ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه کارمند بانک شویم؟

چگونه کارمند بانک شویم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از افراد به دنبال کسب موقعیت شغلی و آینده کاری مناسب هستند. از آنجایی ‌که شغل بانکداری یکی از مشاغلی است که افراد شانس موفقیت خود را در آن بسیار بالا می ‌دانند، به همین دلیل به دنبال استخدام در بانک هستند. اما بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه کارمند بانک شویم؟ و برای استخدام در مشاغل مربوط به بانکداری چه شرایطی لازم است.

باید اشاره کرد افرادی که مایل به استخدام در بانک هستند، باید مجموعه‌ ای از دانش ‌ها و مهارت های لازم را دشته باشند و همچنین در رشته تحصیلی مرتبط درس خوانده باشند که بتوانند در موقعیت های شغلی مربوط به بانکداری استخدام شوند. از آنجا که سوالات حول محور استخدام در بانک ها زیاد است، در ادامه به این سوال پاسخ می‌ دهیم که چگونه کارمند بانک شویم؟

مهارت های مورد نیاز کارمند بانک

همه افرادی که به دنبال استخدام بانک هستند، باید دانش و مهارت کافی برای انجام امور بانکی را داشته باشند. در واقع میزان مهارت های هر شخص، تعیین کننده مناسب بودن وی برای شغل بانکداری خواهد بود. علاوه بر این افراد متقاضی استخدام در بانک، باید دانش خود را در حوزه امور بانکی به روز کرده و به طور مداوم مهارت های خود را ارتقاء دهند. در ادامه به برخی از مهم ترین مهارت های لازم برای شغل بانکداری اشاره خواهیم کرد.

مهارت های ارتباطی بالا

از آنجا که کارمندان بانک به‌ طور مرتب با مشتریان خود سر و کار دارند، بنابراین باید از ارتباطات کلامی و فرد مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند ضمن احترام به ارباب ‌رجوع نیازهای آن ها را به‌ درستی رفع نمایند.

دقت و تمرکز

وظایف و مسئولیت های کارمندان بانک بسیار زیاد و حساس است. بنابراین اگر دقت و تمرکز کافی در انجام وظایف نداشته باشید، کوچک ‌ترین اشتباه شما می تواند منجر به کسری صندوق در مبالغ زیاد و عدم احراز هویت صحیح مشتری و متعاقباً مشکلات دیگری برای شما شود.

آگاهی از قوانین مالی و بانکی

کارمندان بانک باید با بروزترین قوانین و دستورالعمل ‌های مالی و بانکی آشنا شده و بتوانند از آن قوانین به ‌درستی در کار خود استفاده نمایند.

مهارت های کار با کامپیوتر و آشنایی با فناوری اطلاعات

در حال حاضر کلیه سیستم های بانکی مکانیزه شده و با رایج شدن بانکداری الکترونیکی، کارمندان بانک باید مهارت کافی در کار با کامپیوتر داشته باشند و با آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری آشنا باشند.

مهارت ریاضی و محاسبه

مهم ‌ترین اصل شغل کارمند بانک، توانایی محاسباتی است. در حال حاضر بیشتر محاسبات توسط سیستم های بانکی صورت می گیرد، ولی در مواقع نیاز کارمند بانک باید با سرعت ‌عمل مناسب محاسبات بانک را انجام دهند.

همکاری و هماهنگی با سایر کارکنان

در طول روز کارمندان بانک و مسئولان شعب به طرق مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند. به‌ عنوان مثال بسیاری از اسناد و مدارک باید توسط معاون یا رئیس بانک امضا شود یا این کارمندان بانک باید وجوه مورد نیاز خود را از رییس صندوق دریافت کنند. بنابراین قدرت هماهنگی و همکاری بالا یکی از توانایی ‌های مورد نیاز شغل بانکداری است.

نحوه ورود به شغل بانکداری

افراد فارغ التحصیل در رشته های مختلف مربوط به بانکداری، پس ‌از شرکت در آزمون ورودی بانک ها و مؤسسات مالی، در صورت کسب قبولی می توانند در مصاحبه و گزینش شرکت کنند و در مرحله مصاحبه سوالات مختلفی از جمله سوالات مربوط به اطلاعات عمومی، اطلاعات تخصصی، اطلاعات فردی و شخصیتی، سوابق تحصیلی و سوابق قضایی فرد مطرح می ‌شود.

در این فرایند افراد متقاضی از لحاظ مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند. پس ‌از آن در صورت کسب قبولی معمولاً باید یکسری دوره ‌های آموزشی و کارورزی در ارتباط با حیطه کاریشان که توسط مؤسسات مالی و بانک ها برگزار می‌شود، را بگذرانند تا برای کار در شعبه مورد نظر خود آماده شوند.

راهنمای چگونه کارمند بانک شویم؟

برای اطلاع از شرایط استخدام بانک ها بر روی لینک کلیک نمایید.

تحصیلات مورد نیاز برای ورود به شغل بانکداری

در پاسخ به سوال بسیاری از افراد که چگونه کارمند بانک شویم؟ باید گفت که تحصیلات مرتبط با شغل بانکداری بسیار می تواند کمک ‌کننده باشد. متأسفانه در کشور ما در بسیاری از مشاغل از افراد با تخصص مرتبط استفاده نمی‌ شود و همین نقطه‌ ضعف بزرگی برای بازار کار به حساب می آید. در مجموع باید در نظر داشته باشید که اگر می‌ خواهید در شغل بانکداری استخدام شوید، باید تحصیلات مورد نیاز برای استخدام در این موقعیت شغلی را داشته باشید.

اطلاعیه

افراد علاقمند و واجد شرایط شغل کارمند بانک می توانند در همه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی کشور مشغول به کار شوند.

 

رشته تحصیلی برای استخدام در بانک ها

بسیاری از افراد در مورد آزمون ‌های استخدامی بانک ها و آزمون ‌های سراسری از دوستان و آشنایان خود می‌ شنوند که باید برای این آزمون‌ ها مراحل ثبت نام را طی کنند و رشته تحصیلی مورد نیاز بانک ها را مورد بررسی قرار دهند.

می‌خواهید بدانید که چگونه کارمند بانک شویم؟ ابتدا باید به رشته ‌ای که در آن تحصیل می ‌کنید توجه داشته باشید. زیرا تنها راه ورود به شغل بانکداری، داشتن تحصیلات مرتبط با آن رشته آن شغل می باشد. در ادامه راه های ورود به شغل بانکداری از طریق رشته تحصیلی مرتبط را معرفی خواهیم کرد.

رشته بانکداری و مدیریت امور بانکی

اگر به آگهی‌ های استخدامی بانک ها نگاه کنید، مشاهده می‌ کنید که افراد فارغ التحصیل در رشته بانکداری در اولویت استخدام قرار دارند. به این دلیل که این افراد دروس مختلف در حوزه بانکداری از جمله اعتبارات، مدیریت شعب، سرمایه‌گذاری و روابط‌ عمومی را پاس خواهند کرد و این رشته مرتبط ‌ترین رشته  به شغل بانکداری است.

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که چگونه کارمند بانک شویم؟ تحصیل در رشته بانکداری یا امور مدیریت امور بانکی می تواند راه شما را برای استخدام در بانک هموار سازد. رشته مدیریت امور بانکی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ‌ارشد و دکترا ارائه می‌ شود و افراد می توانند تا سطح دکترا در این رشته تحصیل کنند.

برای آشنایی با استخدام بانک ملی روی لینک کلیک کنید.

رشته حسابداری یا حسابرسی

حسابداری به‌ معنای هرگونه رسیدگی به ‌منظور تائید یا اظهار نظر نسبت ‌به درستی مدارک و اسناد مالی توسط شخص مستقل از تهیه‌ کنندگان مدارک و اسناد است. افراد فارغ التحصیل در رشته حسابداری در اولویت استخدام در بانک ها قرار دارند.

دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، دروسی چون سیستم های اطلاعاتی، حسابداری، تئوری ‌های حسابداری، حسابداری دولتی را پاس می کنند.

رشته مهندسی مالی

مهندسی مالی ترکیبی از علوم ریاضی کاربردی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، علم اقتصاد، آمار و مدیریت مالی است که حوزه طراحی توسعه و و نوآوری در سیستم های مالی و راه های خلاقانه برای حل مشکلات مالی و کاهش ریسک در جهت افزایش ارزش شرکت ‌ها را پوشش می ‌دهد. بنابراین افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، شانس استخدام در موقعیت شغلی بانکداری را خواهند داشت.

برای آشنایی بیشتر با رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها بر روی لینک کلیک کنید.

رشته مدیریت

یکی از رشته های پر طرفدار که به وسیله آن می ‌توان در بانک ها استخدام شد، رشته مدیریت است که دروسی همچون اقتصاد، حسابداری، تحقیق در عملیات و مدیریت استراتژیک را دارد. افرادی که به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چگونه کارمند بانک شویم؟ می توانند با تحصیل در رشته مدیریت، شانس خود را برای کسب موقعیت مناسب در بانک را افزایش دهند.

رشته علوم اقتصادی

یکی از محبوب ‌ترین رشته های سرتاسر دنیا رشته علوم اقتصادی است، چرا که این رشته با بهینه‌ سازی منابع سر و کار دارد. از جمله دروس این رشته، علوم اقتصادی، ریاضی، جامعه‌ شناسی، روش تحقیق، پول و بانکداری و اقتصاد بازرگانی می باشد. افرادی که فارغ التحصیل این رشته هستند می توانند به‌ راحتی در بانک ها مشغول به کار شوند.

برای آشنایی با استخدام بانک ملت روی لینک کلیک کنید.

رشته آمار

آمار به‌ معنای تحلیل و پیش ‌گویی براساس ارقام و اعداد است. دانشجویانی که در رشته آمار تحصیل می ‌کنند، از آنجا که با اعداد و ارقام سر و کار دارند، می تواند در یکی از موقعیت های شغل بانکداری مشغول به کار شوند، زیرا اگر به عنوان متصدی بانک استخدام شوند، در محاسبات خود با اعداد و ارقام سر و کار خواهند داشت.

شش گام تا استخدام رسمی بانک

استخدام در بانک ها از طریق آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

یکی از راه های ورود به شغل بانکداری، شرکت در آزمون استخدامی دستگاه اجرایی است. این آزمون در گذشته سالی دو بار برگزار می ‌شد، اما در حال حاضر فقط یک ‌بار در سال برگزار می ‌شود و زمان برگزاری آن از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

نحوه برگزاری آزمون استخدامی مشابه کنکور سراسری است و عموماً دارای بخش گزینش می باشد. افرادی که در چند برابر ظرفیت پذیرفته می شوند، می توانند در مراحل بعدی آزمون استخدامی شرکت کنند.

افرادی که خواهان شرکت در آزمون استخدامی بانک ها از طریق دستگاه های اجرایی هستند، هر دو نوع شرایط عمومی و اختصاصی را باید داشته باشند. شرایط عمومی برای همه ارگان ها یکسان است و شرایط اختصاصی مختص متقاضیان شغل بانکداری خواهد بود.

افراد متقاضی باید دارای مدرک لیسانس و فوق ‌لیسانس در رشته های آمار، اقتصاد، حسابداری، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کسب ‌و کار، بانکداری و بیمه باشند. داشتن این مدرک برای ثبت نام در آزمون استخدام دستگاه اجرایی و یکی از راه های ورود به شغل بانکداری خواهد بود.

برای کسب اطلاع از شرایط استخدام بانک ایران زمین بر روی لینک کلیک کنید.

استخدام در بانک ها از طریق آزمون اختصاصی بانک ها

یکی دیگر از راه های ورود به شغل بانکداری و پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم چطور کارمند بانک شویم؟ شرکت در آزمون اختصاصی خود بانک ها است.

بسیاری از بانک ها از طریق دستگاه اجرایی اقدام به جذب نیرو نمی کنند و خود آن ها آزمون اختصاصی برگزار می کنند. دلیل این امر این است که بسیاری از بانک ها معمولاً شرایط اختصاصی ویژه ‌ای دارند و ممکن است با شرایط استخدامی دستگاه آزمون دستگاه های اجرایی متفاوت باشد. مثلاً برخی از بانک ها شرط سنی ورود به شغل بانکداری را 28 تا 30 سال در نظر می‌ گیرند.

استخدام بانک ها بیشتر از بین افرادی که دارای مدرک کاردانی، کارشناسی و فوق‌ لیسانس می ‌باشند، صورت می گیرد و افرادی که دکترا دارند، به ‌ندرت برای گزینش انتخاب خواهند شد

از مهم ترین شرایط استخدام در آزمون بانک ها به ‌صورت اختصاصی، تحصیل در رشته های مربوط به شغل بانکداری است. همچنین آقایان باید کارت پایان خدمت و معافی را در دست داشته باشند.

چطور کارمند بانک شویم؟

برای دریافت پاسخ این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ بر روی لینک کلیک کنید.

 رشته دبیرستان و ورود به شغل بانکداری

افرادی که در این خصوص سوال دارند که چگونه کارمند بانک شویم؟ قبل از هر چیز باید به رشته انتخابی خود توجه کنند. اما اگر بخواهیم به رشته های دوره دبیرستان اشاره کنیم، مقایسه‌ ای که بین رشته های هنرستان و دبیرستان صورت می گیرد، این‌گونه است که افراد محصل در هنرستان ها، مهارت های بیشتری بدست می ‌آورند و راه هموار تری برای استخدام در شغل بانکداری دارند. در نظام قدیم، دوره هنرستان دو سال و دبیرستان سه سال بود و افرادی که در هنرستان فارغ التحصیل، یک ‌سال زودتر وارد دانشگاه می‌ شدند. اما در حال حاضر هم هنرستان و هم دبیرستان دوره سه‌ ساله خواهند داشت، اما از لحاظ مهارت های ارائه شده به محصلان دبیرستان ها و هنرستان ها تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند.

افرادی که در دبیرستان مشغول به تحصیل شده ‌اند، مهارت چندان زیادی را به دست نمی ‌آورند و افرادی که در هنرستان درس می ‌خوانند، به دلیل آشنایی بیشتر با مهارت های کامپیوتری و فنی می توانند شانس بیشتری برای ورود به شغل بانکداری داشته باشند. بنابراین لازم است که قبل از هر چیز افرادی که در دوره دبیرستان تحصیل می کنند، نسبت به رشته انتخابی خود دقت کنند.

از چه راهی کارمند بانک شویم؟

اطلاعیه

افرادی که در رشته های مرتبط با بانکداری تحصیل می کنند، شانس بالاتری برای استخدام در بانک ها خواهند داشت.

جدیدترین اخبار پیرامون استخدام بانک ها

دعوت به همکاری در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد به منظور تامین و تکمیل سرمایه‌ انسانی مورد نیاز خود در سال جاری دعوت به همکاری می‌ نماید. فارغ‌ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد در رشته‌ های مورد پذیرش، جهت همکاری در شعبه‌ های مورد نظر بانک می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

زمان ثبت نام استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳

هر یک از بانک های دولتی یا خصوصی متقاضی استخدام نیرو در مشاغل مختلف معمولا با انتشار فراخوان یا اطلاعیه ای جزئیات استخدام خود اعم از زمان و مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام متقاضیان را اعلام می کنند. هر یک از بانک ها ممکن است سالیانه یک یا چند بار برای استخدام افراد مورد نیاز خود اقدام نمایند.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی راه های ورود به شغل بانکداری و پاسخ به این سوال که چگونه کارمند بانک شویم؟ پرداختیم. شغل بانکداری از جمله شغل ‌های حساس با مسئولیت های فراوان است. افرادی که قصد ورود به این موقعیت شغلی را دارند، باید قبل از هر چیز دانش و مهارت های لازم را کسب نمایند و در رشته های مرتبط با شغل بانکداری تحصیل کنند.

بنابراین لازم است قبل از هر چیز تیپ شخصیتی خود، مهارت های مورد نیاز در شغل بانکداری را بررسی کنید و بعد از آن وارد پروسه ثبت نام در آزمون استخدامی بانک ها شوید. چنانچه در ارتباط با این سوال که چگونه کارمند بانک شویم؟ نیاز به راهنمایی داشته باشید، می‌ توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

برای دانلود پی‌ دی ‌اف مقاله کلیک کنید.

 

4/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با تحصیل در چه رشته هایی می توان در شغل بانکداری استخدام شد؟

از جمله این رشته ها تحصیل در رشته حسابداری یا مدیریت مالی است که در این مقاله به آن اشاره شد. 

راه های استخدام در بانک چه مواردی است؟

دو راه برای استخدام در بانک وجود دارد؛ از طریق شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و همچنینی آزمون استخدامی خود بانک ها. 

مهارت های مورد نیاز شغل بانکداری چیست؟ 

مهارت هی ارتباطی بالا، مهارت هایب کامپیوتری و... از جمله مهارت های مورد نیاز این شغل هستند که در این مقاله به آن ها پرداخته شد. 

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «چگونه کارمند بانک شویم؟»

  1. Avatar photo Artemis گفت:

    سلام کسی که فارغ زبان انگلیسی هست میتونه و اطلاعاتش راجب کامپیوتر و بانک زیاد باشه میتونه وارد بانک بشه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید آزمون بدین

  2. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام دورس تخصصی آزمون در رشته مدیریت مالی چه ماده های درسی میشه ؟ خیلی گشتم نمیتونم پیدا کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به ازمون های استخدامی بانک های مختلف منابع درسی تخصصی متفاوت خواهد بود باید از روی دفترچه ازمون بررسی شود

  3. Avatar photo آتناخسروی گفت:

    سلام . با کارشناسی مهندسی مکانیک میشه وارد بانک شد؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا عنوان رشته شما در استخدامی بانک پذیرش نمی شود

  4. Avatar photo حاج‌رحمت گفت:

    سلام
    ببخشید میشه با رشته انسانی بانکداری دانشگاه آورد ؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. مدیریت امور بانکی در بین رشته ها وجود دارد.

  5. Avatar photo fat گفت:

    سلام با رشته مهندسی کامپیوتر نمیشه وارد بانک شد ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما می توانید در آزمون های استخدامی بانک شرکت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور