ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

طرح پزشکی بانوان متاهل ۱۴۰۳ + شرایط معافیت | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱ اسفند ۱۴۰۰
طرح پزشکی بانوان متاهل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طرح پزشکی بانوان متاهل جزء قوانین این طرح می باشد که در برخی موارد شامل معافیت از طرح می شود. شامل خانم هایی می باشد که در هنگام فارغ التحصیلی متاهل هستند. مشمولان طرح خدمت تحصیلی باید ظرف ۳ ماه بعد از پایان تحصیل خود نسبت به ثبت نام برای طرح اقدام کنند. افراد در صورت تحصیل در رشته های دارای طرح اجباری حتما باید نسبت به ثبت نام در این مرحله اقدام کنند.

برای بانوان و کارمندان رسمی این قانون وجود دارد که در هر یک از مناطق 1 و2 و 3 می توانند خدمت کنند. کارمندان دولتی و رسمی از انجام طرح در خدمت روستایی معاف می باشند و همچنین در شهر هایی مانند تهران و تبریز و شیراز و اصفهان و مشهد برای انجام طرح خدمت فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی و متخصین پرشکی به جز بانوان متاهل خدمت در شهر های خودشان ممکن نمی باشد.

طرح پزشکی بانوان متاهل یکی از موارد خاص می باشد که خود دارای ماده و تبصره است. فارغ التحصیلان در رشته های مشمول این طرح در صورتی که سهمیه قبولی شان در مناطق1 باشند می توانند در مناطق 1 یا 2 یا 3 خدمت کنند و در صورتی که سهمیه قبولیشان در کنکور منطقه 2 باشد او می تواند در مناطق 2 و 3 طرح خود را بگذرانند. در صورتی که سهمیه قبولی فرد در مناطق 3 باشد او می توانند فقط در مناطق سوم خدمت و طرح خود را سپری کند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات طرح پزشکی بانوان متاهل از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

تشریح وضعیت طرح پزشکی بانوان متاهل

با توجه به آخرین اخبار، اولویت برای تامین پزشک در طرح، فرستادن آن ها به مناطق محروم است .اما زنان متاهل می توانند محل خدمت خود را از محل زندگی همسرشان انتخاب کنند.

آقایان نیز می توانند از میان 13 استان، اولویت های خود را انتخاب کنند و پس از انتخاب محل خدمت یک سری امتیازات بسته به نوع تاهل و تعداد فرزندان دریافت خواهند کرد.

 

 

نکات طرح پزشکی بانوان متاهل

 

 

معرفی طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت و طرح پزشکی بانوان متاهل

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی باید مطابق قوانین وزارت بهداشت و درمان نسبت به ثبت نام در طرح خدمت انسانی در مناطق مورد نیاز کشور که بر حسب صلاحیت و تشخیص وزارت بهداشت و درمان مشخص می شود خدمت کنند.

این طرح شامل فارغ التحصیلان دوره های کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری عمومی در رشته های پزشکی  می باشد. این افراد باید حداکثر بعد از گذشت 3 ماه از فارق التحصیلشان نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند. این افراد باید طرح خود را در شهرهایی که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد سپری کنند. چون این افراد مورد تایید طرح مشمولیت خدمت انسانی وزارت بهداشت می باشند باید مطابق شرایط و ضوابط موجود در این قانون نسبت به ثبت نام برای این طرح اقدام کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام در طرح برای مشمولین به صورت اینترنتی می باشد که باید مطابق دستورالعمل های موجود عمل شود.

 

 

نحوه ثبت نام در طرح نیروی انسانی

در صفحه نخست سایت چندین لینک قرار داده شده است. از این لینک های موجود باید با توجه به رشته تحصیلی خود یکی از لینک های ( ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندان پزشک عمومی قانون پزشکی) و یا (ثبت نام  مشمولین پزشک و دندان پزشک عمومی ) را انتخاب کنید. با کلیک بر روی هر کدام از لینک ها به صفحه نام نویسی وارد خواهید شد. هر صفحه دارای چهار قسمت می باشد که هر کدام خدماتی را در اختیار افراد قرار می دهد. شما می توانید در این قسمت تمامی دستورالعمل ها و قوانین را مطالعه کنید. بعد از این که موارد درج شده را مطالعه کردید باید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و در این قسمت کد ملی و تاریخ تولد و دوره خود را انتخاب کنید و باید فرایند ثبت نام و نام نویسی که شامل ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز می باشد طی کنید بعد از به اتمام رسیدن فرایند ثبت نام سامانه به افراد کدی می دهد که کد رهگیری نام دارد. داوطلبان باید از این کد مراقبت کرده و نزد خود نگه دارند.

در صورتی که سهمیه فرد قبول شده در کنکور جزو مناطق 1 باشد می تواند در مناطق 1 و 2 و  3خدمت کنند. اگر فردی دارای سهمیه قبولی در مناطق ۲ می باشد می تواند در مناطق ۲ و۳ خدمت کند. در صورتی که فرد دارای سهمیه در مناطق 3 باشد فقط می تواند در مناطق 3 طرح خود را بگذراند.

نکته بانوان متاهل و کارمندان رسمی از خدمت در روستا ها و گذراندن طرح روستایی معاف می باشند و همچنین تنها بانوان شهر های بزرگ مانند تهران و تبریز و شیراز و اصفهان و مشهد می توانند در این شهر ها خدمت کنند. نکته دیگر این است که افراد دارای رشته های هوشبری و اتاق عمل پرستاری که سهمیه ۲ و۳ را دارند تا اطلاع ثانوی می توانند در مناطق ۱ طرح خدمت خود را بگذرانند.

 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح خدمت نیروی انسانی

اسکن پشت و روی کارت ملی و شناسنامه ار تمامی صفحات و همچنین دو قطعه عکس پرسنلی کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت سربازی و … می باشد. تمامی فایل های مدارک اسکن شده و کپی در صورت نبود اصلاً آنها قابل قبول نمی باشند. بعد ثبت اطلاعات شما و دریافت کدرهگیری از سامانه شما وارد مرحله قرارگیری در نوبت می شوید.

 

 

شرایط طرح پزشکی بانوان متاهل

 

 

قرارگیری در نوبت نام نویسی

بعد از اینکه ثبت نام در سامانه انجام شد نوبت به محل و حوزه ای که به عنوان محل انتخاب کرده اند می رسد. این محل می تواند بر حسب امتیاز شما و با نوبت در نام نویسی مشخص شده باشد. نکته مهم در این جا این است که ثبت نام در تمامی رشته ها به جز پزشکی و دندان پزشکی بر حسب شهرستان صورت می گیرد. دانشگاه ها با معرفی دانشجو های خود در هریک از واحد های تحت نظارت خود در این شهر ها و در هر یک از حوزه های بهداشت و درمان مختار می باشند. در صورت این که داوطلب به محل خود خود اعتراض داشته باشد باعث می شود تا نوبت در صف انتظار را از دست داده و به انتهای صف انتقال داده می شود و کلیه امتیازات او به مدت 2 ماه کالا حذف می گردد.

در صورتی که داوطلب از ثبت نام انصراف دهد او تا مدت 1 ماه نمی تواند نسبت به ثبت نام اقدام کند. در صورتی که فرد برای ثبت نام در رشته های به غیر از پزشکی و دندان پزشکی به مدت 4 ماه قرار داشته باشد و یا دانشگاه به خدمت آنها نه تنها در شهرستان های محل ثبت نام و واحد ها نیاز نداشته باشد و این افراد بومی آن مناطق باشند این افراد می توانند نسبت به درخواست معافیت مازاد بر نیاز درخواست دهند. این دانشگاه ها که در این موارد دارای شرایط خاص می باشند باید به این شرایط خاص اشاره کرده باشند. لازم به ذکر است که دانشگاه ها می توانند درخواست این افراد را رد کرده و آنها را در طرح خدمت به کار گیرند. داوطلبان می توانند برای خدمت در دانشگاه دیگری نیز ثبت نام کنند. به همین منظور ممکن است جهت ثبت نام توسط مسئولین به مصاحبه دعوت شوند.

 

 

 ثبت موافقت و یا عدم موافقت داوطلب با محل پیشنهادی

بعد از این که نوبت داوطلب بود محل پیش بینی شده برای خدمت داوطلب مشخص می گردد و پیامکی مبنی بر ثبت موافقت و یا عدم موافقت در آن در سامانه ارسال می گردد. در این مرحله فرد باید وارد سامانه شده و در بخش پیگیری وضیعت موافقت خود را برای خدمت و تعهدات مشخص کند.

 

 

صادر شدن معرفی نامه به محل خدمت

معرفی نامه افراد توسط دانشگاه به محل صادر شده و تصویر آن را در قسمت پیگیری وضیعت در سایت قرار می دهند. افراد باید در این مرحله معرفی نامه را چاپ کرده و با در دست داشتنش به محل مشخص شده مراجعه کرده و شروع به کار و کذراندن طرح نیروی انسانی کنند.

از جمله شرایط و مدارک که افراد باید در هنگام ثبت نام انجام داده باشند.

در دست داشتن تسویه نامه از دانشگاه که در آن تحصیل می کردند و همچنین فرد باید از معاونت دانشگاه محل خود درخواست داشته باشد تا نسبت به ثبت مدرک و نمراتش در سامانه رشد اقدام کند. اگر این کار صورت نگرفته باشد فرد نمی تواند مراحل ثبت نام برای طرح را طی کند.

شرایط که آقایان باید داشته باشند:

داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه قبل از فارق التحصیلی، دارا بودن کارت معافیت از خدمت سربازی، خدمت سربازی بعد از فارغ التحصیلی کمتر از مدت حد نصاب در صورت فارق التحصیلی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در عنوانی که مدارک مربوطه ارائه گردد.

 

مدت زمان انجام طرح

مدت زمان انجام طرح خدمت نیروی انسانی برای مقاطع کاردانی 12  ماه و کارشناسی و بالاتر 24 ماه می باشد. این مقدار ممکن است با توجه به ضریب منطقه کاهش داشته باشد و یا ممکن است در برخی از رشته افزایش داشته باشد.  

 

 

شرایط تمدید و ثبت درخواست طرح نیروی انسانی

در صورتی که دانشجو در حال اتمام طرح خدمت تحصیلی خود باشد و ظرفیت خالی وجود داشته باشد و فردی در صف انتظار نباشد او می تواند در مراکز درمانی خدمت کند و درخواستی مبنی بر تمدید طرح خدمت پزشکی را ارائه دهد. به این منظور باید در سامانه رشد بعد از اطلاع از طرح تداوم خدمت مجددا ثبت نام کند و مدارکش را ارائه دهد. دانشجو در صورت تمایل می تواند در خواست تداوم در طرح خدمت نیروی انسانی دهد و طرح خدمت معمولا دو سال می باشد که در صورت موافقت با تمدید این مدت افزایش پیدا خواهد کرد. فقط کافیست وارد سامانه رشد وزارت بهداشت شده و تمامی فرایند ثبت نام از پر کردن مشخصات تا بارگذاری مدارک طی کند.

 

 

شرایط معافیت از طرح خدمت نیروی انسانی اجباری وزارت بهداشت

فارغ التحصیلانی که در خارج از کشور تحصیل کرده وبعد به داخل کشور انتقال یافته و با هزینه خود ادامه تحصیل داده اند و در خارج از کشور از ارز دولتی استفاده نکرده اند. در صورتی که این افراد دوره تکمیلی خود را در داخل کشور سپری کرده و شهریه مربوطه را پرداخت کرده باشند می تواند از معافیت طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت استفاده کنند.

  • بانوان متاهل فارغ التحصیل قبل از سال 80
  • فارغ التحصیلان مازاد بر نیاز در مقاطع کارشناسی ارشد به بالاتر بنا به درخواست خود می توانند از طرح خدمت نیروی انسانی وزارت بهداشت و درمان معاف شوند.
  • فارغ التحصیلانی که بنابه داشتن مشکل حاد پزشکی و صادر گواهی معتبر و تایید توسط شورای عالی پزشکی برای آنها معافیت از طرح صادر می گردد
  • افرادی که به مدت ۶ ماه به طور داوطلب در جبهه خدمت کرده اند.
  • افرادی که بالای ۴۵ سال سن داشته باشند ‌….

 

 

تشریح وضعیت شرکت متاهلین و مجردین زن و مرد در این طرح

اولویت اصلی در این طرح خدمت به مناطق محروم می باشد. کلیه خانم های متاهل در این قانون می توانند محل خدمت خود برای طرح را در استان و شهرستانی که همسرشان در آنجا می باشد انتخاب کنند و متاهلین مرد نیز می توانند از 13 استان مشخص شده برای خود محل خدمت طرح نیروی انسانی انتخاب کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح حذف طرح خدمت برای دانشجویان رشته های پزشکی دانشگاه های غیر دولتی و خارجی در دستورالعمل دولت قرار داده شده است. زیرا این گونه افراد هیچ تعهدی در قبال برگرداندن و مصرف بودجه کشور ندارند. از طرف دیگر وزارت بهداشت و درمان با دسته ای از دانشجو ها مواجه می باشد که نمی داند کجا باید طرح خدمت نیروی انسانی خود را سپری کنند و مناطق نیازمند به پزشک بدون پزشک می باشد. افرادی که خود مایل و داوطلب برای شرکت در طرح خدمت در مناطق محروم می باشند برای آنها افزایش حقوق به منظور یک امتیاز در نظر گرفته می شود و در آخر مجلس بر این باور می باشد که سازماندهی برای اجرای درست طرح یک امیری مهم و اساسی باشد که وزارت بهداشت و درمان باید به درستی برخورد و اقدام کند.

 

 

جزییات طرح پزشکی بانوان متاهل

 

 

لیست رشته های مشمول طرح نیروی انسانی ارشد بهداشت طرح اختیاری (مازاد بر نیاز)

در این قسمت همراه ما باشید تا لیست رشته های مشمول طرح نیروی انسانی را معرفی کنیم.

 

 

لیست رشته های مشمول طرح نیروی انسانی ارشد بهداشت طرح اختیاری (مازاد بر نیاز)
آمار زیستی سم شناسی
آموزش بهداشت اپیدمیولوژی
آموزش پزشکی ارگونومی
حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
روانشناسی بالینی مهندسی بهداشت حرفه ای
ژنتیک انسانی مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)
مهندسی پزشکی بالینی بهداشت خانواده
میکروب شناسی پزشکی بهداشت عمومی
نانوتکنولوژی پزشکی بهداشت محیط
هماتولوژی علوم اجتماعی
ویروس شناسی علوم بهداشتی در تغذیه
شنوایی سنجی علوم تشریحی
اقتصاد بهداشت علوم تغذیه
انفورماتیک پزشکی علوم و صنایع غذایی گرایش کنترل و کیفی و بهداشتی
انگل شناسی پزشکی علوم و صنایع غذایی (شاخه پزشکی)
ایمنی شناسی پزشکی فارماکولوژی
مبارزه با بیماری ها فناوری اطلاعات سلامت
ایمنی و بهداشت مواد غذایی فناوری تصویربرداری پزشکی
بینایی سنجی فیزولوژی
بیوتکنولوژی پزشکی فیزیک پزشکی
بیوشیمی بالینی فیزیوتراپی
تکنولوژی پرتو درمانی قارچ شناسی
تکنولوژی پزشکی کاردرمانی
تکنولوژی پزشکی هسته ای کتابداری در شاخه پزشکی
کتابداری در شاخه پزشکی

 

 

آخرین اخبار مرتبط با طرح پزشکی بانوان متاهل و آقایان

در این اخبار موارد مختلفی بررسی شده است که ما در ادامه جزییات آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

یکی از این موارد اعلام شهرها و استانهای مجاز برای تعیین محل خدمت پزشکان بوده است. در این خبرسرپرست دفتر مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت اظهار داشت می گوید، شهرهای اردبیل، ارومیه، اهواز، ایلام، خراسان جنوبی، زابل، زاهدان، گناباد، کرمان، هرمزگان، کردستان، شهرکرد و یاسوج را نیز مردان می توانند انتخاب کنند.

به علاوه پزشکان زن مجرد نیز می توانند شهرهای قزوین، زنجان، لرستان و خراسان شمالی، یزد، همدان و کرمانشاه را انتخاب نمایند.

محل خدمت بانوان متاهل براساس محل خدمت مرد تعیین خواهد شد.

دومین مورد در رابطه با حقوق پزشکان طرح بوده است. در این رابطه گفته شده تا به امروز تاخیری در پرداخت حقوق پزشکان وجود نداشته است اما 30 درصد حقوق پزشکان خانواده ممکن است پس از پایش عملکرد به آن ها پرداخت شود.

خبر بعدی نیز در رابطه با پیش بینی حضور 500 پزشک مشمول قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در دوره فصل بهار بوده است که گفته می شود تا به امروز 330 نفر ثبت نام خود را انجام داده اند.

 

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

طرح پزشکی برای بانوان متاهل یکی از موارد مشمولان این طرح می باشد که دارای ماده و تبصره است. در بالا به وفور درباره این مورد توضیح داده شده است و درباره مشمولین و افراد معاف از این طرح نیز موضوعاتی بیان شده است که افراد مشمول به این طرح با خواندن این مقاله می توانند از این طرح خدمت نیروی انسانی اطلاعاتی کسب کنند. داوطلبان و مشمولین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشمولین طرح خدمت نیروی انسانی می توانند از مشاوران ایران تحصیل کمک دریافت کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات طرح پزشکی بانوان متاهل از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جزییات طرح پزشکی بانوان متاهل چیست؟

قانون می گوید این افراد می توانند در شهر محل سکونت همسر خود خدمت کنند.

آیا برای مردان متاهل نیز شرایط خاصی وجود دارد؟

مردان براساس تاهل و تعداد فرزند یک سری امتیازات دریافت خواهند کرد.

آیا قوانین مربوط به طرح پزشکی بانوان متاهل تغییر کرده است؟

خیر این قوانین تغییری نداشته است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
  • بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

    منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 + پیشنهاد رتبه ها

    لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 منتشر شد. بسیاری این سؤال را دارند که چگونه می‌توانیم منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت را دریافت کنیم؟ خلاصه و جزوه سؤالات کنکور ارشد کدام هستند؟ منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت یکی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)