ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

وسایل مورد نیاز سربازی چیست؟ | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
وسایل مورد نیاز سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طبیعتا هر سربازی یک بار دوره خدمت را در زندگی تجربه خواهد کرد. برای همین افراد بسیاری در هنگام اعزام نمیداند که وسایل مورد نیاز سربازی چیست. علاوه بر این، برخی به دلیل تفاوت های ارگان ها نمی دانند که آیا وسایل مورد نیاز سربازی در سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی با یکدیگر فرق دارند یا نه؟ حال برای رفاه حال این عزیزان، بهتر است لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان را عنوان و توضیح دهیم.

 

 

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد وسایل مورد نیاز سربازی – زمان دقیق مراجعه، مدارک مورد و نحوه اعزام به خدمت با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مروری بر وسایل مورد نیاز سربازی

 

مروری بر وسایل مورد نیاز سربازی
مروری بر وسایل مورد نیاز سربازی

 

همانطور که می دانید دوره سربازی رایگان است، یعنی اینکه غذا، پوشاک و خوابگاه از طرف ستاد نیروهای مسلح در اختیار این عزیزان قرار داده می شود. با این وجود نمی توان بدون آمادگی و نداشتن هیچگونه وسیله ایی عازم محل خدمت شد. به همراه بردن یک سری از لوازم مورد نیاز برای هر فرد مشمول ضروری است تا دچار کمبود و یا مشکل نشود. اما چه چیزهایی را باید همراه برد و چه چیزهایی را نه؟

به طور کلی وسایل مورد نیاز سربازی در سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی شامل چه تجهیزاتی می شود؟ به طور کلی نیازمندی های ضروری یک سرباز را به دو دستهتقسیم کرد. دسته اول مجموعه وسایلی هستند که فرد سرباز با خود به همراه می آورد و به اصطلاح شخصی نامیده می شود. البته نوع و تعداد این اقلام بسته به نیاز و مصلحت هر می تواند متفاوت باشد، که در ادامه ضروری ترین آن ها را نام خواهیم برد.

اما دسته دوم، وسایل استحقاقی نامیده می شود. منظور از استحقاقی همانطور که از ریشه آن بر می آید، وسایلی است که حق هر سرباز است و از طرف پادگان های مربوطه ارائه می شود. این اقلام برای رفع نیازهای اولیه سربازان در نظر گرفته و هر چند کمک کننده می باشند، اما برای رفع همه نیازها کافی نیست. در ادامه به لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان می پردازیم و با ذکر اسامی عنوان می کنیم.

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان

 

لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان
لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان

 

اینکه به مشمولان عزیز خدمت نظام وظیفه بگوییم باید به هنگام ورود به دوره وسایل مورد نیاز سربازی را همراه خود داشته باشید، یک توصیه کلی است. به همین دلیل در ادامه اقلام مورد نیاز لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان را در حالت را در حالت کلی و سپس به تفکیک هر ارگان ذکر می کنیم.

 

 مدارک  کارت ملی، شناسنامه به همراه کپی تمام صفحات، برگه تعیین زمان و و محل خدمت، کارت واکسیناسیون، گواهی فراغت از تحصیلات، ترجیحا گواهینامه
 وسایل غذا خوردن  بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو، کاسه، لیوان ( ترجیحا به همراه استکان). از آوردن تعداد بالای ظروف خودداری کنید
 داروها در وسایل مورد نیاز سربازی  قرص آنتی هیستامین، سرماخوردگی، قرص معده، چرک خشک کن و هر گونه دارویی که پزشک برایتان تجویز کرده است
لوازم نظافت  صابون، صابون مایع، شامپو، حوله، مسواک، ناخن گیر، خمیر دندان، مسواک و سایر اقلام نظافت
مواد خوراکی  نمک، قند، چای، فلفل، ترجیحا خرما، کشمش، شکلات، بیسکویت، مغزها، کنسرو، کیک و مواد خوراکی موی
 لوازم متفرقه  پارچه، دو عدد ملحفه، دستمال، چوب لباسی، چسب، سنجاق، دمپایی، پلاستیک فریزر، آینه، کارت عابر بانک، قفل کوچک برای کمد و در، پتو مسافرتی، خودکار در دو رنگ آبی و قرمز، سوزن و نخ، ساک لباس و وسیله، ساعت، پوشه
 مواد شوینده  پودر رختشویی، صابون، فرچه، گیره لباس، واکس،  و وسایل مورد نیاز برای شستن ظرف ها از قبیل اسکاج، مایع ظرفشویی و …
 لباس  زیر شلواری، کلاه، بلوز گرم، زیر پیراهن، جوراب، شرت، دستکش و …
وسایل مراقبتی  کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب، شارژر گوشی

 

 

برای دریافت آخرین اخبار در رابطه با خرید خدمت سربازی وارد لینک مربوطه شوید

وسایل غیر مجاز در دوران خدمت

گرچه سازمان نظام وظیفه این اجازه را به مشمولان می دهد تا وسایل مورد نیاز سربازی را به همراه خود داشته باشند، اما مطمئنا برخی اقلام ممنوع می باشد. دلیل ممنوعیت این ابزارها در این است که ممکن است جان خود یا سایر سربازان به خطر افتد و یا به مسائل امنیتی خدشه وارد گردد. برای نمونه های بسیار فاحش می توان به انواع اسلحه گرم و سرد، مواد مخدر، کارد یا ابزار نوک تیز مثل تیغ، ژیلت و ریش تراش اشاره کرد.

