ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ + شرایط صدور و تمدید

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید شرایط اخذ و تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ داوطلبانی که مایل به دریافت گواهینامه مهارت فنی حرفه ای می‌باشند، بایستی متناسب با جدول زمانبندی، در زمان‌های مقرر برای شرکت در آزمون‌های کتبی و عملی حاضر شده و در صورت کسب نمره مجاز، مدرک مربوطه را کسب نمایند. گفتنی است که صدور و استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای تنها از طریق سامانه این سازمان انجام می‌پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری نمی‌باشد.

در این مقاله با جزئیات بیشتری به این موضوع می‌پردازیم و خواهیم دید که روش اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ همچنین، چنانچه علاقه مندان درباره هر کدام از مراحل و بخش‌های دریافت گواهینامه با سؤال و ابهامی مواجه شدند، از طریق تماس با شماره 9099075307 و ارتباط با کارشناسان ایران تحصیل و طرح سؤالات خود، می‌توانند همه راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

دلیل کسب کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟

👈🏻در دنیای امروز که تحصیلات حرف اول را در اشتغال و وارد شدن به دنیای کار می زند، اکثریت جامعه به دنبال ورود به رشته‌های مختلف می‌باشند. اما گاهی امکان ورود به دانشگاه برای برخی از افراد وجود ندارد و یا به دنبال روش‌های سریعتر جهت دریافت مدرک می‌باشند.

👈🏻سازمان فنی حرفه ایی یکی از بهترین نهادها جهت اعطای گواهینامه مهارت به افراد در رشته‌های مختلف فنی است. به نحوی که متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن یک دوره کوتاه مدت و یا حتی بدون شرکت در کلاس‌ها، با گذراندن آزمون‌های کتبی و عملی و کسب نمره مجاز در رشته های آزمون ادواری فنی حرفه ای، از صدور کارت مهارت فنی حرفه ای بهره مند شوند.

👈🏻این کارت به دلیل آنکه در تمام سازمان و شرکت‌ها و شرکت‌ها دارای اعتبار می‌باشد، از طرفداران زیادی برخوردار می‌باشد. به طوری که می‌توان آن را در 70 کشور دنیا ارائه و از مزیت‌های آن استفاده نمود. البته داشتن شرایط اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای نیز برای این منظور الزامی می‌باشد.

شرایط اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟

شرایط اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟

👈🏻اگر در مورد شرایط اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای کنجکاو باشید، باید بگوییم که شرایط خاص یا دشواری برای آن در نظر گرفته نشده است و تنها اگر از موارد زیر برخوردار باشید، می‌توان گواهینامه مربوطه را دریافت نمایید. البته این گزینه‌ها بیشتر مربوط به شرایط ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای می‌باشد، اما در مورد آزمون‌های هماهنگ این سازمان نیز موارد تفاوت خاصی ندارند.

✅برخورداری از حداقل میزان تحصیلات مطابق با استانداردهای رشته مربوطه. متقاضیانی که در رشته کار دانش آموزش و پرورش تحصیل کرده‌اند، در صورت ارائه معرفی نامه از سوی این سازمان، شامل بند مذکور نخواهند بود.

✅برخورداری از گواهینامه مهارت پیش نیاز

✅داشتن حداقل سن 18 سال 

✅برخورداری از سلامت روحی و سمی جهت انجام امور مربوطه 

✅برخورداری از کارت پایان خدمت، کارت معافیت کفالت، پزشکی دائم، معافیت دائم زمان صلح یا معافیت تحصیلی برای آقایانی که مشمول دوره سربازی می‌باشند.

✅طلاب حوزه های علمیه 

نحوه صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

👈🏻در سال‌های اخیر با اینترنتی شدن تمام مراحل صدور و استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای خوشبختانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری نبوده و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برای این امر اقدام نمایند. برای اینکه بدانیم مراحل دقیق کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ به توضیحات زیر توجه فرمایید.

🔰 آدرس اینترنتی  portaltvto.com را در مرورگر خود وارد نمایید.

گام اول صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

🔰 از آنجا که ابتدا بایستی هزینه صدور کارت مهارت فنی حرفه ای پرداخت شود، بر روی گزینه پرداخت هزینه آزمون که در بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید.

گام دوم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

🔰کد ملی خود را ثبت کنید و نوع آزمونی که در آن شرکت کرده اید را مشخص نمایید. سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

گام سوم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

🔰 شماره شناسایی خود را یادداشت نموده و بر روی گزینه کارگاهی که می خواهید هزینه صدور کارت را بپردازید کلیک کنید.

گام چهارم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

🔰 اطلاعات درخواستی را به طور دقیق وارد نموده و گزینه تایید و پرداخت را انتخاب کنید.

گام پنجم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

گام ششم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

🔰پس از پرداخت کردن وجه دوباره به سامانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه نموده و گزینه استعلام گواهینامه را انتخاب نمایید.

گام هفتم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

🔰گزینه استعلام “گواهینامه” جدید را انتخاب نموده و اطلاعات خود را مجددا وارد کنید.

گام هشتم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

🔰 گزینه چاپ گواهینامه را انتخاب نموده و آن را دانلود کنید.گام نهم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

گام دهم صدور کارت مهارت فنی حرفه ای

به منظور دریافت نمونه سوالات آزمون ادواری فنی حرفه ای  وارد لینک مربطه شوید.

نحوه تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای

👈🏻با توجه به آنکه مدت زمان اعتبار مدرک فنی حرفه ای تا 5 سال بعد از صدور آن می‌باشد، اگر دارندگان مایل به استفاده از مزایای آن باشند، می‌بایست برای تمدید آن اقدام نمایند. حال سؤال این است که شیوه تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ و چه باید کرد؟

👈🏻برای این امر لازم است که متقاضیان به یکی از مراکز آموزش فنی حرفه ایی شهر یا استان محل زندگی خود مراجعه نمایند. گفتنی است که جهت تمدید گواهینامه، لازم است که مجدداً در آزمون شرکت نماید.

👈🏻برای این امر، به همراه داشتن مدارکی همچون اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، کپی کار مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمات، یک قطعه عکس ۳*۴، لیست آزموني گواهینامه، و اصل و تصویر گواهینامه مهارت فاقد اعتبار مربوطه الزامی می‌باشد.

👈🏻پس از اینکه مدارک تحویل داده شد و فرم نیز تکمیل گردید، اطلاعات شخص در سیستم به ثبت خواهد رسید و مبلغ ثبت نام نیز باید واریز گردد.

👈🏻زمان آزمون نیز از سوی کارشناس آزمون به اطلاع داوطلب خواهد رسید و شخص می‌بایست در موعد مقرر در آن شرکت کرده و نمره حد نصاب را کسب نماید.

نحوه تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای

مزایای دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟

👈🏻ما در بخش‌های بالا توضیحات مختصری در مورد مزیت‌های صدور و استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای ارائه دادیم. اما خوب است که از مزیت‌های آن را به طور دقیق‌تر ذکر کنیم تا خوانندگان گرامی این مقاله از کاربردهای آن بیشتر آگاه شوند.

✅ورود و معرفی آسانتر به دنیای کار و لیست مشاغل فنی حرفه ای

✅آشنایی بیشتر با مهارت‌های عملی 

✅امکان دریافت وام و تسهیلات 

✅امکان تدریس در مراکز آموزشی. اگر بتوانید نمره خوبی را امتحان فنی کسب نمایید، امکان مربی گری در مراکز فنی نیز خواهید داشت.

✅دریافت گواهینامه قابل ترجمه در کشورهای خارجی 

✅ایجاد تسهیل در صدور ویزا. ( چرا که می‌توان از آن به عنوان یک مدرک رسمی و بین المللی در کشورهای عضو سازمان جهانی استفاده نمود)

✅ادامه تحصیل برای افرادی که موفق به اخذ دیپلم نشده‌اند و می‌توانند دیپلم رسمی فنی آموزش و پرورش را در مدت زمان کوتاه‌تری اخذ نمایند.

✅امکان تطبیق دادن با برخی از واحدهای رشته‌هایی غیر نظری به منظور دریافت دیپلم رسمی از آموزش و پرورش در یک دوره کوتاه مدت  

✅امکان آموزش در مراکز فنی حرفه ای 

✅امکان اخذ پروانه تأسیس آموزشگاه   

✅استفاده برای اخذ پروانه کسب مشاغل مرتبط

✅دارندگان گواهینامه و شاغلین رشته‌های صنایع ساختمان، قالی بافان و صنایع دستی می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با آزمون یا بدون آزمون ادامه تحصیل دهند.

✅امکان کسب ارتقاء شغلی در برخی از مشاغل

✅بالا رفتن احتمال استخدام در سازمان یا شرکت‌های خصوصی و دولتی 

✅امکان دریافت وام خود اشتغالی و برخی از مشاغل خانگی 

✅احتمال معرفی به مؤسسات و شرکت‌هایی که فراخوان استخدام نیرو می‌دهند.

✅جایگزین کردن با مدرک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل 

✅امکان گذراندن دوره آموزش هجده ماهه تربیت مربی (برابر ۲۸۰۰ ساعت) معادل ۸ سال تجربه 

✅امکان گذراندن دوره آموزش هجده ماهه کارگر ماهر (برابر ۲۷۰۰ ساعت) معادل ۷ سال تجربه 

✅امکان گذراندن دوره آموزش ۹ ماهه کارگر درجه یک (برابر ۱۲۰۰ساعت) معادل ۶ سال تجربه 

✅امکان گذراندن دوره آموزش ۶ ماهه کارگر درجه دو (برابر ۹۰۰ ساعت) معادل ۴ سال تجربه 

✅امکان گذراندن دوره آموزش مراکز جوار و ضمن کار. در این دوره فرد کمتر از 6 ماه می‌تواند حداکثر 3 سال تجربه کسب نماید

✅احتمال اعزام به خارج از کشور به عنوان نیروی کار در صورت داشتن شرایط اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای با مدت مأموریت 900 ساعته 

شرایط صدور کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی

شرایط صدور کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی

👈🏻برای ثبت نام کارت مهارت کارگران ساختمانی مانند سایر مجوزهای صادر شده از سوی دولت متقاضیان باید شرایط لازم را داشته باشند. این شرایط هر ساله توسط سازمان فنی حرفه ای اعلام می‌شود. شرایط دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای برای کارگران ساختمانی شامل موارد زیر می‌باشد:

سن متقاضی باید حداقل ۱۵ سال تمام سال شمسی باشد.

فرد متقاضی باید تابعیت کشور ایران را داشته باشد و در صورتی که از اتباع خارجی باشد، کارت اقامت ایران را دریافت کند.

در صورت رسیدن به سن خدمت متقاضی باید کارت پایان خدمت را دریافت نموده باشد.

فرد متقاضی برای دریافت کارت مهارت، باید تحصیلات یا سابقه کار مرتبط با مهارت مورد آزمون داشته باشد و از وجود حرفه مورد نظر در محل زندگی خود مطمئن شود. چراکه حرفه‌های مربوط به کارت مهارت کارگران ساختمانی در سراسر استان‌های کشور وجود ندارد.

ثبت نام کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی

👈🏻از آنجا که در سال‌های اخیر بسیاری از خدمات دولت به صورت اینترنتی ارائه می‌شود، ممکن است بسیاری این سؤال را داشته باشند که سامانه دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی چیست؟ سامانه دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی همان سامانه ثبت نام آزمون‌های ادواری و صنعت ساختمان سازمان فناوری فنی حرفه ای است و در آدرس اینترنتی  advari.irantvto.ir خدمات مختلف ارائه خواهد شد.

👈🏻متقاضیان ثبت نام کارت مهارت می‌توانند با مراجعه به این سامانه پرداخت برای خرید کارت اعتباری پرداخت هزینه آزمون اقدام کنند و نتایج را پیگیری نمایند. استعلام با کد ملی کارت مهارت کارگران از طریق یکی از سامانه‌های سازمان فنی حرفه ای امکان‌پذیر می‌باشد.

👈🏻دریافت کارت مهارت فنی حرفه ای برای افراد مزایای بسیاری دارد و و افرادی که این کارت را دریافت می‌کنند، هر ۵ سال یک بار باید برای تمدید اعتبار آن اقدام نمایند. تمدید و صدور کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی از طریق سامانه  advari.irantvto.ir صورت می‌گیرد.

ثبت نام کارت مهارت فنی حرفه ای کارگران ساختمانی

خلاصه مطالب

بسیاری از متقاضیان این سؤال را دارند که کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ و شرایط صدور آن چیست؟ افرادی که در آزمون‌های دواری قبولی می‌شوند، در صورت قبولی در آزمون، می‌توانند گواهی خود را دریافت کنند. برای اخذ مدرک، به فراد کارت مهارت تعلق می‌گیرد و دارای 5 سال اعتبار است. افراد این امکان را دارند که از طریق سایت سازمان فنی حرفه ای هزینه صدور آن را بپردازند.

در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر ذکر شرایط اخذ و صدور کارت مهارت فنی حرفه ای ، نکات دیگری را در مورد مزایای آن بیان نمودیم. با این وجود، اگر در مورد تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای یا نحوه ورود به بازار کار و بهره مندی از موقعیت‌های شغلی آن می‌توانید از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای هفته با همکاران ما در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مزایای اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟

در این مقاله می توانید در مورد تمامی مزایای اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای مطالعه فرمایید.

آیا برای اخذ کارت مهارت فنی حرفه ای شرایط خاصی لازم است؟

داوطلبان باید از یک سری شرایط اعم از سن، حداقل تحصیلات، سلامتی، و ... برخودار بوده و در آزمون کتبی و عملی نمره حد نصاب را بدست بیاورند.

بعد از چه مدتی باید برای تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای اقدام کرد؟

با توجه به آنکه مدت زمان اعتبار مدرک فنی حرفه ای تا 5 سال بعد از صدور آن می باشد، اگر دارندگان مایل به استفاده از مزایای آن باشند، می بایست برای تمدید آن اقدام نمایند.

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟ + شرایط صدور و تمدید»

  1. Avatar photo دکتر گفت:

    سلام این مدرک چند درمیاد بدون کلاس و این چیزا . مدرک اصلی باشه

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز این مورد بصورت خرید وجود ندارد و باید در دوره ی آموزش شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور