ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تغییر رشته پشت کنکور 1403 + شرایط بخشنامه جدید | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تغییر رشته پشت کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط تغییر رشته پشت کنکور 1403 اعلام شد. دانش آموزانی که یک سال از درس خواندن فاصله داشته اند و به عنوان پشت کنکوری محسوب می‌شوند، چنانچه بخواهند برای تغییر رشته اقدام کنند باید از شرایط آن اطلاعات کافی داشته باشند. تغییر رشته پشت کنکور ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عدم علاقه دانش آموزان به رشته در حال تحصیل صورت بگیرد.

در هر حال افراد با توجه به نیاز و ضرورت می‌توانند برای تغییر رشته خود اقدام نمایند. برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با شرایط تغییر رشته پشت کنکور در سال 1403 می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا مشاوران ما، شما را در ارتباط با این موضوع راهنمایی کنند.

دلایل اصلی تغییر رشته پشت کنکور 1403

👈تغییر رشته پشت کنکور ممکن است به علل مختلفی صورت بگیرد. مثلاً به علت مشکلات موجود در روند مطالعه داوطلب یا عدم شرایط مناسب در بازار کار، عدم علاقه به رشته تحصیلی و نداشتن استعدادهای فردی در رشته در حال تحصیل، فرد ممکن است به فکر تغییر رشته باشد. برخی مواقع متقاضیان با وجود اهمیت پایه درسی و داشتن پایه‌های درسی قوی و به دلیل موفق نشدن در آزمون سراسری تصمیم به تغییر رشته می‌گیرند. پشت کنکوری‌هایی که مایل به تغییر رشته خود هستند، باید از شرایط و نحوه تغییر رشته خود اطلاع داشته باشند.

👈برخی از داوطلبان اینگونه تصور می‌کنند که امکان تغییر گروه آزمایشی برای دانش آموزان پایه تحصیلی دوازدهم وجود ندارد و حتماً باید در گروه آزمایشی خود ادامه تحصیل دهند. اما باید بگوییم که اینگونه نیست و افراد می‌توانند تحت شرایط خاصی اقدام به تغییر گروه آزمایشی کنکور داده و براساس علاقه به گروه آزمایشی مورد علاقه برای شرکت در آزمون سراسری اقدام نمایند.

جهت اطلاع از مراحل تغییر رشته بعد از دیپلم وارد لینک شوید.

دلایل اصلی تغییر رشته پشت کنکور

شرایط تغییر رشته پشت کنکور 1403

👈 افرادی که به دلایل مختلفی در سال اول در آزمون سراسری شرکت نکرده و پشت کنکوری به حساب می‌آیند، می‌توانند مانند دیگر داوطلبان برای تغییر گروه آزمایشی خود اقدام کنند. از این رو قبل از هر چیزی باید باید با شرایط تغییر گروه آزمایشی آشنایی کامل داشته باشند. شرایط تغییر رشته پشت کنکور را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

✔ برای تغییر رشته پشت کنکور نیازی به اقدام خاصی نیست و شما باید هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور علوم آزمایشی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

✔ برای تغییر رشته نیاز به دریافت دیپلم مدرک پیش دانشگاهی در گروه آزمایشی جدید نیست. شما پس از اتمام دوران تحصیل باید در پایه دوازدهم در آزمون سراسری و در گروه آزمایشی مد نظر خود شرکت نمایید.

✔ برای تغییر رشته می‌توان در زمان ثبت نام گروه خود را تغییر داد. علاوه بر این می‌توان در بازه‌های زمانی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برای ویرایش کردن اطلاعات ثبت نام کنکور، مراحل تغییر رشته را انجام داد.

✔ امکان تغییر رشته برای همه گروه‌های آزمایشی وجود دارد. مثلاً دانش آموزان می‌توانند گروه آزمایشی کنکور ریاضی را به گروه انسانی تغییر دهند.

✔ متقاضیان آزمون سراسری علاوه بر اینکه امکان شرکت در کنکور گروه تجربی، ریاضی و علوم انسانی را دارند، این شرایط را دارند که در گروه زبان خارجی و هنر نیز آزمون دهند.

✔ متقاضیانی که در نوبت اول و دوم آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، باید در مهلت تعیین شده توسط سازمان سنجش برای انتخاب نمرات یکی از نوبت‌های کنکور اقدام کنند.

✔ در مجموع داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری مانند هر آزمون دیگری باید یک سری شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند.

جهت اطلاع از شرایط تغییر رشته دبیرستان بر روی لینک کلیک کنید.

مراحل تغییر رشته پشت کنکور 1403

👈آن دسته از افرادی که مایلند برای تغییر رشته پشت کنکور سؤال دارند، باید بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. از نظر وزارت آموزش و پرورش سوابق تحصیلی نقش بسیار موثری بر روی تراز داوطلبان آزمون سراسری دارد. از این رو افرادی که قصد تغییر گروه آزمایشی خود را دارند، باید مد نظر داشته باشند که سوابق تحصیلی آنها در تراز کنکور بسیار مؤثر است.

👈 از آنجا که زمان تغییر رشته پشت کنکوری برای داوطلبانی که در گروه آزمایش دیگر دیپلم گرفته‌اند مراحل خاصی دارد، بسیاری ب این سؤال مواجه هستند که آیا معدل همان دیپلم در آزمون سراسری تراز می‌شود یا نه؟

👈بله، با توجه به اینکه امکان تغییر رشته پشت کنکور وجود دارد، می‌توان در زمان ویرایش اشتباهات ثبت نام آزمون سراسری برای تغییر رشته اقدام کرد و معدل دیپلم همان گروه آزمایشی که فرد آن فارغ التحصیل شده در آزمون اعمال خواهد شد.

👈تفاوتی ندارد که داوطلب از کدام رشته کنکور خود را دریافت کرده است .در مجموع معدل کتبی دیپلم تأثیر ۴۰ درصدی قطعی در کنکور ۱۴۰۳ خواهد داشت. به همین دلیل باید برای ایجاد سابقه تحصیلی مناسب، در امتحانات ترمیم معدل شرکت نمایند.

👈پشت کنکوری‌هایی که قصد ثبت نام در آزمون سراسری را دارند، باید قبل از تکمیل فرم اسم نویسی برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند. در سال‌های گذشته افرادی که برای تغییر رشته اقدام می‌کردند، باید این کد را از سایت دیپ کد دریافت می‌کردند، اما در سال جاری دریافت کد سوابق تحصیلی در روند تغییر رشته پشت کنکور از طرف سایت مای مدیو قابل دسترسی است.

چگونگی تغییر رشته پشت کنکور

در صورت نیاز به راهنمایی برای رمز مای مدیو کلیک کنید.

محرومیت‌ های تغییر رشته پشت کنکور 1403

👈پشت کنکوری‌هایی که مایلند برای تغییر رشته اقدام کنند، باید حتماً شرایط آن را داشته باشند تا بتوانند در آزمون سراسری حضور یابند. در سال گذشته محرومیت حضور در آزمون سراسری برداشته شده است، ولی با توجه به تأثیر قطعی معدل افرادی که قصد تغییر رشته را به عنوان پشت کنکوری دارند، باید از لحاظ مناسب بودن سوابق تحصیلی خود اطمینان یابند.

👈دانش آموزانی که مشمول خدمت سربازی هستند و در حال حاضر از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، باید تحت شرایط نظام وظیفه در آزمون سراسری شرکت کنندو این دانش آموزان به شرط اینکه بتوانند در کنکور شرکت کنند، می‌توانند گروه آزمایشی کنکور را تغییر دهند.

👈یکی دیگر از شرایط تغییر رشته پشت کنکور این است که افرادی که در سال گذشته در گروه آزمایشی دیگری شرکت کرده و در یک دانشگاه دولتی قبول شده، اما نرفتند، باید از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مربوط به پذیرش سال بعد را مطالعه کنند، چرا که با توجه به رأی دیوان عدالت پذیرفته شدگان روزانه که در دانشگاه اسم نویسی نکرده‌اند، دچار محرومیت نخواهند شد.

ردر ارتباط با تغییر رشته پشت کنکور و محرومیت‌های مربوط به آن باید بگوییم دانش آموزانی که موفق به اخذ دیپلم نشده و در امتحانات شهریور ماه نمره قبولی مناسبی کسب نکرده‌اند، مجاز به شرکت در آزمون سراسری نیستند و چنانچه این دانش‌آموزان در دانشگاه قبول شوند، قبولی آنها نیز لغو خواهد شد.

اطلاعیه

چنانچه شما عزیزان در ارتباط با شرایط تغییر رشته پشت کنکور نیامند دریافت مشاوره هستید، می‌توانید از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی ایران تحصیل با مشاوران خبره و مجرب این مجموعه همراه باشید.

مشاوره تغییر رشته پشت کنکور 1403

👈دانش آموزانی که چند سال از فضای آزمون سراسری دور شده‌اند یا برای تقویت نمرات خود به عنوان پشت کنکوری محسوب می‌شوند، باید شرایط تغییر رشته پشت کنکور را مورد بررسی قرار دهند و بر اساس آگاهی و به طور دقیق تصمیم می‌گیرند نه آزمون و خطا.

👈دانش آموز ابتدا باید به ابعاد خودشناسی دست پیدا کرده و سپس قصد خود را از تغییر رشته مشخص کند، چرا که اگر یک فرد در رشته تحصیلی خود از ابتدا ظرفیت موفقیت داشته باشد، در رشته‌های دیگر نیز این امکان برای وی وجود خواهد داشت.

رمهم‌ترین بحث استعداد و علاقه فرد است. بنابراین اگر به دلایل مختلفی از جمله عدم علاقه به رشته تحصیلی، عدم وجود بازار کار مناسب تصمیم به تغییر گروه آزمایشی خود دارید، حتماً باید با افراد مختلف مشورت کنید. در این زمینه مشاوره‌های خصوصی بهترین گزینه برای شما است.

👈برای اینکه بتوانید در مسیر تغییر رشته تصمیم مناسبی را اخذ کنید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید. مشاوران مجرب این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربه در امر مشاوره تحصیلی می‌توانند می‌توانید برای اتخاذ بهترین تصمیم در ارتباط با تغییر گروه آزمایشی شما را به طور مناسب راهنمایی کنند.

👈به این منظور می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات لازم را در ارتباط با خدمات مشاوره تحصیلی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

جهت آشنایی با شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد وارد لینک شوید.

مشاوره تغییر رشته پشت کنکور

خلاصه مطالب

در حال حاضر امکان تغییر رشته پشت کنکور برای افرادی که متقاضی ثبت نام در آزمون سراسری هستند امکان‌پذیر است. افراد واجد الشرایط برای تغییر گروه آزمایشی خود می‌توانند در زمان مقرر اقدام کنند. داوطلبانی که در نوبت اول و دوم آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، باید در کارنامه خود نمرات یکی از نوبت‌های کنکور را تأیید کنند. هر سال آزمون سراسری برای ۵ گروه آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی، زبان‌های خارجی و هنر برگزار می‌شود.

داوطلبان پشت کنکوری می‌توانند هنگام ثبت نام برای تغییر رشته خود اقدامات لازم را انجام دهند. به دلیل حساسیت این موضوع در مقاله در ارتباط با شرایط تغییر رشته پشت کنکور توضیحاتی ارائه کردیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنند.

برای دریافت pdf مقاله تغییر رشته پشت کنکور کلیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تغییر رشته پشت کنکور وجود دارد؟

دانش آموزان می‌توانند هنگام ثبت نام کنکور سراسری برای تغییر گروه آزمایشی خود اقدام کنند.

شرایط تغییر رشته پشت کنکور چیست؟

در متن مقاله به طور کامل به شرایط تغییر پشت کنکور اشاره کردیم.

آیا دانش آموزانی که برای تغییر رشته پشت کنکور اقدام می‌کنند دچار محرومیت خواهند شد؟

افرادی که مایل به تغییر رشته در گروه آزمایشی خود هستند با هیچگونه محدودیتی مواجه نخواهند بود مگر در موارد خاص. در متن مقاله به محدودیت‌های تغییر رشته پشت کنکور اشاره شد.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «تغییر رشته پشت کنکور 1403 + شرایط بخشنامه جدید | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo .. گفت:

    سلام
    من دیپلم کاردانش دارم و میخام کنکور انسانی شرکت کنم
    از مدرسع بزرگسالان سوال کردم گفتن ایجاد سابقه تحصیلی معدل نداره
    و همینطور دیپلم کاردانش هم معدل کتبی نهایی نداره
    برای ثبت نام کنکور معدل کتبی نهایی رو باید چی وارد کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در ابتدا باید دیپلم مجدد بگیرید و از شما فقط دروس های سال ۱۲ رشته انسانی ازمون گرفته خواهد شد و در غیر این صورت قبولی نخواهید داشت

  2. Avatar photo Fateh گفت:

    سلام ، من برای مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فقط کنکور هنر شرکت کردم و گروه آزمایشی اصلی من برای مرحله اول هنر است آیا میتوانم در ثبتنام مرحله دوم گروه آزمایشی اصلی را تغییر دهم و ریاضی ثبتنام کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله رشته ی هنر شناور است میتوانید هر دو را نیز انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور