ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی 1403 +شرایط، شهریه و رشته ها

کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس جهت اطلاع از شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی یکی از انتخاب هایی است که پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی، افراد علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیش رو دارند. در چنین شرایطی می توان از امکان ثبت نام بهره جست. متقاضیانی که علاقمند به ادامه تحصیل بدون شرکت در آزمون سراسری و همچنین ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد هستند، می‌توانند براساس معدل تراز شده دوره کارشناسی خود در بازه زمانی مشخص شده به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و در رشته های با سوابق تحصیلی ارشد ثبت نام کنند.

در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد یا سایر دانشگاه های دولتی و پیام نور و … اعلام نشده است. متقاضیان گرامی چنانچه در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون 1403 و رشته های با سوابق تحصیلی ارشد نیازمند کسب اطلاعات بیشتر بودید، می توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی 1403

تمامی متقاضیانی که موفق به قبولی در کنکور سراسری نشده اند و یا به هر دلیلی تمایل به شرکت در این آزمون را ندارند، می توانند به کمک معدل تراز شده مقطع کارشناسی خود، شانس خود را برای پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی و تحصیل در رشته های با سوابق تحصیلی ارشد امتحان نمایند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر زمان بندی ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و یا سایر دانشگاه های دولتی و غیر انتقاعی و… منتشر نشده است. ولی با توجه به روند سال های گذشته می توان بازه زمانی اواخر آبان ماه و یا اواخر آذر ماه را تخمین زد.

اطلاعیه

پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی به دستور سازمان سنجش لغو شده است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت انتشار هرگونه اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری، این مقاله بروز رسانی خواهد شد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

بدین صورت، داوطلبان عزیز می توانند پس از کسب اطلاعات از رتبه پذیرفته شدگان و کارنامه نهایی کارشناسی ارشد در یک رشته امتحانی ثبت نام کرده و سپس به ترتیب اولویت بندی حداکثر 40 رشته را به ترتیب اولویت بندی انتخاب نمایند.

تمدید مهلت ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی 1403

با وجود اینکه سازمان سنجش مهلت مناسبی را برای ثبت نام در اختیار داوطلبان کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی قرار می دهد، اما به دلیل آنکه هر بار برخی از متقاضیان موفق به نام نویسی نمی شوند، چند روز دیگر به مهلت ثبت نام اضافه خواهد شد و افراد می‌توانند اولویت های خود را برای تحصیل در رشته های با سوابق تحصیلی ارشد ثبت کنند.

به عنوان مثال ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه هنر اصفهان نیز هرساله انجام می‌شود. علاقه‌مندان به این دانشگاه می‌توانند با داشتن سوابق تحصیلی درخواست خود را برای اسم نویسی در این دانشگاه انجام دهند.

در این حالت معمولا، علاقه مندان می توانند تا یک هفته دیگر با مطالعه دقیق شرایط دفترچه، فرم ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری را تکمیل نمایند. علاوه بر این، برای افرادی که قبلاً ثبت نام کرده اما در وارد کردن اطلاعات دچار اشتباه شده اند نیز امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات کنکور ارشد فراهم می گردد.

نکته: ذکر این نکته ضروری است که این تاریخ به هیچ وجه تمدید نمی شود و لازم است علاقه مندان مدارک خود را تهیه و تکمیل نمایند.

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی 1403

در این قسمت از مقاله به بررسی نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی برای آن دسته از متقاضیانی خواهیم پرداخت که قصد شرکت در کنکور سراسری را ندارند و یا موفق به پذیرش در این آزمون نشده اند. به جهت تسهیل روند نام نویسی راهنمای تصویری از گام به گام مراحل ثبت نام در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org ارائه داده ایم.

✅ مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی عبارتند از:

◀ نخستین گام ورود به سامانه ثبت نام کنکور ارشد سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. پس از ورود به صفحه اصلی، از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه «کارشناسی ارشد» کلیک کنید.

گام اول ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ سپس لازم است تا گزینه «سامانه ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته – 1403» ر یافته و بر روی آن کلیک نمایید. (به علت فعال نبودن این گزینه در زمان نگارش این مقاله از تصاویر سال های گذشته استفاده شده است.)

گام دوم ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ با ورود به صفحه جدید لازم است تا بر روی گزینه «خرید کارت» کلیک نمایید تا روند پرداخت هزینه ثبت نام را طی کنید.

گام سوم ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ سپس بر روی گزینه «سریال ثبت نام در تکمیل ظرفیت (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) کارشناسی ارشد سال 1403» کلیک کرده و در نهایت دکمه «تایید و ادامه» را انتخاب نمایید.

گام چهارم ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ در این مرحله وارد صفحه تکمیل اطلاعات خواهید شد که لازم است کادرهای مربوط به مشخصات خود را تکمیل کرده و در تهایت بر روی گزینه «تایید و ادامه» کلیک نمایید. در مرحله بعدی می توانید اطلاعاتی را که وارد سامانه کرده اید، مشاهده نمایید. چنانچه تمامی اطلاعات وارده صحیح باشد، تیک مربوط به گزینه یادداشت شماره پیگیری پرداخت را فعال نمایید و سپس بر روی گزینه «ادامه روند پرداخت» کلیک نمایید.

گام ششم ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ در این مرحله وارد درگاه اینترنتی پرداخت هزینه کارت اعتباری خواهید شد. پس از تکمیل کادرهای مربوط به کارت عضو شبکه شتاب خود، دکمه «پرداخت» را انتخاب کرده و سپس سریال ثبت نام خود را دریافت نمایید.

گام ششم ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ در مرحله بعدی لازم است تا مجددا به صفحه اول بازگردید و گزینه «تایید و ادامه – گام بعدی» را انتخاب نمایید.

گام هشتم ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ سپس می توانید «سریال ثبت نام 12 رقمی» را که پیش تر دریافت کردید، در کادر مربوطه وارد کرده و سپس گزینه «تایید» را کلیک کنید.

گام نهم ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

◀ در مرحله پایانی لازم است تا فرمی را که به شما نشان داده می شود تکمیل نمایید. در زمان بارگذاری عکس پرسنلی، به ویژگی های تعیین شده در سامانه توجه کنید تا با عکس شما تطابق داشته باشد. سپس می توانید کد رشته محل هایی را که تمایل به انتخاب دارید در فرم انتخاب رشته وارد نمایید. پس از پایان یافتن انتخاب رشته کد پیگیری ای به شما تعلق داده خواهد شد. تا پایان اعلام نتایج نهایی لازم است این کد را نزد خود نگه دارید.

توجه داشته باشید برای دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه ثبت نام  ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و همچنین نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی 1403

پیش از اقدام به ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و یا سایر دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی و … خوب است تا با شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز این روش آشنا شوید. به همین دلیل در این قسمت از مقاله به بررسی تمامی شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل در دانشگاه های سراسری و یا آزاد خواهیم پرداخت.

چنانچه پس از مطالعه این بخش با سوال و یا ابهامی رو به رو شدید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما تمامی سوالات شما را پاسخ خواهند داد.

◀ شرایط عمومی پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی:

شرایط عمومی پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

✅ اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان قید شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی

✅ نداشتن هیچ گونه سابقه دشمنی و عناد با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ پایبندی به احکام عملی دین اسلام

✅ عدم ارتباط با گروهک های ضد نظام و یا نداشتن سابقه عضویت در ساواک

✅ نداشتن سابقه فساد اخلاقی

✅ عدم ارتکاب به اعمال مخالف با شئون اجتماعی / تحصیلی یا شغلی در هنگام تحصیل یا اشتغال

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

◀ شرایط اختصاصی پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

✅ داوطلب دارای مدرک کارشناسی یا دکترای حرفه ای (کارشناسی ارشد) باشد. افرادی که در سال آخر مقطع کارشناسی و در حال تحصیل می باشند نیز در صورتی که حداکثر تا تاریخ 30 شهریور سال جاری فارغ التحصیل شوند، می توانند در این دوره شرکت نمایند.

‼ تبصره 1: افرادی که در دوره روزانه کارشناسی ارشد سال قبل پذیرفته شده اند، حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی در رشته قبلی، نیز قادر به ثبت نام در کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی نیستند.

‼ تبصره 2: دانشجویانی که در دوره های روزانه مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته قبل از ۱۴۰۳ در حال تحصیل می باشند، چنانچه تا قبل از پایان مهلت ثبت نام از رشته قبلی انصراف دهند می توانند در این مرحله شرکت کنند. بدیهی است که پذیرفته شدگان قبل از سال 1400 که بدون انصراف از رشته قبلی خود، اقدام به ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی نموده اند، حتی در صورت قبولی نیز از پذیرش آن ها خودداری می شود.

‼ تبصره 3: دانشجویان دوره های غیر روزانه شهریه پرداز، حتی بدون انصراف از رشته قبلی نیز می توانند در این دوره نام نویسی نمایند. اما در صورت پذیرش، قبولی قبلی آن ها لغو می شود.

‼ تبصره 4: چنانچه شخصی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ پذیرفته شده باشند نیز می توانند در ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی شرکت نمایند. البته در صورت قبولی، پذیرش قبلی آن ها لغو می شود و بایستی در رشته جدید تحصیل نمایند.

‼ تبصره 5: تمام افرادی که در مقطع دکترا یا ارشد فارغ التحصیل شده باشند، چنانچه در حیطه نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، می توانند در ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی شرکت نمایند.

‼ تبصره 6: اگر دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی قصد شرکت در این دوره را دارند، بایستی قبل از ثبت نام حتماً وضعیت خود را از نظر منع ادامه تحصیل از سوی وزارت مذکور مشخص نمایند.

‼ تبصره 7: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های دبیری، تنها در صورتی قادر به پذیرش یا ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی خواهند بود که از وزارت آموزش و پرورش موافقت نامه کتبی بی قید و شرط جهت ادامه تحصیل را تهیه و در زمان قبولی ارائه دهند. البته پس از قبولی، فرد مذکور باید مجددا به آموزش و پرورش تعهد خدمت دهد.

‼ تبصره 8: افرادی که دارای مدرک معادل هستند، تنها در صورت دارا بودن شرایط موجود در آيين نامه شركت دارندگان مدارک معادل و غير رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر می توانند در ارشد بدون آزمون ثبت نام کنند.

شرایط اختصاصی پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

✅ داشتن حداقل معدل مجاز 12 برای دانش آموختگان یا فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته.

✅ افرادی که در دوره های رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد روزانه پذیرفته شده اند، بایستی در هنگام ثبت نام به اندازه طول مدت تحصیل خود، به سازمان ها، شرکت ها و ادارات دولتی تعهد خدمت بسپاند.

✅ افرادی که از صندوق رفاه دانشجویی بهره برده اند، اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشند، با ارائه ضمانت کافی به این صندوق ها می توانند تعهد خود را به مقطع تحصیلی بعدی موکل نمایند.

✅ ارائه مدرک اشتغال به تحصیل و یا فارغ التحصیلی ضروری است.

دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1403

افرادی که علاقه مند به تحصیل در مقطع ارشد، هستند، قبل از هر چیز باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از طریق سامانه رسمی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org را دانلود کنند.

افراد متقاضی با بررسی این دفترچه می توانند از جزئیات مراحل ثبت نام مطلع شوند. در حال حاضر هنوز دفترچه بدون ثبت نام کنکور ارشد با سوابق تحصیلی متشر نشده است.

لیست رشته های کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی 1403

بر اساس روندی که برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده است، دانشگاه های مختلف بر اساس ظرفیت های باقی مانده از هر کدام از رشته های تحصیلی ارشد، فراخوانی مبنی بر جذب بدون کنکور ارشد منتشر می کنند.

سازمان سنجش بر این اساس همه ظرفیت ها را طبقه بندی کرده و از طریق دفترچه به اطلاع متقاضیان می رساند. دانشگاه سراسری از جمله دانشگاه های پذیرنده در این زمینه است. در ادامه این مقاله می توانید لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون را مشاهده کنید.

رشته های ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری 1403

دانشگاه آزاد نیز همیشه سهم بزرگی در پذیرش دانشجو داشته است. لیست رشته های ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که با دفترچه سراسری ترکیب شده است، قابل دریافت است. متقاضیانی که قصد ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری را دارند، می توانند برای تحصیل در یکی از رشته های زیر نام نویسی نمایند.

رشته های ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری – گروه علوم انسانی
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
1101 زبان و ادبیات فارسی 1102 مجموعه علوم جغرافیایی
1103 سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی 1104 مجموعه زبان عربی
1105 مجموعه علوم اقتصادی 1106 مجموعه علوم ورزشی
1107 تاریخ 1108 مجموعه علوم اجتماعی
1109 زبان های باستانی ایران 1110 مجموعه زبان شناسی
1111 مجموعه الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآن و حدیث 1112 مجموعه الهیات و معارف اسلامی – فقه و حقوق
1113 مجموعه الهیات و معارف اسلامی – فلسفه و کلام 1114 مجموعه الهیات و معارف اسلامی – ادیان
1115 مجموعه الهیات و معارف اسلامی (مخصوص اهل تسنن) 1116 مجموعه فلسفه
1117 مجموعه علوم تربیتی 1119 مجموعه علم اطلاعات و دانش شناسی
1120 مجموعه زبان فرانسه 1121 مجموعه زبان انگلیسی
1122 مجموعه زبان روسی 1124 مجموعه زبان آلمانی
1125 مدیریت جهانگردی 1126 مجموعه حقوق
1127 ایران شناسی 1148 مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری
1152 مجموعه مدرسی معارف اسلامی 1130 مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
1143 مشاوره 1132 باستان شناسی
1133 مجموعه روانشناسی 1134  مجموعه حسابداری
1137 مطالعات زنان 1138 مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی
1139 مجموعه مددکاری اجتماعی 1142 مجموعه مدیریت
1144 مدیریت دریایی

 

رشته های ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری – گروه علوم پایه
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
1201 علوم زمین 1202 مجموعه ژئوفیزیک و هواشناسی
1203 مجموعه شیمی 1204 مجموعه فیزیک
1205 مجموعه فتونیک 1206 مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی
1207 مجموعه آمار 1208 مجموعه ریاضی
1209 مجموعه علوم کامپیوتر 1213 زیست شناسی گیاهی
1214 زیست شناسی جانوری 1215 مجموعه علوم محیط زیست
1216 زیست شناسی دریا 1217 اقیانوس شناسی فیزیکی
1218 مجموعه تاریخ و فلسفه علم

 

رشته های ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری – گروه فنی مهندسی
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
1251 مجموعه مهندسی برق 1253 مهندسی نفت
1255 مهندسی پلیمر 1256 مجموعه مهندسی معماری کشتی
1257 مجموعه مهندسی شیمی 1259 مهندسی صنایع
1262 مهندسی در سوانح طبیعی 1263 مهندسی نقشه برداری
1264 مجموعه مهندسی عمران 1267 مجموعه مهندسی مکانیک
1268 مهندسی معدن 1272 مهندسی مواد و متالورژی
1273 نانو فناوری – نانو مواد 1276 مهندسی فناوری اطلاعات (IT)
1277 مجموعه مهندسی کامپیوتر 1279 مهندسی هوافضا
1283 مهندسی نساجی 1285 مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی و داروسازی
1286 مهندسی پلیمر – صنایع رنگ 1287 مهندسی طراحی محیط زیست
__ ___ 1293 مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)

 

لیست رشته های کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

رشته های ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری – گروه کشاورزی و منابع طبیعی
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
1301 مجموعه علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری 1302 علوم و مهندسی آب
1303 مجموعه زراعت و اصلاح نباتات 1304 اقتصاد کشاورزی
1305 علوم و مهندسی باغبانی 1306 ترویج و آموزش کشاورزی
1307 علوم و مهندسی جنگل 1308 مجموعه مدیریت حاصل خیزی، زیست فناوری و منابع خاک
1309 علوم دام و طیور 1311 علوم و مهندسی شیلات
1312 مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی 1313 علوم و مهندسی صنایع غذایی
1314 حشره شناسی کشاورزی 1315 بیماری شناسی گیاهی
1317 علوم و مهندسی محیط زیست 1319 مهندسی مکانیک بیوسیستم
1321 مدیریت و کنترل بیابان 1322 مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
1323 اکو هیدرولوژی 1324 بیوتکنولوژی کشاورزی
1325 توسعه روستایی 1327 مدیریت کشاورزی
1328 مهندسی فضای سبز

 

رشته های ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری – گروه هنر
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
1350 مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری 1351 مجموعه طراحی شهری
1352 مجموعه معماری 1353 مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی
1364 طراحی پارچه و لباس 1357 مجموعه هنرهای نمایشی و سینما
1358 مجموعه هنرهای تصویری و طراحی 1359 مجموعه هنرهای پژوهشی و هنرهای دستی
1360 مجموعه هنرهای موسیقی 1361 مجموعه هنرهای ساخت و معماری
1362 طراحی صنعتی

 

رشته های ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری – گروه دامپزشکی
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
1501 انگل شناسی 1502 فیزیولوژی دامپزشکی
1503  قارچ شناسی دامپزشکی 1504 بافت شناسی دامپزشکی
1505 باکتری شناسی دامپزشکی

❗ توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این رشته ها در برخی دانشگاه های سراسری ارائه نشوند، به همین دلیل بهتر است پیش از انتخاب رشته با مشاوری خبره صحبت نمایید. برای دریافت مشاوره جهت ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری و رشته های ارائه شده در این دانشگاه ها، می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

 لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور با آزمون فراگیر 1403

دانشگاه پیام نور، با ظرفیت های بالای پذیرش دانشجو از طریق کنکور و فراگیر، محبوبیت زیادی در بین متقاضیان مقطع ارشد دارد. همزمان با جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی، کارشناسی ارشد پیام نور با آزمون فراگیر نیز دارای محبوبیت خاصی شده است. این دانشگاه با برگزاری آزمونی ورودی تحت عنوان آزمون فراگیر، دانشجویان بسیاری را سالانه در رشته های زیر پذیرش می کند.  لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور با آزمون فراگیر عبارت است از:

رشته های ارشد با آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور – گروه علوم انسانی
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
1001  آب و هواشناسی گرایش آب و هواشناسی محیطی 1002 آب و هواشناسی گرایش تغییر اقلیم
1003 آب و هواشناسی گرایش سینوپتیک  1004 آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی
1005 آموزش زبان انگلیسی 1006 آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
1007 آموزش و بهسازی منابع انسانی 1008 اخلاق گرایش اخلاق اسلامی
1009 اخلاق گرایش اخلاق کاربردی 1010 خلاق گرایش فلسفه اخلاق
1011 ادبیات عربی 1012 ادیان و عرفان
1013 برنامه ریزی آمایش سرزمین 1014 برنامه ریزی آموزشی
1015 برنامه ریزی درسی 1016 برنامه ریزی رفاه اجتماعی
1017 تاریخ گرایش تاریخ اسلام 1018 تاریخ گرایش تاریخ ایران اسلامی
1019 تاریخ گرایش تاریخ تشیع 1020 تاریخ و تمدن ملل اسلامی
1021 تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش 1022 تحقیقات آموزشی
1023 تکنولوژی آموزشی 1024 جامعه شناسی
1025 جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گرایش برنامه ریزی کالبدی – فضایی 1026 جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گرایش توسعه اقتصاد روستایی
1027 جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گرایش مدیریت توسعه پایدار روستایی 1028 جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش آمایش شهری
1029 جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری 1030 جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش محیط زیست شهری
1031 جغرافیای سیاسی گرایش ژئوپلیتیک 1032 جغرافیای سیاسی گرایش مطالعات ایران
1033 جمعیت شناسی 1034 حسابداری
1035 حسابرسی 1036 حقوق بین الملل
1037 حقوق جزا و جرم شناسی 1038 حقوق خصوصی
1039 حقوق دادرسی اداری 1040 رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی
1041 روان شناسی اجتماعی 1042 روان شناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت گرا
1043 روان شناسی بالینی 1044 روان شناسی بالینی کودک و نوجوان
1045 روان شناسی تربیتی 1046 روان شناسی شخصیت
1047 روان شناسی عمومی 1048 روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
1049 روزنامه نگاری 1050 زبان شناسی
1051 زبان شناسی گرایش اجتماعی 1052 زبان و ادبیات انگلیسی
1053 زبان و ادبیات فارسی 1054 زبان و ادبیات فارسی گرایش آموزش زبان فارسی
1055 زبان و ادبیات فارسی گرایش ویرایش و نگارش 1056 ژئومورفولوژی گرایش ژئومورفولوژی نظری
1057 ژئومورفولوژی گرایش ژئومورفولوژی و آمایش محیط 1058 علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت اطلاعات
1059 علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت کتابخانه های دانشگاهی 1060 علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت کتابخانه های دیجیتال
1061 علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مطالعات کتابخانه های عمومی 1062 علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی
1063 علوم اقتصادی گرایش اقتصاد انرژی 1064 علوم اقتصادی گرایش اقتصاد و تجارت الکترونیک
1065 علوم اقتصادی گرایش بانکداری اسلامی 1066 علوم اقتصادی گرایش برنامه ریزی سیستم های اقتصادی
1067 علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی 1068 علوم سیاسی
1069 علوم شناختی گرایش روان شناسی شناختی 1070 علوم قرآن و حدیث
1071 فقه و مبانی حقوق اسلامی 1072 فلسفه دین
1073 فلسفه و حکمت اسلامی 1074 فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی و تندرستی
1075 فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی 1076 کارآفرینی گرایش کسب و کار الکترونیکی
1077 کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید 1078 کارآفرینی گرایش گردشگری
1079 مترجمی زبان انگلیسی 1080 محیط زیست گرایش آموزش محیط زیست
1081 مدیریت آموزشی 1082 مدیریت امور شهری
1083 مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی 1084 مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین المللی
1085 مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی 1086 مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیکی
1087 مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی 1088 مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک
1089 مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی 1090 مدیریت دولتی گرایش بودجه و مالیه عمومی
1091 مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی 1092 مدیریت دولتی گرایش خط مشی گذاری عمومی
1093 مدیریت دولتی گرایش طراحی سازمان های دولتی 1094 مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول
1095 مدیریت دولتی گرایش مدیریت تطبیقی و توسعه 1096 مدیریت دولتی گرایش مدیریت رفتار سازمانی
1097 مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی 1098 مدیریت رسانه
1099 مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات 1100 مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته
1101 مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک 1102 مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت دانش
1103 مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی 1104 مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی
1105 مدیریت کسب و کار گرایش انرژی 1106 مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
1107 مدیریت کسب و کار گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی 1108 مدیریت کسب و کار گرایش سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
1109 مدیریت کسب و کار گرایش عملیات زنجیره تأمین 1110 مدیریت کسب و کار گرایش فناوری
1111  مدیریت کسب و کار گرایش مالی 1112 مدیریت مالی
1113 مدیریت منابع انسانی گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی 1116 مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی
1117 مدیریت ورزشی گرایش مدیریت سازمان ها و باشگاه های ورزشی 1120 مشاوره گرایش مشاوره توان بخشی
1119 مدیریت ورزشی گرایش مدیریت رویدادها و گردشگری ورزشی 1122 مشاوره گرایش مشاوره شغلی
1121 مشاوره گرایش مشاوره خانواده 1124 مطالعات فرهنگی
1123 مشاوره گرایش مشاوره مدرسه 1125 نهج البلاغه گرایش اجتماعی، سیاسی و حقوق عمومی

 

رشته های ارشد با آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور – گروه پایه
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
2001 آمار ریاضی 2002 آموزش ریاضی
2003 بیوشیمی 2004 بیوفیزیک
2005 ریاضی کاربردی گرایش بهینه سازی 2006 ریاضی کاربردی گرایش ریاضی مالی
2007 ریاضیات و کاربردها گرایش آنالیز 2008 ریاضیات و کاربردها گرایش جبر
2009 زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی 2010 زیست شناسی جانوری گرایش فیزیولوژی
2011 زیست شناسی گیاهی گرایش سلولی و تکوینی 2012 زیست شناسی گیاهی گرایش فیزیولوژی
2013 زیست فناوری گرایش میکروبی 2014 ژنتیک
2015 ژئوفیزیک گرایش زلزله شناسی 2016 شیمی گرایش شیمی آلی
2017 شیمی گرایش شیمی تجزیه 2018 شیمی گرایش شیمی کاربردی
2019 علوم زمین گرایش پترولوژی 2020 علوم زمین گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی
2021 علوم زمین گرایش زمین ساخت (تکتونیک) 2022 علوم زمین گرایش زمین شناسی زیست محیطی
2023 فیزیک گرایش اپتیک و لیزر 2024 فیزیک گرایش ذرات بنیادی و نظریه میدان ها
2025 فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال 2026 فیزیک گرایش فیزیک هسته ای
2027 فیزیک گرایش نجوم و اختر فیزیک

 

 لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور با آزمون فراگیر

رشته های ارشد با آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور – گروه فنی و مهندسی
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
3001 مهندسی برق گرایش افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 3002 مهندسی برق گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک
3003 مهندسی شیمی گرایش پلیمر 3004 مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی
3005 مهندسی شیمی گرایش محیط زیست 3006 مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند
3007 مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستم ها 3008 مهندسی صنایع گرایش سیستم های کلان
3009 مهندسی صنایع گرایش مدیریت مهندسی 3010 مهندسی عمران گرایش آب و سازه های هیدرولیکی
3011 مهندسی عمران گرایش راه و ترابری 3012 مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک
3013 مهندسی عمران گرایش سازه 3014 مهندسی عمران گرایش مهندسی محیط زیست
3015 مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت 3016 مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی
3017 مهندسی فناوری اطلاعات گرایش سیستم های تکنولوژی اطلاعات (ITS) 3018 مهندسی فناوری اطلاعات گرایش معماری سازمانی
3019 مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار 3020 مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز
3021 مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی 3022 مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید
3023 مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی 3024 مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

 

رشته های ارشد با آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور – گروه کشاورزی و منابع طبیعی
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
4001 اقتصاد کشاورزی گرایش اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی 4002 اقتصاد کشاورزی گرایش سیاست و توسعه کشاورزی
4003 بیوتکنولوژی کشاورزی 4004 توسعه روستایی
4005 علوم دامی گرایش تغذیه دام 4006 علوم و مهندسی محیط زیست گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین
4007 مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی گرایش انرژی

 

رشته های ارشد با آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور – گروه هنر
کد رشته نام رشته کد رشته نام رشته
5001 پژوهش هنر 5002 طراحی شهری
5003 مهندسی معماری

 

خلاصه مقاله ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

تا پیش از سال 1399 امکان ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی به غیر از دانشجویان استعداد درخشان، برای سایر دانشجویان وجود نداشت و تنها با شرکت در کنکور سراسری بود که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانستند به ادامه تحصیل در سایر مقاطع بالاتر بپردازند. پس از تغییر و اصلاح قانون، این فرصت برای تمامی دانشجویان فراهم شد تا به کمک معدل تراز شده کارشناسی یا همان سوابق تحصیلی خود در رشته های با سوابق تحصیلی ارشد ادامه تحصیل دهند.

با توجه به افزایش تقاضا برای رشته های ارشد بدون کنکور، در این مقاله به بررسی کامل نحوه ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و سراسری، شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز پرداختیم. همچنین لیست کاملی از تمامی رشته هایی را که امکان ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد، سراسری و پیام نور داشتند را منتشر کردیم. متقاضیان گرامی می توانند پس از مطالعه دقیق این مقاله چنانچه با سوال و یا ابهامی رو به رو شدند، با مشاوران خبره مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرند.

برای دانلود pdf کلیک نمایید.

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس جهت اطلاع از شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه زمانی می توان برای ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی اقدام کرد؟

توجه داشته باشید که در حال حاضر تاریخ دقیقی برای ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی اعلام نشده است. ولی با توجه به روند سال های گذشته می توان اواخر آبان ماه و یا اواخر آذر ماه را برای آغاز ثبت نام تخمین زد.

برای پذیرش ارشد بدون کنکور سراسری و با سوابق تحصیلی از چه طریقی باید اقدام کرد؟

چنانچه قصد ثبت نام در دانشگاه را با سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دارید، لازم است تا در بازه زمانی مشخص شده به سامانه سازمان سنجش مراجعه نمایید.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی چیست؟

برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی نیازمند برخورداری از برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست کامل شرایط به مقاله فوق مراجعه نمایید.

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی 1403 +شرایط، شهریه و رشته ها»

  1. Avatar photo بی‌نام گفت:

    لیسانس‌علوم‌تربیتی‌هستم‌ارشدبهداشت‌بدون‌کنکورشهریه‌پردازهستش‌که‌ثبت‌نام‌کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته بهداشت بدون کنکور پذیرش ندارد

  2. Avatar photo فائزه خزائی گفت:

    سلام وقتتون بخیر معدل کارشناسی من 15.94هست تیر ماه 1401 فارغ تحصیل شدم وامسال میخوام باسوابق تحصیلی برم دانشگاه ارشد بخونم میتونم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر با این معدل استعداد درخشان قبول نمیکنند.

  3. Avatar photo محیا گفت:

    وقت بخیر من معدل کارشناسیم 17.90 و فارق التحصیل 1401 هستم. امکانش هست ارشد تغییر رشته بدم بر اساس سوابق تحصیلی؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام خیر

  4. Avatar photo فهام عالمی گفت:

    برای کارشناسی ارشد کی باید ثبت نام کرد؟ میخوام با سوابق تحصیلی بدون کنکور برم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      پذیرش و ثبت نام کارشناسی ارشد بدون ازمون تحت شرایطی امکان پذیر است.

  5. Avatar photo شهاب گفت:

    کارشناسی ارشد رو مگه میشه بدون کنکور فقط با سوابق تحصیلی داد؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      خیر شرایط برای کارشناسی ارشد متفاوت میباشد و ورود شما ازطریق سوابق تحصیلی امکان پذیر نمیباشد

  6. Avatar photo منوچهر زندیه گفت:

    من مدرک کارشناسی ارشد عمران سازه دارم میتونم با این مدرک یه مدرک کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی عمران سازم بگیرم ؟

  7. Avatar photo زهرا محسنین گفت:

    کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی ضعیف قبول نمیکنن؟ من معدل مدرک لیسانسم ۱۵.۷ هستش

  8. Avatar photo مونا گفت:

    سلام ثبت نام ارشدبراساس سوابق تحصیلی امسال چندم برگزارمیشه وبامعدل ۱۳امکان داره بپذیرن

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر برای کارشناسی ارشد بدون کنکور نیمه دوم سال اقدام کنید

  9. Avatar photo سپهر گفت:

    سلام
    ایا در سال ۱۴۰۱ هم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی داریم؟(کارشناسی ارشد )

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی از طریق تکمیل ظرفیت 3 هقته بعد نتایج نهایی ارشد اطلاع رسانی میشود

  10. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام کنکور ارشد ۱۴۰۰ روزانه قبول شدم
    ۱_اگر در دانشگاه ثبت نام کنم میتوانم موقع انتشار دفترچه باسوابق انتخاب رشته کنم؟
    ۲_اگر در انتخاب رشته باسوابق قبول شوم اولویت با رشته ای خواهد بود که با سوابق قبول شدم و حتما باید از رشته و دانشگاه قبلی انصراف دهم؟؟ یا انصراف از رشته قبلی اختیاری است و میتوانیم قبولی در با سوابق را نادیده بگیریم و در رشته و دانشگاه قبلی بمانیم؟؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      مشکلی از جهت ثبت نام شما برای کارشاسی ارشد با سوابق تحصیلی وجود ندارد.
      بعد از قبولی میتوانید با پرداخت جریمه از دانشگاه و رشته قبلی خود انصراف دهید و در رشته جدید ثبت نام کنید یا به همان رشته تحصیلی ادامه دهید.

  11. Avatar photo mhsastawnd@gmail.com گفت:

    سلام ثبت نام ارشد براساس سوابق امسال چندم شروع میشه

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      مشخص نیست.باید از سایت sanjesh.org پیگیری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

    رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 {شرایط و دانشگاه} | sanjesh

    فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 از طریق فراخوان دانشگاه‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرند در وبسایت رسمی این دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. متقاضیان تحصیل در هرکدام از رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون می‌توانند...
  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه دولتی 1403 + شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری برای داوطلبان و متقاضیان شرکت در این طرح جامع آغاز شد. هر داوطلب در صورت داشتن شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی می تواند برای انجام فرآیند نام نویسی در سایت دانشگاه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه امیر کبیر 1403 + رشته ها

    دانشگاه صنعتی امیرکبیر هر سال از بین داوطلبان واجدالشرایط، بر اساس سهمیه ارشد استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر باید در مهلت تعیین‌ شده‌ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)