ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای

شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کسب اطلاع کافی از شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای باعث می شود که دانشجویانی که در حال تحصیل در این رشته هستند یا از این رشته فارغ ‌التحصیل شده‌ اند، بتوانند با در نظر گرفتن بازار کار و آینده شغلی گرایش‌ های مختلف این رشته، وارد مشاغلی شوند که درآمد بیشتری دارند. همچنین باید اشاره کرد که تحصیل در هر کدام از زیر شاخه های رشته کامپیوتر که شامل بخش های سخت افزار و نرم افزار می شود، راه ورود بسیاری از افراد فارغ التحصیل به شرکت های بزرگ حوزه فناوری است. 

در حال حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و علم و کاربردهای فراوان گرایش‌ های کامپیوتر در زندگی، آینده شغلی رشته کامپیوتر فنی حرفه ای بسیار مناسب است و بسیاری از افرادی که اقدام به تحصیل در رشته‌ های مهندسی و علوم کامپیوتر می‌ کنند در پایان دوره تحصیلی خود می توانند به راحتی جذب بازار کار شوند. گفتنی است که برخی از افراد از دبیرستان و از طریق رشته ریاضی فیزیک و برخی دیگر از طریق هنرستان ها وارد رشته کامپیوتر می شوند. از آنجا که اطلاع از آینده شغلی رشته کامپیوتر فنی حرفه ای و میزان درآمد این رشته برای افراد در حال تحصیل بسیار اهمیت دارد، در ادامه فهرستی از شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای را ارائه خواهیم داد. پس انتهای مقاله با ما باشید.

برای آشنایی با شغل های فنی حرفه ای روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

راه ورود به رشته کامپیوتر فنی حرفه ای

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت نیاز به وجود افراد متخصص یکی از ارکان ‌های اساسی اقتصاد و همچنین حوزه تولید به شمار می ‌آید و اهمیت تحصیل در مدارس فنی حرفه ای بیش ‌از هر زمان دیده می شود. از آنجا که دانشگاه ‌های فنی حرفه ای بیشتر بر روی مهارت ‌های عملی افراد کار می ‌کنند، به‌همین دلیل کسانی که وارد رشته‌ های ارائه‌ شده در این دانشگاه می‌ شوند، زودتر می‌توانند جذب بازار کار شوند.

تعداد واحدهای عملی رشته کامپیوتر بیشتر از واحدهای تئوری آن است. گرایش های این رشته زیر مجموعه گروه صنعت در شاخه فنی حرفه ای به شمار می‌ روند و دانش‌آموزان پس ‌از طی کردن متوسطه اول می ‌توانند در یک دوره سه‌ ساله در هنرستان های فنی ‌حرفه‌ ای دیپلم کامپیوتر بگیرند. افرادی که می ‌خواهند در شاخه ‌های فنی حرفه ای رشته کامپیوتر تحصیل کنند، به این نکته توجه داشته باشند که تنها زیر شاخه گروه صنعت که مربوط به رشته کامپیوتر می باشد، زیر شاخه شبکه و نرم ‌افزار یارای رایانه است.

افرادی که دیپلم کامپیوتر فنی حرفه ای خود را از هنرستان های فنی حرفه ای گرفته ‌اند، می‌توانند از طریق کنکور کاردانی در رشته کامپیوتر تحصیل کنند و مدرک فوق ‌دیپلم کامپیوتر خود را دریافت نمایند. همچنین فارغ التحصیلان می ‌توانند براساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر نیز راه پیدا کرده و مدرک لیسانس کامپیوتر را از دانشگاه فنی حرفه ای دریافت نمایند. علاوه بر این اشخاص داوطلب می ‌توانند پس ‌از دریافت مدرک لیسانس کامپیوتر در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر حضور یابند و چنانچه رتبه مناسب را کسب کنند، این امکان را دارند که در تمامی دانشگاه ‌های دولتی و غیر دولتی کشور مانند دانشگاه تهران، شریف، امیر کبیر و علم و صنعت مشغول به ادامه تحصیل شوند.

آینده شغلی رشته کامپیوتر فنی حرفه ای

📣 اطلاعیه 📣

تحصیل در رشته کامپیوتر مزایای بسیاری دارد که یکی از آن ها وابستگی همه مشاغل به علوم کامپیوتری و نرخ بیکاری پایین افراد فارغ التحصیل از این رشته است.

 

رشته ‌های کامپیوتر فنی حرفه ای

در حال حاضر رشته کامپیوتر در تمامی حوزه‌ های کاری از صنعت گرفته تا پزشکی و تولید و ارتباطات کاربردهای بسیار زیادی دارد. به ‌همین جهت تربیت نیروهای انسانی متخصص در این علوم یکی از نیازهای اساسی مراکز صنعتی و تولیدی محسوب می شود. افرادی که در هنرستان دیپلم گرفتند یا افرادی که می‌خواهند در مقطع کاردانی و کارشناسی و ارشد مشغول به تحصیل شوند، قبل ‌از ورود به دانشگاه باید با کارهای عملی این حوزه بیشتر آشنا شوند.

شاخه های رشته کامپیوتر که افراد می ‌توانند در هر کدام از آن ‌ها مشغول به تحصیل شوند به ‌شرح زیر می ‌باشند:

✔️طراحی و توسعه صفحات وب

✔️برنامه نویسی پایگاه داده

✔️برنامه نویسی بازی های رایانه ای

✔️شبکه و نرم افزار رایانه ای

باید اشاره کرد که افرادی که دیپلم کامپیوتر فنی حرفه ای داشته ‌اند، باید همزمان در دروس تئوری و عملی مانند برنامه ‌نویسی، سیستم ‌عامل، پایگاه داده، طراحی وب و شبکه‌ های کامپیوتری مهارت‌ های لازم را برای ورود به بازار کار به دست آوردند و با داشتن دانش زمینه ‌ای در مباحث تخصصی و کامپیوتری و مهارت لازم در مباحث تخصصی کامپیوتر و مطالعات جانبی وارد حوزه رایانش ابری، هوش مصنوعی، لوازم الکترونیکی، اینترنت اشیاء و فعالیت‌ های مشابه وارد وارد بازار کار شوند.

افرادی که دوره سه ‌ساله هنرستان را طی می‌ کنند، پس ‌از اخذ مدرک دیپلم می ‌توانند از طریق کنکور فنی حرفه ای وارد مقطع کاردانی رشته کامپیوتر شوند و در دانشگاه در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند. اما گرایش‌ های رشته کامپیوتر که افراد می ‌توانند از طریق آن وارد بازار کار شوند در هر کدام از مقاطع کدام گرایش ‌ها می‌باشند؟ این سوالی است که بیشتر به افرادی که خواهان ورود به بازار کار از طریق رشته کامپیوتر هستند، می باشد. در ادامه با معرفی گرایش‌ های هر کدام از مقاطع رشته کامپیوتر فنی حرفه ای به این سوال پاسخ خواهیم داد.

لیست شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای

🔗 برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه فنی حرفه ای بدون کنکور بر روی لینک کلیک نمایید. 

گرایش های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای در مقاطع مختلف

تحصیل در گرایش های مختلف رشته های کامپیوتر فنی حرفه ای می تواند زمینه ساز آینده شغلی هر کدام از فارغ التحصیلان باشد. افراد محصل می توانند پس از اتمام دوران تحصیل، در هر کدام از گرایش های متخلف این رشته جذب بازار کار شوند. در ادامه به معرفی گرایش های رشته کامپیوتر در مقاطع مختلف خواهیم پرداخت.

گرایش های کاردانی رشته کامپیوتر به شرح زیر است:

✔️نرم افزار

✔️سخت افزار

✔️فناوری اطلاعات

✔️شبکه های کامپیوتری

 گرایش های کاردانی به کارشناسی کامپیوتر به قرار زیر است:

✔️مهندسی حرفه ای شبکه های کامپیوتری

✔️ مهندسی حرفه ای ارتباطات و فناوری اطلاعات

✔️ مهندسی حرفه ای فناوری اطلاعات

✔️مهندسی حرفه ای نرم افزار

 گرایش های کارشناسی ارشد کامپیوتر به شرح زیر می باشد:

✔️نرم افزار

✔️هوش مصنوعی

✔️شبکه های کامپیوتری

✔️معماری کامپیوتر

✔️رایانش امن

✔️بیوانفورماتیک

✔️الگوریتم و محاسبات

✔️علوم و فناوری شبکه

✔️علم داده

✔️قرآن کاوی رایانشی

در نظر داشته باشید که اخذ مدرک رشته کامپیوتر فنی حرفه ای بدون در نظر گرفتن نحوه ورود به این رشته، مستلزم گذراندن واحدهای عمومی مانند ریاضی فیزیک، دیفرانسیل ریاضیات مهندسی و واحدهای تخصصی مثل برنامه ‌نویسی، معماری، کامپیوتر طراحی الگوریتم، پایگاه داده، سیستم های کامپیوتر و غیره است. اما شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای که بسیاری از فارغ ‌التحصیلان پس‌از اتمام دوران تحصیل به ‌دنبال ورود به بازار کار از طریق این مشاغل هستند،  کدام ‌اند؟ بسیاری از افراد دغدغه این را دارند که پس ‌از اخذ مدرک خود در کدام یک از گرایش ‌های رشته کامپیوتر می ‌توانند مشغول به فعالیت شوند و کدام شاخه درآمد بیشتری دارد. از این رو در ادامه به ارائه شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای خواهیم پرداخت.

بریا کسب اطلاع از نحوه استعلام گواهی‌نامه فنی حرفه‌ای با کد شناسایی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

فهرست شغل های کامپیوتر فنی حرفه ای

🔗 برای آشنایی با پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید. 

آینده شغلی رشته کامپیوتر فنی حرفه ‌ای

از آنجا که استفاده از کامپیوتر در تمام حوزه‌ های کاری و لزوم استفاده از نرم‌ افزارها و سخت ‌افزارهای کامپیوتری در بسیاری از مشاغل به چشم‌ می آید، بنابراین رشته کامپیوتر بازار کار بسیار مناسبی برای افراد فارغ‌ التحصیل دارد. در مجموع باید اشاره کرد که شاخه ‌های رشته کامپیوتر به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

✔️ سخت‌افزار

✔️نرم‌ افزار

آینده شغلی سخت ‌افزار در مقایسه با گذشته تعریف چندانی ندارد، افرادی که بتوانند مهارت ‌های فنی در ارتباط با کامپیوتر را فرا بگیرند، می توانند در حوزه سخت‌ افزار کامپیوتر به درآمد مناسب برسند و در حوزه تعمیرات کامپیوتر، تعمیرات لپ ‌تاپ و گوشی فعالیت کنند.

 اما شاخه نرم ‌افزار کامپیوتر که به سه بخش اصلی طراحی وب‌ سایت، طراحی نرم‌ افزار و دیتابیس و شبکه ‌های کامپیوتری تقسیم می شود، نسبت ‌به بخش سخت ‌افزار بازار کار مناسب‌ تری دارد که در ادامه به بررسی مشاغل مربوط به هر کدام از این شاخه ‌ها خواهیم پرداخت.

برای دانلود دفترچه رشته‌های بدون کنکور فنی حرفه‌ای روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

👈🏼 بازار کار طراحی وب ‌سایت

افرادی که پشتکار زیادی داشته باشندف می‌توانند از طریق بخش طراحی وب ‌سایت درآمد بسیار زیادی کسب کنند. در حال حاضر هر کدام از شرکت‌ ها و مؤسسات نیاز به یک وب ‌سایت دارند که کار طراحی آن‌ ها به ‌عهده کسانی است که تخصص این رشته را دارند. با فرا گرفتن دوره ‌های طراحی وب‌ سایت و یادگیری زبان ‌های برنامه ‌نویسی می‌ توانید از این حوزه درآمد مناسبی کسب کنید.

👈🏼 بازار کار طراحی نرم ‌افزار و دیتابیس

 یکی دیگر از مهم‌ ترین بخش ‌های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای، طراحی نرم‌ افزار و دیتابیس است که شرکت مایکروسافت در این زمینه فعالیت گسترده ای دارد و موفقیت‌های بسیاری بدست آورده است. افرادی که خواهان ورود به شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای هستند، از طریق طراحی نرم‌افزار و دیتابیس می ‌توانند به درآمد بسیار بالایی برسند و به یک برنامه ‌نویس واقعی تبدیل شوند.

برای کسب اطلاع از نحوه استفاده از خدمات مشاوره شغلی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

👈🏼 بازار کار شبکه ‌های کامپیوتری

 افرادی که به‌ دنبال حل مسائل و مشکلات مربوط به سخت ‌افزار و نرم ‌افزار کامپیوتر هستند، می توانند از طریق ورود به رسته شغلی شبکه‌ های کامپیوتری درآمد خوبی کسب کنند. افرادی که وارد حوزه شبکه ‌های کامپیوتری می‌ شوند، می‌ توانند با مهندسان، متخصصان و کارشناسان شبکه تعامل داشته و کارهایی چون طراحی و حل مشکلات فنی و همچنین امنیت پایگاه داده را از طریق ورود به شاخه شبکه‌های کامپیوتری را انجام دهند. در این شغل افراد کارشناس باید مهارت سازماندهی و فناوری اطلاعات خوب و مناسبی داشته باشند و بتوانند با افراد ارتباط مناسبی برقرار کنند و ضمن تشخیص مشکلات فنی، در پی حل آن ‌ها باشند.

👈🏼 همچنین باید اشاره کرد که اشخاصی که در رشته‌ های کامپیوتر هنرستان فنی حرفه ای دیپلم خود را اخذ کرده‌ اند پس‌از گذراندن دوره کاردانی می‌ توانند به‌ عنوان تکنسین و پس‌ از کسب مدرک کارشناسی و مقاطع بالاتر به‌ عنوان مهندس کامپیوتر وارد بازار کار شوند. همچنین فارغ‌ التحصیلان رشته مهندسی پیوسته کامپیوتر که با کنکور سراسری ریاضی توانستند وارد دانشگاه شوند، پس‌ از دریافت مدرک کارشناسی می‌ توانند به‌ عنوان مهندس نرم‌افزار مهندس شبکه‌ های کامپیوتری، مهندس پایگاه داده، برنامه‌نویس، طراح و مدیر پروژه در ارگان‌ ها و مراکز مختلف کار کنند. یکی دیگر از رشته کامپیوتر فنی حرفه ای که طرفداران بسیاری دارد، نصب و ساخت تجهیزات رایانه‌ ای در کنار طراحی و اصلاح سخت‌ افزار و لوازم جانبی رایانه، درایو دیسک‌ ها و ریزپردازنده‌ ها است که افراد با ورود به این مشاغل می‌ توانند درآمد مناسبی کسب کنند.

اطلاع از شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای

📣 اطلاعیه 📣

به ‌طور کلی افرادی که در شاخه شبکه ‌های کامپیوتری وارد بازار کار می ‌شوند، می‌توانند به درآمد مناسبی در طول دو الی سه سال پس ‌از فعالیت برسند.

 

میزان درآمد مهندسان کامپیوتر

از آنجا که بازار کار رشته کامپیوتر بسیار مناسب است، افراد متخصص این شانس را دارند که با توجه به فعالیت خود درآمد مناسبی داشته باشند. مهم ‌ترین عامل در کسب درآمد، میزان تخصص افراد در رشته کامپیوتر می باشد. بنابراین اگر مهارت ‌های خود را زیاد کنید، می‌ توانید در شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای درآمد بالایی داشته باشید.

اما در مجموع باید گفت که به‌ طور میانگین میزان حقوق و دریافتی یک مهندس کامپیوتر در سطح کارشناسی برابر 12 میلیون، در سطح سرپرست و کارشناس ‌ارشد 15 میلیون و در سطح مدیران ارشد برابر 23  تا 30 میلیون تومان خواهد بود. با این حساب تقریباً می‌توان گفت تمامی مشاغل کامپیوتری جزو پر درآمدترین شغل های دنیا محسوب می‌ شوند و بعد از پزشکان مهندسین کامپیوتر بالاترین میزان درآمد را دارند. در میان مشاغل کامپیوتر می‌ توان به توسعه ‌دهندگان نرم‌افزار، دانشمندان علم داده، مدیران امنیت شبکه و اطلاعات اشاره کرد که میزان دریافتی سالیانه آن‌ ها چیزی برابر با 115 الی 139 دلار در سال است.

فهرست مشاغل رشته کامپیوتر فنی حرفه ای

🔗 جهت آشنایی با رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید. 

جدیدترین اخبار سازمان فنی حرفه ای

📌 اتصال سازمان فنی و حرفه‌ ای به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

به گزارش ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با اشاره به روند فزاینده بهره‌ گیری از فناوری اطلاعات در هزاره سوم و گسترش روزافزون این فناوری در همه سطوح زندگی افراد، بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور در سنوات گذشته، اقدام به راه‌اندازی پورتال با هدف ایجاد امکان ورود یکپارچه ذی‌ نفعان کرده است، ولیکن با توجه‌ به اهمیت دولت الکترونیک برخی از خدمات ویژه این سازمان به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است.

📌 ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ ای ۲ برابر می‌ شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور با اشاره به آغاز طرح ملی «مهارت آموزشی در محیط کار واقعی» گفت: با اجرای این طرح ظرفیت آموزشی این سازمان ۲ برابر می‌ شود. غلامحسین حسینی گفت: مراکز صنفی هدف می‌توانند از ۲ تا ۱۵ کارآموز را در قالب طرح مهارت آموزشی در محیط کار واقعی آموزش دهند که در پایان دوره نیز پس از برگزاری آزمون، برای افراد آموزش دیده، مدارک بین المللی طبق دوره‌های آموزشی در مراکز دولتی صادر خواهد شد.

🔗 برای آشنایی با پشتیبانی سامانه بوستان فنی حرفه ای بر روی لینک کلیک نمایید. 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای پرداختیم. با توجه به گستردگی و تنوع مشاغل رشته کامپیوتر، هر کدام از فارغ‌ التحصیلان این فرصت را دارند که با توجه به علاقه و توانایی فردی و تخصصی خود در هر کدام از گرایش ‌ها و شاخه ‌های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای وارد شوند.

مشاغل حوزه کامپیوتر دارای امنیت شغلی بالایی هستند و همین امر باعث شده که هر ساله تقاضای بیشتری دارد برای استخدام نیروی کار متخصص از سوی سازمان‌ های بزرگ و شرکت ‌ها صورت بگیرد. بنابراین افرادی که خواهان فعالیت در شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای هستند، می‌توانند بدون نگرانی در هر کدام از شاخه ‌های ذکر شده در این مقاله وارد فعالیت شوند و درآمد قابل ‌توجهی به دست آورند. چنانچه در خصوص آینده شغلی رشته های کامپیوتر وفنی حرفه ای سوال و ابهامی داشته باشید، می ‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل نمایید تا راهنمایی لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

📎 برای دانلود پی ‌دی ‌اف مقاله کلیک کنید.

4.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شغل‌ های رشته کامپیوتر فنی و حرفه‌ ای چیست؟ 

شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای طیفی وسیعی از گزایش های این رشته را شامل می شود که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

میزان درآمد مشاغل کامپیوتر فنی حرفه ای چقدر است؟

میزان درآمد افراد فارغ التحصیل این رشته بستگی به میزان تخصص و مهارت آن ها دارد. 

آیا افراد در مقاطغ متخلف دانشگاه فنی حرفه ای می توانند وارد بازار کار رشته کامپیوتر شوند؟

بله. بسته به مقطع تحصیلی و دانش فنی، هر کدام از افراد می توانند در حوزه هایی که در این مطلب به آن ها اشاره شد فعالیت کنند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای»

  1. Avatar photo محدثه گفت:

    با سلام من دیپلم کامپیوتر هستم میخواستم بیینم برای من کار هست

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن است باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور