ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معرفی رشته مدیریت امور بانکی

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قبل از انتخاب رشته امور بانکی ، کمک از مشاوران جهت معرفی رشته مدیریت امور بانکی الزامی است. افرادی که به این رشته علاقه مند هستند ، همیشه از درآمد رشته مدیریت امور بانکی ، بازار کار رشته مدیریت امور بانکی و گرایش های رشته مدیریت امور بانکی سوالاتی را می پرسند. در این خصوص باید به شما بگوییم که برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با این موارد بهتر است حتما با مشاوران خبره آگاه باشید. ما در این مطلب برای سهولت بیشتر داوطلبان سعی کرده ایم به بیشتر سوالات پاسخ دهیم ، در صورتی که پس از مطالعه نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص ، چارت دروس رشته مدیریت امور بانکی و تحلیل بازار کار ، گرایش ها ، حقوق و درآمد داشتید ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معرفی رشته و آشنایی با بازار کار مدیریت امور بانکی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معرفی رشته مدیریت امور بانکی

در خصوص معرفی رشته مدیریت امور بانکی ، باید به شما بگوییم که امکان ادامه تحصیل در این رشته از هر سه گروه تجربی ، ریاضی و انسانی وجود دارد. البته افرادی که پایه ریاضی و آمار و تئوری مدیریت بهتری دارند در این رشته موفق تر خواهند بود. برای انتخاب این رشته می توانید در هر سه مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری اقدام نمایید. این رشته در مقطع کارشناسی دارای 145 واحد بوده ، که 23 واحد آن شامل دروس عمومی  و 29 واحد دروس پایه و 93 واحد دروس تخصصی می شود.

 

 

معرفی رشته مدیریت امور بانکی از نظر چارت دروس

چارت دروس رشته مدیریت امور بانکی برای مقطع کارشناسی شامل موارد زیر می شود که می توانید در جدول زیر ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از چارت دروس رشته مدیریت امور بانکی در مقطع ارشد و دکتری می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با رشته رادیوتراپی کلیک کنید.

 

 

معرفی دروس امور بانکی
اندیشه اسلامی 1 و 2 آمار و کاربرد آن در مدیریت
فارسی عمومی مدیریت رفتار سازمانی
زبان انگلیسی آیین زندگی
اصول حسابداری 1 و 2 پژوهش عملیاتی
ریاضی  و کاربردها 1 و 2 حسابداری صنعتی 1 و 2
روانشناسی عمومی اصول بانکداری
اقتصاد خرد و کلان پول و بانک
تربیت بدنی زبان تخصصی
حسابرسی 1 و 2 حقوق اساسی
مدیریت منابع انسانی حقوق مدنی
پژوهش عملیاتی 1 و2 سازمان های پولی بین المللی
مدیریت مالی 1 و2 بانکداری داخلی 1 و2
جغرافیای اقتصادی ایران نظریه های پول
حسابرسی داخلی بانک ها روش های تحقیق
تاریخ تلیلی صدر اسلام تفسیر قران
اشنایی با قران کریم تاریخ تمدن فرهنگ و اسلام
بانکداری خارجی 1 و 2 حقوق تجارت
تربیت بدنی 1 و2 ارزیابی طرح های اقتصادی
دانش خانواده فراگرد تنظيم وکنترل بودجه دولتی
حسابداری مالیاتی دانش خانواده وجمعيت
وصایای امام ماليه عمومی وخط مشی مالی دولتها
ارزيابی طرح های اقتصادی توسعه اقتصادی وبرنامه ريزی

وضعیت بازار کار رشته امور بانکی به چه صورت است؟

در این قسمت قصد داریم به بررسی بازار کار رشته مدیریت امور بانکی بپردازیم. زیرا برای بسیاری از داوطلبان کنکور اطلاع از وضعیت بازار کار ضروری است . البته در خصوص بازار کار رشته مدیریت امور بانکی به صورت کلی باید بگوییم که بازار کار برای این رشته خوب است و درآمد رشته مدیریت امور بانکی نیز نسبت به دیگر گرایش های رشته مدیریت می تواند بهتر باشد.

همانطور که از نام این رشته پیداست افزاد محصل در این رشته شاغل در بانک خواهند بود و عمده آن ها به صورت متصدی بانک یا تحویل دار استخدام می شوند.

اما به صورت کلی هدف از وارد شدن به بازار کار رشته مدیریت امور بانکی سرو سامان دادن به وضعیت مالی کشورها است. متصدی امور بانکی یکی از معمول ترین بازارهای کاری است که می توانید به آن وارد شوید ، وارد شدن به بازارهای مالی کلان نیز می تواند از جمله بازار کار رشته مدیریت امور بانکی محسوب گردد. برای آشنایی بیشتر با با تحلیل بازار کار ، گرایش ها ، حقوق و درآمد در گرایش های رشته مدیریت امور بانکی با ما همراه باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته مهندسی نفت کلیک کنید.

 

 

درآمد رشته مدیریت امور بانکی چگونه است؟

بسته به این که در کدام یکی از شغل های مرتبط با گرایش های رشته مدیریت امور بانکی مشغول شوید، درآمدتان متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر وارد حیطه حسابداری از گرایش های رشته مدیریت امور بانکی شوید ، درآمد شما به سابقه کاری و تجربه شما بستگی خواهد داشت. درآمد رشته مدیریت امور بانکی نیز مانند تمامی رشته های دیگر به مهارت و توانایی های شما بستگی دارد. اگر وارد شغل ریاست شعبه های بانک در  بازار کار رشته مدیریت امور بانکی شوید نیز باز درآمد متفاوتی را تجربه خواهید کرد. پس در پاسخ به سوال شما در رابطه با درآمد رشته مدیریت امور بانکی باید بگوییم این موضوع به محل کار شما ، میزان تحصیلات و سمتی که دریافت می کنید ، خواهید داشت.

 

 

افرادی که رشته امور بانکی را انتخاب می کنند ، می توانند در چه شغل هایی فعالیت داشته باشند؟

در خصوص تحلیل بازار کار ، گرایش ها ، حقوق و درآمد ؛آشنایی با شغل های گرایش های رشته مدیریت امور بانکی می تواند بسیار مفید باشد. همانطور که در معرفی رشته مدیریت امور بانکی اشاره کرده بودیم ، متصدی امور بانکی از جمله این مشاغل است. علاوه بر بانکداری ، ریاست بانک ، کارشناسی برای تحقیقات بازار ، حسایداری ، مدیریت مالی ، و… نیز می توانند جزء این مشاغل باشند.

 از جمله شغل های فرعی گرایش های رشته مدیریت امور بانکی نیز می توان به مشاور حقوقی مالی ، مدیر آموزش کارشناسی و مدیر روابط عمومی اشاره نمود.

 

 

رشته امور بانکی در خارج از کشور

یکی از سوالات علاقه مندان به رشته امور بانکی ، امکان تحصیل در خارج از کشور است که این افراد در رابطه با معرفی رشته مدیریت امور بانکی می پرسند. در این خصوص باید به شما بگوییم که امکان تحصیل در این رشته برای بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور وجود دارد. تحلیل بازار کار ، گرایش ها ، حقوق و درآمد این رشته در خارج از کشور ، بسیار وضعیت خوبی دارد. به صورت کلی رشته هایی که مرتبط با زمینه های مالی و حسابداری هستند در خارج از کشور وضعیت خوبی دارند. افرادی که این رشته را در خارج از کشور مطالعه می کنند ، کاملاً عملی آموزش می بینند.

 

 

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با رشته های گروه ریاضی کلیک کنید.

 

 

می توانند در مشاغل بین المللی مشغول به فعالیت شوند.

همچنین از بسیاری امکانات آموزشی بسیار عالی بهره مند خواهند شد.

درآمد رشته مدیریت امور بانکی در خارج از کشور می تواند بسیار عالی تر از وضعیت درآمد در داخل کشور باشد. علاوه بر این بازار کار رشته مدیریت امور بانکی در خارج نیز تنوع بیشتری خواهد داشت و شامل ، شرکت های مالی ، بورس ، دفاتر مالی ، سازمان های بیمه و… می شود.

 

 

برای ادامه تحصیل و اشتغال در رشته مدیریت امور بانکی باید چه ویژگی های شخصیتی داشته باشیم؟

برای معرفی رشته مدیریت امور بانکی آشنایی با تیپ های شخصیتی مورد نیاز برای این شغل نیز بسیار مفید خواهد بود.

