ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 + پیشنهاد قبول شدگان

منابع آزمون استخدامی بانک ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آشنایی با منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 از مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان شرکت در این آژمون باید حتما انجام بدهند. بانک ملی از قدیمی ترین بانک های کشور است که در صورت نیاز با برگزاری آزمون کتبی از بین داوطلبان نیروی مورد نظر خود را جذب می‌کند. معمولا استخدام بانک ملی در زمان ثبب نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و متقاضیانی که حد نصاب نمره را کسب کنند، می‌توانند در مرحله مصاحبه حضور یابند.

البته امکان برگزاری آزمون مجزا و مصاحبه حضوری از سوی بانک ملی وجود دارد، که پس از اعلام نحوه جذب و داوطلبان می‌توانند یا سایت بانک ملی یا سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. منابع امتحانی استخدام بانک ملی در هر دوره برگزاری از طریق اطلاعیه های بانک ملی منتشر می‌شود. به همین دلیل متقاضیان برای اطلاع از مواد و منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 بایدبه دفترچه این آزمون استخدامی مراجعه کنند.

مهمترین منابع آزمون استخدامی بانک ملی ایران 1403

متقاضیان استخدام بانک ملی جهت کسب آمادگی لازم برای شرکت در این رقابت تنگاتنگ باید تا پیش از آغاز زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی 1403 از منابع جامع کمک آموزشی استفاده نمایند که یکی از کاربردی ترین منابع جزوه ها و نمونه سوالات آزمون استخدامی می‌باشد.

برای قبولی در آزمون استخدامی بانک ملی، داوطلبان باید در مرحله اول، حد نصاب لازم جهت قبولی در این آزمون را کسب کنند. برای رسیدن به این هدف، داوطلبان باید مهمترین منابع آزمون استخدامی بانک ملی ایران را مطالعه کرده و آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون داشته باشند.

منابع آموزشی برای آزمون استخدامی بانک ملی به سه دسته عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم می‌شوند.

منابع عمومی شامل مباحث عمومی در زمینه‌های مختلف مانند زبان و ادبیات، ریاضیات و علوم اجتماعی است.

منابع اختصاصی به مباحث مرتبط با عملکرد بانک ملی و صنعت بانکداری می‌پردازند.

منابع آزمون تخصصی نیز به مباحث مرتبط با رشته شغلی بانک‌داری و مهارت‌های مورد نیاز در آن رشته اختصاص دارد و بر اساس رشته شغلی متفاوت هستند. ما در ادامه مطلب لیستی از داوطلبان باید مهمترین منابع آزمون استخدامی بانک ملی ایران از جمله منابع عمومی و اختصاصی برای شما ارائه کرده ایم.

مهمترین منابع آزمون استخدامی بانک ملی ایران

منابع دروس عمومی آزمون استخدامی بانک ملی 1403

بخش مهمی از منابع آزمون استخدامی بانک ملی ایران، منابع و مفاد عمومی هستند که داوطلبان باید این منابع را به طور کامل مطالعه کنند.

از جمله منابع بخش عمده‌ای از سوالات عمومی آزمون استخدامی شامل دروس دوران دبیرستان هستند که یه همین دلیل نه تنها پاسخگویی به آن ها دشوار نخواهد بود بلکه با تخصیص مدت زمان کمی برای مطالعه این دروس می‌توانید نتیجه دلخواه خود را بدست آوردید.

منابع دروس عمومی آزمون استخدامی بانک ملی 1403
مواد امتحانی منابع
فناوری اطلاعات ( مهارت های هفتگانه ICDL) کتاب‌های آقای کاظم زرین، کتاب کامپیوتر ICDL درجه 1 و 2، تمرین های عملی با کامپیوتر
زبان و ادبیات فارسی کتاب فارسی عمومی چاپ دانشگاه پیام نور، کتاب ادبیات گاج
زبان انگلیسی عمومی  کتاب 504، زبان انگلیسی راهنمایی تا پیش دانتشگاهی، کتاب لغت دبیرستان لقمه انتشارات مهر و ماه ، کتاب tick eight گاج
معارفی اسلامی اندیشه 1 سبحانی جلد 1و2 ، دین و زندگی 3  سال دبیرستان، گاج نقره ای، کتاب های نشر الگو
احکام : احکام دین 1و2 جلد 1و2 محمدحسن فلاح زاده – انتشارات بین الملل،رساله امام و حضرت آیت الله خامنه ای، اصول اعتقادات از اصغر قائمی – انتشارت ادباء، حکومت اسلامی نوشته احمد واعظی – انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم
هوش و توانمندی های عمومی  کتاب استعداد تحصیلی مدرسان شریف و یا دکتر مسیح خواه، سوالات هوش آزمون دکتری
اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی حقوق اساسی، کتاب داتش مسائل روز مدرسان شریف، چشم انداز 20 ساله، تاریخ و جغرافیا دبیرستان، قانون اساسی

( برای پاسخ به سوالات این بخش توصیه می‌شود پیگیر اخبار و روزنامه ها باشید و در اینترنت به کنکاش پیرامون این مسائل بپردازید)

کتاب های جامع استخدامی آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی- تالیف هنجنی و عباس نژاد انتشارات کتابخانه فرهنگ، مجموعه پرسش های آزمون های استخدامی ( یه همراه پاسخ های تشریحی) از محود اعطمی، گنجینه سوالات آزمون های استخدامی از شاپور درویشی

 

منابع دروس تخصصی آزمون استخدامی بانک ملی 1403

از مهم‌ترین منابع آزمون استخدامی بانک ملی  1403 که سهم بسزایی در قبولی داوطلبان دارد، منابع تخصصی آزمون استخدامی می‌باشد که عموما از جزوات و کتب دانشگاه تهیه می‌شوند.

منابع اختصاصی برای آزمون استخدامی بانک ملی در سال ۱۴۰۳، بر اساس عناوین و رشته‌های شغلی مختلف اعلام می‌شوند. متقاضیان باید با توجه به عنوان شغلی مورد نظر خود، به مطالعه منابع آزمون اختصاصی بپردازند و خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند.

این منابع شامل موضوعات و مهارت‌های مرتبط با عملکرد در آن عنوان شغلی می‌باشند و به داوطلبان کمک می‌کنند تا آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را داشته باشند و بتوانند در مرحله اول، نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند.

متقاضیان واجد شرایط آزمون استخدامی بانک ملی 1403 بر اساس عنوان شغلی مدنظر کتب دانشگاهی رشته و شغل خود را مطالعه کنند و خود برای کسب نتایج عالی در آزمون استخدامی و رشته های مورد نیاز استخدام بانک ها آماده کنند.

در جدول زیر به معرفی چند کتاب جامع به عنوان مهمترین منابع آزمون استخدامی بانک ملی پرداخته‌ایم. اما پیشنهاد می‌شود که سایر کتب و جزوات تخصصی این آزمون استخدامی را هم بررسی و مطالعه آن در دستور خود قرار دهید. پیشنهاد می‌شود که سایر کتب و جزوات تخصصی این آزمون استخدامی را هم بررسی و مطالعه آن در دستور خود قرار دهید.

منابع دروس تخصصی آزمون استخدامی بانک ملی 1403
کتاب آزمون استخدامی بانک ها از مریم ساریخانی
استخدامی بانک از مهندس میثم رستگارپور
آژمون های استخدامی بانک ها شاپور درویشی
آزمون های جامع استخدامی بانک ها از خدیجه پور معین
سوالات آزمون های استخدامی ادارات دولتی و بانک ها از جمشید واحدی
درسنامه علوم بانکی از علی اصغر علیزاده
مدیریت امور بانکی و کتاب بانکداری داخلی 1 تالیف محمد بهمند و محمود بهمنی
کتاب بانکداری داخلی 2 از مسعمود حعفری
درسنامه علوم بانکی انتشارات سمت

برای بتوانید راحتتر به سوالات آزمون تفکر تحلیلی – سیستمی جواب بدهید ما دو کتاب زیر را به شما داوطلبان گرامی می‌کنیم:

  • کتاب تجزیه و تحلیل سیستم ها ( تفکر سیستمی) با رویکرد تصمیم گیری و حل مسائل سازمانی – نویسنده داود محمدی، محمدرضا ابراهیمی، مجید رمضان
  • کتاب مبانی تفکر سیستمی – نویسنده ویرجینیا اندرسونلارن جانسون – مترجم علی سیبویه

منابع دروس تخصصی آزمون استخدامی بانک ملی

 

مواد آزمون استخدامی بانک ملی 1403

آزمون استخدام بانک ها دارای مواد و منابع مشخصی است. به همین خاطر آشنایی با مواد و  منابع آزمون استخدامی بانک ملی می‌تواند داوطلبان واجد شرایطی که می‌خواهند در آزمون بانک ملی بهترین نتیجه را کسب کنند، یاری نماید.

مواد آزمون استخدامی بانک ملی شامل مواردی هستند که سوالات آزمون ها طراحی می‌شود، این مواد دروس عمومی، اختصاصی و تخصصی در برمی‌گیرد. در جدیدترین دفترچه آزمون، مواد آزمون بانک ملی ایران شامل سه بخش منابع عمومی و اختصاصی و تخصصی می‌باشد.

مواد عمومی آزمون استخدامی بانک ملی 1403

مواد عمومی برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی بانک ملی 1403 مشترک است و تمامی داوطلبان باید فارغ از رشته تحصیلی و عنوان شغلی به سوالات منابع عمومی جواب بدهند.

  • معارف اسلامی
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • فناوری اطلاعات
  1. (Word ،PowerPoint ،Excell و Internet) : عنوان شغلی همیار حفاظت
  2. (مهارت های هفتگانه L.D.C.I ) کلیه عناوین شغلی بانکدار
  • زبان انلگلیسی – عمومی
  • اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی های عمومی

نکات بسیار مهمی باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرند:

1- اقلیت‌های دینی، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به سؤالات معارف اسلامی معاف می‌باشند. در محاسبه نمره کل عمومی (که به عنوان حیطه عمومی شناخته می‌شود)، این درس محاسبه نمی‌شود.

اما اگر داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با اثر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. به عبارت دیگر، دو نمره کل عمومی در نظر گرفته می‌شود: یکی با لحاظ نمره خام درس مذکور و دیگری بدون لحاظ نمره خام این درس. نمره کل بالاتر ملاک قرار می‌گیرد.

2- در آزمون عمومی، اگر داوطلب به سوالی پاسخ ندهد یا پاسخ نادرستی ارائه دهد، ممکن است نمره منفی دریافت کند. این نمره منفی به معنای کاهش امتیاز از نمره کل آزمون است.

3- متقاضیان عنوان شغلی همیار حفاظت با کد شغلی ۱۰۱ تنها باید به سوالات دو دفترچه آزمون حیطه عمومی ویژه این عنوان شغلی و آزمون حیطه اختصاصی پاسخ دهند. این داوطلبان نیازی به شرکت در آزمون تخصصی ندارند.

مواد اختصاصی آزمون استخدامی بانک ملی 1403

سوالاتی که برای این قسمت طراحی می‌شود که از مبحث “تفکر تحیلی _ سیستمی” طراحی می‌گردد برای هر دو عنوان شغلی مشترک است.

مواد تخصصی استخدامی بانک ملی 1403

یکی از مهم ترین منابع آزمون استخدامی بانک ملی، مواد اختصاصی آزمون بسته نوع رشته و عناوین شغلی مختلف، متفاوت می‌باشد  که در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی دوره مربوطه و همچنین اطلاعیه بانک ملی به آن اشاره دارد.

مواد تخصصی بانکدار ( امور مالی) استخدامی بانک ملی 1403
اصول حسابداری پول، ارز و بانکداری
اصول علم اقتصاد تئوری های مدیریت و برنامه ریزی
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت بازاریابی

 

مو.اد تخصصی بانکدار ( امور حقوق) استخدامی بانک ملی 1403
حقوق اداری حقوق اساسی
حقوق جزا ( عمومی و اختصاصی) حقوق مدنی

 

مواد تخصصی بانکدار ( امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات) استخدامی بانک ملی 1403
سیستم ها عامل طراحی الگوریتم
ساختمان داده ها معماری کامپیوتر

 

مواد تخصصی بانکدار ( امور کشاورزی) استخدامی بانک ملی 1403
مدیریت و توسعه کشاورزی بازاریابی
اقتصاد خرد اقتصاد کلان
اقتصاد سنجی

 

مواد تخصصی بانکدار ( امور آمار) استخدامی بانک ملی 1403
مفاهیم و روش های آماری احتمال 1
رگرسیون 1 نمونه گیری 1
استنباط آماری

 

مواد تخصصی بانکدار ( امور ساختمان) استخدامی بانک ملی 1403
مکانیک جامدات ( استاتیک و مقاومت) مطالح سازه‌های فلزی
طراحی معماری و شهرسازی مصالح ساختمانی
اصول مهندسی زلزله نقشه برداری
نقشه کشی و رسم فنی

 

مواد تخصصی بانکدار ( امور مکانیک) استخدامی بانک ملی 1403
استاتیک، مقاومت مصالح و طراحی اجزا ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت
دینامیک، ارتعاشات و کنترل

 

مواد تخصصی بانکدار ( امور برق) استخدامی بانک ملی 1403
مداراهای الکترونیکی 1 و 2 ماشین‌های الکتریکی 1 و 2 و سیستم های کنترل خطی
الکترونیک 1 و 2 و مدارهای منطقی و الترونیکی الکترومغناطیس و مخابرات 1
ریاضیات مهندسی و تجزیه و تحلیل سیستم ها

مواد تخصصی استخدامی بانک ملی

تذکر: در این آزمون، به ازای هر پاسخ اشتباه، یک سوم امتیاز منفی با ضریب ۱ در نظر گرفته می‌شود و سوالات به صورت چهار گزینه‌ای مطرح خواهند شد.

تبصره ۱: افراد اقلیت‌های دینی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده‌اند، از وظیفه پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف هستند. در نتیجه، در محاسبه نمره کل عمومی (که به عنوان حیطه عمومی شناخته می‌شود)، این درس مورد لحاظ قرار نخواهد گرفت.

با این حال، اگر داوطلب از اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر، دو نمره کل عمومی بر اساس لحاظ و عدم لحاظ نمره خام درس مذکور محاسبه خواهد شد، و نمره کل بالاتر به عنوان معیار انتخاب در نظر گرفته خواهد شد.

تبصره ۲: به منظور ارزیابی مهارت‌های پایه و عمومی فناوری اطلاعات افراد متقاضی استخدام در مشاغل تخصصی کارشناسی و بالاتر، که بر اساس تبصره ۲ ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول این الزام هستند، داوطلبان می‌بایست حداکثر یک ماه پس از اعلام تأیید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفت‌گانه (ICDL) را که توسط مراکز و مؤسسات تأیید صالحیت شده توسط سازمان صادر شده است، ارائه دهند.

منابع کمک آموزشی آزمون استخدامی بانک ملی 1403

با توجه به معرفی منابع کمک آموزشی برای آزمون استخدامی بانک ملی ایران در سال جاری، داوطلبان می‌توانند از انتشارات معتبری مانند جهش، رویای سبز، آراه، طلیعه پویش، اندیشه ارشد و سایر موسسات انتشاراتی مشابه، کتب و جزوات مخصوص این آزمون را تهیه و مطالعه نمایند.

همچنین، مرور جزوات دانشگاهی از دوران تحصیل نیز می‌تواند به داوطلبان در افزایش سطح اطلاعات عمومی و تسلط بر مباحث مورد نیاز در آزمون کمک کند.

مطالعه جزوه‌ها و منابع درسی مربوط به حوزه‌های مالی، اقتصاد و بانکداری در دوران تحصیل نیز می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا مفاهیم پایه را درک بهتری داشته باشند.

توجه داشته باشید که با توجه به رقابت بالا و تعداد محدود قبولی‌ها در آزمون استخدامی بانک ملی، مطالعه دقیق و کامل منابع آزمون استخدامی بانک ملی و انجام تمرین‌های مرتبط می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا به نتایج موفق‌تری دست یابند.

منابع کمک آموزشی آزمون استخدامی بانک ملی

خلاصه مقاله منابع آزمون استخدامی بانک ملی

اطلاع از منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد، چراکه با آگاهی از مهمترین منابع مطالعاتی، می توانند عملکرد بهتری در این آزمون داشته باشند. بانک ملی از قدیمی ترین بانک‌های کشور ماست که در صورت نیاز با برگزاری آزمون استخدامی از میان داوطلبان حد نصاب نمره را کسب کنند کمبود نیروی خود را جبران می‌کند. و بر این اساس منایع آزمون استخدامی بانک ملی از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده، مشخص می‌شود.

سوالات آزمون استخدامی بانک ملی از سه بخش عمومی، اختصاصی و تخصصی تشکیل می‌شود. که متقاضیان همیار حفاظت تنها از بخش عمومی و اختصاصی برای آن‌ها سوال طرح می‌شود آزمون تخصصی ندارند. از مهم‌ترین بخش منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 سوالات تخصصی هر رشته می‌باشند که سهم بسزایی در آزمون استخدامی دارند. پیشنهاد می کنیم متقاضیان استخدام در بانک ملی کتب و جزوات رشته تحصیلی خود را مطالعه کنند و خود برای کسب نتایج عالی در آزمون استخدامی بانک ملی آماده کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله منابع آزمون استخدامی بانک ملی کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی بانک ملی از کدام منابع می‌باشد؟

سوالات عمومی اغلب از دروس دوره دبیرستان و سوالات اختصاصی نیز از مطالب و کتب دانشگاهی

مواد آزمون استخدامی بانک ملی 1403 از کدام دورس خواهد بود؟

سوالات آزمون از دروس عمومی، اختصاصی و اخصصی متناسب با هر رشته طرح می‌شود.

منابع آموزشی بانک ملی توسط کدام موسسه اعلام می‌شود؟

منابع آموزشی استخدامی بانک ملی و سایر بانک معمولا توسط اطلاعیه های همان بانک و همجنین برخی از انتشاراتی های معتبر در متن مقاله به آن اشاره شد، منتشر می‌شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور