ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه کد رایانه ای دیپلم بگیریم؟

  • دسته بندی: ,
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
کد رایانه ای دیپلم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

همه ما تجربه ی ثبت نام در کنکور سراسری را داشته ایم و با چالش های فراوانی رو به رو شده ایم. یکی از این چالش ها ثبت نام در سامانه ی سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org و وارد کردن کد های متفاوتی است که یکی از آن کدها کد رایانه ای دیپلم می باشد. در پروسه ثبت نام، داوطلبان بایست اطلاعات فردی خود را به همراه مدارکی از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، مدارک تحصیلی و همچنین کد رایانه ای دیپلم را در این سامانه در زمان مقرر وارد کنند. اما چالشی که در این جا برای داوطلبان ایجاد می شود این است که نمی دانند چه اطلاعاتی را باید وارد کنند.

فرم ثبت نام کنکور سراسری شامل 54 بند می باشد که یکی از این بندها وارد کردن کد رایانه ای دیپلم است که هر گروه آزمایشی یک کد اختصاصی دارد که در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور آورده شده است. در ادامه مقاله، ایران تحصیل تعریف جامعی از کد  رایانه ای کنکور، و راهنمای دریافت این کد را به همراه تصاویر در اختیار شما قرار می دهد.

اطلاعیه:

برای دریافت کد رایانه ای دیپلم و مشاوره کنکور آنلاین اینجا کلیک کنید. 

 

کد رایانه ای دیپلم چیست؟

در میان کدهایی که داوطلبان باید به هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری در دسترس داشته باشند، از جمله کد سوابق تحصیلی، کد محل اخذ دیپلم، کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا و سایر کدها، کد رایانه ای دیپلم است. این کد شامل یک عدد دو رقمی می باشد که گروه های آزمایشی را از هم متمایز می کند و کد هر رشته با هم متفاوت است. هر فرد که در هر گروهی آموزش دیده و مدرک دیپلمش را دریافت کرده باشد با وارد کردن این کد از داوطلبان سایر رشته ها متمایز و در گروه خود قرار می گیرد. کد عنوان دیپلم در بند 12 فرم ثبت نام کنکور سراسری قرار داده شده است.

بند کد رایانه ای دیپلم

 

آیا کد رایانه ای دیپلم همان کد سوابق تحصیلی می باشد؟

یکی دیگر از چالش هایی که داوطلبان به هنگام ثبت نام آزمون سراسری با آن مواجه می شوند شباهت و تفاوت انواع کدها است و بسیاری از داوطلبان در تردیدند که آیا کد رایانه ای دیپلم همان کد سوابق تحصیلی است یا خیر! خیر. کد رایانه ای دیپلم کدی است که رشته ها و گروه های آزمایشی مختلف را از هم تفکیک کرده و یک کد دو رقمی است و در دفترچه راهنما ثبت نام آزمون سراسری موجود می باشد. و اما کد سوابق تحصیلی چیست.

کد سوابق تحصیلی یک کد 14 رقمی می باشد. این کد تمام اطلاعات داوطلبان از جمله نمرات امتحانات نهایی و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش قرار می دهد. برای سهولت بخشیدن به پروسه ثبت نمرات و افزایش دقت و صحت در وارد کردن این گونه اطلاعات که در گذشته به صورت دستی انجام می شد، داوطلبان می توانند با مراجعه و مطالعه مقاله دریافت کد سوابق تحصیلی همین سایت کد سوابق تحصیلی شان را دریافت و به هنگام ثبت نام در بندهای مربوطه وارد کنند.

تفاوت دیگری که این دو کد باهم دارند در این است که کد رایانه ای دیپلم مختص به گروه های آزمایشی است که داوطلبان در آن رشته تحصیل کرده که گروه به گروه این کد متفاوت است، اما کد سوابق تحصیلی کدی است که مختص به هر داوطلب است، یعنی هر داوطلب یک کد اختصاصی تحت عنوان کد سوابق تحصیلی دارد که شامل نمرات امتحانات نهایی وی می باشد. 

 

 

برای دریافت کد سوابق تحصیلی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

چگونه کد رایانه ای دیپلم بگیریم؟

تمامی اطلاعات مورد نیاز هر گروه آزمایشی به همراه کد اختصاصی آنها در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور موجود می باشد که داوطلبان با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند دفترچه راهنما را دانلود و پس از مطالعه آن، برای ثبت نام کنکور سراسری اقدام کنند. داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 10 مندرج در صفحه 74 دفترچه راهنما می توانند به كد رایانه ای ديپلم (پايه دوازدهم نظام جديد آموزشي 3- 3- 6 و يا سال سوم نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي و يا سال چهارم نظام قديم) خود دسترسی پیدا کرده و دربند 12 فرم ثبت نام درج نمايند. در تصویر زیر داوطلبان می توانند کد گروه های آزمایشی را مشاهده کنند.

جدول کد دیپلم گروه های آزمایشی

آخرین اخبار پیرامون آزمون سراسری ۱۴۰۳

  • تاریخ برگزاری آزمون سراسری به شرح زیر می باشد. 

چهارشنبه 08/04/۱۴۰۳

پنجشنبه 09/04/۱۴۰۳

جمعه 10/04/۱۴۰۳

شنبه 11/04/۱۴۰۳

  • طبق اطلاعیه مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ تمدید نخواهد شد و آخرین مهلت ثبت نام داوطلبان تا تاریخ ۱۴۰۳/12/06 بوده است و امکان ثبت نام متقاضی جدید در سال جاری میسر نمی باشد. 
  • سازمان سنجش آزمون کشور، داوطلبان و خانواده ها را با هشدار جدی مبنی بر کلاهبرداری آگاه می سازد. برخی از افراد سودجو با ارسال پیامک و ایمیل های جعلی درخصوص قبولی داوطلبان سعی در کلاهبرداری از هموطنان عزیز دارند. به منظور جلوگیری از این امر، به داوطلبان گرامی توصیه می شود برای کسب اطلاعات لازم از آزمون ها، قبولی و پذیرش در دانشگاه ها و موسسات عالی تنها به وبسایت سازمان سنجش آزمون کشور و دانشگاه ها مراجعه فرمایند. 

 

اطلاعیه: برای دانلود دفترچه راهنما ثبت نام آزمون سراسری اینجا کلیک کنید. 

 

 

خلاصه مطلب

کد رایانه ای دیپلم یک کد دو رقمی می باشد که گروه آزمایشی داوطلبان را مشخص می کند که آنها با دانلود دفترچه راهنما ثبت نام کنکور مندرج در سایت sanjesh.org می توانند نه تنها به توضیحات و مراحل مختلف ثبت نام آگاهی پیدا کنند، بلکه می توانند با مطالعه دفترچه به کدهای خواسته شده در فرم ثبت نام کنکور هم دسترسی داشته باشند. به منظور سهولت در پروسه ثبت نام کنکور سراسری و به حداقل رساندن تنش های روحی، بهتر است داوطلبان ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون سراسری را از انتهای دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری مشاهده و اطلاعات لازم را وارد کنند تا به هنگام ثبت نام در سایت ثبت نام آمادگی لازم را داشته باشند. اگر در طی انجام تمامی این مراحل مشکلی دارید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

جهت دانلود این مقاله کلیک کنید. 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا کد رایانه ای دیپلم و کد سوابق تحصیلی یکی می باشند؟

خیر. کد رایانه ای دیپلم یک کد دو رقمی است که در دفترچه راهنما ثبت نام آزمون سراسری موجود می باشد. اما برای دریافت کد سوابق تحصیلی که یک کد 14 رقمی می باشد باید به مقاله "دریافت کد سوابق تحصیلی" همین وبسایت کد سوابق تحصیلیتان را دریافت کنید.

کد رایانه ای دیپلم چند رقمی است؟

کد رایانه ای دیپلم دو رقمی است.

از کجا میتوانم کد رایانه ای دیپلم را بدست بیاورم؟

از طریق سامانه ی سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه راهنما ثبت نام کنکور را دانلود، و در آن کد رایانه ای دیپلم خود را جستجو کنید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه کد رایانه ای دیپلم بگیریم؟»

  1. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام برای ثبت نام داتشگاه ازاد کده رایانه ای دیپلم میخواد ولی نوشته ۴ یا ۵ رقم است باید چیکار کنم

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      کد رایانه دیپلم داخل دفترچه راهنمای ثبت نام می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب...
  • کد منطقه شهرداری محل سکونت

    کد منطقه شهرداری محل سکونت + لیست کامل | ایران تحصیل

    کد منطقه شهرداری محل سکونت از جمله موارد مهم و ضروری است که در بیشتر ثبت نام های سیستمی از جمله ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام های خرید خودرو در سایت ایران خودرو مورد نیاز کاربران خواهد بود....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)