در بازار کار رشته مدیریت امور بانکی ، افراد به صورت عمده به عنوان بانکدار استخدام خواهند شد. این افراد یک سری وظایف روتین و مشخص دارند که باید در طی روز به انجام آن ها بپردازند. براساس محیط کاری که در بانک ها حکمفرماست ، تیپ های شخصیتی مناسب برای گرایش های رشته مدیریت امور بانکی ، شامل ESTJ و ISTJ می شود.

 

 

اگر از رشته علوم کامپیوتر اطلاعاتی ندارید ، جهت آشنایی با آن کلیک کنید.

 

 

ESTJ افرادی هستند که می توانند در جمع آوری داده ، مرتب سازی  و تحلیل انواع اطلاعات توانمند باشند. از طرفی این افراد علاقه مند به دنبال کردن سبک کاری سازمان نیز خواهند بود.

ISTJ نیز با توجه به تحلیل بازار کار ، گرایش ها ، حقوق و درآمد رشته مدیریت امور بانکی ، عاشق ثبات در محیط کار بوده و همچنین خیلی کم پیش می آید در کار خود اشتباه نمایند.

 

 

درآمد رشته مدیریت امور بانکی

 

 

مهارت های مورد نیاز برای رشته امور بانکی شامل چه مواردی می شود؟

پس از معرفی رشته مدیریت امور بانکی ، لازم است بدانید برای فعالیت در این رشته به چه مهارت هایی مورد نیاز است. فراموش نکنید درآمد رشته مدیریت امور بانکی و  بازار کار رشته مدیریت امور بانکی ، به مهارت های شما در این حیطه وابسته است. افرادی که مهارت های بیشتری دارند ، قطعا می توانند در انواع گرایش های رشته مدیریت امور بانکی موفق تر عمل نمایند.

در ابتدا لازم است بدانید ، یکی از مهارت های اصلی افراد شاغل در این رشته ، مهارت ارتباطی است. افرادی که مهارت ارتباطی خوبی دارند ، نه تنها به ارباب رجوع پاسخگویی بهتری خواهند داشت ، حتی در محیط کار نیز پیشرفت خوبی خواهند کرد.

از آن جایی که در بازار کار رشته مدیریت امور بانکی ، حیطه فعالیت افراد با زمینه های مالی است. پس دقت و تمرکز بسیار بالایی نیز مورد نیاز می باشد. نه تنها در حساب و کتاب ، بلکه در تشخیص هویت مشتریان و جلوگیری از برداشت های غیر قانونی نیز ضروری است.

 

 

اگر از رشته مهندسی کامپیوتر اطلاعاتی ندارید ، جهت آشنایی با این رشته کلیک کنید.

 

 

تسلط روی  انواع قوانین مالی نیز از جمله مهارت هایی مهم افراد شاغل در رشته مدیریت امور بانکی است.

داشتن مهارت در انجام محاسبات ریاضی هم می تواند در این رشته مزیت محسوب گردد.

داشتن روحیه کار تیمی و هماهنگی و همکاری با دیگران در محیط کار نیز در این شغل بسیار مهم است. زیرا گاهی اوقات جهت پیش برد فعالیت های پیش رو ، لازم است ، چند نفر با هم یک سری فعالیت ها را انجام دهند که در این حالت داشتن روحیه کار تیمی بسیار مهم می باشد.

در آخر نیز آشنایی با کامپیوتر و داشتن مهارت جهت انجام فعالیت های کامپیوتری می تواند بسیار کمک کننده باشد . البته فراموش نکنید این مهارت جزء حداقل مهارت هایی است که تمامی افراد در بسیاری از رشته ها لازم است به آن مجهز باشند.

 

 

ویژگی های افراد موفق در رشته بانکداری شامل چه مواردی می شود؟

با تحلیل بازار کار ، گرایش ها ، حقوق و درآمد رشته امور بانکی ، از افراد موفق در این رشته یک سری ویژگی ها استخراج شده که شامل موارد زیر می شود. اگر دوست دارید در بازار کار رشته مدیریت امور بانکی ، موفق باشید لازم است شرایط ذیل را داشته و ویژگی ها اشاره شده را در خودتان پرورش دهید.

اخلاق خوب و حرفه ای از جمله ویژگی های یک بانکدار موفق محسوب می شود. افرادی که این رشته را انتخاب می کنند ، لازم است در نظر داشته باشند که همیشه با مشتری خوب رفتار کرده و حتی اگر با آن ها بد رفتاری شد ، آرامش خود را حفظ نمایند.

قدرت کنترل احساسات نیز از جمله ویژگی های خوب این افراد محسوب می شود. قدرت کنترل احساسات را می توان زیرمجموعه از اخلاق خوب و حرفه ای افراد در این رشته دانست.

علاقه به پیشرفت و به روز بودن با قوانین و پیشرفت های این حیطه نیز از جمله ویژگی های افراد موفق می باشد.

 

بازار کار رشته مدیریت امور بانکی

 

 

وظایف کارمندان بانک شامل چه مواردی می شود؟

به برخی از وظایف کارمندان بانک در قسمت معرفی رشته مدیریت امور بانکی ، اشاره کردیم. اما قبل از ورود به بازار کار رشته مدیریت امور بانکی و اطلاع از دیگر موارد ، باید حتما از وظایف کارمندان بانک نیز مطلع باشید. وظایف کارمندان بانک شامل موارد زیر می شود :

این افراد باید از آخرین دستورالعمل ها باخبر باشند ؛ زیرا سرپیچی از آن ها می تواند منجر به بروز مشکلات بسیاری برای بانک و خود افراد گردد.

این افراد باید با مشتریان برخورد مناسبی کرده و به تمامی سوالات آن ها پاسخ مناسب ارائه دهند.

 

 

برای کسب اطلاعات کاربردی در رابطه با رشته مهندسی صنایع کلیک کنید.

 

 

اگر برای انجام کارهای عادی فرم هایی به آن ها تحویل داده شد ، لازم است این فرم ها به صورت کامل بررسی شده و نواقص آن حتما برطرف گردد.

توانایی تشکیل پرونده برای مشتریان ، توانایی انجام امور بانکی برای مشتریان  و دریافت و پرداخت پول به آن ها ، نیز از جمله وظایف کارمندان بانک محسوب می گردد.

کنترل فرم های تکمیل شده، رفع نقص های آنها، تطبیق امضا و احراز هویت مشتریان، بررسی گردش های مالی مشتریان ، کنترل کردن اسناد و بایگانی کردن آن ها و همچنین به روز نگاه داشتن سطح علمی خودشان برای ارائه خدمات هر چه بهتر نیز از جمله وظایف کارمندان بانک محسوب می گردد.

 

 

گرایش های رشته مدیریت امور بانکی

 

 

خلاصه مطلب

معرفی رشته مدیریت امور بانکی موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. ما سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با تحلیل بازار کار ، گرایش ها ، حقوق و درآمد پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص ، درآمد رشته مدیریت امور بانکی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید. بازار کار رشته مدیریت امور بانکی ، نیز در داخل و خارج از کشور بررسی شده است. گرایش های رشته مدیریت امور بانکی و چارت دروس رشته مدیریت امور بانکی نیز از جمله مواردی است داوطلبان در مورد آن سوال می پرسند و ما نکات لازم را در رباطه با این موضع توضیح دادیم. در صورتی که پس از مطالعه متن باز هم سوالی داشتید ، کارشناسان پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معرفی رشته و آشنایی با درآمد مدیریت امور بانکی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

پرکارترین رشته های دانشگاهی

رشته شنوایی سنجی

رشته مددکاری اجتماعی

تست هوش برای انتخاب رشته

معرفی رشته مدیریت امور بانکی

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در معرفی رشته مدیریت امور بانکی آیا درآمد در خارج از کشور نیز بررسی می شود؟

بله اگر نیاز به دانستن این مورد دارید ، می توانید متن را به صورت کامل مطالعه کنید.

درآمد رشته مدیریت امور بانکی در داخل کشور بیشتر است یا خارج از کشور؟

در خارج از کشور این رشته می تواند درآمد بسیار بیشتری داشته باشد.

آیا در چارت دروس رشته مدیریت امور بانکی دروس روانشناسی نیز وجود دارد؟

بله به دلیل اهمیت این موضوع ، روانشناسی نیز جزء دروس می باشد.

گرایش های رشته مدیریت امور بانکی در کدام دانشگاه ظرفیت بیشتری دارند؟

پذیریش در گرایش ها هر سال بنابر ظرفیت های اعلام شده در هر دانشگاه می تواند خواهد بود.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «معرفی رشته مدیریت امور بانکی»

  1. Avatar photo Shayan گفت:

    سلام . گرایش های ارشد امور بانکی چیا هستن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور