایت اصلی دانشگاه پیام نور، سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که محصولات پرفروش این انتشارات را عرضه می کننئد.

لازم به ذکر است انتشارات پیام نور معمولاً نمایندگی‌های فعال فروش کتاب را نیز در اختیار دارد و این کتاب‌ها را از طریق کتاب‌فروشی‌ها نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. از جمله این کتاب‌فروشی‌ها می‌توان به نمایندگی‌های انتشارات دانشگاه پیام نور اشاره کرد. از جایی که این کتاب‌فروشی‌ها معمولاً به صورت زنجیره‌ای در کل کشور فعالیت می‌کنند، شرایط خوبی برای در دسترس قرار دادن کتاب‌ها فراهم شده است.

یکی از در دسترس‌ترین منابع تهیه کتاب‌های درسی و غیر درسی، کتاب‌فروشی‌های انقلاب هستند. باید اضافه کرد که در هر شهر با توجه به تقاضای دانشجویان معمولاً کتاب‌فروشی‌ها اقدام به عرضه کتاب‌های پرفروش این دانشگاه می‌کنند. هر چند با وجود فروش اینترنتی این مشکل تا حد زیادی رفع شده است.

انتشارات دانشگاه پیام نور

انتشارات دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین مراکز چاپ در کشور شناخته می‌شود. این مرکز با استفاده از سیستم‌های تمام الکترونیکی بدون نیاز به حضور نویسنده، آثار دانشگاهی را چاپ می‌کند.

از دیگر مزایای چاپ اثر در انتشارات دانشگاه پیام نور، درج آرم این دانشگاه در صفحه جلد کتاب است. این وابستگی اثر چاپ شده به دانشگاه پیام نور به عنوان یک مرکز آموزشی پژوهشی، امتیازهای علمی فراوانی را برای نویسنده اثر به همراه دارد. تمامی کتب چاپ شده در این مرکز با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی، براساس سرفصل‌های مشخص شده دروس در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور است. برای دسترسی به مهمترین مراکز فروش و انتشار مجموعه کتاب‌های دانشگاه پیام نور، می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

استان نشانی شماره تماس
تهران خیابان انقلاب، خ 12 فروردین، نرسیده به روانمهر، پ 233 66496935
تهران شهر ری، عباس آباد، خ امام خمینی، پ 8 33407102
کرج شهر صفادشت، چهارراه ارسطو، محله دهک 5439602
اصفهان خیابان کهندژ، جنب دانشگاه پیام نور 33520300
مشهد بلوار معلم، حاشیه میدان تربت، پ 3 38661934
اهواز خیابان نادری، بین حافظ و فرودسی، ساختمان فرهاد 32213320
شیراز چهارراه ملاصدرا، ابتدای خیابان بعثت، نبش کوچه 3 32344568
تبریز خیابان حکیم نظامی، روبروی دانشگاه پیام نور، نبش کوچه بنفشه 34767007

در این جدول تنها به مهمترین مراکز انتشارات پیام نور در کشور اشاره شده است. بسیاری از شهرستان‌ها در تمامی استان‌های کشور دارای نمایندگی‌های فعال فروش انتشارات پیام نور هستند. برای دسترسی به ادامه این مراکز می‌توانید با ذکر نام شهرستان مورد نظر خود در گوگل، آدرس و شماره تماس این مراکز فروش را به دست بیاورید.

انتشارات دانشگاه پیام نور

مشاوره منابع درسی دانشگاه پیام نور

در قسمت‌های قبل، مهمترین منابع درسی دانشگاه پیام نور برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا را مشاهده کردید. اکنون باید گفت که دانشجویان می‌توانند برای استفاده از کتاب های درسی دانشگاه پیام نور به صورت آنلاین اقدام نمایند. به این صورت که به شکل اینترنتی، کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و برای همیشه آن را نگه دارند.

علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند به صورت فیزیکی نیز کتاب‌ها را خریداری کنند. بیشتر کتاب های درسی دانشگاه پیام نور در کتاب‌فروشی‌ها وجود دارند.

از این‌ رو، بهتر است در ابتدا کتاب‌فروشی‌هایی که دانشگاه پیام نور با آنها شراکت دارند را پیدا کنید و سپس از همان کتابفروشی‌ها، کتاب مورد نظر خود را بخرید. به طور کلی، یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مراکز چاپ کتاب در کشور، انتشارات دانشگاه پیام نور است.

در صورتی که شما دانشجویان گرامی در ارتباط با منابع درسی پیام نور و لیست دروس ارائه شده در هر نمیسال تحصیلی نیاز به دریافت مشاوره تحصیلی دانشگاهی دارید، می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

 

خلاصه مقاله منابع درسی دانشگاه پیام نور

همان طور که در این مقاله گفته شد، منابع درسی دانشگاه پیام نور بر اساس مقطع تحصیلی دانشجو می‌تواند متفاوت باشد. از این رو، در این مقاله با برخی از مهم‌ترین مواد درسی دانشگاه پیام نور آشنا شدید. بیشتر مواد و کتاب های درسی دانشگاه پیام نور قبل از شروع تحصیل به صورت کامل برای دانشجو توضیح داده می‌شوند و دانشجو می‌تواند با یک آمادگی قبلی به دانشگاه مراجعه کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور با کارشناسان ما در ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه به طور کامل شما را چارت درسی دانشگاه پیام نور راهنمایی خواهند کرد و آن در اختیار شما قرار خواهند داد.

برای دانلود pdf مقاله منابع درسی دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا منابع درسی دانشگاه پیام نور در همه جای کشور مشابه است؟

از آنجا که کل سیستم دانشگاه پیام نور به صورت یکپارچه عمل می‌کند، تمام اطلاعات مربوط به آن نیز به طور مشابه ارائه می‌شوند. در نتیجه، منابع درسی این دانشگاه نیز در همه جای کشور مشابه یکدیگر است.

مواد درسی دانشکده فنی و مهندسی در دانشگاه پیام نور چیست؟

مواد درسی در این دانشکده برای هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با یکدیگر متفاوت است. متقاضیان باید بسته به مقطع تحصیلی خود، مواد درسی رشته را پیدا کنند.

کتاب های درسی دانشگاه پیام نور به چه صورت در دسترس هستند؟

دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور می‌توانند هم به صورت فیزیکی و هم به صورت آنلاین، کتاب‌های مورد نیاز برای رشته تحصیلی خود را خریداری نمایند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

    حذف و اضافه دانشگاه پیام نور + زمان بندی و قوانین 1403

    دانشجویانی که قصد دارند بعد از انتخاب واحد چند واحد درسی را حذف یا اضافه کنند می توانند در زمان مشخص شده‌ای از طریق سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir حذف و اضافه دانشگاه پیام نور را انجام دهند. معمولا زمان...
  • انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + راهنما و کد دروس pnu.ac.ir

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شد. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌بایست پیش از آغاز هر نیمسال، در زمان مقرر انتخاب واحد خود را انجام دهند. این دسته از دانشجویان باید با...
  • ارشد فراگیر پیام نور

    ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1403 {شرایط،رشته ها و منابع} | pnu.ac.ir

    هر ساله افراد زیادی تصمیم به شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور گرفته و در زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور، اقدام به ثبت نام میکنند. کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور با در نظر گرفتن شرایط پذیرش...
تماس با مشاور