ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری صدور سند مالکیت

نحوه پیگیری صدور سند مالکیت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که درخواست صدور سند مالکیت خود را در سامانه ثبت الکترونیکی ثبت نموده اند، می توانند با مراجعه به سایت پیگیری صدور سند مالکیت و با استفاده از اطلاعات مربوط به کد ملی و یا شماره پرونده، از قسمت اطلاع رسانی پرونده، مراحل صدور سند مالکیت خود را پیگیری کنند.

در سال های گذشته، خیلی از خدمات دولتی به صورت غیر حضوری ارائه می شود. یکی از این خدمات که از شکل سنتی و کاغذی خود خارج شده است و به صورت اینترنتی و کاملا غیر حضوری ارائه می شود، درخواست های مرتبط با صدور سند مالکیت می باشد. از مهم ترین درخواست ها مرتبط با این موضوع، پیگیری صدور سند مالکیت می باشد.

مالکین پس از ثبت درخواست صدور سند مالکیت خود می توانند از طریق سامانه الکترونیکی، به منظور پیگیری صدور سند مالکیت خود اقدام نمایند. همین طور از این طریق می توانند پروسه را پیگیری نمایند. به طور کلی استعلام صدور سند مالکیت، به صورت غیر حضوری و اینترنتی باعث شده است تا در وقت و هزینه افراد صرفه جویی شود. البته بدون آشنایی با مراحل انجام آن، این کار امکان پذیر نخواهد بود. در ادامه مراحل آن را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

سایت پیگیری صدور سند مالکیت

قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های بدون سند رسمی، در سال 1390 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با ایجاد ساز و کاری سازمان یافته، تصمیم گرفت تا برای صدور سند رسمی برای اراضی که هیچ سندی ندارند، اقدام نماید.

با گسترش پیدا کردن سامانه های اینترنتی دولتی مانند سامانه ثبت کد یکتا مسکن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با راه اندازی سایت ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت روند درخواست صدور سند مالکیت برای اراضی و املاکی که هیچ سندی ندارند را به صورت اینترنتی و غیر حضوری امکان پذیر نموده است. البته لازم به ذکر است که سامانه های دیگری مانند سامانه همیار سند، در سال های اخیر تاسیس شده اند که می تواند برخی از خدمات ثبتی مانند تعویض اسناد قدیمی با اسناد تک برگی را از این طریق انجام داد.

سامانه ثبت الکترونیک پذیرش درخواست صدور سند مالکیت به نشانی sabtemelk.ir می باشد که مالکین املاک بدون سند رسمی، می توانند از طریق مراجعه به آن، تقاضای ثبت نام سند خود را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام دهند.

البته سایت ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت، صرفا محدود به صدور سند مالکیت نشده و این سامانه از نظر عملکرد، یک سایت به منظور پیگیری صدور سند مالکیت محسوب می شود.

به همین خاطر افرادی که درخواست صدور سند مالکیت خود را در این سامانه به ثبت رسانده اند، می توانند با مراجعه به سایت پیگیری صدور سند مالکیت و با استفاده از اطلاعات مربوط به کد ملی و شماره پرونده، از قسمت اطلاع رسانی پرونده، مراحل صدور سند مالکیت خود را بررسی نماید.

 

برای آشنایی با نحوه استعلام سند ملکی با کد ملی، کلیک کنید.

 

نحوه پیگیری صدور سند مالکیت

همان طور که پیش تر گفته شد، در سال های اخیر، سامانه های ملکی مختلفی مانند سامانه املاک و اسکان و سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی از سوی دولت راه اندازی شده اند تا متقاضیان بتوانند بدون مراجعه حضوری و به راحتی بدون اتلاف وقت و هزینه های اضافی، پیگیری صدور سند مالکیت اراضی و املاک خود را انجام دهند.

پس از این که در سامانه های معرفی شده، درخواست صدور سند مالکیت خود را ثبت نمودید، در گام بعدی باید برای پیگیری صدور سند مالکیت اقدام نمایید. به همین خاطر این امر بسیار حائز اهمیت می باشد و به عنوان یک متقاضی باید با تمامی مراحل به طور کامل آشنا باشید.

 

راهنمای تصویری پیگیری صدور سند تک برگ

در این بخش از مطلب راهنمای تصویری پیگیری صدور سند تک برگ را برای شما درج کرده ایم تا از این طریق بتوانید استعلامات لازم را انجام دهید:

  • در قدم اول به منظور پیگیری صدور سند تک برگ، باید عبارت سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت را در مرور گر دستگاه خود جست و جو نمایید.

 

پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی

راهنمای تصویری پیگیری صدور سند مالکیت

 

  • در صفحه پیش رو، بر روی لینکی که آدرس آن sabtemelk.ir می باشد، کلیک نمایید.

 

آشنایی با نحوه پیگیری صدور سند مالکیت

مراحل استعلام و پیگیری صدور سند مالکیت

 

  • حال وارد صفحه اصلی سایت پیگیری صدور سند تک برگ شده اید. حال بر روی گزینه اطلاع رسانی کلیک کنید.

 

مراحل پیگیری صدور سند مالکیت

راهنمای تصویری استعلام و پیگیری صدور سند مالکیت

 

  • در صفحه باز شده، باید شماره پرونده خود را که در زمان ثبت درخواست صدور سند مالکیت دریافت کرده اید را وارد نمایید. سپس کد ملی خود را در کادر های مربوطه وارد کنید. در آخر پس از وارد کردن کد امنیتی به نمایش درآمده، دکمه ورود را انتخاب کنید. شما توانید از این طریق نتیجه درخواست صدور سند تک برگ خود را استعلام کنید.

 

آموزش کار با سایت پیگیری صدور سند مالکیت

نحوه گرفتن استعلام و پیگیری صدور سند مالکیت

 

 

اطلاعیه

بر اساس اعلام وزارت راه و شهر سازی، کلیه افرادی که دارای ملک بوده و هیچ گونه سندی برای آن ندارند، ملزم می باشند تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات املاک خود را به ثبت برسانند.

 

آموزش استعلام صدور سند مالکیت با کد ملی

افرادی که درخواست صدور سند تک برگ ملک خود را در سامانه ثبت الکترونیکی، ثبت کرده اند، نیاز دارند تا از پروسه و روند صدور سند مالکیت خود اطلاع داشته باشند و از آخرین اقداماتی که توسط اداره ثبت املاک انجام شده است، مطلع شوند.

سایت استعلام صدور سند مالکیت، این امکان را برای این افراد فراهم کرده است تا بدون مراجعه حضوری به ادارات ثبت املاک، به راحتی سنگ تک برگ ملک خود را پیگیری کنند.

به منظور پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی، تنها لازم است که مالک ملک، درخواست صدور سند تک برگ خود را که در سامانه نام برده شده به ثبت رسانده است، به آدرس sabtemelk.ir مراجعه کند و از طریق اطلاع رسانی پرونده، آن را پیگیری نماید.

در مرحله بعد لازم است که اطلاعات مرتبط با کد ملی متقاضی استعلام صدور سند مالکیت با کد ملی و همین طور شماره پرونده به ثبت رسیده در فیلد های مربوطه وارد شده و در آخر با وارد کردن کد امنیتی نشان داده شده، بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

در صورتی که در انجام مراحل گفته شده، با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

 

برای آشنایی با سامانه صدور سند مالکیت کلیک کنید.

 

راهنمای ورود به سامانه درخواست صدور سند تک برگ

سامانه درخواست صدور سند تک برگ، برای ارائه خدمات مختلف به افرادی که ملک و یا زمینی را خریداری کرده اند، اما هنوز هیچ سندی را دریافت نکرده اند، راه اندازی شده است. افرادی که می خواهند سند تک برگ ملک خود را دریافت کنند، می توانند به آدرس sabtemelk.ir مراجعه نمایند و با وارد نمودن اطلاعات ملک مورد نظر، درخواست خود را برای صدور سند مالکیت به ثبت برسانند.

پس از ثبت نام در سامانه نام برده شده، اطلاعاتی به متقاضی از سوی سایت داده خواهد شد تا با استفاده از آن ها بتواند پیگیری صدور سند تک برگ ملک خود را انجام دهد.

 

اطلاعیه

برای استعلام سند مالکیت با کد ملی باید به آدرس www.sabtemelk.ir مراجعه نمایید.

 

نحوه ثبت درخواست صدور سند تک برگ در سامانه ثبت ملک

سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت، با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و اینترنتی به مالکین اراضی و املاک که به نام آن ها نمی باشد، فعالیت دارد. برای ثبت درخواست صدور سند مالکیت و تک برگ، می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

ابتدا به آدرس sabtemelk.ir مراجعه کنید.

حال بر روی گزینه درخواست پذیرش جدید کلیک کنید.

 

در مورد موضوع پیگیری صدور سند مالکیت

 

اکنون باید شرایط و قوانین مرتبط با ثبت درخواست سند مالکیت را مطالعه کنید. در صورتی که آن ها را قبول کردید، بر روی گزینه تایید، کلیک کنید.

 

استعلام و پیگیری صدور سند مالکیت

 

در این مرحله شما موفق به ورود پیدا کردن به بخش مربوط به ثبت درخواست صدور سند مالکیت اراضی بدون سند، شده اید. در این بخش باید چندین مرحله را به منظور ثبت درخواست، انجام دهید.

 

نکاتی در مورد پیگیری صدور سند مالکیت

 

توجه داشته باشید که در اولین مرحله، حتما باید حقیقی و یا حقوقی بودن خود را مشخص نمایید. سپس اطلاعات مربوط به هر فیلد را وارد کنید.

تمامی فیلد های ستاره دار باید به طور کامل تکمیل شوند. در صورتی که فیلدی ستاره دار نبود، می توانید آن را خالی بگذارید.

 

آموزش پیگیری صدور سند مالکیت

پس از تکمیل فرم ثبت در هر مرحله باید بر روی گزینه ثبت و ادامه کلیک کنید. در غیر این صورت مراحل بعدی ثبت نام برای شما نشان داده نخواهند شد.

 

راهنمای تصویری پیگیری صدور سند مالکیت

 

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

به طور کلی، امروزه بسیاری از خدمات دولتی به صورت غیر حضوری و اینترنتی ارائه می شوند که این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های افراد شده است.

از این رو برای پیگیری صدور سند مالکیت و تک برگ خود، باید به سامانه ثبت ملک به نشانی sabtemelk.ir مراجعه کنید. شما می توانید از طریق اطلاع رسانی با پر نمودن فیلد هایی که در اختیار دارید، با شماره پرونده و کد ملی، استعلامات لازم را از پروسه صدور سند مالکیت خود بگیرید.

2.7/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در خواست صدور سند مالکیت باید از چه طریقی ثبت شود؟

برای ثبت درخواست صدور سند مالکیت و تم برگ، باید به سایت sabtemelk.ir مراجعه نمایید.

نشانی سایت ثبت درخواست صدور سند مالکیت چیست؟

آدرس سامانه صبت ملک به نشانی www.sabtemelk.ir  می باشد.

به منظور پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی باید چه پروسه ای را طی کنیم؟

برای پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی، باید از طریق سایت صدور سند مالکیت و با استفاده از کد ملی اقدام نمایید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری صدور سند مالکیت»

  1. Avatar photo مسعود گفت:

    با سلام
    آیا شما ثبت صدور سند مالکیت را انجام میدهید.

    1. Avatar photo abbasi گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور