ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1403 + تقویم آموزشی inbr.ir

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای دریافت پروانه نظام مهندسی و گواهی اشتغال به کار از این سازمان لازم است افراد حتماً در آزمون هایی که از طرف سازمان نظام مهندسی اعلام می شود شرکت کرده و حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا بتوانند به فعالیت در مشاغل مرتبط با رشته خود اقدام نمایند. از این رو لازم است آن ها حتماً از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی اطلاع پیدا کنند تا خود را برای قبولی در آزمون آماده سازند.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی برای هر یک از موارد آزمون متفاوت می‌ باشد و به عنوان مثال آزمون نظام مهندسی معماری در زمانی متفاوت از آزمون نظام مهندسی ترافیک برگزار می‌ شود.

شما عزیزان می‌ توانید برای اطلاع از شرایط شرکت در هریک از این آزمون ها و همچنین منابع و زمان برگزاری آن ها از تلفن ثابت شماره 9099075307 را بدون پیش شماره استانی شماره گیری نمایید.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی مرحله سوم

در تغییری نسبت به سال‌ های گذشته، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای مبنی بر برگزاری آزمون نظام مهندسی در سه دوره در طول سال جاری نموده است.

بر طبق اطلاعیه کوتاه منتشر شده، این آزمون در سال ۱۴۰۳ در سه دوره و در ماه‌های اردیبهشت، آذر و دی برگزار خواهد شد. داوطلبان در صورتی که در دوره‌های قبلی موفق به کسب نتیجه مطلوب نشده‌اند، می‌توانند در دوره سوم نیز ثبت نام انجام دهند.

داوطلبان پس از مرور منابع آزمون نظام مهندسی ماه دی، می‌توانند در بازه زمانی مشخص‌شده‌برای ثبت نام در آزمون اقدام کنند. پس از اتمام مهلت ثبت نام، باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام و در موعد مقرر در جلسه آزمون حضور یابند. هم اکنون زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی دوره سوم ۱۴۰۳ اعلام گردیده و در این بخش از مقاله ارائه‌ شده‌ است.

زمان برگزاری آزمون های نظام مهندسی نوبت سوم ۱۴۰۳
عمران محاسبات صبح 17 اسفند
معماری نظارت صبح
تاسیسات مکانیکی اجرا عصر
تاسیسات برقی نظارت عصر
تاسیسات برقی اجرا عصر
تاسیسات مکانیکی نظارت عصر
نقشه برداری صبح
شهرسازی صبح
ترافیک صبح
عمران محاسبات صبح 18 اسفند
تاسیسات مکانیکی طراحی صبح
عمران نظارت صبح
تاسیسات برقی طراحی صبح
طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان صبح
ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی صبح

بنر کال تو اکشن

برای اطلاع از  اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی  کلیک نمایید.

تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت دوم

تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت دوم سال ۱۴۰۳ مهر ماه تعیین شده است. تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت دوم در دو روز ۲۰ و ۲۱ مهرماه برگزار می‌ شود و دارای دو نوبت صبح و عصر است. شما عزیزان می توانید در جدول زیر تاریخ و زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت دوم هر یک از رشته های آزمون و صلاحیت های آن ها را مشاهده کنید.

تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت دوم
نام آزمون نوع صلاحیت نوبت آزمون تاریخ آزمون
عمران اجرا صبح 20 مهر 1403
تاسیسات مکانیکی نظارت عصر
تاسیسات مکانیکی اجرا عصر
تاسیسات برقی نظارت عصر
تاسیسات برقی اجرا عصر
معماری نظارت صبح
عمران نظارت صبح
نقشه برداری طراحی و نظارت صبح
شهرسازی طراحی و نظارت صبح
ترافیک طراحی و نظارت صبح
عمران محاسبات صبح 21 مهر 1403
تاسیسات مکانیکی طراحی صبح
تاسیسات برقی طراحی صبح
طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان طراحی و نظارت صبح

تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت اول

تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت اول سال ۱۴۰۳ در تاریخ های ۱۵، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری بود. در جدول زیر تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت اول هر یک از این آزمون‌ ها برای اطلاع شما همراهان گرامی قرار داده شده است.

تاریخ آزمون نظام مهندسی 1403 نوبت اول
نام آزمون نوع صلاحیت نوبت آزمون تاریخ آزمون
معماری طراحی صبح و عصر 15 اردیبهشت ماه
عمران اجرا صبح 28 اردیبهشت ماه
تاسیسات مکانیکی نظارت عصر
تاسیسات مکانیکی اجرا عصر
تاسیسات برقی نظارت عصر
تاسیسات برقی اجرا عصر
معماری نظارت صبح
عمران نظارت صبح
نقشه برداری طراحی و نظارت صبح
شهرسازی طراحی و نظارت صبح
ترافیک طراحی و نظارت صبح
عمران محاسبات صبح 29 اردیبهشت ماه
تاسیسات مکانیکی طراحی صبح
تاسیسات برقی طراحی صبح
طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان طراحی و نظارت صبح

برای اطلاع از ثبت نام آزمون نظام مهندسی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی مرحله اول

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

کلیه شرکت کنندگان در آزمون نظام مهندسی در هر رشته امتحانی لازم است قبل از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی حتماً کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی را دریافت کرده باشند.

برای دریافت این کارت می‌ بایست به سامانه وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان به نشانی اینترنتی inbr.ir مراجعه کرد و کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمود.

در خصوص این کارت دو نکته مهم وجود دارد اول اینکه پس از دریافت آن باید اطلاعات خود را چک نمایید و چنانچه مغایرتی در اطلاعات شما با اطلاعات موجود در کارتتان باشد لازم است حتماً برای اصلاح آن به باجه‌ های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی مراجعه نمایید.

نکته دوم اینکه برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی باید به سامانه اعلام شده وارد شوید و کارت خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید تا قبل از زمان آزمون نظام مهندسی امکان دریافت این کارت را دارید اما بهتر است دریافت کارت خود را به روزهای آخر نیندازید زیرا ممکن است به دلیل شلوغی سایت برای دریافت این کارت با مشکل مواجه شوید.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

برای اطلاع از شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مدت زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

مدت زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۳ معمولا به تناسب نوع صلاحیت و رشته امتحانی، در تعیین روزهای خاص انجام می‌شود.

حتما داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام اطلاعات دقیق درباره تاریخ و زمان برگزاری آزمون را به‌دست آورند تا بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب، برای شرکت در آزمون و پیروزی در آن، اقدام نمایند.

تعداد سوالات آزمون نظام مهندسی در دفترچه ثبت‌نام، بر اساس نوع صلاحیت، متفاوت است. بنابراین، می‌توان گفت که مدت زمان آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۳، بر اساس رشته و صلاحیت مختلف، متغیر است.

به‌طور معمول، اکثر صلاحیت‌ها دارای ۶۰ سوال و زمان پاسخ‌گویی ۱۲۰ دقیقه هستند که با توجه به تعداد سوالات، داوطلبان باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

با توجه به این‌که تعدادی از سوالات از منابع نشریه‌ای و قوانین مقررات ملی ساختمان تشکیل شده‌اند، لازم است که در زمان ثبت‌نام از طریق وب‌سایت inbr.ir، اطلاعات مربوط به شماره نشریه‌ها و قوانین مرتبط با هر صلاحیت را به‌دست آورند و برای مطالعه آن‌ها اقدام نمایند.

به‌طور معمول، تعداد پنج تا هفت سوال از قوانین و نشریه‌های مرتبط با هر صلاحیت طراحی می‌شوند. همچنین، در وب‌ سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، نمونه سوالات چندین سال اخیر به همراه پاسخنامه منتشر‌ شده‌ است که داوطلبان باید با مطالعه آن‌ها، اطلاعات لازم را درباره نوع سوالات طراحی شده، به‌دست آورند.

محل برگزاری آزمون نظام مهندسی

داوطلب می‌بایست قبل از تاریخ برگزاری آزمون، اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه نماید. بررسی دقیق اطلاعات موجود بر روی کارت ورود به جلسه با اطلاعات ثبت نامی داوطلب بسیار حیاتی است.

به دلیل اینکه داوطلب مسئولیت صحت اطلاعات موجود بر روی کارت ورود به جلسه را دارد، در صورت مشاهده تناقض در اطلاعات، باید از طریق باجه‌های رفع نقص اقدامات لازم را انجام دهد.

یکی از اطلاعات حیاتی موجود بر روی کارت ورود به جلسه، محل برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ است. بر روی کارت ورود به جلسه اطلاعاتی در خصوص محل برگزاری آزمون و آدرس دقیق آن ذکر‌ شده‌ است.

ضروری است از آنجا که تعیین حوزه‌های امتحانی بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان انجام می‌شود، داوطلبان باید در روزهای ابتدایی انتشار کارت ورود به جلسه، با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود، آن را بررسی و در صورتی که آدرس حوزه امتحانی خارج از شهر محل اقامتشان باشد، برنامه‌ریزی مناسب برای حضور در جلسه آزمون داشته باشند.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

مشاوره قبولی در آزمون نظام مهندسی

داوطلبانی که می‌ خواهند در آزمون نظام مهندسی قبول شوند باید ۳۰ سوال را به درستی پاسخ داده باشند. نکته مهم در این خصوص این است که آزمون نظام مهندسی دارای نمره منفی می باشد و هر سه پاسخ اشتباه باعث از بین رفتن یک پاسخ صحیح می‌ شود. بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم برای آشنایی با سوالات این آزمون نمونه سوالات دوره‌ های قبل را مطالعه نمایید.

✅ نکته دیگر اینکه توجه داشته باشید درست است که آزمون نظام مهندسی به صورت کتاب باز برگزار می‌ شود اما داوطلبان به دلیل داشتن فضای کم مجاز به آوردن منابع آزمون نظام مهندسی بسیار زیاد و کتاب های حجیم نمی‌ باشند بنابراین بهتر است جزوه و یادداشت‌ های خود را در جلسه آزمون همراه داشته باشند.

البته یکی از منابع مهم که لازم است حتماً داوطلبان شرکت در این آزمون آن را در جلسه امتحان همراه خود داشته باشند، کلید واژگان آزمون نظام مهندسی می‌ باشد.

✅ لازم به ذکر است تعداد سوالات آزمون نظام مهندسی بر اساس مورد امتحان متغیر هستند و از این رو زمان پاسخگویی به سوالات نیز متفاوت می‌ باشد. اگرچه به طور معمول هر یک از صلاحیت‌ ها ۶۰ سوال دارند و زمان پاسخگویی به آن ها دو ساعت است.

✅ نکته پایانی اینکه یکی از شرایط مهم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی این است که داوطلبان شرکت کننده حتماً باید ۳ سال سابقه کاری داشته باشند.

شما عزیزان برای اطلاع از جزئیات آزمون نظام مهندسی در هر یک از صلاحیت‌ های مورد آزمون خود می‌ توانید با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید خدمات مشاوره آزمون نظام مهندسی رایگان دریافت نمایید.

برای اطلاع از سامانه ثبت نام و اعلام نتایج نظام مهندسی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

در این مقاله در مورد زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی صحبت کردیم و گفتیم این آزمون در سال 1403 سه مرتبه برگزار می شود. همچنین گفتیم لازم است هریک از داوطلبان چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند و دریافت این کارت را به روزهای پایانی آزمون ماکول نکنند.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد زمان، منابع و رشته های آزمون نظام مهندسی با مشاوران ایران تحصیل ارتباط تلفنی برقرار نمایید یا سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این مقاله در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای برقراری تماس تلفنی هر روز هفته حتی در روزهای تعطیل می توانید از ساعت 8 صبح تا 12 شب از تلفن ثابت شماره 9099075307 را بدون پیش شماره استانی شماره گیری نمایید.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی کلیک کنید.

 

 

 

4.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون نظام مهندسی در سال ۱۴۰۳ چند مرتبه برگزار می‌ شود؟

این آزمون در سال جاری سه مرتبه برگزار می‌ شود که زمان دقیق برگزاری هر یک از این آزمون‌ ها از طریق اطلاعیه‌ های نظام مهندسی به اطلاع داوطلبان می‌ رسد.

آیا داوطلبان شرکت در آزمون نظام مهندسی برای شرکت در جلسه آزمون لازم است مدارکی همراه داشته باشند؟

بله شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی در روز آزمون باید علاوه بر کارت ورود به جلسه کارت ملی یا یکی از مدارک شناسایی دارای عکس خود را به همراه داشته باشند.

آزمون نظام مهندسی نوبت سوم سال ۱۴۰۳ در چه زمانی برگزار می‌ شود؟

این آزمون در 17 . 18 اسفندماه برگزار می‌ گردد. برای اطلاع از جزئیات آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۳ با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

21 دیدگاه دربارهٔ «زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1403 + تقویم آموزشی inbr.ir»

  1. Avatar photo بهار گفت:

    سلام من کاردانیم با عنوان (نقشه کشی معماری) و مدرک کارشناسیم با عنوان (معماری) هست، میتونم آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟ اگه آره تو چه شاخه ای میتونم شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید ودر ازمون های نظارت و اجرا و طراحی میتونید شرکت کنید با توجه به این که ازمدرک کارشناسی شما باید حداقل ۳ سال گذشته باشد

  2. Avatar photo شبنم رستم نژاد گفت:

    سلام. من عضو نظام مهندسی نیستم جز شرایط ثبت نام نیست ولی موقع پر کردن فرم اگه محلی رو انتخاب نکنم وارد مرحله ی بعد نمیشه. میشه راهنمایی کنین.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز این مورد مربوط به زیرساخت سایت میباشد و باید با پشتیبانی در تماس باشید.

  3. Avatar photo محمدنوعی سقرلو گفت:

    محل برقراری و ساعت آزمون در تهران چه ساعتی و کجا هستش؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      این موضوع را زمان دریافت کارت ورود به جلسه مشخص میکند

  4. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام.زمان ثبت نام نوبت سوم آزمون نظام نقشه برداری چه تاریخی است؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاظر فراخوانی بابت زمان ثبت نام اعلام نشده

  5. Avatar photo جواد حقیقت گفت:

    سلام وقت بخیر،فرمودید باید سه سال سابقه کار داشته باشیم،آیا سابقه کار غیرمربطو به رشته هم قبوله؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید مرتبط باشه

    2. Avatar photo ریحانه گفت:

      فقط باید ۳ سال از مدرک کارشناسی گذشته باشه اگه جایی کار نکرده باشی هم مهم نیست

  6. Avatar photo یزدان گفت:

    آزمون نظام مهندسی هر چند ماه برگزار میشه و اینکه آیا زمان متفاوتی هم داره؟ مثلا شده تا حالا این امتحان عصر باشه[

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سالی یک بار

      1. Avatar photo هادی گفت:

        سلام.من ارشد عمران دارم ولی لیسانسم صنایع هست.چهار سال از ارشدم میگذره.میتونم آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          شما نمی توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایید

  7. Avatar photo مقداد گفت:

    سلام زمان برگزاری امتحان نظام مهندسی کیه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا اردیبهشت 1403 زمان ازمون میباشد که به صورت فراخوان اعلام میکنند

      1. Avatar photo سیده معصومه بابازاده گفت:

        درود زمان آزمون طراحی چه تاریخی هست؟

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام وقت بخیر
          معولا هر شش ماه اعلام میشه

        2. Avatar photo ایمان گفت:

          سللم ایا ازمون نوبت سوم دی ماه برگزار خواهد شد یا بریم برا نیمه اول ۱۴۰۳

          1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

            سلام معمولا هر سال دو بار آزمون برگزارمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • بخشنامه نظام مهندسی کارشناسی ناپیوسته

    بخشنامه نظام مهندسی کارشناسی ناپیوسته + رشته ها و سنوات 1403

    اطلاع از آخرین مصوبات بخشنامه نظام مهندسی کارشناسی ناپیوسته بسیار اهمیت دارد. در سال های اخیر حذف کارشناسی ناپیوسته از نظام مهندسی اعلام و همین امر موجب اعتراض بسیاری از مهندسین شد. اما با اصلاح قانون نظام مهندسی کارشناسی ناپیوسته...
  • ثبت نام آزمون نظام مهندسی

    ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 + زمان، شرایط و مدارک inbr.ir

     ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ آغاز شد. در این آزمون داوطلبان می توانند با انواع مدرک های تحصیلی و اطلاع از راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. به صورت کلی افراد شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی...
  • شرایط آزمون نظام مهندسی

    شرایط آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ + سابقه کار مورد نیاز

    متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند باید دارای شرایط آزمون نظام مهندسی در رشته هایی که از طرف این سازمان اعلام می شود باشند. بدین ترتیب، به شرکت کنندگانی که موفق به اخذ نمره قبولی شوند،...
  • ارتقاء پایه نظام مهندسی

    شرایط ارتقاء پایه نظام مهندسی + بخشنامه سنوات 1403 | inbr.ir

    ارتقاء پایه نظام مهندسی با گذر زمان و کسب تجربه امکان پذیر می باشد. ارتقاء پایه نظام مهندسی فرآیندی برای بالا بردن سطح تجربه و تخصص مهندسان در زمینه های مختلف است. از این طریق خدمات مهندسی با کیفیت بیشتری...
تماس با مشاور