ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حقوق سرباز معلم وظیفه + جدول نرخ 1403 | ایران تحصیل

حقوق سرباز معلم وظیفه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افراد واجد شرایط می‌توانند همانند سال‌های گذشته برای امریه سربازی در وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که حقوق سرباز معلم وظیفه از حقوق سربازان عادی بیشتر خواهد بود. با توجه به اخطاریه‌ها و خدمت اجباری برای مشمولان غایب و همچنین دغدغه‌های همیشگی مشمولان قبل از اعزام، این مقاله به بررسی میزان حقوق سرباز معلم 1403 پرداخته و همچنین در ادامه مطلب در مورد مصوبه مجلس در مورد حقوق سربازی در سال های اخیر و چگونگی تعیین این حقوق صحبت خواهیم کرد. شما برای مشاوره بیشتر درباره این موضوع می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

حقوق سرباز معلم وظیفه چه تغییری داشت؟

پس از خروج آمریکا از توافق برجام و اقدامات رئیس جمهور این کشور تحت عنوان فشار حداکثری، قیمت تقریباً همه چیز در کشور به یکباره چند برابر شد. به همین دلیل حقوق‌ها سال به سال متناسب با نرخ تورم افزایش یافت. بسیاری از مشمولان در کشور به دلیل گرانی از خدمت سربازی سرباز می‌زنند و بسیاری دیگر از مشمولانی که متاهل هستند، در دوران سربازی با مشکلات خانوادگی مواجه می‌شوند.

از سال 1400 طبق قانون بودجه حقوق سربازان افزایش یافت و حقوق سربازان از حدود 200 هزار تومان به حدود یک میلیون تومان رسید که بسته به ازدواج و خدمت کمی متفاوت بود. حقوق سرباز معلم هم در این سال به میزان سه برابر افزایش یافت.

متاسفانه مشکلات اقتصادی حل نشد و به این ترتیب در سال 1401 حقوق پایه همه خدمتگزاران و سربازان کشور مجدداً افزایش یافت و به اکثر سربازان حدود 2 میلیون تومان پرداخت شد. البته سطح تحصیلات، ازدواج و زمینه خدمت همچنان چشمگیر بود و حقوق سربازان معلم به ۳ میلیون تومان رسید. در ایام سربازی کلیه مسئولیت خوراک، پوشاک و بیمه سربازی بر عهده یگان خدمت است. این به این معنا است که سربازان بومی و غیر بومی با کمترین هزینه زندگی، حقوق تقریبا مناسبی دریافت می‌کنند.

جدول حقوق سرباز معلم وظیفه

با ارائه بودجه دولت به مجلس برای تصویب نهایی بودجه 1401، مقرر شد حقوق کارکنان دولت از 15 به 25 درصد و همچنین حداقل حقوق کارگران و متخصصان آزاد افزایش یابد. با این حساب قطعا در سال 1403 حقوق سربازی افزایش خواهد یافت. بنابراین لازم است در اولین فرصت برای ثبت نام سرباز معلم اقدام نمایید.

طبق مصوبه مجلس در سال گذشته، حداقل حقوق سربازی 4 میلیون و 800 هزار تومان و بیشترین حقوق 7 میلیون و 200 هزار تومان بوده است. در این میان حقوق سرباز معلم وظیفه به بالای ۵ میلیون تومان رسید.

در واقع افزایش حقوق حدود 50 درصد تخمین زده می شود همه مشمولین، اعم از متاهل و مجرد بدون دغدغه وارد خدمت مقدس سربازی شوند. توجه داشته باشید که حقوق درج شده حقوق خام بوده و کسوراتی مانند بیمه، مزایا و موارد دیگر قطعاً حقوق نهایی را کاهش می‌دهد. در ادامه این بخش از مقاله به جدول حقوق سربازان در سال 1401 اشاره کرده‌ایم. لازم به ذکر است که به محض به روز رسانی این لیست، در این مقاله آن را قرار خواهیم داد.

درجه ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه متاهلین سایر سربازان وظیفه مامور
سرباز / ناوی 60 % 16176960 ريال 12941568 ريال
سرباز دوم 61 % 16226576 ريال 13157261 ريال
سرباز یکم 62 % 16716193 ريال 13372954 ريال
سرجوخه / رزم یار 63 % 16985808 ريال 13588649 ريال
گروهبان سوم / رزم آور دوم 65 % 17525040 ريال 14030032 ريال
گروهبان دوم / رزم آور دوم 67 % 18064273 ريال 14451418 ريال
گروهبان یکم / رزم آور یکم 69 % 18603504 ريال 14882802 ريال
استوار دوم / رزم دار دوم 71 % 19142736 ريال 15314189 ريال
استوار یکم / رزم دار یکم 73 % 19681968 ريال 15745574 ريال
ستوان سوم 76 % 20490816 ريال 16392652 ريال
ستوان دوم 79 % 21299661 ريال 17029721 ريال
ستوان یکم 82 % 22108512 ریال 17686810 ريال

جدول حقوق سرباز معلم وظیفه

حقوق سرباز معلم وظیفه بر چه اساسی تعیین می شود؟

به طور کلی حقوق سرباز معلم وظیفه بر اساس یک سری موارد مشخصی تعیین می‌شود. در ادامه به این موارد می‌پردازیم:

  • مدرک تحصیلی: تحصیلات همیشه عامل شماره یک تأثیرگذار بر حقوق و درجه سربازی سربازان بوده است، حقوق سرباز معلم لیسانس یا حقوق سرباز معلم ارشد تفاوت دارد و سرباز معلمانی که دارای مدرک تحصیلی کمتر از ارشد هستند کمترین حقوق را دریافت می کنند و کسانی که دارای مدرک دکترا و مدرک ویژه هستند بیشترین حقوق را دریافت خواهند کرد.
  • بخش خدمات: حقوق سربازان مناطق بر اساس حداقل دستمزد محاسبه شده و سربازان مناطق محروم تر حداکثر دستمزد را دریافت می‌کنند.
  • به طور کلی حقوق یگان‌های مرزبانی و تیپ‌های عملیات ارتش چه برای پرسنل این یگان و چه برای سربازان بالاترین میزان ممکن در نظر گرفته می‌شود. همچنین این نکته نیز قابل توجه است که مدت خدمت سربازی این افراد 6 ماه کمتر و بیشتر است.
  • تاهل: افراد متاهل علاوه بر مزایایی مانند کسر خدمات ازدواج و تقسیم به واحدهای محلی از حقوق بیشتری برخوردار بوده و حداقل حقوق سرباز معلم متاهل در سال 1403، 7 میلیون و 200 هزار تومان است.

نکته: بر اساس اصل ذکر شده در محاسبه حقوق سرباز معلم وظیفه 1401، بالاترین حقوق، دکتری پزشکی یا علوم و سربازان متاهل است که در مناطق عملیاتی مشغول به کار هستند. متاهلین دارای فرزند علاوه بر حقوق متاهلی، از 200 تا 500 هزار تومان کمک عائله مندی برای هر فرزند دریافت می‌کنند.

حقوق سرباز معلم وظیفه بر چه اساسی تعیین می شود؟

حقوق سرباز معلم وظیفه برای آن‌ها کافی است؟

🔶 ما باید صادق باشیم و به فکر هزینه‌های بالای زندگی که مردم را تحت فشار قرار داده و سطح فقر اعلام شده است باشیم. در نتیجه نه تنها حقوق سربازان، بلکه حقوق کارگران برای بسیاری از خانواده‌ها و در بسیاری از شهرها کافی نیست. اما با این وجود می‌توان گفت که در حال حاضر حقوق سرباز معلم مجرد برای سربازانی که در شهرهای کوچک و بدون امکانات زندگی می‌کنند کافی است.

🔶 در نتیجه می‌توان گفت حقوق سرباز معلم وظیفه برای برخی از مشمولان کفایت نمی‌کند و با توجه به شرایط شخصی سرباز باید منبع دیگری برای دریافت پول وجود داشته باشد. اما از سوی دیگر این حقوق برای برخی از سربازان مناسب است.

یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که علاوه بر حقوق دریافتی موارد دیگر در حقوق استاندارد گنجانده شده است و می‌توان گفت تمام هزینه‌های اقامت و غذا حتی پوشش و سلامت سرباز بر عهده یگان است و سربازان در زمان اعزام حداقل هزینه را دارند. علاوه بر این، بیمه خدمت سربازی خدمات درمانی رایگان به سربازان ارائه می‌دهد و سنوات خدمت را به سوابق بیمه‌ای ذینفعان اضافه می‌کند.

🔶 یکی از روش‌های انجام خدمت سربازی، معلم سربازی است که زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش می‌باشد. وزارت آموزش و پرورش کشور مانند سایر وزارتخانه‌های کشور دارای سهمیه سربازی نظامی است و پس از تشریح نیاز مناطق و اولویت‌های مربوط به تخصیص نیرو به سازمان نظام وظیفه طی بخشنامه‌ای و البته پس از آن توسط بررسی ستاد کل نیروهای مسلح و تعیین میزان سهمیه آموزشی – آموزشی و اعطای مقتضی به شعب خود از داوطلبانی که واجد شرایط استخدامی باشند به عنوان سرباز معلم می‌پذیرد.

از آنجایی که مشمولان خدمت سربازی ماهیانه حقوق سربازی دریافت می‌کنند، معلمان سربازی نیز مشمول این قانون هستند و حقوقی برابر با سرباز دریافت می‌کنند. وزارت آموزش و پرورش هیچگونه تعهدی برای استخدام معلمان سرباز پس از انجام خدمت سربازی ندارد.

حقوق سرباز معلم وظیفه برای آن‌ها کافی است؟

میزان افزایش حقوق سرباز معلم وظیفه ۱۴۰۳

طبق قانون 60 تا 90 درصد حقوق کارکنان نیروهای مسلح باید به سربازان پرداخت شود. البته میزان حقوق سربازی بستگی به وضعیت تأهل، مدارک تحصیلی و سازمانی افراد در حال خدمت دارد و حقوق تمام سربازان با یکدیگر متفاوت خواهند بود. طبق قانون بودجه در اردیبهشت 1401 افزایش 114 درصدی حقوق سربازی اجرا شد.

بنابراین با این افزایش دستمزد حداقل دستمزد سربازان از یک میلیون و چهارصد هزار به سه میلیون و ده هزار و دویست افزایش یافت. حداقل دستمزد مشمولان متاهل با افزودن هزینه حق اولاد 145 درصد افزایش یافت و به ۶ میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت و به این مبلغ هزینه فرزندان یا سفر هم اضافه می شود.

طرح سرباز معلم با جذب و استقرار معلمان فقط در کلاس های درس و مؤسسات آموزشی، پشتیبانی نیروی انسانی را برای آموزش به ویژه در مناطق محروم و توسعه نیافته فراهم می کند. سربازانی که متقاضی خدمت مربی نظامی هستند باید دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس و برگه آمادگی بدون مهر آمادگی نظامی باشند. لازم به ذکر است که اولویت پذیرش با افرادی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

میزان افزایش حقوق سرباز معلم وظیفه ۱۴۰۳

خلاصه مطلب

انجام خدمت سربازی بسیار ضروری است و بهتر است این خدمت در زمان مناسب و در سن مناسب انجام شود. اگر جزو غایبان هستید و به شما اطلاع داده شده است، شما را تشویق می کنیم که امریه سربازی خود را جدی بگیرید. در این مقاله در خصوص میزان حقوق سرباز معلم وظیفه صحبت کردیم.

شما با خواندن این مقاله دریافتید که با ارائه بودجه دولت به مجلس برای تصویب نهایی بودجه 1401، مقرر شد حقوق کارکنان دولت از 15 به 25 درصد و همچنین حداقل حقوق کارگران و متخصصان آزاد افزایش یابد. با این حساب قطعا در سال 1403 حقوق سربازی افزایش خواهد یافت.

طبق مصوبه مجلس در سال گذشته، حداقل حقوق سربازی 4 میلیون و 800 هزار تومان و بیشترین حقوق 7 میلیون و 200 هزار تومان بوده است. در این میان حقوق سرباز معلم وظیفه به بالای ۵ میلیون تومان رسید. اگر در مورد حقوق سرباز معلم و سایر موارد سوال دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس گرفته و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

برای دانلود فایلPDF مقاله حقوق سرباز معلم وظیفه روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا حقوق معلم در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است؟

بله حقوق ها هر ساله بر اساس تورمی که در سال اعلام شده افزایش می‌یابد.

آیا حقوق معلمان با سایر سربازان تفاوت دارد؟

خیر، حقوق برای همه نیروها یکسان است و تفاوت این مبلغ به دلیل وضعیت تأهل، مدرک تحصیلی و سازمان مربوطه می باشد.

آیا سربازان معلم پس از پایان خدمت سربازی در آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد؟

خیر، آموزش و پرورش هیچگونه تعهدی در خصوص جذب معلم سرباز ندارد.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «حقوق سرباز معلم وظیفه + جدول نرخ 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo یک سرباز معلم گفت:

    من خودم یه سرباز معلمم نمیدونم این مطالب رو شما از کجا میارین !!!
    والا تو بهار ۱۴۰۲ حداکثر حقوقی که به سرباز معلما دادن ۳۸۰۰ بود. توی روستا باید بری تدریس کنی اگه خودت ماشین داشته باشی و کرایه سنگینی واسه تاکسی پرداخت نکنی بطور متوسط ماهی یه میلیون هزینه رفت و آمدت میشه جایی برا اسکان هم نداری
    هزینه پوشاک؟! حتی هزینه خوراکتم پرداخت نمیکنن اگه ناهارتو خودت برداری که هیچی وگرنه کلی باید پول غذا هم بدی و کلی هزینه کناره و جانبیت میشه
    خلاصه همینقدر که واسه تدریس از جیبتون رو حقوقتون نذارین باید خداروشکر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
تماس با مشاور