ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما جامع اعتراض به نمرات در سایت هم آوا

اعتراض به نمرات در سایت هم آوا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از بحث‌انگیزترین سوال های دانشجویان علمی کاربردی نحوه اعتراض به نمرات در سایت هم آوا می‌باشد. به طوری که آن‌ها قصد دارند بدانند چگونه به نمرات دریافتی خود در آزمون‌های پایان ترم اعتراض کنند تا استادان در نمرات آن‌ها تجدیدنظر کنند.

از آنجا که نحوه اعتراض به نمرات در سایت هم آوا برای خود قواعد خاصی دارد که دانشجویان علمی کاربردی باید آن را بدانند؛ در غیر این صورت اعتراض آن‌ها توسط استاد قبول نمی‌شود؛ مثلا آن‌ها تنها در زمان خاصی می‌توانند اعتراض انجام دهند که آگاهی در این مورد بسیار لازم و ضروری است.

به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم در مورد نحوه اعتراض به نمرات در سایت هم آوا صحبت کنیم. هم‌چنین به نحوه مشاهده نمرات اشاره کنیم.

توجه

اطلاعیه: دومین آزمون کتبی المپیاد ملی مهارتی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی در استان مرکزی برگزار شده است. در این آزمون دانشجویان 12 رشته فناوری اطلاعات، ماشین‌افزار، برق و الکترونیک، گرافیک، پویانمایی، عکاسی، تربیت بدنی، حقوق، حسابداری، ارتباطات، گیاهان دارویی و پرورش آبزیان با هم رقابت کردند که در هر رشته 10 نفر به مرحله علمی راه خواهد یافت که مرحله علمی آن در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

معرفی سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی برای سامانه سجاد خود جایگزینی جدیدی را راه‌اندازی کرد که دانشجویان می‌توانند در این سایت فعالیت‌های آموزشی و خدماتی خود نطیر سامانه هم آوا مشاهده نمرات را سامانه هم آوا دریافت کنند.

در واقع این سایت برای دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شده است تا خدمات غیرحضوری در تمام ساعات شبانه روز را ارائه دهند تا در زمان و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی شود.

این سایت در حال حاضر امکاناتی مانند ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب واحد، مشاهده کارنامه موقت و پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که آدرس الکترونیکی آن edu.uast.ac.ir است.

نحوه مشاهده نمرات پایان ترم در سامانه هم آوا

بعد از آنکه دانشجویان امتحانات پایان ترم خود را دادند همواره به دنبال این هستند که نمراتشان در چه زمانی در سامانه هم آوا منتشر می‌شود تا در اسرع وقت بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند. حال در این میان ممکن است برخی از دانشجویان در مورد سامانه هم آوا و نحوه مشاهده نمرات پایان ترم آن آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل در زیر قصد داریم مراحل گام به گام آن را بیان کنیم:

  • وارد سامانه هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir شوید و با وارد کردن نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (شماره شناسنامه یا هر رمزی که پیش از این انتخاب کرده‌اید) گزینه ورود را کلیک کنید.
نحوه مشاهده نمرات پایان ترم در سامانه هم آوا

 

جهت اطلاع از بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا کلیک کنید.

  • سپس در سمت راست بالای صفحه گزینه «دسترسی» را کلیک کنید.

 

مشاهده نمرات در سامانه هم آوا
  • حال در صفحه باز شده روی عبارت «کارنامه موقت» یا «کارنامه» ضربه بزنید.
نحوه مشاهده نمرات در سامانه هم آوا
  • در این مرحله می‌توانید با انتخاب نیمسال تحصیلی خود نمرات مربوط به هر درس را مشاهده کنید.

حال اگر به هنگام انجام مراحل بالا به هر گونه مشکلی یا خطایی در سیستم هم آوا برخورد کردید می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

برای اطلاع از نام کاربری و رمز عبور هم آوا کلیک کنید.

نحوه اعتراض به نمرات در سایت هم آوا

برخی از دانشجویان بعد از مشاهده نمرات درس خود به آن اعتراض دارند؛ زیرا آن‌ها نمره بیشتر از آن را انتظار داشتند. به همین دلیل به نمره‌ای که استاد به آن‌ها داده است، اعتراض دارند. لذا آن‌ها به دنبال نحوه اعتراض در سامانه هم آوا هستند.

بر همین اساس دانشگاه علمی کاربردی برای برقراری عدالت میان دانشجو و نمرات آن‌ها این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان بعد از مشاهده نمرات خود به آن اعتراض کنند. نحوه اعتراض در سامانه هم آوا بدین ترتیب است که دانشجو پس از مشاهده نمرات خود می‌توانند در سمت راست گزینه «اعتراض» کد درس را تیک بزنند و پس از نوشتن توضیحات لازم آن را ثبت کنند تا استاد بتواند کد درس و توضیحات نوشته شده توسط دانشجو را مشاهده و جواب آن را ارسال کند.

مدرس معمولا موظف است بعد از تمام شدن مهلت اعتراض به نمرات حداکثر تا 3 روز آینده اعتراض دانشجویان را بررسی و جواب آن‌ها را اعلام کند. در صورتی که چنین کاری را انجام ندهد شورای مرکز باید طی 3 روز بعد این کار را انجام دهد و به همراه نتیجه اعتراض آن را به مرکز شورای استان ارسال کند.

واحد استان نیز باید ظرف مدت دو روز پرونده دانشجو را بررسی و تغییرات لازم را اعمال کند. حال اگر آن‌ها نیز در مدت زمان مقرر شده تغییرات لازم را انجام ندهند به صورت اتوماتیک در سامانه هم آوا پیام رد شده برای نتایج اعتراض دانشجویان درج می‌گردد که تمام مسئولیت‌ها آن‌ها بر عهده شورای مرکز و شورای استان می‌باشد. البته دانشجویان باید دقت کنند که به نمرات مندرج در یک درس نمی‌توانند بیش از یک بار اعتراض کنند.

نحوه اعتراض در سامانه هم آوا

مهلت اعتراض به نمرات در سامانه هم آوا

دانشجویان معمولا بعد از آن که نمرات خود را در سامانه هم آوا مشاهده کردند می‌توانند طی مدت زمان خاصی که توسط سامانه درج می‌شود اعتراض خود را ثبت کنند. این مدت زمان معمولا بر اساس برنامه آموزشی دانشگاه در هر نیم سال تحصیل تعیین می‌گردد. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد نحوه اعتراض در سامانه هم آوا داشته باشید می‌توانید در کمترین زمان ممکن با شماره تلفن 9099075307 تماس برقرار کنید.

برای پشتیبانی سامانه هم آوا کلیک کنید.

اطلاعیه: در 16 اسفندماه ۱۴۰۳ یک فراخوان تشکیل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه جامع علمی کاربردی منتشر شده است که در آن قصد دارند با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه مبنی بر ارائه تسهیلات مالی و حمایتی مرتبط با ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی مراکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه و نیز شرکت‌های نوآور تشکیل و استقرار یافته در مراکز رشد و نوآوری دانشگاه و همچنین ارائه خدمات لازم در فرآیند تبدیل ایده به محصول، توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات نوآورانه بر اساس شرایط و ضوابط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با مشارکت و سرمایه‌گذاری سهام‌داران شامل مؤسسات و مراکز آموزش عالی علمی کاربردی، صنایع پشتیبان مراکز علمی کاربردی و سایر حامیان دانشگاه و ستاد مرکزی دانشگاه را توسعه دهند.

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل در مورد سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی صحبت کردیم. در آن به نحوه مشاهده نمرات اشاره کردیم و توضیحاتی در مورد شیوه اعتراض به نمرات در سایت هم آوا بسنده کردیم. دانشجویان باید دقت کنند که در محدوده زمانی خاصی بر اساس برنامه آموزشی دانشگاه می‌توانند در سایت هم آوا اعتراض کنند. حال اگر آن‌ها بعد از مطالعه این مقاله نتوانستند به سوالات و ابهامات خود جواب دهند می‌توانند برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنند.

جهت دانلود این مقاله کلیک کنید.

3/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشجویان علمی کاربردی برای اعتراض به نمرات در سایت هم آوا باید به چه سایتی مراجعه کنند؟

همان‌گونه که می‌دانید آن‌ها برای اعتراض به نمرات خود باید به سامانه هم آوا به آدرس الکترونیکی edu.uast.ac.ir مراجعه کنند.

چگونه مشکلات ثبت اعتراض به نمرات در سایت هم آوا را برطرف کنیم؟

شما برای حل هر گونه مشکلی در مورد نحوه اعتراض در سامانه هم آوا می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای مشاهده نمرات خود در سایت هم آوا به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

شما برای این کار باید به سامانه هم آوا وارد شوید که با داشتن نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (شماره شناسنامه یا هر رمزی که پیش از این انتخاب کرده‌اید) می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)