ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه صدور سند مالکیت + راهنما ثبت نام درخواست سند تک برگ | ایران تحصیل

سامانه صدور سند مالکیت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در موارد متعدد مشاهده شده است که افراد به دلیل نداشتن سند مالکیت در شرایط مختلف با مشکلاتی روبرو شده‌اند، برای مثال یکی از مسائلی که در دادگاه‌های کشور زیاد دیده می‌شود پرونده‌های دعاوی ملکی است که معمولا افراد پس از احساس خطر نسبت به حق خود برای پیگیری حق خود به دادگاه مراجعه می‌کنند، در نتیجه باید پیش از بروز هرگونه مشکل به سامانه صدور سند مالکیت مراجعه کرده و نسبت به دریافت سند املاک و یا اراضی خود اقدام کنید.

در این باره سامانه‌ایی تحت عنوان سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت به آدرس www.sabtemelk.ir  ایجاد شده است و افراد می‌توانند به راحتی با مراجعه به این سامانه نسبت به اخذ سند ملک خود اقدام کنند. در ادامه به صورت کامل با نحوه ثبت درخواست و دریافت سند ملک می‌پردازیم.

 

توجه

اطلاعیه: برای اجرای قوانین تعیین و تکلیف ساختمان‌ها و اراضی که سند ندارد؛ سامانه‌ایی تحت عنوان سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت ایجاد شده است و به واسطه آن مالکین قادر خواهند بود درخواست‌های خود را برای دریافت سند رسمی برای املاک خود ثبت کنند؛ پس از این هیئت نظارت بر این قوانین در مورد این درخواست کارهای لازم را اجرا کند.

 

دلایل صدور سند مالکیت، شرایط و قوانین بخصوص آن

از آنجاییکه مالکیت ملک هر فرد باید مشخص شود، لازم است سند رسمی در این زمینه تنظیم شود که از اهمییت زیادی برخوردار است، به نوعی می‌توان نقش بسیار مهم این موضوع را در دعاوی املاک که در دادگاه ارائه می‌شود در نظر گرفت زیرا در جریان اثبات بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

برای تهیه سند رسمی می‌بایست شرایط و مقدماتی را انجام داد تا در نهایت بتوانید درخواست صدور سند مالکیت را در سامانه مربوطه ثبت کنید.

 

درخواست سند تک برگی

برای درخواست سند تک برگی افراد به سه دسته تقسیم می‌شوند که با در نظر گرفتن شرایط هرکدام مراحل درخواست صدور سند تک برگی برای آن‌ها متفاوت خواهد بود، بعضی از افراد به سامانه www.sabtemelk.ir برای  درخواست صدور سند تک برگی مراجعه کرده و برخی دیگر به به صورت حضوری به دفاتر اسناد رسمی و بعد اداره ثبت مراجعه می‌کنند که در آن به دریافت سند تک برگی اقدام می‌کنند. افراد متقاضی این سند عبارت است از:

افرادی که دارای سند قدیمی منگوله‌دار یا دفترچه‌ایی بوده و قصد تعویض سند تک برگ را دارند، این افراد قادر نیستند درخواست خود را در سامانه وارد کنند و باید با طی کردن مراحل صدور سند به صورت حضوری اقدام کنند.

افرادی که ملک را خریداری کرده و باید سند به نام آن‌ها انتقال یابد و فرد فروشنده در قید حیات و شرایط انتقال راحت است، در این صورت براساس مواردی که در سامانه ثبت ملک قرار داده شده است این افراد شرایط درخواست اینترنتی برای صدور سند تک برگ را داشته و می‌بایست پس از مراجعه به اسناد رسمی و طی کردن مراحل صدور سند تک برگی برای دریافت سند اقدام کنند.

افرادی که صاحب املاکی هستند که سند رسمی ندارند هم به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

 

درخواست سند تک برگ

قوانین تقاضای ثبت انواع ملک

براساس قانون اگر مالکان اراضی و ساختمان‌ها، فاقد سند باشند برای تعیین تکلیف وضعیت ثبتی باید تقاضای صدور سند مالکیت را در سامانه صدور سند مالکیت ثبت کند برای انجام این مراحل باید ملک موردنظر از شرایط زیر برخوردار باشد:

  1. ملکی دارای سابقه ثبتی است و فرد متقاضی، مالک رسمی مشاعی است که تصرفات او در محل جدا شده و به علت اینکه به ملک و سایر مالکین مشاعی دسترسی نداشته و یا مالک رسمی فوت کرده است، موفق به دریافت سند مالکیت شش دانگ نشده است.
  2. اراضی کشاورزی، باغات و یا ساختمان‌های که از سابقه ثبتی با نام افراد برخوردارند، و شخص دیگری بخشی از آن یا کل آن را خریداری کرده است، اما موفق به دریافت سند مالکیت نشده است.
  3. ملکی که عرصه آن به صورت وقف است و فرد متقاضی عرصه را در جهت احداث اعیانی اجاره کرده و موفق به دریافت سند مالکیت اعیانی نشده است.

براساس قانون مالیات‌های مستقیم، املاک خالی از سکنه و واحدهای خالی از مالیات برخوردار نیستند. به همین دلیل کلیه افراد سرپرست خانوار موظفند املاک خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند.

 

سامانه صیاد در جهت ثبت چک و استعلام گیری ایجاد شده است که در این مقاله به صورت کامل به ثبت چک در سامانه صیاد پرداخته‌ایم، با مراجعه به این صفحه می‌توانید با این سامانه آشنا شوید.

 

معرفی سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت

 

دز جهت اجرای قوانین تعیین تکلیف وضعیت ثبت ساختمان‌ها و اراضی فاقد سند رسمی در جهت آسان‌تر شدن فرآیند کاری متقاضیان صدور سند مالکیت، سامانه‌ایی تحت عنوان سامانه ثبت الکترونیک پذیرش درخواست صدور سند مالکیت در نظر گرفته شد؛ تا کلیه افراد به آدرس اینترنتی www.sabtemelk.ir  مراجعه کرده و برای دریافت سند مالکیت درخواست‌های خود را ثبت کنند.

هرچند سامانه‌های دیگری همچون سامانه همیار سند و سامانه شمیم shamim.ssaa.ir  ایجاد شد که در رابطه با بسیاری از خدمات ثبتی فعال هستند.

بعبارتی کلیه افراد متقاضی قادر هستند به واسطه سامانه ثبت اکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت در سایت www.sabtemelk.ir فرآیند درخواست صدور سند را پیگری کرده و در رابطه با سایر اطلاعیه‌ها همچون پیگری صدور سند مالکیت اطلاع کافی داشته باشند.

 

راهنمای ورود به سایت www.sabtemelk.ir

بعد از اینکه با امکانات و قابلیت‌های وبسایت سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت آشنا شدید باید برای استفاده از تمامی بخش‌های این سامانه با توجه به راهنمای تصویری که در زیر ارائه می‌شود، اقدام کنید.

در ابتدا عبارت “سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت” را در گوگل سرچ کرده و روی نخستین لینک در صفحه ظاهر شده کلیک کنید.

 

راهنمای ورود به سایت www.sabtemelk.ir

 

بعد از اینکه با صفحه‌ایی مشابه تصویر زیر روبرو شدید باید خدمات مدنظر خود را انتخاب کرده و از آن بهره‌مند شوید.

 

سایت www.sabtemelk.ir

 

بعد از ورود به این سامانه قادر خواهید بود از کلیه خدمات مانند درخواست پذیرش جدید، اطلاع‌رسانی پرونده و تکمیل درخواست استفاده کنید تا در نهایت برای ثبت درخواست صدور سند ملکی اقدام کنید البته شرایطی را باید در نظر بگیرید که در صورت داشتن این شرایط می‌توانید مراحلی را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را طی کنید.

 

سامانهwww.sabtemelk.ir، مراحل ثبت درخواست صدور سند مالکیت

 

بعد از ورود به سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت در سایت www.sabtemelk.ir برای درخواست صدور سند مالکیت باید از داشتن شرایط این سامانه مطمئن باشید، پس از اطمینان از داشتن شرایط مذکور می‌توانید مراحل درخواست صدور سند مالکیت را طی کنید. مراحل به صوت زیر است:

مرحله اول: روی گزینه درخواست پذیرش جدید کلیک کنید.

 

درخواست پذیرش جدید در سایت صدور سند مالکیت

 

بعد از اینکه از شرایط نوشته شده اطمینان حاصل کردید باید روی گزینه کنار عبارت “حایز شرایط درج شه می‌باشیم” کلیک کنید.

 

توافق نامه استفاده از قانون در سایت صدور سند ملک

 

بعد از آن قسمت اکنون تقاضا را نامه را باید تکمیل کنید، اگر این بخش تکمیل نشود قادر به دیدن بخش‌های دیگر سایت نخواهید بود.

 

تقاضانامه صدور سند ملک

 

در این صفحه باید مشخصات فرد متقاضی را کامل کنید.

 

مشخصات فرد متقاضی

 

تکمیل مشخصات ملک

 

تکمیل مشخصلا ملک

 

اکنون به قسمت موضوع مورد درخواست رفته و اطلاعات را تکمیل کنید.

 

موضوع مورد درخواست صدور سند ملک

 

روی دکمه ثبت کلیک کنید و در صورتی که با عبارت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت روبرو شدید، اطلاعات ورود به سامانه ظاهر می‌شود.

 

ثبت مشخصات برای درخواست صدور سند

 

به بخش مدارک مراجعه کرده و فایل مدارک را داخل آن وارد کنید.

هزینه این فرآیند پانصد هزار ریال است که باید پرداخت کرده و یا با با انتخاب فیش بانکی گزینه پرداخت را کلیک کنید و شماره فیش پرداختی را در آن بخش وارد کنید.

در نهایت در بخش چاپ کلیه اطلاعات برای شما چاپ خواهد شد که بعد از امضا و اثرانگشت باید آن را با پست سفارشی به واحد ثبتی موردنظر ارسال کنید.

بعد از اینکه قصد ارسال آن را به پست داشتید، شماره 20 رقمی مرسوله و تاریخ ارائه به اداره پست تحویل داده و بعد روی عبارت “ثبت نهایی و دریافت شماره پرونده” کلیک کنید.

بعد از دریافت شماره پرونده و رمز عبور که همان شماره ملی شما خواهد بود، قادر خواهید بود به بخش اطلاع‌رسانی پرونده مراجعه کرده و فرآیند درخواست خود را مورد پیگیری قرار دهید.

پس از طی کردن کلیه مراحل فوق باید 20 روز منتظر باشید تا کارشناسان در اداره ثبت به محل ملک شما مراجعه کرده و بعد از بررسی مواردی به تهیه صورت جلسه بپردازند، پس از امضای مالکین و چهار نفر از معتمدین به محل ارسال می‌شوند.

در نهایت رای دبیرخانه هیئت قانون تکلیف اراضی که از سند رسمی برخوردار نیست در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار، انتشار می‌یابد. اگر در آن اعتراضی صورت نگیرد، دبیرخانه قادر است سند مالکیت را صادر کند.

 

سند مالکیت ملک

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت ملک به بخش پذیرش جدید در سامانه www.sabtemelk.ir مراجعه کنید تا درخواست خود را ثبت کنید.

 

مدارک موردنیاز ارسال به واحد ثبتی سامانه www.sabtemelk.ir

 

در جهت ارائه درخواست صدور سند مالکیت به یک سری مدارک احتیاج است، مدارکی که باید به واحد ثبت املاک ارسال شود عبارت است از:

  1. کپی برابر اصل صفحه اول شناسنامه و تصویر کارت ملی فرد متقاضی حقیقی(نماینده افراد حقوقی)
  2. کپی برابر اصل مدارک دال بر نمایندگی وی (در صورت وجود نماینده)
  3. کپی برابر اصل اساسانامه (برای افراد حقوقی)
  4. کپی برابر اصل مبایعه‌نامه (نوع مالکیت خریداری، عادی باشد)
  5. کپی برابر اصل سند مالیت مشاعی (اگر نوع مالکیت خریداری به صورت مشاعی باشد) متشکل از:

کپی برابر اصل صفحه 2 و 3 سند مالکیت که شامل اطلاعات مالک و ملک است.

کپی برابر اصل آخرین صفحه نقل و انتقالات، کپی برابر اصل صفحه 4 سند مالکیت

کپی برابر اصل صفحه 2 و 3 سند مالکیت که شامل اطلاعات ملک و مالک است.

کپی برابر اصل صفحه 4 سند مالکیت

کپی برابر اصل آخریت صفحه نقل و انتقالات

6- تقاضا نامه به صورت نسخه چاپی عاری از هرگونه خطا

7- فیش بانکی پرداخت هزینه تقاضانامه اصل به مبلغ 500000ریال به شماره حساب 2171328017009 بانک ملی ایران با نام صاحب حساب سازمان قبت اسناد و املاک کشور(اگر به صورت اینترنتی پرداخت کرده‌اید نیازی به فیش نیست)

8- فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملک

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

در مقاله فوق قصد داشتیم تا شما را با سامانه صدور سند مالکیت آشنا کنیم تا بتوانید با کمک بخش راهنما ثبت نام درخواست سند تک برگ در این مقاله برای کلیه اراضی و یا املاک خود به صورت جداگانه اقدام به دریافت سند تک برگ کنید. این سامانه با هدف راحتی کار افراد ایجاد شده است که با طی کردن مراحل می‌توایند به راحتی درخواست خود را در آن ثبت کنید تا کارشناسان این حوزه آن را مورد بررسی قرار دهند.

 

 

4.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ir برای چه زمین‌هایی می‌توان ثبت و صدور سند تقاضا کرد؟

برای تعیین و تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌هایی که سند املاکی ندارند در قانون، متقاضی قادر است نسبت به صدور سند آن اقدام کند و ملک مذکور را تفکیک کند که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

املاکی که به ثبت نرسیده‌اند در سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت به چه صورت در سایت sabtemelk.ir درخواست ثبت می‌شود؟

برای این کار سامانه‌ایی در نظر گرفته شده است که پس از مراجعه به آن و تکمیل مدارک و مراحل ثبت نام قادر خواهید بود املاک را ثبت کنید که در همین مقاله به آن اشاره کرده‌ایم.

تقاضای قبت املاک به ثبت نرسیده در سامانه ثبت نام صدور سند به چه مدارکی نیاز است؟

تمامی مدارکی که مشخصات فرد متقاضی و مشخصات ملک در آن قرار داده شده است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور