ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد دانشگاه معارف اسلامی 1402

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
ثبت-نام-کارشناسی-ارشد-دانشگاه-معارف-اسلامی-(1)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه معارف اسلامی سال 1402 می‌توانند در آزمون اختصاصی این دانشگاه در مقطع ارشد شرکت کنند. دانشگاه معارف در 8 رشته‌ کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه در گذشته از طریق کنکور و سازمان سنجش اقدام به پذیرش دانشجو می‌کرد. اما در سال‌های اخیر پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد با آزمون اختصاصی و مصاحبه شفاهی صورت می‌گیرد. زمان ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی از طریق سایت دانشگاه و سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. در سال‌های اخیر متقاضیان تا دوم اسفند مهلت ثبت نام در آزمون این دانشگاه را داشتند؛ پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی زمان دقیق شروع ثبت نام از سوی دانشگاه اعلام شده و ثبت‌نام اینترنتی آغاز شود. 

زمان ثبت‌نام ارشد دانشگاه معارف اسلامی

ثبت‌ نام در آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد از طریق سایت دانشگاه معارف اسلامی امکان پذیر است و تاریخ دقیق شروع ثبت نام نیز از طریق همین سایت اعلام خواهد شد. معمولا شروع ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول آذرماهِ هرسال صورت می‌گرفت و تا پایان بهمن ماه تمدید می‌شد. برای کسب اطلاع از بازه ثبت نام و نحوه انجام آن، متقاضیان پذیرش در دانشگاه معارف اسلامی در مقطع ارشد می‌بایست دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، یا دفترچه اختصاصی دانشگاه معارف اسلامی را تهیه کرده و از طریق سایت دانشگاه اقدام به ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد غالبا در روزهای پایانی از طرف سازمان سنجش تمدید می‌شود. (این صفحه با اعلام تاریخ دقیق ثبت نام از سوی دانشگاه معارف به روز خواهد شد.)

شرایط ثبت نام ارشد دانشگاه معارف

شرایط ثبت نام ارشد دانشگاه معارف

شرایط ثبت نام در ارشد دانشگاه معارف اسلامی

دانشگاه معارف اسلامی شرایط ویژه‌ای برای اخذ دانشجو در مقطع ارشد دارد. متقاضیانی که شرایط اعلام شده از سوی روابط عمومی دانشگاه را دارند می‌توانند با ارسال مدارک خود از طریق سایت دانشگاه اقدام به ثبت نام کنکور ارشد این دانشگاه کنند. شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه برای ثبت نام به شرح زیر است:

شرایط عمومی ارشد دانشگاه معارف اسلامی

  • در اختیار داشتن شهروندی و تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • قبول اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه به تشخیص مراجع معتبر
  • عدم منع قانونی از مراجع معتبر مانند نظام وظیفه و… برای ادامه تحصیل
  • نداشتن بیش از 33 سال برای متقاضیان مدرسی معارف اسلامی (متولدین 1 فروردین 68 به بعد)
  • نداشتن بیش از 40 سال برای متقاضیان رشته‌های مشاوره، ارتباطات و مدیریت سازمان‌ها (متولدین 1 فروردین 61 به بعد)
  • دارا بودن سلامت جسمی و روانی برای ادامه تحصیل در رشته‌های متناسب
  • استخدام نبودن در هیچ یک از ارگان‌ها و ادارات دولتی
  • داشتن شروط عمومی مدرسی معارف اسلامی با موافقت معاونت آموزشی و پژوهشی، همچنین رشته‌های معارف اسلامی توسط نهاد مقام معظم رهبری

🔶این مطلب با انتشار لینک دفترچه راهنمای ثبت نام و فرم اینترنتی مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد به روز خواهد شد.🔶

شرایط اختصاصی ارشد دانشگاه معارف اسلامی

  • قبولی در آزمون اختصاصی و مصاحبه شفاهی
  • متقاضی مرد: دارا بودن مدرک سطح دو حوزوی و اخذ مدرک کتبی پایه دهم (تایید شده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه) فرصت لازم برای ارائه مدرک به متقاضیان داده خواهد شد.
  •  رشته‌های مشاوره، ارتباطات و مدیریت سازمان‌ها التزامی به ارائه مدرک کتبی پایه دهم ندارند.
  • متقاضی زن: دارا بودن مدرک سطح دو حوزوی (تایید شده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه) 
مراحل ثبت نام ارشد دانشگاه معارف اسلامی

مراحل ثبت نام ارشد دانشگاه معارف اسلامی

رشته‌های ارشد دانشگاه معارف اسلامی

دانشگاه معارف هرساله چند روز قبل از شروع ثبت نام، کدرشته‌های مورد نظر و ظرفیت هر رشته برای متقاضیان مرد و زن را از طریق سایت دانشگاه اعلام می‌کند. معارف معمولا در 8 رشته تخصصی در مقطع ارشد از میان هر دو گروه متقاضیان مرد و زن دانشجو می‌پذیرد. تقریبا تمامی رشته‌های اعلام شده توسط دانشگاه معارف در مقطع کارشناسی ارشد، فقط مختص این دانشگاه هستند. رشته‌ها و ظرفیت‌های اعلام شده در سال گذشته به شرح زیر می‌باشند.

رشته جنسیت متقاضی نوع دوره
مدرسی معارف قرآن و حدیث پسر و دختر روزانه
مدرسی مبانی نظری اسلام پسر و دختر روزانه
مدرسی اخلاق اسلامی پسر و دختر روزانه
مدرسی انقلاب اسلامی پسر و دختر روزانه
مدرسی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی پسر و دختر روزانه
مشاوره با رویکرد اسلامی پسر و دختر روزانه
ارتباطات و تبلیغ فرهنگی پسر و دختر روزانه
مدیریت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی با رویکرد اسلامی پسر و دختر  روزانه

گرایش‌های ارشد معارف اسلامی

به جز کدرشته‌هایی که در جدول ذکر شده است، دو رشته دیگر کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی و کارشناسی ارشد توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی، دارای گرایش‌های کوچکتر در رشته می‌باشند. گرایش‌های رشته ارشد مدرسی معارف اسلامی عبارتند از: 1. مبانی نظری اسلام 2. اخلاق اسلامی 3. انقلاب اسلامی 4. تاریخ و تمدن اسلامی و 5.آشنایی با منابع اسلامی. گرایش‌های رشته کارشناسی ارشد توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی نیز بدین شرح است: 1.مدیریت فرهنگی 2. تبلیغ دین 3. مشاوره

مدارک ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف

دانشگاه معارف اسلامی هرساله در هفته‌های قبل از برگزاری آزمون، تمامی اطلاعات مورد نیاز متقاضیان را در در وبسایت دانشگاه قرار می‌دهد. همچنین متقاضیان قادرند از طریق سایت سازمان سنجش این موضوع را پیگیری کنند. پیشنهاد می‌شود متقاضیان قبل از هر اقدامی دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون ارشد دانشگاه معارف اسلامی -که پیش از آزمون توسط دانشگاه منتشر خواهد شد- را به دقت مطالعه کنند. سپس مدارک مورد نیاز را آماده کرده و فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند. مدارک لازم برای ثبت نام طبق اعلامیه دانشگاه در سال‌های گذشته به شرح زیر است:

  • کد 12 رقمی ثبت نام آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی ارشد (درگاه خرید کارت ثبت نام و مبلغ تصویب شده توسط دانشگاه در زمان شروع ثبت نام اعلام می‌شوند. قیمت کارت در سال گذشته پنجاه هزار تومان بود.)
  • یک قطعه عکس 3*4 اسکن شده. متقاضی می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی 3*4 همراه با مشخصات ذکر شده در دفترچه را در فرم ثبت نام بارگذاری کند.
  • اسکن مدرک ایثارگری. متقاضیانی که مایلند از سهمیه ایثارگری مطابق با شرایط گفته شده در دفترچه راهنما استفاده کنند، می‌بایست یک فایل اسکن شده و معتبر از مدرک ایثارگری خود را در فرم بارگذاری کنند.
  • متقاضیان پس از خرید کارت شرکت در آزمون و دریافت کد 12 رقمی می‌بایست به لینک ثبت نام اینترنتی دانشگاه مراجعه کرده و فرم را تکمیل کنند.
رشته‌های ارشد دانشگاه معارف اسلامی

رشته‌های ارشد دانشگاه معارف اسلامی

برای کسب اطلاع از منابع کارشناسی ارشد روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اخبار پیرامون دانشگاه معارف اسلامی

 ✔ دانشگاه معارف اسلامی چطور پذیرش می‌کند

دانشگاه معارف اسلامی در مقطع ارشد، فقط از میان برادران و خواهران طلبه اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید. تمامی متقاضیان ارشد دانشگاه معارف می‌بایست مدرک معتبر سطح دو حوزوی را دارا باشند.

داوطلبان پس از برگزاری آزمون کتبی و اعلام نتایج، امکان انتخاب 3 کدرشته را از دفترچه دانشگاه معارف اسلامی دارند. پذیرش دانشجویان با در نظر گرفتن نمره آزمون سرارسیِ کتبی، و سپس محاسبه نمره مصاحبه شفاهی صورت خواهد گرفت. داوطلبانی که نمره لازم در آزمون کتبی را گرفته‌اند، توسط دانشگاه برای مصاحبه شفاهی احضار خواهند شد.

خلاصه مطلب

تا پایان آذرماه زمان دقیق ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی اعلام خواهد شد. طبق روال هر سال ابتدا تا پایان اسفند ماه روند ثبت نام متقاضیان انجام شده و سپس در اردیبهشت ماه آزمون اختصاصی برگزار می‌شود. دانشگاه معارف پس از اعلام نتایج اولیه، یک مصاحبه حضوری هم دارد که قبولی متقاضیان در این دانشگاه منوط به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی خواهد بود. دانشگاه معارف اسلامی یکی از دانشگاه‌های دولتی است که شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند. این دانشگاه هرساله از ابتدای آذرماه شروع به ثبت نام اینترنتی متقاضیان کرده برای و با برگزاری آزمون اختصاصی در اردیبهشت ماه، داوطلبان واجد شرایط را برای مصاحبه حضوری انتخاب می‌کند. ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی و اعلام نتایج آن همه از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی می‌شوند. 

💎برای دانلود مطالب این صفحه بصورت pdf کلیک کنید.💎

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟

 تاریخ دقیق ثبت نام در نیمه اول آذرماه توسط سایت دانشگاه معارف اعلام خواهد شد. آزمون کتبی در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

چگونه برای آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف ثبت نام کنم؟

ثبت نام از طریق سایت دانشگاه معارف انجام خواهد شد. با انتشار دفترچه آزمون سراسری کارشناسی ارشد، دفترچه اختصاصی دانشگاه معارف نیز منتشر خواهد شد.

چه کسانی واجد شرایط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف هسنتد؟

شرایط افراد ذیصلاح برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف در سایت این دانشگاه، همچنین بالاتر در همین متن اعلام شده است. لازم به ذکر است دانشگاه معارف اسلامی ویژه طلاب و دانشجویان حوزه‌های علمیه می‌باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)