ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

طرح انصار سربازی 1403 + خبر خوش مشمولان غایب

طرح انصار سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امکان شرکت در طرح انصار سربازی فراهم شد. این طرح که به مشمولان غایب سربازی تعلق می گیرد، به‌ تازگی تصویب شده و در کشور به اجرا درآمده خواهد آمد. مهمترین دلیل استفاده از این طرح، کمک به آن دسته از مشمولان خدمت سربازی است که بیشتر از 8 سال از غیبت آنها می‌گذرد.

طرح ذکر شده مزایای بسیار زیادی برای این مشمولان دارد که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد. چنانچه شما مشمولان گرامی نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این طرح هستید می توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

اهمیت اطلاع از طرح انصار سربازی

👈 طرح انصار سربازی خیلی از افراد آن را با طرح سربازی ناپیوسته می‌شناسند، یکی از بهترین مصوبه‌هایی است که برای غایبان و مشمولان خدمت سربازی با غیبت بیشتر از 8 سال در نظر گرفته شده است. در صورتی که غیبت فردی در خدمت مقدس سربازی از 8 سال عبور کند، می‌تواند به صورت ناپیوسته در این طرح شرکت کرده و بعد از پایان آن هم کارت پایان خدمت خود را دریافت نماید.

👈 بر اساس جدیدترین مصوبات و تصمیمات برای خدمت سربازی، سربازهای غایب بیشتر از 8 سال این امکان را دارند که برای دریافت کارت پایان خدمت، از طرح انصار استفاده کنند. در حالی که مدت خدمت سربازی معمولی کمتر از دو سال است، باید به صورت کاملا پیوسته انجام شود و سرباز این امکان را ندارد که در طول دوره خدمت خود هر روز به منزل برود.

طرح انصار سربازی چیست؟

👈 از طرف دیگر، تقریبا همه کسانی که غیبت آنها حداقل به بیشتر از 8 سال می‌رسد، بیشتر از 26 سال سن دارند. در این سن، بیشتر آقایان صاحب خانه و خانواده هستند و یا حداقل شغلی دارند. در این شرایط برای این افراد شاید خیلی سخت شود که بتوانند همسر و فرزند و یا حتی شغل خود را رها کرده و به مدت دو سال به صورت پی‌درپی در خدمت سربازی بگذرانند.

👈 از این رو، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران طرحی با نام طرح انصار سربازی را در اختیار این افراد قرار داده است. مهمترین هدف این طرح، این است که بتوانند از سربازان غایب، خانواده‌های آنها و حتی اشتغال جوانان حمایت نمایند.

مهم‌ترین شرایط طرح انصار برای سربازی

👈 همان طور که پیش از این نیز گفتیم، طرح ذکر شده برای خدمت سربازی فقط برای افرادی است که از غیبت آنها در این دوره بیشتر از 8 سال می‌گذرد. این افراد می‌توانند با ثبت نام در این طرح و اتمام آن با موفقیت، به‌راحتی کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند. مدت زمان طول این طرح بین 2 تا 8 سال متغیر است.

👈 با این‌ حال، نکته جالب توجه درباره طرح ذکر شده این است که به صورت ناپیوسته برگزار می‌شود. از این رو، لازم نیست که فرد متقاضی به صورت مداوم و پی‌ در پی همه این 2 تا 8 سال را در دوره سربازی بگذراند.

👈 علاوه بر غیبت 8 ساله در خدمت سربازی، یکی دیگر از شرایطی که باید مشمولان طرح انصار سربازی داشته باشند، تأهل و داشتن فرزند است. در صورتی‌ که متقاضیان فرزند داشته باشند، به احتمال خیلی زیاد در نزدیک‌ترین محل زندگی خود خدمت خود را می‌گذرانند.

👈 طرح انصار خبر خوش سربازی برای مشمولان غایب است و برای اولین بار پس از تصویب در حال اجرا است و برای تغییر مدت دوره سربازی ایجاد شده است.و مطابق با این طرح خدمت سربازی از حالت پیوسته 2 ساله به دوره 2 تا 8 سال ناپیوسته تبدیل خواهد شد.

👈 جهت افزایش مهارت مشمولان در رشته های شغلی مختلف و پیدا کردن شغل مناسب بعد از اتمام دوران خدمت سربازی، به مشمولان این طرح، آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای ارائه خواهد شد.

👈 مشمولانی که 8 سال یا بیشتر از غیبت سربازی آنها می گذرد و سن آنها بالای 26 سال است، به علت سختی دوری از همسر و فرزندان و رها کردن شغل خود، امکان استفاده از طرح انصار را خواهند داشت.

👈 افرادی که از طریق این طرح به خدمت اعزام می شوند، براساس مهارت و تخصص مورد نیاز دسته بندی خواهند شد و در بدو ورود آنها، قراردادی بین نیروهای مسلح و مشمولان منعقد می گردد و فرد مشمول مطابق با تعهدات خود باید هفته‌ای ۶۴ ساعت در ماه از مهارت و تخصص خود برای ستاد کل نیروهای مسلح استفاده نماید. جهت اطلاع از خرید بیمه سربازی و طرح انصار با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مهم‌ترین شرایط طرح انصار برای سربازی

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

ویژگی‌ های طرح انصار سربازی

👈 با توجه به موارد پیشین، می‌توان گفت که طرح انصار سربازی مزایای بسیار زیادی برای مشمولان غیبت بیشتر از 8 سال دارد. افرادی که به فکر خرید سربازی هستند، می‌توانند علاوه بر اشتغال به کار و ادامه فعالیت‌های روزانه خود و زندگی در کنار همسر و فرزند، دوره سربازی را به اتمام برسانند.

👈 علاوه بر این موارد، یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده این طرح این است که در آن به مشمولان مهارت‌های خاصی نیز می‌آموزند. بر اساس گفته‌های رهبر کبیر انقلاب، بهتر است جوانان در خدمت سربازی مهارتی را به صورت حرفه‌ای بیاموزند. سپس آنها می‌توانند بعد از اتمام خدمت سربازی، از این مهارت‌ها استفاده کنند. از این رو، می‌توان با اطمینان گفت که بعد از اتمام طرح انصار دوره سربازی، حتی کسانی که شغل نداشته باشند نیز می‌توانند شغلی راه‌اندازی نمایند.

شرایط بخشش غیبت سربازان متأهل به چه صورت است؟

👈 از دیگر ویژگی‌های این طرح، می‌توان به مدت زمان کوتاه آن اشاره کرد. این بدان معنی است که متقاضیان می‌توانند به صورت هفتگی و در طول ماه نهایتا 64 ساعت از وقت خود را در نیروهای مسلح بگذرانند. سپس آنها می‌توانند باقیمانده زمان خود را به کسب و کار و خانواده خود اختصاص دهند.

👈 لازم به ذکر است که طرح انصار سربازی در حال حاضر برای نخستین بار اجرا می‌شود و می‌تواند کمک بسیار زیادی به غایبان سربازی کند. از این رو، مشمولان می‌توانند برای ثبت نام در طرح انصار هر چه سریع‌تر اقدام نمایند.

ثبت نام در طرح انصار سربازی

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

نام‌نویسی در طرح انصار برای مشمولان غیبت

👈 مشمولان غیبت بیشتر از 8 سال می‌توانند بعد از تایید سازمان نظام وظیفه، در طرح انصار سربازی شرکت کرده و فعالیت خود را آغاز نمایند. بااین‌حال، باید گفت که این طرح به صورت کامل از طریق بسیج انجام می‌گیرد و متقاضیان هم از همین طریق بیمه می‌شوند. البته مهم‌ترین تفاوت این طرح با دوره معمولی سربازی این است که در آن متقاضیان حقوقی دریافت نمی‌کنند.

👈 علاوه بر این، اگر مشمولان این طرح در سازمان بسیج عضویت نداشته باشند، باید قبل از ثبت‌نام حتما عضو بسیج شده باشند. به منظور ثبت‌نام در طرح ذکر شده، مشمولان غیبت بیشتر از 8 سال باید بعد از عضویت در بسیج، به سازمان سپاه رفته و قرارداد خود را منعقد نمایند. این قرارداد بین نیروهای مسلح و فرد متقاضی منعقد می‌شود.

👈 بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط رئیس سازمان وظیفه عمومی، تعداد مشمولان غیبت بیشتر از 8 سال در ایران به بیشتر از 3 میلیون نفر می‌رسد. همه این افراد این امکان را دارند برای دریافت کارت پایان خدمت، در طرح انصار نام‌نویسی کنند.

مزایای طرح انصار سربازی

👈 یکی از مهمترین مزایای طرح انصار سربازی این است که مشمولان می‌توانند بدون گذراندن پیوسته، دوره سربازی خود را به اتمام برسانند. سپس آنها با دریافت کارت معافیت، امکان انجام فعالیت‌های بهتری را خواهند داشت.

👈 از دیگر مزایای فوق‌العاده این طرح، می‌توان به مواردی مانند یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، پذیرش بهتر در جامعه و سایر موارد این چنینی اشاره کرد. به علاوه، طرح انصار برای سربازی مزایای دیگری هم دارد. به عنوان مثال، گفتیم که در این طرح متقاضیان می‌توانند در نزدیکی محل زندگی خود دوره خود را بگذرانند.

مزایای طرح انصار سربازی

👈 در شرایط عادی، اگر افرادی در دوره سربازی غیبت داشته باشند، اضافه خدمت خواهند گرفت. این در حالی است که در طرح انصار تمام اضافه خدمت گذشته بخشیده خواهد شد. متقاضیان و مشمولان این طرح این امکان را دارند که بعد از یک سال از گذراندن دوره خود، جهت زیارت عتبات عالیات کشور را ترک نمایند.

👈 یکی از دشوارترین مراحل دوره سربازی برای افراد معمولی، دوره آموزشی است. در این دوره آموزشی، به مدت دو ماه به صورت شبانه‌روزی، رزم مقدماتی را در اختیار سربازان قرار می‌دهند. در مقابل، این دوره آموزشی دو ماهه برای مشمولانه طرح انصار اجرا نمی‌شود. همچنین سربازان می‌توانند با استفاده از لباس غیررسمی، به محل خدمت مراجعه کنند. در این قسمت، مهمترین مزایای این طرح را به صورت مختصر نام می‌بریم.

✔️ کسب مهارت‌های حرفه‌ای و فنی

✔️ گذراندن خدمت به صورت ناپیوسته

✔️ گذراندن دوره در نزدیکی محل زندگی

✔️ امکان استفاده از لباس غیر رسمی

✔️ بخشش اضافه خدمت

✔️ حضور هفتگی و ماهانه در محل خدمت

✔️ امکان خروج از کشور بعد از یک سال به منظور زیارت عتبات عالیات

✔️ حذف دوره آموزشی شبانه روزی دو ماهه

طرح انصار، خبری خوش برای غایبان 8 ساله

👈 با توجه به این موارد، می‌توان با اطمینان گفت که طرح انصار سربازی برای افراد بسیار زیادی مناسب است. به خصوص کسانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در طول دوره بیشتر از 8 سال، خدمت سربازی خود را به اتمام برسانند.

👈 این طرح به‌ تازگی مورد تصویب قرار گرفته و امسال برای نخستین بار در دست اجراست. تمامی مشمولان غیبت سربازی که شرایط بالا را داشته باشند، امکان ثبت‌نام و شروع دوره در طرح انصار ناپیوسته را خواهند داشت.

خلاصه مقاله طرح انصار سربازی

بیشتر افرادی که مدت زیادی از زمان سربازی آنها می‌گذرد، به فکر خرید سربازی خود هستند. این در حالی است که آنها می‌توانند بدون پرداخت این هزینه، به‌ راحتی در طرح انصار سربازی شرکت کرده و کارت پایان خدمت خود را بگیرند. بر اساس ابلاغیه ستاد کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، تنها کسانی امکان استفاده از این طرح را دارند که مدت زمان غیبت آنها بیشتر از 8 سال باشد.

از آنجا که این دوره به صورت ناپیوسته و هفتگی یا ماهانه برگزار می‌شود، طول کل آن بین 2 تا 8 سال متغیر است. چنانچه در ارتباط با شرایط طرح انصار سربازی نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، می توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران خدمت نظام وظیفه این مجموعه در ارتباط باشید.

برای دانلود پی‌ دی‌ اف مقاله طرح انصار سربازی کلیک کنید.

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طول دوره طرح انصار برای سربازان چقدر است؟

طول این دوره بسته به شرایط متقاضی،  می‌تواند متفاوت باشد. اما بیشتر مواقع طول آن بین 2 تا 8 سال است که به‌صورت ناپیوسته انجام می‌گیرد.

طرح انصار سربازی برای چه کسانی است؟

این طرح مختص کسانی است که حداقل 8 سال غیبت سربازی دارند و قصد دارند علاوه بر جران غیبت و دریافت کار پایان خدمت، به شغل خود نیز رسیدگی کنند.

آیا در طرح انصار، سربازان باید دوره آموزشی را بگذرانند؟

در طرح انصار، متقاضیان نیازی به گذراندن دوره دو ماهه آموزشی نخواهند داشت و به‌صورت ناپیوسته و چندساعت در هفته، به نیروهای مسلح خدمت می‌کنند.

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «طرح انصار سربازی 1403 + خبر خوش مشمولان غایب»

  1. Avatar photo سید رسول باهوش گفت:

    سلام و‌ درود
    ببخشید در طرح انصار باید ۲۴ ماه خدمت کرد یا خدمت شده ۲۱ ماه همون ۲۱ ماه خدمت کرد؟؟ چون به من گفتن اگر ۱۴ ماه بشه خدمت شما همون ۲۴ ماه هستید؟؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا شرایط شما بررسی گردد

  2. Avatar photo عبد گفت:

    سلام من دفترچه فرستادم برای برج ۳
    که بعد از اون با طرح انصار اشنا شدم
    ۲ماه دیگه من میشه ۸ سال که غیبت دارم
    آیا میتونم برج ۳ نروم و ۲ ماه دیگه (که غیبتم میشه ۸سال) در این طرح شرکت کنم
    میخواستم بدونم سرباز فراری محسوب نمیشم اینجوری؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      شما سرباز فراری محسوب میشوید و امکان شرکت در طرح انصار را ندارید

  3. Avatar photo ام گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۸ سال غیبت دارم
    در واقع دفترچه پست کردم و جوابش هم اومد که باید برج ۴ سال ۹۴ خودمو به پادگان ۰۴ بیرجند معرفی میکردم
    الان میتونم از این طرح استفاده کنم یا چون دیگه دفترچه فرستادم و باید ارتش خدمت سربازیو میگذروندم دیگه نمیشه توی طرح انصار سپاه شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز،بله میتونید از طرح انصار برای کسری خدمتتون استفاده کنید.

  4. Avatar photo منصور صفایی گفت:

    سلام آیا این طرح کاهش خدمت به ۱۴ سال شامل طرح انصار هم میشود؟و اینکه کلا با این طرح جدید چقدر کسری دارد برای کسی که متاهل و یک فرزند هم دارد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ای طرحی که شما میفرمایید هنوز تایید نشده است و اکنون مدت زمان سربازی برای کسانی که بومی هستند همان 21 ماه میباشد

  5. Avatar photo امیر گفت:

    سلام برای شرکت در این طرح حتما بابد متاهل و دارای فرزند باشیم
    یعنی فرد مجرد نمیتونه از این امکان استفاده کنه؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  6. Avatar photo مجید گفت:

    سلام چرا این طرح به نیروی نظام وظیفه ابلاغ نشده و چرا در سامانه نظام وظیفه چیزی به عنوان طرح انصار وجود ندارد و این که اگر فردی در حال خدمت سربازی از طریق طرح انصار باشد میتواند در شرکت دولتی کار کند ؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای طرح انصار باید قبل از اعزام به خدمت انجام شود

  7. Avatar photo ariya گفت:

    سلام خسته نباشید
    کسایی که 10 سال غایب بودند این طرح شامل حالشون میشه؟ و اینکه 29 یال باشی ولی متاهل باشی و فرزند نداشته باشی چطور حتما باید فرزند داشته باشند؟ و بعد اینکه نیروی انتظامی بوده باشید چگونه این طرح شامل حال طرف میشه؟ حتما باید تو سپاه بوده باشی یا سایر ارگان هم میشه؟ و اینکه شهر قزوین باشیم کرمانشاه یگان بوده باشیم میشه در شهر قزوین خدمت رو ادامه بدیم ممنونم شاید سوال خیلی ها باشه مچکرم از شما

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شاملتون میشه و باید فرزند داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام سرباز ماهر

    ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 + شرایط، زمان و مدارک | ایران تحصیل

    یکی از موضوعات مهم برای سربازی، ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 است. برخی از سربازان در دوره خدمت به معنای واقعی برای دفاع از میهن و یادگیری مهارت‌های جانبی، تلاش می‌کنند. دولت برای افرادی که در دوره‌های فنی و...
  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
تماس با مشاور