ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام چک با کد ملی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
استعلام چک با کد ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از افراد در ارتباط با استعلام چک با کد ملی سوال دارند و مایلند بدانند که از این روش می توانند چک خود را استعلام کنند؟ در حال حاضر استعلام چک از طریق سه روش استعلام از طریق پیامک، استعلام از طریق سامانه cbi.ir و در آخر استعلام از طریق نصب اپلیکیشن ساد 24 امکان پذیر است. با ورود به سامانه صیاد دیگر لازم نیست نگران خوش حسابی و یا بدحسابی صاحب چک باشید. با ورود به سامانه اینترنتی استعلام موجودی چک با شماره ملی می توانید علاوه بر استعلام موجودی چک حساب های قبلی مربوط به چک فرد را نیز بررسی نمایید. این نوع استعلام چک با کد ملی از طریق پیامک صورت می گیرد.

برای اطلاع درست از تعداد چک های برگشتی فرد صادر کننده و مبلغ های آن باید شماره صیادی روی چک را در دست داشته باشید و از طریق این شماره به راحتی می توانید از طریق سامانه ساد ۲۴ از وضعیت تعداد چک ها و مبلغ آن اطلاع پیدا کنید و بوسیله همین شماره صیادی است که می توان استعلام چک با کد ملی را انجام داد. چنانچه شما متقاضی گرامی در ارتباط با نحوه استعلام چک با کد ملی آشنا کافی ندارید، می توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

استعلام چک با کد ملی از طریق پیامک

👈🏽 سامانه صیاد، برای استعلام چک با کد ملی در دسترس است. در این سامانه می توانید با فرستادن شماره 16 رقمی چک، آن را استعلام نمایید. این خدمت با هدف شفاف سازی در فضای مالی ایجاد شده است. برای استعلام موجودی چک در سامانه صیاد، کافی است که شماره شناسه 16 رقمی را به 701701 پیامک نمایید، با این کار می توانید از وضعیت چک های برگشتی دارنده مطلع شوید. برای استعلام چک با کد ملی از طریق پیامک، باید طبق فرمول 1*1* شناسه استعلام 16 رقمی، این کار را انجام دهید. پس از فرستادن این پیامک، وضعیت چک طبق سه نوع ارسال خواهد شد.

👈🏽 اگر وضعیت چک سفید باشد، یعنی دارنده چک هیچگونه سابقه چک برگشتی ندارد. در صورتی که وضعیت چک فرد زرد باشد، یعنی فرد یک فقره چک با مبلغ حداکثر 50 میلیون ریال برگشتی دارد. اگر وضعیت فرد نارنجی باشد یعنی دو الی چهار فقره چک برگشتی با مبلغ حداکثر 200 میلیون ریال دارد. اگر وضعیت چک فرد قهوه ای باشد، یعنی 5 الی 10 فقره چک برگشتی با مبلغ 500 میلیون ریال تعهد برگشتی دارد. اگر وضعیت چک فرد قرمز باشد، بیش از ده فقره چک برگشتی با مبلغ بیشتر از 500 میلیون دارد.

استعلام چک با کد ملی از طریق پیامک

🔗 برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه انتقال چک صیاد به شخص ثالت با کد ملی بر روی لینک کلیک نمایید.

 

شرایط استعلام چک از طریق پیامک

👈🏽 امروزه بسیاری از معاملات و دادو ستدهای مردم با چک انجام می شود و بیشتر با مشکلات روبرو می شوند مشکلاتی مانند نامعتبر بودن چک ها ، موجود نبودن پول در حساب، دزدیده شدن و یا گم کردن چک که مردم با آنها سروکار دارند.

👈🏽 از این‌ رو بانک مرکزی طرحی را به منظور اطمینان خاطر بخشیدن به مردم ارائه کرده تا حدودی جلوی این مشکلات را گرفته باشد. این طرح بوجود آوردن سامانه صیاد که هدف این سامانه جلوگیری از سواستفاده و کلاهبرداری هایی که در معاملات پیش می آمده است. استعلام چک با استفاده از دو روش استعلام چک صیاد از طریق پیامک با استفاده از گوشی موبایل و استعلام الکترونیکی چک صیاد امکان پذیر است. روش پیگیری چک صیاد از طریق پیامک ساده ترین روش در بین مردم است و متقاضیان بیشتر علاقه مند به یادگیری و استفاده از این روش هستند.

 

🔗 برای کسب اطلاعات از سامانه استعلام چک برگشتی کلیک کنید.

 

نحوه پیگیری استعلام چک صیاد  از طریق پیامک

👈🏽 برای پیگیری چک صیاد از طریق پیامک موبایل سامانه صیاد، باید شماره ۱۶ رقمی روی چک را به سر شماره ۷۰۱۷۰۱ فرستاده تا بتوانیم استعلام چک را بگیرید. با این روش می توانید از معتبر بودن، عدم بازگشت خوردن چک اطلاع پیدا کنید. اما نحوه کار با سامانه پیامکی به چه صورت است؟ در سامانه پیامکی اعتبار چک را بوسیله رنگ هایی مثل سفید، زرد، نارنجی، قهوه ای و قرمز مشخص کرده اند. درجه بندی توسط رنگ ها به این صورت است که هرچقدر از سفید به طرف قرمز می رویم، از اعتبار چک کم می‌شود.

 

 

راهنمای لازم داری؟

تعبیر رنگ های استعلام چک بصورت پیامک

رنگ سفید

👈🏽 معنای رنگ سفید درجه بندی اعتبار چک این است که درحساب بانکی دارنده حساب به اندازه کافی اعتبار برای پاس کردن چک وجود دارد و چک معتبر بدون سوء پیشینه است یعنی چک برگشتی برای فرد وجود ندارد.

رنگ زرد

👈🏽 با این رنگ می توان فهمید که صاحب چک حداقل یک چک برگشتی داشته و به میزان ۵۰ میلیون ریال تعهد برگشت خورده

رنگ نارنجی

👈🏽 اگر نتیجه استعلام چک نارنجی بود یعنی صاحب چک صیاد بین ۲ تا ۴ چک برگشتی و ۲۰۰ میلیون تومان تعهد برگشت خورده دارد.

رنگ قهوه ای

👈🏽 این رنگ نشان دهنده ۳ تا ۱۰ چک برگشتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد پرداخت شده در سابقه چک وجود دارد.

رنگ قرمز

👈🏽 استعلام چک به رنگ قرمز به معنای بالاتر از ۱۰ عدد چک برگشتی و بالاتر از ۵۰۰ میلیون ریال تعهد پرداخت شده است. تمام افراد می توانند با استفاده از این رنگ ها تا حدودی از معتبر بودن چک و سابقه صاحب چک اطلاع کسب کنند و با خیال راحت به معامله خود بپردازند.

🔗 برای دریافت پاسخ این سوال که چگونه چک صیادی را ویرایش کنیم؟ بر روی لینک کلیک نمایید.

 

نکاتی برای گرفتن استعلام چک صیاد با استفاده از پیامک

✔️ استعلام چک صیاد دارای شرایط و ویژگی های خاصی می باشد و مانند تمام سامانه های خدمات رسانی به مردم است. افراد متقاضی باید به این شرایط بسیار دقت کنند.

✔️ انجام اینگونه خدمات در بانک مرکزی رایگان نمی باشد. همه باید برای هر تراکنش ۳۵۰۰ ریال به عنوان کارمزد و هزینه پیگیری چک بپردازند و این مبلغ به تعداد پیامک ربطی ندارد.

✔️ برای استعلام چک با کد ملی از طریق پیامک، متن پیامک نوشته شده فقط باید از شماره ۱۶ رقمی درج شده چک صیاد و بدون هیچ کلمه و جمله اضافی باشد.

✔️ تعداد پیگیری های مجاز برای هر شماره موبایل فقط ۴ عدد در هر روز است. اگر فرد اقدام به ثبت و ارسال در خواست های مکرر در این سامانه باشد فقط آخرین درخواست فرستاده می شود.

✔️ افراد حقوقی که دارای شناسه ملی نیستند، نمی توانند از سامانه صیاد استفاده کنند. اگر نتیجه پیگیری مربوط به حساب مشترکین بین چند نفر باشد، نتیجه اعلام شده مربوط به حساب فردی کسی می باشد که تعداد چک های برگشتی و تعهد پرداخت نشده را در بین افراد دیگری دارد.

 

استعلام چک با کد ملی از طریق سامانه صیاد

👈🏽 یکی دیگر از رش های استعلام چک با کد ملی، از طریق سایت صیاد می باشد. متقاضیان می توانند با مراحعه به سایت بانک مرکزی به آدرس cbi.ir و وارد نمودن کد 16 رقمی موجود بر روی چک جهت استعلام آن اقدام کنند. .این سامانه با جمع آوری نظرات مهم دسته چک های مشتریان این امکان را برای داشتن اعتبار حساب و امضا صاحبان حساب فراهم کرده است تا دسته چک به افراد بد حساب تعلق نگیرد.

👈🏽 با وجود این سامانه و شماره شناسایی که برای هر برگ دسته چک وجود دارد، پیگیری چک ها بسیار راحت شده است و از سوی دیگر اینکار باعث افزایش اعتبار چک در معاملات و مبادلات کشور شده است. لازم به ذکر است که دسته چک های صیاد بانک‌های ملت، ملی، سپه، رفاه، صادرات، کشاورزی، تجارت هیچ تفاوتی با هم ندارند. برای استعلام چک با کد ملی از طریق سامانه صیاد باید مراحل زیر را طی کنید:

✔️ ورود به سامانه بانک مرکزی به آدرس cbi.ir

✔️در مرحله بعد، در صفحه باز شده روی گزینه ” نظام های پرداخت و زیر ساخت ” که با کادر قرمز رنگ، در نوار منو بالای صفحه مشخص شده، کلیک نمایید.

✔️در سمت چپ صفحه باز شده بر روی گزینه ” استعلام وضعیت اعتباری چک ” که با کادر قرمز مشخص شده، کلیک کنید.

✔️در آخر وارد صفحه استعلام چک شوید و کد 16 رقمی روی چک خود را وارد کنید تا گزارش استعلام وضعیت اعتبار چک مورد نظر را بدون نیاز به کد ملی دریافت نمایید.

استعلام چک با کد ملی از طریق سامانه صیاد

📣 اطلاعیه 📣

چنانچه در ارتباط با هر کدام از مراحل استعلام چک با کد ملی از طریق سامانه صیاد به آدرس cbi.ir سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره 9099075307 در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

استعلام چک با کد ملی از طریق اپلیکیشن ساد 24

👈🏽 روش بسیار راحت و فوری پیگیری چک صیادی با کد ملی، دانلود و نصب اپلیکشن ساد ۲۴ است. شما با استفاده از این سامانه به راحتی می توانید هنگام گرفتن چک از حساب فردی صاحب چک آگاه شده و به راحتی به معامله بپردازید. فقط کافیست شماره ۱۶ رقمی را درقسمت استعلام چک وارد کنید و کد OR روی چک را اسکن کنید. با این روش از چک های برگشتی صاحب چک مطلع می شوید تا بتوانید از به موقع از گرفتن چک جلوگیری کنید.

👈🏽 به خاطر طولانی بودن نوشتن پیامک و همینطور زمان بر بودن آن و مشکلاتی مانند وارد نمودن اعداد به صورت فارسی و انگلیسی و یا نحوه تایپ پیامک، راه مناسب استفاده از اپلیکیشن استعلام چک ساد ۲۴ می باشد. این سامانه قبل از دریافت چک ما را از خوش حسابی فرد  و همینطور از تعداد چک های برگشتی مطلع می کند. با استفاده از این سامانه شماره ۱۶ رقمی صیاد را در استعلام صیاد وارد کرده و روی کد OR  مستقیم بدون هیچ گونه هزینه ای امنیت معامله خود را تضمین کنید.

آموزش استعلام چک با اپلیکیشن ساد ۲۴

آموزش استعلام چک با اپلیکیشن ساد 24

✔️ اول وارد نرم افزار ساد می شوید و قسمت پیگیری استعلام چک را انتخاب می کنید.

✔️ در گام بعد شماره صیادی ۱۶ رقمی را وارد می کنید. گزینه استعلام صیاد را انتخاب می کنید. اگر استعلام چک مشخص را قبلا گرفته اید و به علت های مختلف دوباره می خواهید پیگیری نمایید، مثلا می خواهید اطلاع پیدا کنید، فردی که دو ماه پیش چک گرفته اید و وضعیتش سفید بوده، هنوز هم سفید و یا تغییر کرده است.

✔️ در قسمت آرشیو و یا سابقه استعلام چک صیاد، وارد بخش سوابق استعلام بشوید. اگر درخواست پیگیری صیاد را داشته باشید پس از وارد کردن عبارت امنیتی، نتیجه استعلام نمایش داده می شود و می توانید در صفحه اصلی از نتیجه استعلام به کمک کادر ۲ از مفهوم استعلام مطلع شوید.

✔️ اگر درخواست نمایش سوابق استعلام صیاد را دارید کادر ۳ ( تصویر سمت چپ ) به شما نمایش می دهد. در بخش سوابق استعلام صیاد با گزینه ( استعلام عدد ) استعلام خوش حسابی فرد را دوباره بگیرید.

 

استعلام رفع سوء اثر از چک برگشتی

👈🏽 رفع سوء اثر به معنای پاک کردن سابقه برگشت خوردن چک است. برای رفع این سوء اثر روش های مختلفی وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به تامین کردن موجودی چک، ارائه لاشه چک، ارائه ضمانت نامه محضری، واریز مبلغ، مسدود کردن و ارائه حکم قضایی اشاره کرد.برای اطمینان از این موضوع، پس از انجام کارهای لازم با مراجعه به سامانه ساد 24 و مشاهده وضعیت سفید، می توانید آن را بررسی کنید.

 

قوانین مربوط به اخذ چک

👈🏽 با توجه به قانون جدید چک باید از پذیرش چک هایی که در سامانه صیاد ثبت نشده خودداری کنید، چراکه این چک ها از سوی سیستم بانکی به دارنده پرداخت نمی شود. با توجه به بیان نمایندگان مجلس فقدان رویه بین بانک ها عامل طولانی شدن روند و پیگیری چک با کد ملی در سامانه صیاد شده است که این مسئله برای صاحبان کسب و کار مشکلاتی فراهم کرده است.

👈🏽 در قانون جدید چک امکان استعلام چک با کد ملی بر اساس اعداد اطلاعاتی روی چک در سامانه صیاد بانک مرکزی امکان پذیر شده است. در حال حاضر ثبت چک در سامانه صیاد صرفا نیازمند تایید انتقال گیرنده ها بوده و نیاز به تایید بانک ندارد. بر اساس بخشنامه شماره  ۹۹۴۲۳۰۷۹ بانک مرکزی کلیه افراد می توانند برای ثبت چک ور سامانه صیاد و سایر عملیات از جمله استعلام چک با کد ملی از تمام کارت های بانکی عضو شتاب استفاده کنند.

📣 اطلاعیه 📣

در قوانین جدید چک صیادی، استعلام چک با کد ملی از طریق اطلاعات روی چک امکان پذیر می باشد.

 

جدیدترین اخبار پیرامون استعلام چک با کد ملی

جدیدترین اخبار پیرامون استعلام چک

📌 شرایط استعلام چک صیادی از طریق اپلیکیشن آپ

در شرایط بروزرسانی چگونگی تبادل چک در سیستم بانکی کشور و برای ثبت و رهگیری چک‌ های صیادی، ‏اپلیکیشن آپ همزمان با اجرا شدن قوانین جدید چک، امکان استعلام چک صیادی و ثبت آن، تایید دریافت و انتقال ‏چک را در اپلیکیشن خود فراهم کرده است.‏ با نصب  اپلیکیشن آپ می‌ توانید نماد سرویس چک صیادی را بررسی نمایید.

📌 چگونگی استعلام اعتبار چک صیادی

همه افراد مقاضی می توانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی درج شده در چک های صیادی به سایت استعلام پیامکی این بانک با سر شماره ۷۰۱۷۰۱ از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک های برگشتی در بانک مرکزی مطلع شوند.

 

خلاصه مطالب

همانطور که در این مقاله گفته شد استعلام چک با کد ملی غیر ممکن می باشد. برای استعلام چک باید کد ۱۶ رقمی صیاد درج شده روی چک را همراه داشت تا بوسیله سامانه پیامک صیاد، سایت صیاد یا از طریق اپلیکیشن ساد ۲۴ استعلام چک را انجام داد. استعلام چک با کد ملی از طریق پیامک شرایط و قوانین خاصی دارد و باید هزینه ای را برای گرفتن استعلام بپردازید، اما استعلام در اپلیکیشن ساد 24 رایگان است و از نظر تعداد نیز محدودیت ندارد.

چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله در ارتباط با استعلام چک با کد ملی سوال و ابهامی داشه باشید، می توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا راهنمایی های لارم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله

 

4.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین روش استعلام چک با کد ملی به چه صورت است؟

برای استعلام چک با کد ملی بهترین روش استفاده از سامانه سناد یا سامانه صیاد است.

برای ورود به سامانه اینترنتی استعلام موجودی چک با شماره ملی به چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای ورود به این سامانه باید شناسه ثبت شده روی چک را داشته باشید.

آیا استعلام از بانک مرکزی با کد ملی نیز امکان پذیر است؟

بانک ملی خدماتی در این رابطه ارائه نمی دهد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)