ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی دستگاه تناسلی بیضه ۱۴۰۳ + فتق، اقیم بودن

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی کیست بیضه مربوط به بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی است. این معافیت دارای شرایط ویژه ای است که ما در ادامه قصد داریم جزییات مربوط به آن را بررسی کنیم. در معافیت پزشکی کیست بیضه می تواند موارد دیگری همچون، معافیت فتق اینگوینال، معافیت کیست بیضه، معافیت سربازی اقیم بودن و معافیت فقدان بیضه نیز وجود دارد که ارائه می شود.

معافیت فقدان بیضه یا معافیت تک بیضه بودن نیز یکی از مواردی است که بسیار پرسیده می شود و ما قصد داریم شرایط و مدارک مربوط به دریافت آن را بررسی کنیم. به علاوه معافیت های اقیم بودن نیز در انواع مختلف آن بررسی خواهد شد که لازم است جزییات آن را بدانید.

در صورتی که تصور می کنید برای دریافت معافیت پزشکی کیست بیضه واجد شرایط هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید تا نکات مربوط به آن و جزییات مهم این معافیت را بدانید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت پزشکی کیست بیضه و مدارک آن از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

آیا معافیت پزشکی کیست بیضه از نوع دائم است؟

باید در پاسخ بگوییم که معافیت های داده شده برای این نوع بیماری می تواند هم به صورت دائم و هم به صورت موقت باشد. اینکه کدام یک از معافیت ها را دریافت کنید بستگی به شرایط بیماری شما دارد. معافیت دائم برای افرادی است که بیماری شدیدتری دارند و به صورت کلی نمی توانند به انجام فعالیت های سنگین بپردازند. معافیت موقت نیز برای افرادی است که بیماری آن ها درجه کمتری داشته و تنها از فعالیت های رزمی معاف خواهند بود.

معافیت پزشکی کیست بیضه از زیرمجموعه های بیماری های مربوط به دستگاه ادراری و تناسلی است.  این مشکل یکی از موارد شایع برای دریافت معافیت است.

 

مورد بعدی که لازم است بدانید این است که نوع معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری تناسلی شامل سه مورد زیر می شود:

  • معافیت دائم
  • معافیت موقت برای کسب بهبود و سلامت کامل
  • معافیت از انجام خدمات رزمی

 

 

معافیت فقدان بیضه

 

 

لیست معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم بیماری های دستگاه ادراری تناسلی شامل موارد متعددی می شود که برخی از آن ها شامل، معافیت فتق اینگوینال،معافیت کیست بیضه،معافیت سربازی اقیم بودن، معافیت فقدان بیضه و معافیت پزشکی کیست بیضه می شود. حال در این قسمت همراه ما باشید تا لیست انواع بیماری های مربوط به این دسته را ارائه دهیم.

 

 

لیست معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی
پیوند کلیه سنگ پروستات سنگ کلیه
سنگ مثانه بیماری عفونی آنوریسم شریان کلیوی
آنوریسم شریانی وریدی اتساع لگنچه از بین رفتن قدرت انقباضی گردن مثانه تنگی شریان کلیوی
انسداد ادراری انفارکتوس کلیه اورتروسل
اپی دیدیمکتومی اپیدیدیمیت اپیسپادیاز
اکتوپی یک طرفه برگشت ادرار به بیضه برگشت ادرار به حالب
بیماریهای کلاژن کلیه ترومبوز ورید کلیوی تغییر مسیر ادراری
تنگی مجرا تنگی گردن مثانه تومور دستگاه ادراری تناسلی
دوبلیکاسیون حالب  رتروپریتوان سندروم نفروتیک سنگ حالب
شب ادراری فیبروزرتروپریتوان گلومرولونفریت
فیستول مجرا به اسکروتوم فیستول مجرا به تنه آلت کیست طناب منوی
فیستول مجرا به پرینه مثانه نوروژنیک کیست رتروپریتوان
نفروکلسینوز نفرکتومی نکروزکورتکس یک کلیه
هماچوری اسانسیل هیدروسل بیضه هیدروسل طناب منوی
هیدرونفروز هیپوسپادیاز تنه آلت هیپوپلازی
پارسیل کلیه پتوز کلیه پیلونفریت
کلیه اکتوپیک داخل لگن کلیه میان اسفنجی کلیه نعل اسبی
کلیه پلی کیستیک

 

 

مدارک لازم جهت استفاده از معافیت پزشکی کیست بیضه

برای دریافت معافیت پزشکی کیست بیضه لازم است یک سری مدارک را ارائه دهید که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

ارائه شناسنامه به همراه کپی همه صفحات شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی کارت ملی الزامی است.

عکس پرسنلی ۳*۴ به علاوه مدرک تحصیلی وکپی تایید شده مدرک تحصیلی الزامی است.

ارائه فرم وضعیت مشمولین به علاوه فرم معاینه پزشکی و فرم واکسیناسیون

به همراه مدارک و پرونده های پزشکی و سایر مدارک دیگررا نیز نباید فراموش کنید.

 

شرایط و مراحل گرفتن معافیت پزشکی کیست بیضه چیست؟

برای اطلاع از شرایط گرفتن معافیت پزشکی کیست بیضه در این قسمت همراه ما باشید تا نکات لازم را به شما ارائه دهیم. همانطور که می دانید معافیت پزشکی کیست بیضه  وهم چنین بیماری های دیگر از جمله، معافیت فتق اینگوینال، معافیت کیست بیضه،معافیت سربازی اقیم بودن ومعافیت فقدان بیضه در گروه بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی است. جهت دریافت این معافیت لازم است ابتدا به خدمات و شعب پلیس + 10 مراجعه نمایید. در ابتدا نیاز است شرایط معافیت را در نظر گرفته و مدارک مطابق با آن را جمع آوری نمایید. پس مراحل زیر را در ابتدا طی کنید.

در ابتدا لازم است به ارائه مدارک پزشکی مشمول به پلیس + 10 بپردازید و با ثبت درخواست اولیه معافیت های پزشکی خودتان را برای انجام معاینه پزشکی اولیه آماده کنید. سپس با مراجعه به بیمارستان های نظام وظیفه و حضور به موقع در تاریخ مشخص شده در کمیسیون و شورای پزشکی معاینه خواهید شد.

 

معافیت پزشکی سنگ کلیه و مثانه

بعد از معافیت پزشکی سربازی کیست بیضه یکی از موارد رایج دیگری که در گروه بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری قرار دارد، معافیت پزشکی سنگ کلیه و مثانه است که در گروه معافیت پزشکی کلیه قرار دارد.

در قوانین این معافیت آمده است که اگرسنگ های کلیه و مثانه هیدرو نفروز درجه ۳ ایجاد کرده باشند و این شرایط بعد از در مان سنگ ها نیز پایدار بماند فرد معاف دائم خواهد شد. در حالتی که سنگ شاخه گوزنی و عمل نشده است نیز معافیت دائم است. برای افرادی که سنگ های متعدد دارند نیز معافیت از رزم داده می شود. برای افرادی که از قبل سابقه عمل داشته و هیچ مشکل دیگری ندارند هم معافیت از رزم داده می شود.

 

معافیت پزشکی تک کلیه

مورد بعدی در این گروه، معافیت تک کلیه است. این معافیت برای افرادی است که کلیه اول خود را از دست داده و کلیه دوم آن ها نیز بیمار است و یا عفونت دارد.

در این حالت افرادی که نفرکتومی یک طرفه یا برداشت یکی از کلیه هارا دارند، معافیت دائم می گیرند. افرادی که قسمتی از کلیه را برداشته اند نیز معاف دائم خواهند بود.

 

معافیت پزشکی تکرر ادرار

برای تکرر ادرار نیز در این گروه، معافیت داده می شود. این بیماری در حالت شامل معافیت می شود که فرد بیشتر از 8 بار در روز این دفع را داشته باشد. افراد دارای این مشکل بیشتر معافیت موقت می گیرند.

 

قوانین معافیت پزشکی تک بیضه کدامند؟

در این قسمت همراه ما باشید تا معافیت فقدان بیضه یا تک بیضه را بررسی کنیم. در بند 31 بیماری های ادراری و تناسلی به این مشکل پرداخته شده است. در ابتدا معافیت هایی را که به صورت کلی مربوط به بیضه است، بررسی خواهیم کرد.

اکتوپی یا نبود بیضه و آتروفی شدید دو طرفه؛ به معنی فقدان یا تحلیل شدید بیضه ها، که شامل معافیت دائم است.

نبود بیضه یا آتروفی و اکتوپی اگر به شکل یک طرفه باشد و یک بیضه را درگیر کرده باشد، معاف از خدمات رزمی خواهد بود.

 

 

معافیت سربازی اقیم بودن

 

 

شرایط معافیت پزشکی بیضه خدمت سربازی

علاوه بر معافیت فتق اینگوینال،معافیت کیست بیضه و معافیت سربازی اقیم بودن معافیت معافیت فقدان بیضه نیز یکی از موارد رایج است که ما در این مطلب به آن می پردازیم. در معافیت فقدان بیضه، که در گروه بیماری های بیضه قرار می گیرد، اگر فرد مشکل حاد داشته باشد، معاف دائم و در غیر این صورت معاف از رزم یا معافیت به صورت موقت دریافت خواهد کرد.

شرایط معافیت پزشکی برای تک بیضه و سایر بیماری های مربوط به بیضه شامل موارد زیر می شود که اگر یکی از آن ها را داشته باشید، می توانید برای معافیت اقدام کنید.

واریکوسل یک طرفه و دو طرفه، اپی دیدیمکتومی یک طرفه و دوطرفه،اپیدیدیمیت مزمن وشب ادراری جزء شایع ترین بیماری های معافیت بیضه هستند که در ادامه شرایط آن ها بیشتر بررسی می شود.

 

 

مراحل معافیت پزشکی بیضه خدمت سربازی

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل معافیت فقدان بیضه یا تک بیضه را بیشتر بررسی کنیم. برای دریافت این معافیت ابتدا باید بیماری شما توسط پزشک تایید گردد. پس از تایید توسط پزشک نیاز است دوباره جهت تایید پرونده به شورای پزشکی بیمارستان فرستاده شود. در مرحله نهایی نیزتأیید بیماری توسط شورای پزشکی وظیفه ی عمومی انجام می شود.

البته توجه داشته باشید که قبل از همه این موارد بهتر است ابتدا دفترچه انواع معافیت ها را دریافت و مطالعه نمایید. سپس به تکمیل مدارک پرداخته و بعد معاینات را شروع کنید.

 

 

معافیت پزشکی دستگاه تناسلی و ادراری حین خدمت امکان پذیر است؟

معافیت حین خدمت یکی از قوانینی است که در حوزه انواع معافیت ها تصویب شده و ما در این قسمت قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که آیا معافیت پزشکی دستگاه تناسلی و ادراری حین خدمت داده می شود یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله این معافیت داده می شود. افرادی که دارای بیماری عود شونده در طول خدمت می شوند، می توانند از شرایط این تبصره برخوردار باشند.این افراد نیاز است به بهداری یگان خود مراجعه نمایند تا ابتدا معاینات اولیه روی آن ها انجام شود و سپس ادامه مراحل را طی نمایند.

 

معافیت فتق اینگوینال

در ابتدا توضیحی کلی در رابطه با بیماری داده و سپس به بررسی شرایط معافیت فتق اینگوینال می پردازیم. فتق به هر نوع برجستگی و جا به جایی ارگان های بدن گفته می شود که در مردان از نوع شکمی آن رایج است. در این بیماری دیواره شکم خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و به پشت پوست می آید. علامت این بیماری تیر کشیدن های پی در پی است. از رایج ترین انواع فتق می توان به فتق مغبنی نیز در مردان اشاره کرد که به دلیل جا به جایی اجسام سنگین است.این مشکل بیشتر در افراد آسمی که سرفه های پی در پی دارند، دیده می شود. ارث نیز می تواند در آن دخیل باشد.

 

راه دریافت معافیت فتق اینگوینال

برای دریافت این معافیت نیاز است تا ابتدا به دفاتر پلیس به علاوه ده مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید. سپس مراحلی که شامل انجام معاینات اولیه پزشکی برای تشخیص بیماری است طی کرده و دوباره به بیمارستان بروید تا پزشک متخصص نیز وضعیت تان را بررسی نماید.

 

 لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی

ما در موارد فوق سعی کردیم نکات مربوط به معافیت فتق اینگوینال،معافیت کیست بیضه، معافیت سربازی اقیم بودن و معافیت فقدان بیضه به همراه معافیت پزشکی کیست بیضه را بررسی کنیم. در حالی که بیماری های معافیت پزشکی بسیار گسترده تر از این موارد هستند. به دلیل اهمیت اطلاع از لیست این بیماری ها در ادامه لیست بیماری های معافیت پزشکی را بررسی خواهیم کرد.

 

 

بیماری های معافیت پزشکی
بیماری های جراحی مغز و اعصاب بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های پوست و بافت های زیر پوست بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)
بیماری های ریه و قفسه صدری بیماری های غدد مترشحه داخلی
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی بیماری های چشم و عوارض بینایی
معافیت بیماری های اعصاب و روان بیماری های عمومی
بیماری های دستگاه اداری تناسلی بیماری های گوش، حلق و بینی
بیماری های استخوان و اسکلت بیماری های عفونی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های فک و دهان و دندان معافیت بیماری های قلب و عروق

 

 

آشنایی با دیگر بیماری های شایع دستگاه ادراری و تناسلی

در این قسمت همراه ما باشید تا سایر بیماری های شایع در این گروه را بیشتر بررسی کنیم.

 

فتق مغبنی

این بیماری به دو صورت مادرزادی و غیر مادرزادی وجود دارد. این بیماری به دلیل باز بودن کانال اینگوینال بین حفره شکم و ساک بیضه به وجود می آید.

علامت بالینی آن نیز شامل بزرگ شدن بیش از حد دو طرف زیر شکم است.

درمان آن نیز جراحی است تا کانال ترمیم گردد.

 

بیماری واریکوسل

معافیت پزشکی واریکوسل با برجستگی و واریسی شدن رگ های بیضه مشخص می شود و در بین 10 الی 20 درصد از مردان شایع است.

علائم بالینی  آن نیز شامل درد بیضه هنگام ایستادن است که البته گاهی بدون درد ظاهر می شود. تمامی افراد مبتلا به این بیماری از خدمت معاف می شوند که البته در نوع معافیت، نوع بیماری تاثیرگذار خواهد بود. اگر فردی واریکوسل خود را عمل کرده باشد، معاف از رزم می شود.

 

بیماری هیدروسل

این بیماری با آب آوردن بیضه نمایان می شود. علامت آن نیز بزرگ شدن یک یا هر دو بیضه است. برای تشخیص اولیه با نور و تشخیص قطعی با سونوگرافی است. این بیماری در صورتی که شدید باشد، معافیت داده خواهد شد.

 

 

معافیت فتق اینگوینال

 

 

شرایط معافیت سایر بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی

 

۱- انسداد ادراری به دلايل عضوی يا عفونی يا فونكسيون

اگر این مشکل بعد از جراحی دوباره عود کرده باشد، معافیت دائم است. در سایر موارد معاف از رزم داده می شود.

۲- برگشت ادرار به حالب ها

در این بیماری اگر دو طرفه يا يک طرفه مساوی يا بيشتر از درجه ۳ باشد، فرد معاف دائم خواهد شد.

اما اگر يک طرفه و خفيف باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

۳- بيماری های عفونی (ميكروبی، انگلی، قارچی)

اگر این مشکلات به صورت مزمن و عود کننده با سه نوبت يا بيشتردر هر يک از اعضاء كليه، لگنچه، حالب، مثانه، بيضه ها، مجاری ادرار و پروستات مشاهده شود، فرد معاف دائم خواهد شد.

در حالتی که اپيديديميت و پروستاتيت مزمن باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

۴- سنگ های حالب، كليه، پروستات، مثانه و نفروكلسينوز

برای این مشکلات در صورتی كه هيدرونفروز درجه ۳ ايجاد كرده باشد و با وجود درمان سنگ، هيدرونفروز پايدار باشد (يكطرفه يا دو طرفه) مشاهده شود، فرد معاف دائم خواهد شد.

برای سنگ های شاخ گوزنی عمل نشده عارضه دا، فرد معاف دائم خواهد بود. اگرسنگ های متعدد علامت دار همراه با هيدرونفروز خفيف مشاهده شود، معاف از خدمات رزمی می شود.

برای  سابقه وجود سنگ های حالب يا كليه يا مثانه عمل شده بدون عارض، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

۵- تومورهای ادراری تناسلی

اگرتومورهای خوش خيم عارضه دار و عود کننده و بدخيم دستگاه ادراری تناسلی عمل شده و عمل نشده مشاهده شود، فرد معاف دائم می شود.

۶- بيماری های رتروپريتوان

برای بيماری های رتروپريتوان، فيبروزرتروپريتوان و كيست های رتروپريتوان همراه با عارضه، فرد معاف دائم می شود.

۷- بیماری های طبی کلیه

برای سندروم نفروتيک، گلومرولونفريت مزمن، پيلونفريت مزمن، بيماری های كلاژن كليه، پروتئين اوری بيش از ۵۰۰ ميلی گرم و نارسائی مزمن كليه، فرد معاف دائم می شود.

برای گلومرولونفريت و پيلونفريت حاد، شش ماه معافیت موقت داده می شود.

برای هماچوري اسانسيل، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

۸- هيدرونفروز يا اتساع لگنچه

اگر این بیماری از نوه درجه ۳ (يكطرفه يا دو طرفه) بوده و در صورتيكه غيرقابل درمان باشد و يا پس از درمان همراه با عارضه باشد، فرد معاف دائم می شود.

برای حالتی که درجه يک و بالاتر (يكطرفه يا دو طرفه) است، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

۹- نفرکتومی

اگر این بیماری از نوع يک طرفه باشد، فرد معاف دائم می شود.

اگر این بیماری از نوع پارسيل يا پيلوپلاستی دو طرفه باشد، فرد معاف دائم می گیرد.

۱۰- کلیه نعل اسبی

برای بیماری كليه نعل اسبی، كليه اكتوپيک داخل لگن، اكتوپی يک طرفه (يعنی هر دو كليه در يک طرف قرار گرفته باشند)، فرد معاف دائم می شود.

۱۱- پتوز کلیه

اگر این بیماری از نوع درجه سه باشد، فرد معاف دائم می گیرد.

اگر از نوع درجه دو باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می گیرد.

برای اطلاع از سایر شرایط این بیماری ها و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

معافیت پزشکی کیست بیضه موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. هدف ما از بررسی این مطلب، ارائه تمامی نکات مربوط به بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری بود و این که به بررسی سایر بیماری های شایع مانند معافیت فتق اینگوینال، معافیت کیست بیضه،معافیت سربازی اقیم بودن و معافیت فقدان بیضه نیز بپردازیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با مشاوره معافیت پزشکی داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت فقدان بیضه و مدارک آن از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا معافیت پزشکی کیست بیضه از نوع دائم است؟

بله می تواند هم از نوع دائم و هم از نوع موقت باشد که به بیماری و درجه آن بستگی دارد.

معافیت کیست بیضه در گروه کدام دسته از بیماری ها است؟

در گروه بیماری های دستگاه تناسلی و ادرار قرار دارد.

آیا در حین خدمت نیز می توان معافیشت کیست بیضه گرفت؟

بله این امکان در حین خدمت نیز وجود دارد.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت معافیت کیست بیضه چیست؟

برای اطلاعات کامل در این مورد می توانید با ما تماس بگیرید.

نظرات

25 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی دستگاه تناسلی بیضه ۱۴۰۳ + فتق، اقیم بودن»

  1. Avatar photo Alishhhhh گفت:

    سلام بیضه چپ من را در نوازدی بیرون آوردن (عمل)
    آیا معافیت به من تعلق میگیره ؟
    معاف هستم یا نه؟

  2. Avatar photo M گفت:

    سلام وقت بخیر. من واریکوسل گرید 3 دارم که در بیمارستان خصوصی عمل کردم اما دوباره عود کرد و همان شکل قبل باقی ماند. فتق اینگوینال هم دارم. و همچنین بعد از هربار اجابت مزاج ، بی اختیاری ادرار کمی دارم .ایا امکان معافیت دائم برایم هست؟ چند درصد احتمال دائم هست؟ سپاسگزارم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه در این مسئله تصمیم گیری کند

    2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که مجددا عود کرده باشه احتمال معافیت دائم هست

  3. Avatar photo طاهر گفت:

    باسلام.بنده الان نزدیک 9ساله دیسک کمر و گردن دارم دست و پاهام بی حس میشه.
    و بیماری فتق واریکوسل وعفونت پروستات دارم عمل کردم پرونده دارم.
    جزوه معافیت دائم میشم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر به احتمال زیاد معاف میشین

  4. Avatar photo سعید مظفری گفت:

    سلام خسته نباشید من سال ۹۱ از کوه افتادم بیضه چپم از دست دادم و مهره های کمرم اسیب دیده سال ۹۷ هم تصادف کردم لگنم از ۴ طرف شکسته پلاتین داشتم اما چن ماهیه درآوردم الان ۲۶ سالمه برم درخواست معافیت بدم بنظرتون معاف میشم؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز با توجه به توضیحات شما معافیت دائم پزشکی شامل حالتون خواهد شد.

  5. Avatar photo امیرحسین زاونکی گفت:

    سلام من سربازم و تک بیضه ام و واریکوسل گرید 2هم دارم آیا معاف میشم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید پزشک معتمد نظام وظیفه این موضوع را تایید کند

  6. Avatar photo محمدزاده گفت:

    سلامم
    بنده گوش چپم عفونت زیادداره بکوب سوت میکشه و کیپه
    هیدروسل مختصردارم
    عمل فتق اینگویینال انجام دادم دوطرف گه الان دردداره
    کیست بزرگ بیضه دارم
    معافیت داده میشود لطفا جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شما نهایتا با سه پرونده ی پزشکی میتوانید درخواست معافیت بدهید

  7. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من در حین خدمت هستم و تک بیضه هستم الانم مبتلا به بیماری دیفکت هرنی یا همون فتق شدم چیکار کنم معاف دائم میشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید به نظام وظیفه مراجعه کنید و مستندات پزشکی ارائه بدهید

  8. Avatar photo امیر گفت:

    سلام من به صئرت مادر زادی بیضه سمت چپ را ندارم و تا 15 سالگی شب ادراری داشتم الان 25سالمه و دانشجوی ارشد هستم بنظر شما میتونم معاف دایم بشم؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      بله شرایط معافیت را دارا هستید ولی باز هم شرایط شما به صورت کامل بررسی خواهد شد.

    2. Avatar photo مهدی گفت:

      سلام خسته نباشید
      من تک بیضه هستم ولی رفتم کمیسیون که معاینه کنن ولی معاینه کامل نبودش و حتی شورای پزشکی هم معاینه نکرد حتی مدارک پزشکی هم ازم نخواستن ولی فقط معاف از رزم شدم. من چندجا پرسیدم که معاف دائم تعلق میگیره به نظرتون اعتراض به نظر کمیسیون بزنم یا نه ؟

      1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

        سلام وقت یخیر
        تا یک هفته بعد از ثبت رای امکان اعتراض ارید

  9. Avatar photo امیرحسین عطایی گفت:

    سلام خسته نباشیدمن فتق غیرمستقیم مادرزاددوبارعمل کردم ایامعاف دائمم یاخیرممنونم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام برای بررسی دقیق تر شرایط تون تماس بگیرید

  10. Avatar photo نادری گفت:

    سلام بنده40سالمه وتک کلیه هستم وبیکارایامعافیت به من تعلق میگیره

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر باید شرایط شما مورد بررسی قرار بگیرد لطفا جهت مشاوره با مرکز ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

    2. Avatar photo سجاد شفیعی گفت:

      سلام بنده بیضه سمت چپ ندارم واز کودکی بیرون آوردند الانم نمیتونم خیلی بایستم وخم وراست شوم و بیضه هم درد میکیره ومیسوزه معافیت دائم شامل میشه یا ن

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        برای شما معافیت دائم لحاظ میشود

  11. Avatar photo نادری گفت:

    سلام بنده40سالمه تک کلیه هستم وبیکارایامعافیت به من تعلق میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
تماس با مشاور