ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۵۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه ثبت نام ایران خودرو مشخص شده است. اگر در خصوص ثبت نام اینترنتی ایران خودرو و نحوه ثبت نام ایران خودرو سوالی دارید، در ادامه همراه ما باشید.  در راهنمای گام به گام نحوه ثبت نام اینترنتی ایران خودرو ما به شما آموزش خواهیم داد که چطور، با ثبت نام تضمینی ایران خودرو موفق به خرید شوید. برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با راهنمای ثبت نام ایران خودرو با ما همراه باشید.

 

شرایط عمومی ثبت نام ایران خودرو

در خصوص ثبت نام ایران خودرو، یک شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تعیین شده است که درادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

برای هر کدملی  تنها یک خودرو تعلق خواهد گرفت.

حداقل زمان مورد نیاز برای تحویل ، 48 ماه است.

در شیوه نامه آمده است، که داشتن گواهی نامه الزامی است.

براساس قوانین ، فردی حق انتقال امتیاز و حقوق قرعه کشی خود را به افراد شخص ثالث ندارد.

در راهنما آمده است که هر فردی باید شماره حساب و شماره شبای مخصوص به خود را در هنگام ثبت نام ارائه نماید.

 

 

راهنمای ثبت نام ایران خودرو

 

 

 حتی شماره تلفن همراه  نیز باید به نام خود فردی که ثبت نام می‌کند، باشد.

برای مشتریان حقوقی، امکان ثبت نام وجود ندارد.

در هنگام وارد کردن اطلاعات فرد باید نمایندگی را با توجه به آدرس پستی خود انتخاب نماید.

هیچ امتیازی برای ثبت نام کنندگان جهت انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی وجود ندارد.

افرادی که پلاک انتظامی فعال دارند، حق ثبت نام نخواهند داشت.

اگر فردی که دارای پلاک انتظامی فعال است و یا گواهی نامه ندارد، ثبت نام کند نه تنها ثبت نام او بی اعتبار بوده، حتی تا سه سال حق ثبت نام در هیچ طرحی از ایران خودرو را نخواهد داشت.

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام ایران خودرو

برخی افراد در رابطه با نحوه اولویت بندی برای ثبت نام ایران خودرو سوال می‌پرسند. در این خصوص باید به شما بگوییم که اولویت بندی براساس قرعه کشی و سایر ضوابط اعلام شده خواهد بود.

اگر در مورد نحوه انتخاب رنگ در ثبت نام ایران خودرو سوال دارید، لازم است بدانید که رنگ در زمان واریز شدن وجه و پس از اعلام اسامی منتخبین مشخص خواهد شد.

تمامی خودروهایی که ثبت نام می شوند، از بیمه شخص ثالث برخوردار خواهند بود.

در زمان ثبت نام اینترنتی ایران خودرو دقت داشته باشید که تمامی اطلاعات را درست و بدون هیچگونه اشتباه وارد کرده باشید؛ زیرا مسئولیت صحت و یا عدم صحت اطلاعات در هنگام وارد کردن، بر عهده شخص خواهد بود. اگر اطلاعات نادرست وارد شود، ممکن است در شماره گذاری خودرو تاخیر به وجود بیاید.

 

 

راهنمای گام به گام نحوه ثبت نام اینترنتی ایران خودرو

 

 

از آنجایی که در گذشته عده ای از سودجویان با خرید و فروش بیش از حد مجاز، منجر به بالا رفتن کاذب قیمت ها شده بودند. در این خصوص قوانینی تصویب شده است. یکی از این قوانین مربوط به صادر نکردن سند چاپ شده اتوموبیل به مدت یک سال است. ایران خودرو برای این طرح، قانونی را تصویب کرده است که می گوید، خریداران باید پانصد هزار تومان از مبلغ را  تا یک سال پیش خود نگاه دارند. پس از یک سال در صورتی که حسن نیت خود را ثابت کرده باشند، موظف هستند این هزینه و دیگر هزینه های مورد نیاز را پرداخت کرده و سند را دریافت کنند.

اگر فردی پس از یک سال برای این موضوع اقدام نکند، جریمه خواهد شد.

اگر فردی در تحویل خودرو تاخیر داشته باشد، در هر سال 36 درصد خسارت برای وی منظور می شود.

اگر فردی پس از ثبت نام قصد انصراف داشت، می تواند این کار را انجام دهد. البته دقت داشته باشید که انصراف باید حتماً قبل از اتمام مهلت نام نویسی بوده باشد.

پرداخت هرگونه تغییرات قیمتی در هزینه‌ها و الزامات قانونی (بیمه، عوارض دولتی، مالیات و…) در سال ۱۴۰۳ بر عهده مشتری خواهد بود.

سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ است اگر پیامکی با شماره دیگری ارسال گردد، ایران خودرو هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

 

 

ثبت نام تضمینی ایران خودرو

 

 

 نکات مربوط به ثبت نام برای خرید خودرو

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که زمان تحویل محصولات ایران خودرو چه مقدار طول خواهد کشید، در این خصوص لازم است بدانید که از طمان اعلام تا زمان تحویل، حداکثر 90 روز لازم است منتظر بمانید.

در خصوص مهلت واریز وجه اگر سوال دارید، لازم است بدانید این مهلت حداکثر برای 5 روز تعیین شده است. یعنی از زمانی که پیامک انتخاب شدگان را دریافت می کنید تا زمان دریافت خودرو، 5 روز مهلت واریز وجه خواهید داشت.

زمان قرعه کشی ایران خودرو دقیقاً حداکثر 3 روز کاری پس از ثبت نام انجام خواهد شد.

 

 

مراحل کلی برای نحوه درج مشخصات

در ابتدا مانند ثبت نام در تمامی وبسایت‌های دیگر، لازم است نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید. پس از وارد کردن این دو مورد، به صفحه ثبت نام هدایت خواهید شد. پس از ثبت نام به شما یک کد رهگیری داده می شود که لازم است آن را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگاه دارید. توجه داشته باشید که قرعه کشی ثبت نام کنندگان ایران خودرو با حضور مقامات انجام خواهد شد. همچنین نام افرادی که در قرعه کشی انتخاب شده اند، تا نهایت 3 روز بعد اعلام می شود. نحوه اعلام نیز یا از طریق پیامک و یا از طریق انتشار اسامی بر روی وبسایت می باشد. افرادی که نام آن ها درج می شود لازم است حتماً طی نهایت 5 روز، وجوه تعیین شده را در آدرس الکترونیکی تعیین شده واریز نمایند. اگر فردی این کاررا انجام ندهد، ثبت نام او باطل اعلام خواهد شد. اگر مغایرتی در اطلاعات وارد شده مشاهده گردد نیز ثبت نام باطل اعلام خواهد شد. تمامی وجوه واریزی باید پس از ثبت نام پرداخت گردد و قبل از آن هیچ فردی اجازه واریز نخواهد داشت.

 

 

راهنمای نحوه وارد کردن اطلاعات

ما در قسمت فوق نکات کلی را بررسی کردیم. در این قسمت قصد داریم راهنمای گام به گام نحوه ثبت نام اینترنتی ایران خودرو را به شما آموزش دهیم. براساس راهنما، ابتدا لازم است در وبسایت متعلق به این شرکت یک حساب کاربری ساخته باشید. تمامی حساب های کاربری دارای نام کاربری و رمز عبور هستند. پس از ساخت حساب، باید وارد آن شوید. برای وارد شدن به حساب، کافی است دکمه ورود سایت را زده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. اگر هم رمز عبور خود را فراموش کرده بودید، کافی است روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک نمایید.

 

 

ثبت نام اینترنتی ایران خودرو

 

 

پس از وارد شدن به سایت، براساس راهنما لازم است گزینه های فروش فوق العاده یا پیش فروش را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که این گزینه ها تنها در تاریخ های اعلام شده فعال خواهند بود و در غیر این صورت شما نمی توانید کاری انجام دهید.

 با انتخاب هر گزینه در صورتی که برای تاریخ تعیین شده باشد، لیستی از نام اتوموبیل ها را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید از بین لیست اعلام شده به انتخاب بپردازید. بدین منظور کافی است روی گزینه سفارش هر اسم کلیک کنید.

پس ازانتخاب سفارش، یک سری قوانین به شما نمایش داده خواهد شد. کافی است این قوانین را مطالعه کرده و تیک موافقت خود را با آن ها را بزنید. در سمت چپ نیز می توانید امکانات، صورت حساب و تایید سفارش مربوط به اتوموبیل انتخاب شده را ببینید. در آخر با وارد کردن کد امنیتی می توانید ثبت درخواست را زده  و منتظر ثبت شدن سفارش تان بمانید.

حالا سفارش شما ثبت شده و کافی است منتظر اعلام نتایج بمانید.

 

 

چگونه ثبت نام موفقی برای خودرو در سایت داشته باشیم؟

همانطور که می دانیم به دلیل اختلاف قیمت بین خودروهتی ثبت نامی و خودروهای بازار، بسیاری از افراد برای ثبت نام به این وبسایت هجوم می آورند. اگرچه ما در قسمت های فوق مراحل و راهنمای گام به گام نحوه ثبت نام اینترنتی ایران خودرو را بررسی کردیم، اما برای داشتن ثبت نام موفق اطلاع از راهنما کافی نیست. در واقع شما باید یک سری نکات دیگر را نیز بدانید که برای ثبت نام تضمینی ایران خودرو هنگام فروش اینترنتی موثر خواهد بود.

 

 

نحوه ثبت نام ایران خودرو

 

 

سعی کنید برای ثبت نام ایران خودرو حتماً از کامپیوتر و یا لپ تاپ استفاده کنید. گوشی تلفن همراه وسیله مناسبی برای ثبت نام نخواهد بود.

برخی افراد تصور می کنند که اگر قبل از شروع ثبت نام وارد حساب کاربری خود شوند، بهتر است. در حالی که این طور نیست و با شروع ثبت نام باید صفحه اکانت خود را رفرش کنید و با رفرش کردن امکان بیرون افتادن از سایت وجود دارد. زیرا افراد بسیاری در همان زمان به وبسایت مراجعه می کنند. پس درست در زمان اعلام شده وارد حساب کاربری شوید و صفحه را رفرش نکنید.

پس از وارد شدن به حساب کاربری در زمان اعلام شده، به میز کار خود مراجعه کرده و منتظر لود شدن فرم های فروش بمانید. باز هم تاکید می کنیم که در هیچ یک از مراحل، صفحه را رفرش نکنید.

پس از قرار گرفتن فرم ها، وارد صفحه مربوطه شده و شروع به ثبت سفارش نمایید. در این صفحه حتماً به صورت پیش فرض اسم و مشخصات خود را ذخیره کرده باشید.

پس هرگز از تایپ دستی استفاده نکنید زیرا زمان زیادی را از شما خواهد گرفت و در نتیجه سیستم شما را ربات تشخیص خواهد داد. البته توجه داشته باشید که سرعت بیش از حد نیز منجر به تشخیص داده شدن به عنوان ربات می شود. پس باید سرعت مناسبی برای وارد کردن اطلاعات داشته باشید. نه آن قدر سریع و نه آن قدر آهسته که ظرفیت تکمیل شود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که زمان استاندارد مورد نیاز برای پر کردن این فرم ها چقدر است. زمان مورد نیاز حدوداً بین 30 تا 35 دقیقه خواهد بود.

هنگامی که کد امنیتی به شما نمایش داده می شود، بهتر است درخواست کد جدید را بدهید و سپس تایپ کنید.

در هنگام وارد کردن کد، به بالای صفحه دقت کنید که حتماً نام تان درج شده باشد. زیرا در غیر این صورت، ارور دریافت خواهید کرد.

پس از تمامی این مراحل، به مرحله بعدی خواهید رفت. در این مرحله سریع رنگ را انتخاب کرده و سپس بانک مورد نظر خود را برای پرداخت انتخاب نمایید.

پس از انتخاب بانک، لازم است سه تیک مشخص شده  در پایین صفحه را بزنید. این سه تیک را زده و سپس دوباره درخواست کد امنیتی جدیدی را بدهید. با وارد کردن این کد، می توانید مبلغ مورد نظر خود را پرداخت نمایید. در این مرحله هم باید سرعت عمل کافی را داشته باشید؛ زیرا ممکن است ظرفیت تکمیل گردد.

با وجود تمامی این نکات ممکن است به دلیل شلوغی و یا مشکل در سرور سایت، یک سری ارورهای همگانی مشاهده شود. در این صورت این مشکل برای همه وجود خواهد داشت و نیازی به نگرانی نیست.

با رعایت کردن این نکات می توانید ثبت نام تضمینی ایران خودرو انجام دهید. اگر باز هم سوالی در رابطه با نحوه انجام ثبت نام تضمینی ایران خودرو داشتید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مرتبط با ثبت نام ایران خودرو را در اختیار شما قرار دهیم. با بررسی راهنمای گام به گام نحوه ثبت نام اینترنتی ایران خودرو ما این نکات را در اختیار شما قرار دادیم. ثبت نام اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام در وبسایت های دیگر نیاز به دانستن نکات بیشتری دارد که به دلیل شلوغی بیش از حد این وبسایت است. ما با ارائه مراحل گام به گام نحوه ثبت نام ایران خودرو، این نکات را نیز در اختیار شما قرار دادیم. درصورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص ثبت نام تضمینی ایران خودرو داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط

فراموشی نام کاربری ایران خودرو

کد منطقه 

کد رهگیری ایران خودرو

فراموشی کد رهگیری ایران خودرو

ثبت نام ایران خودرو

4/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام ایران خودرو باید چه شرایطی را دارا باشیم؟

داخل مقاله به تمام شرایط عمومی و اختصاصی اشاره شده است.

ثبت نام ایران خودرو به چه صورت است؟

ثبت نام ایران خودرو بصورت اینترنتی است.

ثبت نام ایران خودرو در چه سایتی است؟

ثبت نام ایران خودرو در سایت esale.ikco.ir صورت میگیرد.

اگر رمز عبور سامانه ایران خودرو را فراموش کردیم چه کنیم؟

در داخل سامانه ای بنام فراموشی رمز عبور وجود دارد و با انتخاب آن رمز خود را بازیابی کنید.

 

نظرات

51 دیدگاه دربارهٔ «راهنما ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo محسن گفت:

    سلام خسته نباشید .چرا ایرانخودرو اسامی بانک هارو اعلام کرده ولی نمیشه حسابو وکالتی کرد .ممنون

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر سایت در حال رفع اشکال است در بازه ی زمانی دیگر وارد شوید

  2. Avatar photo محسن گفت:

    سلام.چرا ایرانخودرو اسامی بانک هارو اعلام کرده .ولی نمیتونیم حسابو وکالتی کنیم .ممنون میشم رانمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر سایت در حال رفع ایراد است در بازه ی دیگر امتحان بفرمایید

  3. Avatar photo ایسا گفت:

    سلام وقت بخیر بنده سال 98 یه پراید برنده شدم ک 44ماه گذشته ایا میتونم در قرعه کشی ایران خودرو شرکت کنم یا باید 48ماه از اون قرعه کشی سایپا گذشته باشه اصلا ب هم ربطی دارن ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      اول از همه نباید پلاک فعال به نام شما باشد و 4 سال باید از برنده شدن شما گذشته باشد.

  4. Avatar photo همایون گفت:

    سلام..خودرو بنام خانمم داریم..ایا خودم میتونم ثبت نام کنم چون پلاک بنام خانمم است وپلاکی بنام خودم نیست

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بله می تونید ثبت نام کنید

  5. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من پلاک ماشینم باربری هست ( پیکان وانت ) می تونم ثبت نام کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای طرح خودرو های فرسوده مد نظرتون هست؟

  6. Avatar photo Yaghoub گفت:

    زمان ثبت نام کی هست تاریخ خاصی دارع یا هرموقعه ک بخواهیم میتونیم ثبت نام کنیم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      ثبت نام در سایت رو هر موقع بخواهید می تونید انجام بدید ولی برای قرعه کشی در زمانهای خاصی می تونید اقدام کنید

  7. Avatar photo سارا گفت:

    سلام..ی ماشین ب نام پدرم هست و من هنوز مجردم میتونم توی قرعه کشی ثبت نام کنم…ینی ربطی ب این نداره ک ب نام بقیه اعضای خانواده ماشین باش یا ن

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بله ما می تونید شرکت کنید

  8. Avatar photo Mohammad گفت:

    سلام من ثبت نام ایران خودرو انجام دادم شماره گواهینامه نخواست به نظر شما ثبت نام من درست انجام شده ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر بعد از ثبت نام اولیه ایرانخودرو باید وارد پنل کاربری خود شده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید

  9. Avatar photo A.F.Z گفت:

    با سلام من خانمم۲ دانگ ماشین عمومی به نامشه تو برگ سبز اسمش هسته ولی پلاک بنامش نیس میتونه ثبت نام مادران دو فرزند بکنه یا نه ممنون

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق اپلیکیشن پلیس من چک کنید . اگر پلاک فعالی به نام نداشته باشند می توانند ثبت نام کنند .

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور