ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد 2023 {مراحل، هزینه و رشته ها}

شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آگاهی از شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد 2023 و رشته های ارائه شده در هر کدام از دانشکده های این دانشگاه می تواند دید وسیعی را برای آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند فراهم سازد. دانشگاه آکسفورد انگلیس، براساس آخرین رتبه بندی موسسه QS چهارمین دانشگاه برتر جهان قرار دارد. روش ها و متدهای جدید آموزشی، یکی از اصلی ترین دلایل اشتیاق افراد برای تحصیل در این دانشگاه است. از ویژگی های منحصر بفرد این دانشگاه می توان به مدرن ترین سیستم کتابخانه ای، تحهیزات رفاهی بی نظیر و موزه هایی که دارای ارزشمندترین آثار جهانی می باشند، اشاره کرد.

گفتنی است که هم الکنون حدود ۲۵ هزار دانشجو که 13 هزار نفر از آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، مشغول به تحصیل می باشند. دانشجویان ایرانی در مقطع تحصبلات تکمیلی شانش پذیرش بیشتری خواهند داشت و می توانند از بورسیه های متنوعی برخوردار شوند. از آنجا که بسیاری از افراد با جدیدترین شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد، هزینه ها و رشته های ارائه شده در هریک از دانشکده های این دانشگاه آشنایی ندارند، در ادامه توضیحاتی در این خصوص به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

معرفی دانشگاه اکسفورد انگلستان

👈🏽 دانشگاه آکسفورد که در کشور انگلیس واقع شده، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که فرایند تدریس در آن از سال 1096 آغاز شده است. قدمت و اعتبار علمی این دانشگاه آن را به یکی از معروف تری دانشگاه های دنیا تبدیل کرده است. دانشگاه آکسفورد رتبه چهارم را در بین بهترین دانشگاه‌های جهان دارد. نتایج تحقیقات علمی اساتید، باعث افزایش انگیزه داوطلبان برای مهاجرت تحصیلی شده است.

👈🏽 در حدود 100 واحد اصلی دانشگاهی در آکسفورد وجود دارد که به وسیله چهار دانشکده اصلی نظارت و سازماندهی می شوند. ناگفته نماند از میان همه افرادی که برای این دانشگاه درخواست بورسیه می دهند، تنها یک نفر صلاحیت دریافت بورسیه دارد. در واقع ورود به دانشگاه آکسفورد نیاز به داشتن سطح بالایی از سطح علمی و اخذ برترین نمرات در رشته‌هایی مثل زیست شناسی، شیمی، ریاضیات یا فیزیک دارد. افراد دارای رده سنی بالای هجده سال این امکان را دارند که با ارائه نمرات خود جهت شرکت در آزمون پذیرش آماده شوند.

معرفی دانشگاه اکسفورد انگلستان

آشنایی با شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در سال 2023

👈🏽از آنجا که دانشجویان با رزومه تحصیلی عالی و نمره زبان مناسب بیشتر برای تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه درخواست می دهند، به همین دلیل رقابت بر سر پذیرش و دریافت بورسیه در این دانشگاه بسیار زیاد است و همین امر این دانشگاه را به مرکزی بی نظیر برای یادگیری مباحث علمی تبدیل کرده است. عواملی که جزو ملاک ها و شرایط پذیرش دانشگاه اکسفورد در سال 2023 شناخته می شوند و پیش از هر چیز باید به آنها توجه داشته باشید، موارد زیر می باشند:

✔️تکمیل فرم آنلاین UCAS (سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها)
✔️ثبت درخواست در سایت دانشگاه اکسفورد
✔️انجام تمام مراحل درخواست به صورت آنلاین
✔️بررسی زمانبندی و ارسال به موقع مدارک
📣 اطلاعیه 📣 
داوطلبانی که قصد تحصیل و دریافت پذیرش در دانشگاه اکسفورد را دارند باید در نظر داشته باشند که برنامه ها در اوایل ماه سپتامبر و در تاریخ 15 اکتبر بسته خواهند شد.

شرایط پذیرش دانشگاه اکسفورد در مقطع کارشناسی در سال 2023

👈🏽همانگونه که اشاره شد دانشگاه آکسفورد یکی از معتبرترین موسسات علمی جهان است که در حال حاضر بیش از 25 هزار دانشجو از 140 کشور جهان در آن مشغول به تحصیل هستند و هر سال تعداد متقاضیان اپلای و تحصیل در دانشگاه اکسفورد افزایش می یابد. داوطلبان ورود به دانشگاه آکسفورد باید تمکن مالی بالا و پشتوانه مالی مناسبی داشته باشند. داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند، باید حتما علاوه بر داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله، دوره های A-LEVEL را در کشور انگلستان بگذرانند. بالغ بر 21 درصد از دانشجویان دانشگاه آکسفورد از اتباع بین المللی هستند.
شرایط پذیرش دانشگاه اکسفورد در مقطع کارشناسی

شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی ارشد در سال 2023

👈🏽برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، داوطلبان باید حتما اصل مدرک کارشناسی (مدرک سه ساله) را داشته باشند و معدل 18 از 20 را به دانشگاه ارائه دهند. و از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در این مقطع این است که آزمون ورودی دانشگاه را در دپارتمان هایی که قبولی در آزمون شرط ورود به آن هاست، پشت سر بگذارند و مدرک زبان مد نظر دانشگاه را ارائه کنند. از شروط دیگر پذیرش این دانشگاه ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه قوی مانند اکثر دانشگاه های برجسته دنیا می باشد. دوره تحصیلی کارشناسی ارشد این دانشگاه یک یا دو ساله خواهد بود.

شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در مقطع دکتری در سال 2023

👈🏽 شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در مقطع دکتری برای داوطلبان کشورهای مختلف متفاوت می باشد. مثلا دانشجویان ایرانی یاید اصل مدرک کارشناسی ارشد (دوره دو ساله) را با حداقل نمره معدل کل 16 از 20 نمره (که در بعضی رشته ها معدل باید بالای 18 باشد) به دانشگاه ارائه دهند.
👈🏽 در مجموع اخذ پذیرش برای همه برنامه های دکتری، کاملاً بر اساس شایستگی های علمی داوطلبان در نظر گرفته می شود. علاوه بر این دانشجویان حتماً باید تایید و نظر یک استاد راهنما را بر روی طرح پروپزال رساله دکترای خود داشته باشند و بتوانند مرحله مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذرانند. طول دوره کارشناسی ارشد نیز به صورت تمام وقت و فشرده سه ساله می باشد.
🔗 برای اطلاع از بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور بر روی لینک کلیک نمایید.

شرایط پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفورد در سال 2023

👈🏽 دانشکده پزشکی آکسفورد بیش از 900 سال قدمت دارد. دپارتمان پزشکی University of Oxford جزو ده دپارتمان برتر دنیا قرار دارد. دانشکده پزشکی آکسفورد یک دوره 6 ساله آموزشی استاندارد را به دانشجویان ارائه می دهد سه سال اول دوره عمومی و سه سال دوم دوره بالینی و عملی هستند. به دلیل محبوبیت بالای این رشته، بسیاری از داوطلبان به دنبال تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور خارج از کشور هستند، اما باید گفت دانشجویان پزشکی دانشگاه آکسفورد یک دوره سخت و طولانی خواهند داشت، از این رو باید دانش خود را در این زمینه به روز نگه دارند و برای کسب موفقیت در هر کدام از دوره ها، تلاش کنند. توانایی علمی بالا و اشتیاق به یادگیری مباحث مهارت های ارتباطی مناسب از جمله فاکتورهای کلیدی برای دانشجویان رشته پزشکی است که از مهمترین شرایط پذیرش دانشگاه اکسفورد در این رشته نیز می باشند.
👈🏽 از آنجا که دانشگاه آکسفورد سالانه تنها 14 نفر از دانشجویان را در رشته پزشکی پذیرش می کند و کمیته ارزیابی تنها از میان 32 رزومه برتر افراد دارای صلاحیت را گزینش می کند، این موضوع رقابت نهایی برای پذیرش را بیشتر خواهد کرد.
علاوه بر این یکی از شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در رشته پزشکی، داشتن سن 18 سال و عدم سابقه کیفری می باشد. در عین حال متقاضیان باید از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشند. برای تحصیل در این رشته داوطلبان باید انگیزه نامه بسیار قوی به دانشگاه ارائه دهند. کارهای داوطلبانه نیز می تواند شانس پذیرش داوطلبان را افزایش دهد.
👈🏽 از دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه، کسب نمره حد نصاب در آزمون BMAT است که از سوی دانشگاه آکسفورد برگزار می شود. علاوه بر این گذراندن دوره A-LEVEL، کسب نمره ممتاز در درس های اختصاصی از جمله ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی اجباری می باشد. آخرین مرحله که جزو مهمترین مراحل پذیرش دانشگاه آکسفورد می باشد، مصاحبه شفاهی است که فرد داوطلب حداقل با دو استاد تمام و دو پزشک متخصص مصاحبه خواهد داشت.
شرایط پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفورد

آزمون ورودی دانشگاه آکسفورد انگلیس در سال 2023

👈🏽 بسیاری از دانشکده ها و دپارتمان های دانشگاه آکسفورد برای رشته های خود آزمون ورودی گذاشته اند که داوطلبان باید در ابتدای پروسه اپلای خود این آزمون را با موفقیت پشت سر گذرانده باشند. جزئیات مربوط به شرایط ورود، شرایط اخذ آزمون ورودی و دیگر جزییات تحصیل در این رشته ها را داوطلبان باید سایت دانشگاه آکسفورد بررسی کنند. در جدول زیر رشته هایی که آزمون ورودی دارند را ارائه کرده ایم که آشنایی با این دسته از رشته ها برای افراد داوطلب بسیار اهمیت دارد.

شرایط آزمون ورودی دانشگاه آکسفورد

عنوان رشته عنوان آزمون و شرایط پذیرش
رشته پزشکی و گرایش های اصلی مرتبط پذیرش از طریق آزمون پذیرش پزشکی (BMAT)
رشته زبان انگلیسی و همه گرایش ها با این عنوان پذیرش از طریق آزمون پذیرش زبان انگلیسی (ELAT)
رشته ادبیات و زبان های مدرن پذیرش از طریق آزمون پذیرش زبان های مدرن (MLAT)
رشته تاریخ شرق و شرق شناسی پذیرش از طریق آزمون استعداد زبان های شرقی (OLAT)
رشته ریاضیات، علوم، ریاضیات، فلسفه و آمار پذیرش از طریق آزمون پذیرش ریاضی (MAT)
رشته اقتصاد و مدیریت پذیرش از طریق ارزیابی مهارت های تفکر (TSA)
رشته علوم مهندسی، فیزیک، مواد، فیزیک و فلسفه پذیرش از طریق آزمون استعداد فیزیک (PAT)
رشته زبان های اروپایی و خاورمیانه پذیرش از طریق آزمون پذیرش زبان های مدرن (MLAT) و آزمون استعداد زبان های شرقی (OLAT)
رشته تاریخ و همه گرایش های مرتبط با آن پذیرش از طریق آزمون استعداد تاریخ (HAT)
رشته شرق شناسی، دین و شرق شناسی پذیرش از طریق آزمون استعداد زبان های شرقی (OLAT)

(بسته به گزینه های دوره)

رشته فلسفه و الهیات پذیرش از طریق آزمون فلسفه

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه آکسفورد در سال 2023

👈🏽دریافت پذیرش از University of Oxford مستلزم داشتن شرایط و مدارکی است که قبل از هر چیز باید این مدارک را ارائه دهید. از آنجا که تعداد افراد زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند دانشگاه رنک و اعتبار بسیار بالایی دارد، همین امر فضای تحصیل در این دانشگاه را رقابتی تر می سازد. خوشبختانه روند پذیرش برای همه افراد دانشگاه یکسان می باشد و هیچ سهیم بین المللی مجزایی به جز برای دانشجویان رشته پزشکی وجود ندارد.
👈🏽 اما برای ایرانیانی که قصد مهاجرت تحصیلی از طریق این دانشگاه را دارند، باید حتما یک دوره کالج را در انگلستان را بگذرانند و مدرک تحصیلی دوره مدرسه آنها مورد قبول نخواهد بود. علاوه بر این بسیاری از رشته های این دانشگاه آزمون ورودی و مصاحبه دارند و رشته هایی چون موسیقی، معماری و… نیز نیاز به حداقل سه نمونه کار حرفه ای برای ارائه به کمیته دانشگاه دارند. از این رو داوطلبان باید به دقت شرایط تحصیل در رشته مورد نظر را از طریق سایت دانشگاه آکسفورد بررسی کنند. مدارک لازم که جزو شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در سال 2023 هستند، به شرح زیر می باشد:
مقاطع تحصیلی آکسفورد شرایط پذیرش
کارشناسی نمره کامل و A-level، توصیه نامه، نمرات آزمون استاندارد، معدل بالا
کارشناسی ارشد معدل بالای 3.5، حضور در دوره ها و برنامه های هر رشته، آزمون های استاندارد و توصیه نامه
دکتری داشتن مدرک زبان آیلتس 7، داشتن ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی، انگیزه نامه و توصیه نامه

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه آکسفورد

 

اطلاعیه

شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد و مدارکی که باید ارائه دهند، بسته به مقطع تحصیلی و رشته مدنظر داوطلبان متفاوت خواهد بود.

معرفی دانشکده های دانشگاه آکسفورد

👈🏽دانشگاه آکسفورد انگلیس در مجموع 4 دپارتمان اصلی دارد که هر کدام از آنها دانشکده ها و زیر گروه های مربوط به خود را مدیریت می کنند. 4 دپارتمان اصلی دانشگاه آکسفورد، دپارتمان علوم انسانی، علوم زیستی، ریاضی – فیزیک و علوم پزشکی و علوم اجتماعی می باشند. شش بخش دیگر نیز شامل کتابخانه های بودلیان (Bodleian Libraries)،موزه اشمولین (Ashmolean Museum)، باغ گیاه شناسی، موزه تاریخ طبیعی و موزه پیت ریورز (Pitt Rivers Museum) و موزه تاریخ علم هستند. دانشکده های 4 دپارتمان اصلی دانشگاه به شرح زیر هستند:

دپارتمان علوم انسانی دانشگاه آکسفورد

دانشکده کلاسیک بنیاد ولتر
 دانشکده شرق شناسی
مرکز تحقیقات علوم انسانی آکسفورد
دانشکده فلسفه دانشکده زبان شناسی و آواشناسی
دانشکده تاریخ دانشکده الهیات و دین
دانشکده زبان های قرون وسطی و مدرن مدرسه هنر راسکین
موسسه آمریکایی روترمر
دانشکده الهیات
دانشکده موسیقی
دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی

دپارتمان ریاضی – فیزیک و علوم زیستی دانشگاه آکسفورد

مرکز آموزش دکتری دانشکده آمار
دانشکده علوم زمین دانشکده علوم مهندسی
 دانشکده مواد
دانشکده علوم کامپیوتر
دانشکده ریاضی دانشکده فیزیک
دانشکده جانورشناسی دانشکده شیمی
دانشکده علوم گیاهی
 پارک علمی بیگ بروک

دپارتمان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد

دانشکده علوم اعصاب بالینی
دانشکده روانشناسی تجربی
دانشکده بیوشیمی دانشکده علوم جراحی
مدرسه آسیب شناسی سر ویلیام دان
دانشکده انکولوژی
دانشکده ارتوپدی، روماتولوژی و علوم اسکلتی  دانشکده بهداشت جمعیت
دپارتمان پزشکی رادکلیف دانشکده فارماکولوژی
دانشکده فیزیولوژی، آناتومی و ژنتیک
دانشکده اطفال
دانشکده روانپزشکی
دانشکده علوم بهداشتی مراقبت های اولیه
دانشکده پزشکی بالینی نافیلد دپارتمان زنان و بهداشت باروری نافیلد

دپارتمان علوم اجتماعی دانشگاه آکسفورد

دانشکده آموزش دانشکده جغرافیا و محیط زیست
مدرسه دولتی بلاواتنیک Blavatnik دانشکده اقتصاد
دانشکده مردم شناسی
دانشکده باستان شناسی
دانشکده مطالعات منطقه بین رشته ای  دانشکده حقوق
موسسه اینترنت آکسفورد دانشکده توسعه بین الملل
دانشکده سیاست اجتماعی
دانشکده سیاست و روابط بین الملل
دانشکده جامعه شناسی مدرسه مارتین آکسفورد
مدرسه بازرگانی Saïd

معرفی دانشکده های دانشگاه آکسفورد

🔗 برای اطلاع از شرایط تحصیل در انگلیس بر روی لینک کلیک نمایید.

 

رشته های ارائه شده در دانشگاه آکسفورد انگلیس در سال 2023

👈🏽 بسیاری از داوطلبان تحصیل در هریک از دانشکده های دانشگاه آکسفورد این سوال را دارند که این دانشگاه چه رشته هایی را ارائه می دهد. رشته هایی که در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری پذیرش خواند داشت شامل موارد زیر می باشند:
رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه آکسفورد:
هنرهای زیبا بیوشیمی (مولکولی و سلولی)  علوم کامپیوتر و فلسفه
علوم شیمی زیست شناسی ریاضیات و علوم کامپیوتر
علوم زیست پزشکی انگلیسی علوم مهندسی
علوم کامپیوتر شرق شناسی انگلیسی و زبان های مدرن
 تاریخ و زبان های مدرن
باستان شناسی کلاسیک و تاریخ باستان
باستان شناسی و مردم شناسی
علوم زمین (زمین شناسی) تاریخ و اقتصاد تاریخ
اقتصاد و مدیریت تاریخ (باستان و مدرن) تاریخ و انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسی زبان های مدرن تاریخ و سیاست
جغرافیا تاریخ هنر زبان های اروپایی و خاورمیانه ای
علم مواد شرق شناسی حقوق (فقه)
ریاضیات و آمار ریاضیات و فلسفه دین و شرق شناسی
دارو موسیقی زبان های مدرن
پزشکی
 علوم انسانی
فلسفه و زبان های مدرن
فلسفه و الهیات فلسفه، سیاست و اقتصاد فیزیک
روانشناسی، فلسفه و زبان شناسی
روانشناسی فیزیک و فلسفه
ریاضیات الهیات و دین

 

رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آکسفورد

 

مطالعات دیپلماتیک مطالعات تاریخی تاریخچه طراحی و معماری
ادبیات و هنر حقوق بین الملل و حقوق بشر درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی
تاریخ معماری مطالعات رفتار شناسی تحقیقات بهداشتی
نویسندگی خلاقانه تکنیک های بررسی محیط زیست نانوتکنولوژی
درمان شناختی رفتاری درمان شناختی رفتاری پیشرفته بیماری های عفونی کودکان
حفاظت از حیات وحش ایمنی بیمار مشاوره (روان پویشی)
روش‌های تحقیق کیفی سلامت آموزش مراقبت های بهداشتی باستان شناسی کاربردی منظر
درمان شناختی رفتاری تاریخ انگلیس آمار پزشکی
بررسی های سیستماتیک نانوتکنولوژی پزشکی و بهداشت توسعه پایدار شهری
علوم بهداشت علوم جراحی
رشته های مقطع دکتری دانشگاه آکسفورد
👈🏽 در مقطع دکتری رشته های بسیاری از سوی دانشگاه اکسفورد پذیرش خواهند داشت. برخی از رشته های تحصیلی در مقطع دکتری در گرایش های مختلفی شامل رشته تاریخ معماری، باستان شناسی، تاریخ انگلستان، درمان شناختی رفتاری، ادبیات و هنر، مراقبت های بهداشتی، مطالعات دیپلماتیک، توسعه پایدار شهری می باشد.
رشته های ارائه شده در دانشگاه آکسفورد انگلیس

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد در سال 2023

👈🏽 به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد بالا می باشد و بسیاری از دانشجویان دغدغه میزان شهریه دانشگاه را دارند و قبل از هر چیز در پروسه دریافت مشاوره تحصیل در خارج از کشور مایلند از هزینه زندگی و تحصیل مطلع شوند. شهریه دانشگاه بر این اساس که داوطلب از اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا می باشید، متفاوت خواهد بود. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد، رشته و طول دوره آن است. در جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد براساس رشته و مقطع تحصیلی ارائه شده است.

میزان شهریه دانشگاه آکسفورد به تفکیک رشته ها

رشته‌ های تحصیلی دانشگاه  آکسفورد مبلغ شهریه
مهندسی 29,700
علوم کامپیوتر
32,760
پرستاری 14,540
تاریخ 28,020
شیمی 29,700
پزشکی 44,935

میزان شهریه دانشگاه آکسفورد به تفکیک مقاطع تحصیلی

مقاطع تحصیلی میزان شهریه هر دوره
لیسانس 24,750 تا 34,678 پوند
فوق لیسانس 22,600 تا 35,700 پوند
دکتری 29,930 تا 35,700 پوند

هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی اکسفورد 2023

معیارهای پذیرش
مبلغ شهریه
دانشجویان اتحادیه اروپا 9,250 پوند
دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 25,740 تا 36,065 پوند
دوره پیش بالینی برای سه سال اول تحصیل
34,025 پوند
دوره بالینی برای سه سال دوم تحصیل
44,935 پوند

 

هزینه زندگی دانشجویی در شهر آکسفورد انگلیس

👈🏽 میزان هزینه های زندگی در شهر آکسفورد انگلیس، وابسته به سبک زندگی دانشجویان متفاوت خواهد بود. اما در مجموع هزینه های زندگی مبلغی بین 1215 تا 1755 پوند در ماه برآورد می شود. در هر صورت در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی سالانه حداقل 0.3 درصد افزایش خواهد داشت.

هزینه زندگی در شهر آکسفورد انگلیس
هزینه غذا 290 الی 410 پوند
هزینه اقامت 680 الی 810 پوند
هزینه های شخصی 135 الی 260 پوند
هزینه اینترنت و تلفن همراه 45 الی 120 پوند
هزینه های جانبی تحصیل 45 الی 100 پوند
هزینه های جانبی ماهیانه برای شخص
20 الی 55 پوند

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه اکسفورد در سال 2023

👈🏽بورسیه های تحصیلی دانشگاه آکسفورد که در سال 2023 ارائه می شوند، شامل موارد زیر می باشند:

بورسیه برای دانشجویان مسلمان

👈🏽مرکز اسلامی دانشگاه آکسفورد انگلیس برای دانشجویان مسلمان نیز بورسیه ای را در نظر گرفته است. برخی از دانشجویان ایرانی مایلند بدانند که این بورسیه به انها تعلق می گیرد یا نه. بورسیه دانشجویان مسلمان تنها به افرادی تعلق می گیرد که در انگلستان ساکن هستند و عضو جامعه مسلمان انگلیس باشند. دانشجویان مسلمان بریتانیایی که این بورسیه را دریافت می کنند به راحتی می توانند هزینه های زندگی خو تحصیل خود را بپردازند. 

بورسیه Oxford-E P Abraham Research Fund Graduate Scholarships

👈🏽سه بورسیه تحصیلی کامل برای داوطلبان مقطع دکتری که به صورت تمام وقت در رشته زیست شناسی مولکولی در بهداشت و بیماری تحصیل می کنند، قابل دریافت است. این بورسیه هزینه های دوره تحصیل و هزینه سلانه زندگی برای زندگی حداقل 17،285 پوند را پوشش می دهد و مدت آن 4 ساله خواهد بود. این بورسیه به صورت مشترک از سوی دانشگاه و صندوق تحقیقات ادوارد پنلی آبراهام از دانشکده آسیب شناسی سر ویلیام دان تعیین شده است و با کالج لینکلن مرتبط است. همه داوطلبان واجد شرایط می توانند این بورسیه را دریافت کنند.

بورسیه Oxford-The Simcox Family Graduate Scholarship

👈🏽این بورسیه به دانشجویان ساکن انگلیس که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، اختصاص می یابد. این بورسیه می تواند هزینه های دوره تحصیل و کمک هزینه زندگی برای دانشجویان تمام وقت را به میزان 18,000 پوند را پوشش می دهد. اما داوطلبان دوره تحصیلی پاره وقت به جای آن کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد. گفتنی است که بورسیه Oxford-The Simcox Family Graduate Scholarship به طور مشترک از سوی دانشگاه و Simcox Family تأمین می شود.

بورسیه The Duke Of Cambridge Scholarship

👈🏽این بورسیه برای دانشجویان ساکن انگلیس و فقط برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد سیاست عمومی (MPP) هستند، در دسترس می باشد. 

بورسیه The Duke Of Cambridge Scholarship هزینه های دوره تحصیل و کمک هزینه های زندگی را به طور کامل پوشش می دهد. بورسیه برای تمام مدت دوره تحصیلی شما تعیین می گردد. این بورسیه تنها در کالج دانشگاهی قابل تمدید می باشد. بورسیه The Duke Of Cambridge Scholarshipبه صورت مشترک از سوی دانشگاه، بنیاد خانواده بلاواتنیک و کالج دانشگاه به افتخار دوک کمبریج، که مدرسه دولتی جدید بلواتنیک را در سال 2016 افتتاح نمود، فراهم شده است.

بورسیه Oppenheimer Scholarships

👈🏽بورسیه Oppenheimer Scholarships برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که قبلا در دانشگاه آفریقای جنوبی تحصیل کرده اند، فراهم شده است. این بورسیه توسط صندوق اوپنهایمر که هر سال جوایز کوچکی که به دیگر برنامه های بورسی مانند Clarendon Commonwealth و بنیاد Skye مربوط است، تأمین می گردد. 

بورسیه Oxford Refugee Scholarship

👈🏽بورسیه های تحصیلی برای پناهندگان آکسفورد به دانشجویانی ارائه می شود که در دوره های کارشناسی ارشد یک ساله به صورت تمام وقت و دوره های کارشناسی ارشد دو ساله به صورت پاره وقت تحصیل کرده اند. این بورسیه به کمک دانشجویان، کالج ها، اهداکنندگان خارجی و دانشگاه مرکزی تأمین می گردد.

بورسیه Oxford-Ashton Graduate Scholarship in Engineering

👈🏽دو بورسیه کامل تحصیلی برای آن دسته از داوطلبانی که از هر دوره کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت در گروه مهندسی تحصیل می کنند، در موضوعی که از سوی کالج دانشگاه آکسفورد پذیرفت شده، در دسترس می باشد. این نوع بورسیه هزینه های کامل دوره تحصیل و هزینه های زندگی را پوشش می دهد. 

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه اکسفورد

مهلت درخواست برای پذیرش دانشگاه آکسفورد 2023

👈🏽مهلت درخواست جهت اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد برای افرادی که در مقطع کارشناسی، از طریق سیستم UCAS اقدام می نمایند، در تاریخ ۱۵ اکتبر هر سال می باشد. سایر زمان‌هایی برای پذیرش از دانشگاه آکسفورد در مقطع تحصیلات تکمیلی می توانید درخواست دهید عبارتند از:

✔️ماه نوامبر: برای برخی از دوره‌ ها که می توانید برای دریافت بورسیه‌ های آکسفورد نیز درخواست نمایید.

✔️ماه های دسامبر و ژانویه: اغلب دوره‌های تحصیلات تکمیلی، مهلت پذیرش خود را از ماه دسامبر و ژانویه آغاز می‌کنند. برای اطلاع از جزئیات زمان شروع ارسال درخواست برای دوره مدنظر خود می توانید به سایت دانشگاه آکسفورد مراجعه نمایید. چنانچه قصد درخواست برای بورسیه‌های دانشگاه  آکسفورد را دارید، باید تا قبل از ددلاین و در نزدیکترین زمان اقدام کنید.

✔️ماه مارس: بعضی از دوره‌های ماه مارس نیز اجازه درخواست پذیرش را به متقاضیان خواهند داد، اما در این ماه نمی‌ توانید برای درخواست انواع بورسیه‌ تحصیلی آکسفورد اقدام نمایید.

جدیدترین اخبار پیرامون شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد

📌 رتبه دانشگاه آکسفورد در سال 2023

دانشگاه آکسفورد در حال حاضر براساس رتبه بندی موسسه QS در جایگاه چهارم و براساس سیستم رتبه بندی تایمز جایگاه اول در بین برترین دانشگاه های جهان را دارد. در نظام رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان نیز در جایگاه هفتم دنیا قرار دارد. 

📌 مزایای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آکسفورد

یکی از مزایای منحصر به فرد دانشکده پزشکی آکسفورد، آموزش فرد به فرد هفتگی می باشد که در آن هر دانشجوی کارشناسی هر هفته یک ساعت با متخصصی در رشته خود وقت صرف می کند. در صورت پذیرفته شدن در رشته پزشکی در در دانشگاه آکسفورد باید هزینه های تحصیلی سالیانه حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند را پرداخت کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد

🔗 برای اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در سال 2023 پرداختیم. بسیاری از داوطلبانی که قصد مهاجرت تحصیلی به دانشگاه آکسفورد انگلیس را دارند، ابتدا می خواهند از میزان هزینه ها، مراحل پذیرش و همچنین رشته های ارائه شده در هرکدام از دانشکده های این دانشگاه مطلع شوند. دانشگاه آکسفورد در حال حاضر با پذیرش بیش از 25 هزار دانشجو، چهارمین دانشگاه جهان بشمار می آید که متقاضیان باید شرایط ویژه ای داشته باشند تا بتوانند پذیرش این دانشگاه را دریافت کنند. شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری با یکدیگر متفاوت است که در این مطلب این شرایط بررسی شد.

علاوه بر این هزینه های تحصیل نیز براساس طول دوره و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. در میان رشته های دانشگاه آکسفورد سهمیه بین المللی یکسانی در نظر گرفته شده است به جز رشته های پزشکی و گرایش های اصلی آن که دارای بورسیه های ویژه ای می باشند. در مجموع باید گفت دانشگاه آکسفورد  از آن دسته از دانشگاه هایی می باشد که برای اخذ پذیرش آن باید جزو دانشجویان برتر بود و رزومه قوی داشته باشید. چنانچه شما داوطلبان گرامی نیازمند دریافت مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توسط تیم مجرب و باسابقه هستید، می توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا در اسرع وقت راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

 

🔗 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط پذیرش دانشگاه آکسفورد در سال 2023 چیست؟

دانشگاه آکسفورد برای مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری شرایط پذیرش متفاوتی دارد که در این مقاله به این موارد اشاره شد.

شرایط بورسیه و فاند دانشگاه آکسفورد در سال 2023 چگونه است؟

داوطلبان همه رشته ها سهمیه بین المللی یکسانی جهت دریافت فاند و بورسیه دارند، اما برای دانشجویان پزشکی این قضیه کمی متفاوت است که به آن پرداختیم.

هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد در سال 2023 چقدر است؟

هزینه های تحصیل در دانشگاه آکسفورد بسته به رشته و دوره تحصیل و اینکه جزو دانشجویان اتحادیه اروپا یا خارج از آن باشید، متفاوت خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور