ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه سهام عدالت

سامانه سهام عدالت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه سهام عدالت مشخص شده است. برای ورود به سامانه اصلی سهام عدالت لازم است یک سری مراحل طی شده و همچنین اطلاعاتی وارد شود که بتوانید به تمامی اطلاعات سهام عدالت خود دسترسی داشته باشید. ما در ادامه سعی کرده ایم به تمامی سوالات شما در رابطه با ورود به سامانه سهام عدالت ، samanese.ir  پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص ، راهنمای سامانه سهام عدالت  داشتید ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ورود به سامانه و دسترسی به اطلاعات سهام عدالت از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای ورود به سامانه سهام عدالت و اطلاع از نحوه تغییرات اطلاعات در آن ، می توانید از مشاوران کمک بگیرید.

 

 

راهنمای تصویری نحوه ورود به داشبورد در سامانه سهام عدالت

برای ورود به سامانه اصلی سهام عدالت ، لازم است سایت samanese.ir را جستجو نمایید. با ورود به سامانه ، با استفاده از راهنمای سامانه سهام عدالت که در ادامه آمده است ، می توانید به داشبورد خود دسترسی داشته باشید.

در ابتدا باید روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمایید.

در این قسمت لازم است تیک مطالعه قوانین را بزنید تا ادامه مراحل برای شما نمایش داده شود.

 

 

ورود به سامانه اصلی سهام عدالت

 

 

در مرحله بعد از شما خواسته می شود تا برای ورود به سامانه اصلی سهام عدالت ، کد ملی خود را وارد نمایید.

 

 

راهنمای سامانه سهام عدالت

 

 

پس از وارد کردن کد ملی شماره شناسنامه نیز باید وارد شد.

در ادامه اسم را براساس مواردی که معرفی شده اند ، انتخاب کنید.

 

 

ورود به سامانه سهام عدالت

 

 

در ادامه لازم است نام پدر را نیز برای ورود به سامانه اصلی سهام عدالت انتخاب نمایید.

 

 

samanese.ir

 

سال تولد و شماره شناسنامه و دیگر اطلاعات خواسته شده را نیز  باید وارد نمایید.

در نهایت پس از تایید اطلاعات وارد شده ، لازم است به داشبورد سامانه وصل شوید و در این قسمت تمامی اطلاعات مربوط به سهام شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که پس از مطالعه اطلاعات آورده شده در راهنمای سامانه سهام عدالت ، هنوز هم نیاز به راهنمایی داشتید ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. مراحل اصلی برای ورود به سامانه سهام عدالت ، samanese.ir طبق راهنمای فوق است.

 

 

تغییر اطلاعات هویتی و خانواری در سامانه سهام عدالت

ممکن است برخی افراد به دلیل تغییر اطلاعات هویتی و خانواری در ورود به سامانه سهام عدالت samanese.ir ، دچار مشکل باشند که در ادامه راهنمای سامانه سهام عدالت در این خصوص را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

طبق آخرین اطلاعات وارد شده در سایت که مربوط به سال 95 بوده است ، هر گونه تغییری پس از آن باید اطلاع رسانی گردد. جهت اطلاع رسانی برای تغییرات اطلاعات هویتی و شناسنامه ای لازم است سهامداران با شماره تلفن های دفتر امور سهام عدالت تماس حاصل فرمایند.

اگر در تعداد خانوار سهامداران تغییراتی صورت گرفته باشد ، اقدام خاصی لازم نیست. تغییر در وضعیت خانوارها نیز تاثیری در وضعیت سهامداران ندارد و نیازی به اطلاع رسانی نیست.

 

 

سهام عدالت چیست؟

افراد دارای علم در زمینه اقتصاد همیشه از مزیت های خصوصی سازی سخن گفته اند. اگرچه خصوصی سازی در کشور ما با سرعت به نسبت کمتری نسبت به جوامه توسعه یافته انجام می شود ، اما در برخی قسمت ها تا حدودی انجام شده است. از برخی اقدامات انجام گرفته در جهت خصوصی سازی می توان به واگذار کردن هشتاد درصد سهام کارخانه ها به بخش خصوصی اشاره کرد. سهام عدالت نیز بخشی از طرح خصوصی سازی می باشد که در آن سهم شرکت ها و کارخانه های مختلف از جمله هواپیمایی ، کشتیرانی ، بیمه ، بانک و… به مردم و بخش خصوصی واگذار می شود.

برخی از مشمولین این سهم شامل ، روستایی ها ، عشایر ، کارگران ، کارمندان و …. می شود.

برای مدیریت سهم های سهام عدالت ، شرکت کارگزاری سهام عدالت نیز تاسیس گردید که در آن تمامی اقدامات و مصوبات لازم در این طرح اجرا می شود.

 

 

سهام عدالت با چه هدفی میان اقشار جامعه توزیع شده است؟

سهام عدالت با هدف توزیع قسمتی از سود دولت به حساب مردم ، تعیین شده بود. در واقع افرادی که سهام عدالت دارند قسمتی از سود های مرتبط با سهام هایی خاص را دریافت خواهند کرد. سهام عدالت دقیقاً مربوط به 49 شرکت سرمایه پذیر بوده است که براساس مصوبات دولت ، اطلاعات این شرکت ها در سامانه سهام عدالت درج شده است.

اهداف را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :

  • افزایش استقلال مالی خانواده های سطح پایین جامعه و حمایت از آن ها
  • کاهش نقش مستقیم دولت در سهام شرکت ها
  • افزایش سرعت فرایند خصوصی سازی
  • کم کردن فاصله طبقاتی
  • افزایش سهم در بخش تعاونی ها و شرکت های با عنوان تعاونی

 

 

 آیا همه کسانی که برگه‌های سهام عدالت  دارند، سهامدار محسوب می‌شوند؟

در این خصوص باید به شما بگوییم داشتن برگه سهام عدالت برای مالکیت کافی نیست و افراد باید با این برگه به همراه دعوت نامه و سایر مدارک به سازمان های مربوطه مراجعه تا نام آن ها در سامانه سهام عدالت درج شود.

 

 

 آیا سهام عدالت شامل همه افراد خانوار می‌شود و یا فقط سرپرست خانوار؟

تفاوتی ندارد افراد سرپرست خانوار باشند یا جزء افراد تحت تکفل ، تمامی افرادی که ثبت نام کرده و نام آن ها در سایت ، درج شده باشد ، جزء دارندگان محسوب خواهند شد.

 

 

پرداخت سود سهام عدالت به چه صورت است؟

پرداخت سود سهام از طریق شماره شبای اعلام شده در سایت خواهد بود. افرادی که شماره شبای خود را تعیین نکرده اند لازم است با ورود به سامانه اصلی سهام عدالت  samanese.ir و استفاده از راهنمای سامانه سهام عدالت نسبت به وارد کردن شماره شبای خود اقدام نمایند. ممکن است به دلیل اشتباهات سیستمی ، عبارت پرداخت سود در داشبورد  سهام افراد درج شده باشد ، اما پولی به حساب آن ها واریز نشده باشد که در این صورت لازم است افراد با مراجعه به شعبه بانکی خود نسبت به کنترل حساب اقدام نمایند. اگر از بابت واریز نشدن سود سهام ، مطمئن شدند ، می توانند با شماره حساب های دفتر  تماس گرفته و موارد مورد نیاز را گزارش دهند تا رسیدگی شود.

 

 

 آیا امکان تغییر شماره شبای ثبت شده در سامانه وجود دارد؟

بله سهامداران با ورود به سایت  ، samanese.ir می توانند نسبت به ثبت و یا تغییر شماره شبای خود اقدام نمایند. برای اطلاع از نحوه تغییر شماره شبا می توانید به راهنمای سامانه سهام عدالت که در ابتدای مقاله آورده شده است ، مراجعه کنید.

 

 

چه افرادی مشمول دریافت سهام عدالت هستند؟

برای اطلاع از فهرست دقیق مشمولین سهام عدالت ، می توانید با ورود به سامانه اصلی سهام عدالت منوی سهام عدالت ،فهرست اقشار مشمول را مشاهده نمایید.

 

 

برای ورود به سامانه استخدام بانک کشاورزی کلیک کنید.

 

 

آیا در حال حاضر امکان ثبت نام سهام عدالت وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای مبنی بر امکان ثبت نام برای دریافت سهام عدالت منتشر نشده است و اگر اطلاعیه ای در این خصوص صادر شود ، حتماً مراتب به اطلاع می رسد ؛ اما برخی افراد نیز سوال می پرسند که ثبت نام اولیه برای سهام عدالت داشته اند؛ اما ثبت نام آن ها نهایی شده است ، تکلیف این افراد چیست؟ در این خصوص باید بگوییم که این افراد مشمول نبوده و تنها لیستی که به دست سازمان خصوصی سازی رسیده و در سایت ثبت شده است ، جزء لیست افراد مشمول سهام عدالت خواهد بود.

 

 

قوانین مرتبط با فوت شدگان مشمول سهام عدالت چیست؟

افرادی که دارای سهام عدالت بوده و در حال حاضر فوت شده اند ، سود سهام آن ها به وراث شان داده خواهد شد که برای تقسیم سود لازم است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه شود. اگر وراث فرد نیز در قید حیات نباشند ، پرونده فرد مشمول بسته خواهد شد.

 

 

 آزادسازی سهام عدالت به چه صورت انجام می‌شود و مشمولین باید چه اقدامی انجام دهند؟

بحث آزاد سازی سهام عدالت به تازگی مطرح شده است و افرادی که علاقه مند به آزاد سازی سهام عدالت خود هستند لازم است با ورود به سایت samanese.ir با استفاده از راهنمای سامانه سهام عدالت ، نسبت به انتخاب گزینه مدیریت مستقیم سهام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت مدیریت سهام این افراد به صورت غیر مستقیم خواهد بود.

 

 

برای ورود به سامانه استخدام بخش خصوصی کلیک کنید.

 

 

مراحل عملیاتی برای آزاد سازی سهام عدالت

برای آزاد سازی سهام ، مانند موارد قبلی لازم است با ورود به سایت ، از داشبورد طرح آزاد سازی را انتخاب نمایید.

ابتدا وارد سامانه شده و با زدن تیک قبول داشتن قوانین ، وارد مراحل بعدی خواهید شد. پس از وارد کردن اطلاعات هویتی ، در نهایت به داشبورد وارد خواهید شد و در داشبورد پس از انتخاب طرح آزاد سازی سهام عدالت ، یک سری توضیحات نمایش داده خواهد شد ، پس از مطالعه اگر هنوز هم مایل به آزاد سازی بودید ، ادامه مراحل را بزنید. در این قسمت سامانه سهام عدالت

از شما شماره تلفنی را می خواهد که همان شماره تلفن همراه شماست. لازم است شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید ، تا کد تایید پیامکی برای تان ارسال گردد. پس از وارد کردن کد ارسال شده ، مرحله آخر برای آزاد سازی سهام نیز در سایت samanese.ir انجام شده است.

 

برای کسب اطلاع از نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 در روش مستقیم سهام تخصیص‌یافته به مردم چگونه آزاد می‌شود؟

برای سود در این حالت ، به دارندگان سهام عدالت تعدادی سهام از شرکت های بورسی داده خواهد شد.

 توجه داشته باشید که پس از انتخاب روش مستقیم ، امکان تغییر دادن این روش وجود ندارد.

 

 

برای ورود به  سامانه دریافت کد منطقه شهرداری محل سکونت روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

استفاده از روش سهام داری غیر مستقیم چگونه است؟

در موارد فوق تمامی نکات مربوط به آزاد سازی سهام را با ورود به سامانه اصلی سهام عدالت بررسی کردیم. در این قسمت روش غیر مستقیم سهام داری را بررسی خواهیم کرد. در روش غیر مستقیم سهام داری ، شما خودتان اختیاری برای فروش  و یا هر گونه اعمال مرتبط با مالکیت سهام ندارید و شرکت های دیگر به صورت غیر مستقیم با سهام عدالت شما کار کرده و سود را برای شما واریز می کنند. در این حالت نیاز است حتماً با ورود به سامانه سهام عدالت samanese.ir ، شماره شبای خود را تعیین نمایید.

 

 

مراحل عملیاتی ویرایش اطلاعات در سامانه سهام عدالت

همانطور که می دانید در سایت ، یک سری اطلاعات مانند شماره تلفن همراه ، شماره شبا و… وارد می شود .  ممکن است گاهی نیاز به ویرایش اطلاعات وارد شده در سامانه samanese.ir داشته باشید ، که به همین دلیل در ادامه مراحل ویرایش را بررسی خواهیم کرد.

 

 

برای ورود به سامانه جامع تامین اجتماعی کلیک کنید.

 

 

تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سهام عدالت

برای تغییر شماره تلفن همراه در  samanese.ir ، ابتدا با استفاده از راهنمای سامانه سهام عدالت ، وارد قسمت داشبورد شده و گزینه ثبت شماره تلفن همراه را انتخاب کنید. در فیلدهای باز شده ابتدا باید شماره تلفن قبلی خود را وارد کنید و سپس در فلیدهای بعدی شماره های جدید را ثبت نمایید.

 

 

برای ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون sat کلیک کنید.

 

 

مراحل عملیاتی برای تغییر شماره شبا 

برای تغییر شماره شبا  ، ابتدا لازم است به  سایت samanese.ir  وارد شوید.  طبق مراحل گفته شده در قسمت های قبلی ، از داشبورد ، گزینه شماره شبا را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه ِ می توانید شماره شبا فعلی ، تاریخ وارد کردن شماره ، شماره ملی صاحب سهام ، و… ببینید. اگر قصد تغییر شماره شبا را داشته باشید ، لازم است از پایین صفحه ، روی گزینه شماره شبا بانکی جدید ، بزنید.

در صورت انتخاب این گزینه ، مطلبی با چهار بند به شما نشان داده خواهد شد که  باید تایید کنید تمامی چهار بند را مطالعه کرده اید، در آخر نیز گزینه مایل به حذف شماره شبا و اضافه کردن شبا جدید هستم را انتخاب می کنید. در نهایت برای وارد کردن شماره شبا جدید در سایت ، کادری خالی نشان داده خواهد شد که باید در آن کد مورد نظر خود را وارد نمایید.

 

 

نحوه استعلام سهام عدالت

ممکن است این سوال برای بسیاری پیش بیاید که چطور می توانند به استعلام سهام عدالت خود بپردازند. برای استعلام سهام عدالت ، لازم است مراحل زیر را طی نمایید.

ابتدا لازم است با ورود به سامانه اصلی سهام عدالت ، samanese.ir  عبارت ورود به سامانه را انتخاب نمایید.

در مراحل بعدی مقرراتی را مشاهده خواهید کرد که باید برای دیدن ادامه مراحل ، مطالعه آن ها را تایید نمایید و تیک را بزنید.

حالا نیاز است کد ملی خود را وارد نمایید . نحوه وارد کردن کد ملی بدین صورت است که باید صفرها نیز وارد شوند و کد بدون خط تیره درج شود.

در این قسمت افرادی که دارای سهام عدالت هستند ، می توانند ادامه مراحل را مشاهده نمایند و افرادی که سهام عدالت دارند ، اجازه رفتن به مراحل بعدی را نخواهند داشت.

اگر دارای سهام باشید ، پس از کد ملی نیاز است نام و نام خانوادگی خود را از بین گزینه های اعلام شده ، انتخاب نمایید.

نام پدر نیز به همین صورت است که باید از بین نام های نشان داده شده ، نام درست را انتخاب نمایید.

در مرحله آخر سال تولدتان را هم باید از بین سال های تولد نشان داده شده ، وارد نمایید.

در این قسمت اطلاعات شناسنامه ای فرد دارنده سهام به شما نشان داده خواهد شد که باید در صورت صحیح بودن ۀن ها ، اطلاعات را تایید نمایید.

در این قسمت صفحه ای را خواهید دید که در آن گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی ، را می توانید انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه ، تمامی اطلاعات مربوط به سهام از جمله ارزش آن ، وضعیت واریز ها و… قابل مشاهده است.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب به بررسی تمامی عملیاتی که می توانید در سامانه سهام عدالت انجام دهید ، پرداختیم. از جمله این موارد می توان به تغییر شماره شبا ، تغییر مشخصات کاربری و تغییر شماره تلفن همراه در سایت اشاره کرد. بسیاری از کاربران  در رابطه با راهنمای سامانه سهام عدالت سوال داشتند که به تمامی موارد مربوط به ورود به سامانه سهام عدالت و نحوه انجام فعالیت های عملیاتی در سامانه samanese.ir نیز پاسخ دادیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص ، نحوه ورود به سامانه اصلی سهام عدالت و یا نحوه آزاد سازی سهام عدالت داشتید ، با کارشناسان ما تماس بگیرید. در خصوص فروش سهام عدالت نیز می تونید از کارشناسان ما کمک بگیرید، البته اجازه بفروش برای افرادی تعیین شده است که مالکیت مستقیم بر سهام خود را دارند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه دسترسی به سامانه و دسترسی به شماره شبا سهام عدالت از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

سامانه سجایا – سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران

سامانه گزینش آموزش و پرورش – Gozinesh.medu.ir

 ورود به سامانه سجفا فرهنگیان

سامانه هوشمند معلم

سامانه سهام عدالت

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه سهام عدالت برای تغییر شماره شبا چیست؟

برای تغییر شماره شبا لازم است به samanese.ir مراجعه نمایید.

برای ورود به سامانه اصلی سهام عدالت چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای ورود کد ملی مورد نیاز است.

ورود به سامانه سهام عدالت به چه اطلاعاتی دسترسی خواهیم داشت؟

با ورود به این سایت می توانید به اطلاعات هویتی ، اطلاعات واریز و بسیاری موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به راهنمای سامانه سهام عدالت چه راهی وجود دارد؟

برای دریافت راهنمای کامل می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)