ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

هزینه خوابگاه دانشجویی + {نرخ ۱۴۰۳ شبانه و روزانه}

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ آبان ۱۴۰۲
هزینه خوابگاه دانشجویی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای راهنمایی رزرو خوابگاه دانشجویی تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هزینه خوابگاه دانشجویی با توجه به نوع خوابگاه، امکانات آن و سایر موارد متفاوت است. معمولاً خوابگاه‌های دانشجویی مختلف سراسری (روزانه و شبانه)، غیر انتفاعی، متأهلین و غیره در سراسر کشور وجود دارند. دانشجویان بر اساس شرایط خود می‌توانند یکی از آن‌ها رزرو کنند. خوابگاه دانشجویی را افرادی می‌گیرند که برای تحصیل از شهرستان‌های دیگر می‌آیند. به همین دلیل برای آن‌ها بسیار مهم است تا تفاوت میان هزینه خوابگاه در تهران، هزینه خوابگاه دانشگاه سراسری، هزینه خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی و غیره را بدانند تا انتخاب درست‌تری داشته باشند.

از آن جا که داشتن خوابگاه برای دانشجویان بسیار مهم است و یکی از الزامات آن‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌ها به شمار می‌آید، از این رو در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد هزینه خوابگاه دانشجویی شبانه، روزانه می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند. 

انواع خوابگاه‌ های دانشجویی

در حال حاضر خوابگاه‌ها را با توجه به امکانات رفاهی که در آن‌ها قرار دارند به ۴ دسته تقسیم می‌کنند. این امکانات می‌توانند سطح بندی خوابگاه‌ها، ظرفیت اتاق‌ها، کیفیت امکانات ارائه شده و غیره باشند. معمولاً هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی هر ساله از جانب صندوق رفاه دانشجویی اعلام می‌گردد. به طوری که دانشجویان می‌توانند با توجه به سطح توانایی خود آن‌ها را رزرو کنند.

دانشجویانی که قصد دارند خوابگاه رزرو کنند باید از نرخ هزینه خوابگاه دانشجویان مجرد و متأهل اطلاع داشته باشند. هم چنین لازم به ذکر است که نرخ خوابگاه‌های آزاد متفاوت می‌باشد. برای همین آن‌ها با توجه به نرخ خود می‌توانند هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی خود را تعیین کنند.

البته دانشجویان می‌توانند برای پرداخت هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی خود از وام دانشجویی و سایر کمک هزینه‌های دانشگاه استفاده کنند که جهت راهنمایی بیشتر در این خصوص می‌توانند با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنند.

انواع خوابگاه‌ های دانشجویی

هزینه خوابگاه دانشجویی سراسری سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در حال حاضر دانشجویانی که در دانشگاه‌های سراسری کشور قبول شده‌اند باید برای استفاده از خوابگاه‌های سراسری نوبت روزانه و شبانه طبق آخرین اطلاعات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هزینه‌های زیر را پرداخت کنند. هزینه خوابگاه دانشگاه سراسری روزانه و شبانه برای دانشجویان مجرد و متأهل به شکل زیر است:

نوع دوره  نوع سکونت سطح ۱ و ۲ سطح ۳ سطح ۴
دوره روزانه مجردی

(نرخ ماهانه / هزار تومان)

۱ و ۲ نفر ۱۶۳ ۱۵۰ ۱۳۴
۳ و ۴ نفر ۱۳۰ ۱۲۰ ۱۰۷
۵ و ۶ نفر ۱۱۴ ۱۰۵ ۹۳
۷ و ۸ نفر ۹۷ ۹۰ ۸۰
۹ نفر و بیشتر ۸۱ ۷۵ ۶۷
نوبت دوم مجردی

(نرخ ماهانه / هزار تومان)

۱ و ۳ نفر ۲۴۴ ۲۲۵ ۲۰۱
۳ و ۴ نفر ۱۹۵ ۱۸۰ ۱۶۰
۵ و ۶ نفر ۱۷۱ ۱۵۸ ۱۴۰
۷ و ۸ نفر ۱۴۶ ۱۳۵ ۱۲۰
۹ نفر و بیشتر ۱۲۲ ۱۱۲ ۱۰۰
دوره روزانه متاهلی

(نرخ ماهانه / هزار تومان)

مستقل ۳۲۶ ۳۰۱ ۲۶۸
مشترک ۲۲۸ ۳۱۱ ۱۸۷
دوره شبانه متاهلی

(نرخ ماهانه / هزار تومان)

مستقل ۴۸۹ ۴۵۲ ۴۰۲
مشترک ۳۴۲ ۳۱۶ ۲۸۱

  برای اطلاع از انتخاب رشته دانشگاه سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

چگونه از خوابگاه‌ های سراسری و دولتی استفاده کنیم؟

دانشجویانی که از طریق شرکت در کنکور سراسری موفق به قبولی در دانشگاه‌های دولتی شده‌اند. علاوه بر امکانات آموزشی رایگان از امکانات رفاهی رایگان دانشگاه نیز بهره مند خواهند شد. یکی از این امکانات، خوابگاه‌های دانشجویی سراسری است.

برای دانشجویانی که به هر دلیلی نیاز به اسکان دارند بر اساس اولویت به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این دانشجویان برای استفاده از این اماکن باید ضوابط خوابگاه دولتی را رعایت کنند تا بر اساس آن‌ها درخواست تخصیص خوابگاه روزانه را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند.

شما دانشجویان عزیر جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط دریافت خوابگاه دانشگاه سراسری روزانه و شبانه، نحوه دریافت خوابگاه برای اتباع خارجی، مقررات اسکان در خوابگاه‌ها و غیره می‌توانید مقاله شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی را مطالعه کنید.

در صورتی که دانشجو واجد شرایط باشد به او خوابگاه تعلق می‌گیرد. شخص باید در هر نیمسال تحصیلی مبلغی را به عنوان اجاره بها پرداخت کند که در بالا به آن اشاره کردیم. معمولاً هزینه خوابگاه دانشگاه سراسری هر ساله با افزایش چند درصدی مواجه است؛ اما قیمت آن نسبت به هزینه خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی، آزاد و غیره ارزان‌تر می‌باشد.

در صورتی که شما واجد شرایط استفاده از امکانات خوابگاهی دانشگاه سراسری باشید می‌توانید، حداکثر برای چند نیمسال تحصیلی از آن استفاده کنید. حداکثر مدت زمان تخصیص خوابگاه دانشجویی دولتی به دانشجویان به شکل زیر است:

✅ مقطع کاردانی ناپیوسته 4 نیمسال

✅ مقطع کارشناسی ناپیوسته 4 نیمسال

✅ مقطع دکتری حرفه‌ای 14 نیمسال

✅ مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 5 نیمسال

✅ مقطع دکتری تخصصی 5 نیمسال

✅ مقطع کارشناسی پیوسته 8 نیمسال

از آن جا که هزینه خوابگاه دانشگاه سراسری نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمتر است. به همین دلیل دانشجویان زیادی تمایل به استفاده از این خوابگاه‌ها را دارند. حال اگر شما یکی از پذیرفته شدگان دانشگاه دولتی روزانه یا شبانه باشید می‌توانید جهت اطلاع از شرایط اختصاص خوابگاه دانشگاه دولتی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

حداکثر مدت زمان تخصیص خوابگاه دانشجویی دولتی به دانشجویان

هزینه خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه‌ های آزاد 1403

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور است که هزینه تمام امکانات آموزشی، رفاهی و غیره خود را از دانشجویان دریافت می‌کند. دانشجویان برای استفاده از امکانات خوابگاهی خود باید هزینه آن را به عنوان هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی پرداخت کنند.

دانشگاه‌های آزاد تعهدی بر تأمین خوابگاه‌های دانشجویی ندارد؛ بنابراین دانشجویان باید جهت تأمین خوابگاه خود اقدام کنند؛ اما در برخی از دانشگاه‌های آزاد کشور مانند واحدهای آبادان، اهواز، ایلام، آباده، یزد، نجف آباد، بافق، رودهن، بندرعباس و غیره برای دانشجویان خود خوابگاه آزاد تأمین می‌کنند. به طوری که در صورت نیاز می‌توانید از امکانات خوابگاهی آن‌ها استفاده کنید.

هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های آزاد با توجه به ظرفیت اتاق‌ها، کیفیت امکانات، خدمات ارائه شده و غیره متفاوت است. لذا شما قبل از ثبت نام در دانشگاه آزاد خود در مورد هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی آن‌ها اطلاعاتی را به دست بیاورید. در حال حاضر نرخ ثابت و دقیقی برای هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد وجود ندارد. لذا آن‌ها می‌توانند نرخ‌های جداگانه‌های را نسبت به دانشگاه‌های آزاد دیگر تعیین کنند.

هزینه خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه‌ های آزاد

هزینه خوابگاه دانشگاه غیرانتفاعی 1403

دانشگاه غیرانتفاعی نیز مانند سایر دانشگاه‌های کشور برای تأمین امکانات خوابگاهی دانشجویان خود تا حد‌الامکان تلاش می‌کند. هر چند که این دانشگاه تعهدی بر تأمین خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان خود ندارد؛ اما برای افزایش رفاه حال آن‌ها و ایجاد امنیت در محیط درس و دانشگاه این نیاز دانشجویان را تأمین می‌کند.

هزینه خوابگاه دانشگاه غیرانتفاعی نیز مانند سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز آزاد، بین‌المللی و غیره به امکانات آن بستگی دارد. به طوری که قیمت آن بین 300 هزار تومان تا 600 هزار تومان برای هر ترم تحصیلی متغیر است. هر چه تعداد نفرات اتاق بیشتر باشد هزینه خوابگاه دانشگاه غیرانتفاعی کمتر است. هم چنین دانشجویانی که به صورت نیمه وقت در خوابگاه‌ها اسکان دارند هزینه کمتری را نسبت به دانشجویانی که به صورت دائم در خوابگاه زندگی می‌کنند پرداخت خواهند کرد.

خوابگاه‌های دانشجویی متأهلین با خوابگاه‌های دانشجویی مجردین فرق دارد. به همین دلیل در آن‌ها هزینه بیشتری را از دانشجویان دریافت می‌کنند.

بنر کال تو اکشن

هزینه خوابگاه دانشجویی در تهران و شهرستان‌ ها در 1403

اگر شما جزو دانشجویانی هستید که در دانشگاه‌های روزانه و شبانه موجود در تهران قبول شدید، نرخ هزینه خوابگاه شما به قیمت نرخ قیمت خوابگاه دانشگاه سراسری محاسبه خواهد شد؛ اما اگر آن دسته از دانشجویانی هستید که در دانشگاه‌های به غیر از دانشگاه روزانه و شبانه دانشگاه‌های تهران قبول شدید باید در ابتدا با مسئولین دانشگاه خود در مورد امکانات خوابگاه صحبت کنید.

در صورتی که اگر آن‌ها برای دانشجویان خود خوابگاه دانشجویی اختصاص داده باشند می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما در صورتی که هیچ گونه خدمات خوابگاهی برای دانشجویان خود اختصاص نداده باشند در این صورت باید با دوستان خود خوابگاه دانشجویی اجاره کنید.

در حال حاضر خوابگاه‌هایی در سطح شهر تهران و سایر شهرستان‌ها وجود دارند که برای دانشجویان امکان اسکان فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از این طریق نیز اقدام به تهیه خوابگاه دانشجویی در تهران کنید. هزینه آن‌ها نیز می‌تواند بر اساس امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند متفاوت باشد. در حال حاضر شما جهت دریافت راهنمایی بیشتر در مورد هزینه خوابگاه در تهران و سایر شهرستان‌ها می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

هزینه خوابگاه دانشجویی 1403 برای دانشجویان دارای سنوات تحصیلی اضافه

دانشجویان برای استفاده از امکانات خوابگاهی باید حداکثر سنوات تحصیلی را رعایت کنند. به عنوان مثال یک دانشجوی کارشناسی پیوسته حداکثر تا ۸ نیمسال تحصیلی فرصت دارد تا از امکانات خوابگاه دانشگاه استفاده کند. در صورتی که در این مدت نتواند دانشگاه خود را تمام کند. باید هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی با سنوات اضافه را پرداخت کند.

در حال حاضر طبق اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان، آن دسته از دانشجویانی که دارای سنوات تحصیلی اضافه هستند در نیمسال تحصیلی اول و دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴ باید با توجه به سطح بندی خوابگاه خود هزینه‌های زیر را پرداخت کنند.

نیم سال تحصیلی میزان افزایش اجاره خوابگاه
نیمسال اول میزان 100 درصد افزایش اجاره خوابگاه
نیمسال دوم 150 درصد افزایش اجاره خوابگاه
نیمسال سوم 200 درصد افزایش اجاره خوابگاه
سکونت غیر مجاز جریمه 10 برابری

هزینه خوابگاه دانشجویی 1403 برای دانشجویان مهمان، بورسیه و شاغل

آن دسته از دانشجویانی که به عنوان دانشجوی مهمان، بورسیه یا شاغل در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شده‌اند باید 50 درصد بیشتر از هم اتاقی‌های خود هزینه خوابگاه دانشجویی پرداخت کنند. حال نرخ هزینه آن‌ها به شکل زیر است:

نیمسال تحصیلی (چهار ماه و نیم) میزان افزایش هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی
ترم اول 50 درصد افزایش اجاره بهای خوابگاه
ترم دوم (دو ماه و نیم) 50 درصد افزایش اجاره بهای خوابگاه

 

برای اطلاع از شرایط مهمان شدن در دانشگاه سراسری روی لینک کلیک کنید.

عوامل مؤثر در تعیین هزینه خوابگاه دانشجویی

شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که عوامل مؤثر بر تعیین هزینه خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های روزانه، شبانه، آزاد، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و غیره چیست؟ معمولاً عوامل زیادی در تعیین نرخ خوابگاه‌های دانشجویی کشور مؤثر هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فاصله از سلف غذا خوری خوابگاه
  • امکانات داخلی خوابگاه
  • سرویس‌های بهداشتی خوابگاه
  • سیستم‌های امنیتی خوابگاه
  • فاصله آن از دانشکده
  • عمر ساختمان خوابگاه
  • فاصله خوابگاه از محدوده خدمات شهری
  • تعداد افراد اسکان در یک اتاق
  • فاصله خوابگاه از مراکز درمانی
  • سیستم تاسیسات برق
  • فاصله خوابگاه از مرکز خرید
  • فاصله خوابگاه از اماکن فرهنگی ورزشی
  • رنگ آمیزی (نقاشی، دیوار نوشته)
  • نورگیری و روشنایی خوابگاه
  • سوئیت خوابگاهی
  • تعداد واحد آپارتمانی
  • تعداد سالن – اتاق (ترکیبی) خوابگاه

عوامل مؤثر در تعیین هزینه خوابگاه دانشجویی

اخبار مربوط به خوابگاه دانشجویی

📌 کلنگ زنی برای افتتاح خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

طی مراسمی دکتر علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، دکتر حمید رئیسی، معاون تسهیلات صندوق، دکتر محمد علی شهامی، معاون پشتیبانی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای افتتاح خوابگاه 500 نفر این دانشگاه کلنگ زنی کردند. این خوابگاه 5500 متر مربع متراژ دارد و ۳۰۰ دانشجوی مجرد و 24 سوئیت متأهلین را برای پذیرفته شدگان خود جای دارد.

📌 ساخت و توسعه خوابگاه‌های دانشجویان متأهل در سراسر کشور آغاز شد

امیر حسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی، در نشستی بیان کرد، در راستای تسهیل شرایط ازدواج و فرزند آوری خوابگاه‌های دانشجویان متأهل را توسعه می‌دهیم. به طوری که این برنامه در دست اقدام قرار دارد.

جهت اطلاع از وام ودیعه مسکن دانشجویی بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل در مورد هزینه خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه‌های روزانه، شبانه، آزاد، غیرانتفاعی و غیره صحبت کردیم. به طوری که به نرخ دقیق هزینه خوابگاه دانشگاه سراسری اشاره کردیم. حال شما با توجه به نوع دانشگاه خود باید این مبلغ را پرداخت کنید. حال اگر دانشگاه شما خوابگاه دانشجویی نداشته باشد باید با دوستان و هم کلاس‌های خود جهت تأمین خوابگاه دانشجویی اقدام کنید.

از آن جا که تهیه خوابگاه دانشجویی مطابق با معیارهای شما، نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد. لذا جهت پیدا کردن بهترین ومناسب ترین خوابگاه دانشجویی می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید و از مشاوران ایران تحصیل که سابقه چندین ساله در ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی به دانشجویان را دارند، کمک بگیرید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

4.1/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای راهنمایی رزرو خوابگاه دانشجویی تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا همه دانشگاه های سراسری خوابگاه دولتی دارند؟

خیر، در حال حاضر همه دانشگاه های سراسری کشور خوابگاه دولتی برای کلیه دانشجویان خود ندارند. بنابراین به هنگام انتخاب رشته و ثبت نام در دانشگاه سراسری به این نکات توجه کنید.

چگونه خوابگاه دانشجویی تهیه کنیم؟

اگر در صورتی که دانشگاه شما خوابگاه دانشجویی داشته باشد می توانید به صندوق رفاه دانشجویی آن مراجعه کنید و در آن جا در خوابگاه دانشجویی خود ثبت نام کنید تا اتاق خود را رزرو کنید. در غیر این صورت می توانید خودتان با دوستان و همکلاس هایتان در نزدیکی دانشگاه خوابگاه دانشجویی اجاره کنید.

آیا برای دانشجویان متاهل نیز خوابگاه دانشجویی در نظر گرفته شده است؟

بله، کلیه دانشجویان متاهل نیز می توانند در صورت تمایل در خوابگاه های دانشجویی ویژه متاهلین اسکان کنند.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «هزینه خوابگاه دانشجویی + {نرخ ۱۴۰۳ شبانه و روزانه}»

  1. Avatar photo مریم گفت:

    سلام ، بنده دانشجوی اراک هستم و قراره تابستون به مدت یکماه بطور موقت پایان نامه م رو در دانشگاه تهران بگذرونم که تعهدی در قبال دادن خوابگاه به بنده نداره ، چه خوابگاه هایی انتخاب کنم که ارزون تر باشه ؟ ایا دانشگاه تهران خوابگاه شبانه بهم میده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از دانشگاه مطلع بشوید در غیر اینصورت از خوابگاه های خود گردان استفاده کنید

  2. Avatar photo اعتماد گفت:

    سلام دانشجوی اتباع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی هستم آیا از طریق دانشگاه میشه خوابگاه ارزان‌تر پیدا کرد؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله اگر اون دانشگاه خوابگاه داشته باشه .

  3. Avatar photo مصطفی گفت:

    دانشگاهای آزاد خوابگاه دانشجویی اختصاصی ندارن؟ خوابگاهای غیر دولتی هزینه هاشون خیلی زیاده

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام خیر دانشگاه ازاد تعهدی در قبال خوابگاه نخواهد داشت

  4. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام هزینه خوابگاهای شهرهای مختلف فرق داره؟ من دوستم محلات با یه قیمت خیلی ارزون گرفته ولی من تو تهران دنبال خوابگاه دانشجویی هستم دور بر میدون انقلاب 2-3 برابر گرونتر پیدا کردم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله قیمت خوابگاه در استان های مختلف متفاوت است

  5. Avatar photo zahra گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای خوابگاهای خودگردان باید ب صورت ماهانه پول بدی یا ترمی ؟؟
    و باید چقد پول بدیم ب صورت تقریبا ؟؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام متفاوت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور