ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام سند ملکی با کد ملی

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استعلام سند ملکی با کد ملی در سامانه ای با نام استعلام الکترونیکی ملک امکان پذیر است. این سامانه بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد و خدماتی در این زمینه ارائه می دهد.

بخش قابل توجهی از دعاوی مطرح شده در سیستم قضایی ایران مربوط به دعاوی ملکی شامل دعاوی حقوقی مانند الزام به تنظیم سند رسمی و دعاوی کیفری مانند فروش مال غیر بوده که علت اصلی آن، آگاهی نداشتن اشخاص از عدم اعتبار سند طرف مقابل در هنگام انعقاد قراردادهای ملکی می باشد. بنابراین، استفاده از سامانه مذکور و استعلام الکترونیکی ملک از طریق آن، قبل از انجام هرگونه معامله ملکی می تواند خطر مواجه شدن با کلاهبرداری های ملکی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در این مقاله سعی شده است چگونگی کار با این سامانه و استعلام سند ملکی، پیگیری استعلام الکترونیکی به صورت گام به گام و تصویری آموزش داده شود.

 

روش های استعلام سند ملکی

این روش ها شامل دو دسته ی استعلام حضوری و الکترونیکی می باشند:

  • روش حضوری:

در روش حضوری افراد با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر خود به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه نموده . با ارائه این مدارک از وضعیت اسنادی که به اسم ان ها ثبت شده است مطلع خواهد شد. استعلام اسناد و املاک تنها به وسیله ی خود مالک یا وکیل قانونی وی امکان پذیر است و سایر افراد قادر به کسب چنین اطلاعاتی نخواهند بود.

  • روش غیر حضوری:

روش غیرحضوری به پیگیری سند مالکیت از طریق سایت ssaa.ir مربوط می شود. متقاضیان و مالکین سند می توانند با مراجعه به این سایت و با وارد کردن اطلاعاتی مانند کد پیگیری، شناسه ملک و یا شناسه یکتا نسبت به استعلام وضعیت سند خود اقدام نمایند. چگونگی این فرایند در ادامه ی این مقاله توضیح داده شده است.

 

نحوه استعلام سند ملکی با کد ملی

 در برخی از شرایط، لازم است افراد مالکیت خود نسبت به برخی از املاک و مستغلات را اثبات نمایند. جهت اثبات یک مالکیت، باید سند و مدرک رسمی داشته باشید. یکی از راه‌های قانونی که در این مواقع باید طی شود استعلام گرفتن از سند مالکیت ملک است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حفظ حریم خصوصی افراد نسبت به فرایند استعلام سند مالکیت را در اولویت روند انجام وظایف خود قرار داده است. بدین صورت که تنها صاحب کد ملی موردنظر حق استعلام سند مالکیت ملک را دارد.

به منظور استعلام سند ملکی با کد ملی با مراجعه به یکی از شعب سازمان ثبت به همراه کارت ملی و مدارک شناسایی، می‌توانید با ارائه کد ملی خود نسبت به استعلام اسناد ثبتی خود اقدام کنید. از طریق این استعلام، تمام پلاک ثبتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل برخی از اطلاعات ملک مورد نظر نیز خواهد بود.

 

استعلام سند ملکی با شناسه یکتا

نحوه استعلام الکترونیکی ملک از سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی دارای مراحلی می باشد و مطابق راهنمای تصویری زیر است:

در مرحله اول وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir شوید سپس صفحه ای مطابق تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

 

استعلام سند ملکی با شناسه یکتا

استعلام سند ملکی با شناسه یکتا

 

در مرحله بعد و در صفحه اصلی سایت ثبت اسناد و املاک، سربرگ میز خدمات الکترونیک را انتخاب کرده و از منوی باز شده، گزینه (پیگیری استعلام الکترونیکی ملک) را انتخاب نمایید.

 

استعلام سند ملکی با شناسه یکتا

استعلام سند ملکی با شناسه یکتا

 

سپس همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید وارد صفحه مربوطه می شوید. در این مرحله قادر خواهید بود با وارد کردن شناسه یکتا سند مالکیت در کادر اول و حاصل جمع دو عدد نمایش داده شده در کادر دوم، آخرین وضعیت ملک و سند مالکیت آن را مشاهده فرمایید.

 

استعلام سند ملکی با شناسه یکتا

استعلام سند ملکی با شناسه یکتا

 

شناسه یکتا سند مالکیت یا شماره دفتر املاک، یک کد 18 رقمی بوده که در هدر بالا سمت چپ سند مالکیت، قابل رویت می باشد. توجه فرمایید که در قسمت میز الکترونیک سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکانات مختلفی وجود دارد، اما اگر شما دارای شناسه یکتای استعلام سند ملک هستید، فقط بر روی گزینه «  پیگیری استعلام الکترونیک ملک » کلیک نمایید؛ چرا که سامانه های دیگر از شما اطلاعاتی دیگری برای پیگیری سند ملک درخواست خواهنند کرد.

 

استعلام سند مالکیت چه مدت طول می کشد؟

برای اطلاع از مدت زمان استعلام سند ملکی باید از دفترخانه ها در این مورد سوال کرد اما به طور میانگین استعلامات شهرداری در این خصوص نهایتا دو روز، استعلامات ثبت نهایتا یک روز و استعلامات دارای یک هفته تا ده روز و در آخر اوقاف و آستانه ای هم در همین حدود زمان بر خواهد بود.

 

 

استعلام سند مالکیت با بارکد

متقاضیانی که در زمان ارسال مدارک برای صدور سند، بارکد یا یک شماره پیگیری دریافت کرده اند، برای پیگیری وضعیت صدور سند مالکیت خودشان باید به سایت اینترنتی sabtasnad.post مراجعه نموده و با وارد کردن کد پیگیری یا همان بارکد سند مالکیت از وضعیت صدور سند مالکیت خود اطلاع کسب نمایند. لازم به ذکر است این سامانه تنها برای پیگیری وضعیت صدور سند ملک می باشد، اگر قصد اطلاع از وضعیت اعتبار سند خود را دارید، باید از روش ذکر شده در ابنتدای این مقاله یعنی شناسه یکتای استعلام سند ملک به سامانه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه نمایید و مراحل مربوط به استعلام سند ملک خود را پیگیری کنید.

استعلام سند ملکی با بارکد

استعلام سند ملکی با بارکد

استعلام سند مالکیت با پلاک ثبتی

برای این منظور لازم به سایت شهرداری شهر مورد نظر خود مراجعه نمایید برای مثال در شهر تهران، متقاضیان برای کسب اطلاعات در مورد املاک و ساختمان های این شهر باید به سایت شهرداری تهران به آدرس tehran.ir مراجعه نمایند. با توجه به بروز رشانی هایی  که در سال‌‎ های اخیر بین شهرداری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده اطلاعات جامع و مطمئنی در این زمینه ایجاد شده است و می ‌توانید استعلام‌ های مربوط به موقعیت و نشانی ملک را از این طریق پیگیری نمایید. پس از بازدید از یک ملک، در زیر پلاک شهرداری آن ملک، یک کد 8 رقمی نوشته شده است، با در اختیار داشتن آن کد و وارد کردن آن در سامانه ‌ی «پرداخت عوارض شهر تهران» مطابق تصویر زیر، می‌ توانید اطلاعات زیادی در مورد ملک مربوطه کسب کنید و از صحت و اعتبار سند آن مطمئن شوید.

 

استعلام سند ملکی با پلاک ثبتی

استعلام سند ملکی با پلاک ثبتی

راهنمای دریافت شماره شناسایی آپارتمان و واحد غیر مسکونی در تهران

در مرحله اول برای یافتن شماره شناسایی ملک خود لازم است از نقشه تهران استفاده نمایید. برای این کار با کلیک راست بر روی نقشه و انتخاب گزینه شماره شناسایی ملک مطابق تصویر، شماره شناسایی را کپی کرده و در سامانه ملک جای‌گذاری نمایید.

 

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

 

در صورت استفاده از تلفن همراه نقشه محل مورد نظر را به مدت ۲ثانیه فشار داده و سپس مطابق تصویر از منوی باز شده گزینه شماره شناسایی ملک را انتخاب نمایید. برای این منظور می‌توانید از مرورگرهای Firefox، IE، Chrome و Opera استفاده کنید اما این ویژگی بر روی مرورگر سافاری هنوز فعال نمی باشد.

 

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

 

همچنین شماره شناسایی ملک بر روی قبض عوارض، مطابف کادر مشخص شده در تصویر زیر، قابل مشاهده است. در تصویر زیر قبض آبی برای املاک و مستغلات مسکونی مانند آپارتمان و قبض قرمز برای واحد های غیر مسکونی قرار داده شده است.

 

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

 

در مرحله بعدی شماره شناسایی ملک خود را در سامانه وارد نمایید و گزینه تایید را انتخاب کنید.

 

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

 

اگر شماره شناسایی ملک را از طریق نقشه دریافت کرده باشید، جدولی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید ملک خود را پیدا کنید. البته اگر شماره شناسایی ملک خود را از روی قبض وارد کرده باشید فقط مشخصات ملک شما نمایش داده می‌شود.

 

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

 

با انتخاب گزینه استعلام، شما به صفحه استعلام هدایت می‌شوید و با وارد کردن شماره تلفن همراه خود، اطلاعات بدهی و پرداخت به شما پیامک خواهد شد.

 

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

دریافت شماره شناسایی آپارتمان

 

برای اطلاع از نحوه استعلام مدارک تحصیلی دانشگاهی کلیک کنید.

 

 

آیا می توان استعلام سند ملکی شخص دیگری را با کد ملی گرفت؟

 استعلام سند مالکیت ملک با کارت ملی شخص دیگری  غیر ممکن است. بدین معنی که شما نمی‌توانید از طریق کارت ملی شخص دیگری، نسبت به استعلام سند مالکیت آن فرد اقدام نمایید. تنها در صورتی می‌توانید سند مالکیت شخص دیگری را استعلام کنید که حکم قضایی داشته باشیدو یا وکیل و نماینده قانونی مالک باشید، این افراد حق استعلام سند مالکیت صاحبین سند را دارد.

کدام استعلامات به صورت آنلاین قابل پیگیری اند؟

بسیاری از استعلامات مانند استعلام سند کلکی بایئ به صورت حضوی و با ارئه کارت ملی به دفاتر ثبت اسناد انجام پذیرد. در مقابل برخی از استعلامات مانند استعلام معاملات قضیه متفاوت است و به صورت آنلاین هم قابل پیگیری است. در ادامه به بررسی استعلامان آنلاین خواهیم پرداخت:

  • تصدیق اسناد و اوراق رسمی:اصالت داشتن اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی از طریق سایت سازمان ثبت اسناد قابل  پیگیری است. تنها لازم است با وارد کردن شناسه سند و رمز تصدیق، اصالت اسناد و اوراق دفاتر رسمی را پیگیری نمایید.
  • پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک: از طریق سایت سازمان ثبت اسناد می توانید فرم الکترونیکی آخرین وضعیت ملک را دریافت نمایید. این مهم با وارد کردن شناسه یکتای 18 رقمی در سامانه مربوطه به صورت آنلاین امکان پذیر است.
  • استعلام وضعیت خروج از کشور: فقط کافی است اطلاعات مورد نیاز سایت را وارد نمایید و از این مورد اطلاع حاصل کنید.
  • استعلام شناسه ملی: از طریق سایت سازمان ثبت اسناد کشور قادر به استعلام این شناسه خواهید بود.

 

آخرین اخبار پیرامون سند ملکی

  • برخورد با فروش اراضی ملی در صالح آباد

رئیس اداره منابع طبیعی صالح‌آباد گفت: در حال حاضر پیگیر تفکیک اراضی ملی از کشاورزی در قالب ۱۰۰پلاک ثبتی هستیم و به زودی از مناطقی که بیشترین تخلف در این حوزه را دارند شروع خواهیم کرد و تلاش هم بر این است که منابع ملی از اراضی کشاورزی جدا و سند مالکیت به مردم تحویل شود.وی از مردم و به‌ویژه دامداران شهرستان صالح آباد خواست در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی چنانچه موارد تخلفی مشاهده کردند با توجه به وسعت زیاد منطقه و کمبود نیروی قرقبان، حتماً با شماره ۱۵۰۴ به مرکز تخلفات استان اطلاع‌رسانی کرده و یا با اداره منابع طبیعی این شهرستان تماس گرفته یا مراجعه کنند تا بلافاصله مأموران مربوطه در محل تخلف حاضر و با متخلفان برخورد کنند.

 

  • 95 درصد از اراضی ملی کرمانشاه سند دار شدند

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه: با تلاش اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه و سازمان ثبت اسناد و املاک استان، ۹۵ درصد از اراضی ملی کرمانشاه در سامانه کاداستر ثبت شده‌اند. وی افزود: استان کرمانشاه در حال حاضر یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۵۸۵ هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که تاکنون یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۲۸۰ هکتار آن معادل ۹۵ درصد عرصه‌های طبیعی استان کرمانشاه در سامانه کاداستر ثبت شده و سنددار شده‌اند.مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه تصریح کرد: پنج درصد باقیمانده از عرصه‌های طبیعی استان کرمانشاه که تاکنون سنددار نشده‌اند مشکل قانونی داشته که اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه با هماهنگی اداره ثبت اسناد در حال رفع مشکل آن ها می باشد.

 

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

به طور خلاصه سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی سامانه ای است که امکان استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و استعلام سند مالکیت با بارکد را برای متقاضیان فراهم آورده است. با توجه به اهمیت استعلام سند ملکی با کد ملی در معاملات و همچنین استعلام دارایی های شخصی توسط خود صاحبین املاک، در این مقاله به توضیح این موارد پرداخته شد. از جمله رو ش های دیگری که می توان به کمک آن ها سند ملکی را به صورت آنلاین پیگیری کرد می توان به مواردی مانند: استعلام سند ملکی با بارکد، استعلام سند ملکی با شناسه یکتا، استعلام سند ملکی با پلاک ثبتی و استعلام سندمالکیت با کد ملی اشاره کرد که به توضیح هر یک در این مقاله پرداخته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می توان استعلام سند ملکی شخص دیگری را با کد ملی گرفت؟

 استعلام سند مالکیت ملک با کارت ملی شخص دیگری  غیر ممکن است. بدین معنی که شما نمی‌توانید از طریق کارت ملی شخص دیگری، نسبت به استعلام سند مالکیت آن فرد اقدام نمایید. تنها در صورتی می‌توانید سند مالکیت شخص دیگری را استعلام کنید که حکم قضایی داشته باشیدو یا وکیل و نماینده قانونی مالک باشید، این افراد حق استعلام سند مالکیت صاحبین سند را دارد.

چگونه از شماره شناسایی ملک خود مطلع شویم؟

شماره شناسایی ملک بر روی قبض عوارض قابل مشاهده است.

چگونه بدون مراجعه به دفاتر ثبت اسناد نسبت به استعلام سند ملکی اقدام نماییم؟

روش غیرحضوری به پیگیری سند مالکیت از طریق سایت ssaa.ir مربوط می شود. متقاضیان و مالکین سند می توانند با مراجعه به این سایت و با وارد کردن اطلاعاتی مانند کد پیگیری، شناسه ملک و یا شناسه یکتا نسبت به استعلام وضعیت سند خود اقدام نمایند. چگونگی این فرایند در این مقاله توضیح داده شده است.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور