ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم + راهنما گام به گام | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از دغدغه های افراد دارنده مدرک فنی حرفه ای نحوه معادل سازی آن می باشد. اول از همه میخواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا اصلا معادل سازی یا همان تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم امکان پذیر است و یا خیر؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی معادل سازی مدرک تحصیلی فنی حرفه ای می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم که نام دیگر آن معادل سازی مدرک تحصیلی فنی حرفه ای می باشد، امکان پذیر بوده ولی مشاوره درست و راهنمایی به جا می طلبد. بعد از مطالعه این مقاله در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید و جزییات این امر را جویا شوید.

شانس دریافت این مدرک معادل و تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم وابسته به شرایطی چون رشته تحصیلی و مهارت افراد است. به این صورت که میزان مهارت افراد با شانس دریافت این مدرک معادل توسط ان ها رابطه مستقیم دارد. 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم در حالت کلی

با توجه به شرایط و قوانین نظام آموزشی حال حاضر جواب  این سوال مثبت می باشد ولی قابل ذکر است که بدون شرط و قید نیست و شروطی دارد.

قابل ذکر است که از جمله شرط های تبدیل مدرک فنی حرفه ای، بستگی به شرایط و رشته تحصیلی و میزان سطح مهارت افراد دارد. ‌پس می توان گفت هرچه سطح آگاهی و مهارت افراد بالا تر و بیشتر باشد احتمال خیلی زیادی برای معادل سازی مدرک برای این افراد امکان پذیر می باشد. در ادامه به نحوه معادل سازی مدرک فنی حرفه ای می پردازیم.

 

 

برای اطلاع از اینکه اعتبار مدرک معادل روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

نحوه اخذ دیپلم رسمی کار و دانش

دانش آموزانی که موفق به گذراندن دوره های اول و دوم و سوم متوسطه نشده اند و یا مدرک سیکل دارند، می توانند برای اخذ مدرک دیپلم تایید شده توسط آموزش و پرورش در کوتاه ترین زمان ممکنه اقدام کنند. کارآموزان با انتخاب یکی از رشته های، رایانه، حسابداری، معماری داخلی، گردشگری، نقشه کشی ساختمان و … در مجتمع های فنی و حرفه ای و به طور همزمان باید به یکی از مراکز آموزش و پرورش یا همان دبیرستان بزرگسالان برای گذراندن دروس عمومی نیز معرفی شوند و ثبت نام کنند. در این صورت می توانند در سریع ترین زمان ممکنه مدرک دیپلم دریافت کنند.

 

معادل سازی و تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم

افراد در آموزشگاه های فنی و حرفه ای با گذراندن دوره های تعیین شده در قوانین این مقطع، آموزشگاه ها اقدام به ارائه گواهی نامه هایی به افراد می کنند که این مدارک دارای رتبه بندی های خاصی می باشد.

اینک آن دسته از افراد که مطابق با قوانین تعیین شده موفق به گذراندن دوره های فنی و حرفه ای و اخذ مدرک های آموزشگاه شده اند، می توانند مدرک معادل آن را دریافت کنند.

رتبه بندی مهارت های اعطایی از طرف آموزشگاه های فنی و حرفه ای به طور کلی شامل، مهارت های درجه یک و مهارت های درجه دو و مهارت های مربیگری و مهارت مربی ارشد است.

 

نحوه اخذ مدرک دیپلم رسمی برای دارندگان سیکل

کارآموزان دارنده مدرک سیکل برای دریافت دیپلم باید ابتدا پایه نهم را گذرانده باشند، و سپس با ارائه مدارک فنی و حرفه ای به دبیرستان بزرگسالان می توانند موفق به دریافت مدرک دیپلم تایید شده آموزش و پرورش را دریافت کنند و ادامه تحصیل دهند.

 

راهنما تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم

 

شرایط تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم برای دارندگان سیکل

گذراندن ۹۶ واحد درسی برای دریافت مدرک دیپلم الزامی می باشد. این متقاضیان می توانند ۳۴ تا ۴۴ واحد را در مراکز فنی و حرفه ای بگذرانند، و ۵۴ تا ۶۲ واحد درس عمومی را باید در دبیرستان بزرگسال بگذرانند. در نظام جدید علاوه بر داشتن مدرک سیکل باید پایه نهم را نیز به اتمام برسانند. افراد برای گذراندن مهارت ها فنی و حرفه ای باید در آموزشگاه های فنی و حرفه ای مورد تایید آموزش و پرورش حضور پیدا کنند.

 

شرایط تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم دیپلم ردی ها

دانش آموزانی که نتوانسته اند واحد های درسی خود را پاس کنند و دیگر امکان حضور در مدارس روزانه را ندارند، این افراد نیز می توانند با گذراندن مهارت های فنی و حرفه ای در آموزشگاه های مورد تایید آموزش و پرورش دیپلم دریافت کنند.

 

تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم برای ترک تحصیلی ها

این افراد نیز با توجه به این که در چه مقطعی ترک تحصیل کرده اند و چند واحد درسی را پاس کرده اند، می توانند واحد های عمومی باقیمانده را در دبیرستان بزرگسال بگذرانند ‌ برای دریافت و گذراندن واحد های عملی ‌و فنی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای ثبت نام کرده و حضور پیدا کنند.

 

 

تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم کسانی که دیپلم دارند

افرادی که طبق علاقه خود می خواهند دیپلم فنی و حرفه ای را دریافت کنند فقط کافیست با حضور در آموزشگاه های فنی و حرفه ای مهارت های لازمه را کسب کرده و مدارک فنی و حرفه را اخذ کنند.

 

 

برای اطلاع ازشرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ۱۴۰۳ روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مدت زمان اخذ دیپلم

مدت زمان برای اخذ مدرک مهارت های فنی و حرفه ای بسته به نوع مهارت بین ۴ تا ۹ ماه می باشد. اخذ دروس عمومی ۱۸ ماه زمان لازم دارد، ۱۸ ماه زمان برای اخذ دروس عمومی نیاز است. چنانچه افراد پایه اول و دوم متوسط را گذرانده باشند زمان برای اخذ دیپلم ۵ تا ۹ ماه می باشد.  

 

 

شرایط تبدیل فنی حرفه ای به دیپلم

مزایای تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم

یکی از گام های بسیار موثر دولت برای کسب آموزش مهارت افراد و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار آموزش های فنی و حرفه ای می باشد.

آموزش های فنی و حرفه ای به این دلیل اهمیت زیادی دارد که هدف آموزشگاه ها و مراکز فنی حرفه ای در سطح کشور این است که فارغ از دادن مدرک به آموزش دیدگان به دنبال آموزش دادن رشته های خاص به صورت فنی می باشند. و نیز آموزش دیدگان فنی و حرفه ای به منظور کسب یک پیشه همراه با یک سند و یا مدرک در آموزشگاه های فنی حرفه ای حاضر می شوند. که با استفاده از آن بتوانند آینده شغلی خودشان را تامین و تضمین کنند. بنا به موضوعات بیان شده می توان گف از جمله مزایای خیلی مهم معادل سازی گواهی نامه فنی حرفه ای کاهش تمایل افراد به سمت مدرک گرایی و افزایش میل و رغبت افراد به آموزش دیدن حرفه برای حضور در جامعه می باشد.   

 

فعالیت های دولت برای افزایش تمایل برای حضور افراد در مراکز فنی حرفه ای

بدون شک برای تمامی افراد روشن است که با ورود زودتر جوانان به عرصه کسب و کار علاوه بر این که باعث کاهش نرخ بیکاری شده است، سبب رشد رونق اقتصادی نیز می شود. در همین راستا دولت تعداد مراکز آموزشی فنی حرفه ای را در سراسر کشور گسترش داده و تمهیدات جدید در سال های اخیر برای افزایش میل و رغبت جوانان در راستای حضور در آموزشگاه های فنی و حرفه ای در نظر گرفته است.

از جمله مهم ترین کارهایی که دولت در این راستا انجام داده است، افزایش اعتبار مالی و گواهینامه های مهارتی بوده است. برای این منظور مسئولین با ارائه طرح و نقشه هایی اقدام به اجرایی کردن مدرک معادل سازی این گواهی نامه های مهارتی با همیاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرده اند. در پی این اقدام اعتبار و کسب مدارک آموزش فنی و حرفه ای ارتقا پیدا کرده است. زمینه ای برای افراد حاصل شده تا به جای علاقه به مدرک گرایی دنبال یافتن مهارت و کسب مدرک باشند.

 

 

برای اطلاع از آیین نامه تطبیق واحد وزارت علوم روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

اخذ مدرک دیپلم با معادل سازی مدرک فتی و حرفه ای

همان طور که همه می دانید داشتن مدرک دیپلم تقریبا برای تمامی مشاغل اجباری و لازم می باشد. با بیان دیگر حداقل مدرک برای ورود به هر شغلی مدرک دیپلم می باشد. طبق نظام آموزشی ما اینگونه است که مدرک دیپلم را به آن دسته از افراد اعطا می کنند که مقطع تحصیلی متوسطه را به اتمام رسانده باشند. همچنین در رشته های فنی حرفه ای نیز افراد در حین تحصیل و با گذراندن واحد های درسی و فنی خود می توانند مدرک دیپلم را دریافت کنند.

همانطور که در بالا بیان شد مدرک های فنی و حرفه ای دارای رتبه بندی می باشند و افراد اگر موفق به دریافت مهارت های درجه دو شوند می توانند مدرک معادل دیپلم را دریافت کنند.

 

 

تبدیل فنی حرفه ای به دیپلم

 

 

 

برای اطلاع از شرایط صدور کارت مهارت فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

دریافت مدرک فوق دیپلم با مدرک مهارت فنی و حرفه ای

این دوره همان دوره اول ورود دانش آموزان به دانشگاه و اخذ مدرک کاردانی و با فوق دیپلم می باشد. این دوره با گذراندن دروس پیش نیاز و یک سری دروس دیگر که حدودا دوسال طول می کشد تمام می شود. در صورتی که دانش آموزان بتوانند طی دوسال تمام دروس و واحد های درسی را پاس کنند موفق به گرفتن مدرک فوق دیپلم می شوند. در دانشکده های فنی و حرفه ای نیز دانش آموزان با گذراندن دوره های آموزشی و فنی و همچنین با انجام تحقیقات خاص برای رشته مورد نظرشان می توانند مدرک دانشگاهی فوق دیپلم فنی و حرفه ای را دریافت کنند. به مدرک کاردانی فنی و حرفه ای مدرک کارآموزی نیز گفته می شود.

افرادی که خارج از محیط دانشگاه ها و در آموزشگاه های فنی و حرفه ای موفق به اخذ مدرک مهارت درجه یک شده اند، و مطابق به آن مدرک مهارت دریافت کرده اند می توانند مدرک معادل کاردانی و با همان فوق دیپلم را کسب کنند. از جمله مزایای دریافت مدرک فوق دیپلم معادل مهارت فنی و حرفه ای درجه یک این است که، امکان حضور افراد در بازار کسب کار آسان تر و راحت تر می شود. قابل ذکر است که آن دسته از افراد که برای اخذ مدرک فوق دیپلم موفق به ورود به دانشگاه نشده اند، با توجه به این قانون می توانند با استفاده از دانش و مهارت آموخته شده در مراکز فنی و حرفه می توانند مدرک معادل آن را دریافت کنند.     

 

 

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

 

 

خلاصه مطالب

تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم اصلی ترین دغدغه افراد دریافت کننده این مدارک برای ورود به بازار کار است، نحوه معادل سازی این مدارک به دیپلم برای دارندگان مدارک مختلف (اعم از سیکل، دیپلم و ترک تحصیلی ها) متفاوت می باشد و افراد برای طی کردن و انجام این کار مراحلی متفاوتی از یکدیگر طی نمایند.

علاوه بر این نوع مهارت کسب شده در مراجع فنی و حرفه هم در فرایند دریافت دیپلم معادل تاثیر گذار خواهد بود، برای مثال مهم ترین تاثیر نوع حرفه در مدت زمان انجام معادل سازی می باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه افرادی در خارج از یک محیط دانشگاهی و آموزشگاه های فنی حرفه ای می توانند مدرک معادل دریافت نمایند؟

افرادی که خارج از محیط دانشگاه ها و در آموزشگاه های فنی و حرفه ای موفق به اخذ مدرک مهارت درجه یک شده اند، و مطابق به آن مدرک مهارت دریافت کرده اند می توانند مدرک معادل کاردانی و با همان فوق دیپلم را کسب کنند.

آیا اصلا معادل سازی یا همان تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم امکان پذیر است؟

بله، بسته به نوع مدرک تحصیلی ای که فرد در زمان تحصیل کسب کرده است نحوه انجام معادل سازی مدرک فنی و حرفه ای به دیپلم متفاوت خواهد بود.

مدت زمان تبدیل مدرک فنی حرفه ای به دیپلم چقدر خواهد بود؟

بسته به نوع مهارتی که فرد در مراجع آموزش های فنی و حرفه ای کسب می کند مدت زمان طول کشیدن معادل سازی متفاوت خواهد بود.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور