ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه دکتری سال ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۱
شهریه دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کلیه افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف از جمله آزاد، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور، نوبت دوم و همین طور شبانه باید از شهریه ثابت مقطع دکتری، شهریه متغیر مقطع دکتری، اطلاع یابند. البته دقت داشته باشید که شهریه دکتری به طور مکرر و هر ساله تغییر پیدا می کند و در نتیجه شهریه متغیر مقطع دکتری و حتی شهریه ثابت مقطع دکتری (علی رغم نام آن) هرگز ثابت نیستند. 

از آن جایی که کسب اطلاعات و آشنایی با مبلغ شهریه دکتری در دانشگاه های مختلف قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام آزمون دکتری و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری جهت هر داوطلبی الزامی است در نتیجه یاری خواستن از مشاوری آگاه و خبره در این رابطه می تواند بسیار مهم و کارساز باشد. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با مبلغ شهریه ثابت مقطع دکتری و یا شهریه ثابت مقطع دکتری در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با میزان این شهریه ها بدانید، برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

 

 

اطلاعیه:

شهریه ادامه تحصیل در دوره دکتری هر ساله و بر اساس تصمیم مسئولین امر چه در قالب شهریه ثابت و چه متغیر بالاتر می رود و هرگز ثابت نیست.

 

 

مبلع شهریه دکتری در دانشگاه های شبانه یا نوبت دوم

دانشگاه شبانه یا همان نوبت دوم یکی از آن دانشگاه هایی است که با پذیرش و جذب داوطلبان در دوره دکتری در خدمت آن ها است و هر ساله داوطلبان زیادی جذب ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های شبانه می شوند. با تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های شبانه یا همان نوبت دوم می توانید به راحتی از امکاناتی مشابه با دانشجویان دوره روزانه مانند اساتیدی برتر و مجرب، امکانات رفاهی دانشگاه و غیره استفاده کنید. فقط این که خبری از تحصیل رایگان نبوده و ملزم به پرداخت شهریه ای مشخص در هر ترم تحصیلی هستید. اما آیا اطلاعی از مبلغ شهریه اعلامی برای دوره دکتری در دانشگاه های شبانه یا نوبت دوم دارید؟

در صورت عدم اطلاع از مبلغ شهریه دکترا در دوره شبانه یا همان نوبت دوم برای ورود به این مقطع و دانشگاه در سال آینده در ادامه این نوشته جامع همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم. البته دقت داشته باشید که مبالغ ذکر شده در جدول آورده شده در ادامه با توجه به حدود آخرین نرخ شهریه دکترا اعلامی و بر حسب ریال بوده و به مراتب برای سال آینده تغییراتی در شهریه ثابت مقطع دکتری و همین طور شهریه متغیر مقطع دکتری در دانشگاه های نوبت دوم یا همان شبانه به وجود می آید.

 

مبلغ شهریه دوره دکتری در دانشگاه شبانه یا نوبت دوم
رشته ها و گروه های آزمایشی مبلغ شهریه ثابت جهت تحصیل در دانشگاه شبانه مبلغ شهریه متغیر جهت تحصیل در دوره شبانه برای هر واحد درسی مبلغ شهریه اعلامی برای پایان نامه جهت تحصیل در دوره شبانه برای هر واحد درسی
رشته های کشاورزی، علوم پایه و فنی مهندسی حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه
93.150.000 35.068.550 11.500.000 4.950.000 22.804.500 10.980.000
گروه آزمایشی علوم انسانی 93.150.000 31.625.000 11.105.561 4.950.000 20.736.800 8.567.600

 

 

"مبلع

 

 

مبلغ شهریه دکتری در دانشگاه های پردیس خودگردان یا بین الملل

یکی دیگر از دانشگاه های جذب کننده دانشجو در دوره دکترا دانشگاه های پردیس خودگردان یا همان پردیس بین الملل هستند. دانشگاه هایی که با توجه به سطح علمی بالای آن ها هر ساله داوطلبان برای ورود و ادامه تحصیل در این مرکز دانشگاهی اقدام کنند. اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شد که ادامه تحصیل در دوره دکترا دانشگاه های بین الملل بدون واریز شهریه ثابت و همین طور متغیر  مقطع دکتری امکان پذیر نیست.

در این بخش از نوشته حاضر با ذکر مبلغ شهریه متغیر مقطع دکتری پرداختی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های پردیس خودگردان با توجه به آخرین مبلغ اعلامی در این رابطه در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل هستیم. دقت داشته باشید که تمامی مبالغ اعلام شده در این جدول بر اساس ریال نوشته شده اند.

 

 

مبلغ شهریه دوره دکتری در دانشگاه پردیس خودگردان
رشته ها و گروه های آزمایشی مبلغ شهریه ثابت جهت تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان مبلغ شهریه متغیر جهت تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان برای هر واحد درسی مبلغ شهریه اعلامی برای پایان نامه جهت تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان برای هر واحد درسی
رشته های کشاورزی، علوم پایه و فنی مهندسی حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه
112.481.270 27.817.900 11.000.000 2.854.995 17.217.627 5.124.350
گروه آزمایشی علوم انسانی 112.481.270 27.817.900 11.000.000 2.854.995 17.217.627 5.124.350

 

 

مبلغ شهریه دکتری در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور نیز به عنوان یکی از شناخته شده ترین دانشگاه ها هر ساله به جز دوره کارشناسی و همین کارشناسی ارشد دانشجویانی را در دوره دکتری هم پذیرش می کند. اما با توجه به نیمه دولتی بودن این دانشگاه ادامه تحصیل شما در دوره دکتری آن در گرو پرداخت شهریه ثابت و همین طور شهریه متغیر مقطع دکتری در این دانشگاه است.  البته توجه کنید که این هزینه پرداختی برای تحصیل در دوره دکتری دانشگاه پیام نور ثابت نبوده و هر ساله به طور معمول مبلغی به آن اضافه می شود. با توجه به لزوم اطلاع شما دوستان مایل به ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه پیام نور در ادامه این نوشته آخرین مبلغ شهریه پرداختی برای تحصیل در دوره دکتری این دانشگاه را خدمت شما عرض می کنیم.

 

 

مبلغ شهریه دوره دکتری در دانشگاه پیام نور
رشته ها و گروه های آزمایشی مبلغ شهریه ثابت در دانشگاه پیام نور مبلغ شهریه متغیر جهت تحصیل در دانشگاه پیام نور برای هر واحد درسی مبلغ شهریه پرداختی برای هر واحد رساله در دانشگاه پیام نور
رشته های مهندسی صنایع و علوم پایه حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه
34.512.577 33.012.030 11.393.987 10.898.596 9.126.120 8.729.332
گروه آزمایشی ریاضی و آمار و علوم انسانی   35.436.134 33.895.433 8.666.120 8.289.332 8.053.468 7.703.317

 

 

"مبلغ

 

مبلغ شهریه دکتری در دانشگاه های غیرانتفاعی

دانشگاه های غیرانتفاعی هم به عنوان دانشگاه هایی خصوصی کار آموزش و تربیت دانشجویان دوره دکتری را در رشته های مختلف تحصیلی به عهده گرفته اند و خوشبختانه در این زمینه هم موفق عمل کرده اند. ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی درست برعکس دانشگاه های روزانه مرهون پرداخت شهریه است و این مبلغ در هر ترم تحصیلی باید به حساب دانشگاه واریز شود. در جدول آورده شده در زیر آخرین مبلغ شهریه اعلامی برای تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی ذکر شده است. نکته مهم این که تمامی این مبالغ و هزینه ها به ریال آورده شده اند.

 

 

شهریه دوره دکترا در دانشگاه های غیرانتفاعی
مبلغ شهریه پرداختی برای هر واحد رساله در دانشگاه های غیرانتفاعی مبلغ شهریه پرداختی برای هر واحد درس تخصصی در دانشگاه های غیرانتفاعی مبلغ شهریه ثابت پرداختی برای هر ترم تحصیل در دانشگاه های غیرانتفاعی
حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه حداقل شهریه
25.153.950 22.264.000 15.711.300 13.915.000 70.780.200 62.617.500

 

 

مبلغ شهریه دکترا در دانشگاه های آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دانشگاه های شناخته شده و صاحب نامی بوده که از سال های دور تاکنون با ارائه رشته های زیادی در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری در خدمت داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه ها بوده است. اما حتماً در جریان هستید که تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی ( شهریه دکتری دانشگاه آزاد ) در مقاطع مختلف تحصیلی و با توجه به موضوع مورد بحث ما در این نوشته دوره دکتری تنها با پرداخت شهریه میسر است.

شهریه ای که از قضا از مبالغ ثابت و متغیر پرداختی در دانشگاه های شبانه، غیرانتفاعی و همین طور پیام نور نیز بیشتر است. اگر قصد ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد را دارید با توجه به جدول آورده شده در ادامه این نوشته می توانید با شهریه پرداختی برای تحصیل در آن آشنایی لازم را پیدا کنید. فقط فراموش نکنید که مبالغ آورده شده در این جدول به ریال ذکر شده اند.

 

 

شهریه دوره دکتری در دانشگاه های آزاد اسلامی
 

گروه و رشته تحصیلی

مبلغ شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی در دانشگاه آزاد مبلغ شهریه ثابت به ازای هر واحد درسی در دانشگاه آزاد
حداکثر مبلغ شهریه حداقل مبلغ شهریه حداکثر مبلغ شهریه حداقل مبلغ شهریه
گروه آزمایشی علوم انسانی 79.695.000 76.230.000 92.345.000 88.330.000
سایر گروه ها 79.695.000 76.230.000 139.150.000 133.100.000

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شهریه دکتری دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

مبلغ شهریه دکتری در دانشگاه سراسری

در بخش های بالا در رابطه با شهریه دوره دکتری در دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همین طور شبانه یا نوبت دوم در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل بودیم. اما شاید این پرسش برای شما هم مطرح شود که آیا ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های سراسری هم در گرو پرداخت شهریه است یا خیر؟ در این صورت این هزینه چقدر است؟ باید عرض کنیم که برای ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های سراسری یا همان روزانه نیازی به پرداخت شهریه ندارید و تحصیل شما در این دانشگاه کاملاً رایگان است.

 

"مبلغ

 

 

در صورت نداشتن استطاعت مالی برای پرداخت شهریه دکتری چه کاری می توان کرد؟

همان طور که در جداول آورده شده در بخش های بالا ملاحظه کردید شهریه پرداختی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف در دوره دکتری بالا بوده و به مراتب نیاز به داشتن استطاعت مالی کافی برای پرداخت آن ها دارد. از طرف دیگر، همان طور که در جریان هستید در حال حاضر به دلیل شیوع بسیار گسترده کرونا و افزایش کمرشکن هزینه زندگی و از دست رفتن بسیاری از کسب و کارها خانواده های زیادی با مضیقه مالی روبرو شده اند و توانایی پرداخت شهریه سنگین برای ادامه تحصیل خود و یا فرزندانشان جهت تحصیل در دوره دکتری را ندارند. 

در اینجا این سؤال مهم مطرح می شود که آیا با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده و همین طور افزایش روزبه روز هزینه های پرداختی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، شبانه یا نوبت دوم و همین طور پیام نور راهی برای حل مشکل پرداخت شهریه دانشگاه ها در دوره دکتری وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید عرض کنیم که بله خوشبختانه شما می توانید با دریافت وام هایی عالی و بلند مدت از دانشگاه محل تحصیل خود در دوره دکتری برای پرداخت این مبلغ اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که قبل از هر گونه برای دریافت وام شهریه باید از مبلغ دقیق آن، شرایط لازم برای دریافت و همین طور نحوه اقدام برای اخذ این وام اطلاعاتی دقیق و موثق را به دست آورید.

 

 

جهت ثبت نام وام دانشجویی، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

بهترین راه پیشنهادی برای دریافت این اطلاعات مهم از طریق مشاوری خبره و آگاه است. فردی که بتواند شما را از تمامی موارد و جزییات مرتبط با دریافت وام شهریه دانشجویی در دوره دکتری آگاه کرده و اطلاعاتی مفید را در این رابطه در اختیار شما دوستان و همراهان عزیز قرار دهد.با مشاوران مجرب مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید.

 

 

نکات مهم پرداخت شهریه دکتری

تمامی دانشگاه ها برای پرداخت شهریه در مقطع های مختلف تحصیلی، قوانینی را برای دانشجویان قرار داده اند. دانشجویان باید آن ها را دانسته و در عین حال برخی از نکات را رعایت نمایند. برخی از مهم ترین نکات پرداخت شهریه مقطع دکتری، شامل موارد زیر می باشند: 

  • همان طور که بیان شد، شهریه متغیر دانشگاه پیام نور بر اساس قوانین دانشگاه، هر سال افزایش می یابد و این افزایش، شامل حال دانشجویان ورودی ترم های قبل نیز می شود.
  • لازم به ذکر است تا بدانید که حداکثر مدت مجاز تحصیل در مقطع دکتری 5 سال می باشد و در صورتی که دانشجویی در این مدت تحصیلات خود را به اتمام نرساند، باید مجددا شهریه ثابت و متغیر را پرداخت نماید. علاوه بر این، باید سنوات نیز پرداخت نماید.  
  • حدنصاب نمره قبولی در تمامی دروس عمومی، تخصصی، اصلی و… در مقطع دکتری در تمامی دانشگاه ها، 14 از 20 است و در صورتی که دانشجویی نمره ای کمتر از 14 کسب نماید، باید با پرداخت مجدد شهریه متغیر، دوباره آن درس را بگذراند.
  • شهریه متغیر هر واحد در مقطع دکتری چنانچه نیازمند انجام تحقیقات میدانی، عملیاتی و آزمایشگاهی باشد، بنا به تشخیص کمیته علمی رشته مربوطه و قوانین دانشگاه، 2 برابر افزایش پیدا می کند. 
  • چنانچه دانشجویی در مقطع تحصیلی دکتری معدل 16 را کسب نماید و در یکی از دروس نمره کمتر از 14 داشته باشد، می تواند با پرداخت مجدد شهریه، آن درس را مجددا بگذراند. 

 

"نکات

 

 

جدیدترین اخبار پیرامون شهریه دکتری 

چرا هزینه سنوات دانشجویان دکترا متفاوت است/ دانشجوها از نیمسال ۱۱ مشمول پرداخت هزینه می شوند

طبق آئین نامه آموزشی مدت مجاز تحصیل در دوره روزانه دکتری برای همه دانشجویان ۸ نیمسال تحصیلی است و بعد از آن دانشجویان حتی در دوره های رایگان روزانه هم باید هزینه پرداخت کنند.

دانشجویان خوداشتغال دکتری وام می‌گیرند

با وجود منع قانونی پرداخت وام به دانشجویان شاغل مقطع دکترا، اما دانشجویان خود اشتغال همچنان مشمول دریافت وام صندوق رفاه دانشجویان می‌شوند.

شهریه دانشجویان معلول تا مقطع دکترا پرداخت می شود/ فرهنگ سازی مانع معلولیت

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ درصد از اعضای هر جامعه را معلولین تشکیل می‌دهند که افراد دارای ناتوانی‌های غیر مشهود را هم شامل می‌شود و از این ۱۰ درصد تعداد ۴ تا ۵ و نیم درصد از آنان نیازمند حمایت ساختار‌های دولتی هستند.

 

اطلاعیه:

وام ویژه دکتری برای دانشجویان در8 نیمسال تحصیلی در نظر گرفته شده و باز پرداخت آن به صورت اقساط یا نقدی می باشد که با توجه به قوانین و مقررات دانشگاه های مختلف متفاوت است. 

 

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با شهریه دکتری در تمامی دانشگاه های، آزاد، پیام نور و … آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که به دلیل تغییر کردن شهریه های این مقطع، بهتر است برای دریافت اطلاعات دقیق تری از یک مشاور خوب سوال کنید. مشاوری که اطلاع دقیق از شهریه این مقطع در تمامی دانشگاه ها داشته باشد. مشاوران ما در ایران تحصیل نیز می توانند به شما عزیزان در این زمینه کمک بسیاری نمایند. برای دریافت مشاوره و کمک از آن ها، کافی است تا با ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ داده و شما عزیزان را یاری خواهند کرد. 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

4.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شهریه دکتری در دانشگاه های مختلف تغییر می کند؟

بله. شهریه ثابت مقطع دکتری و همین طور شهریه متغیر مقطع دکتری در طول ترم های مختلف تحصیلی تغییر می کند.

 شهریه دکتری دانشگاه آزاد هر ساله چقدر تغییر می کند؟

شهریه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله بین ده الی پانزده درصد افزایش پیدا می کند.

نحوه پرداخت شهریه دکتری دانشگاه های مختلف چگونه است؟

برای پرداخت شهریه دکتری دانشگاه های مختلف باید به صورت اینترنتی و از طریق سایت خود دانشگاه محل تحصیل اقدام کنید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج آزمون دکتری 1403 + مشاهده نتیجه | sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری مدتی بعد از برگزاری آزمون انجام می شود و این نتایج بر روی سایت سنجش قابل مشاهده هستند. در نتیجه متقاضیان می‌ توانند پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری،...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط جدید

    وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه...
  • زمان برگزاری آزمون دکتری

    زمان برگزاری آزمون دکتری 1403 + تقویم زمان بندی

    زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید ابتدا هزینه ثبت نام را در سامانه سنجش بپردازند و پس از آن مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. افرادی که...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)