ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تست ضریب هوشی iq با جواب + سامانه آنلاین

تست ضریب هوشی iq
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حتما تاکنون در مورد تست هوش یا IQ مواردی را شنیده اید و شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که تست ضریب هوشی iq چیست و چه کاربردی دارد؟ استفاده از تست ضریب هوشی آنلاین iq برای چه افرادی توصیه می شود؟

تست هوش یکی از تست‌هایی است که امروزه توانسته است جایگاه خوبی را در آزمون های استخدامی به دست بیاورد و از این تست ها در استخدامی های مختلف کشور از داوطلبان گرفته می شود. هم چنین شغل هایی که به ضریب هوشی بالایی نیاز دارند از داوطلبان طی آزمونی تست هوش می گیرند. سپس بر اساس بالاترین میزان ضریب هوشی IQ آن ها را جذب می کنند؛ بنابراین تست ضریب هوشی iq با جواب آن ها بسیار مهم است تا شما بتوانید راحت تر استخدام شوید. حال با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله از ایران تحصیل در مورد تست ضریب هوشی آنلاین آی کیو صحبت کنیم و نمونه سوالات آن با جواب برای شما مطرح کنیم.

معرفی تست ضریب هوشی iq

تست هوش IQ یکی از تست های معتبری است که در آن سطح پیشرفت فکری و تفکر منطقی افراد را می سنجند. این تست برای افراد 9 تا 65 ساله مناسب است و ملیت و زبان داوطلبان در نظر مطرح نیست. به همین دلیل به عنوان یکی از معتبر ترین و استاندارد ترین فاکتور های سنجش ضریب هوشی غیر زبانی (verbal) افراد در نظر گرفته می شود. تست هوش آی کیو به تست هوش ماتریس های ریون نیز معروف است و آن را با نماد RPM نشان می دهند. این ماتریس برای اولین بار در سال 1936 توسط جان ریون طراحی شده است. آزمون ریون از 60 سوال تشکیل شده است که هر کدام از آن ها 6 تا 8 گزینه دارند. سوال ها از سطح آسان به سخت مرتب شدند. به طوری که کاربران در آن باید با در نظر گرفتن تصاویر به گزینه درست جواب دهند.

در حال حاضر از این تست ها به صورت مرتب در آزمون مدارس و استخدامی ها استفاده می کنند. در واقع این تست مهم ترین فاکتور شناخت روان داوطلبان است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو کلیک کنید.

 

تست ضریب هوشی آنلاین

 ساختار تست ضریب هوشی آنلاین iq

سوالات آزمون آی کیو ریون به شکل تصویر هستند که یک بخش آن خالی می باشد؛ بنابراین شما با توجه به الگو مطرح شده باید تصویر جای خالی را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید. این طرح ها معمولا بر اساس منطق انتخاب می شوند.

آزمون ماتریس پیشرونده ریون نیز به منظور پژوهش در ریشه های محیطی، ژنتیکی، توانایی و شناختی افراد   بر اساس واژگان طراحی شده است. بعد از آن که تست ضریب هوشی IQ برگزار شد نوبت به تفسیر نتایج آن می رسد. در حالی که این موضوع برای ریون بسیار سخت بود. به همین دلیل آقای ریون دو عنصر اصلی عامل g اسپیرمن را تدوین کرد که به شکل زیر هستند:

  • درک استنباطی: میزان توانایی فرد در تفکر منطقی و درک پیچیدگی روابط
  • توانایی بازیابی: میزان توانایی فرد در حفظ و ساخت دوباره اطلاعات

شرکت کنندگان در آزمون IQ تنها 45 دقیقه وقت دارند تا به 60 سوال هندسی و انتزاعی جواب دهند. این مدت زمان برای کودکان و بزرگسالان خوب است.

 

برای اطلاع ازرشته های آزمون استخدامی بخش خصوصی کلیک کنید.

 

انواع آزمون تست ضریب هوشی IQ ریون

ماتریس های ریون به صورت کلی به 3 دسته مختلف تقسیم می شوند که در زیر به آن اشاره می کنیم:

ماتریس های پیشرونده استاندارد ریون

این ماتریس ها اصلی ترین حالت آزمون آی کیو هستند که برای اولین بار در سال 1938 منتشر شدند. دفترچه آن از 5 مجموعه (A-E) تشکیل شده است که هر کدام از آن ها 12 آیتم دارند. این آیتم ها از سطح آسان به سطح سخت متمایل می شوند که در انتها شرکت کننده باید برای رمزگشایی یا تحلیل اطلاعات خود از داده هایی استفاده کند. خوب است بدانید که زمینه این آزمون به صورت سیاه و سفید می باشد.

انواع آزمون تست ضریب هوشی IQ ریون

ماتریس های پیشرونده رنگی ریون

این نوع تست ضریب هوشی IQ مخصوص کودکان 5 تا 11 ساله یا افراد بزرگسالی که محدودیت ذهنی و فیزیکی دارند، مناسب می باشد و از دو مجموعه A و B تشکیل شده است؛ اما به میان آن ها یک مجموعه 12 آیتمی نیز به عنوان Ab اضافه شده است. این آزمون با زمینه رنگی است که برای داوطلبان خوشایند می باشد؛ اما با این وجود برخی از آیتم های مجموعه B با زمینه سیاه و سفید هستند.

 

برای اطلاع از نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کلیک کنید.

 

ماتریس های پیشرونده پیشرفته ریون

این نوع تست ضریب هوشی IQ در یک مجموعه 12 تایی و یک مجموعه 36 تایی ایجاد شده است؛ بنابراین می توان دریافت که این آزمون ضریب هوشی ریون از دو مجموعه با 48 آیتم تشکیل شده است. سوالات آزمون با زمینه سیاه و سفید با رنگ مشکی تشکیل شده اند که به تدریج سطح سوالات در آن سخت تر می شود. این آزمون مناسب افرادی با ضریب هوشی بالا است. لذا برای افراد معمولی توصیه نمی شود.

مزایا استفاده از تست هوش iq

تست ضریب هوشی IQ برای اهداف پژوهشی طراحی شده است. به طوری که کلیه افراد بدون در نظر گرفتن مهارت خواندن، نوشتن و غیره می توانند آن را به راحتی تفسیر کنند و جواب آن را بدهند. امروزه استفاده از تست ضریب هوشی IQ مزایا زیادی دارد. به طوری که از آن برای بررسی توانایی افراد در تحلیل امور استفاده می کنند. به همین دلیل در کارهایی که نیاز به توانایی فکری و ذهنی زیادی دارند حتما از داوطلبان و افراد شاغل تست ضریب هوشی IQ می گیرند.

هر چند که روزانه ابعاد جدیدی از مزایا و کاربرد تست هوش ریون کشف می شود؛ اما در حال حاضر شناخته شده ترین مزایا آن به شکل زیر هستند:

مزایا استفاده از تست هوش iq

  • مهارت های پیشرفته مشاهده و تفکر را در افراد مختلف مورد بررسی قرار می دهند.
  • مهارت حل مسئله جدید و پیچیده را در افراد مختلف ارزیابی می کنند.
  • مهارت درک سریع مفاهیم در داوطلبان را پیش بینی می کنند.
  • با گزینه های 6 تا 8 تایی افراد را به چالش می کشند؛ زیرا در آن برخی از گزینه ها شبیه هم هستند.
  • سطح دشواری سوالات زیاد است؛ بنابراین میزان هوش داوطلبان در آن بررسی می شوند.
  • برای ارزیابی نامزد های شغلی در همه صنایع مناسب است.
  • برای سنجش داوطلبان تحصیلات تکمیلی گزینه خوبی است.

 

برای ورود  به سایت و زمان استخدام بانک شهر کلیک کنید.

 

نتایج تست ضریب هوشی iq

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که بعد از آن که در تست هوش ریون شرکت کردید نتایج آن چگونه بررسی می شود. در این خصوص باید بیان کرد بعد از آن که شما در آزمون تست ضریب هوشی iq شرکت کردید نتایج آن در 7 طبقه تقسیم می شوند. این طبقه بندی ها بر اساس امتیاز به آمده از نتایج آزمون هستند. در حال حاضر شما بر اساس نمره نهایی که از تست ضریب هوشی آنلاین iq به دست آورده اید می توانید میزان آی کیو یا همان بهره هوشی را به دست آورید.

تعداد سوالات آزمون تست هوشی ریون 60 تا است. حال به عنوان مثال داوطلبی به 40 تا سوال آن جواب درست بدهد. در واقع نمره خام آن 40 است. حالا باید به جدول استاندارد تست هوشی مراجعه کند و در آن جا با توجه به نمره خام و سن خود نتیجه ضریب هوشی خود را پیدا کند.

بر اساس معیار های این آزمون، تخمینی در مورد ضریب هوشی افراد مختلف زده شده است که در زیر برای شما بیان کرده ایم. بر اساس این جدول می توان دریافت که تعداد افرادی که ضریب هوشی بالای 149 دارند در کل جهان حدود یک درصد است. در حالی که تعداد افراد عقب مانده با ضریب هوشی 64 به کمتر 1.2 درصد می باشد.

طبقه بندی از لحاظ هوش درصد جمعیت بهره هوشی
حدود نابغه 1% 149 یا بیشتر
بسیار ممتاز 6.5% 125 الی 148
ممتاز 16% 113 الی 124
متوسط 54% 89 الی 112
پایین تر از متوسط 16% 77 الی 88
عقب مانده مرزی 5.5% 65 الی 76
عقب مانده 1.2% 64 یا کمتر

نتایج تست ضریب هوشی iq

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید.

 

سامانه تست ضریب هوشی آنلاین ریون

با توجه به این که اهمیت تست ضریب هوشی ریون جایگاه ویژه ای در معیار توانایی افراد دارد. سامانه ها و وب سایت های زیادی در این خصوص از افراد مختلف تست ضریب هوشی آنلاین دریافت می کنند. سپس بر اساس معیارهای خود میزان ضریب هوشی افراد را مشخص می کنند؛ اما باید دقت کنید که سامانه های آنلاین مدنظر شما باید استانداردهای ریون را به خوبی رعایت کرده باشند؛ زیرا رعایت این استانداردها در نتایج ضریب هوشی شما موثر هستند. لذا نتیجه ای که شما از وب سایت های مختلف دریافت می کنید متفاوت خواهد بود. حال اگر به دنبال سامانه های آنلاین تست ضریب هوشی IQ هستید می توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

تست ضریب هوشی IQ به همراه پاسخنامه

در زیر برای این که با سطح سوالات تست ضریب هوشی IQ آشنا شوید فایل تست ضریب هوشی iq را با جواب آن برای شما قرار دادیم. حال شما برای دانلود آن می توانید روی لینک کلیک کنید.

 

دانلود تست ضریب هوشی iqریون

 

اخبار مرتبط با تست هوش

  • نخستین تست هوش استاندارد کشور طراحی شد.

طبق گزارش های علی عسگری، مدیر عامل پژوهش روان سنجی و هوش‌بهر مستقر در دانشگاه آزاد، نخستین تست هوش استاندارد کشور در مرکز پژوهش روان سنجی و هوش‌بهر کشور طراحی شده است. این محصول استاندارد با حمایت ستاد علوم شناختی و زیر نظر معاونت علم و فناوری رئیس جمهور، استاندارد و بومی‌سازی شده است و در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

 

برای کسب اطلاعات جامع در مورد شرایط استخدام آموزش و پرورش کلیک کنید.

 

تست ضریب هوشی IQ به همراه پاسخنامه

 

خلاصه مطلب

امروزه استفاده از تست های ضریب هوشی برای سنجش میزان بهره هوشی افراد بسیار رایج و پر کاربرد است. به طوری که از این تست ها در آزمون های تحصیلات تکمیلی یا استخدامی ها از داوطلبان دریافت می کنند تا بر اساس آن ها گزینش انجام دهند. به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل در مورد تست ضریب هوشی iq با جواب و پاسخنامه صحبت کردیم تا شما بتوانید با ٱگاهی کامل از آن استفاده کنید. با توجه به این که در حال حاضر سامانه های آنلاین زیادی برای تست ضریب هوشی آنلاین وجود دارند؛ اما همه آن ها برای نتیجه گیری قطعی شما مناسب نیستند. به همین دلیل شما برای پیدا کردن وب سایت های معتبر می توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شرکت در تست ضریب هوشی iq برای همه افراد مرسوم است؟

 تست ضریب هوشی ریون برای افرادی که در محدوده سنی 9 تا 65 سال قرار دارند، مناسب می باشد؛ بنابراین اگر شما جزو این دسته افراد هستید می توانید در این آزمون شرکت کنید.

استفاده از آزمون ضریب هوشی چه مزایایی دارد؟

استفاده از این تست ضریب هوشی آنلاین می تواند در انتخاب افرادی با ضریب هوشی بالا در کارهایی که به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارند، کمک کند. به طوری که امروزه در بسیاری از استخدامی های ارتش، دولت و غیره از این تست ها استفاده می کنند.

سطح سوالات آزمون تست هوشی ریون چگونه است؟

در این آزمون 60 تا سوال با درجه سختی متفاوتی وجود دارد. به طوری که سوالات از سطح آسان به سمت سخت متمایل می شوند. لذا شما هر چه به انتها آزمون برسید با سوالات سخت تری مواجه خواهید شد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور