ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ شهریور ۱۴۰۲
شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

المپیاد دانش آموزی یکی از انواع آزمون های سراسری و همانگ جهانی است که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. البته آزمون المپیاد تنها مخصوص دانش آموزان نیست و در رده های سنی بالاتر برای متقاضیان دانشجو نیز در رشته های متفاوت برگزار می شود. به دلیل اعتبار بالایی که آزمون های المپیاد علمی دارند، برندگان آن از مزایایی چون سهمیه در کنکور و در مواردی ورود بدون کنکور به دانشگاه، رزومه سازی قوی، استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، معاف شدن از سربازی و … بهره مند می شوند. اما نکته مهم در رابطه با این آزمون ها، شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی است که شامل شرایط عمومی و اختصاصی می شود و تنها دارندگان این شرایط می توانند برای نام نویسی و شرکت در المپیاد اقدام کنند. در ادامه این مقاله به بررسی هر چه بیشتر شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دانش آموزان عزیز توجه داشته باشید که سطح المپیاد های علمی، بالاتر از کنکور سراسری و محتواهای ارائه شده در کتاب های درسی است؛ به همین دلیل هم مستلزم مطالعه و برنامه ریزی ویژه برای کسب رتبه برتر است. مشاوران تحصیلی مرکز ایران تحصیل می توانند شما را در رابطه با برترین منابع مطالعاتی، نحوه صحیح مطالعه و تست زنی برای المپیاد رشته های مختلف و برنامه ریزی درسی راهنمایی و پشتیبانی کنند. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

آشنایی با المپیاد های دانش آموزی

در دوره 12 ساله تحصیلات ابتدایی تا متوسطه دوم هر دانش آموزی، آزمون های مختلفی برگزار می شود که هر کدام آن ها از ارزش و جایگاه خاصی برخوردارند و نتیجه این آزمون ها ممکن است تاثیر به سزایی در آینده دانش آموز داشته باشد و یا نداشته باشد. یکی از آزمون هایی که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، آزمون المپیاد دانش آموزی است که در سطح جهانی برگزار می شود. المپیاد های دانش آموزی در 12 رشته مختلف و در میان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم برگزار می شود و به آن ها فرصت رقابت فردی یا تیمی را با سایر دانش آموزان علاقمند می دهد. در جدول زیر می توانید لیست رشته های المپیاد دانش آموزی را مشاهده کنید.

نام رشته  توضیحات المپیاد
المپیاد ریاضی یکی از رشته های مهم المپیاد دانش آموزی، المپیاد ریاضی است که به صورت انفردای و برای دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم که حداقل نمره 16 را در این درس کسب کرده باشند، برگزار می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان این آزمون تنها 270 دقیقه می باشد.
المپیاد شیمی از دیگر رشته های معروف المپیاد های دانش آموزی، المپیاد شیمی است که دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم می توانند در صورتی که حداقل نمره 17 را در درس شیمی کسب کرده باشند، در آزمون تئوری و عملی المپیاد شیمی شرکت کنند.
المپیاد ادبی تمامی دانش آموزان بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی آن ها می توانند در المپیاد ادبی شرکت کنند، تنها لازم است که در پایه یازدهم یا دوازدهم مشغول به تحصیل باشند.
المپیاد زیست تمامی دانش آموزان محصل در پایه های بالای دهم می توانند در این المپیاد شرکت کرده و برای عضویت در گروه 4 نفره تیم ملی المپیاد زیست، رقابت کنند.
المپیاد فیزیک المپیاد رشته فیزیک تنها مخصوص دانش آموزان پایه یازدهمی است که حداقل نمره 17 را در درس فیزیک کسب کرده اند و آماده شرکت در آزمون نظری و آزمایشگاهی المپیاد فیزیک هستند.
المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی این المپیاد با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان در رابطه با سلول های بنیادی در سه مرحله متمرکز برگزار می شود.
المپیاد نانو فناوری المپیاد رشته نانو در دو مرحله آزمون کتبی و عملی برای متقاضیان پایه های دهم و یازدهم برگزار می شود.
المپیاد کامپیوتر یکی از محبوب ترین رشته های المپیاد، المپیاد کامپیوتر است که در طی دو روز و دو بخش حل مسئله الگوریتمی و برنامه نویسی برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار می شود.
المپیاد نجوم و اختر فیزیک برای عضویت در تیم ملی المپیاد نجوم و اختر فیزیک، متقاضیان باید در آزمون سه مرحله ای نظری، رصد و تحلیل داده شرکت کنند که معمولا 10 روز طول می کشد. در این آزمون علاوه بر سطح دانش نجوم متقاضیان، توانایی حل مسئله آن ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
المپیاد جغرافیا این المپیاد ویژه دانش آموزان رشته علوم انسانی مقطع دهم و یازدهم است.
المپیاد علوم زمین  برای ثبت نام در این المپیاد باید در یکی از رشته های ریاضی، علوم تجربی و یا فنی و حرفه ای در مقطع دهم و یازدهم مشغول به تحصیل باشید. سوالات المپیاد علوم زمین به صورت کتبی و عملی بوده و توسط داوران بین‌ المللی بررسی می شود.
المپیاد اقتصاد و مدیریت  تمامی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم فارغ از شرط معدل می توانند در المپیاد اقتصاد و مدیریت شرکت کنند. برندگان برتر مدال های طلا، نقره و برنز دریافت کرده و از کمک هزینه های مختلف مالی برای تحصیل در دانشگاه، شرکت در سمینار ها و کنفرانس های مرتبط و … برخوردار می شوند.

 

برای اطلاع از سامانه المپیاد دانش آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

همچنین لازم  است بدانید که المپیاد های دانش آموزی معمولا در 5 مرحله برگزار می شوند و افراد برگزیده شده در مرحله پنجم، به عنوان عضوی از تیم ملی المپیاد ایران وارد رقابت های جهانی می شوند. به صورت خلاصه این پنج مرحله عبارتند از:

آشنایی با المپیاد های دانش آموزی

مرحله اول المپیاد: این مرحله به صورت سوالات چهار گزینه ای برگزار می شود و هدف آن بیشتر شناسایی دانش آموزان مستعد و توانمند برای مراحل بعدی است. دراین مرحله بیشترین تعداد شرکت کنندگان وجود دارند که بعد از اعلام نتایج آزمون که معمولا در ده روز آخر اسفند ماه است، برگزیدگان به مرحله دوم راه پیدا می کنند.

مرحله دوم المپیاد: دومین مرحله معمولا در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال بعدی برگزار می شود و برگزیدگان باید به ترکیبی از سوالات چهار گزینه ای و تشریحی پاسخ دهند. در نهایت نیز در نیمه دوم خرداد ماه نتایج این مرحله اطلاع رسانی می شود و تنها 40 نفر برگزیده، برای شرکت در مرحله بعد معرفی می شوند.

مرحله سوم المپیاد: با ورود به مرحله سوم المپیاد، دوره تابستانی المپیاد دانش آموزی آغاز می شود. در این دوره اعضای کمیته علمی المپیاد های ایران، برگزیدگان را از ماه تیر الی شهریور آموزش می دهند تا برای شرکت در آزمون های مختلف آماده شوند. در نهایت نیز براساس نمره و عملکردی که دانش آموزان در این آزمون ها از خود نشان دادند، به آن ها لوح تقدیر و مدال اهدا می شود. دانش آموزانی که موفق به کسب نمره لازم نشده اند نیز، در این مرحله حذف می شوند.

مرحله چهارم المپیاد: تمامی دانش آموزانی که موفق به کسب مدال طلا در مرحله سوم شده اند، آموزش خود را برای شرکت در آزمون های بعدی که در مهر ماه الی اسفند ماه برگزار می شوند، آماده می کنند. مجددا دانش آموزان براساس عملکرد و نمره خود رتبه بندی شده و برای رقابت در المپیاد جهانی انتخاب می شوند.

مرحله پنجم المپیاد: نفرات برگزیده شده به عنوان اعضای تیم ملی المپیاد ایران، در تابستان سال آینده راهی مسابقات جهانی می شوند.

 

برای اطلاع از زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی چیست؟

در بخش قبلی مقاله به صورت کامل با المپیاد دانش آموزی، رشته ها و مراحل مختلف آن آشنا شدید؛ اما هنوز بخش مهمی از اطلاعات المپیاد ها باقی مانده است و آن مربوط به شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی است که به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود. در بخش عمومی به بررسی تمامی شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی خواهیم پرداخت که در 12 رشته مختلف، یکسان است. ولی در بخش شرایط اختصاصی، براساس نوع رشته المپیادی که انتخاب کرده اید، شرایط مورد نیاز را اعبام خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی چیست؟

شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی – شرایط عمومی عبارتند از:

دانش آموزان متقاضی باید در حال تحصیل در مقطع دوم متوسطه در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش باشند. 

هر دانش آموزی که از شرایط شرکت در آزمون المپیاد برخوردار است، می تواند برای نام نویسی در چندین رشته المپیاد دانش آموزی اقدام کند. 

از جمله مهم ترین شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی، نداشتن وقفه تحصیلی است. در واقع متقاضیان نباید یک پایه را دو بار تکرار کرده باشند یا ترک تحصیل کرده باشند.

شرکت کردن دانش آموزان پایه دهم در آزمون المپیاد برخی از رشته هایی چون ادبی و فیزیک، تنها به صورت آزمایشی امکان پذیر است و حتی اگر موفق به قبولی در مرحله دوم هم بشوند، نمی توانند راهی مرحله سوم یعنی دوره آموزشی تابستان شوند.

آن دسته از دانش آموزان پایه دهم که در آزمون آزمایشی المپیاد سال های قبل شرکت کرده اند و موفق به کسب مدال برنز رشته کامپیوتر و یا نقره و برنز سایر رشته ها شده اند، برای شرکت در آزمون المپیاد دانش آموزی سال جاری می بایست مجددا برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند. این داوطلبان تنها در صورتی که بتوانند آزمون را با موفقیت طی کنند، راهی مراحل بعدی می شوند. 

آن دسته از دانش آموزانی که در هشتمین آزمون المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره آموزشی تابستان 1403 بتوانند مدال کسب کنند، می توانند برای گذراندن دوره کار آموزی در شرکت های دانش ببنیان حوزه پزشکی باز ساختی ای که تحت حمایت ستاد سلول های بنیادی هستند، اقدام کنند.  

دانش آموزانی که تمایل به ثبت نام در آزمون المپیاد کامپیوتر و یا فیزیک را دارند، می بایست از وجود یک رحله اضافی میان مرحله دوم و دوره آموزشی تابستان، مطلع باشند. در این مرحله آزمونی عملی برگزار می شود و تنها با کسب موفقیت در این مرحله است که می توانید وارد دوره آموزشی تابستان شوید.

 

شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی – شرایط اختصاصی عبارتند از:

شرایط اختصاصی شرکت در المپیاد دانش آموزی

نام رشته المپیاد پایه تحصیلی مجاز رشته تحصیلی مجاز تسهیلات بنیاد ملی نخبگان تسهیلات ورود به دانشگاه توضیحات شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی
المپیاد ریاضی دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد دارد با شرکت در المپیاد ریاضی و کسب نمره مورد نیاز، جز 600 نفری خواهید بود که از داوطلبان پایه دهم و یازدهم به مرحله دوم راه یافته اند. 

از میان دانش آموزان پایه نهم نیز تنها 900 نفر دیگر می توانند به عنوان آزمون آزمایشی راهی مرحله دوم شوند. در این مرحله حتی اگر نمره لازم را کسب کنند، نمی توانند وارد مرحله سوم شده و در دوره آموزشی تابستانه شرکت کنند.

افرادی که مدال طلای المپیاد ریاضی را کسب کنند، می توانند بدون شرکت در کنکور در رشته های گروه ریاضی و یا پزشکی مشغول به تحصیل شوند.

المپیاد ادبی دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد دارد افراد برگزیده شده در المپیاد ادبی، از شرکت در آزمون سراسری زیرگروه مربوطه معاف شده و می توانند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود، مشغول به تحصیل شوند. دانش آموزان برگزیده در کنار رشته های گروه علوم انسانی، می توانند رشته های گروه آزمایشی هنر را نیز انتخاب کنند.
المپیاد اقتصاد و مدیریت  دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها ندارد ندارد
المپیاد تفکر و کار آفرینی  دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها ندارد ندارد
المپیاد جغرافیا دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی، معارف اسلامی دارد ندارد بیشتر سوالات المپیاد جغرافیا به صورت انگلیسی طرح می شود، به همین دلیل هم باید به این زبان مسلط باشید. 
المپیاد  زیست شناسی دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد دارد افرادی که رتبه های برتر المپیاد زیست شناسی را کسب کرده اند می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.
المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد ندارد افرادی که موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شده اند، از امتیاز شرکت در کارگاه آموزشی، تندیس و جوایز نقدی و کمک هزینه های پژوهشی بهره مند خواهند شد.
المپیاد  شیمی دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد دارد دانش آموزان پایه دهم می توانند به صورت آزمایشی در المپیاد شیمی شرکت کنند اما در صورت پذیرفته شدن در مرحله دوم، تنها یک بار می توانند وارد دوره آموزشی تابستان و مراحل پس از آن شوند.
المپیاد  علوم زمین دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه ای ندارد ندارد افراد برتر این المپیاد از جوایز نقدی بهره مند خواهند شد. 
المپیاد  فیزیک دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد دارد توجه داشته باشید که دانش آموزان پایه دهم در این المپیاد تنها می توانند به صورت آزمایشی شرکت کنند و نمی توانند در صورت قبولی به دوره آموزشی تابستان راه پیدا کنند.

همچنین همچنین افراد دارای مدال طلای این المپیاد نیز می توانند در یکی از رشته های گروه پزشکی بدون نیاز به کنکور شروع به تحصیل کنند.

المپیاد  کامپیوتر  دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد دارد دانش آموزان پایه یازدهمی که در سال گذشته مدال نقره المپیاد کامپیوتر را کسب کرده اند، در صورت علاقمندی می توانند مجددا در این المپیاد شرکت کنند. البته این بار نیازی به شرکت در مراحل اول و دوم نیست و با ارائه برگ خلاصه وضعیت و گواهی اشتغال به تحصیلی که به تایید مدرسه و اداره کل آموزش و پرورش رسیده است، می توانند در دوره تابستانه حضور یابند.

همچنین افراد دارای مدال طلای المپیاد کامپیوتر می توانند در یکی از رشته های گروه پزشکی بدون نیاز به کنکور شروع به تحصیل کنند.

المپیاد نانو فناوری دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم و دوازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد ندارد داوطلبان شرکت کننده در این المپیاد نباید دارای سابقه ترک تحصیل و یا وقفه تحصیلی باشند. همچنین داشتن تابعیت ایرانی برای شرکت در این المپیاد نیز الزامی است.
المپیاد نجوم و اخترفیزیک دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم دانش آموزان تمامی رشته ها دارد دارد افراد دارای مدال در المپیاد نجوم و اختر فیزیک می توانند در آزمون سراسری زیرگروه مربوطه خود شرکت نکنند و به صورت بدون آزمون در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

 

دانش آموزان گرامی توجه داشته باشید که مشاوران ایران تحصیل می توانند شما را در تمامی مراحل المپیاد دانش آموزی همراه کنند و با ارائه راهنمایی های تخصصی، شما را در مسیر کسب مدال های طلا، نقره و برنز یاری کنند. تعلل نکنید و در سریع ترین زمان ممکن با 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از نحوه ثبت‌ نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

مدارک لازم برای شرکت در المپیاد دانش آموزی

با مطالعه بخش های قبلی می توانید اطلاعات بسیار کاملی را در رابطه با چیستی و شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی به دست آورید. در این بخش نیز برای هر بیشتر کامل شدن اطلاعات شما دانش آموزان گرامی، لیستی از مدارکی را که باید در زمان ثبت نام در سامانه my.medu.ir و شرکت در رشته های مختلف المپیاد دانش آموزی ارائه کنید، ارائه خواهیم کرد. این لیست عبارت است از: 

مدارک لازم برای شرکت در المپیاد دانش آموزی

ارائه اطلاعات کارت ملی و شناسنامه دانش آموز

ارائه و دریافت کد پیگیری ثبت نام

پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام در المپیاد دانش آموزی به مبلغ 80 هزار تومان

فایل اسکن شده عکس متقاضی که دارای شرایط زیر باشد:

فرمت عکس ارائه شده باید حتما jpg باشد.

پس زمینه عکس سفید بوده و حداقل مربوط به سال جاری دانش آموز باشد. توجه داشته باشید که در صورت ارائه عکس قدیمی، ثبت نام شما فاقد اعتبار خواهد بود. 

حجمی فایل عکس باید کمتر از 70 کیلوبایت باشد.

عکس ارائه شده از دانش آموزان خانم باید با حجاب اسلامی باشد و چهره آن ها کاملا واضح و مشخص باشد.

 

برای اطلاع از زمان آزمون المپیاد دانش آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون المپیاد دانش آموزی

تیم دانش آموزی ایران در مسابقات المپیاد جهانی ریاضی درخشید:

به نقل از مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، تیم المپیاد دانش آموزی ریاضی جمهوری اسلامی ایران در شصت و چهارمین دوره المپیاد جهانی ریاضی که در چیبای ژاپن برگزار شد، با 6 دانش آموز شرکت کرد.

نفرات اعزامی تیم دانش آموزی جمهوری اسلام ایران؛ احسان حیدری، محمد ارمیا قاصری، سبحان آرام، آروین طاهری، محمد پارسا جعفر نژادی، پوریا رحمانی بودند که احسان حیدری موفق به دریافت مدال طلا و محمد ارمیا قاصری، سبحان آرام، آروین طاهری و محمد پارسا جعفر نژادی موفق به دریافت مدال نقره و پوریا رحمانی نیز موفق به مدال برنز شدند.

تیم المپیاد دانش آموزی ریاضی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه 23 تیر از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و با استقبال مسئولان آموزش و پرورش وارد کشور می‌ شوند.

 

خلاصه مطلب

یکی از آزمون هایی که می تواند تاثیر ویژه و مهمی را در رزومه تحصیلی، کنکور سراسری و نیز ورود به دانشگاه دانش آموزان بگذارد، المپیاد های دانش آموزی است که سالانه در سرتاسر ایران به صورت هماهنگ و سراسری در رشته های مختلف برگزار می شود. شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که شرایط عمومی تمامی افراد شرکت کننده در المپیاد را شامل می شود و شرایط اختصاصی هم براساس رشته انتخابی دانش آموزان، مشمول حال آن ها می شود. از جمله مهم ترین شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی، بازه سنی و مقطع تحصیلی دانش آموزان است؛ به طوری که تنها دانش آموزان پایه دهم و یازدهم می توانند برای شرکت در المپیاد ها نام نویسی کنند. البته در برخی مواقع اجازه شرکت در آزمون آزمایشی المپیاد به دانش آموزان پایه نهم نیز داده می شود تا با محیط و سوالات المپیاد آشنا شوند و با خیال راحت تری بتوانند برای سال های آینده آمادگی خود را افزایش دهند.

این المپیاد ها در مراحل مختلفی برگزار می شوند که در مقاله فوق به بررسی کامل آن ها پرداختیم و لیستی کامل از مدارک و شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام و شرکت در المپیاد دانش آموزی رشته های مختلف را بیان کردیم. باتوجه به تاثیرگذاری بالایی که رتبه المپیاد در آینده تحصیلی دانش آموزان برنده می گذارد، پیشنهاد می کنیم که فرصت شرکت در این آزمون را به هیچ وجه از دست ندهید چرا که اعتبار آن جهانی است و آینده تحصیلی شما را به مراتب هموار تر می کند. البته که کسب رتبه های برتر در چنین آزمون معتبر جهانی ای، بدون تلاش و داشتن برنامه ای تخصصی میسر نمی شود و به دلیل متفاوت بودن سبک سوالات آن با کنکور سراسری و حتی محتواهای درسی، لازم است تا دانش آموز خود به مطالعه برخی منابع خود آموز بپردازد. در این زمینه متخصصان مجرب ایران تحصیل می توانند شما را یاری کنند، برای دریافت مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی ویژه المپیاد دانش آموزی با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بندگان المپیاد دانش آموزی همه رشته از تسهیلات ورود به دانشگاه برخوردار می شوند؟

خیر؛ تسهیلات ورود به دانشگاه بدون شرکت در کنکور سراسری تنها مختص به برخی از رشته ها می باشد. برای مشاهده لیست رشته هایی که تسهیلات دانشگاه شامل آن ها می شود، به مقاله فوق مراجعه کنید.  

دانش آموزان کدام مقاطع تحصیلی می توانند در المپیاد دانش آموزی شرکت کنند؟

همانطور که در مقاله بالا گفته شد، برای شرکت در اکثر رشته های المپیاد دانش آموزی، افراد مشغول به تحصیل در پایه های دهم و یازدهم می توانند اقدام کنند. در برخی رشته ها نیز اجازه شرکت دانش آموزان پایه نهم به عنوان آزمون آزمایشی داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش شرایط اختصاصی شرکت در المپیاد دانش آموزی مراجعه کنید.

آیا افرادی که قبلا ترک تحصیل کرده اند یا مردود شده اند، می توانند در المپیاد دانش آموزی شرکت کنند؟

خیر؛ متاسفانه امکان نام نویسی افرادی که قبلا ترک تحصیل کرده اند یا مردود شده و مجبور به تکرار یک پایه تحصیلی شده اند، نمی توانند در المپیاد دانش آموزی شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید. 

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی»

  1. Avatar photo دیانا گفت:

    سلام،ببخشید همه ی مراحل آزمون هستند یا باید مقاله هم ارائه داد؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      آزمون دارای سه مرحله می باشد
      آزمون تستی
      آزمون تستی تشریحی و…..

  2. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام.وقت بخیر میخواستم بدونم ایا داشتن نمره مردود در کارنامه خرداد کلاس هشتم مانع ثبت نام من در المپیاد (دهم و یازدهم)میشه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر محدودیتی برای ثبت نام ندارید و ملاک فقط معدل بالای 19 میباشد.

  3. Avatar photo فهامی نژاد گفت:

    سلام خسته نباشید. شرایط المپیاد دانش آموزی سن هم داره؟
    من 8 سالگی رفتم کلاس اول

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. خیر شرط سنی ندارد و شما باید فقط دانش آموز باشید.

  4. Avatar photo موسی پور گفت:

    سلام
    من یک چشمم رو در کودکی از دست دادم
    میخوام بدونم این باعث میشه شرایط شرکت تو المپیاد دانش آموزی رو نداشته باشم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. خیر دوست عزیز محدودیتی برای شرکت در المپیاد ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور