ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ مهر ۱۴۰۲
ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان برای افرادی که قرار است در مهر ماه وارد مدرسه شوند و سال تحصیلی جدید را آغاز کنند کاملاً الزامی به نظر می رسد. دیگر همه می دانیم که ویروس کرونا چند ماهی است که وارد کشور شده و مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است. در این میان دانش آموزان و کودکان هم به شدت معرض خطر هستند و از جمله افراد آسیب پذیر به شمار می روند.

براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها و سایت های مختلف قرار است مدارس کشور از پانزدهم شهریور ماه کار خود را به صورت حصور و غیرحضوری همانند قبل آغاز کنند. حتی قرار بر این است که تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه هم لغو شود. در این میان خانواده ها نگران فرزندان خود هستند. از این رو، براساس تصمیم مسئولین ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان برای فرد فرد دانش آموزان الزامی شد و آن ها باید تا زمان مشخص شده برای ثبت نام و ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی اقدامات لازم را انجام دهند.

در این نوشته، به طور مفصل در رابطه با ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان از جمله زمان و نحوه ثبت نام با شما دوستان و یاران همیشه همراه صحبت می کنیم. البته بد نیست اگر در رابطه با دستورالعمل های تدوین شده برای بازگشایی مجدد مدارس نیز با شما صحبت هایی داشته باشیم. این گونه شاید کمی از نگرانی های شما و یا والدینتان برای حضور در کلاس های درس مدارس کم شود.

 

جهت کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ثبت نام در سایت سلامت دانش آموزی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

هدف از ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان چیست؟

همان گونه که در مطالب نوشته شده در بالا خدمت شما دوستان عزیز عرض کردیم ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان برای تک تک دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس لازم است.

اما آیا می دانید هدف از ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان چیست؟ باید عرض کنیم که هدف سازمان بهداشت از مجبور کردن دانش آموزان برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان شناسایی افراد مبتلا به کرونا و یا افراد مشکوک به این بیماری است.

در واقع، افراد و دانش آموزان با ثبت اطلاعات خود و پاسخگویی به سؤالات مختلف در زمان ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی می توانند از وضعیت سلامت خود و عدم ابتلا به بیماری کرونا مطمئن شوند.

در صورتی که خدایی ناکرده دانش آموزی علائم کرونا را داشته باشد و یا مشکوک به ابتلا به این بیماری خطرناک و مهلک باشد تا زمان بهبودی کامل از حضور وی در مدرسه جلوگیری به عمل می آید.

البته برای اطمینان بیشتر از ابتلای دانش آموز به بیماری کرونا آزمایشاتی نیز از وی به عمل می آید تا دقیقا ابتلاء یا عدم ابتلای فرد به این بیماری مشخص شود.

در واقع می توان گفت که هدف اصلی از ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان نوعی غربالگری بین دانش آموزان جهت شناسایی افراد مشکوک و یا مبتلاست.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه شاد برای آموزش آنلاین بر روی لینک حاضر کلیک بفرمایید.

چه زمانی می توان برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان اقدام کرد؟

در رابطه با زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان و ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی باید عرض کنیم که در حال حاضر سایت سلامت دانش آموزان برای ثبت نام تمامی افراد باز است و مشکلی در رابطه با غیرفعال بودن سامانه وجود ندارد.

دوستان عزیز دقت داشته باشید که تمامی دانش آموزان تا زمان بازگشایی مدارس و قبل از فرا رسیدن پانزدهم شهریور ماه برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان زمان دارند.

البته باز هم احتمال تمدید مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان وجود دارد.

اما باز هم باید منتظر اعلام مسئولین مربوطه در این رابطه بمانیم.

نحوه ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان چگونه است؟

برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان در ابتدا و قبل از هر کاری باید از نحوه ثبت نام و ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی اطلاعاتی را بدست آورید.

به عبارت دیگر، هر دانش آموز باید بداند که ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزان به چه صورت انجام می شود و هر فرد باید به چه شکل برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان اقدام کند.

باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که هر فرد باید برای ثبت نام سامانه سلامت باید از طریق مرورگر گوگل سیستم خود به جهت ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی به نشانی  www. Salamat.gov.ir اقدام کند.

بعد از ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی نوبت به طی مراحل و فرآیندهایی برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان می رسد.

مراحلی که هر فرد دانش آموز باید در زمان ثبت نام سایت سلامت دانش آموزان آن ها را طی کند.

آیا اطلاعی از مراحل دقیق ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان دارید؟

در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی دقیق در رابطه با مراحل و فرآیندهای ثبت نام سامانه سایت دانش آموزان می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مشاوران ما می توانند شما را به طور دقیق از مراحل ثبت نام سایت سلامت دانش آموزان مطلع کنند.

حتی در صورت تمایل شما دوستان تیم مشاوره ما می توانند ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان را نیز برای شما دوستان و عزیزان دانش آموز انجام دهند.

برای مشاهده ثبت نام سامانه سرویس مدارس تهران روی لینک کلیک کنید.

نکات لازم بیماریابی و غربالگری در سامانه salamat.gov.ir

با توجه به این که شاید شما دوست عزیز نیاز به ارائه توضیحات بیشتر و دقیق تری در رابطه با نحوه بیماریابی و غربالگری در سامانه سلامت دانش آموزان و یا همان سامانه salamat.gov.ir داشته باشید در این بخش با ذکر نکات ضروری و لازم در رابطه با بیماریابی و غربالگری در این سامانه در خدمت شما هستیم.

ببینید دوستان عزیز بحث خوداظهاری پدر و مادرها در رابطه با بیماری کودکانشان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در واقع، باید به آن ها این اطمینان قلبی داده شود که اگر فرزندشان مبتلا به بیماری کروناست و نیاز به مراقب و استراحت در منزل دارد هیچ مشکلی از بابت عقب افتادن از تحصیل برایش پیش نمی آید و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

والدین باید بعد از ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزی هر 2 الی سه روز یک بار به سامانه مراجعه کنند و اقدامات لازم را برای به روز رسانی اطلاعات درج شده انجام دهند.

به این معنا که ممکن است طی چند روز تغییراتی در علائم بیماری دانش آموز به وجود بیاید و بیماری اش تشدید شود و یا بهبود پیدا کند.

یا حتی ممکن است در طول این چند روز والدین از ابتلای فرزند مشکوک به بیماری خود اطمینان حاصل کنند.

توجه داشته باشید که کودک مبتلا و یا مشکوک به ابتلا به کرونا در صورتی می تواند در مدرسه حضور پیدا کند که گواهی پزشک داشته باشد.

در صورتی که دانش آموزی به بیماری کووید 19 مبتلا بود به هیچ وجه تا حداقل چهارده روز اجازه حضور در مدرسه و کلاس درس به وی داده نمی شود.

دانش آموزانی که مبتلا به بیماری های همچون آسم، سرطان، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های اتوایمون و غیره هستند به هیچ وجه امکان حضور در مدرسه و کلاس های درس را تا اطلاع ثانوی ندارند.

برای دانلود آخرین نسخه اپلیکیشن شاد بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید.

آیا اطلاعی از دستورالعمل های وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس دارید؟

همان طور که در بخش ابتدایی مقاله خدمت شما دوستان عزیز عرض کردیم براساس تصمیم رئیس جمهور و مسئولین مربوطه تصمیم بر بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور گرفته شده است.

اما دقت داشته باشید که انتشار این خبر با منتشر کردن دستورالعمل وزارت بهداشت برای بازگشایی مجدد مدرسه های کشور نیز همراه بود.

دستورالعملی که در آن بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همین طور پروتکل های بهداشتی در مدارس جهت پیشگیری از ابتلای دانش آموزان تأکید زیادی شده است و به جز ثبت نام سایت سلامت دانش آموزان که الزاماً باید توسط دانش آموز انجام شود می تواند راهی جدی برای جلوگیری از ابتلای دانش آموز به بیماری کرونا باشد.

در این دستورالعمل می توانید توصیه های جدی را در رابطه با رعایت بهداشت در مدارس و همین طور فاصله گذاری اجتماعی در مدارس مشاهده بفرمایید.

توصیه هایی که با تکیه بر آن ها و همین طور اجرایی کردن ریز به ریز آن ها به جز ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان و اطلاع از سلامتی یا خدایی ناکرده بیماری دانش آموزان می توان گامی بزرگ در جهت حفظ هر چه بیشتر سلامت دانش آموزان برداشت.

در ادامه با ذکر این توصیه ها و پیشنهادات لازم در خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه هستیم.

توصیه های وزارت بهداشت برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا ویروس

براساس این توصیه ها بازگشایی مدارس در شهریور ماه تنها در صورتی امکان پذیر است که تمامی موارد ذکر شده در ادامه این نوشته به طور دقیق و کامل رعایت شود.

. تمامی دانش آموزان و البته معلم ها باید برای ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir  اقدامات لازم را انجام دهند و وضعیت سلامت خود را به صورت دوره ای مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

. در کلاس های درس تا حد امکان فاصله گذاری بین صندلی ها و همین طور میزهای دانش آموزان رعایت شود.

. سطوحی که دانش آموزان به طور مرتب با آن سروکار دارند به کرات و چندین بار در روز ضدعفونی شوند.

. در تمامی مدارس باید وسایل بهداشتی مانند محلول ضدعفونی کننده و صابون مایع و همین طور آب آشامیدنی سالم موجود باشد.

. اگر دانش آموز در مدارس محروم مشغول به تحصیل است الزاماً باید آب آشامیدنی سالم در اختیار وی قرار بگیرد.

. ماژیک و تخته وایت بردی که معلم ها از آن استفاده می کنند نباید همان ماژیک و تخته وایت برد مورد استفاده دانش آموزان باشد. این موضوع در رابطه با استفاده از گچ برای تدریس نیز صدق می کند.

. تمامی سرویس بهداشتی مورد استفاده دانش آموزان و معلمان باید دو بار در هر روز به طور کامل توسط مستخدمین و سرایداران مدارس گندزدایی شود.

. دانش آموز به هیچ وجه نباید از لوازم التحریر دوستان خود در مدرسه استفاده کند و تنها اجازه استفاده از لوازم خودش را دارد.

. لباس فرم دانش آموزان باید هر روز قبل از ورود به فضای عمومی منزل از تنشان درآورده شود و الزاماً شسته شود.

. دست دادن و روبوسی دانش آموزان در مدارس کاملاً ممنوع است.

. فاصله یک الی دو متری برای دانش آموزان در سر کلاس درس الزامی است و باید به این موضوع توجه جدی شود.

. اگر در شهری با آب و هوایی خوب و مساعد زندگی می کنید می توانید جهت رعایت هر چه بیشتر فاصله بین دانش آموزان از فضای حیاط استفاده کنید.

. البته فضای نهارخوری هم در مواقع لزوم می تواند برای تدریس به دانش آموزان مورد استفاده قرار بگیرد.

. تا اطلاع ثانوی تمامی برنامه های صبحگاهی، جلسات، اردوهای تفریحی و جشن ها و مراسمات معمول مدارس تعطیل است و امکان برگزاری آن ها به هیچ وجه وجود ندارد.

. تمامی دانش آموزان و البته خانواده های آن ها باید اطلاعات کاملی را در رابطه با علائم و نشانه های بیماری کووید 19 یا همان کرونا داشته باشند.

آن ها باید بدانند که در صورت وجود علائم شناخته شده و متداول این بیماری الزاماً باید از حضور در کلاس های درس خودداری کنند.

سلف سرویس ها و ناهارخوری های مدارس الزاماً باید تا اطلاع ثانوی جهت حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل باشند و امکان تجمع و استفاده دانش آموزان از آن ها وجود ندارد.

دانش آموز به هیچ وجه نباید برای تغذیه خود اقدام به خرید مواد غذایی روباز و فله ای کند.

مصرف این مواد غذایی در این اوضاع و احوال که آمار افراد مبتلا و همین طور فوتی باز رو به افزایش است می تواند بسیار خطرناک باشد و جان دانش آموز را در معرض خطر قرار دهد.

 

برای آشنایی با زمان ثبت نام در سامانه سلامت دانش آموزی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

2.6/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چرا دانش آموزان باید برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان اقدام کنند؟

انجام این کار برای غربالگری دانش آموزان و شناسایی افراد مشکوک و یا مبتلا به بیماری کووید 19 ضروری به نظر می رسد.

چگونه می توانم برای ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی اقدام کنم؟ 

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه اینترنتی سلامت دانش آموزی با مشاوران تحصیلی مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا به روز کردن اطلاعات سامانه سلامت دانش آموزی بعد از انجام ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان الزامی است؟ 

بله. والدین و یا دانش آموزان باید به طور مرتب و هر دو الی سه روز یکبار برای به روز رسانی اطلاعات درج شده در سامانه اقدام کنند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان»

  1. Avatar photo M گفت:

    ببخشید میشه بپرسم اگه شناسنامه سلامت گم بشه چیکار کنیم؟جایی نیست که بخوان دوباره صدورش کنن؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر.
      به سازمان بهداشت و درمان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور