ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتراض به طرح سوالات کنکور 1403 + ثبت درخواست sanjesh

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

گاهی پس از شرکت در جلسه آزمون داوطلبان متوجه می شوند که یک و یا چند سوال به اشتباه طرح شده بودند و صورت مسئله به کل غلط بود؛ سازمان سنجش بخشی را طراحی کرده است که داوطلبان بتوانند با مراجعه به آن مراحل اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری را طی کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. البته این ثبت اعتراض باید در بازه زمانی باشد که سازمان سنجش مشخص می کند. شرکت در کنکور سراسری و رقابت کردن برای کسب رتبه عالی، یکی از مهمترین مرحله در زندگی هر دانش آموزی است.

تک تک سوالاتی که برای این آزمون طرح شده اند، برای دانش آموزان سرنوشت ساز هستند؛ به طوری که پاسخ صحیح یک سوال می تواند رتبه و تراز داوطلبان را به کل تغییر دهد. به همین دلیل هم حساسیت داوطلبان بر روی سوالات کنکور سراسری زیاد است.

نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری 1403

شرکت در کنکور سراسری نقش سرنوشت سازی را در زندگی اکثر دانش آموزان دارد؛ چرا که مسیر شغلی و تحصیلی آن ها را رقم می زند. پذیرش در رشته های پر درآمد و پرطرفدار مستلزم پاسخ صحیح دادن به اکثر سوالات کنکور است و همین هم کافیست تا تک تک سوالات کنکور سراسری برای داوطلبان نقش حیاتی داشته باشد.

از آنجایی که احتمال خطا در هر آزمونی وجود دارد و کنکور سراسری هم از آن مستثنا نیست، گاه ممکن است پس از پایان جلسه کنکور داوطلبان متوجه شوند که یک یا چند سوال به اشتباه طرح شده اند و صورت سوال غلط است. در چنین حالتی پاسخ صحیح هم برای سوال وجود نخواهد داشت و همین مسئله هم باعث افت رتبه دانش آموزان خواهد شد. اما راه چاره چیست؟

سازمان سنجش آموزش کشور در سامانه خود به نشانی اینترنتی sanjesh.org بخش را طراحی کرده است تا داوطلبان بتوانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری اقدام کنند و این اشتباه را به گوش مسئولین برسانند. البته که امکان ثبت نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری در هر زمانی وجود ندارد و تنها باید در بازه زمانی مشخص شده از سوی این سازمان نسبت به ثبت اعتراض اقدام کرد. در ادامه نحوه ثبت اعتراض را به شما کاربران گرامی همراه با راهنمای تصویری توضیح خواهیم داد.

کال تو اکشن تماس

اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

راهنمای تصویری اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری 1403

در ابتدا لازم است وارد سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید و سپس از سمت چپ صفحه بر روی گزینه «انتقادات و پیشنهادات» کلیک کنید. برای ورود مستقیم به بخش «سیستم پاسخگویی» می توانی بر روی لینک request.sanjesh.org کلیک کنید.

مرحله اول اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

لازم است تا ابتدا در این سیستم عضو شوید. بر روی عبارت «عضویت در سامانه» کلیک کنید و اطلاعات هویتی خود را مانند نام و نام خانوادگی، تابعیت، کدملی و … را وارد کنید. سپس اطلاعات رمز عبور و نام کاربری شما از طریق ایمیل و شماره تلفن همراه برایتان ارسال خواهد شد.

پس از دریافت این اطلاعات دوباره بر روی گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» کلیک کنید و این بار بر روی عبارت «ورود به سامانه» کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده مانند ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

مرحله دوم اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

در مرحله بعد لازم است تا از طریق منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید. سپس عبارت «سراسری» را در بخش آزمون انتخاب کنید. پس از درج سالی که در آن کنکور داده اید، بر روی «جستجو» کلیک کنید.

مرحله سوم اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

از میان عباراتی که به شما نشان داده می شود، عنوان «اعتراض به کلید سوالات آزمون» را انتخاب کنید.

مرحله چهارم اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

در این بخش از شما اطلاعات مختلفی خواسته می شود که باید کادرها را به دقت تکمیل کنید. پس از وارد کردن دلیل اعتراض خود، می توانید اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری خود را با موفقیت نهایی کنید.

مرحله پنجم اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

🔗 برای اطلاع از روند اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چه زمانی می توان به طرح سوالات کنکور سراسری اعتراض کرد؟

در بخش قبلی با نحوه اعتراض به نتایج طرح سوالات کنکور سراسری آشنا شدید، اما مهم است که بدانید چه زمانی باید برای ثبت اعتراض خود به سامانه سنجش مراجعه کنید. لازم به ذکر است که در گذشته با توجه به اینکه کنکور سراسری تک مرحله‌ای بود، تنها یک بازه زمانی برای ثبت اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری اعلام می شود. اما در حال حاضر آزمون سراسری کنکور دو مرحله ای شده و در دو تاریخ متفاوت از هم برگزار می شود.

زمان ثبت اعتراض برای سال 1403 هنوز توسط سازمان سنجش مشخص نشده است، اما با توجه به برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه، پس از برگزار شدن آزمون در هر نوبت شرکت گنندگان این فرصت را دارند که در زمان اعلام شده برای ثبت اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

با توجه به اینکه در حال حاضر مرحله دوم کنکور سراسری برگزار نشده است، تاریخی نیز برای ثبت اعتراض به سوالات کنکور اعلام نگردیده است و به محض اعلام تاریخ جدید، به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی خواهد شد؛ همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید.

🔗 برای اطلاع از نحوه اعتراض به نتایج آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

مشاوره اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری 1403

افرادی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند، پس از انتشار نتایج کلید سوالات، می توانند پاسخ ها را بررسی کنند. چنانچه داوطلبان متوجه اشتباه بودن یک یا چند سوال شوند، می توانند برای اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری اقدام کنند.

برای اعتراض به طرح سوالات کنکور، افراد باید درخواست خود را ابتدا بررسی نموده و در صورتی که به صحت اعتراضشان اطمینان دارند، در سامانه سنجش درخواست ارزیابی سوالات را بدهند، چرا که سازمان سنجش، فقط آن دسته از اعتراض هایی را مورد بررسی قرار می دهد که درست باشند.

لازم به ذکر است زمان ثبت اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری در سایت sanjesh.org اعلام شده  و داوطلبان نمی توانند خارج از موعد مقرر امکان ثبت درخواست را ندارند.

چنانچه شما شرکت کنندگان گرامی آزمون سراسری، نسبت به طرح سوالات نیازمند دریافت راهنمایی هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا در هریک از مراحل ثبت اعتراض به شما کمک کنند.

مشاوره اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

خلاصه مقاله اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

سازمان سنجش امکان اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری 1403 را برای داوطلبان از طریق سامانه پاسخگویی به نشانی اینترنتی request.sanjesh.org فراهم کرده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش، اعتراض خود را به همراه دلیل در سامانه ثبت کنند. کنکور سراسری یکی از مراحل پر استرس زندگی هر دانش آموزی است. تک تک سوالات کنکور اهمیت و حساسیت بالایی برای داوطلبان دارند و می توانند رتبه آن ها را تغییر دهند. با این حال احتمال دارد که برخی از سوالات کنکور اشتباه بوده باشند و پس از انتشار کلید آزمون داوطلبان به آن پی ببرند.

چنانچه داوطلبان گرامی پس از مطالعه دقیق مقاله در هر یک از مراحل اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری با مشکل مواجه شدند، می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنند. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما هستند و شما را راهنمایی خواهند کرد.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان اعتراض به سوالات کنکور سراسری 1403 وجود دارد؟

بله؛ چند روز پس از منتشر شدن کلید سوالات اولیه، داوطلبان می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواست اعتراض دهند.

نحوه ثبت اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری چگونه است؟

ثبت اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org امکان پذیر است. برای مشاهده راهنمای تصویری به مقاله فوق مراجعه کنید.

چه زمانی داوطلبان می توانند اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری کنند؟

با توجه به اینکه در حال حاضر مرحله دوم کنکور سراسری برگزار نشده است، تاریخ اعتراض آن نیز اعلام نشده است.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «اعتراض به طرح سوالات کنکور 1403 + ثبت درخواست sanjesh»

  1. Avatar photo ناتانائیل گفت:

    طراح سوالای کنکور سراسری هر سال یه تیمه ؟ اگه اینجوری باشه که امسال هم کلی اعتراض میخوره

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      خیر احتمال تغییر وجود دارد

  2. Avatar photo قلی نژاد گفت:

    من سال گذشته بهمن امتحان دادم و الان مشخص شده سوالی که طرح کردن مشکل داشته
    همین میتونه ترازمو تغییر بده احتمالش هست اعتراض بزنم جواب بده و رتبم عوض شه؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      ارسال درخواست به سایت سازمان سنجش را انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور