ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری پرونده قضایی با کد ملی + راهنمای تصویری | ایران تحصیل

پیگیری پرونده قضایی با کدملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پیگیری پرونده قضایی با کد ملی از طریق سامانه ثنا امکانپذیر شد. قوه قضاییه با ایجاد این سامانه فضایی فراهم کرده است تا افرادی که در دادگاه ها دارای پرونده می باشند، بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت، با ورود به سامانه استعلام پرونده قضایی با کد ملی از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوند. برای آشنایی بیشتر با روال انجام این کار و پاسخ پرسش های خود می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید. 

 

 

برای کسب اطلاعات مشاهده ابلاغیه قضایی با موبایل کلیک کنید.

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه پیگیری پرونده قضایی با کد ملی و روش های دیگر از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

اهمیت پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

در سال های گذشته وقتی فردی به هر دلیلی در یکی از دادگاه های کشور پرونده داشت،ابلاغیه ها را به در درب منزل دریافت می کرد و یا برای اطلاع از وضعیت آن مجبور می شد که به شعب مربوطه مراجعه نماید. این کار مشکلات و مسائل خاص خود را داشت و از همه مهم تر باعث می شد  که روند بررسی پرونده با سرعت کمتری پیش رود.

به همین دلیل در سال 97 سامانه ایی ایجاد شد تا از بسیاری از این موانع و مشکلات کاسته شود و سرعت، دقت و سهولت بیشتری در بررسی دادخواست ها و جرایم به وجود آید. در این سایت که ثنا نام دارد، تنها با موبایل یا کامپیوتر می توان به پیگیری پرونده قضایی با کد ملی پرداخت.

البته کاربردهای سامانه ثنا تنها به طرفین دعوا ختم نمی شود، بلکه کارشناسان، ضابطان قضایی، نمایندگان قانونی دادخواهان، و همه اشخاصی که با اوراق قضایی در ارتباط هستند، می توانند از این سایت استفاده کنند.

 

 

جهت استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی آنلاین با کد ملی و شماره بیمه روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

مزایای پیگیری پرونده قضایی با کد ملی چیست؟

مسلما وقتی شیوه ایی نوین برای انجام کارهای خاص ایجاد می شود، با ویژگی های مثبت و منفی همراه خواهد بود. اما مزایای سامانه هایی مانند ثنا بیشتر از معایب آن است که اگر بخواهیم مهم ترین آن ها را برشمریم، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حریم خصوصی افراد حفظ می شود و دیگر نیازی نیست که برای تحویل ابلاغیه مامور به درب منزل افراد مراجعه کند
  • نظم و سرعت بخشیدن به سیر رسیدگی به پرونده ها
  • برگشت نخوردن ابلغیه به دلیل عدم دریافت و یا در منزل نبودن طرفین دعوی.
  • کاهش هزینه ها و زمان جهت رفت و آمد به شعبه های قضایی و همچنین چاپ کاغذ
  • کاهش احتمال بروز خطا و یا ایجاد بسترهای جرم خیز در هنگام صدور ابلاغیه
  • رفه اطاله دادرسی
  • اماکن استفاده از سایت های مخابراتی و رایانه ایی همانند فکس، نمابر، پست الکترونیک، ارتباط تصویری از راه دور و تلفن به منظور سهولت هر چه بیشتر.
  • در دسترس بودن 24 ساعته دادگاه الکترونیک
  • عدم بوجود آمدن تاثیرات نامناسب و منفی دادرسی بر روی دادخواهان
  • امکان شهادت غیر حضوری در مواردی که شهود به دلیل مسافت طولانی قادر به حضور در دادگاه نیستند.
  • پیشگیری از بروز هیجانات و احساسات ناخوشایند در مواقع خاص
  • گسترده تر شدن رسانه های اجتماعی و کاهش روش های سنتی

 

 

برای انجام ثبت نام امریه سربازی قوه قضاییه سال بر روی لینک کلیک کنید.

 

ثبت نام در سامانه استعلام پرونده قضایی با کد ملی

همانطور که گفته شد در سامانه ثنا، پیگیری پرونده قضایی با کد ملی امکانپذیر است. برای این کار باید ابتدا باید در سامانه ذکر شده ثبت نام کرد و سپس به انجام امور قضایی پرداخت. نام نویسی در سامانه ثنا به دو روش میسر خواهد بود.

  1. به صورت حضوری به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید. سپس با ارائه مدارک شخصی همچون، شناسنامه، کارت ملی، آدرس محل سکونت، شماره تلفن و کد پستی به کارمند مربوطه و امضای وی، ثبت نام الکترونیک را تمام کنید.
  2. ورود به سامانه عدل به آدرس اینترنتی adliran.ir و تکمیل فرم ثبت نامی. بعد از این مرحله بایستی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه  و احراز هویت نمایید. در ادامه می توانید ” رمز شخصی پیگیری پرونده قضایی با کد ملی سامانه ثنا” را دریافت خواهید کرد. از این پس می توانید با وارد کردن کد ملی و رمز شخصی عبور به سامانه مربوطه وارد شوید.

 

 

پیگیری پرونده و ثبت نام با ورود از طریق کد ملی در سامانه ابلاغ

پس از اینکه ثبت نام را انجام دادید و رمز شخصی را دریافت نمودید، می توانید با ثبت آدرس سامانه ثنا به پیگیری پرونده قضایی با کد ملی بپردازید. سپس مراحل زیر می بایست طی شود:

  • در قسمت درگاه خدمات الکترونیک، اولین گزینه موجود در سمت راست صفحه با عنوان ” اطلاع رسانی برای اشخاص ” را انتخاب کنید.

 

 

کدملی در سامانه ثنا

 

 

  • حال نوبت به وارد نمودن شماره کد ملی و رمز شخصی می رسد.

 

 

 

 

سامانه ثنا پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

 

 

برای ورود به سامانه ابلاغ می توانید از این لینک وارد شوید.

 

 

  • سپس یک رمز موقت از طریق پیامک به تلفن همراه شما فرستاده می شود که بایستی آن را در محل مربوطه ثبت نمایید.

 

  • بدین ترتیب وارد حساب کاربری شخصی خود می شوید و می توانید از اطلاع رسانی های موجود اطلاعات لازم را بدست آورید.

 

 

نحوه وارد کردن اطلاعات در ثنا

 

 

 

برای دریافت راهنمای پیگیری پستی کارت پایان خدمت لینک را انتخاب نمایید

 

 

 

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی جدید از طریق سامانه ابلاغ

همانطور که می دانید برای مشاهده ابلاغیه های قضایی لازم است از سامانه ابلاغ یا سامانه ثنا استفاده کنید. در گذشته ابلاغیه ها به صورت کاغذی بود؛ اما امروزه به صورت الکترونیکی صادر شده و تمامی افراد دارنده ابلاغیه می توانند برای مشاهده ازطریق سامانه اقدام نمایند. برای دیدن ابلاغیه در سامانه ثنا می توانید با کدملی و کدثنا اقدام نمایید.

به صورت کلی ابلاغیه جهت مطلع ساختن فرد از اقامه دعوی است. زیرا ممکن است گاهی از این موضع اطلاعی نداشته باشد و به همین دلیل گفته می شود که اولین و مهم ترین حق قانونی او اطلاع از این موضوع است.

در کشور ما اطلاع رسانی برای ابلاغیه الکترونیکی از سال 95 و سامانه ثنا انجام می شود افراد لازم است در این سامانه ابتدا ثبت نام کرده و سپس برای مشاهده آن اقدام نمایند.

ما در ادامه قصد داریم نحوه مشاهده ابلاغیه را توضیح دهیم، اما قبل از آن بهتر است شما را با ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا بیشتر آشنا کنیم.

 منظور از ابلاغیه همان برگه ای است که در آن نام طرفین دعوا، ابلاغ دادخواست، وقت دادرسی، احضار شهود و در نهایت، ابلاغ رای صادر شده در پرونده و سایر اطلاع رسانی ها درج می شود.

برای مشاهده ابلاغیه در سایت اصلی که به آدرس  eblagh.adliran.ir می باشد، لازم است ابتدا به سامانه ثنا مراجعه کرده و ثبت نام کنید، سپس در این سامانه به مشاهده آن بپردازید. ثبت نام در سامانه ثنا به دو صورت اولیه و نهایی انجام می شود.

 

 

ثبت نام در سامانه ابلاغ + راهنمای تصویری

در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ یا ثنا را بررسی کنیم. برای ثبت نام کافی است به آدرس ثبت نام مراجعه کنید که لینک اشاره شده در قسمت پایین می باشد.

 

 

نحوه ثبت نام در ثنا

 

 

پس از ورود به سامانه در این قسمت عبارت ثبت نام بر خط را مشاهده خواهید کرد.

در ابتدا از شما یک سری اطلاعات فردی خواسته می شود که باید وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات فردی می توانید شماره ملی، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه و عدد تصویر را وارد نمایید تا وارد مرحله بعد شوید.

 

 

مشاهده ابلاغیه در ثنا

 

 

در مرحله بعدی باید قوانین را مطالعه کرده و روی تیک تایید بزنید.

دوباره اطلاعات فردی با جزییات بیشتر از شما پرسیده می شود که لازم است وارد نمایید.

 

 

راهنمای پیگیری پرونده قضایی در سامانه ثنا با شماره پرونده

  • آدرس  adliran .ir را در مرورگر خود جستجو کنید تا صفحه زیر برایتان به نمایش درآید.
  • وارد درگاه خدمات الکترونیک قضایی شده و منوی ” سامانه ی اصلی ابلغ الکترونی ” را انتخاب نمایید.
  • بر روی بخش ” اطلاع رسانی با رمز پرونده ” کلیک کنید. سپس کد ملی و رمز شخصی را که قبلا دریافت نموده اید را ثبت نمایید. اگرضربه بزنید.
  • رمز بور خود را به خاطر نمی آورید، بر روی گزینه ” رمز عبور خود را فراموش کرده ام “
  • بعد از تکمیل موارد خواسته شده، یک رمز شش رقمی برای همراه شما ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • در نهایت با ثبت کردن شماره پرونده، ردیف پرونده و رمز 16 رقمی شخص پرونده و بعد از آن کلیک بر روی گزینه روند کار پرونده، می توانید از آخرین وضعیت مورد مربوطه خود مطلع شوید.در این صفحه قادر خواهید بود تا لیست پرونده های خود را با کلیک بر روی ” بازیابی اطلاعات ” مشاهده نمایید. اگر هم مایل آگاهی از اطلاعات صرفا یک پرونده می باشید، می توانید شماره پرونده مورد نظر را وارد کنید. در این صوت همچنین می توانید بازه زمانی پرونده هایی که می خواهید ببینید را نیز مشاهده نمایید. همچنین، امکان تفکیک نمایش پرونده های مختومه و غیر مختومه نیز وجود دارد.

 

 

جهت پیگیری کارت سوخت شرکت پست لینک را کلیک کنید

 

 

امکانات سامانه پیگیری پرونده قضایی

وقتی به سامانه ثنا وارد می شوید، با چند منو روبرو خواهید شد که هر کدام برای یک مورد خاص در نظر گرفته شده است. اگر به بالای صفحه نگاهی بیاندازید دسته بندی های اصلی را مشاهده می کنید که امکانات اصلی این سایت را تشکیل می دهند و در وسط آن منوهای دیگر قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر منو با خدمات زیر روبرو خواهید شد.

 

سامانه ابلاغ الکترونیک: وقتی این گزینه را انتخاب می کنید وارد صفحه ایی با ادرس eblagh.adliran.ir می شوید که در آن اوراق قضایی به فرم Pdf  در اختیار مراجعه کننده قرار داده می شود.

 

سامانه خدمات الکترونیک: این منو شما را به سایت adliran.ir راهنمایی می کند که درگاه خدمات الکترونیک به شمار می آید. در این بخش از پیگیری پرونده قضایی با کد ملی می توانید اخبار، اطلاعیه ها و مستندات را بدست آورید.

 

راهنمای گروه بندی ابلاغیه: با انتخاب این گزینه یک فایل پی دی اف بریا شما باز می شود که در آن تعاریف و شرایط گروه بندی ابلاغیه ها توضیح داده شده است.

 

راهنمای سلسله مراتب اشخاص حقوقی: این قسمت سلسله مراتب شخصی حقوقی و سازمانی آمده است.

 

 

به منظور پیگیری پرونده قضایی با رمز شخصی لینک مربوطه را انتخاب کنید

 

 

سامانه پیام کوتاه خدمات الکترونیک قضایی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

به تازگی یک سامانه پیامکی برای پیگیری پیگیری پرونده قضایی با کد ملی در نظر گرفته شده است که اطلعا از آخرین وضعیت پرونده های قضایی، از آن طریق بسیار راحت تر خواهد شد. در این سامانه خدماتی همچون دریافت خلاصه پرونده،  دریافت رمز پرونده، دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس، و ارسال پیشنهاد و یا انتقاد ارائه می شود.

علاوه بر این، اگر عدد صفر را به عدد 500049 ارسال نمایید، می توانید راهنمای استفاده از موارد مختلف را دریافت کنید. در مرحله بعد برای مشاهده راهنمای هر بخش بایستی اعداد زیر را وارد کنید.

  • عدد 1: راهنمای دریافت خلاصه پرونده
  • عدد 2: راهنمای دریافت رمز پرونده
  • عدد 3: راهنمای دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس
  • عدد 4: راهنمای ارسال پیشنهاد و یا انتقاد

همچنین، برای دریافت خدمات به روش زیر باید عمل کرد:

 

دریافت خلاصه پرونده رمز شخصی# شماره فرعی پرونده # شماره پرونده # 1
دریافت رمز شخصی پرونده شماره پرونده # 2
دریافت شعبع رسیدگی کننده و آدرس رمز شخصی# شماره فرعی پرونده # شماره پرونده # 1
 ارایه پیشنهاد و انتقاد متن پیشنهاد یا انتقاد # 9

 

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به چگونگی پیگیری پرونده قضایی با کد ملی پرداختیم و روش های ورود به سامانه استعلام این سازمان اعم از مشاهده ابلاغیه قضایی با موبایل را مورد بررسی قرار دادیم.

اگر برای رسیدگی به پرونده های خود دچار سوال یا مشکلی شدید و یا در هر زمینه از موارد قضایی به راهنمایی نیاز داشتید، می توانید از راهنمایی کارشناسان ایران تحصیل استفاده کنید. برای این کار شماره های مندرج در جدول زیر از ساعت 8 صبح الی 12 شب در تمامی روزهای هفته در اختیار شما عزیزان خواهد بود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

پادکست صوتی مقاله

برای آشنایی با روند پیگیری پرونده قضایی از طریق کد ملی و مدارک لازم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

4.1/5 - (13 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای پیگیری پرونده قضایی با کد ملی چه باید کرد؟

قبل از هر چیز بایستی در این سامانه ثبت نام کرد و پس از دریافت رمز شخصی، با کد ملی وارد شد.

آیا پیگیری پرونده قضایی از طریق پیامک هم امکانپذیر است؟

بله. توضیحات لازم در این زمینه در مقاله آورده شده است.

سامانه پیگیری پرونده های قضایی چه مزیتی دارد؟

مزایای بسیاری در این روش وجود که مهم ترین آن ها می توان به حفظ حریم شخصی و تسریع در رسیدی به پرونده نام برد.

روش ورود به سامانه پیگیری قضایی با شماره پرونده چگونه است؟

برای دریافت توضیحات کامل در این زمینه می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری پرونده قضایی با کد ملی + راهنمای تصویری | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo محمدعلی.سلیمی گفت:

    سلام.سه.سالپیش.سخصی.باچاقوبه.پسرم.زدهوازناحیه.پشتوارریه.پسرم.شده.ویکسال.بستری.بوده.وپرونده.وتمام.مدارک.تحویل.دادگستری.کرمانشاه.دادیم.وقاضی.حکم.دستگیریو.دیه.برایش.صادرنموده.امااقدام.به.فرارکردهوکسی.اجای.اوخبرندارد.لطفآ.راهنمای.کنید.باید.چکارکنم.

  2. Avatar photo امیر فرزان عظیمی گفت:

    اینجانب پاسدار وظیفه محل خدمت‌‌ در کردستان گامیاران‌ سال ۶۳ میباشم ۱۵ درصد جانبازی از بنیاد شهید دارم در حال حاضر وضعیت اینجانب چگونه هست .

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      جهت بررسی دقیق تر وضعیتتون با مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید .

  3. Avatar photo نوروزعلی ایمنی گفت:

    سلام درموردپرونده جانبازیم سئوال داشتم مراحل ثبت نام روانجام دادم ومدارک وکامل کردم اخیراهم تماس گرفتن گفتن پرونده ات ناقص هست رفتم نواقصش روبرطرف کردم گفتن ثبت سامانه میشه وپیامک میادبراتون ولی بعدازیک هفته هنوزپیامک نیامده این تلفن سایت شماهم میگه درشبکه موجودنمیباشد

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      برای تماس با مرکز مشاوره ای ایرانتحصیل و پیگیری کارت جانبازیتون با تلفن ثابت بدون هیچ پیش شماره ای تماس بگیرید

  4. Avatar photo سیدجوادسیدجلیلی کوه کمر گفت:

    رمزشخصی ورمزثنا رامیخواستم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای پیگیری پرونده قضایی باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید و رمز شخصی را دریافت کنید.
      برای ثبت نام میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)