ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استخدام بانوان در نیروی انتظامی 1403 {شرایط و مدارک} | ایران تحصیل

استخدام نیروی انتظامی زن
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استخدام بانوان در نیروی انتظامی در دو مقطع درجه‌داری و افسری صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که به دلایلی پذیرش دانشجو در مقطع افسری وجود ندارد. در طرف دیگر استخدام زنان در ناجا در مقطع درجه‌داری در هر سال با توجه به نیاز کلانتری‌های هر منطقه، از بین بانوانی که واجد شرایط بوده و به استخدام در نیروی انتظامی علاقه‌مند هستند انجام می‌شود. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم تا به طور کامل به استخدام بانوان در نیروی انتظامی و نکات مهم مربوط به آن بپردازیم.

لازم به ذکر است که اگر برخی از بانوان به هر دلیلی از جمله عدم اقدام استان محل سکونت آن‌ها به جذب پلیس زن، موفق به استخدام نیروی انتظامی در مقطع درجه داری نشدند، می‌توانند به عنوان پلیس افتخاری ثبت‌نام کنند. در این صورت اگر استان محل سکونت آن دسته از افراد اقدام به پذیرش پلیس زن کند، آن افراد در اولویت خواهند بود.

زمان استخدام نیروی انتظامی زن 1403

یکی از مهم‌ترین مواردی که در ابتدا برای افراد سوال می‌شود مربوط به زمان استخدام زنان در ناجا است. آن دسته از افرادی که متقاضی استخدام در نیروی انتظامی هستند، بهتر است تا پیگیر اطلاعیه‌های که ناجا منتشر می‌کند باشند؛ چراکه در سال‌های گذشته خیلی از بانوان به دلیل عدم اطلاع از زمان انجام فرایند ثبت‌نام، از آن جا مانده‌‌اند.

زمان استخدام نیروی انتظامی زن 1403 در مقطع افسری

دانشگاه افسری کوثر که یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم انتظامی امین است، اقدام به پذیرش افسر زن می‌کند. البته لازم به ذکر است که از سال 96 تا به الان، به دلیل اینکه کادر افسری بانوانی که در نیروی انتظامی شاغل هستند تکمیل شده است، این دانشکده اقدام به استخدام پلیس زن در مقطع افسری نکرده است.

زمان استخدام نیروی انتظامی زن 1403 در مقطع درجه داری

استخدام زنان در ناجا و در مقطع درجه داری، بر اساس نیازهای هر استان به صورت جداگانه برگزار می‌شود. این بدان معنا است که نیروی انتظامی هر استان، با منتشر کردن اطلاعیه‌ای همه شرایطی که برای استخدام نیروی انتظامی زن نیاز است را اطلاع می‌دهد.

به محض اینکه زمان استخدام نیروی انتظامی زن 1403 اعلام گردید، در این مقاله اعلام خواهد شد.

استخدام پلیس افتخاری زن

به طور کلی پلیس افتخاری برای برقراری ارتباط بیشتر میان مردم و نیروی انتظامی و همچنین نزدیک‌تر شدن آن‌ها به یکدیگر ایجاد شده است. در واقع آن دسته از افرادی که پلیس افتخاری هستند، به عنوان همیاران نیروی انتظامی فعالیت کرده و اعضای آن را مردم گروه‌های سنی 18 تا 60 سال تشکیل داده‌اند.

این نکته حائز اهمیت است که مجموعه متشکل از پلیس افتخاری، هیچ ارتباطی با نیروی انتظامی نداشته و حقوق آن‌ها توسط ناجا پرداخت نمی‌شود. البته در برخی اوقات پاداش‌هایی از طریف یگان ویژه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. پلیس افتخاری زن در ماموریت‌های یگان ویژه‌ای که ثبت‌نام کرده‌اند شرکت کرده و به تازگی در قانونی تصویب شده که به پلیس افتخاری نحوه استفاده از سلاح آموزش داده شود.

استخدام پلیس افتخاری زن

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

شرایط استخدام نیروی انتظامی زن 1403

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای آن بخش از بانوانی که قصد استخدام در این سازمان را دارند، شرایطی را در نظر گرفته است. بانوان متقاضی استخدام در نیروی انتظامی باید قبل از اینکه فرم اینترنتی ثبت‌نام را در سامانه پر کنند، همه شرایط و ضوابط را خوانده و از واجد شرایط بودن خود مطلع شوند. در ادامه ابتدا به شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی زن 1403 و سپس به شرایط اختصاصی آن خواهیم پرداخت:

شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی زن
اعتقاد به دین مبین اسلام
اعتقاد به ولایت فقیه و آمادگی لازم برای فداکاری
تابعیت ایران را داشتن
نداشتن سابقه عضویت و فعالیت در گروه‌های سیاسی
داشتن سلامت روانی کامل
بهره‌مندی از توانایی‌های جسمانی و فیزیکی بالا
عدم اعتیاد به مواد مخدر
نداشتن سوء پیشینه کیفری
عدم محکومیت در محرومیت از خدمات مختلف دولتی

شرایط استخدام نیروی انتظامی زن

پس از بررسی شرایط عمومی استخدام زنان در ناجا، در جدول زیر به شرایط اختصاصی آن می‌پردازیم:

 

شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی زن
داشتن مدرک دیپلم در گروه‌های آزمایشی مختلف
دارا بودن حداقل معدل 14 دیپلم (لازم به توجه است که این میزان معدل برای بسیجیان فعال، جانبازان، ایثارگران و فرزندان خانواده‌های نیروهای مسلح،نمره 12 است)
متقاضیان باید حداقل 18 سال و حداکثر 23 سال داشته باشند.
متقاضیان باید حداقل 160 سانتی متر قد داشته باشند.
بومی بودن متقاضیان
متقاضیان باید در آزمون ورودی و سایر گزینش‌هایی که برگزار می‌شود قبول شوند.

 

برای خواندن مقاله شرایط استخدام نیروی انتظامی روی لینک کلیک کنید.

 

چه افرادی در اولویت استخدام نیروی انتظامی زن قرار دارند؟

علاوه بر شرایطی که در بالا گفته شد، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یک سری اولویت‌هایی نیز در بین افراد برای ثبت‌نام استخدامی در نظر گرفته که می‌توان در بین آن‌ها فعالین بسیج و خانواده شهدا، ايثارگران، جانبازان و نخبگان علمی و ورزشی، فعالین پلیس افتخاری و بانوان رزمی کار را نام برد.

مدارک لازم برای استخدام بانوان در نیروی انتظامی

آن دسته از بانوانی که شرایط موجود برای استخدام نیروی انتظامی در مقطع درجه داری را دارا هستند، می‌توانند با ارائه مدارک زیر، نسبت به انجام فرایند ثبت‌نام اقدامات لازم را به عمل آورند:

✔ اصل و کپی صفحات 1، 2 و 3 شناسنامه (شناسنامه باید عکس‌دار باشد)

✔ اصل و کپی کارت ملی

✔ 12 قطعه عکس 3*4 با زمینه سفید

✔ تعیین گروه خونی متقاضی با ارائه مدارک مورد نیاز از سازمان انتقال خون و یا اسناد دیگر

✔ اصل و کپی مدرک تحصیلی دیپلم یا گواهی موقت فارغ التحصیلی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش باشد.

✔ یک عدد پوشه و گیره

 

درباره مدارک لازم برای استخدام نیروی انتظامی بیشتر بخوانید.

نکته حائز اهمیت این است که بعد از تمام شدن فرایند ثبت‌نام اینترنتی استخدام بانوان در نیروی انتظامی از طریق سامانه police.ir، دیگر نیاز به مراجعه حضوری افراد نخواهد بود. البته بانوانی که نام نویسی خود را انجام داده‌اند، قادر هستند که برای دریافت اطلاعات بیشتر در ساعت‌های اداری به مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

نحوه استخدام نیروی انتظامی زن 1403

همانطور که در ابتدای مقاله خوانده بودید، ثبت‌نام استخدام نیروی انتظامی زن در دو مقطع افسری و درجه داری صورت می‌گیرد. به همین دلیل در این قسمت از مقاله قصد داریم تا نحوه انجام ثبت‌نام استخدام بانوان در نیروی انتظامی را در هرکدام از این مقاطع به صورت جداگانه ارائه دهیم.

نحوه ثبت‌نام استخدام نیروی انتظامی زن در مقطع افسری

✅ ابتدا باید به سامانه police.ir مراجعه کنید.

✅ سپس باید روی گزینه “گزینش و ثبت‌نام” کلیک کرده و وارد شوید.

✅ پس از اینکه شرایط مورد نیاز را مشاهده کرده و خواندید، باید بر روی گزینه “پذیرش شرایط و ثبت‌نام” کلیک کنید.

✅ در این قسمت بعد از وارد کردن همه اطلاعات شخصی خود، فرم ثبت‌نام اینترنتی را تکمیل کرده و آن را در سامانه ثبت کنید.

✅ داوطلبان پس از اینکه در آزمون ورودی استخدامی نیروی انتظامی قبول شدند، باید به جلسه مصاحبه رفته و موارد مورد نیاز از جمله معاینات پزشکی، تست ورزش و … را بگذرانند.

لازم به ذکر است که در صورت استخدام نیروی انتظامی زن 1403 در مقطع افسری، نحوه ثبت نام به طور کامل‌تر در این مقاله اضافه خواهد شد.

نحوه ثبت‌نام استخدام نیروی انتظامی زن در مقطع درجه داری

آن دسته از افرادی که قصد استخدام در مقطع درجه داری نیروی انتظامی را دارند، می‌توانند برای تکمیل فرم اینترنتی ثبت‌نام خود، به هسته گزینش نیروی انتظامی در استان محل سکونت خود رفته و از مراحل بعدی پذیرش اطلاع حاصل کنند.

متقاضیانی که برای ثبت‌نام حضوری اقدامات لازم را انجام دادند، باید پس از آن در آزمون‌های علمی، ورزشی و معاینات پزشکی شرکت کرده و نمره قبولی لازم را در آن‌ها بدست آورند. این نکته نیز حائز اهمیت است که استخدام به این روش معمولا 5 ساله بوده و افرادی که موفق به استخدام می‌شوند، در نهایت در یکی از دایره‌های تخصصی از جمله مواد مخدر، کلانتری‌ها و پلیس آگاهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پس از اینکه متقاضیان همه مراحل را پشت سر گذاشتند، آموز‌های مورد نیاز را در موارد مختلف از جمله تیراندازی و … دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که در لحظه ورود به افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند، درجه گروهبان یکم داده شده که هر 4 سال یک درجه به درجه آن‌ها اضافه می‌گردد.

نحوه استخدام نیروی انتظامی زن

نکات مهم در استخدام نیروی انتظامی زن 1403

آن دسته از علاقه‌مندانی که قصد ثبت‌نام پلیس افتخاری را دارند، می‌توانند به مراکز ثبت‌نام پلیس افتخاری استان محل سکونت خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را در جهت آن پیش ببرند. این نکته لازم به توجه است که در ثبت‌نام پلیس افتخاری هیچگونه سخت‌گیری درباره سن، تحصیلات، قد، وزن و جنسیت افراد نشده و پلیس افتخاری به نوعی همان بسیج نیروی انتظامی تلقی خواهد شد.

نکته دیگری که درباره این موضوع وجود دارد این است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، برای حل مشکلاتی که در برخی از پرونده‌ها مانند مشکلات پیش آمده بین دو همسایه، اقدام به استخدام تعدادی از بانوان با حداقل مدرک تحصیلی لیسانس رشته‌های روانشناسی، مددکاری و مشاوره کرده است.

در بسیاری از مواقع از مشاوران زن در کلانتری‌های مختلف استفاده می‌شود. مردم می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان به این واحدها مراجعه کرده و از این مشاوره‌ها بهره‌مند شوند.

 

چنانچه پس از خواندن این مقاله، ابهام یا سوالی درباره استخدام نیروی انتظامی زن داشتید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل به موضوع استخدام نیروی انتظامی زن 1403 و نکات مهم مربوط به آن پرداختیم. شما با خواندن این مقاله دریافتید که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای آن بخش از بانوانی که قصد استخدام در این سازمان را دارند، شرایطی را در نظر گرفته است. از جمله شرایط عمومی می‌توان به اعتقاد به دین مبین اسلام، اعتقاد به ولایت فقیه و آمادگی لازم برای فداکاری، تابعیت ایران را داشتن، نداشتن سابقه عضویت و فعالیت در گروه‌های سیاسی و … اشاره کرد.

همچنین درباره مراحل استخدام زنان در ناجا نیز به این صورت است که ابتدا به سامانه police.ir مراجعه کرده و سپس روی گزینه “گزینش و ثبت‌نام” کلیک کنید. پس از اینکه شرایط مورد نیاز را مشاهده کرده و خواندید، باید بر روی گزینه “پذیرش شرایط و ثبت‌نام” کلیک کنید. در پایان پس از وارد کردن اطلاعات شخصی خود، نسبت به ثبت آن‌ها و تکمیل فرم اقدام کنید.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات خود، از طریق شماره تماس 9099075307 با مشاورین ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله استخدام نیروی انتظامی زن 1403 روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدت استخدام داوطلبان در نیروی انتظامی 1403 چقدر است؟

استخدام به این روش معمولا 5 ساله بوده و افرادی که موفق به استخدام می‌شوند، در نهایت در یکی از دایره‌های تخصصی از جمله مواد مخدر، کلانتری‌ها و پلیس آگاهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 استخدام نیروی انتظامی بانوان به چه صورتی انجام می‌شود؟

استخدام نیروی انتظامی زن به دو صورت افسری و درجه داری انجام می‌گیرد.

نحوه برگزاری آزمون ورودی استخدام پلیس زن چگونه است؟

تاریخ برگزاری و محل توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از روش مدیریت گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان محل سکونت متقاضیان در سایت اعلام می‌شود.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «استخدام بانوان در نیروی انتظامی 1403 {شرایط و مدارک} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام خسته نباشید
    خانوم۲۰ هستم با قد ۱۶۰ ومعدل بالای ۱۴
    فرزند جانباز
    ترم ۴کارشناسی ام.برای استخدام چکار باید کرد و اینکه پذیرش سپاه یا افسری کی هست

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هنوز اعلام نشده

  2. Avatar photo اصغری گفت:

    سلام دیپلم هستم ۲۳ ساله میتونم داخل نظام باشم
    ممنون میشم راهنمایی کنید چه کاری باید انجام بدم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز باید اشاره کنید جنسیتتون چی هست، چه مهارتهایی دارید. لطفا برای مشاوره ی تخصصی تر با مشاورین مجموعه در تماس باشید.

  3. Avatar photo رقیه گفت:

    سلام خسته نباشید من خانم هستم سنم ۳۰ سال تمام مدرکم هم لیسانس ودیپلم دارم معدلم ۱۵ هسن ومتاهل هستم من رااستخدام می‌کن یانه

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز باید منتظر شرایط استخدام باشید اگر از بانوان گزینش داشته باشند میتونید شرکت کنید.

  4. Avatar photo محترم رای دوست گفت:

    سلام وقت بخیر من قدم 171هست
    ولی فقط دیپلم ندارم میتونم شرکت کنم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      می بایست دیپلم داشته باشید

  5. Avatar photo گودرزی گفت:

    سلام با ۱۶۰ قد میتونم وارد نظام بشم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      حداقل قد 170 می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • منابع آزمون استخدامی بانک ملی

    منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 + پیشنهاد قبول شدگان

    آشنایی با منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 از مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان شرکت در این آژمون باید حتما انجام بدهند. بانک ملی از قدیمی ترین بانک های کشور است که در صورت نیاز با برگزاری آزمون کتبی...
  • استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

    استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش + جذب معلم ابتدایی 1403

    استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور از طریق برگزاری آزمون و جذب در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سوادآموزی صورت می گیرد. برگزاری آزمون استخدامی فرصتی مناسب برای کسانی است که موفق نشده اند از طریق کنکور سراسری به صورت رسمی...
  • سهمیه های استخدامی بانک ملی

    سهمیه های استخدامی بانک ملی 1403 + شاهد و ایثارگران

    سهمیه های استخدامی بانک ملی همزمان با انتشار دفترچه به اطلاع داوطلبان می رسد. بانک ملی هر ساله برای تأمین نیروی مورد نیاز شعب خود اقدام به برگزاری آزمون می کند. با آغاز ثبت نام، دفترچه آزمون نیز منتشر می...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)