در حیطه وسایل الکترونیکی که جزء لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان قرار نمی گیرند نیز می توان از گوشی، فلش مموری، لپتاب، تبلت، ضبط صوت، سی دی، دی وی دی، انواع دوربین فیلم برداری و عکاسی و ساعت های هوشمند نام برد. به طور هر گونه تجهیزات الکترونیکی که ارتباط سرباز با دنیای خارج را امکانپذیر کند، در زمره وسایل مورد نیاز سربازی در سپاه ، ارتش و سایر ارگان ها قرار نمی گیرد و ممنوع است.

در نهایت سربازان باید توجه داشته باشند که از بردن وسایل آتش زا همانند کبریت، فندک، سیگار و غیره خودداری نمایند. غیر از این اشیاء گران قیمتی همچوم طلا، نقره و از این دست اقلام غیر مجاز است. دلیل این ممنوعیت ها این است که در یک پادگان جمعیت زیادی از افراد وجود دارد که بایستی نه تنها امنیت و جان آن ها، بلکه صلابت نظامی یک کشور حفظ گردد. بعلاوه، نیروهای مصلح هر کشوری نماد اقتدار و سلامت آن کشور است.

 

 

نکاتی که برای جمع آموری وسایل مورد نیاز سربازی در هنگام اعزام باید رعایت شود

سعی کنید در زمان مقرر و قانونی برای معرفی و همچنین دریافت دفترچه خدمت سربازی به موقع اقدام نمایید. شما زمان دقیق اعزام را از چند روز قبل دریافت می کنید، بنابراین بهتر است کارها و امورات شخصی خود را سر و سامان ببخشید و با آمادگی کامل به استقبال دوران شیرین سربازی بروید. در مورد جمع آوری وسایل مورد نیاز سربازی نیز سلایق و عادات شخصی خود را در نظر داشته باشید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

برای مثال اگر در وسایل شخصی همچون حوله یا ملحفه ها حساس هستید، حتما آن ها را با خود ببرید. در مورد سلامت و بیماری های احتمالی که دارید نیز دقت لازم را داشته باشید. البته به طور معمول در درمانگاه پادگان ها اقلام دارویی موجود است. اما اگر از دارو های خاصی استفاده می کنید و یا پزشک توصیه های ویژه ایی به شما نموده است، بهتر است داروهاییتان را همراه داشته باشید و آن ها را بموقع مصرف کنید.

البته در هر پادگانی به سربازان بسته های استحقاقی داده می شود که نسبتا کیفیت خوبی دارند. این بسته شامل اقلامی مانند کلاه و پوتین، لباس و اورکت نظامی، لباس زیر، جوراب، دمپایی، دستکش، مهر و سجاده، پلاک تشخیص هویت و کمربند است. همچنین وسابیل بهداشتی همچون لیف، صابون، شامپو، مسواک و خمیر دندان، حوله، واکس، دفترچه، پتو و ملحفه داده می شود. بسیاری از این اقلام، وسایل مورد نیاز سربازی را تامین می کنند.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش شد تا لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان با ذکر اسامی توضیح داده شود. چنانچه قرار است در هر یک از ارگان های نظامی به خدمت اعزام شود، و نمی دانید که وسایل مورد نیاز سربازی در سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی کدامند، می توانید از طریق شماره های مندرج در دفترچه با همکاران ما تماس گرفته و در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 1 شب سوالات خود را مطرح بفرمایید.

 

 

مطالب مرتبط

نحوه دانلود دفترچه خدمت سربازی

آخرین تغییرات خدمت سربازی

سربازی با مدرک دکتری

نحوه و شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی

چگونه غیبت سربازی را پاک کنیم؟

دوره کد سربازی چیست؟

معافیت سربازی اعصاب و روان را چگونه اخذ کنیم

وسایل مورد نیاز سربازی

3/5 - (24 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای دوران خدمت وسایل مورد نیاز سربازی چیست؟

سربازان عزیز باید هر دو دسته وسایل شخص و اداری را مهیا نمایند. بهتر است قبل از اعزام هر آنچه که نیاز دارید را یادداشت کنید تا چیزی را فراموش نکنید.

 

چه وسایل و ابزاری در زمان خدمت سربازی ممنوع است؟

ما لیست کامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز سربازان را به همراه اقلام غیر مجاز در این مقاله قید کرده ایم. توصیه می کنیم که حتما به موارد ذکر شده دقت نمایید.

 

آیا بین وسایل مورد نیاز سربازی در سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی تفاوتی وجود دارد؟

به طور کلی می توان گفت که یک سری واسایل برای همه ارگان ها یکسان است. اما در بعضی ارگان ها تفاوت هایی وجود که می توانید برای اطلاع دقیق از این اقلام با مشاورین ما تماس بگیرید. 

نظرات

74 دیدگاه دربارهٔ «وسایل مورد نیاز سربازی چیست؟ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سید علی گفت:

    سلام.ایا می شود کتاب در پادگان اموزشی برد و مطالعه کرد ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . بله مشکلی نداره

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور