ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها

ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته تعمیر و نگهداری هواپیما، هرساله حدود 3 میلیارد نفر در سراسر جهان با هواپیما سفر می کنند. درحال حاضر حدود 23000 هواپیمای مسافربری و باربری در خطوط هوایی پرواز می کنند و تضمین عملکرد صحیح و ایمنی این هواپیماها در اولویت اپراتورها قرار دارد.

رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

علم تعمیر و نگهداری هواپیما به بررسی و تایید گواهی پرواز هواپیما و قطعات آن (معاینه و بازبینی، شناسایی معایب، تعویض قطعات و غیره) گفته می شود. مهندسین تعمیر و نگهداری هواپیما Aircraft Maintenance Engineer (AME)، دانش تکنیکال و مهارت های لازم برای تعمیر و نگهداری هواپیما و قطعات را یاد می گیرند تا با بررسی همه جانبه هواپیما، امنیت و عملکرد صحیح هواپیما در زمان پرواز را چک کنند. گسترش صنعت هوایی در جهان، مهمترين مسئله برای کارخانه های هواپيماسازی و شرکت های هواپيمايی، پروازی ايمن و مطمئن است. ازمهمترين کارها در اين زمينه، اطمينان از سلامت کامل بدنه، موتور و سيستم های داخلی يک هواپيما است. همان کاری که توسط متخصصان تعمير و نگهداري هواپيما انجام می گيرد.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

هدف رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

هدف از این رشته تعیین اصول مهندسی تعمیر و نگهداری، بازسازی و بهسازی و مدیریت تعمیر سیستم های مکانیکی هواپیما، هلکوپتر در سطح کارشناسی متخصصانی را برای فعالیت در صنایع مربوطه تربیت می کند.

دانشجویان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما اطلاعات پایه را در 4 قسمت به دست می آورند که شامل:

■ زبان انگلیسی،‌ زیرا اکثر کتب درسی این رشته به زبان انگلیسی است.
■ دانش عمومی و پایه، شامل: فیزیک، مکانیک،‌ ترمودینامیک و …
■ دانش تخصصی، شامل: آئرودینامیک، موتور جت، موتور پیستوله، بدنه هواپیما، سیستم‌های آلات دقیق هواپیما (دانشجویان کارگاه‌های عملی این دروس را نیز می‌گذرانند.)
■ کارگاه‌های تخصصی که شامل دروس عملی درس‌های تخصصی می‌شود.

کسانی که در این رشته فارغ التحصیل شدند بعد از اینکه تحصیلات دانشگاهی به اتمام رسید، به هواپیمایی کشور معرفی می‌شوند تا در آزمون موتور به بدنه هواپیما شرکت کنند و اگر در این آزمون قبول شدند به این افراد مدرک پایه داده می‌شود که طبق مدرک می‌توانند در شرکت های حمل و نقل هوایی خواهد تعمیر موتور و بدنه هواپیما مشغول به کار شوند. خیلی از متخصصان تعمیر و نگهداری هواپیما بعد از چند سال فعالیت در یک شرکت یا کارخانه، و کسب تجربه طبق نیاز شرکت یا کارخانه ها برای آزمون تخصصی به هواپیمایی کشوری معرفی می‌شوند.

 

جهت مشاهده شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها) و معدل لازم کلیک نمایید.

به عنوان مثال متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما ممکن است برای تخصص موتور بوئینگ 747 یا بدنه ایرباس و موارد دیگر به هواپیما کشوری معرفی شود و در صورتی که در آزمون تخصصی این رشته موفق شود به او مدرک تخصصی داده می‌شود و طبق این مدرک می‌تواند به هواپیمایی که در آن تخصص پیدا کرده است،‌ اجازه پرواز دهد و از لحاظ فنی، صلاحیت پرواز هواپیمای مورد نظر را تأیید نماید.

دوره رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

دوره تعمیر و نگهداری حدود دو سال و در قالب 2700 ساعت می باشد. دانشجویان در طول این دوره دروس تخصصی و عملی را گذرانده و پس از گذراندن دوره فوق و کسب قبولی به دفتر گواهینامه ها و امتحانات سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می گردند و بعد از قبولی در آزمون کتبی و شفاهی که در آن محل انجام می گیرد موفق به دریافت گواهینامه B1 یا B2 از سازمان هواپیمایی کشوری می گردند. پس از آن می توانند به عنوان تکنسین تعمیر و نگهداری هواپیما در بخش های مختلف فنی ایر لاین ها می توانند مشغول به کار گردند. به عنوان مثال يک متخصص رشته تعمیر و نگهداری هواپیما امکان دارد برای تخصص موتور بوئينگ 747(Boeing747) يا بدنه ايرباس(Airbus) و موارد ديگر به هواپيمايی کشوری معرفی شود. در صورتی که در اين آزمون موفق گردد به او مدرک تخصصي داده می شود و براساس اين مدرک می تواند به هواپيمايی که در آن تخصص پيدا کرده است، اجازه پرواز دهند و از لحاظ فنی صلاحيت پرواز هواپيمای مورد نظر را تأييد نمايند. فردی که کار تعمير و نگهداری هواپيما را انجام می دهد، اگر با مبانی اوليه طراحی آشنا باشد، در کار خود موفق تر خواهد شد و همين امر دليل اصلی تدوين و اجرای رشته مهندسی تعمير و نگهداری هواپيما است.

 

جهت مشاهده رشته خلبانی بدون کنکور و شرایط، مراحل و هزینه کلیک نمایید.

پس از فارغ التحصیلی، مهندس رشته تعمیر و نگهداری هواپیما به هواپیمایی کشور معرفی می‌شود تا در آزمون نهایی موتور یا بدنه هواپیما شرکت کند و در صورت قبولی در آزمون، مدرک پایه را دریافت و با این مدرک می‌تواند در شرکت‌های حمل و نقل هوایی یا کارخانجات تعمیر موتور و بدنه هواپیما استخدام شود. بعد از چند سال فعالیت و کسب تجربه و تخصص لازم، اکثر فارغ التحصیلان مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما براساس نیاز شرکت و یا کارخانه برای شرکت در آزمون تخصصی به هواپیمایی کشوری معرفی می‌شوند.

طول دوره رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

طول متوسط دوره 4 سال است و دروس در 8 ترم ارائه می شود. دانشجویان باید سه واحد به عنوان پروژه بگیرند و در یک تابستان در صنایع هوا فضا کارآموزی انجام دهند.

برای آشنایی با شرایط مهمانداری هواپیما روی لینک کلیک کنید.

دروس رشته تعمیر نگهداری هواپیما در طول تحصیل:

■ دروس پایه
▪︎ریاضی عمومی
▪︎فیزیک مکانیک
▪︎فیزیک حرارت
▪︎شیمی عمومی
▪︎فیزیک الکتریسته و مغناطیس
▪︎برنامه‌نویسی کامپیوتر
▪︎معادلات دیفرانسیل

■ دروس اصلی و تخصصی
▪︎استاتیک
▪︎مبانی مهندسی برق الکترونیک
▪︎مقاومت مصالح
▪︎دینامیک عمومی
▪︎اصول ارتعاشات
▪︎تئوری ماشین
▪︎مکانیک سیالات عمومی
▪︎ترمودینامیک عمومی
▪︎علم مواد
▪︎تکنولوژی و روش‌های جوشکاری
▪︎کارگاه جوشکاری
▪︎طراحی اجزا ماشین
▪︎ایمنی در محیط کار
▪︎انتقال حرارت عمومی
▪︎نقشه‌کشی صنعتی
▪︎اصول مدیریت
▪︎آئرودینامیک
▪︎کارگاه ماشین‌ ابزار
▪︎پروسه‌های ساخت و مواد
▪︎مبانی و کنترل خوردگی
▪︎تست‌های غیرمخرب
▪︎ساختمان هواپیما
▪︎مکانیک پرواز
▪︎موتورهای پیستونی
▪︎کارگاه موتورهای پیستونی
▪︎موتور جت
▪︎نقشه‌کشی تخصصی
▪︎کارگاه تعمیر بال و بدنه
▪︎سیستم‌های الکتریکی هواپیما
▪︎سیستم‌های اندازه‌ گیری و آلات دقیق هوایی
▪︎آنالیز سیستم‌های هواپیما
▪︎کارگاه سیستم‌های هواپیما
▪︎زبان تخصصی سیستم‌های مکانیکی هواپیما مقرارت ▪︎هواپیمایی
▪︎کارآموزی
▪︎پروژه تخصصی

 

جهت مشاهده لیست دروس کاردانی رشته تعمیر و نگهداری هواپیما کلیک نمایید.

 

توانايی های مورد نياز در رشته تعمیر نگهداری هواپیما:

در حقیقت متخصص رشته تعمير و نگهداری هواپيما را می توان پزشک هواپيما نامید. چرا که همان گونه که پزشک بايد بدن انسان را کاملاً بشناسد، يک متخصص تعمير و نگهداری هواپيما نيز بايد تمام اجزای هواپيما را بشناسد تا اگر مشکلی پيش آمد، متوجه شود که اين مشکل مربوط به کدام قطعه است و با تعمير يا تعويض قطعه مورد نظر، ايمنی يک پرواز را تضمين کرده و از همين رو دانشجوی اين رشته بايد خلاقيت، پشتکار و علاقه فراوان به کارهای فنی داشته باشد تا بتواند دروس متفاوت و متنوع اين رشته را با موفقيت مطالعه کرده و در نهايت متخصص توانمندي شود. دانشجوي رشته تعمير و نگهداری هواپيما بايد به رياضيات و فيزيک و مکانيک علاقمند بوده و استعداد و شم فنی داشته باشد. در ضمن دانشجويي که به فکر پشت ميز نشينی و کاری تميز و مرتب و خارج از محيط کارگاه باشد، در اين رشته موفق نخواهد شد.
لازم به ذکر است که مهندس اين رشته می بایست لباس کار بپوشد و از کارهای بسيار ساده کارگاه، حتی شستن قطعات هواپيما شروع کند و به تدريج مطالب را فرا بگيرد. بدون اين که از کار کردن و فعاليت در کارگاه ابايی داشته باشد. در نظر داشته باشید که رشته تعمير و نگهداری هواپيما تنها از بين داوطلبان مرد دانشجو می پذيرد.

نکته:
جهت ورود به این رشته با اخذ دیپلم می‌توان با شرکت در کنکور سراری تنها در دانشگاه دولتی هوانوردی کشور، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری واقع در خیابان معراج فرودگاه مهرآباد قبول شد که سالانه ۲۰ الی ۲۵ نفر در نوبت روزانه و همان تعداد در نوبت شبانه پذیرش می‌کنند و یا با اخذ دیپلم بدون کنکور و با شرط معدل در یکی از مرکز علمی کاربردی تحصیل کرد.
رشته تعمیر نگهداری هواپیما بدون کنکور، فرصتی مناسب برای تحصیل در رشته کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما می باشد. داوطلبان می توانند در انتخاب رشته خود یک رشته را انتخاب نمایند و در آن به ادامه تحصیل بپردازند. زمان ثبت نام در مقطع کاردانی حرفه ای دانشگاه از طریق سایت دانشگاه از طریق سایت دانشگاه اعلام می گردد. داوطلبان نیز باید برای ثبت نام در رشته کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما دارای شرایطی باشند که جهت اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه می توانند با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس حاصل فرمایند.

 

جهت مشاهده برای خلبان شدن چه رشته ای بخوانیم؟  کلیک نمایید.

 

رشته تعمیر نگهداری هواپیما دانشگاه آزاد

در رابطه با محل قبولی و رتبه لازم جهت قبولی در یکی از بهترین دانشگاه های آزاد، به دلیل جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب، هیچ گونه رتبه قبولی بر عکس چند سال قبل برای آن وجود ندارد.

دانشگاه های پذیرنده مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما آزاد

● دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی- مرکز مهربان
● دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین- واحد تاکستان
● دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی- مرکز کوکان
● دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین- مرکز آوج

رشته تعمیر نگهداری هواپیما علمی کاربردی

لیست دانشگاه های علمی کاربردی رشته ی کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما مقطع کاردانی حرفه ای

● مرکز آموزش علمی-کاربردی صنعت هوانوردی آسمان ایرانیان
● مرکز آموزش علمی-کاربردی سازمان صنایع هوایی
● مرکز آموزش علمی-کاربردی صنعت هوانوردی تهران
● مرکز آموزش علمی-کاربردی فنون و خدمات هوایی تهران
● مرکز آموزش علمی-کاربردی هوایی ساها
● مرکز آموزش علمی-کاربردی فنون و خدمات هوایی
● مرکز آموزش علمی-کاربردی فنون و خدمات هوایی مشهد
● مرکز آموزش علمی – کاربردی صنعت هوانوردی مشهد
● مرکز آموزش علمی-کاربردی شرکت هواپیمایی ماهان
● مرکز آموزش علمی-کاربردی صنعت هوانوردی بندر عباس

دانشگاه های دارای رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

● مرکز علمی کاربردی سازمان صنایع هوایی واقع در کیلومتر ۴ جاده مخصوص کرج (شهید لشکری)
● مرکز علمی کاربردی صنعت هوانوردی واقع در شهرک آزادی
● مرکز علمی کاربردی سماپران واقع در رباط کریم
● دیگر مراکز علمی کاربردی هوانوردی واقع در شهرستان‌ها
دانشجویان محترم این رشته بعد از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک کاردانی به سازمان هواپیمایی کشوری جهت آزمون و دریافت گواهینامه B1 معرفی می شوند.

کد رشته تعمیر نگهداری هواپیما

 

جهت مشاهده کد رشته تعمیر نگهداری هواپیما کلیک نمایید. 

 

موقعیت شغلی رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

ارزش یک متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما برای شرکت‌های حمل و نقل هوایی و کارخانجات تعمیر اساسی موتور و بدنه هواپیما بسیار زیاد می باشد زیرا چنین فردی بسیاری از اوقات می‌تواند با تعمیر یا تعویض یک قطعه کوچک و ارزان از تعمیر و تعویض قطعه‌ای گران و هزینه بر جلوگیری کند. یک متخصص ماهر و با تجربه تعمیر و نگهداری هواپیما به ویژه اگر مدرک تخصصی در زمینه بدنه یا موتور هواپیمایی خاص داشته باشد، نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی فردی باارزش است و روی آن حساب می‌کنند. از فارغ التحصیلان تعمیر و نگهداری هواپیما تعداد اندکی جذب سازمان هواپیمایی کشور می شوند چرا که سازمان هواپیمایی ناظر و کنترل کننده این صنعت است و بازار کار وسیعی برای فارغ التحصیل این رشته ندارد.

مراکز اصلی جذب فارغ التحصیلان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما عبارتند از:

شرکت‌ های حمل و نقل هوایی همچون: آسمان، هما، کیش ایر و … و همچنین شرکت های تعمیر اساسی موتور و بدنه هواپیما مثل صنایع هواپیمایی ایران سها، هلیکوپتر سازی پنها و هواپیماسازی ایران هسا و بعضی از شرکت هایی که کارهای جنبی در زمینه تعمیر و نگهداری موتور و بدنه هواپیما انجام می دهند. برخی از فارغ التحصیلان با توجه به اطلاعات خوبی که در زمینه مکانیک و الکترونیک دارند، جذب کارخانه ها و شرکت های دیگر مثل ایران خودرو می شوند و در کل می توان گفت که هیچ یک از فارغ التحصیلان توانمند این رشته بیکار نمی‌مانند.

دانشجویان رشته کارشناسی تعمیر و نگهداری هواپیما، دانش فنی و مهندسی بیشتری دارند و دروس پایه مهندسی شامل ریاضیات، فیزیک، دینامیک، ترمودینامیک، استاتیک، الکترونیک و … را بیشتر مطالعه می کنند و پس از فارغ التحصیلی نیز اگر در شرکتی زمینه ای برای طراحی و ساخت قطعات هواپیما وجود داشته باشد، یک مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما می‌تواند در آنجا فعالیت کرده و موفق شود.

رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

صنعت و بازار کار رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

با توجه به تجارب چندین ساله در امر تعمیر و نگهداری هواپیما که موفقیت های بسیاری را در پی داشته و دلیل اصلی آن تحریم های جهانی بوده و همچنین رشد علمی سازمان های سازنده وسایل پرنده (هواپیما، چرخبال). این رشته توانسته در اندازه خودش بازار کار خوبی را برای علاقه مندان فراهم آورد که عبارت است از:
■ سازمان ها و ارگان های هواپیمایی کشور (نظامی و غیرنظامی)
■ سازمان ها و شرکت های دولتی تولیدکننده هواپیماهای سبک و فوق سبک
■ شرکت های خصوصی سازنده وسایل پرنده.

بازار کار رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران

نظارت و کنترل صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما سازمان هواپیمایی است به همین خاطر بازار کار وسیعی برای فارغ‌التحصیلان این رشته وجود ندارد ولی شرکت‌های حمل و نقل هوایی مثل آسمان، هما، کیش‌ ایر و شرکت‌های تعمیر اساسی موتور و بدنه هواپیما مثل صنایع هواپیمایی ایران سها، هلی‌کوپتر سازی پنها و هواپیما سازی ایران هسا و بعضی از شرکت‌هایی که کارهای جنبی در زمینه تعمیر و نگهدای موتور و بدنه هواپیما انجام می‌دهند، می توانند به استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته بپردازند. بعضی از فارغ‌التحصیلان هم با توجه به اطلاعات خوبی که در زمینه مکانیک و الکترونیک دارند، جذب کارخانه‌ها و شرکت‌های دیگر مثل ایران خودرو می‌شوند و هیچ یک از فارغ‌التحصیلان توانمند این رشته بیکار نمی‌مانند.

دوره کارشناسی ارشد رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در خارج از کشور

از افرادی که در صنعت هوایی مشغول به کار هستند، چیزی در حدود 50 درصد مدرک کارشناسی ارشد دارند. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این رشته با روش های عملی و تکنیکی حل مسایل و چالش ها و مدیریت موسسات مرتبط آشنا می شوند تا برای کار در سمت سرپرست و مدیر آماده شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته تعمیر و نگهداری هواپیما حدود 24 الی 36 ماه (نیمه وقت) طول خواهد کشید.

دروس مقطع کارشناسی ارشد رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

■ Aircraft maintenance management
■ Aviation/aerospace safety programme management
■ Integrated logistics in aviation management
■ Safety, health and environmental legislation, litigation & compliance
■ Managerial accounting for decision-making
■ Leadership in global aviation maintenance organizations
■ Global maintenance resource management
■ Strategic management of global maintenance, repair and overhaul operations
■ Project management for aviation maintenance
■ Aviation maintenance graduation project

دوره دکتری رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در خارج از کشور

از کسانی که در صنعت هوایی مشغول به کار هستند، حدود 20 درصد مدرک دکتری دارند. دوره دکتری مرتبط با رشته تعمیر و نگهداری هواپیما، فارغ التحصیلان را برای تدریس در دانشگاه ها، پست های مدیریتی و مهندسی آماده می کند. این دوره حدود 5 تا 7 سال طول می کشد. افرادی که با مدرک دکتری در شغل های مربوطه استخدام می شوند حدود 135-143 هزار دلار در سال درآمد خواهند داشت.

بهترین گرایش رشته تعمیر و نگهداری هواپیما برای اپلای در خارج از کشور

بهترین گرایش برای تحصیل در این رشته بسته به اهداف شما تعیین و انتخاب می شود. ابتدا کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید انتخاب کنید و بعد نسبت به علایق شخصی و بازار کار رشته در آن کشور (و استان یا شهر خاصی که به آن مهاجرت می کنید)، دوره های تحصیلی خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

دانشگاه های برتر رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در خارج از کشور

در ادامه لیستی از برترین دانشگاه ها و کالج های رشته مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما را برای شما عزیزان قرار داده ایم. این موسسات، دوره های متعددی ارائه می کنند و مهارت های ضروری برای کار در این رشته را آموزش می دهند.

■ University of South Wales

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان بوده و دانشکده ای مخصوص علوم هوایی دارد.

■ Newcastle College University Centre

کالج نیوکاسل بزرگترین کالج آموزش عالی در شمال شرقی انگلستان با بیش از 16000 دانشجو می باشد. کلاس های عملی دانشکده ی علوم هوایی این دانشگاه در فرودگاه بین المللی نیوکاسل ارائه می شوند.

■ Nilai University

دوره های آکادمیک این دانشگاه که در مالزی واقع شده، شهرت جهانی دارند. این دانشگاه دوره هایی 2.5 ساله با مدرک دیپلم را برای رشته تعمیر و نگهداری هواپیما ارائه می دهد و مدرک آن توسط سازمان EASA (European Aviation Safety Agency) تایید شده و مورد قبول است.

■ Glyndwr University, Wrexham

این دانشگاه دوره های متعددی را در رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر، هنر، طراحی، تحقیقات کاربردی ارائه می دهد. دوره های مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما در این دانشگاه 1 سال طول می کشد و دانشجویان در طی این دوره با تعمیر و نگهداری هواپیماهای جدید، مقررات و برنامه ریزی های مربوط به حوزه ی کاری آشنا می شوند.

■ University of the Highlands and Islands

موسسه آموزش عالی UHI سیزده کالج و موسسه تحقیقاتی دارد و بزرگترین موسسه برای تحصیل در رشته تعمیر و نگهداری هواپیما می باشد. مدرسان این دانشگاه از میان نظامیان و مهندسین غیرنظامی حرفه ای انتخاب شده اند و به دانشجویان آموزش می دهند تا در صنعت پویای هوانوردی موفق شوند.

■ Solihull College & University Centre

این کالج در شهر West Midlands واقع شده و در پایان دوره به دانشجویان خود مدرک EASA ارائه می دهد.

■ Southern Illinois University of Carbondale

دوره های ارائه شده در این دانشگاه تاییده سازمان FAA دارند.

■ Universiti Kuala Lumpur

دانشگاه UniKL، واقع در مالزی، دوره های سه ساله تعمیر و نگهداری هواپیما ارائه می دهد. دانشجویان طی این دوره با سیستم و ساختار هواپیماها آشنا شده و به بازار کار معرفی می شوند.

■ Red River College

کالج رد ریور، یکی از بهترین کالج های این رشته که در کانادا واقع شده است. تکمیل دوره تعمیر و نگهداری هواپیما در این کالج، حدود 17 ماه طول می کشد.

■ Aviation Australia

مدرک ارائه شده این موسسه تاییده EASA و CASA (Australian Civil Aviation Safety Authority) دارد.

■ Okanagan College

این کالج که در بریتیش کلمبیا در کانادا واقع شده، 120 دوره مختلف ارائه می کند. دوره های تعمیر و نگهداری هواپیما در این کالج با همکاری کالج Northern Lights ارائه می شوند.

بورسیه رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در خارج از کشور

برای تحصیل در مقاطع و گرایش های رشته تعمیر و نگهداری هواپیما، اسکالرشیپ و گرنت های متفاوتی ارائه می شود. نحوه تخصیص و مبلغ آن، بسته به دانشگاه و موسسه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید، متفاوت است. برای اطلاع از بورسیه ها باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید یا در مقاطع تحصیلات عالی با اساتید مکاتبه کنید.

رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در کانادا

مکانیک‌های هواپیما سیستم‌های ساختاری، مکانیکی و هیدرولیکی هواپیما را تعمیر، نگهداری، آزمایش می‌کنند. بازرسان هواپیما پس از ساخت، اصلاح، نگهداری و تعمیرات اساسی، سیستم‌های هواپیما را بازرسی می‌کنند. مکانیک و بازرسان هواپیما در مؤسسات ساخت، نگهداری، تعمیر و تعمیرات هواپیما و همچنین توسط خطوط هوایی و اپراتورهای هواپیما استخدام می‌شوند.
کد شغلی: NOC 7315

دستمزد​ در ساعت رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در کانادا

میانگین: ۲۷.۸۸ دلار
حداکثر دستمزد: ۴۰ دلار
حداقل دستمزد: ۱۶ دلار

فرصت‌های شغلی مکانیک هواپیما در کانادا در سه سال آینده

بازار کار نسبتا خوب در استان‌های نوااسکوشیا ، انتاریو و آلبرتا، استان‌های نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، پرینس ادوارد، کبک و ساسکاچوان

پیش‌نیازهای تحصیلی رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در کانادا

● تکمیل دوره متوسطه الزامی است.
● مدرک دانشگاهی برای نگهداری هواپیما یا تکمیل یک برنامه کارآموزی چهار ساله الزامی است.
● چندین سال آموزش در محل کار برای مکانیک هواپیما الزامی است.
● صدور گواهینامه کاری برای مهندسین تعمیر و نگهداری هواپیما در انتاریو و مناطق شمال غربی اختیاری است.
● مجوز تجارت برای تکنسین‌های ساختاری هواپیما در بریتیش کلمبیا اختیاری است.
● مجوز صنعت از شورای نگهداری هواپیمایی کانادا برای برخی مشاغل موجود در این گروه واحد موجود و اختیاری است.
● بازرسان هواپیما برای کار کردن به عنوان مکانیک هواپیما به چندین سال تجربه نیاز دارند.

مکانیک‌های هواپیما که مسئولیت تعمیر و نگهداری هواپیما را برعهده دارند نیاز به مجوز مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما (AME) دارند که توسط حمل و نقل کانادا صادر شده می‌شود را دارند.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

  مطالب مرتبط:

رشته مهمانداری هواپیما دانشگاه علمی کاربردی

لیست مشاغل فنی حرفه‌ای + 10 شغل پردرآمد

بازار کار رشته مکانیک خودرو

لیست رشته های کارشناسی ارشد علمی کاربردی ۱۴۰۳

ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها

4/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

5 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام رشته تعمیر و نگهداری هواپیما بدون کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها»

  1. Avatar photo ف.ف گفت:

    سلام برای خانوم ها هم امکان انتخاب این رشته هست؟

  2. Avatar photo حجت گفت:

    سلام من رشتم ماشین های الکتریکی هست یازدهم میرم ایا میتونم از طریق این رشته به رشته مکانیک هواپیما برم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله میتونید در دانشگاه علمی کاربردی میتوانید ثبت نام کنید

      1. Avatar photo حجت گفت:

        بعد از دیپلم برم ثبت نام کنم یا الانم میشه

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          در حال حاظر هم این امکان را دارید ثبت نام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
تماس با مشاور