ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته رادیولوژی بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها

رشته رادیولوژی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران ثبت‌نام رادیولوژی بدون کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته رادیولوژی بدون کنکور از جمله رشته‌های اصلی  پیراپزشکی است که در حال حاضر طرفداران زیادی دارد. علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند در دو موقعیت شغلی کارشناس رادیولوژی و رادیولوژیست استخدام شده و مشغول به کار شوند.

این رشته در حال حاضر تنها در دانشگاه‌‌های دولتی ارائه می‌شود. به همین خاطر داوطلبان برای اینکه بتوانند در آینده به عنوان رادیولوژیست در بیمارستان‌ها و مراکز تصویربرداری کار کنند، می‌بایست دروس تخصصی تجری را به خوبی مطالعه کرده و در کنکور شرکت نمایند.

اما سوالی که در این بین به وجود آمده، این است که رادیولوژی دانشگاه آزاد بدون آزمون امکان‌پذیر می‌باشد یا خیر؟ چنانچه پس از مطالعه این مقاله درباره این موارد نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آینده شغلی رشته رادیولوژی

یکی از رشته‌های مهم پیراپزشکی بدون کنکور پردیس که داوطلبان زیادی را علاقه‌مند به تحصیل کرده، رادیولوژی است. متقاضیانی که خواهان ورود به این رشته هستند، باید به‌ وسیله شرکت در کنکور سراسری شانس خود را برای تحصیل در این رشته امتحان کنند. بنابراین رشته رادیولوژی بدون کنکور غیرممکن است.

برای ورود به رادیولوژی، ابتدا باید این نکته را مدنظر قرار دهید که در این رشته با دو موقعیت شغلی روبرو هستید. همچنین به‌ احتمال زیاد خیلی از شماها هنوز با تفاوت‌های میان این دو شغل آشنا نشده‌اید و نمی‌توانید تصمیم درستی در اینباره بگیرید.

بنابراین پیش از آن که بخواهید از لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته رادیولوژی مطلع شوید، باید در مرحله اول درباره این رشته و آینده شغلی آن اطلاعات جدیدی جمع‌آوری کنید. در واقع رادیولوژیست فردی است که در رشته پزشکی عمومی فارغ‌ التحصیل شده باشد و سپس در آزمون تخصص رادیولوژی شرکت کند. و بعد دوران تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام برساند.

آینده رشته رادیولوژی بدون کنکور

همچنین پزشک و متخصص رادیولوژی کسی است که عکس‌های رادیولوژی و رادیوگرافی را تفسیر کرده و وظیفه تشخیص بیماری‌ها و شکستگی‌ها را هم به عهده دارد.

امروزه تمامی مراکز رادیولوژی به یک رادیولوژیست احتیاج دارند. طول دوره تحصیل برای رادیولوژیست‌ها به‌ طور کلی 15 سال است که ما در بخش زیر جزئیات آن را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • حدود 7 سال مدت دوره پزشکی
  • 2 سال برای تعهد خدمت دکتری عمومی
  • 4 سال هم طول تحصیل در دوره تخصص
  • 2 سال دوره تعهد ویژه دوره تخصص

طول دوره تحصیل رشته رادیولوژی بدون کنکور

در صورتی که اطلاعات کاملی در اینباره ندارید، می‌توانید معرفی رشته رادیولوژی را بادقت مطالعه کنید. اما کارشناس رادیولوژی به فردی گفته می‌شود که در رشته تکنولوژی پرتو‌شناسی طی مدت 4 سال تحصیل کرده است. همچنین درباره مباحث مهمی مثل آناتومی، فیزیک، فیزیولوژی و همچنین دروس تخصصی تصویر برداری به اندازه کافی آموزش دیده باشد.

فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته تکنولوژی پرتو شناسی، می‌توانند در مراکز درمانی فعالیت کنند. همچنین این افراد از امتیاز ویژه تاسیس کلینیک تصویربرداری برخوردار هستند. رشته کاردانی رادیولوژی فک و صورت نیز از شاخه‌های اصلی آن محسوب می‌شود که امروزه از درآمد به نسبت بالایی برخوردار است.

در ادامه این مقاله از ایران تحصیل سعی داریم که توضیح دهیم آیا تحصیل در رشته رادیولوژی بدون کنکور امکان‌پذیر است یا خیر؟ هرچند در گام اول، می‌بایست در رابطه با رتبه قبولی رادیولوژی اطلاعات داشته باشید تا بتوانید طبق آن بااطمینان انتخاب رشته کنید.

تحصیل در رشته رادیولوژی بدون کنکور امکان‌پذیر است؟

اصلی‌ترین مرحله برای تحصیل در رشته رادیولوژی، ثبت‌نام در کنکور سراسری و آماده‌ شدن برای شرکت در این ماراتن سخت است. همان‌طور که در بخش قبل درباره شرایط و آینده شغلی رشته رادیولوژی گفتیم، ثبت نام داوطلبان در رشته رادیولوژی بدون کنکور غیرممکن است.

☑️ بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای امروز پذیرفته‌ شدن در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است. با این حال هر سال شاهد داوطلبان بیشتری در این رشته هستیم، چرا که افراد زیادی قصد دارند بدون کنکور وارد این رشته‌ها شوند.

☑️ در واقع به دنبال یک راه و روشی هستند که بدون شرکت در کنکور به رشته پزشکی یا رادیولوژی ورود کنند. دانشگاه آزاد تا به‌ حال هیچ‌کدام از رشته‌های رادیولوژی، فیزیوتراپی، پرتودرمانی، پرتوشناسی را چه با کنکور و چه بدون کنکور ارائه نداده است.

آیا تحصیل در رشته رادیولوژی بدون کنکور امکان پذیر است؟

☑️ رشته کاردانی رادیولوژی فک و صورت در واقع شاخه‌ای از علم دندان‌ پزشکی می‌باشد. حیطه اصلی فعالیت‌های این گروه تشخیص مبتنی بر تصویربرداری با روش‌های جدید و کلاسیک است.

☑️ در واقع بررسی تمامی ضایعاتی که در نواحی دهان، صورت و فک و حفاظت از انسان در برابر تشعشعات کاربردی، از وظایف این رشته محسوب می‌شود. ورود به این رشته تنها از راه آزمون سراسری امکان پذیر است.

☑️ در ضمن، داوطلبان رادیولوژی و رشته‌های مشابه برای اطلاع از رتبه قبولی پرتو درمانی علاوه بر رادیولوژی می‌توانند با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایند.

رشته‌های مرتبط با رادیولوژی بدون کنکور

در حال حاضر تحصیل در رشته رادیولوژی دانشگاه آزاد بدون آزمون و همچنین دانشگاه‌هایی به غیر از دانشگاه‌های دولتی، نشدنی است. چرا که رشته رادیولوژی از جمله رشته‌های سخت پیراپزشکی محسوب می‌شود و قبول شدن در آن نیاز به همت و اراده‌ای قوی دارد. شباهت رشته رادیولوژی با مباحث و دروس تخصصی رشته تکنولوژی پرتوشناسی بسیار زیاد است.

☑️ به طوری که فارغ التحصیلان می‌توانند بعد از اتمام درسشان به عنوان کارشناس رادیولوژی استخدام شوند. البته تفاوت‌هایی هم در این بین دارند که می‌توان آن را در نحوه  استفاده از دستگاه C.P و  M.R.I خلاصه کرد.

☑️ رشته کاردانی رادیولوژی فک و صورت از لحاظ شباهت و تفاوت با تکنولوژی پرتوشناسی قابل بحث است، اما در مجموع هر سه رشته باهم وجه اشتراکاتی دارند که علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر دروس تخصصی و رتبه لازم برای قبولی هرکدام را بررسی کنند.

رشته‌های مرتبط با رادیولوژی بدون کنکور

 

رشته رادیولوژی دانشگاه آزاد بدون آزمون

داوطلبانی که می‌خواهند هرطور شده در یکی از رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی تحصیل کنند، می‌بایست منابع کنکور سراسری تجربی را با دقت مطالعه کرده و بعد در کنکور شرکت نمایند. اما با این حال قبولی در رشته‌هایی مثل پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی سخت است و هرکسی در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود.

بنابراین بسیاری از افراد به دنبال ورود به رشته رادیولوژی با کسب حد نصاب رتبه قبولی هستند، هرچند گاهی ظرفیت این رشته در دانشگاه‌های دولتی نیز تکمیل می‌شود. بنابراین سوالی که برای خیلی از داوطلبان به وجود آمده، این است که آیا می‌توان برای ثبت نام رادیولوژی دانشگاه آزاد بدون آزمون اقدام کرد؟

متاسفانه این امکان هنوز وجود ندارد. دانشگاه آزاد نه با کنکور و نه بدون کنکور، داوطلبانی که تمایل به تحصیل در رشته رادیولوژی دارند را ثبت نام نمی‌کند. بنابراین تنها راه ورود به این رشته، شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه‌های روزانه و شبانه است.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

رشته رادیولوژی دانشگاه پیام نور بدون کنکور

بعد از رشته پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی، یکی از رشته‌های پرطرفدار پیراپزشکی، رادیولوژِی است. داوطلبان زیادی می‌خواهند بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی ثبت نام کنند و از این رشته فارغ التحصیل شوند.

اما متاسفانه چه با کنکور و چه بدون کنکور تحصیل در رشته رادیولوژی، همانند دانشگاه آزاد در دانشگاه‌هایی مثل پیام نور و غیرانتفاعی نیز غیرممکن است!

متقاضیان رشته رادیولوژی، می بایست برای کنکور سراسری درس بخوانند و با آمادگی بالا در این آزمون سخت و نفس‌گیر شرکت کنند. ورود به این رشته تخصصی تنها از راه ثبت نام و شرکت در کنکور میسر می‌شود.

رشته رادیولوژی دانشگاه غیرانتفاعی بدون آزمون

رشته رادیولوژی تنها در دانشگاه‌های سراسری باکنکور ارائه می‌شود. از این رو این رشته در لیست رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد و پیام نور وجود ندارد. علاقه‌مندان به شغل رادیولوژی و رادیولوژیست می‌بایست برای کنکور سراسری مطالعه کحنند تا بتوانند با کسب رتبه قبولی در دانشگاه‌های دولتی ثبت نام کنند.

البته فارغ التحصیلان دانشگاه سراسری در صورتی که از تجربی وارد یکی از رشته‌های دانشگاهی شده باشند و بعد از مدتی بخواهند رادیولوژی بخوانند تا وارد بازار کار شوند، می‌توانند از طریق ثبت نام طرح نیرونی انسانی وزارت بهداشت مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند.

بنابراین رشته رادیولوژی دانشگاه غیرانتفاعی بدون آزمون و با آزمون، ارائه نمی‌شود و داوطلبان تنها از طریق کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی می‌توانند در این رشته تحصیل کنند و سپس در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مشغول به کار شوند.

خلاصه مقاله رشته رادیولوژی بدون کنکور

در این مقاله درباره رشته رادیولوژی بدون کنکور توضیحات مفصلی را ارائه دادیم. این رشته طرفدران زیادی دارد، اما متاسفانه اکنون بدون این که در کنکور شرکت کنید، نمی‌توانید وارد آن شوید. بنابراین رادیولوژی دانشگاه آزاد بدون آزمون دروغی بیش نیست و لازم است به خوبی منابع آن را مطالعه کرده و در آزمون سراسری شرکت نمایید.

از این رو باید برای رسیدن به این رشته تلاش زیادی کنید تا به رتبه خوبی دست پیدا کنید. البته با توجه‌ به این که این رشته متقاضیان زیادی دارد، پذیرش در آن هم بسیار سخت‌تر است. اما فراموش نکنید که هر کاری با تلاش امکان‌پذیر است. چنانچه سوالی درباره ورود به رشته رادیولوژی داشتید، با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران ثبت‌نام رادیولوژی بدون کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدرک تخصص رشته رادیولوژی چقدر طول میکشد؟

حدود 15 سال طول می‌کشد که یک فرد در این زمینه تخصص خود را بگیرد.

آیا تحصیل در رشته رادیولوژی بدون کنکور امکان‌پذیر است؟

خیر؛ زیرا دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور چه با کنکور و چه بدون کنکور، رشته‌هایی مثل رادیولوژی را ارائه نداده است.

کارشناس رادیولوژی به چه کسی گفته می‌شود؟

کارشناس رادیولوژی به فردی گفته می‌شود که در رشته تکنولوژی پرتو‌شناسی طی مدت 4 سال تحصیل نماید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «رشته رادیولوژی بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها»

  1. Avatar photo میلاد گفت:

    تو چه دانشگاه آزاد هایی رشته رادیولوژی هست؟ جایی لیست دانشگاهای رادیولوژی رو گذاشته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      این رشته بدون کنکور پذیرش ندارد و تنها رشته رادیو گرافی در مقطع کاردانی ناپیوسته در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور ارائه شده

  2. Avatar photo Parsa گفت:

    سلام برای قبولی در رشته رادیولوژی بدون کنکور حدودا چه معدلی باید داشته باشیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      این رشته بدون کنکور ارائه نشده و شما باید با کنکور پذیرش بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور