ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای + بخشنامه 1403

تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که مایل به شرکت در آزمون فنی حرفه ای هستند، باید از میزان تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای آگاهی لازم را داشته باشند. تمامی دانشگاه های فنی و حرفه ای هر ساله از طریق برگزاری کنکور و براساس سوابق تحصیلی، دانشجو می پذیرند. در روش بدون کنکور، داوطلبانی که معدل بالاتری دارند، امتیاز بیشتری برای قبولی به دست می آورند.

در روش دوم نیز معدل تاثیر بسزایی دارد و افرادی که رتبه مورد قبول را کسب می کنند، از نظر معدل و سوابق تحصیلی نیز مورد بررسی قرار می گیرند. لذا، می توان گفت که تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای بسیار زیاد است و افراد برای قبولی در این دانشگاه ها باید تلاش کنند که معدل بالایی داشته باشند. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد میزان تأثیر معدل در آزمون فنی حرفه ای می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید و با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید. 

اطلاعیه

دانشگاه فنی و حرفه ای از دو طریق پذیرش با آزمون و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.

آشنایی با کنکور فنی و حرفه ای

پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای آشنا کنیم، بهتر است که با خود این آزمون آشنا شوید. کنکور فنی حرفه ای به منظور پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته رشته های فنی دانشگاه های سراسری، دانشکده های فنی حرفه ای و غیر انتفاعی برگزار می شود. به یاد داشته باشید که کنکور فنی حرفه ای با کنکور سراسری بسیار متفاوت است. به همین دلیل، زمان و نحوه ثبت نام آن ها نیز با یکدیگر  تفاوت دارند. داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید رشته های فنی حرفه ای، کاردانش، هنرستان و یا رشته های نظری را دارند، می توانند در یکی از رشته های کاردانی فنی نام نویسی کنند. 

برای دانلود دفترچه کنکور فنی و حرفه‌‌ای روی لینک بزنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

بررسی تاثیر معدل بر کنکور فنی و حرفه ای

همان طور که در ابتدا بیان کردیم، تمامی افرادی که تصمیم دارند تا در دانشگاه های فنی و حرفه ای درس بخوانند، باید معدل بالایی داشته باشند. در واقع، چه افرادی که تصمیم دارند تا در کنکور فنی و حرفه ای شرکت کنند و چه افرادی که می خواهند بدون کنکور در این دانشگاه ها درس بخوانند، باید نمرات بالایی کسب کنند. زیرا در هر صورت، سوابق تحصیلی آن ها بررسی شده و شانس قبولی آن ها را بیشتر خواهد کرد. به عبارتی دیگر می توانیم بیان کنیم افرادی که می خواهند تا از طریق کنکور در دانشگاه های فنی و حرفه ای پذیرفته شوند، باید در زمان مقرر برای ثبت نام  اقدام نمایند. پس از شرکت در کنکور، افرادی که رتبه قابل قبول را کسب کرده باشند، از نظر سوابق تحصیلی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. اگر نمرات آن ها بالا باشد، شانس قبولی آن ها افزایش می یابد. 

اما، افرادی که نمی خواهند در کنکور شرکت کنند، باید در زمان مقرر به سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. پس از آن، نمرات و سوابق تحصیلی آن ها نیز بررسی شده و اگر معدل بالایی داشته باشند، در هر یک از دانشگاه های فنی و حرفه ای، پذیرفته خواهند شد. اگر هم معدل بالایی ندارید میتوانید با ترمیم معدل آن را افزایش دهید. هر چند لازم به ذکر است تا بدانید که میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای، در هر سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می شود. میزان تاثیر معدل، هر ساله در دفترچه ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای درج می گردد. 

بررسی تاثیر معدل بر کنکور فنی و حرفه ای

اهمیت معدل در کنکور فنی و حرفه ای

بهتر است تا بدانید که ثبت نام و شرکت در کنکور فنی و حرفه ای، ملزم به داشتن برخی از شرایط است که یکی از مهم ترین آن ها، شرط معدل و سوابق تحصیلی می باشد. لذا، تمامی داوطلبان ثبت نام بدون کنکور و یا با کنکور فنی و حرفه ای باید نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. زیرا، آن ها از طریق این کد، معدل و سوابق تحصیلی خود را در فرم ثبت نام درج می نمایند. افراد برای دریافت این کد باید به سامانه Dipcode.medu.ir مراجعه کنند. 

برای ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

از آن جایی که میزان اهمیت سوابق تحصیلی در پذیرش بدون کنکور فنی و حرفه ای بالاست و برای پذیرش در رشته های بدون کنکور فنی و حرفه ای، تنها معدل داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد. لذا، کسب معدل هر چه بالاتر و بهتر در مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، به داوطلبان در قبولی در این دانشگاه کمک خواهد کرد. بنابراین می توانیم بیان کنیم که داوطلبانی که معدل پایینی داشته باشند، نمی توانند به رقابت با سایر داوطلبان بپردازند.

شرط معدل برای دانشگاه دولتی فنی حرفه ای 

داوطلبانی که تصمیم دارند تا در دانشگاه های سراسری فنی و حرفه ای پذیرفته شوند، ممکن است سوال کنند که آیا شرط معدل برای این دانشگاه ها نیز وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که بله، در تمامی دانشگاه های فنی و حرفه ای، شرط معدل وجود دارد و تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای انکار ناپذیر است. به همین دلیل، دانشگاه های دولتی فنی حرفه ای، میزانی را برای معدل داوطلبین تعیین کرده اند که شامل موارد زیر می باشند:

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی و حرفه و فن، در سه پایه دوره راهنمایی نباید کمتر از 30 باشد.
  • حداقل نمره درس ریاضی (1) در اول متوسطه، باید بدون تبصره  10 باشد.
  • مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول متوسطه، باید حداقل 120 بوده و معدل آن ها نباید کمتر از 12 باشد.

شرط معدل برای دانشگاه دولتی فنی حرفه ای 

روش های افزایش معدل در کنکور فنی و حرفه ای 

هر یک از شما داوطلبان گرامی برای افزایش شانس قبولی خود در کنکور فنی و حرفه ای، می توانید معدل خود را بالا ببرید. در واقع، شما با انجام برخی از راهکارها به راحتی می توانید معدل بالایی را کسب کنید. برخی از مهم ترین راهکارها و روش های افزایش معدل، شامل موارد زیر می باشند: 

  • منابع کنکور را به خوبی شناسایی کرده و به درستی مطالعه کنید. 
  • روش های مطالعه اصولی را یاد بگیرید.
  • از مشاوران کمک بگیرید. 
  • برنامه ریزی داشته باشید و طبق برنامه، پیش بروید.

روش های افزایش معدل در کنکور فنی و حرفه ای

برای آشنایی با اصول برنامه ریزی درسی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

مشاوره تاثیر معدل در کنکور فنی حرفه ای

افرادی که تصمیم دارند تا در این رشته درس بخوانند، برای افزایش معدل خود و یا افزایش شانس قبولی خودشان در کنکور، بهتر است که از یک مشاور کمک بگیرند. مشاوران به آن ها تمامی اطلاعات لازم را ارائه کرده و در تمامی مراحل آن ها را یاری خواهند کرد.

علاوه بر این، مشاوران به افراد کمک می کنند تا از طریق برخی راه ها دروس خود را به راحتی مطالعه کرده و معدل بالایی داشته باشند. اگر شما هم جز این افراد هستید، می توانید برای دریافت مشاوره با همکاران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید. آن ها با داشتن چندین سال سابقه شما را یاری خواهند کرد. 

مشاوره تاثیر معدل در کنکور فنی حرفه ای

برای انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

 

جدیدترین اخبار کنکور فنی و حرفه ای

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ ‌کاردانی‌ فنی‌ و حرفه‌ای و غیرانتفاعی / کارنامه نهایی کنکور امروز منتشر می‌ شود

ثبت‌نام پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون ‌کاردانی‌ ویژه (دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی)‌ در سال‌ ۱۴۰۳ اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی از ۶ مهرماه آغاز می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور سؤالات کنکور کاردانی فنی‌ و حرفه‌ ای را منتشر کند

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور» بعد از برگزاری کنکور سراسری، فایل سوالات و پاسخنامه همه گروه‌ های آزمایشی را در سامانه خود منتشر می‌ کند.

دانش آموز مشهدی رتبه یک کنکور فنی و حرفه‌ای را کسب کرد

ستوده مهبود دانش آموز مشهدی، توانست رتبه یک را در کنکور فنی و حرفه ای کسب نماید. 

بنر انتخاب رشته

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما داوطلبین عزیز را با تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در هر یک از دانشگاه های فنی حرفه ای پذیرفته شوید، بهتر است که از یک مشاور خوب کمک بگیرید. مشاور به شما کمک می کند تا نمرات بالایی را در تمامی دروس کسب کرده و در نهایت معدل بالایی داشته باشید.

اما، به یاد داشته باشید که هر شخصی نمی تواند شما را به درستی یاری کند و ممکن است دچار مشکلاتی شوید. لذا، برای برقراری ارتباط با بهترین مشاوران می توانید با همکاران ما از طریق شماره 9099075307 در مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید و یا در زیر این مقاله، کامنت بگذارید. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله، کلیک کنید. 

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا کنکور فنی حرفه ای با کنکور سراسری یکسان است؟

خیر کنکور فنی حرفه ای با کنکور سراسری کاملا متفاوت است و زمان و نحوه ثبت نام آن ها نیز مجزا هستند. 

شرط معدل برای دانشگاه های دولتی فنی و حرفه ای نیز وجود دارد؟

بله برای تمامی دانشگاه ها این شرط وجود دارد. 

آیا معدل در کنکور فنی و حرفه ای تاثیر دارد؟

بله، تاثیر معدل و اهمیت آن را در کنکور فنی و حرفه ای در مقاله بیان کرده ایم، لطفا مقاله را مطالعه کنید. 

نظرات

45 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای + بخشنامه 1403»

  1. Avatar photo o,vadn گفت:

    سلام وقت بخیر من معدل دهمم17 و یازدهمم19 شد اگر دوازدهمم بالاباشه شانس دانشگاه دولتی رو دارم تو خوزستان ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله البته بجز معدل رتبه و ترازتون هم برای قبولی دانشگاه ملاک خواهد بود.

  2. Avatar photo Masoumeh گفت:

    سلام
    میتونم معدل ۱۶:۸۷ حسابداری کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه خوی قبول بشم
    احتمالش چقدره؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله شانس قبولی وجود دارد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)