ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور + بخشنامه 1403 | سازمان سنجش

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چند بار می توان کنکور داد؟  تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور داوطلبان خانم برای هر چندبار که بخواهند میتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند ولی اقایان دوسال متوالی میتوانند شرکت کنند مگر برای شرکت در کنکور برای سومین بار معافیت کامل از سربازی و یا کارت معافیت از خدمت داشته باشند.

در واقع داوطلبان خانم می توانند هر چند سال که میخواهند پشت کنکور بمانند اما برای آقایان محدودیت خدمت سربازی وجود دارد که البته راه حلی نیز هست که می توان از رفتن به سربازی برای یکسال بیشتر درس خواندن، معاف شد.

چند بار می توان کنکور داد؟

چند بار می توان کنکور داد؟ طبقه اعلامیه سازمان سنجش هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور وجود ندارد و افرادی که با مشکل نظام وظیفه روبرو نیستند چند بار می تواننند کنکور دهند و تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور برای آن ها بی محدودیت است.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه به این صورت می باشد که باید اول از دانشگاه خود انصراف دهند و سپس ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند. یعنی بر خلاف دانشجویان سایر دانشگاه ها که می توانند بدون انصراف از دانشگاه در کنکور شرکت کنند و پس از قبولی انصراف دهند ، دانشجویان روزانه اول باید تا تاریخ تعیین شده که قبل از 20 اسفند ماه همان سال می باشد، انصراف دهند و بعد در جلسه کنکور حضور داشته باشند.

نکته قابل ذکر که لازم است خاطر نشان کنیم این است که دانشجویان دانشگاه روزانه که سال قبل پذیرفته شده اند، حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه، می توانند در کنکور سال بعد شرکت کنند اما مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه های روزانه نیستند و می توانند وارد سایر دوره های تحصیلی مثل نوبت دوم ( شبانه )، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و …. شوند.

همچنین این دسته از داوطلبان اگر برای بار دوم در دانشگاه روزانه قبول شوند، مشمول پرداخت شهریه دانشگاه شبانه می باشند البته اگر رشته پذیرفته شده داوطلب یکی از سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باشد، هیچ هزینه ای برای تحصیل از او دریافت نخواهد شد.

اطلاعیه

اگر در کلاس های دانشگاه خود شرکت نکنید و از دانشگاه دولتی خود انصراف دهید به طور اتوماتیک انصراف اموزشی میشوید و مجاز به شرایط تحصیل همزمان در دو رشته را دارید .

چند بار می توان کنکور داد؟

کنکور برای سومین بار ویژه داوطلبان آقا

داوطلبان آقا به دلیل آنکه باید به خدمت سربازی اعزام شوند، کنکور برای سومین بار برایشان محدودیت دارند و تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور  آنها به این صورت است که تنها می توانند دو بار پشت هم در کنکور ثبت نام کنند یعنی اگر در کنکور امسال شرکت کرده اید، تنها یکبار دیگر و در سال بعد می توانید مجددا شرکت کنید مگر آنکه کارت معافیت از سربازی داشته باشید.

اما برای داوطلبان آقا نیز یک راه حل وجود دارد که بتوانند بدون رفتن به خدمت سربازی، چند سال پشت کنکور بمانند و کنکور برای سومین بار بدهند. آنهم ثبت نام در یکی از دانشگاه های غیرروزانه و دریافت معافیت تحصیلی است. شما می توانید از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری و یا ثبت نام در رشته های بدون کنکور، وارد یکی از دانشگاه های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شوید و بلافاصله پس از پذیرفته شدن، درخواست مرخصی برای دو ترم داشته باشید و اگر در کنکور سال بعد شرکت کردید و قبول هم شدید، می توانید از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهید.

البته مرخصی ترم اول دانشگاه آزاد و  سایر دانشگاه ها، با پرداخت شهریه همراه است همچنین شما باید هزینه انصراف از تحصیل را نیز پرداخت کنید تا بتوانید از رشته تحصیلی که ثبت نام کرده اید، به طور قطعی انصراف دهید. حال که با کنکور برای سومین بار آشنا شدید، برای مشاوره لازم با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای مطالعه موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری کلیک کنید.

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور کارشناسی ارشد

شرایط کنکور مجدد برای این دسته از افراد به این شکل است که این افراد پس از ورود به دانشگاه تا 1 سال از دادن کنکور سراسری محروم هستن و بعد از طی 1 سال میتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

هم چنین به این نکته توجه داشته باشید که این دسته از افراد اگر قصد قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را دارند فقط میتوانند در دوره های پردیس خود گردان و ظرفیت مازاد را دارند.

اطلاعیه

در صورتی که جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که تا پایان بهمن ماه فارغ التحصیل می شوید، امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد برای شما وجود دارد. اما فقط شانس پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت را خواهید داشت.

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور دکتری

این دسته از افراد بمانند داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد بایستی 1 سال از تحصیل انها در دانشگاه گذشته باشد و مجدد در ازمون شرکت کنند.

این دسته از افراد هم اگر قصد قبولی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی را دارند به این نکته توجه کنند که فقط مجاز انتخاب رشته در دانشگاه های پردیس خود گردان و مازاد هستند.

هزینه های جریمه از دانشگاه دولتی ازاد گردیس خود گردان غیر انتفاعی و آزاد:

هزینه انصراف از دانشگاههای پردیس خود گردان معادل با پرداخت شهریه ثابت تمامی ترم های باقی مانده است که این مبلغ مبلغ هنگفتی است.

اگر دانشجوی دانشگاه دولتی هستید و تصمیم برانصراف از دانشگاه فعلی خود را دارید  و قصد شرکت در دانشگاه روزانه دیگری را دارید شما دیگر نیازمند به پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه نیستید و از این امر معاف هستید .

هزینه جریمه انصراف از دانشگاه شبانه و دانشگاه پیام نور معادل 1/5 برابر شهریه ثابت است.
هزینه جریمه از دانشگاه غیر انتفاعی معادل شهریه ثابت یک ترم + 7 واحد درسی است.
هزینه جریمه از دانشگاه ازاد معادل نصف شهریه ثابت است.

اطلاعیه

در صورت قبولی در دوره های شبانه برای انتخاب دروه های روزانه در کنکور سال بعد شما نیز مجاز خواهید بود ولی قبل از ثبت نام بایستی از دوره شبانه خود انصراف دهید و فرایند ان تکمیل شده باشد .

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور دکتری 

بخشنامه جدید سنجش از تعداد دفعات مجاز کنکور

1-دانشجویان دوره ‎های غیر انتفاعی و پیام نور می‎توانند بدون انصراف از تحصیل مجدد در کنکور شرکت کنند، این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت و قبل از ثبت نام در رشته قبولی جدید، باید از رشته قبولی خود انصراف قطعی دهند.
2-موضوع شرکت در کنکور همزمان با تحصیل دانشجویان دوره‎ های شبانه بدون انصراف از تحصیل نیز در کمیته کنکور در حال بررسی است.
3-دانشجویان انصرافی دانشگاه پیام نور، اعم از این که ثبت نام کرده یا ثبت نام نکرده باشند، در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند می‎توانند مجددا در آزمون سراسری شرکت کنند.
4-هر دانشجو در صورت قبولی بیش از 2 بار نمی‎تواند در کنکور شرکت کند چرا که در این خصوص محدودیت وجود دارد و از شرکت مجدد این داوطلب در کنکور جلوگیری می‎شود.
5- اگر فردی یک بار در دوره ‎های روزانه دانشگاه‎ ها شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده باشد دیگر نمی‎تواند در کنکور دوره ‎های روزانه برای اخذ مدرک کارشناسی در رشته ه‎ای دیگر شرکت کند. این داوطلب می‎تواند در سایر دوره ‎ها و مقاطع دانشگاهی از جمله غیر انتفاعی، شبانه، پیام نور و … به غیر از دوره ‎های روزانه شرکت کند.
6-به دلیل گسترش دوره‎ های شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و افزایش دوره‎ های پودمانی و از سوی دیگر ثابت بودن تعداد داوطلبان، شانس قبولی داوطلبان در کنکور سراسری با برنامه ریزی کنکور نیز افزایش می‎یابد.

برای مطالعه از کی برای کنکور شروع کنیم؟ کلیک کنید.

قوانین سهمیه‌ها برای شرکت مجدد در کنکور

شرکت در کنکور سراسری برای تمام داوطلبان برابر ناست و برخی از افراد می‌توانند از سهمیه‌های قانونی اعمال‌شده‌در این آزمون استفاده کنند. سهمیه‌های موجود در کنکور سراسری به صورت مفصل در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده‌اند و جزئیات مربوط به هر کدام شرح داده‌شده‌است. استفاده از سهمیه‌های کنکور سراسری محدودیتی ندارد و داوطلبانی که مجددا در کنکور سراسری شرکت می‌کنند می‌توانند از سهمیه‌های قانونی خود استفاده کنند. در این بخش سهمیه‌های قانونی شرکت مجدد در کنکور سراسری شرح داده‌شده‌است.

سهمیه مناطق: شرکت‌کنندگان داوطلب سهمیه مناطق با توجه به ملاک‌های در نظر گرفته‌شده‌از طرف سازمان سنجش جزو یکی از مناطق ۱، ۲ و ۳ محسوب می‌شوند و ضریب هر کدام از این مناطق در نتیجه کنکور داوطلب اعمال می‌شود. مناطق دسته بندی‌شده‌با توجه به محل زندگی داوطلب در سال‌های تحصیل وی در دبیرستان مشخص می‌شود و هر تعداد که داوطلب در کنکور شرکت کند این سهمیه را اعمال می‌کند.

تاثیر سهمیه‌های ایثارگری در کنکور سراسری برای مثال ۲۵ درصدی، با توجه به نوع آن متفاوت است و امتیازات متفاوتی را نیز برای داوطلبان ایجاد می‌کند. داوطلبان در زمان ثبت نام مجدد در کنکور، با وارد کردن نوع سهمیه خود بدون محدودیت می‌توانند از آن استفاده کنند.

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا: سهمیه رزمندگان بر اساس ماده ۱ قانون و تبصره‌های آن، حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌ها است. دارندگان این سهمیه با وارد کردن کد ۱۲ رقمی رزمندگی می‌توانند مجددا نیز از این سهمیه استفاده کنند.

جانبازان ۲۵٪ و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر ۲۵٪ و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، می‌توانند با وارد کردن کد ۱۲ رقمی ایثارگری خود از امتیاز این سهمیه استفاده کنند.

بر اساس قانون مربوط به آیین نامه‌های اجرایی هیات وزیران، اشخاصی که می‌خواهند از سهمیه‌های ایثارگری استفاده کنند، می‌توانند این کار را تنها یک بار در هر دوره آزمون سراسری و تحصیلات تکمیلی انجام دهند. اگر پس از قبولی و ثبت نام در رشته مورد نظر از ادامه تحصیل منصرف شوند یا ثبت نام نکنند، دیگر امکان استفاده مجدد از سهمیه در آن مقطع تحصیلی وجود ندارد.

داوطلبانی که یک بار قبول‌شده‌و از سهمیه ایثارگران در آزمون‌های گذشته برای دوره‌های غیر روزانه استفاده کرده و از رشته قبولی انصراف داده‌اند، می‌توانند یک بار دیگر از سهمیه ایثارگران برای دوره‌های روزانه و غیر روزانه استفاده نمایند.

در مورد سهمیه بهیاران: بر اساس قانون مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه ویژه بهیاران تا سال ۱۴۰۴ برای پرستاران و تا سال ۱۴۰۶ برای بهورزان اعمال می‌شود و به این افراد به میزان حداکثر ۵ درصد از ظرفیت کد رشته‌های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری تعلق می‌گیرد. شرایط ویژه‌ای برای استفاده از این سهمیه وجود دارد که به‌طور دقیق در دفترچه راهنمای ثبت نام شرح داده‌شده‌است.

قوانین سهمیه‌ها برای شرکت مجدد در کنکور

شرایط شرکت در کنکور مجدد برای دانشجویان دارای تعهد خدمت

با توجه به قانون و آیین‌نامه اجرایی مربوط به شرکت مجدد در کنکور سراسری، محدودیت‌هایی برای افراد مشغول به خدمت در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی در نظر گرفته‌شده‌است. جزئیات این موارد در دفترچه راهنمای ثبت نام شرح داده‌شده‌است. افراد مشغول به خدمت در ارگان و یا سازمان دولتی، موظف هستند فعالیت‌های محول‌شده‌را به درستی انجام دهند. به همین دلیل این افراد اجازه شرکت مجدد در کنکور سراسری را ندارند و نمی‌توانند از امکانات مجدد آن بهره ببرند.

همه افراد رسمی و پیمانی که در سازمان‌های کشور ایران فعالیت می‌کنند، اجازه ثبت نام و شرکت مجدد در کنکور سراسری را ندارند. در صورت تمایل به ثبت نام مجدد، باید قبل از ثبت نام خود از موقعیت شغلی خود انصراف دهند. به‌طور مثال، اگر فردی به عنوان معلم در سازمان آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و قصد شرکت مجدد در کنکور را دارد، باید قبل از ثبت نام وضعیت شغلی خود را تغییر داده و با این سازمان به صورت قراردادی همکاری داشته باشد.

نکته مهم برای این افراد این است که وضعیت شغلی و تعهد آن‌ها به سازمان‌ها و ارگان‌ها در زمان ثبت نام مشخص باشد. در غیر این صورت نمی‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند و به عنوان فرد متخلف شناخته می‌شوند.

برای مطالعه شرایط شرکت در کنکور سراسری کلیک کنید.

شرایط شرکت در کنکور مجدد برای دانشجویان دارای تعهد خدمت

اخبار تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور

بر اساس مصوبه جدید که هنوز به دستگاههای اجرایی ابلاغ نشده است، کنکور سالی ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد و سهمی ۴۰ درصدی در سنجش توان علمی داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: برخی از کارشناسان سنجش معتقد هستند با مصوبه کنکوری اخیر، مناطق محروم با رشته‌هایی مثل پزشکی باید وداع کنند.

 

خلاصه مطلب

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور برای داوطلبان خانم ها مشکلی ندارند و هر چند سال که بخواهند می‌توانند پشت کنکور بمانند و چند بار می توان کنکور داد اما این شرایط برای پسران که مشمول نظام وظیفه هستند به این صورت نیست. ما در طول مقاله در خصوص چند بار می توان کنکور داد؟ توضیحات مفصلی دادیم.

پشت کنکور ماندن به مدت یک سال برای تمام مشمولین خدمت سربازی آزاد است.راه حل کنکور برای سومین بار برای آقایان  ثبت نام در یکی از دانشگاه های غیر روزانه است. برای مشاوره با شماره 9099075307 تماس  حاصل فرمایید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله  تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دانشجویان دوره های روزانه می توانند مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند؟

بله با توجه به تغییرات اعمال شده در قانون کنکور، دانشجویان روزانه می توانند بدون انصراف از دانشگاه مجددا در کنکور شرکت کنند

هر یک از داوطلبان آقا چند بار مجاز به شرکت در کنکور هستند ؟

داوطلبان آقا به دلیل قوانین نظام وظیفه سربازی در صورت نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ، حداکثر دو بار می توانند در کنکور شرکت کنند.

چه افرادی شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را ندارند؟

داوطلبان دارای منع نظام وظیفه / فارغ التحصیلان مشمول طرح نیروی انسانی اجباری / دانشجویان دوره روزانه تمامی مقاطع / افراد دارای تعهد خدمت به ارگان ها و دستگاه های اجرایی

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور + بخشنامه 1403 | سازمان سنجش»

  1. Avatar photo سیفی گفت:

    وقت بخیر تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور برای ارشد و کارشناسی متفاوت است؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شما محدودیتی برای شرکت در کنکور ندارید

  2. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور برای من که مشمول سربازی هستم به چه صورت هستش؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما محدودیتی ندارید ولی در صورتی که اگر پشت کنکور نیستید و از نظر نظام وظیفه و فرجه ها و معافیت تحصیلی مشکلی نداشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور