ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ماده ۲۸ آموزش و پرورش چیست؟ شرایط استخدام 1403 | ایران تحصیل

ماده ۲۸ آموزش و پرورش
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه فرهنگیان بر اساس ماده ۲۸ آموزش و پرورش، می تواند برای تامین نیروی مورد نیاز خود از طریق برگزاری آزمونی با رعایت مقررات اقدام نماید. این آزمون میان دانش آموختگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی برگزار می گردد و افراد برگزیده در این آزمون باید حداقل یک سال برای کسب مهارت در دانشگاه های فرهنگی اقدام به مهارت آموزی نمایند. اگر در خصوص شرایط استخدام ماده ۲۸ آموزش و پرورش نیاز به اطلاعات بیشتر دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید. ما در ادامه در خصوص شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش نیز صحبت خواهیم کرد. همچنین جهت دریافت جدیدترین اطلاعیه های آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام و برگزاری آزمون می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ماده ۲۸ آموزش و پرورش چیست؟

همانطور که بیان شد در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بندی به عنوان ماده 28 موجود است که افراد از طریق آن می توانند برای استخدام شدن در آموزش و پرورش آزمون داده و در آن استخدام شوند. سازمان امور استخدامی کشور چند سالی است که آزمونی بر اساس بخشنامه های ابلاغ شده برگزار می نماید که یکی از زیر بخش های این آزمون، آزمون آموزش و پرورش بوده و افراد می توانند در آن شرکت نمایند.

پس از ثبت نام و شرکت در آزمون باید مراحلی مانند مصاحبه و گزینش را نیز سپری کرده و در صورت پذیرفته شدن تمامی مراحل به عنوان مهارت آموز به دانشگاه فرهنگیان معرفی گردد.

پس از معرفی به دانشگاه فرهنگیان، افراد باید برخی از دروس را در قالب پودمان بر اساس دو ساعت 670 ساعته و 700 ساعته سپری نمایند.

در این حدود یک سال روش های تدریس و فنون مورد نیاز را آموزش دیده تا بتواند به خوبی تخصصی های خود را انتقال دهد که به این دوره PCK نیز گفته می شود.

در دوره PCK موار زیادی آموزش داده می شود که برخی از مهمترین این آموزش ها به شرح زیر است:

 

مهارت های دوره PCK
اخلاق حرفه‌ای کارآموزی شیوه‌های سنجش از آموخته‌های دانش آموزان
اقدام‌پژوهی روانشناسی تربیتی روش‌ها و فنون تدریس

پس از گذراندن دو پودمان و کارآموزی این افراد به معاونت نظارت، ارزیابی معرفی خواهند شد و در نهایت با کسب حد نصاب نمره می توانند به عنوان یک نیروی آموزش و پرورش وارد سیستم آموزشی کشور شده و به شغل معلمی بپردازند.

ماده ۲۸ آموزش و پرورش چیست؟

📍 برای اطلاع از کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلیک نمایید.

 

شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش 1403

بر اساس آزمون های برگزار شده و اطلاعیه های که در دفترچه های استخدامی از طریق سازمان سنجش منشر می شود شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش به شرح زیر است:

شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش
❇️ داوطلبان با مدرک کارشناسی ۳۵ سال
❇️ داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد ۴۰ سال
❇️ داوطلبان با مدرک دکتری ۴۵ سال

 

شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش مربوط به آزمون گذشته بوده و به محض برگزاری آزمون مجدد شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش در این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

مراحل استخدام از طریق ماده ۲۸

مراحل استخدام از طریق ماده ۲۸ آموزش و پرورش را می توان به چهار  دسته تقسیم نمود.

📌 در مرحله اول باید در آزمون کتبی شرکت کرده و پذیرفته شود.

📌 سپس وارد مراحل مصاحبه و گزینش گردیده و در صورت پذیرفته شدن وارد یک دوره یک ساله مهارت آموزشی شود.

📌 در مرحله بعد پس از گذراندن دوره، مهارت های دانشجو ارزیابی شده و به آن ها نمره داده می شود.

📌 در بخش آخر آزمونی به عنوان آزمون اصلح توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شده و در صورت پذیرفته شدن استخدام می گردد.

فراموش نکنید آزمون استخدامی دارای نمره منفی بوده و بر روی نتایج اصلی تاثیر می گذارد.

 

نحوه استخدام از طریق ماده ۲۸ آموزش و پرورش

📍 برای اطلاع از سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش کلیک نمایید.

شرایط استخدام ماده ۲۸ آموزش و پرورش 1403

افرادی که قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ماده 28 را دارند باید شرایطی را داشته و سپس برای ثبت نام اقدام نمایند. تمامی شرایط استخدامی در دفترچه آزمون بر روی سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. برخی از مهمترین شرایط استخدام ماده ۲۸  به شرح زیر است:

داوطلب شرکت در آزمون ماده ۲۸  باید تابعیت ایرانی داشته و معتقد به دین اسلام و یا یکی از دین های مورد قبول قانون اساسی باشد.

🔷 داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان الزامی می باشد.

🔷 فرد متقاضی نباید به هیچ گونه مواد مخدری اعتیاد داشته باشد.

🔷 ارائه کارت ملی هوشمند الزامی است

🔷 فرد باید دارای سلامت روح و روان باشد.

🔷 نباید سابقه کیفری و جزایی داشته باشد و باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه نماید.

🔷 باید شرایط سنی بیان شده در ماده 28 را دارا باشد.

🔷 بیماری چشمی نداشته باشد که گزینه عینک مورد نظر نبوده و داشتن عینک برای استخدام مشکلی ندارد.

🔷 در رشته های هنری کوررنگی مجاز نمی باشد.

🔷 قدرت شنوایی فرد متقاضی نباید کم تر از چهل DB باشد.

🔷 بیماری نیستاگموس مورد قبول نمی باشد.

🔷فرد نباید ممنوعیت های استخدامی در مراکز دولتی داشته باشد.

🔷 فرد شرکت کننده نباید در دستگاه های اجرای مشغول خدمت باشد و باید قبل از شرکت در آزمون در صورت استخدام بودن، انصراف دهد.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از جدیدترین شرایط استخدام ماده ۲۸ آموزش و پرورش در سال جاری با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

 

نحوه استخدام از طریق ماده ۲۸ آموزش و پرورش  1403

استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان می باشد، اما بر اساس ماده 29 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و. پرورش در زمان های که به صورت اضطراری به نیرو نیاز دارد می تواند بر اساس آزمونی نیروی مورد نیاز خود را تامین نماید . تنها شرط راه پیدا کردن به آموزش و پرورش برای قبول شدن در آزمون آموزش و پرورش این می باشد که باید دوره مهارت آموزی را در دانشگاه های فرهنگیان بگذرانند.

 

انصراف ماده ۲۸ آموزش و پرورش

اگر فردی به دلایلی قصد انصراف از ماده ۲۸  داشته باشد باید  دو برابر هزینه‌های تحصیلی و دو برابر حقوق کارآموزی را به خزانه دولت پرداخت نماید.

مواد انصراف از ماده ۲۸ را میتوان به مواردی مانند : ترک تحصیل یا انصراف از ادامه تحصیل، استنکاف از‌ استخدام،ترک خدمت و بازخرید نمودن خدمت و … نام برد.

 

انصراف ماده ۲۸ آموزش و پرورش
📍 برای اطلاع از حقوق معلمان آموزش و پرورش کلیک نمایید.

اخبار پیرامون ماده ۲۸ آموزش و پرورش

🔊 تغییر محتوای منابع آزمون استخدامی ماده 28

محتوای منابع آزمون استخدامی ماده ۲۸ شاهد تغییرهایی خواهد بود و همچنین ضریب اهمیت مصاحبه نسبت به آزمون افزایش پیدا خواهد کرد. نیکزاد تاکید کرد که گزینش و انتخاب بهترین افراد برای حرفه معلمی امری مهم و ضروری است و در آزمون جدید این وزارتخانه فرایند استخدام معلم با دقت هر چه بیشتر انجام خواهد شد.

🔊 ماده ۲۸ بطور قطعی حذف نشده است

ستاری فرد در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون ماده ۲۸ برای جذب نیرو در آموزش و پرورش پایان یافته است، عنوان کرد: هنوز قطعی نشده که آیا ماده ۲۸ را کنار خواهیم گذاشت یا احیانا روش‌های دیگر را انتخاب خواهیم کرد. وی افزود: همه روش‌هایی که می‌تواند به جذب نیروی با کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند را بررسی می کنیم تا در کنار جبران کسری و کمبود نیروی انسانی، شیوه‌ای پیش بینی شود که نیروی با کیفیت جایگزین شود.

خلاصه مطالب

ما در این مقاله در خصوص ماده ۲۸ آموزش و پرورش چیست؟ توضیحات کاملی شرح دادیم. اگر قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق ماده 28 را دارید و نیاز به دانستن شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش و شرایط استخدام ماده ۲۸ آموزش و پرورش را دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کرده و سپس در صورت هرگونه پرسش با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

📥 برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک نمایید.📥

 

3.7/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ماده ۲۸ آموزش و پرورش چیست؟

در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی بلامانع است. توضیحات تکمیلی در همین مقاله آمده است.

چگونه از زمان برگزاری آزمون ماده ۲۸ آموزش و پرورش مطلع شویم؟

در طی چند سال اخیر آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ماده 28) همزمان با آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی برگزار شده است، فراخوان آزمون استخدام آموزش و پرورش بصورت سراسری اطلاع رسانی میشود.

آزمون ماده ۲۸ آموزش و پرورش چیست؟

آزمون ماده 28 با هدف جذب نیروهای وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود. تمام ورودی های دانشگاه فرهنگیان استخدام رسمی هستند که یکی از امتیازهای این دانشگاه است.

نظرات

78 دیدگاه دربارهٔ «ماده ۲۸ آموزش و پرورش چیست؟ شرایط استخدام 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Sahel گفت:

    سلام من متولد دی ۶۲هستم ۴۰سال یکماه دارم لیسانس حقوق دارم نه ازدواج کردم نه فرزندشعیدوجانبازهیچگونه امتیازهای ندارم میتونم برای ثبت نام شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر قاعدتا

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور