ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درآمد رشته فوریت پزشکی + استخدام و بازار کار

درآمد رشته فوریت پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 فوریت پزشکی از آن دسته از رشته هایی است که متقاضیان زیادی دارد و بسیاری از افراد مایل به تحصیل در این رشته گروه علوم تجربی هستند. اما برای بسیاری از افراد موضوع بازار و میزان درآمد رشته فوریت پزشکی، بسیار مهم است و همواره به به دنبال کسب اطلاعات مناسب در زمینه حقوق فوریت پزشکی می باشند.

بازار کار رشته فوریت های پزشکی مانند دیگر شاخه های پزشکی در وضعیت مساعدی قرار دارد و افراد فارغ التحصیل این رشته با توجه به مدرک تحصیلی خود، مشغول به فعالیت می شوند. چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وضعیت بازار کار و درآمد رشته فوریت پزشکی و مهارت های لازم جهت فعالیت در این رشته هستید، تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

معرفی رشته فوریت پزشکی

 فوریت پزشکی به عملیاتی اطلاق می شود که در شرایط ضروری جهت حفظ سلامتی بیماران و مصدومان مورد استفاده واقع می شود. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، برای شرایط حساس و پر استرس آموزش ‌دیده و به‌ نحوی در این رشته تربیت می‌ شوند که در شرایط اضطراری، بتوانند امداد رسانی‌ های اولیه را به افراد بیمار و آسیب‌ دیده برساند.

از آنجایی‌ که رشته فوریت پزشکی یکی از مهم ‌ترین و اساسی ‌ترین رشته ‌های مورد نیاز هر جامعه‌ ای است، لذا افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید از لحاظ روحی خود را برای مواجهه با شرایط حساس و بحرانی آماده کرده و در نظر داشته باشند که مسئولیت‌ های سنگینی را به ‌عهده خواهند داشت.

حقوق فوریت پزشکی

 

برای اطلاع از رشته فوریت های پزشکی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

 

مهارت های لازم برای رشته فوریت پزشکی

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند باید مهارت ها و استعدادهای خود را در نظر گرفته و پس ‌از بررسی شرایط لازم برای تحصیل در رشته اقدام نمایند. در ادامه مهارت های لازم برای رشته فوریت های پزشکی را ارائه کرده‌ ایم.

 

برقراری ارتباط موثر

یکی از مهم ‌ترین مهارت های یک فرد که در رشته فوریت های پزشکی تحصیل‌کرده است، داشتن مهارت در برقراری ارتباط در وضعیت حساس و بحرانی است که فرد باید با مصدوم و اطرافیانی که آسیب‌ دیده ‌اند، ارتباط مناسب برقرار کرده و در نظر داشته باشند که هر رفتار وی می تواند در روند وضعیت بیمار تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

تصمیم گیری سریع

همان گونه که اشاره شد رشته فوریت های پزشکی نیازمند افرادی است که در مواقع حساس و بحرانی بتوانند قدرت تصمیم گیری بالا، سریع و درست را داشته باشند.

 

مدیریت مناسب

تکنسین فوریت های پزشکی باید مراحل اولیه مانند رسیدن به ‌موقع به بیمار، انجام اقدامات اولیه و انتقال به مراکز درمانی را به ‌درستی سازماندهی و مدیریت نماید.

 

توانایی جسمانی مناسب

یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی‌های لازم در رشته فوریت های پزشکی، توانایی جسمی بالا برای نقل ‌و انتقالات بیمار در شرایط حساس و بحرانی است. هر فردی که در رشته فوریت های پزشکی فعالیت می کند، قبل از هر چیز باید توان جسمی خود را مورد مد نظر داشته باشد.

 

روحیه کار گروهی

تکنسین فوریت های پزشکی باید روحیه کار تیمی داشته باشد و بتواند با گروه پزشکان فعالیت کند. بنابراین افراد قبل از هر چیز لازم است که مهارت های کار گروهی را بیاموزند.

 

آشنایی با نحوه استفاده از تجهیزات آمبولانس

شخصی که در ‌فوریت پزشکی فعالیت می ‌کند، باید با همه تجهیزات موجود در آمبولانس آشنا باشد و بتواند به ‌درستی از آن ‌ها استفاده کند.

 

حفظ اعتماد به‌ نفس و روحیه بالا

فردی که در فوریت پزشکی کار می ‌کند، باید در مواقع حساس و بحرانی روحیه خود را حفظ کند تا بتواند به بیمار و اطرافیان آسیب‌ دیده او خدمات مناسب را ارائه دهد.

 

میزان درآمد رشته فوریت پزشکی

 

برای اطلاع از مدت زمان طرح پزشکی بر روی لینک کلیک نمایید.

 

وظایف تکنسین فوریت پزشکی

افرادی که در رشته فوریت پزشکی مشغول به کار می شوند، باید مد نظر داشته باسند که با توجه به حساس بودن این شغل و فشار کاری، مسئولیت های سنگینی به عهده خواهند داشت. در ادامه بخی از مهم ترین وظایف تکنسین فوریت پزشکی را ارائه کرده ایم. 

  • معاینه و ارزیابی کلی فرد آسیب دیده یا بیمار
  • ارتباط با اورژانس و مشاوره با پزشک و انجام دستورات آنها
  • انجام دادن جراحی های اولیه به عنوان مثال نحوه قرار دادن لوله تنفسی
  • مهارت پانسمان کردن و مراقبت از اعضای شکسته شده
  • به طور مداوم علائم حیاتی بیمار نظیر: نبض، فشار خون و… را کنترل کند.
  • استفاده از دارو و در صورت نیاز انجام تزریقات
  • دادن اطلاعات کامل بیمار به مراکز درمانی
  • انتقال بیمار به مراکز درمانی
  • کنترل تجهیزات موجود در آمبولانس
  • پوشیدن کاور در ماموریت های شبانه
  • رعایت تمام قوانین آموزشی اعم از چگونگی حمل بیمار و رساندن آن به مراکز درمانی
  • خودداری از دریافت هزینه از بیمار و اطرافیان او، هرچند با رضایت آنها باشد.
  • خودداری از هرگونه درمان بدون مشورت با پزشک مرکز
  • ارائه گزارش کار روزانه

 

 جهت آشنایی با  رشته های پیراپزشکی بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

 

فرصت ‌های شغلی و بازار کار رشته فوریت پزشکی

تکنسین ‌های رشته فوریت های پزشکی این امکان را دارند که در بخش مرکز مدیریت حوادث و یا اورژانس‌های بیمارستان‌ های سراسر کشور و آمبولانس ‌های خصوصی و غیره فعالیت داشته باشند. معمولاً بخش اورژانس جزء موارد امدادرسانی به افراد در شرایط بحرانی به حساب می ‌آید و می تواند بازار کار مناسبی برای افراد در رشته فوریت های پزشکی باشد.

در مجموع می توان گفت این رشته به دلیل ضروری بودن آن برای کلیه افراد جامعه در شرایط بحرانی بسیار رشته مناسبی است و بازار کار خوبی برای افراد دارد.

اطلاع از درآمد رشته فوریت پزشکی

 

اطلاعیه

رشته فوریت های پزشکی برای خانم ها و آقایان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود که با نام فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است.

 

میزان درآمد رشته فوریت پزشکی

در حال حاضر آماری از میزان دقیق درآمد تکنسین فوریت های پزشکی در دست نیست. میزان درآمد رشته فوریت های پزشکی بستگی به محل اشتغال، مهارت ها، تجربه و تخصص، مدرک تحصیلی دارد.

فارغ ‌التحصیلانی که در بخش اورژانس سازمان‌ های دولتی مشغول فعالیت هستند، براساس قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند، اما میزان حقوق افرادی که در بیمارستان‌ ها و مراکز خصوصی مشغول به کار هستند، متفاوت است. بنابراین نمی توان تخمین زد که میزان دقیق درآمد افرادی که در رشته فوریت های پزشکی کار می کنند چه میزان می ‌باشد.

 

درآمد تکنسین فوریت های پزشکی در برخی از کشورهای جهان

درآمد رشته فوریت های پزشکی در جهان درآمد قابل تأملی می باشد و افراد براساس تخصص خود، میزان دریافتی مناسبی دارند. در ادامه به میزان درآمد تکنسین فوریت های پزشکی در برخی کشورهای جهان اشاره خواهیم کرد.

آمریکا: متوسط درآمد سالانه این شغل۳۰,۳۶۰  دلار (برای همه مشاغل۳۳.۸۴۰  دلار) در سال ۲۰۱۰ و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، ۳۱,۲۰۰ دلار بوده است.

استرالیا: متوسط درآمد سالانه این شغل ۵۵.۵۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان: متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار بین۲۴.۰۰۰ تا۳۰.۵۰۰  دلار، افراد با تجربه بین۳۲.۵۰۰  تا ۴۲.۵۰۰  دلار، مسئولان تیم اورژانس تا۵۲.۶۰۰  دلار و برای مدیران این بخش تا ۶۱.۰۰۰  دلار می باشد.

 

هدف از ایجاد رشته فوریت پزشکی

بسیاری از افراد این سوال را دارند که با وجود پزشکان عمومی، چه نیازی به تکنسین های فوریت پزشکی است؟ باید این گونه عنوان کرد که تفاوت پزشکان عموممی و تکنسیت های فوریت پزشکی در سختی کار و مسئولیت های آن هاست. بسیاری از کارهایی که افراد بخش فوریت های پزشکی انجام می دهد، از عهده پزشکان خارج است. در ادامه به برخی از اهداف رشته فوریت پزشکی اشاره می کنیم.

  1. این رشته بر پیشگیری از معلولیت و حفظ حیاط فرد آسیب دیده تاکید دارد.
  2. برنامه های آموزشی آن بر طبق نیازهای ملی _ محلی آموزش داده می شود.
  3. بر بکارگیری مهارت های آموخته شده در موقعیت های واقعی تاکید دارد.
  4. به آموختن و یادگیری روش های حل مشکل تاکید می کند.
  5. وظایف حرفه ای را برنامه ریزی و آموزش می دهند.
  6. در جهت تقویت خودآموزی و یادگیری مداوم به داوطلب آموزش می دهند.
  7. برای بلایای مختلف برنامه ریزی کرده و شرح وظایف در شرایط خاص را مطرح می نماید.
  8. روش ها و فنون جدی آموزش را ارائه می دهد.

 

بازار کار رشته فوریت پزشکی

 

برای آگاهی از شرایط انصراف از طرح پزشکی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

مشاوره درآمد رشته فوریت پزشکی

از آنجایی‌ که انتخاب رشته تاثیر مستقیم بر آینده کاری هر فرد دارد، در نظر گرفتن موقعیت شغلی و بازار هر کدام از رشته ‌ها می تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. بسیاری از افراد که در دانشگاه شهریه پرداز تحصیل می کنند، به امید بازار کار آن رشته مشغول به تحصیل می شوند تا در آنده با فعالیت در رشته مورد نظر بتوانند مبالغ پرداختی را جبران کنند.

دانش آموختگان رشته فوریت پزشکی برای این‌ که درآمد مناسبی داشته باشند، باید مهارت های خود را ارتقا داده و توانایی لازم را جهت کار به ‌عنوان تکنسین فوریت پزشکی داشته باشند. این افراد در آینده می تواند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، آمبولانس‌ های خصوصی و سازمان ‌های مشابه فعالیت کنند.

چنانچه شما داوطلبان این رشته در خصوص بازار کار، موقعیت‌ های شغلی و درآمد رشته فوریت پزشکی نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشید، می توانید برای برقراری ارتباط با مشاوران مجرب ما در آکادمی ایران تحصیل تماس برقرار نموده و مشورت ‌های لازم را جهت تصمیم گیری مناسب دریافت نمایید.

 

اخبار پیرامون رشته فوریت پزشکی

شرایط ورود به شغل تکنسین فوریت های پزشکی

فارغ التحصیلان رشته های فوریت های پزشکی، پرستاری، اتاق عمل می توانند وارد این شغل شوند. داشتن گواهینامه رانندگی نیز برای این شغل الزامی است. همچنین دارندگان مدرک کارشناسی مدیریت عملیات امداد و نجات و مدیریت در سوانح (طبیعی و غیرطبیعی) در صورت دارابودن مدرک کاردانی پرستاری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی یا هوشبری می توانند این شغل را انتخاب کنند.

 

موافقت وزارت بهداشت با راه‌ اندازی رشته کارشناسی فوریت‌ های پزشکی در خراسان شمالی

دکتر بهرام بیباک در گفت و گو با ایسنا، گفت: در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور، رأی موافقت برای راه اندازی رشته فوریت‌ های پزشکی پیش بیمارستانی مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صادر شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۴۸ دانشجو در ۲۰ رشته و ۶ مقطع در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.از این تعداد ۱۱۳۹ دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته، ۱۴۶ دانشجوی کارشناسی ناپیوسته، ۷۴ دانشجو در مقطع کاردانی، ۴۰ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۷۴۳ دانشجوی دکترای حرفه ای و شش  دانشجو نیز در دوره دستیاری اطفال آموزش‌ های لازم را دریافت می‌ کنند.

 

اطلاع از میزان درآمد رشته فوریت پزشکی

 

 اطلاعیه

قبولی در این رشته به صورت بدون کنکور امکان پذیر نیست و فقط دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان آن را ارائه می دهند.

 

خلاصه مطلب

در این مطلب به بررسی درآمد رشته فوریت پزشکی، بازار کار و موقعیت های شغلی این رشته پرداختیم. از آنجا که تحصیل در رشته فوریت پزشکی، نیازمند مهارت ها و توانمندی های ویژ ای می باشد، افرادی که به دنبال کسب موقیت شغلی و درآمد مناسب در این رشته هستند، باید قبل از هر چیز توانایی های خود را در نظر بگیرند.چنانچه پس از مطالعه این مقاله، هنوز هم نیازمند مشاوره در خصوص بازار کار و میزان درآمد رشته فوریت پزشکی هستید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

2.5/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا فوریت پزشکی آینده شغلی مناسبی دارد؟

بله؛ چرا که این رشته اورژانس نیاز اساسی و ضروری جامعه می باشد.

وضعیت بازار کار رشته فوریت پزشکی در حال حاضر به چه صورت است؟

رشته فوریت های پزشکی مانند بسیاری از رشته های علوم پزشکی، بازار کار مناسبی دارد.

آیا بازار کار فوریت پزشکی برای خانم ها نیز مناسب است؟

بله ، با توجه به نیاز اورژانس کشور به تکنسین های خانم، این شغل برای خانم ها نیز فرصت های شغلی مناسبی فراهم می کند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «درآمد رشته فوریت پزشکی + استخدام و بازار کار»

  1. Avatar photo محسن گفت:

    اتفاقا چزا نشه درآمد رو حدس زد… شغل آزاد نیست که هر جا یه درآمد داشته یاشه و بشدت متغییر باشه… از نظر حقوقی با پرستار 1 یا 2 میلیون نهایتا اختلافشه.. یه حقوق دولتیه… بخونین راحت قبولین!

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور