ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خوابگاه دانشگاه فرهنگیان 1403 + هزینه، شرایط و امکانات

خوابگاه دانشگاه فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط خوابگاه دانشگاه فرهنگیان برای 1403-1404 اعلام شد. داوطلبانی که در آزمون سراسری پذیرفته شده و در دانشگاه فرهنگیان مایل به ادامه تحصیل هستند، برای داشتن خوابگاه باید تقاضای خود را اعلام کنند. بسیاری از افراد در ارتباط با آدرس خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و هزینه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان سؤال دارند. بنابراین باید اطلاعات لازم را از طریق سامانه دانشگاه بدست آورند.

افرادی که سؤال می‌کنند که آیا دانشگاه فرهنگیان خوابگاه دارد یا نه؟ باید بگوییم که در سال جدید تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دارای خوابگاه خواهند بود و خوابگاه به افراد مجرد و متأهل تعلق می‌گیرد. برای کسب اطلاع در ارتباط با انصراف خوابگاه دانشگاه فرهنگیان می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا به شما عزیزان اطلاعات لازم را ارائه کنند.

آیا دانشگاه فرهنگیان خوابگاه دارد؟

داوطلبان آزمون سراسری که موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه فرهنگیان شده‌اند، در ارتباط با این سؤال که آیا دانشگاه فرهنگیان خوابگاه دارد؟ سؤال می‌پرسند و می‌خواهند بدانند که آیا خوابگاه به همه افراد تعلق می‌گیرد یا نه؟

در سال‌های گذشته خوابگاه دانشگاه فرهنگیان فقط به افراد خاصی تعلق می‌گرفت و بعضاً افراد متأهل ممکن بود که خوابگاه نداشته باشند. اما در سال جدید براساس اعلام معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه اعلام شده است که همه دانشجویان دارای خوابگاه خواهند بود و پس از پرداختن هزینه خوابگاه می‌توانند می‌توانند در این خوابگاه‌ها مستقر شوند.

از سوی دیگر برای کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با انصراف خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و شرایط اعلام شده از سوی این مرکز دانشگاهی شما می‌توانید به با معاونت دانشجویی دانشگاه تماس بگیرید.

آیا دانشگاه فرهنگیان خوابگاه دارد؟

جهت اطلاع از هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد وارد لینک شوید.

شرایط خوابگاه دانشگاه فرهنگیان 1403-1404

دانشگاه فرهنگیان برای ارائه خوابگاه و اسکان دانشجویان هر ساله آیین نامه و مقررات انضباطی مربوط به مواد و تبصره‌های اسکان در خوابگاه را ارائه می‌کند. این آیین نامه شامل فصل‌های مختلف از جمله نحوه اداره خوابگاه‌های دانشجویی، شرایط واگذاری خوابگاه و نحوه اسکان و مقررات عمومی خوابگاه می‌باشد و افراد می‌توانند از طریق این آیین نامه شرایط ملاقات بستگان خود را نیز مشاهده کنند.

شرایط واگذاری خوابگاه دانشگاه فرهنگیان

بر اساس ماده 19 آیین نامه انضباطی خوابگاه‌ فرهنگیان، دانشجویان واجد شرایط باید در ابتدای هر نیمسال با مراجعه به معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس و ارائه کردن برگ انتخاب واحد همان نیمسال برای دریافت مجوز سکونت خوابگاه اقدام کنند.

براساس ماده ۲۰ دانشجویان پس از فارغ التحصیلی انصراف یا از اخراج از دانشگاه یا به دلایلی که هیچ ارتباطی با معاونت آموزشی ندارند، مجوز ادامه سکونت در خوابگاه‌ها رات نخواهند داشت.

مطابق با ماده ۲۱ خوابگاه دانشگاه فرهنگیان، تعویض اتاقی که دانشجو به آن معرفی شده فقط در موارد ضروری با اخذ مجوز کتبی از معاونت دانشجویی فرهنگی میسر می‌باشد.

در ماده ۲۲ این آیین نامه ذکر شده که اتاق یا خوابگاه دانشجو در مدت سکونت در خوابگاه بنا به مصلحت سرپرست خوابگاه ممکن است تغییر کند. دانشجو باید در مکان‌هایی که برای وی تعیین شده اقامت نماید.

مطابق با ماده ۲۳ تعیین کردن تعداد افراد هر اتاق به عهده سرپرست خوابگاه است و دانشجویان اجازه ندارند با ورود افراد جدید که مجوز سکونت در اتاق را دارند، مخالفت کنند.

مطابق با ماده ۲۴ سکونت دانشجویان در خوابگاه در تعطیلات تابستان ممنوع است. دانشجویانی که در این ایام واحد درسی دارند با ارائه مدارک لازم از کمیته اسکان پردیس می‌توانند مجوز اقامت دریافت کنند و در اتاقی که برای آنها تعیین شده سکونت کنند.

براساس ماده ۲۵ این آیین نامه، چنانچه دانشجویان ساکن خوابگاه در زمان تعیین شده از سوی سرپرست، خوابگاه را تخلیه نکنند، اتاق وی با حضور نماینده معرفی شده از طرف حراست و پردیس صورت جلسه تخلیه خواهد شد و مورد تخلف به مراجع ذی‌صلاح گزارش می‌شود.

مقررات عمومی خوابگاه دانشگاه فرهنگیان

افرادی که مایل به اسکان در خوابگاه مرکز آموزشی فرهنگیان هستند، پس از بررسی شرایط اعلام شده باید مقررات عمومی را رعایت کنند. این مقررات شامل موارد زیر می‌باشد:

  • به همراه داشتن کارت سکونت در خوابگاه
  • توجه به زمان ورود خروج در خوابگاه و بسته شدن در ورودی خوابگاه. در جدول زیر زمان ورود و خروج در ۶ ماه اول و دوم سال ارائه شده است.

 خوابگاه دختران

 خوابگاه پسران

6 ماه اول سال تحصیلی

6ماه دوم سال تحصیلی

6ماه اول سال تحصیلی

6 ماه دوم سال تحصیلی

ورود

خروج

ورود

خروج

ورود

خروج

ورود

خروج

1 ساعت بعد از اذان مغرب

2 ساعت بعد از اذان صبح

2ساعت بعد از اذان مغرب

1ساعت بعد از اذان صبح

 2 ساعت بعد از اذان مغرب

2 ساعت بعد از اذان صبح

3 ساعت بعد از اذان مغرب

1 ساعت بعد از اذان صبح

شرایط خوابگاه دانشگاه فرهنگیان

جهت بررسی مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه بر روی لینک کلیک کنید.

  • دانشجویان باید هنگام خروج ورود و خروج خوابگاه براساس مقررات در خوابگاه ورود و خروج خود را ثبت کنند.
  •  ورود یا خروج از خوابگاه در ساعات غیر مجاز از جمله عزیمت یا برگشت از مسافرت، اردو و فعالیت‌های آموزشی – تحقیقاتی چنانچه خارج از اراده دانشجو باشد، در دفتر مخصوص خوابگاه باید ثبت و مدارک لازم باید ارائه شود.
  • ساعت غیر مجاز ورود و خروج دانشجو هنگام ورود به خوابگاه با ذکر علت و مقصد در دفتر مخصوص خوابگاه باید ثبت شود.
  • سرپرست باید در پایان هر نوبت کاری همه موارد را به اطلاع معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس برساند.
  • در صورت گزارش سرپرست خوابگاه‌ها مبنی بر عدم رعایت ساعت تعیین شده و غیبت غیر موجه کمیته اسکان ضمن اطلاع به خانواده دانشجو و گزارش به کمیته انضباطی براساس مقررات نسبت به ادامه سکونت یا لغو سکونت افراد تصمیم گیری می‌کند.
  • در صورت عدم حضور و غیبت غیر موجه دانشجو در اتاق خوابگاه به مدت دو هفته متوالی در هر یک از ترم‌ها مجوز سکونت وی لغو خواهد شد و هزینه کامل نیمسال تحصیلی به دلیل داشتن خوابگاه محاسبه می‌شود.
  • سرپرست خوابگاه برای حفظ نظام و امنیت خوابگاه در پایان زمان تعیین شده ورود و خروج باید به همه اتاق‌ها مراجعه کرده و با رعایت احترام ضمن رعایت آیین نامه، در صورت غیبت دانشجو خانواده‌ها را از این موضوع مطلع سازند.
  • دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی بعضی از شب‌ها فقط در منزل خویشاوندان ساکن در شهر محل تحصیل یا شهرهای مجاور می‌توانند به طور موقت اقامت کنند. قبلاً مشخصات آدرس و تلفن آنها باید در فرم خویشاوندان قید شده و به تأیید ولی قانون دانشجو برسد.
  •  تبصره: امضای ولی یا سرپرست قانون دانشجو در فرم خویشاوندان در هنگام ورود به خوابگاه باید به صورت محضری ثبت شده باشد.
  • رعایت پوشش مناسب و مطابق با موازین اسلامی برای همه دانشجویان الزامی است.
  • هرگونه جابجایی و انتقال اموال خوابگاه دانشگاه فرهنگیان توسط دانشجویان ممنوع می‌باشد.
  •  استفاده از وسایلی مانند ویدیو و vcd و کامپیوتر توسط دانشجو در اتاق با رعایت شرایط تعیین شده و کسب مجوز از معاونت دانشجویی فرهنگی امکان‌پذیر است.
  • ایجاد هرگونه مزاحمت که باعث سلب آسایش ساکنان خوابگاه شود، از جمله سر و صدا، درگیری، بلند کردن صدای ضبط ممنوع است.
  • رفتار دانشجویان ساکن خوابگاه که به علت وضعیت خاص ساختمان مشرف اماکن مسکونی است، باید طوری باشد که موجب سلب آسایش همسایگان نشود.
  • در محیط خوابگاه تهیه عکس و فیلمبرداری از محیط داخلی و استفاده از دوربین عکاسی و تصویربرداری با تلفن همراه دارای فناوری‌های عکس و فیلم بدون دریافت مجوز از اداره خوابگاه ممنوع است.
  • استعمال دخانیات و نگهداری وسایل مرتبط با دخانیات در همه اماکن پردیس از جمله خوابگاه ممنوع است.
  •  مجوز اقامت دانشجو در خوابگاه در صورت محرز شدن عدم صلاحیت برای سکونت در هر مقطع زمانی می‌تواند لغو شود و تشخیص آن به عهده کمیته اسکان و کمیته انضباطی دانشگاه است.
  • براساس آیین نامه و مقررات مربوطه در راستای توسعه مشارکت دانشجویان در امور صنفی، کمک به بهبود و خدمت رسانی در امور رفاهی و صنفی ساکنان خوابگاه در چهارچوب ضوابط خواهد بود.
  •  در صورت ضرورت و داشتن امکانات، معاونت دانشجوی فرهنگی در ارتباط با حضور کوتاه مدت بستگان درجه یک در خوابگاه به صورت مهمان تصمیم گیری می‌کند.

هزینه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه‌های سراسری از جمله دانشگاه فرهنگیان هر ساله امکانات رفاهی از جمله خوابگاه را برای دانشجویان فراهم کرده و هزینه اسکان در خوابگاه‌ها را نیز مشخص می‌کنند.

در صورتی که دانشجویان واجد شرایط تخصیص خوابگاه‌های دانشجویی باشند، هزینه خوابگاه دانشجویی را باید به عنوان اجاره بها به دانشگاه محل تحصیل بپردازند.

از آنجا که دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌های دولتی و سراسری کشور است، در ادامه جدول هزینه خوابگاه این دانشگاه ارائه شده است.

نوع دوره تحصیل نوع سکونت در خوابگاه سطح یک و دو (ماهیانه-تومان) سطح ۳ (ماهیانه-تومان) سطح ۴ (ماهیانه-تومان)
دوره روزانه مجردی ۱و ۲ نفر ۱۶۳ ۱۵۰ ۱۳۴
۳و ۴ نفر ۱۳۰ ۱۲۰ ۱۰۷
۵ و ۶ نفر ۱۱۴ ۱۰۵ ۹۳
۷و ۸ نفر ۹۷ ۹۰ ۸۰
۹ نفر به بالا ۸۱ ۷۵ ۶۷
نوبت دوم مجردی ۱و ۳ نفر ۲۴۴ ۲۲۵ ۲۰۱
۳و ۴ نفر ۱۹۵ ۱۸۰ ۱۶۰
۵و ۶ نفر ۱۷۱ ۱۵۸ ۱۴۰
۷و ۸ نفر ۱۴۶ ۱۳۵ ۱۲۰
۹ نفر به بالا ۱۲۲ ۱۱۲ ۱۰۰
دوره روزانه متأهلی مستقل ۳۲۶ ۳۰۱ ۲۶۸
مشترک ۲۲۸ ۳۱۱ ۱۸۷
دوره شبانه متأهلی مستقل ۴۸۹ ۴۵۲ ۴۰۲
مشترک ۳۴۲ ۳۱۶ ۲۸۱

برای ثبت نام خوابگاه در آموزشیار دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

هزینه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان

آدرس خوابگاه دانشگاه فرهنگیان

به داوطلبانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده و مایلند در ارتباط با آدرس خوابگاه دانشگاه فرهنگیان اطلاعاتی را کسب کنند، باید بگوییم که برخی از دانشگاه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در پردیس این دانشگاه مستقر می‌باشند و برخی از این خوابگاه‌ها در شهرهای مختلف قرار دارند.

دسترسی به لیست این آدرس این خوابگاه‌ها از طریق ارتباط با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امکان‌پذیر می‌باشد. چنانچه شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با آدرس خوابگاه واحد خواهران و واحد برادران مرکز دانشگاهی فرهنگیان هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را در ارتباط با نحوه دسترسی به آدرس دقیق خوابگاه‌های این دانشگاه راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

شرایط خوابگاه دانشگاه فرهنگیان هر ساله در آیین نامه و مقررات انضباطی این دانشگاه اعلام می‌شود و افرادی که واجد شرایط دریافت خوابگاه هستند، می‌توانند با بررسی هزینه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و شرایط اعلام شده اقدام کنند. از سوی دیگر افرادی که سؤال دارند چگونه می‌توان برای انصراف دانشگاه فرهنگیان اقدام کرد. برای اطلاع از آدرس خوابگاه نیز دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاع با معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه تماس بگیرند.

در این مقاله اطلاعات کاملی در ارتباط با شرایط خوابگاه فرهنگیان ارائه کردیم. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره ثبت نام در خوابگاه این دانشگاه می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دانشگاه فرهنگیان خوابگاه دارد؟

بله، تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می توانند خوابگاه دریافت کنند.

شرایط خوابگاه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

در این مقاله به طور کامل در رابطه با شرایط خوابگاه دانشگاه فرهنگیان توضیح دادیم.

آدرس خوابگاه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

برخی از خوابگاه های دانشگاه فرهنگیان در پردیس دانشگاه و برخی دیگر در شهرهای مختلف قرار دارند. برای کسب اطلاع از لیست کامل خوابگاه ها باید با معاونت دانشجویی دانشگاه در ارتباط باشید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
تماس با مشاور