ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه استعلام چک برگشتی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سامانه استعلام چک برگشتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با ایجاد نظام جدید پرداخت، از این پس اعتبار سنجی چک های تمام بانک های کشور اعم از ملت – ملی – صادرات و غیره، از طریق مراجعه به سامانه استعلام چک برگشتی امکانپذیر است. بدین ترتیب، صادرکنندگان و دریافت کنندگان می بایست اطلاعات چک خود را قبل از هر گونه رد و بدل در سامانه صیادی به ثبت برسانند. در این صورت می توان از طریق استعلام چک برگشتی قدیمی و جدید، از کلاهبرداری ها و صدور چک های بلامحل جلوگیری نمود. برا آشنایی بیشتر، در ادامه به نحوه ورود به سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک  می پردازیم و همچنین در صورت بروز مشکل یا پرسش می توانید با کارشناسان خبره ایران تحصیل در تماس باشید.

 

 

برای اطلاعات کسب در رابطه با ورود به سامانه استعلام چک برگشتی و نحوه ثبت چک در سامانه صیاد از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

هدف از ایجاد سامانه استعلام چک برگشتی

 

 

سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک

 

با اجرای طرح یکپارچه سازی الکترونیک دسته چک صیاد، روند اعتبار سنجی صدور یا رصد چک بسیار سریع تر، مطمئن تر و موثق تر از پیش شد. برای این منظور، سامانه ایی ایجاد شد که در آن صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک به آسانی می توانند هر کدام از موارد صدور، دریافت و انتقال را با اطمینان بیشتری انجام دهند.

مهم ترین مزیت این قانون که اجرای آن از اوایل فروردین ۱۴۰۲ اجباری شد، این است که دیگر نگرانی از جهت احتمال برگشت خوردن چک وجود نخواهد داشت. چرا که دریافت کننده می تواند با مراجعه به سامانه استعلام چک برگشتی در هر کدام از بانک های کشور اعم از ملت – ملی – صادرات و … ، سابقه و اعتبار صادرکننده را بررسی و از آن مطلع شود.

 

 

به منظور آشنایی با روند ثبت چک در سامانه صیاد بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

قوانین استفاده از سامانه استعلام چک برگشتی

برای اینکه ورود و بهره مندی از سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک امکانپذیر باشد، قبل از هر چیز لازم است که همه صادرکنندگان، دریافت کنندگان و ذینفعان یک سری موارد و قوانین را رعایت کنند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

 

  • در حال حاضر تنها افراد حقیقی می توانند از سرویس چک صیاد استفاده نمایند.
  • چک های جدید بایستی برای ثبت، تایید و انتقال در سامانه صیاد، ثبت گردند
  • افرادی که چک برگشتی داشته و سوء اثر نشده اند، نمی تواند چک جدید صادر کنند و یا آن را در سامانه صیاد به ثبت برسانند.
  • صدور چک در وجه حامل ممنوع است و کسی نمی تواند چنین چک هایی را در وجه ذینفع صادر نماید.
  • دیگر نیازی به پشت نویسی چک های طرح جدید نیست و ثبت انتقال در سامانه صیاد کفایت می کند.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه استخدام بانک آینده بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

استعلام چک برگشتی از طریق پیامک

سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک چند روش را پیش روی صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک قرار داده است که یکی از همه ترین آن ها ارسال پیامک می باشد. همانطور که می دانید بر روی هر کدام از چک های جدید، یک شماره 16رقمی به طور اختصاصی قید گردیده است.

هموطنان گرامی می توانند شماره مذکور را از طریق پیام کوتاه به سر شماره 701701 ارسال نمایند. همچنین، این امکان وجود دارد که شناسه 16 رقمی را به همراه کد *1*1 شماره گیری کرد تا استعلام چک برگشتی قدیمی و یا جدید به اطلاع شمال برسد. توجه داشته باشید که در این روش نیازی به احراز هویت نیست.

به طور معمول، جواب پیامک بعد از 15 دقیقه فرستاده می شود. در غیر این صورت، پیغامی مبنی بر ” عدم امکان اخذ استعلام ” بر روی صفحه گوشی نمایش داده خواهد شد.

 

 

برای اطلاع از نحوه پیگیری پرونده قضایی با کد ملی لینک مربوطه را انتخاب کنید

 

 

ورود به سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک

 

 

استعلام چک برگشتی قدیمی

 

 

در روش دوم، فرد می تواند شناسه 16 رقمی را در سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک وارد کند. سپس، با کلیک بر روی دکمه استعلام، پاسخ قایل مشاهده خواهد بود. گفتنی است که دو سامانه برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

  1. سامانه بانک مرکزی: اقدام از طریق این سایت با آدرس اینترنتی cbi.ir بسیار ساده و مطمئن است.
  2. سامانه ساد 24: سرعت این سامانه استعلام چک برگشتی بسیار بالا است و افراد می توانند با اسکن کردن QR  به راحتی از وضعیت اعتبار چک مورد نظر در بانک های ملت – ملی – صادرات آگاهی یابند. استفاده از این سایت کاملا رایگان بوده و در آن ثبت و استعلام چک های سرقتی یا مفقودی تحت نظر معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صورت می گیرد.

 

 

جهت پیگیری کارت سوخت شرکت پست لینک را کلیک کنید

 

 

استعلام چک برگشتی از طریق اپلیکشین

ممکن است برای برخی از افراد این سوال مطرح باشد که آیا می توان به روشی غیر از مراجعه به سامانه استعلام چک برگشتی برای اعتبارسنجی چک های خود در بانک های مختلف ملت – ملی – صادرات و غیره اقدام نمود.

باید بگوییم که پاسخ مثبت است. سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک ساد 24، اپلیکیشنی را به صورت رایگان در اختیار کاربران عزیز قرار داده تا از جرایم و کلاهبرداری های احتمالی و یا سوء استفاده از چک های سرقتی یا مفقودی پیشگیری به عمل آید. این اپلیکیشن مدیریت همه جانبه دارد و خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

برای مثال، می توان برای سر رسید چک هایتان یادآور تنظیم کنید و موعد پرداخت را فراموش نکنید. علاوه بر این، مواردی همچون راس گیری چک، محاسبه سود و اقساط وام بانکی، تبدیل عدد به حروف، تبدیل تومان به ریال، و تبدیل ریال به تومان نیز از دیگر امکات این اپلیکیشن به شمار می رود. علاقه مندان می توانند این اپلیکشین را در هر کدام از اپ استورهای کافه بازار یا مایکت دانلود و در گوشی خود نصب کنند.

 

 

برای اطلاع از استخدام بانک صادرات وارد شوید

 

 

معنای رنگ بندی ها در سامانه استعلام چک برگشتی

وقتی که درخواست استعلام چک برگشتی قدیمی و جدید ارسال شد، پاسخ ها به همراه یک سری شاخص های رنگی به اطلاع شخص می رسد که هر کدام دارای مفهوم خاصی است. این مفاهیم عبارتند از:

 

 

وضعیت سفید به معنای اعتبار کامل صادر کننده چک می باشد و نشان می دهد که وی هیچ گونه سابقه چک برگشتی نداشته و یا اگر هم داشته است، رفع سوء اثر گردیده.

 

وضعیت زرد درصدی از اعتبار قبلی کمتر است و نشان می دهد که صادر کننده، یک فقره چک برگشتی با مبلغ حاکثر 5 میلیون تومان تعهد برگشتی دارد.

 

وضعیت نارنجی به معنای آن است که صادر کننده 2 الی 4 فقره چک برگشتی با حداکثر مبلغ 200 میلیون ریال تعهد برگشتی دارد.

 

وضعیت قهوه ایی نشان دهنده ای است که صادر کننده چک، 5 تا 10 فقره چک برگشتی با مبلغ حداکثر 500 میلیون ریال تعهد برگشتی دارد.

 

وضعیت قرمز سابقه بسیار بد صادر کننده را نشان می دهد و به معنی داران بودن بیش از 10 فقره چک بلاحل با مبلغ حداکثر 500 میلیون ریال تعهد برگشتی می باشد

 

 

 

 

جهت استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی آنلاین با کد ملی و شماره بیمه روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

چگونه چک را در سامانه صیاد ثبت و تایید کنیم

طبق قوانین جدید، صادر کننده و دریافت کننده چک هر دو ملزم به ثبت و تایید چک در سامانه صیاد هستند. بر این اساس، لازم است که ابتدا صادر کننده کد یکتای 16 رقمی روی ک، مبلغ، تاریخ و شناسه چک و کد ملی دریافت کننده را در سامانه صیاد وارد نماید.

همچنین، فردی که چک را می گیرد نیز بایستی کد یکتای چک را وارد و استعلام را تایید کند تا روند صدور چک کامل شود. نکته قابل توجه این است که صادرکننده چک می بایست از برای ثبت، از طریق اینترنت یا موبایل بانکی که دسته چک خود را دریافت کرده است، مثل بانک ملت – ملی – صادرات – کشاورزی و … و سپس اطلاعات را در سامانه صیاد ثبت کند.

اما دریافت کننده می تواند از درگاه هر کدام از بانک هایی که در آن حساب دارد، به سامانه صیاد مراجعه و استعلام بگیرد. در مورد استفاده از اپ ها نیز بایستی از طریق سیم کارتی که به نام خودتان است اقدام نمایید. علاوه بر این، استعلام چک برگشتی قدیمی و جدید، صادر کننده چک باید اطلاعات کارت بانکی را وارد کند که دسته چک او را صادر نموده است. در حالیکه دریافت کننده، قادر خواهد بود تا شماره حساب هر کدام ار کارت های بانکی خود را که مایل است به ثبت برساند.

 

برای ورود به سامانه انتقال چک صیاد به شخص ثالت با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

هزینه استعلام چک برگشتی

استعلام وضعیت جدید به دو صورت رایگان و غیر رایگان صورت می گیرد. در روش ارسال پیامک که در بالا توضیح داده شد، به ازای هر پیامک مبلغ 350 تومان از حساب شارژ تلفن همراه فرد کاسته می شود. البته این مبلغ ممکن است در آینده تغییر کند. اما چنانچه به سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک مراجعه شود یا از اپلیکیشن ساد 24 گردد، هیچ هزینه ایی کسر یا دریافت نمی شود و کاملا به صورت رایگان می باشد.

 

 

جهت آشنایی با روند پیگیری پرونده قضایی با رمز شخصی بر روی لینک مشخص شده کلیک نمایید

 

 

چگونه از چک برگشتی رفع سوء اثر کنیم؟

همانطور که در فوق ذکر شد، افرادی که قبلا چک برگشتی داشته اند، نمی توانند چکی صادر کنند یا به انجام استعلام چک برگشتی قدیمی و جدید بپردازند، مگر اینکه رفع سوء کنند. برای این امر می توان به ترتیب زیر عمل کرد:

  • مبلغ کسری چک در بانک محال علیه و ارائه درخواست مسدودی به حساب جاری واریز گردد.
  • لاشه چک به بانک محال علیه تحویل داده شود.
  • از دارنده چک رضایت نامه رسمی ارائه دهد یا از شخص حقوقی دولتی یا عمومی غیر دولتی دارنده چک یک نامه رسمی بدهد.
  • نامه رسمی مبتنی بر اتمام عملیات اجرایی در خصوص چک را از مرجع قضایی ارائه می دهد.
  • حکمی را که نشان دهنده حکم قضایی برائت ذمه صاحب حساب چک می باشد را حویل دهد.
  • از تاریخ صدور گواهینامه عدم پرداخت، سه سال گذشته باشد. البته به شرطی که دعوای حقوقی یا کیفری در خصوص چک از سوی دارنده چک مطرح نشود.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله با نحوه ورود به سامانه استعلام چک برگشتی و وضعیت اعتباری آن پرداختیم، و دیدیم که چگونه می توان در بانک های ملت – ملی – صادرات و … چک را در سامانه صیاد به ثبت رساند.

اگر در هر کدام از زمینه های مرتبط با چک های جدید صیاد و یا استعلام چک برگشتی قدیمی سوالی دارید و یا به دنبال روش های قانونی صدرو یا دریافت چک هستید، می توانید با کارشناسان و متخصصان ایران تحصیل تماس بگیرید. برای این منظور کافی است که از طریق شماره های درج شده در جدول زیر با ما در ارتباط باشید. 

 

 

برای اطلاعات کسب در رابطه با ورود به سامانه استعلام چک برگشتی و نحوه ثبت چک در سامانه صیاد از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

شرایط استخدام بانک مهر اقتصاد

تغییر شماره در سامانه ثنا

شرایط استخدام بانک رسالت

فراموشی نام کاربری ایران خودرو

روش پیگیری کارت ماشین

استعلام چک با کد ملی 

سامانه استعلام چک برگشتی 

 

4.4/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سامانه استعلام چک برگشتی چیست؟

استعلام چک برگشتی قدیمی از طریق مراجعه به سامانه www.cbi.ir امکانپذیر است.

شرایط ثبت چک در سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک چیست؟

در این مقاله همه شرایط لازم ذکر شده است.

سامانه استعلام چک های برگشتی برای چه بانک هایی است؟

چک های جدید صیادی در همه بانک های کشور قابل اجرا است.

آیا می توان از طریق اپلیکیشن برای استعلام چک اقدام نمود؟

بله. صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک می توانند اپلیکیشن ساد 24 را دانلود نمایند. 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    راهنما جامع ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + شرایط

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)