ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تست آنلاین انتخاب رشته نهم

تست آنلاین انتخاب رشته نهم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به دلیل اهمیت فوق العاده انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم دانش آموزان باید از طریق تست آنلاین انتخاب رشته نهم به استعدادها و توانایی های خود جهت انتخاب بهترین رشته تحصیلی پی ببرند. به کمک شرکت در این تست به آسانی می توان پاسخ سوالاتی از قبیل این که چگونه انتخاب رشته کنیم در نهم؟ را بدست آوریم.

 

به عنوان یکی از مشهورترین و کابردی ترین تست های آنلاین انتخاب رشته می توان از آزمون آنلاین انتخاب رشته نهم هالند نام برد. مشاوران مدارس به کمک این تست انتخاب رشته نهم به دهم و برگزاری این آزمون مشاوره ای انتخاب رشته نهم می توانند در گرفتن تصمیمی بهتر به دانش آموز کمک کنند.

 

 

جهت نحوه انجام تست آنلاین انتخاب رشته هالند از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

آیا با تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند آشنایی دارید؟

به دلیل کاربرد زیاد و استفاده فراگیر تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل این تست برای شما بپردازیم تا شما را بیشتر با این آزمون آنلاین انتخاب رشته نهم آشنا کنیم.

 

معرفی نسبی تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند

تست هالند به عنوان یکی از محبوب ترین تست های شخصیت شناسی همواره توسط مشاوران مدارس برای انتخاب رشته های تحصیلی دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع، هر مشاور می تواند به کمک این تست و انتخاب بهترین و مناسب ترین رشته برای دانش آموز رضایتی را در وی به وجود آورد و آینده مؤفقی را برایش رقم بزند.

پس از برگزاری این تست برای دانش آموز دانش تخصصی، توانمندی ها، تمایلات و علایق شخصی و همینطور ارزش های وی مشخص می شود.

جالب است بدانید که، نام این تست برگرفته از نام نظریه پرداز آن یعنی جان هالند است.

 

 

با دادن تست آنلاین انتخاب رشته نهم به شناختی دقیق از توانایی ها و استعدادهای خود برسید 

اهمیت استفاده از آزمون آنلاین انتخاب رشته نهم هالند

دانش آموزان پایه نهم در پایان این سال انتخابی مهم و اساسی را در پیش دارند. انتخابی که مسیر اصلی حرکتشان را در آینده کاری آن ها تعیین می کند.

اهمیت این موضوع به حدی است که تصمیم وزارت آموزش و پرورش بر این قرار گرفته که به وسیله ابزارها و مکانیسم های شناختی و علمی به دانش آموزان یاری برساند.

از این رو، اقدام به ارائه طرح هدایت تحصیلی در سال نهم و قرار دادن تست رغبت سنجی تحت عنوان تست آنلاین انتخاب رشته نهم کرده است.

بدین ترتیب، به سوال دانش آموزان در رابطه با این موضوع که چگونه انتخاب رشته کنیم در نهم؟ پاسخ داده می شود.

 

 

موارد مورد سنجش در آزمون آنلاین انتخاب رشته نهم هالند

در تست انتخاب رشته نهم به دهم هالند شاهد وجود 6 نوع تیپ شخصیتی هستیم که تحت عنوان خصوصیات فردی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند.

رتبه ای که هر دانش آموز در هر کدام از مقیاس های مورد ارزیابی بدست می آورد تمایلات شغلی وی را مشخص می کند. تمایلات شغلی که رشته تحصیلی که دانش آموز باید در آن ادامه تحصیل بدهد را تعیین می کند.

در این آزمون مشاوره ای انتخاب رشته نهم دانش آموزان در درجه های مختلفی از رغبت سنجی و تیپ شخصیتی دسته بندی می گردند.

 

 

آزمون آنلاین انتخاب رشته نهم

 

. تیپ قراردادی/ سنتی (یا conventional)

افراد قرار گرفته در این تیپ شخصیتی افرادی جزئی گرا هستند. شغل های تعریف شده با توجه به این تیپ معمولاً از روش ها و مراحلی تشکیل شده اند و سروکارشان بیشتر با داده هاست.

مشاغل مناسب افراد دارای تیپ سنتی یا قراردادی با توجه به نتایج تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند به طور معمول از یک مسیر مشخصی جهت پیگیری تشکیل شده اند.

 

 

. تیپ متهور/ جسور (یا enterprising)

اشخاص دارای این تیپ شخصیتی معمولاً افرادی هستندکه تمایل به رهبری گروهی را دارند و رقابت طلب و به دنبال کسب مقام هستند. از طرف دیگر، توانایی متقاعد کردن افراد را نیز دارند.

مشاغلی که به این قبیل از افراد با توجه به تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند پیشنهاد می شود مشاغلی هستند که مربوط به اجرا و راه اندازی پروژه ها می شود.

این قبیل از شغل ها مواردی را در برمی گیرد که شامل تصمیم گیری های فراوان و رهبری یک تیم است. مشاغلی که معمولاً سروکارشان با معاملات کاری است و ریسک کردن جزئی از آن محسوب می شود.

 

 

. تیپ social یا اجتماعی

با توجه به تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند دانش آموز دارای تیپ social یا اجتماعی فردی کمک کننده، حمایتگر و علاقمند به مسائلی همچون آموزش و پرورش و درمان است.

در نتیجه، دانش آموزی با این روحیه باید رشته تحصیلی را انتخاب کند که شغل مرتبط با آن در حوزه آموزش و ارائه خدمات به افراد و ارتباط با آن ها باشد.

 

 

 

تست انتخاب رشته نهم به دهم

 

.تیپ artistic یا هنری

دانش آموز دارای تیپ artistic یا هنری فردی نامنظم، مستقل، مبتکر، اهل نوشتن، رسانه ای و خلاق است.

در نتیجه، با توجه به این تیپ شخصیتی مشخص شده به وسیله این تست آنلاین دانش آموز باید رشته تحصیلی را انتخاب کند که ارتباط زیادی به مشاغل مرتبط با کار با الگوها، طرح ها و اشکال دارد.

 

 

تیپ investigate یا جستجوگر

بعد از برگزاری تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند ممکن است مشخص شود که دانش آموز دارای روحیه ای متفکرانه، اکتشافی، علمی، روشنفکرانه و تحلیلگر است.

با این اوصاف و با توجه به این آزمون مشاوره ای انتخاب رشته نهم باید وی را به سمت انتخاب رشته ای سوق داد که مشاغل مرتبط با آن مواردی همچون کار با ایده ها را شامل شود.

مشاغلی که با کشف حقیقت یا مشکلات ذهنی سروکار داشته باشد.

 

 

تیپ Realistic یا واقع گرا

دانش آموزان دارای تیپ شخصیتی واقع گرا یا Realistic با توجه به تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند افرادی کنشی و عملگرا هستند و از روحیه ای ابزارگرا و ماشینی برخوردارند.

از این رو، باید رشته ای را در دوران دبیرستان انتخاب کنند که مشاغل مربوط به آن ها در حیطه کارهای یدی و عملی قرار می گیرند.

مشاغلی که معمولاً با ماشین آلات، ابزارها، حیوانات و گیاهان سروکار دارند. به بیان دیگر، از ویژگی های این مشاغل می توان به انجام شدن آن ها در فضای باز و عدم نیاز به سروکار داشتن با دفتر و کاغذ اشاره کرد.

 

 

خلاصه مطلب

در این نوشته توضیحات مفصلی را در ارتباط با تست آنلاین انتخاب رشته نهم هالند به عنوان یکی از مشهورترین تست ها جهت انتخاب رشته ارائه کردیم.

به کمک این آزمون جذاب درگیری ذهنی دانش آموز در رابطه با انتخاب رشته برطرف می شود. در واقع، به سوالی که مسلماً برای وی نیز مطرح شده است یعنی چگونه انتخاب رشته کنیم؟ تا حد زیادی جواب داده می شود.

دانش آموز پس از انجام آزمون مشاوره ای انتخاب رشته نهم هالند دیگر نگرانی بابت احتمال داشتن انتخاب رشته ای نادرست ندارند.

 

 

 

 

در صورت نیاز به مشاوره برای انجام انتخاب رشته نهم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم

شرایط انتخاب رشته تجربی نهم

سامانه انتخاب رشته دبیرستان

1.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا استفاده از تست آنلاین انتخاب رشته نهم می تواند به داشتن انتخاب رشته ای منطقی و درست کمک کند؟ 

بله. در کنار استفاده از نظر مشاور می توانید از آزمون آنلاین انتخاب رشته نهم نیز جهت داشتن انتخاب رشته ای درست بهره بگیرید.

چگونه انتخاب رشته کنیم در نهم؟ 

برای داشتن انتخاب رشته ای ابتدا باید خود و شخصیتتان را به خوبی بشناسید و متوجه علایقتان شوید. از آزمون مشاوره ای انتخاب رشته نهم استفاده کنید.

 تست مورد استفاده در مدارس به عنوان تست انتخاب رشته نهم به دهم چیست؟

تست هالند که برای هدایت تحصیلی دانش آموزان و کمک به آن ها در انتخاب رشته مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور